Agenturní práce řeší výkyvy, nejen zrovna takovýhle pokles. Kdyby se auta prodávala jako housky na krámě, tak by a) propouštěly jiné automobilky a b) TPCA propouštěla třeba za rok, až by se těmi houskami všichni přejedli (a bez ohledu na to, že by jich třeba prodávali půl milionu, tj. 2x tolik než byl plán).
Nakonec - všichni zákazníci řvou jak jsou auta drahá (a podle ceny vybírají), a agenturní práce je (bohužel) jedním z prostředků, jak cenu snížít.
Kazda minca ma dve strany. Ludia ktori su pracovity a nemaju v hlave bordel sa prepracuju. Ano, pracovat pre agenturu je tvrde no je to sanca ktora sa v dnesnej dobe ceni. Vela z tych chudacikov "otrokov" to aj pekne vyuziva a ked sa im chce idu robit a ked nie tak nejdu, nehovoriac o nedostatocnej kvalifikacii co je najvacsi problem.
Na druhej strane ako zamestnavatel tuto moznost beres vsetkymi desiatim vzhladom na to, ze ta to zbavuje byrokracie a nezmyselneho danovo-odvodoveho zatazenia. Okrem toho to je aj celkom zaujimavy sposob naboru ak si chces nejakych nechat kmenovo. V robote hned vidis kto sa snazi a ma potencial a kto len preziva, potom je na tebe ci mas pre nich robotu dlhodobo a das im ponuku.
Dobrych a kvalifikovanych ludi je malo a kto podnika mi urcite da zapravdu, ze ak sa aj nejaky najde neni problem zaplatit. Zvysok sa bude pretlkat agenturami kym to nepochopi.
A este jedna rada pre tych co maju deti na strednej skole. Ak vam doma dieta zasalasi zaujem ist studovat nejaku pseudo skolu len pre titul (lebo bez vysky sa clovek nepohne), jebnite mu facku, ze mu stena da druhu a poslite ho radsej do roboty. Hocico len nech sa snazi a najde si co ho bavi. O 10 rokov bude na mile dalej ako jeho rovestnik ktory tie "medzinarodne vztahy" dal, ma titul a intelligentne cumi na excel kde zoraduje vyrobky v supermarkete podla predajnosti. To vsetko lebo sefka s "ekonomikckou" to tak chcela.
Přemýšlej nad svou psychologickou studií, za kterou se tak rád schováváš. Jak v ní asi budou vypadat tvé příspěvky?
Pustil ses opět do něčeho, o čem jsi nijak moc nevěděl a teď se to opět snažíš maskovat, seč ti síly a chabé znalosti problému zaměstnávání lidí stačí.
Problém koliňat je jinde, staré byly levné, nové jsou předražené nic nového nepřináší, konkurence je tvrdá. Prodeje nejdou podle představ. Mají dost možností, jak je zatraktivnit (tím třeba nemyslím rovnou plošné slevy), ale to by bylo na dlouho. A o tom to teď není. ;-)
Chlapče opět ti nervičky nevydržely a opět jsi zapomněl na co se tu reaguje.
Tedy pro připomenutí, reaguji na fakt, že by situace vypadala jinak. A ona by vypadala. To je celé. Důvody jsem uvedl. Nic jiného v tom není potřeba hledat. ;-)
Promiň, rád bych tě opravil. Ta popelnice je pouze smontovaná v Česku ! To je důležité. Řízení kvality, postupy a řízení a hlavně vývoj je z Francie, nebo alespoň ve Francouzkém módu >:D
Takže co z toho, jestli tam je nějaký dělník, který by chtěl svoji práci udělat pořádně, když ho stejně někdo z vrchu peskuje, že se s tím nemá tak drbat, protože to auto stejně půjde k zákazníkovi. A jak dobře víme, u PSA na zákazníka kálí pes.
Kdyby dělali rozumná, kvalitní auta za slušnou cenu, lidi by jim ruce urvali. Jako housky by je prodávali. Jenže to ne, firemní filozofie je prodávat za draho a co nejvíce šidit. Prostě co největší vývar. To je pak těžké. Pokud by je to bolelo alespoň na odstupném, možná by se trošku nad sebou zamysleli. I když, PSA,.. nevím no >:D
Jó, tohle je jednoduchý problém viděný očima Gilgita.
Nicméně člověk, který lidi zaměstnává a zná legislativu ohledně zaměstnanců se na to dívá jinak.
Když nemáš momentálně práci a ve výrobě agenturní pracovníky, ihned je můžeš vyhodit. Ze dne na den, bez jakýchkoliv penalizací. Udělali co měli, dostanou dle smlouvy a končí. Za týden, měsíc nebo čtvrt roku je opět bez problému mohu znovu "povolat". Žádné finanční rizika to nenese.
Naproti tomu kmenový zaměstnanec, výplaty, sociální zdravotní odvody, odstupné a všechna administrativní práce s tím spojená.
To si každý rozmyslí, jestli si ho tam nenechá třeba měsíc "zametat dvůr", když třeba za měsíc může situace vypadat zcela jinak. ;-)
.. a chtěji za to přes 250 v základu a ve třídveřové variantě >:D Jedno se Frantíkům musí nechat. Umí pobavit. Třeba komedie s Louis de Funes, nebo ceníky PSA >:D
Tak oni jsou hlavně úplně mimo mísu. Například. Pežó 108 ve třídveřové variantě začíná v ceníku na 253.900,- >:D Jako oni už jsou fakt magoři. Nemluvě o tom, že je to hnusná, Francouzká, nekvalitní popelnice 8-s
a to počkej až přijde amazon, který má onáramkové zaměstnance a když náramek nevykazuje dostatečný pohyb, tak už po něm velký bratr vyšle drába....to bude teprve ten pravý hnus
Záleží o jakou agenturu se jedná já dělal v Hyundai 1 rok pod agenturou a měl jsem plat o 1000 až 2000 kč menší než kmenoví zaměstnanec. Akorát co jsem neměl tak bylo to že mi nepropláceli cestovné a nedavaly mi stravenky. Ted už jsem rok a půl pod firmou a jsem spokojený, jsem rád že nemusím sedět na pracáku a ta práce tady v Hyundai není zas tak špatná, jenomže to nesmí být člověk lenivý a musí se trochu snažit. ;-)
Ja som len proste tak nejak podvedome dufal, ze si ten clanok cital, a ze si to tam tiez tak nasiel napisane ako ja... ;-)
Kiu (fabriku) mam doslova pod nosom. A ak si nezabudol, uz som tu pisal, ze s prvou generaciou Cedniku som nabehal od nova 61 000 km za 6 mesiacov, s poctom poruch 0, a ze to auto odo mna dostavalo riadne "po hlave" >:-[]
1,6 CRDi (silnejsia myslim 85 Kw) EX, cennikovo vtedy cca 560 000,- Sk
Celkovo tohoto bezproblemoveho pol roka hodnotim ako velmi kladneho pol roka, s pre mna dovtedy nevidanou priemernou spotrebou 6,8 l / 100 km - ako cakacku na moju lasku z avataru ;-) - potom isla prec ;-)
tu si pozri ako sa vyrabaju nove auta a ako dlho to trva .... vsetko mas v clanku [odkaz] to len aby si nabuduce nepisal nezmysly....
je uplne normalne ze kazdu minutu vyjde z fabriky nove auto..... aj v kii to tak funguje a tie auta maju 7 rocnu zaruku..... gilgit ti to pise spravne.....
Tak třeba v "zaostalém" Rusku zaměstnávání přes agentury zrušili, protože toto svinstvo těžce deformuje celý pracovní trh. Agenturní pracovník za stejnou práci dostane zlomek peněz kmenového zaměstnance, zbytek "sežere" agentura defakto za nic. Ale pár lidí se pakuje, novináři mlčí a tak to nikoho nepálí.
Btw. pracovní podmínky třeba v Hyundai jsou opravdu neúnosné, to už není práce ale robota jako ve středověku. A jak skončí daňové pobídky, stejně firma půjde zase dál na východ, stejně jako třeba Flextronics v Brně.
To samé v Hyundai, kmenových zaměstnanců je tam málo a je velice těžké se mezi ně dostat a těch přes agenturu je většina. Navíc agentura strhne z výplaty nějakou část zato, že prý umožnila těm lidem tam údajně pracovat a vyhazov přichází z nenadání. Navíc podmínky, ve kterých tam lidé pracují, jsou nelidské a tak i zacházení. Vím to, protože bydlím blízko a rodinný příslušník pracuje ve firmě, která zajišťuje zdravotnické věci Hyundai. ;-\
Není co dodat. Chtělo by to jít trochu do hloubky. Protože firmy jak píšeš vždy "vyrazí" jako první agenturní pracovníky. Jenomže pokud to není např. fabrika jako TPCA tak potom neštěkne ani pes natož český novinář.
tak ved aj podla toho vypadaju >:D
Teda ale klobuk dole bratia Cesi - toto je asi novy svetovy rekord ! Dajte si to zapisat do Guinessovej knihy ! >:D
Co sa prepustania tyka - hold - niekto zle odhadol marketing, tak niekto na to musi doplatit... :-! Agenturni otroci - klasicky ako prvy... :-!
Táto trojka vyzerá naozaj divne. Niekedy mám pocit, že výrobca svoje modely vidí úplne inak ako potenciálni zákazníci a v očakávaniach dobrých predajov je sám - verejnosť má iný názor...
To je zas správa dňa. S agentúrnymi zamestnancami sa čachruje hore-dole stále, bez toho, aby o tom niekto písal. Pre firmy je to hlavná devíza - za pomerne nízke náklady majú pracovnú silu prakticky zo dňa na deň a rovnako tak rýchlo sa jej zas môžu zbaviť.
Z pohľadu zamestnanca agentúry je to úplné svinstvo - novodobé otrokárstvo. Minimálne mzdy, mizerné pracovné podmienky a jednanie jak so psami... Najmä ak ide vo veľkých firmách o dodržanie množstva a kvality práce, tak na týchto ľudí naložia fakt ako na otrokov. A agentúry zarábajú... Z pohľadu biznisu výhodný obchod, z pohľadu ľudského špinavé praktiky, ktoré by mali zakázať. Doslovné zneužívanie ľudí v koncoch, ktorí zoberú hocakú prácu, len aby nejakú mali.