Design
Auto to bude jistě moc pěkné, ale tvar světel se asi Seatu moc líbit nebude - jako kdyby vypadly ze současného Leonu...
Tvar světel je fakticky Octavia, trošku dynamičtěji střižená, s trojúhelníčkem po straně. Leon má FullLed, to by sis asi nespletl.
Jsou z oktávky, jen dole je přidělám trojúhelník pro blikače, aby aspoň něco bylo u Visionu C.
Jasně, ale na to světlo Supa se musíš dívat jako na celek. Grafika světla se od Leona značně liší, to je pravda, ale Arese měl asi na mysli celkový vzhled/tvar/obrys světla např. když nesvíti (ať je to zcela jasné) a v tom případě je celkovým tvarem opravdu velmi podobné dosud nezaměnitelnému světlu Leona a je jedno jestli s fullled nebo bez. To je fakt.
Přesně, taky v tom vidím Leona, bylo to vlastně to první, co mě při pohledu na toto auto napadlo, prostě takové to koncernové kopírování... 😐
A to ještě Superb dostane motor 206 kw z Cupry, takže tu vlastně máme novou koncernovou "Cupru", bestii střední třídy. >😁 Samozřejmě Superb pojede vzhledem k vyšší váze a celkově větším rozměrům (hlavně většímu rozvoru, zadnímu převisu atd.) úplně jinak...
A to ještě Superb dostane motor 206 kw z Cupry, takže tu vlastně máme novou koncernovou "Cupru", bestii střední třídy. >😁 Samozřejmě Superb pojede vzhledem k vyšší váze a celkově větším rozměrům (hlavně většímu rozvoru, zadnímu převisu atd.) úplně jinak...
zatím to tak vypadá a asi to už tak zůstane :-!
V koncernu se půjčuje kde co i lidi. A tak letos přestoupil ředitel kvality Frank Schreier ze SEATu do Škody (předtím působil rovněž ve Škodě), kde nyní zastává stejnou pozici, stejně jako Dieter Seemann (šéf nákupu Škoda), který přestoupil do Škodovky rovněž ze Seatu, kde byl také nákupním ředitelem. Šéf SEATu Jurgen Stackmann zase dříve pracoval jako ředitel marketingu značky Škoda. Jednomu by se z těch přestupů zamotala hlava. Na nižších pozicích je jich samozřejmě ještě mnohem více. A člověk se nemůže divit, vždyť je to vlastně jedna velká automobilka.
V koncernu se půjčuje kde co i lidi. A tak letos přestoupil ředitel kvality Frank Schreier ze SEATu do Škody (předtím působil rovněž ve Škodě), kde nyní zastává stejnou pozici, stejně jako Dieter Seemann (šéf nákupu Škoda), který přestoupil do Škodovky rovněž ze Seatu, kde byl také nákupním ředitelem. Šéf SEATu Jurgen Stackmann zase dříve pracoval jako ředitel marketingu značky Škoda. Jednomu by se z těch přestupů zamotala hlava. Na nižších pozicích je jich samozřejmě ještě mnohem více. A člověk se nemůže divit, vždyť je to vlastně jedna velká automobilka.
Vždyť už bylo dávno řečeno, že nový Superb vychází z konceptu Vision C, kde hlavní rozdíl je ve tvaru světěl. Tak k čemu je dobrá nějaká skica?
To není úplně jisté. Může to být taky Octavia CC.
Ono se s Oktávkou CC ještě počítá?
Ber to tak, že Vision C nese prvky více modelů, ostatně i nové Fabie. Nakonec to může být cokoliv, teda kromě nového Yetiho >😁
Proč na konkurenčním serveru mají více fotek, viz: [odkaz] 😉
Čekám, že až dojdou "novinky" od Škodivky, budou nám tady každý den předkládat kousíček výrobní dokumentace ... a bude o čem psát celičký další rok.
Jedna z nejvýznamnějších automobilových premiér 2014 v ČR, je nová Hyundai i20, kolik měsíců budeme čekat na test?
Jedna z nejvýznamnějších automobilových premiér 2014 v ČR, je nová Hyundai i20, kolik měsíců budeme čekat na test?
To úplně nezáleží na redakci, ale na tom, jestli jim dovozce poskytne testovací auto. Pokud ho ještě nemá, tak s tím těžko něco nadělají.
Už jsi někde viděl český test i20? Jsem na něj docela zvědavý.
Už jsi někde viděl český test i20? Jsem na něj docela zvědavý.
Český test na i20 jsem neviděl (ale ani nehledal), jen slovenský ... a že by výrobce bránil redaktorům otestovat novinku ??? To bývá spíš naopak, ne.
nieco celkom zaujimave mas aj tu: [odkaz]
mas to tam pekne rozdelene do kapitol... citania mas na cely vecer 😉
docitas sa aj o tom ze na krajnych miestach vzadu sa sedi lepsie ako vo fabii a nova i20 je jednoducho novy "mistr prostornosti" v triede 😉
priznam sa ze na jeho test tu na auto som uz cely nazhaveny .... 😉 ... jasny lider segmentu je tu ... po komplexnej stranke asi najlepsie male auto .. tichucke... priestorne.. a nesetrilo sa tak okato ako na fabii... interier klobuk dole.... toto je dokonalost... uz len pockat na turba ( aj ked mne nechybaju ) :yes:
mas to tam pekne rozdelene do kapitol... citania mas na cely vecer 😉
docitas sa aj o tom ze na krajnych miestach vzadu sa sedi lepsie ako vo fabii a nova i20 je jednoducho novy "mistr prostornosti" v triede 😉
priznam sa ze na jeho test tu na auto som uz cely nazhaveny .... 😉 ... jasny lider segmentu je tu ... po komplexnej stranke asi najlepsie male auto .. tichucke... priestorne.. a nesetrilo sa tak okato ako na fabii... interier klobuk dole.... toto je dokonalost... uz len pockat na turba ( aj ked mne nechybaju ) :yes:
Tak jsem mrknul na test, asi nejvíc se mi líbila věta - cituji: "Pochválit musím velikost, chod i logiku rozložení všech tlačítek. Někdy jsem si připadal spíš jako v audi než v hyundai." Takové upřímnosti se u českého novináře asi nedočkáme. Pro místní nacionalisty žádné dobré zprávy. :yes:
urcite necekaj na poskytnuti auta ale na instrukce z AZNP
v AZNP mají zamotanou hlavu, co teď, co s tím ... další sérii článečků o českém kubismu s apelem na vlastenectví a slovanskou vzájemnost či o barvě škrabky ... nebo další rozhovor se samotným Tvůrcem ??? >😁
Ono nekoho zajima korejsky auto vyrobeny v Turecku...? Proboha kdo by to cetl? Jeste pochopim tesit se na clanek o Fieste, Corse, Polu, ale tahle korejsk👋turecka strasilka, skoda "papiru" 😉
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Kdyz se tak podivam na chovani IS, jak rezou lidem hlavy, tak jsem xenofob i rasista... A oplacel bych jim stejnou minci. Kdyz vidim, koho podporuji ze svych dani, tak jsem xenofob i rasista, nepreju si, aby se nekdo flakal, krad a zil z toho, ze jini pracuji a cele jim to plati. Pokud jsi ultratolerantni a nevadi ti to, tak ti to preji a rad ti sve prizivniky, ktere si ze svych dani platim, prenecham. Tot k tvemu dotazu.
Jinak co se tyce aut vyrobenych v Turecku, tak bych si ho jen nekoupil, tot vse. Nic slozityho v tom nehledej a navic, pokud je to jeste korejec, tak tim spis. Jako normalni Evropan se snazim, je-li volba, preferovat evropskou firmu, stejne jako to delaji Korejci u nich doma. No a pokud mame navic lepsi domaci produkt nasi ceske znacky vyrobeny ceskyma rukama... Asi jsem teda xenofob a rasista, ale nevidim jediny duvod, proc bych si mel kupovat osklivejsi, drazsi auto s horsim motorem, korejske znacky a vyrobene v Turecku. To bych musel byt silenec... 😉
Jinak co se tyce aut vyrobenych v Turecku, tak bych si ho jen nekoupil, tot vse. Nic slozityho v tom nehledej a navic, pokud je to jeste korejec, tak tim spis. Jako normalni Evropan se snazim, je-li volba, preferovat evropskou firmu, stejne jako to delaji Korejci u nich doma. No a pokud mame navic lepsi domaci produkt nasi ceske znacky vyrobeny ceskyma rukama... Asi jsem teda xenofob a rasista, ale nevidim jediny duvod, proc bych si mel kupovat osklivejsi, drazsi auto s horsim motorem, korejske znacky a vyrobene v Turecku. To bych musel byt silenec... 😉
Tak sa pozri na Auto motor und sport TV na das Werk, diel, kde vyrabaju v Nemecku turci Fiestu, ked ti tak vadi turecka kvalita. Urcite mas doma Junkersa z Turecka, alebo toho, co vyrobili turci v nemecku >😁 >😁 >😁
>😁 k tomu se radeji nebudu vyjadrovat, pan Giglit by z toho udelal rasistickou kauzu... >😁 Kazdopadne, me je turecka kvalita volna, rikam jen, ze nevim proc bych si mel vybirat korejske auto vyrobene v Turecku, ktere neni nicim zajimave. Pokud bych si vybiral v teto kategorii, tak by to byla Fabia, je ceska, pekna a s TSI ma vyborny motor, za slusnou cenu.
Mícháte dohromady věci, které spolu nemají nic společného, pro vaše osobní vyznání si založte nějaký blog ...
Nechápu ty předsudky a zášť vůči Turecku, po x letech sociálně ekonomických pokusů a e😜erimentů našich pravicových Vůdců, bych se nedivil, kdyby Turecko mělo lepší hospodářské výsledky, ty předsudky bych čekal třeba od Švýcarů, ale mezi rozvojovou ČR a Tureckem nevidím velký rozdíl.
Proč kupovat předražený evropský šmejd, když je možnost výběru? Proto, aby nějaký většinový akcionář na Kajmanských ostrovech mohl mít pozlacený toaletní papír i v pokojích pro hosty? Navíc i20 vypadá jako výjimečně povedené auto. Rozměrově by před 15-ti lety patřila do nižší střední, další plus - atmosferické čtyřválcové motory, kvalitní interiér a designově povedená karoserie ... to vše za dobrou cenu ... těším se na třídvířko. :yes:
Nechápu ty předsudky a zášť vůči Turecku, po x letech sociálně ekonomických pokusů a e😜erimentů našich pravicových Vůdců, bych se nedivil, kdyby Turecko mělo lepší hospodářské výsledky, ty předsudky bych čekal třeba od Švýcarů, ale mezi rozvojovou ČR a Tureckem nevidím velký rozdíl.
Proč kupovat předražený evropský šmejd, když je možnost výběru? Proto, aby nějaký většinový akcionář na Kajmanských ostrovech mohl mít pozlacený toaletní papír i v pokojích pro hosty? Navíc i20 vypadá jako výjimečně povedené auto. Rozměrově by před 15-ti lety patřila do nižší střední, další plus - atmosferické čtyřválcové motory, kvalitní interiér a designově povedená karoserie ... to vše za dobrou cenu ... těším se na třídvířko. :yes:
Ja nemam vubec zadnou zast vuci Turecku! Jen, znovu opakuji, nevidim jediny duvod kupovat si horsi auto s prehistorickym atmosferickym motorem a rekneme spornym designem, nejake korejske automobilky a vyrobene v Turecku, kdyz mame domaci ceskou znacku, ktera ma aktualne velmi povedeny vuz v podobe Fabie, a ktera se vyrabi v CR.
nevidím jediný důvod, proč dát přednost Fábii před i20 ... možná dostupnost servisu v nějakých zapadlejších končinách, ale ani to by pro mě nebyl důvod ... ani padesátitisícová sleva na Fábii by mě nepřesvědčila (stotisícová asi jo)
A k těm "prehistorickým atmosferickým motorům", VW začal dělat přeplňované motůrky proto, že nebyl schopen držet krok ve vývoji atmosferických motorů, vlastně si nepamatuji na motor od VW, který nebyl průšvih. Vzít malý (pod)průměrný motor, přidat turbo byla pro VW jediná možnost jak odpovědět na atmosferické motory Toyoty. :-!
Kluci...všichni bavíte. naprosto výtečně :yes: >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gilgitíku chlapče, nepiš slova kterým nerozumíš a raději si hleď své placené lživé propagace těch nefungujících korejských pleček (fůůj dyť to i20 vypadá jak po faceliftu na konci životnosti) a nezáviď, že sympatického Visiona/Superba III bude mít někdo jako služebák, ale ty to nebudeš. A nezapomeň nám zase něco napsat slovensky >😁 >😁 >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak jak se ti líbí nová Škoda Superb, gilgíte? 😄 Mě joo , snad nebudu sám. Otázka co proti ní postavíš, Genesis? Vytůněnou i 40? Asi nic co? Mediální kariéra veeelkého novináře, který nás tu cituji „pozoruje jak laboratorní krysy“ zatím moc nejde ;-\ Nu, tak můžem zatím zahrát třeba na obchod. Hraješ první : Vitajte v kráámu univerzálnym Gilgitóvym. Vše co pan s*ká, všecko máme! Ojeté pneumatiky, zlaté kočičí hlavy, fazole jantaróve, odznáčky hovnajoove i lizáky citronowe. i30 je hrdzavy? Nevádi, vyměňáme vyměňáme >😁 … Jo k doktorovi můžem spolu, já byl poprvé před cca rokem a půl v rámci pilotního průkazu (mám jen VFR) a docela dobrý :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
i20 pre istotu netestuje ani (skoda)auto cz >😁 ...ani Autosalon na prime, i20 je dávno v salónoch a minulý týždeň už si mohol každý vyskúšať jazdu na i20, minimálne teda na slovensku 😉
"Koho chleba jíš, toho píseň zpívej" ako sa v CZ hovorí >😁
Ale aj tak som zvedavý kedy prídu s i20 a hlavne či bude podobná recenziám od iných autorov 😒
"Koho chleba jíš, toho píseň zpívej" ako sa v CZ hovorí >😁
Ale aj tak som zvedavý kedy prídu s i20 a hlavne či bude podobná recenziám od iných autorov 😒
Ja teda nevím, ale mě osobně Hyundai nijak nezajímá 😉 Superbem jezdí bráška a ten se určitě těší na nový model, mladší bráška vyměnil Superba kombi za Octávku kombi a je velmi spokojen ....
"Koho chleba jíš, toho píseň zpívej" >😁 :yes:
S ohledem na marketingove vydaje Hudlaje v nekolika poslednich letech, kdy prodej kazdeho vozu znamenal vynalozit cca 30.000 na reklamu >😁 bych podle tveho tvrzeni ocekaval, ze dnes a denne clanek o supernejkvalitnejsim ryze ceskem nadaute s rezevlatym "H" ve znaku. Takze, bud je nesmysl co tvrdis, nebo je Hudlaj takova plecka, ze nikomu nestoji za to o tomto nadaute psat... 😉
A jen tak mimochodem, s rocnim vydajem za reklamu temer pul miliardy je zoufalstvi, co tady prodavaji za cisla a to i s tema cca 25%, ktere vyvazeji za hranice CR.
A jen tak mimochodem, s rocnim vydajem za reklamu temer pul miliardy je zoufalstvi, co tady prodavaji za cisla a to i s tema cca 25%, ktere vyvazeji za hranice CR.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Sklanim se pred tvou moudrosti. Rad se necham poucit pane vsevedouci. Prosim tedy o informaci, kolik mel Hudlaj CR marketingove vydaje v roce 2011, 2012 a 2013. Ja se domnivam, ze cca 500.000.000,-Kc rocne. Ale rad se necham poucit... Vlastne mas pravdu, skrze marketingove naklady podporovali prodej kazdeho auta vic nez 30.000Kc. Jsou to kluci sikovny >😁 Kazdopadne budu rad, kdyz mi prokazes nejaky ten nesmysl 😉
spíš by mě zajímal poměr marketingové výdaje / prodané vozy Hyundai v ČR, a potom to samé Škodivka v Korei
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Za nesmysl se DÁ samozrejme oznacit ledaco, ovsem co je opravdu nesmysl...? Ja se domnivam, ze nic a pokud jsi opravdu odbornik na automotive, za ktereho se pokladas, tak si myslim, ze muzes ma slova potvrdit. O vydajich na reklamu a jeji absolutni neefektivnosti s ohledem na pidi prodeje (v kontextu prave astronomickych marketingovych vydaju) nelze pochybovat... Dale jsem rozporoval, ze zde plati "koho chleba jis...", nebot nejvetsim inzerentem v CR v automotive je jiz par let prave Hjonde, a tak by musel byt logicky kazdy Hjonde vitez vsech testu, nebot pan Vladimir nejvice sype do krmitek... No a pak uz tam byla jen zminka o skrytych ree😜ortech velkeho sikmeho "H" a to predpokladam, odbornik jako ty asi zna - jak se to u Hjonde praktikuje... V podstate staci male popostrceni: importer v jeden okamzik vypovi smlouvu nekolika klicovym neposlusnym dealerum, kreri se dlouhodobe podileji na prodejich znacky cca 35% z celkovych prodeju. Stejny importer v nasledujicim mesici bez techto vzpurnych dealeru nejen ze neklesa, ale dokonce roste v prodejich... Bud se jedna o prosty podvod s registracemi resp. o ree😜ort, ktery tato znacka tak vehementne vycita vsem okolo, nebo se v dohledne dobe dockame blahoreceni svateho Vladimira, nebot se s jistotou musi jednat o zazrak... A to o zazrak takoveho formatu, ze by se Vladimir stal svatym jeste za sveho zivota... >😁
Vypadá pěkně a vypadá taky pěkně dlouhý. S normou na rozměry parkovacích míst ČSN 736056 na podélné (2x5.5) a kolmé parkování (2.25x4.5) bude mít každý majitel Superbu s jeho parkováním určitě hlavu v pejru. Nechápu, že auta se stále zvětšují a normy s nimi nedrží krok. Jakékoliv auto přes 4.7m délky je dnes v trablu. A takových vozů je k vidění už dost. Určitým řešením by bylo zřízení větších parkovacích míst pro větší auta (nemyslím tím kamiony), za přiměřený příplatek za parkování. 😉
A co takhle bez poplatku? Proč bych si jako majitel pětimetrového drahého vozu ještě připlácet za obyčejné parkování?? Já bych to prostě rezervoval bez poplatku, reservé "4.7 metru nad" by se mi jako majiteli Mondea hodilo... 😉
Zjisti si aktuální info - norma je už nějakou dobu aktualizovaná. Podélné stání je 2x5,5, u frekventovaných silnic je šířka o 0,25-0,5m širší. Kolmé je 2,5x5m, pokud následuje před autem chodník, snižuje se délka o převis vozidla o 0,5m 😉 Každé běžné auto se do parkovacího stání vejde.
Norma byla aktualizovaná kdy? Mají obecní úřady povinnost přemalovat všechna stávající 4.5 metrové na 5 metrové? Asi těžko, že? 😉
Březen 2011 a právě reflektovala neutálé zvětšování aut, takže zas tak pozadu není. Obecní úřady nic nemalují, maluje ten, kdo parkování chce a samozřejmě účinnost zpětná není, to by se neustále jen předělávalo 😄
Pravda je, že dřívější obchodní centra mají parkovací kolmé stání 2,4m (2,25 bylo na malé auta, to nikdo nedělal a ani nemohl), takže se zdají užší. Naopak docela by ses i divil, kolik obchodních center přímo vyžaduje stání širší, než je norma, vycházejí lidem dobrovolně vstříc.
Pravda je, že dřívější obchodní centra mají parkovací kolmé stání 2,4m (2,25 bylo na malé auta, to nikdo nedělal a ani nemohl), takže se zdají užší. Naopak docela by ses i divil, kolik obchodních center přímo vyžaduje stání širší, než je norma, vycházejí lidem dobrovolně vstříc.
Za pět let plastika a za dalších pět zastaralej šunt a mostr PR akce na jeho nástupce . Dnes kecy o technickém převratu , po jeho odchodu pojízdná hrůza , viz hodnocení nové Octavky I a její hodnocení v rubrice Bazar . Nejdřív bohyně , potom auto s podvozkem nic moc poháněná tragickými motory ....
Kde jsi vzal ty tragicky motory u jednickovy oktavky? Samozřejmě nesmis to srovnavat s touhle dobou i kdyz TDIcka z jednicky prezijou i tyhle novy motory. A je vyhoda mit prevlecenyho Levnejsi Passata kterej aspoň nerezne jak blatniky a paty dvere u par let starych VW. 😉
Viz recenze ojetiny Octavie I zde na Auto . benziny ztrhali a podvozek taky .
Karle, tomu se rika vyvoj. Dnes by jsi o Nokii 3310 asi taky nenapsal, ze je to ultrasuper mobil... 😉
Možná sis toho nevšiml, ale v recenzích ojetin strhají každé auto, tam se popisují jenom samé závady na které si má potenciální kupec dávat pozor. Pokud by OI byla tak mizerné auto jak se snažíš naznačit, tak by si nedržela lepší ceny než většina srovnatelná konkurence.
Docela by mě zajímalo, jak je možné, ze autobild ma na stránkach video test Superbu s kamuflazi a tady je pouze par fotek rozeslanych skodovkou? Kde jinde než na podnikovém webu auto.cz by měl byt první test?
aktivní žaluzie už jsem někde viděl...asi na 35 let starém Wartburgu 353 >😁 >😁 ale je fakt,že tehdy je ovládal řidič 😄
tak to byli teda pasivní ne? >😁 aspoň vidíš jaká to je novinka 😉
to je fakt >😁 Ale neměl taky DSG a uměl režim "plachtění" >😁 Volnoběžka je volnoběžka
Volnoběžka u tohohle stroje mela vyhodu kdyz si myslim ze to zralo jak Superb 3.6. Ale nevim to jiste. Nejel jsem s tim. Ja vyrustal na Skoda 105 >😁 ale zato byla v plny palbe. Predni mlhovky, zadni, vyhrejvany zadni okno a samonavijeci pasy i vzadu >😁 a na zapalovac bych zapomel. Ten tam byl taky >😁
volnoběžka je návyková věc...když se pak režim plachtění objevil u DSG pro snížení spotřeby, tak jsem měl jen úsměv na tváři >😁 >😁 Já měl jednou půjčenýho posledního ofiko dovezenýho Warana pro ambasádu NDR, anténa v předním okně,šíbr, karbec SEDR,řazení na podlaze.. CV-PHA a zpět po R7 dával kolem 7l a to jsem jezdil 130+
Pěknej Supík, pěknej. V současnosti máme 4 a celkem spokojenost. Až skončí lízačka, snad trojku taky zařadíme DSG/2.0TDI. Já s tím zarábat nemusím, tedy zprostředkovaně, že kromě otravného stop/startu celkově dobrý :yes: design skicy za mě oki.
Zamyslete se nad tim že ted už se to skoro jinak nedělá. viz. Audi,BMW,MB atd. Řeší se tu stejný blbosti pořád dokola a úplně zbytečně. 😉
Naproti tomu u D3 nerozeznáš jeden model od druhého. Viz Audi. Škoda nejde tímto směrem, ale všimni si, že každá značka má SVOJE designové rysy, a svůj výraz, svoji osobnost. Škodovka teď hraje na hrany, proto se mi tolik líbí, ale pořád bych preferoval Leon.
Oktávku bych si nekopuil i proto, že už ji má každej. Na začátku to byla Miss Škoda, ale teď už je ohraná, a známá. Nebude trvat dlouho, a budeme ji vídat tak často jako všechny oktávie předtím, a nebo všechny Fabie dohromady. ;-\
v Boleslavi furt studujou a studujou a pořádný auto [odkaz] furt nikde >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[]
a tak si lidi kupujou nejlepšího z nejlepších [odkaz] a na škodovku a její cng prději [odkaz] a k tomu se učí PŘESTAT KOUŘIT [odkaz] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
[odkaz]
cas 5:40