Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Scania testuje bezdrátové dobíjení plug-in hybridů

9 komentářů

IPace
ztraty nikoho trapit nemusej, jsou v celkovich nakladech doslova zanedbatelne 😉 OLEV je rozhodne budoucnost co se tyce minimalne hromadne dopravy na silnici, a zrejme i budoucnost co se tyce osobni dopravy, kde muze takto slouzit vpodstate kazde parkovaci misto, usetri se tim za stojany a jejich infrastrukturu kterou si bud musi majitele vozit sebou, nebo je soucasti stojanu

BMW to zkousi u svich aut celkem dlouho, OLEV autobusy jiz po svete taky jezdi, ac zatim jen par linek, hlavne v jizni Korei [odkaz] , ale levkej zajem ma oto hlavne Cina, v jejich velkomestech by to mohlo docela pomoct
IPace
proto se to testuje a vyvyji, aby se ty ztraty zredukovali 😉 nic jineho tam ke zkoumani stejne neni, jinakztraty zaplati koncovej uzivatel, tedy ten kdo takto dobiji

jinak drazsi nebo levnejsi co se stojanu/stani tyce, hlavnim ucelem OLEV je lenost uzivatelu (lidstvo je neskutecne line) a snaha nevystavovat dalsi a dalsi viditelnou infrastrukturu, ale spise ji z oci odstranit, proste draty pro trolejbusy a tramvaje odstranit aby nehyzdili panorama 😄 jinak indukcni dobijeni ma i dalsi vyhody prave diky tomu ze nema stojan a kabel, zaprve se to snazi ted sformovat aby byl jeden standard pro vsechny automobilky (takze zadny rozdilny zastrcky) a zadalsi jak se pise i v clanku, indukcne vybavene useky silnic, nejen stani, takze dane vozidlo pujde takto dobijet i za provozu, stejne tak na parkovosti nekde u supermarketu nebude muset bejt stojan u kazdeho stani, ale proste kazde stani bude automaticky i dobijecim mistem, a hlavni devizou OLEV bude to, ze budou mit mensi kapacity baterii, ale tohle je stejne technologie ktera se teprve chysta, drive nez za 20-30 let se ji stejne masoveji v osobni doprave nedockame 😄
252kW
Pochybuji, že je levnější udělat parkovací místo pro OLEV, než klasický stojan, ale můžu se mýlit. Ztráty jsou zatím obrovské resp. účinnost citelně nižší než kabel a pokud by se to mělo rozšířit masově, tak pochybuji, že někdo bude chtít vyhazovat megawatthodiny, jenom kvůli bezdrátovosti. Nabíjím 50kWh akumulátor a jenom kvůli bezdrátu vyhodím min. 5 kWh do háje - to by lidstvo muselo být hodně blbé aby se tohle masově prosadilo.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
Tých duobusov jazdí pomerne dosť, aj v BA sú na nejakých linkách už roky. To indukčné dobíjanie je zaujímavé, a najmä by mohlo byť bezproblémové. Viacerí to skúšali na osobných autách, posledne si pamätám Fiat500.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Takže to bude takový tramvajbus.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
252kW
Kabel je kabel nebo spíš kov je kov a vzduch je vzduch. Bezdrát je dražší a ty ztráty jsou ve větším měřítku neakceptovatelné. To raději trolejbus, cng nebo aku nabíjené klasicky.