časy TDI PD sou pryč, informuj se v servisech a u odtahovek, kolik tahají denně crd, jtd, hdi, tdci apod. a co to má za závady a kolik najeto. Možná budeš překvapen, bohužel nepříjemně >:D
mohl bych vědět, co je přesně ta stará škola u pajera se samonosnou kastlí ? Zrovna aktuální Pajero je IMHO hodně o odfláknutém vývoji resp. costcuttingu a opatrném vylepšování během prodeje. Naftový motor je bezkonkurenčně nejhorší volba v kategorii offroad / pseudooffroad. Má tu někdo taky zkušenost ? Předchozí 2 generace , to bylo jiné kafe.....
Aby nedošlo k nedorozumění, líbí se mi opticky taky.
Souhlasím s tebou. Navíc bych podotkl, že design Pajera je parádní. Naproti tomu je LC skutečná obluda, nakynul a opticky ztěžkl - upřímně nevím, na koho Toyota LC s tímhle designem cílí? Na Rusy, Araby? Pro Evropana už je to moc... :-(
Turbo je spotrebni zbozi. DPF neni soucasti motoru. Ostatni veci v motoru by pul milionu km vydrzet mely. Alespon u konkurence tomu tak obvykle je. Tedy pokud s tim nejezdi nejaky benzinovy trubec, ktery motor toci jako zubni vrtacku.. :-!
Tak já to vidím spíš jako mariachi, zaplať pán bůh, že je ještě nějaké auto ze "staré školy". Nemusí být všechno trendy a ne všechno nové je dobré. Takže zrovna tebou zmiňovaná katastrofální ergonomie může být právě jeden z důvodů prodejních úspěchů Pajera, protože někdo vidí katastrofální ergonomii jinak. Jako vynikající zhodnocení dnešího podivného pohledu na auta a pokřivených trendů je vynikající a vypovídající test Renaultu Clio Grandtour GT na Streamu. Doporučuju.
Pajero určitě pochvalu zaslouží, ale vidět je třeba také, že Mitsubishi hodně zanedbává jeho průběžný vývoj (třeba ergonomie už je na dnešní dobu katastrofální, volant je jen omezeně nastavitelný...). Čas zastavit nejde a současné Pajero je v podstatě stále stejné s tím, které bylo představeno v roce 1999.
Konkurenční Toyota si svůj Land Cruiser (teď 150) opečovává lépe a je to vidět. Technicky je to sice taky stále jen evoluce původního modelu 120 z roku 2002, ale kineticko-dynamický systém odpružení, terrain select, crawl control a další "drobnosti" ho podstatně vylepšily.
Po problému s odbytem Outlandera první generace a fatálních problémů s dieselem v Pajeru Japonci konečně pochopili, že v autě má být pořádný motor a začali do hezčího Outlandera 2.generace montovat TDI PD. A prodej v EU šel najednou raketově vzhůru. Jenže potom přišli ekonomové a namísto TDI začali montovat francouzský šunt a potom si dokonce udělali vlastní motor, který snad není špatný, ale chybí mu ta třicetiletá vývojová zkušenost VW. Balvanovitý tvar posledního Outlandera zabil poslední sny o hezkém japonském SUV z Jokohamy. A tak je dnes prodej vozů této značky v EU zase tam, kde byl před před 10ti lety. To znamená někde na chvostu tabulky prodejů. :no:
Podobným způsobem dopadají všichni výrobci, kde převáží vliv ekonomů, kteří o řízení firmy ví pouze to, kde se vloni měly katovat kosty... :no:
suhlas... pajero ostava pajerom.... stale je schopne terenu a cim dalej tym ho mam radsej ... nedoslo u neho za posledne roky k ziadnej degeneracii terenaka na SUvecko.... inak stale mam pocit ze je to velmi nedocenene auto..... zasluzilo by si ovela lepsie predaje :yes:
pritom ja sa nestazujem ani na komfort... v ziadnom inom aute som na dialnici nemal taku pohodu a pocit istoty a bezpecia ako prave v pajere.... obyvak na kolesach a do kufra nalozis vahou aj 400kg ( odskusane pri prevoze stavebneho materialu )... skus to do nejakeho dnesneho SUV .. do nejakej dnesnej hrkalky ktora sa hraje na terenak .... tak ju hned znicis... .... raz darmo ... pajero je este poctivy terenak a cim dalej tym viac zacina byt taketo auto dnes na nezaplatenie :yes:
jo pajero je legenda..... zaroven moja srdcovka.... jeden 7 rocny kus mam k dispozicii aj ja ( samozrejme ho nemam v osobnom vlastnictve )
v terene je toto auto cim dalej tym viac cenene... kedze konkurencia pomaly ale isto presedlava na cesty.... ale pajero je stale pajerom a stale je schopne aj terenu.... je sice starsie .... ale v terene je to skor vyhoda .... ;-)
osobne vnimam faceliftovanu verziu voci tej povodnej ako skok generacii..... kto tieto auta riadil ( pred faceliftovanu verziu aj tu po prvom facelifte ) da mi za pravdu ze ten posun bol znacny .... jak po motorickej stranke tak v interieri aj kvalitativne ( odhlucnenie, dosad dveri, lepsie materialiy a podobne ) ..... a aj dizajn hodne zlepsili..... osobne je pajero moja srdcovka.... kedysi sa mi pacil aj patrol a terrano ale bohuzial nissan v europe so skutocnymi terenakmi davno skoncil..... a tak mozno aj to je dovod preco starucke pajero ma dokonca v eu stupajuce predaje ... je to preto lebo mu uz chyba zdrava "terenna" konkurencia v tejto cene ..... stava sa vlastne jedinou volbou mnohych firiem aj sukromnych zakaznikov ... dnes je uz skutocne za skvele peniaze
v sucasnosti ma pajero za sebou uz dalsi facelift na rok 2015 .... a dovolim si tvrdit ze kludne toto auto mozu predavat dalsich 10 rokov.... v terene bude stale na nezaplatenie .... a ani jazda na dialnici v 160tke mu ziadny problem nerobi...obyvacka na kolesach..... velmi sikovny "terenak" :yes:
Nejen k tomu cislu, ale i k faktu, ze Pajero je porad stejne, porad "sve", nepodlehlo nejaky modnim, ci uchylnym designovym trendum ala LC ani se ze sebe nesnazi delat konkurenci pro X5 na jedne strane a Q7 na druhe.
Kdyby se tak u tri kund...ehe..diamantu darilo i ostatnim modelum :-)