Dakar 2015
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jste si jistí těmi 30 mm? Já jenom že to by pak bylo lepší vyrazit na kole, které má dnes minimálně 80 mm, u lepších kol i mnohem více 😄
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
dost na "matrošu" z jakého jsou ty nápravy vyrobeny, rumunská motyková ocel, ze kterých byly vyráběny pozdější dácie a olcity by se na Dakaru asi nechytla.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Už ty paka, co dávají mínusy i za dobrý den fakt nechápu. >😒] :no:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
si si istý, že aj tieto súčasné špeciály majú nápravy RABA? Ja by som na to nestavil ani deravý groš. Mám taký pociť, že z Liazu je na dakarskom špeciále akurát tak upravená kabína a možno niečo z rámu. Ale nemám úplne detailné info, takže ak máš niečo z prvej ruky sem s nimi.
Spíš by měl vysvětlit své angažmá v kauze tunelování Rubeny Náchod a následné schovávání se v Asii
Vím že v okruhových nějaké výsledky měl a že o autech něco ví, podle tohoto článku ale asi hodně málo.
Co se týče náprav, tak tam bych to viděl minimálně na 5 druhů konstrukcí😒br /> 1.) Tatra - roura a kyvné nápravy
2.) Klasika jako je u LIAZu, Mercedesu atd - pevné nápravy s kardany ve středech diferáků
3.) Kamaz - pevné nápravy s kardany nad diferáky
4.) Praga - Nápravy nesmrtelné V3S netřeba popisovat
5.) nezávislé uložené polonápravy několika druhů uložení
A pak kombinace jako je třeba Hummve který má něco z V3S zkombinované z nezávilým uložením kol.
Některé konstrukce kvůli složitostí a poruchovostí se do závodních kamionu nehodí ale v těžkém terénu nemají konkurenci jako je třeba V3S a pokud na ni nazujemé ruské gumy vyvíjené pro stavbaře plynovodů tak vyšplhají snad i na strom.
Měl jsem v osmdesátých létech možnost vyzkoušet snad vše co tehdy existovalo a to jak v Gobi, tak ve stepích a tundrách Asie. Tatrovácka konstrukce je vynikající v těžkých terénech s tvrdým podkladem. Jakmile se však dostane do měkých terénů, tak se zahrabe během několika okamžiků protože sedne na rouru. Naši sice vymysleli "šlapadla" ale ty mají nízkou životnost a musí se nasadit ihned při prvním prohrábnutí a i tak vydrží opatrnému řidiči kolem 100 m jízdy. Zkoušeli jsme s němi projet vzdálenost kolem 450m a ustříhali jsme všechny kolové šrouby a to jsme měli naloženo jen kolem 5 tun.
Klasická konstrukce typ Liaz apod je asi konstrukčně nejjednodušší a nejméně poruchová, v Bahnitém terénu projrde trochu víc, ale ne o moc, Kardan je furt moc nízko. Do těžkého terénu je asi nejlepší Ruská konstrukce Kamaz kde jsou nápravy jakoby pootočeny o 90°a kardany jsou o hodně výš než u ostatních konstrukcí a ve své podstatě se vlastnostmi vyrovnají Pragovce a oproti ní jsou jednodušší a hlavně mohou jet rychleji. Jediná nevýhoda je vyšší těžiště, to ale na dálkových soutěžích se dá eliminovat. Pokud ještě zvolí kvalitní pneu podle terénu dané etapy je pak jasné, proč Kamazy vyhrávají nejčastěji.
Vymyslet závodní kamion pro Dakar který by vítězil ve všech typech tratí je nemožné pokud se ovšem nebodou porušovat dané pravidla. Proto taky Lopraisovi zakázali start s jeho speciálem, protože porušil daná pravidla. Jeho Tatra už dávni nemá s původní Tatrou moc společného , on to ví a proto se ani neodvolal.
Kdysi se mi líbily závody které se jezdily v bývalém Sovětském Svazu, řidiči si na auta se kterými ještě v pátek vozili zboží namalovali v sobotu čísla, odjeli závod na terénním okruhu za městem s takřka identickými vozy, v neděli je uvedli do původního stavu a opravili případné šrámy a v ponděli naložili zboží a jeli na trasu po cestách ale spíš necestách.
Co se týče náprav, tak tam bych to viděl minimálně na 5 druhů konstrukcí😒br /> 1.) Tatra - roura a kyvné nápravy
2.) Klasika jako je u LIAZu, Mercedesu atd - pevné nápravy s kardany ve středech diferáků
3.) Kamaz - pevné nápravy s kardany nad diferáky
4.) Praga - Nápravy nesmrtelné V3S netřeba popisovat
5.) nezávislé uložené polonápravy několika druhů uložení
A pak kombinace jako je třeba Hummve který má něco z V3S zkombinované z nezávilým uložením kol.
Některé konstrukce kvůli složitostí a poruchovostí se do závodních kamionu nehodí ale v těžkém terénu nemají konkurenci jako je třeba V3S a pokud na ni nazujemé ruské gumy vyvíjené pro stavbaře plynovodů tak vyšplhají snad i na strom.
Měl jsem v osmdesátých létech možnost vyzkoušet snad vše co tehdy existovalo a to jak v Gobi, tak ve stepích a tundrách Asie. Tatrovácka konstrukce je vynikající v těžkých terénech s tvrdým podkladem. Jakmile se však dostane do měkých terénů, tak se zahrabe během několika okamžiků protože sedne na rouru. Naši sice vymysleli "šlapadla" ale ty mají nízkou životnost a musí se nasadit ihned při prvním prohrábnutí a i tak vydrží opatrnému řidiči kolem 100 m jízdy. Zkoušeli jsme s němi projet vzdálenost kolem 450m a ustříhali jsme všechny kolové šrouby a to jsme měli naloženo jen kolem 5 tun.
Klasická konstrukce typ Liaz apod je asi konstrukčně nejjednodušší a nejméně poruchová, v Bahnitém terénu projrde trochu víc, ale ne o moc, Kardan je furt moc nízko. Do těžkého terénu je asi nejlepší Ruská konstrukce Kamaz kde jsou nápravy jakoby pootočeny o 90°a kardany jsou o hodně výš než u ostatních konstrukcí a ve své podstatě se vlastnostmi vyrovnají Pragovce a oproti ní jsou jednodušší a hlavně mohou jet rychleji. Jediná nevýhoda je vyšší těžiště, to ale na dálkových soutěžích se dá eliminovat. Pokud ještě zvolí kvalitní pneu podle terénu dané etapy je pak jasné, proč Kamazy vyhrávají nejčastěji.
Vymyslet závodní kamion pro Dakar který by vítězil ve všech typech tratí je nemožné pokud se ovšem nebodou porušovat dané pravidla. Proto taky Lopraisovi zakázali start s jeho speciálem, protože porušil daná pravidla. Jeho Tatra už dávni nemá s původní Tatrou moc společného , on to ví a proto se ani neodvolal.
Kdysi se mi líbily závody které se jezdily v bývalém Sovětském Svazu, řidiči si na auta se kterými ještě v pátek vozili zboží namalovali v sobotu čísla, odjeli závod na terénním okruhu za městem s takřka identickými vozy, v neděli je uvedli do původního stavu a opravili případné šrámy a v ponděli naložili zboží a jeli na trasu po cestách ale spíš necestách.
Zdravím. 😉