Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 3 Sportback: Nejsilnější pětiválec v historii značky má 367 koní

Michal Fokt Michal Fokt 12. 12. 2014
18
76
Zobrazit náhledy (18)
Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback

Audi představuje novou generaci hot-hatche RS 3, jenž dostává vylepšenou verzi pětiválce o objemu 2,5 l. Ten se pyšní výkonem 270 kW a točivým momentem 465 N.m.

RS verze aktuální generace modelu Audi A3 na sebe nechala čekat dva roky, teď je ovšem tady s plnou parádou. Nejvýkonnější kompaktní hot-hatch na trhu dostává velice povedený přední nárazník s výraznými nasávacími otvory a splitterem, masivní prahové nástavce a nový zadní nárazník s difuzorem a párem oválných koncovek impozantního průřezu.

Oba nárazníky zdobí stříbrné lišty, sladěné s kryty zpětných zrcátek, střešními ližinami a devatenáctiplacovými koly. V interiéru je, jako vždy, rozdílů oproti běžným verzím nemnoho, máme tu sportovní volant s ploškou ve spodní části, lehká skořepinová sportovní sedadla, karbonové dekory a specifický přístrojový štít.

U sportovního kompaktního RS se naštěstí nedownsizovalo, takže se pod kapotou nachází opět pětiválec TFSI o objemu 2,5 l, jenž navíc prošel modernizací, která přinesla zvýšení výkonu na 367 koní (270 kW), zatímco maximální točivý moment neklesá v rozmezí 1625-5550 otáček! Nejsilnější pětiválec v RS historii Audi roztáčí všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic, která by po úpravách měla řadit rychleji.

Auto mezigeneračně shodilo 55 kg a s 1520 kg má 241 koní na tunu, což RS 3 Sportback zajistí zrychlení z nuly na stovku za 4,3 s, zatímco maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h s možností nechat si omezovač posunout na 280 km/h. Sílu motoru mohou krotit na přání dodávané 370mm karbonové kotouče s šedě lakovanými třmeny coby alternativa k 370/310mm ocelovým diskům. Jízdní vlastnosti zase vylepší systém quattro, jenž posílá na zadek minimálně 50 % točivého momentu a maximálně 100 %, přičemž přepnutí do módu Dynamic jde na zadek síla motoru rychleji a ve větší míře, takže bude s RS 3 možné na površích s horší přilnavostí driftovat!

Audi RS 3 bude mít kompletně vypínatelný systém jízdní stability, což je u koncernových aut velmi nezvyklé, sportovní podvozek je oproti sérii snížený o 25 mm, rozchod předních kol se zvětšil na 1559 mm a zadních na 1514 mm. Tlumení zajistí adaptivní Audi Magnetic Ride a standardem je také progresivní řízení s převodem 15,3:1 a 10,9:1.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - JDM
RS3
| 13. 12. 2014
Tak to kopnuti do audi byla jen sranda ;-) a taky se rad zastanu slabsich proto jsem treba schopnej se hadat do krve o honde kterou jeste nikdo nikdy nevidel >:D a ze jsi fanda japoncu ti verim ;-)
Avatar - PepaJ
RS3
| 13. 12. 2014
Souhlasim, vuz je porad technicky i motoricky zcela na spici, ale ten design je u tehle male verze divne nevyvazeny..kord za tu cenovku...

obycejne nove TT je zajimavejsi a za me u ctyrech kruhu vede v malych vozech jasne S3 sedan..ktery je odlazen po designove k dokonalosti /ladnosti krivek ze vsech stran.

A to slazeni je u noveho RS 3 zcela popreno vzadu a vepredu to neni o nic lepsi :'-(
Avatar - Ham.
RS3
| 13. 12. 2014
Tady se píše, že ano.
[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
RS3
| 13. 12. 2014
>:D >:D >:D >:D :yes:
S tou Kylie nestras ! >:-[] Je to ako-tak dobre, ako to je :-)
...pokial pan (ne)Human nezacne s citronami >:-[]
RS3
| 13. 12. 2014
Blbý je, že kopeš do vlastních řad . Já jsem dost velký, možná fanatický fanoušek japonských aut. Rodině jsem jich pár koupil, Mazdu CX-5 ségře a Subaru Forester Turbo jsem dal otci už někdy v roce 2003 ;-)
Nejvíc mě štve, když někdo kope do Audi. Prostě se zastávám slabších a mnozí tvrdí, že MB a BMW jsou jediné prémiové značky a Audi se jim nepřiblíží ani za deset let, že Audi je předražený volkswagen. Tak já vždycky nastoupím a snažím se jim to vyvrátit. Uhlavním nepřítelem byla vždycky Kylie s těmi jejími Alpinami a triturby :-) Teď, když se převtělila do těla chlapa, tak je to lepší.

A tak jen pro důkaz (aby sis nemyslel, že s těmi japonskými vozy a láskou k nim kecám) posílám fakturu na tu CX-5 a fotky Forestera Turbo. Hezký den JDM ;-)

[odkaz]
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku