Škoda Superb 2015: Ve stopách studie Vision C
Mladoboleslavská automobilka na jaře příštího roku představí třetí generaci sedanu střední třídy Superb a už teď nás na to připravuje postupným odhalováním. Nejprve nás nechala vyzkoušet předprodukční prototypy a v rámci testování nám i ukázala finální podobu, pro vás ostatní ale doposud zůstávala tajemstvím.
Nyní se však rouška tajemství poodkrývá, když Škoda Auto představuje první oficiální skicu nového Superbu - tentokráte úplně všem. Předoboční nákres ukazuje tvary, nápadně podobné studii Vision C, která ostatně podobnost s budoucím Superbem avizovala již letos v březnu.
Superb III tedy dostane ostře řezané světlomety s výrazným vykrojením směrem ven a "hokejkovými" diodami, jakož i rozměrnou masku chladiče. Konceptu je hodně podobné i řešení předního nárazníku a zůstává také výrazný prolis na bocích a kapotě. Největší odlišností je pak asi velikost vnějších zpětných zrcátek.
Nový Superb má být podle mladoboleslavské automobilky "nejlepší Škodovka všech dob" a na nové platformě MQB bude i přes mezigenerační nárůst rozměrů zhruba o 75 kilogramů lehčí, než současný model. Pohon automobilu zajistí výhradně přeplňované čtyřválce, a to pochopitelně benzinové i naftové.
Kolega Jiří Baborský z partnerského časopisu Svět motorů je jedním z trojice českých novinářů, kteří byli přítomni na prvních seznamovacích jízdách s novou Škodou Superb. Přinášíme jeho komentář ke skice, která v současnosti koluje internetem:
Kresba se od skutečného Superbu liší jen v detailech. Maska chladiče vypadá na skice nenápadně, její lamely kombinující lesklý černý povrch s chromem ale ve skutečnosti působí výrazně a hodně luxusně. Spodní část nárazníku má umírněnější design a v podstatě se podobá Octavii. Provedení mřížky lze vyčíst z fotek maskovaných prototypů, za nimi má Superb aktivní žaluzie regulující průtok vzduchu.
Tvar světlometů a vybrání pod nimi plně odpovídá realitě, stejně jako pozice prolisů na kapotě – linka od předních sloupků k masce je podobně ostrá jako u Fabie.
Z kresby není moc patrné zakončení kapoty – ta zasahuje hluboko do blatníků a její hrana navazuje na boční hranu – přesně jako u studie Vision C.