Tých duobusov jazdí pomerne dosť, aj v BA sú na nejakých linkách už roky. To indukčné dobíjanie je zaujímavé, a najmä by mohlo byť bezproblémové. Viacerí to skúšali na osobných autách, posledne si pamätám Fiat500.
Kabel je kabel nebo spíš kov je kov a vzduch je vzduch. Bezdrát je dražší a ty ztráty jsou ve větším měřítku neakceptovatelné. To raději trolejbus, cng nebo aku nabíjené klasicky.
ztraty nikoho trapit nemusej, jsou v celkovich nakladech doslova zanedbatelne ;-) OLEV je rozhodne budoucnost co se tyce minimalne hromadne dopravy na silnici, a zrejme i budoucnost co se tyce osobni dopravy, kde muze takto slouzit vpodstate kazde parkovaci misto, usetri se tim za stojany a jejich infrastrukturu kterou si bud musi majitele vozit sebou, nebo je soucasti stojanu
BMW to zkousi u svich aut celkem dlouho, OLEV autobusy jiz po svete taky jezdi, ac zatim jen par linek, hlavne v jizni Korei [odkaz] , ale levkej zajem ma oto hlavne Cina, v jejich velkomestech by to mohlo docela pomoct
Pochybuji, že je levnější udělat parkovací místo pro OLEV, než klasický stojan, ale můžu se mýlit. Ztráty jsou zatím obrovské resp. účinnost citelně nižší než kabel a pokud by se to mělo rozšířit masově, tak pochybuji, že někdo bude chtít vyhazovat megawatthodiny, jenom kvůli bezdrátovosti. Nabíjím 50kWh akumulátor a jenom kvůli bezdrátu vyhodím min. 5 kWh do háje - to by lidstvo muselo být hodně blbé aby se tohle masově prosadilo.
proto se to testuje a vyvyji, aby se ty ztraty zredukovali ;-) nic jineho tam ke zkoumani stejne neni, jinakztraty zaplati koncovej uzivatel, tedy ten kdo takto dobiji
jinak drazsi nebo levnejsi co se stojanu/stani tyce, hlavnim ucelem OLEV je lenost uzivatelu (lidstvo je neskutecne line) a snaha nevystavovat dalsi a dalsi viditelnou infrastrukturu, ale spise ji z oci odstranit, proste draty pro trolejbusy a tramvaje odstranit aby nehyzdili panorama :-) jinak indukcni dobijeni ma i dalsi vyhody prave diky tomu ze nema stojan a kabel, zaprve se to snazi ted sformovat aby byl jeden standard pro vsechny automobilky (takze zadny rozdilny zastrcky) a zadalsi jak se pise i v clanku, indukcne vybavene useky silnic, nejen stani, takze dane vozidlo pujde takto dobijet i za provozu, stejne tak na parkovosti nekde u supermarketu nebude muset bejt stojan u kazdeho stani, ale proste kazde stani bude automaticky i dobijecim mistem, a hlavni devizou OLEV bude to, ze budou mit mensi kapacity baterii, ale tohle je stejne technologie ktera se teprve chysta, drive nez za 20-30 let se ji stejne masoveji v osobni doprave nedockame :-)