Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen prý v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

Počet zaměstnanců automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce podle odborníků čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor.
Zpět na článek
Avatar - white label
6. 1. 2015 17:04
Re: Made in Japan
Jedna vlaštovička jaro nedělá..., přesto, jen houšť!
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2015 11:15
Re: Made in Japan
To zní slušně, sám bych to vo sobě nenapsal líp.
Pokrytí všeho co de doslova za každou cenu je taky vo ničem. Tady za násobně nižší zisk
Co řikáš na [odkaz] [odkaz]
Avatar - white label
6. 1. 2015 11:06
Re: Made in Japan
Nejsem akcionář žádné automobilky. Zajímají mě konkrétní jednotlivé produkty, nikoli množství (na kusy), nebo celkový zisk. Ani jedno z toho není obecným měřítkem celkové kvality produktů. Je snad McDonald, nebo Coca-Cola vrcholem gastronomie z hlediska kvality nabízených produktů?
Každopádně je aktuální kompletní nabídka koncernu VW nesrovnatelně pestřejší a atraktivnější, než je tomu u Toyoty.
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2015 09:50
Re: Made in Japan
To je jediný co sis z toho vzal Francisi?
Takže ty myslíš že by Toyota měla víc nakupovat a pohlcovat cizí automobilky?
No a vidíš i bez R8 a Bentley prodává víc aut a hlavně má násobně vyšší zisk. Smutný co? ;-)
Avatar - white label
6. 1. 2015 00:56
Re: Made in Japan
Zajímavé doznání (že vás stále "seru"). Co má společného McLaren s megaproducenty typu Toyota /VW?
Tak mi napiš, něco jiného (než GT86) se značkou Toyota, pro co bych si mohl aktuálně zajít k prodejci Toyoty, co bych to kupoval především emocemi, tedy nikoli primárně pragmaticky?
A co si můžeš aktuálně koupit u Toyoty/Lexusu adekvátního k Bugatti, Bentley, Lambu, ke všem 911kám, Caymanu, R8, Audi RS, nebo Golfu R/GTI?
Avatar - AUDIRS6
6. 1. 2015 00:20
Re: Made in Japan
aha, takze uz aj Ferrari a McLaren chcu byt najvacsi vyrobca automobilov na svete ????
>:D >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2015 00:11
Re: Made in Japan
Srals mě když si mě voslovoval jako ženskou. Je trapný když mě voslovuješ množnym číslem. Je ubohý když blekotáš o Kylii a jejim soukromí. Zkus mít úroveň Francise nebo radši mlč
Co P1? Taky napíšeš že 375 kusů je jen? Nebo 499 LaFerrari? A to GT86 mělo znamenat co? >:D
Avatar - white label
5. 1. 2015 22:46
Re: Made in Japan
Pokud je Buřtík slabý, tak to musíte řešit s ním..., s tím vám opravdu nepomůžu.
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2015 22:23
Re: Made in Japan
Další blbý oslovení? Slabý Francisi slabý
Avatar - white label
5. 1. 2015 16:21
Re: Made in Japan
To by mohlo být tím, že byla ušita na míru vaší reakci...

P.S. Sem, není jsem..., nebo snad Buřtík neumí "šesky"...
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2015 13:18
Re: Made in Japan
To byla docela hloupá reakce Francisi. Sem zklamán..
Avatar - praděda7
5. 1. 2015 12:52
Re: toyota
No právě. Použil jsem pro velké zásoby jen jiné označení než ty. To využití skladovacích prostorů je fakt, protože jsem byl osobně do této aktivity zapojen. Jistěže to nebyl cíl TPS. Byl to jen jeden z identifikovaných terčů celého procesu odstraňování waste.
Avatar - white label
5. 1. 2015 11:43
Re: Made in Japan
LFA od 7,5 mil. Kč nahoru, kterého se vyrobilo jen cca 500 kusů..., co tam máš dál, GT86?
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2015 11:23
Re: Made in Japan
Myslíš jako že by Toyota měla taky víc nakupovat a pohlcovat menší automobilky? >:-[]
Ty toho vo autech asi moc nevíš [odkaz] co? ;-)
5. 1. 2015 11:18
Re: toyota
Ano, redukce plýtvání je cílem TPS. Ale rozšíření výroby na úkor skladu není jedním z cílů. Zbytečně velké zásoby jsou jedním ze zdrojů plýtvání, na které se zaměřili. Zbylé jsou zmetkovitost, nadvýroba, čekání, přeprava, pohyb pracovníků a zpracování.
5. 1. 2015 10:19
Re: Je důležitější statistika, nebo zaměstnost ?
Přesně jak píšeš, Toyota vykazuje své finanční výsledky jako celek, tedy včetně třeba Lexusu a také zisk na auto je u Toyoty průměrný zisk na jedno auto bez ohledu jestli je to Aygo nebo Lexus LS. VW vykazuje finanční výsledky za celý koncern (ty jsem zde dal) plus výsledky samostatných automobilek v rámci koncernu. No a zisk na auto samotného VW jako značky je třetinový proti celé Toyotě. Ovšem třeba zisk Porsche na jedno auto je desetinásobný proti Toyotě, Audi má také větší zisky na auto (dnes už je celkový zisk Audi srovnatelný se ziskem značky VW, ale protože vyrábí daleko méně aut, tak zisk na auto je velký) nemluvě o Lambu nebo Bentley ale ti mají relativně malé počty. Takže za celý koncern mělo v roce 2012 VW cca dvojnásobný zisk na jedno auto, v roce 2013 měla naopak Toyota dvojnásobný zisk na jedno auto v porovnání s VW (braném jako koncern). Letos to bude opět jinak, protože VW se vrátí někam do úrovně zisku 2012 (v roce 2013 cálovalo VW velkou pálku za nákup akcií Porsche a zisk mu klesl, letos takový náklad nemá a naopak mu Porsche přispěje svým ziskem do kasičky) a protože i Toyotě se daří díky slabému jenu tak asi výsledky obou budou rekordní někde přes 20 mld. eur a protože aut vyrábí skoro stejně, tak rozdíl v zisku na auto asi bude zase jinak. Navíc ty údaje nejsou přesně za stejné časové období, Toyota končí účetní rok k 31.3, kdežto VW klasicky k 31.12 a tedy údaje Toyoty třeba za 2012 jsou defacto za tři čtvrtě roku 2012 plus čtvrt roku 2013 pročež je lepší nějaká časová řada výsledků aby se to nějak mohlo porovnávat.
Avatar - _Karel_
5. 1. 2015 08:03
Re: Je důležitější statistika, nebo zaměstnost ?
Moc nerozumím tomu, že VW má většinou vyšší zisk, a přitom má Toyota trojnásobný výdělek na autě- při stejném počtu prodaných aut. Že by tyto tvoje čísla zisků byly za celý koncern a zisk za auto jen VW?
5. 1. 2015 00:37
Re: Made in Japan
"ambice predstihnout toyotu" - to je jedna z veci, kterou nechapu. absolutne. jestli prijde rok, kdy koncern vw vyrobi o 1 auto vic nez toyota, co z toho? k cemu to? pukne z toho toyota? nastrika si top management vw do textilu? vzdyt je to tak nesmyslny cil, ze takovy si mohou dat snad jen nemci. ja byt zamestnancem vw, tak vzteky uchcavam. ja, coby zamestnanec, chci rust vlastni profese a platu. napr. chci delat dokonalejsi vyrobky s vyssi pridanou hodnotou. ale aby me oslovilo to, ze budeme delat dvakrat tolik stejnych krusek a k tomu prijde dvakrat tolik zamestnancu a ja z toho budu mit jenom vrasky na cele az se budu bit v kantyne o volnou zidli, k tomu oslavne ody o tom, jaci jsme machri, kdyz jsme srotem z nasi produkce zaplavili uz i cinu... dekuju, nechci.
5. 1. 2015 00:06
Re: Made in Japan
No vlastne všechny. Ukaz mi něco z produkce Toyoty co lze srovnat veyronem, r8, lamborghini, 911, touaregem nebo pokud se budeme bavit o mainstreamu golfem gti, passatem, atd. Ono uz to nejzákladnější srovnání up! vs. Aygo vyzniva dost jasne pro Vw. Automobilový svět by byl mnohem sedivejsi kdyby toyota měla nahradit VW. V opačném gardu by se zas tak moc nestalo.
Avatar - dolfi
4. 1. 2015 23:23
Re: nezaostava jen v efektivite
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 23:22
Re: toyota
TPS. Začali na něm pracovat, to snad jo. Využití skladovacích prostorů pro rozšíření výrobních prostorů bylo součástí JIT filosofie, protože tyto se podle ní považují za waste.
4. 1. 2015 23:11
Re: Made in Japan
Jaké auto z produkce Toyoty je prosím nudné? Pro mě je synonymem nudnosti produkce VW. Technicky i designově podprůměrná. Prodávají jen díky marketingu a jen na rozvojových trzích. VW je jen nafouklá bublina, která časem splaskne. Jejich "ambice" předstihnout Toyotu, jsou k smíchu.
Avatar - rokyta.p
4. 1. 2015 23:06
Re: nezaostava jen v efektivite
Mate recht předsedo ;-)
4. 1. 2015 22:49
Made in Japan
Vsem, kteri obdivne pisi na adresu Japonska, jak je efektivni, pracovni moralka... To mozna ano, ale zaroven to svadi k postupne obrovske stadovitosti, nemysleni. Proto je Japonsko ca. 15 let bez hospodarskeho rustu, ztraci svou vedouci pozici ve vede, technologiich atd.

Mimochodem je zajimave sledovat japonske turisty - v 95% ve stadecku, ve velkych skupinach s pruvodcem, projit co nejvice veci, nic si neuzit, vsechno vyfotit a pote doma shlednout a "uzivat si" dovolenou. Ne, ja osobne preferuji "evropskou" moralku a i vsechny radosti a strasti s ni spojene;) Treba bezmezne poslouchani "autorit" typicke treba pro japonskou, ale take americkou spolecnost, je vyrazem osobniho selhani, neschopnosti jedince, zamezuje rozvoji osobnosti a rustu. Ale to je jine tema...

Toyota mozna ma vetsi "efektivitu" (toto slovo je v clanku i diskuzi mnohokrat spatne pouzivano, chapano), ale vyrabi nudna auta, v podstate par modelu, bez moznosti volby. Vetsi pocet modelu, prevodovek, motoru, vybav atd. nutne stoji vice mzdovych nakladu. Vyrobit treba 911 take trva jiste mnohem dele nez Yaris. Ale nic z toho nutne neznamena nespokojenost managementu VW:)

Ziskovost, efektivita skupiny VW nebo Toyota je tak siroke a narocne tema, ktere bez znalosti financnich vykazu a detailu o podnikani subjektu nelze jakkoliv obkektivne hodnotit. Pocet zamestnancu vs. pocet prodanych aut je pouze jeden z ukazatelu - nicmene vsadim se, ze management Toyoty v zasade prilis nezajima, je totiz dost nedulezity, obzvlaste sam o sobe.

Celkove je hodnoticim kriteriem (bohuzel pouze a temer vyhradne) firmy zisk, ne pocet aut nebo zamestnancu a vyvoj akcii. Nize odkazy na 5-ti lety vyvoj akcii VW a Toyota (je treba kliknout na 5Y pod grafem). Z techto cisel lze usoudit, ze obe firmy delaji dobrou praci, kazdy jinym zpusobem a VW (byt ma vice zamestnancu), zhodnotil akcie ca. 4x, zatimco Toyota 3x.

[odkaz]

[odkaz]

Za sebe si dokazi predstavit spousty aut v garazi z dilny VW group, zatimco Toyota (aspon soucasna) me nelaka zadna, vcetne Lexusu...
4. 1. 2015 22:46
Re: Je důležitější statistika, nebo zaměstnost ?
Na zaměstnanost hází bobek Bílý Tesák stejně jako VW nebo Toyota. Nejdůležitější je zisk pro akcionáře a v tom si vedou jak Toyota tak VW superluxusně. Za poslední tři roky vydělala Toyota i VW svým akcionářům desítky mld. eur a to je oč tu běží až v první řadě.
Čisté zisky Toyota... VW
2011...........3,44......15,4
2012..........10,2.......21,7
2013..,.......17,7.......9,06
Celkem......31,34....46,16 mld. EUR
[odkaz]
[odkaz]
4. 1. 2015 22:39
Re: Dudenhöffer
Produktivita práce v takto hrubém srovnání se rovná zisk/počet zaměstnanců.

Pokud dáš místo člověka robota, výše uvedený ukazatel se zlepší, ale nemusí jít nutně i o zlepšení ziskovosti.

Toyota prodala v Evropě v roce 2013 (přesněji ve fiskálu 2014, který končí 31. března 2014) "celých" 5% aut. VW zhruba polovinu. Stačí si vzpomenout, co specificky Evropský trh vloni dělal a je jasné, že Toyotě se muselo dařit líp.

Mimochodem, na počet kusů rostl VW mírně rychleji (dle výročních zpráv). To ale v té analýze v článku není vůbec uvedeno. Uvádí růst kusů VW vs. růst tržeb Toyoty.
4. 1. 2015 22:30
Re: Ziskovost 2013
Toyota z těch svých 10 mil. aut prodala ve fiskálu 2014 (rok končící 31. března 2014) v Evropě celých 500 tisíc aut. Většinu prodejů měla v Japonsku, USA a Asii. VW v Evropě prodává prakticky polovinu produkce (4,3 mil. aut).

Který trh byl v roce 2013 ve ***? Jakou to asi tak mohlo mít vliv na ziskovost VW?

Mrkni na výročky, ta čísla nejsou úplně přesná (ne úplně mimo, ale trochu se nůžky sevřou).
4. 1. 2015 22:01
Re: Moderni tupci
Souhlas.

Nevím, jestli je to o outsourcingu, ale manažer přece musí dělat rozhodnutí, jestli tu danou činnost bude vykonávat člověk nebo to bude dělat robot. A to rozhodnutí udělá na ceně práce oproti ceně robota. Pokud je mi známo, tak Japonci ani Amíci nejsou úplně laciní pracovníci.

Aby to porovnávání produktivity mělo smysl, musel by se porovnávat počet lidí po odděleních: výroba, vývoj, marketing/prodej, ostatní admin. Nebo tak nějak.
Avatar - N6600
4. 1. 2015 21:39
Re: nezaostava jen v efektivite
1. Nemam na mysli Kei Cars. Ak si bol niekedy v JP (doporucujem!), tak by si zistil, ze maju vzduch, co nie je vidiet a da sa tam krasne dychat. A prave preto tam maju hybrid, benziny a vodik. USA je bonitna a Toyota tam ma dobre renome. Europa je vo vsetkom posledna.
2. Do urciteho objemu? Mas 1.4D, 2.0D, 2.2D, 3.0D. Ake ine by si chcel? Dotacie? Tie nemas vsade a predaje hybridov stupaju. Celkom slusne. Diesely v EU nikto vnucovat nemusi. Ale mimo EU mas sakra problem ich kupit.
3. Plast ako z Mondea? Prosim? :-)
4. Jediny priamy konkurent zo stajne VW je Audi. Ale Lexus dokazal s LFA slusne podkurit Lamborghini. Porsche je mimo, kedze ten nema nijakeho priameho konkurenta.
5. Nijak neuberam tabulkove hodnoty Veyrona. Ale na bezne jazdenie to nie je. Na jazdu na hrane tiez nie. Aspon nie na dlho. Tak co z toho auta mam?
4. 1. 2015 21:31
Re: toyota
to s tim TPS pises uplne presne. ono to ma i svoje stinne stranky a ty se mi zda, ze ve svejkovskem cesku prevazuji. cely TPS a vsechny jeho mutace jsou zalozeny na tom, ze se snazim odhalit plytvani a tomu zabranit. Ale vsechno ma svoje meze a hranice. I skladova zasoba ma v urcitem objemu svuj duvod a minimalni vyrobni davka jednoho typu nemusibyt jeden kus, ktery bezi v taktu zakaznika, ale je to treba tydenni produkce, kdyz mi ji svazi jednou za tyden kamion. navic kazdy detail, ktery resim treba z hlediska kvality by mel byt konfrontovan z cenoveho hlediska. nekdy je levnejsi kazdy sty dil vyhodit nez porizovat drahou kontrolu daneho fenomenu a zarazovat do procesu... holt se z toho dnes vytraci zdravy rozum, na kterem to puvodne bylo cele zalozeno.
4. 1. 2015 21:12
Re: nezaostava jen v efektivite
co ma prodejnost spolecnyho s omlacenym fiatem uno?
Re: nezaostava jen v efektivite
1. Japonci dělají auta nejprve pro sebe - tady s tím si dovolím nesouhlasit, určitá auta např. kei class cars jsou opravdu pro ně, ale drtivá většina aut je dnes vyvíjena pro velké trhy: USA, Čína, Evropa - ty totiž jsou stěžejní a mají rozdílné nároky, to že Japonci dělají auta hlavně podle svého vkusu a preferencí platilo tak někdy v 50. letech, kdy svět nebyl tolik globalizován a působnost firem nebyla celosvětová
2. Každý dělá to, co umí a kde vidí vidinu zisku. Toyota zkrátka usoudila, že jim stačí diesely do určitého objemu a zbytek budou kompenzovat hybridy.Ještě taková malá vsuvka u hybridů, myslím si, že dnes již pro některé automobilky je není problém vyrobit, ale spíš prodat a obzvlášť bez dotací by to bylo o poznání těžší, kdežto diesely se nikomu nevnucují.
3. Interiér a design jsou subjektivní věci, ale zase člověk znalý automobilového průmyslu může s klidnou hlavou říct, že Japonci a Amíci si opravdu nedělají těžkou hlavu s interiéry. Do Lexusu ti hodí plast vypadající jak z Mondea, to mám namysli. Jinak ergonomie a použité mat. (hlavně Honda) jsou na úrovni a design exteriéru u Toyoty je mnohdy splašený.
4. LFA je super auto a mnoho dalších Lexusů taky, nicméně Audi, Lamborghini a Porsche hrajou jinou ligu
5. Za vším stojí nějaký inovátor, popř. megaloman, vizionář, snílek, říkej si tomu, jak chceš, ale prostě Veyron je auto z jiné planety.
4. 1. 2015 20:36
Re: toyota
Začali na něm pracovat krátce po válce, co vím, tedy koncem čtyřicátých let. A nepamatuji si, že by rozšíření výrobní plochy na úkor skladu bylo jedním z cílů TPS.
4. 1. 2015 20:04
Re: Ziskovost 2013
no presne. ja jsem si skoro jist, ze to bylo za 2013 s audinou znacne v cele. ta tabulka byla prosta - jednotlive zisky automobilek byly podeleny poctem vyrobenych aut. a jsme u podstaty celeho clanku - takhle se pocita efektivita :-)

v podstate jde o to, ze tady ta uvedena tabulka mi prijde zavadejici.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 20:03
Re: vyházet manažery a bude to OK
Chachacha...zrovna jsi to udělal... :-)
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 19:37
Re: nezaostava jen v efektivite
Vznikají tyto věcy jako přirozený pokrok a vylepšování, nebo nutnost vzhledem k požadavku EU na flotilové emise?
4. 1. 2015 18:55
Re: vyházet manažery a bude to OK
Tak byste měli do debaty především uvést, že u většinu svého státního dluhu si řecko vytvořilo před vstupem do EU. Tak kde je souvislost?
Avatar - w3s
4. 1. 2015 18:43
Efektivita
Škoda by také ráda zvýšila efektivitu vyšší automatizací, např. ve svařovnách, ale ty odbory.. :-)
Re: nezaostava jen v efektivite
Na jednu stranu máš rozhodně pravdu, ale třeba se spolehlivost turbromotorů časem zvýší, představ si, že kdyby lidé odsuzovali a báli se nových technologií, tak člověk stěží postaví jad. elektrárny, podívá se do vesmíru, atd. Odsuzovaní turbomotorů bych stavěl někde na úroveň odsuzování hybridů a el. aut, tj. mají své chyby, ale do budoucna je to příslib.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 18:27
Re: toyota
Pardon! Tak starý děda ještě nejsem, ikdyž jsem už praděda. Nevím kdy se JIT systém zaváděl Toyotou v Japonsku (pochybuji, že to bylo v už 50tých létech, to se ještě Toyota vzpamatovávala s WWII). V Austrálii Toyota (TMCA) zaváděla naplno JIT systém po zažití KANBAN systému (součást JIT filosofie), někdy v 90tých létech minulého století.
4. 1. 2015 18:11
Re: nezaostava jen v efektivite
Nemůžeš editovat příspěvek na který už někdo reagoval.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 17:54
Re: vyházet manažery a bude to OK
No když ono dnes všechno souvisí se vším... ;-)
Avatar - Ham.
4. 1. 2015 17:53
Re: nezaostava jen v efektivite
Kličkuješ jak zajíc na honu. Když kdokoliv nahoře napsal "německé značky" nebo "německá auta" tak je nad slunce jasné, že myslel souhrn všeho toho co Němci (německé značky) prodají v Itálii. Nikdo nahoře nepsal, že Němci mají nejprodávanější model ten či onen či něco na ten způsob. Takže se přestaň kroutit jak malý kluk a abacusovi se omluv, jinak jsi tu pro srandu králíkům.
Avatar - simply never
4. 1. 2015 17:45
Re: VW je lepší
Ano, tu sa začíná rozmyslat.
Avatar - simply never
4. 1. 2015 17:43
Re: VW je lepší
Pravdu máte všetci a nikto. Záleží samozrejme na tom, či je produktivita práce vyjadrena na zamestnanca, alebo celková. Podla článku sa vsak zda, že na zamestnanca spoločnosti, v takom pripade je na tom vw proste za toyotou. Co je na tom k nepochopeniu? Proste má toyota sikovnejsich ludi, lepsiu organizaciu, lepsie technologie, kapitál, subdodavky, logistiku. Priklad: Adolf dnes leží na psychiatrii B, predtym bol na A-cku. B má sikovnejsie a zrucnejsie sestricky, pevný režim, hrubsie mreze, viac penazi na klystir, dodávajú 3-vrstvovy toaletak a v sklade internet, kde Adolf surfuje. Hoci toto vsetko je pravda, Adolfovi sa beztak zdá, že psychiatria A bola lepsia, pretože tam chodil primar na octavii 1.9 tdi.článok je fakt neobjektivny, ba priam zavadzajuci. Málo vstupov a nekonkretny výstup.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 17:40
Re: nezaostava jen v efektivite
Přehlídl jsem se, sorry.
4. 1. 2015 17:38
Re: nezaostava jen v efektivite
Už jsem ti to psal. prvně čti a až pak reaguj. psal jsem TOP 6 značek a TOP 12 modelů. :-)
4. 1. 2015 17:35
Re: nezaostava jen v efektivite
Jak mluví jasně celková prodejní čísla značek? V Top 6 jsou jen 2 německé značky.
4. 1. 2015 17:34
Re: nezaostava jen v efektivite
Nevim ktere se prodavaji nejvice, ale pravdu muzete mit vsichni. Na bohatem severu je to same Audi apod., zatimco na chude Sardinii prevazuje omlaceny Fiat Uno. Takze tabulka prodejnosti je jedna vec, druha ve ktere oblasti se pohybujete (treba takove Dolomity jsou jidlem, povahou, autoparkem ... spise Rakousko, nez Italie)
4. 1. 2015 17:33
Re: nezaostava jen v efektivite
Gutalax napsal: "Když jsem se ptal proč kupují hodně německá auta a né třeba fr.-špain. atd odpověď byla -kvalita."
Gvick pak napsal:"Nevím jestli Italové kupují německá značky kvůli kvalitě, ale rozhodně je kupují daleko více než značky z ostatních zemí. Ostatní národy a jejich značky prodávají v Itálii významně méně. To je prostě realita.......
....To je realita, která ovšem vůbec nic nemění na skutečnosti o které psal Guttalax a sice, že německá auta se v Itálii prodávají (nebo potažmo jich tam jezdí) zdaleka nejvíce hned po domácí produkci....."

Tato diskuse není o tom, zda všechny německé značky dohromady prodají víc než všechny francouzské značky dohromady.
Pokud by platilo, že Ital kupuje hlavně německé značky, protože kvalita, tak by ty německé značky, modely aut musely být v popředí statistik. Já je tam prostě nevidím i když v součtu dá více německých značek větší prodeje než japonci, amíci nebo francouzi.
4. 1. 2015 17:26
Re: toyota
Pockej, tys byl na tom konci padesatejch let v Japonsku u zavadeni JIT? To teda respekt, tvuj nick nelze:)
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 17:25
Re: nezaostava jen v efektivite
1. Clio
2. Golf
3. Fiesta
4. Polo
5. Yaris
6. Qashqai
Kde vidíš ty 3 frantíky a 2 němce?
Ano, opravdu záleží na interpretaci čísel. Ta tvoje je dost divná >:D >:D
4. 1. 2015 17:24
Re: vyházet manažery a bude to OK
Bohužel je to tak a existuje pro to hned několik důvodů, např:
1. České lpění na titulech: kdo nemá aspoň tři, jako by nebyl.
2. Soukromé školy (střední i vysoké) pochybné kvality. Tady se ani snad nemá cenu rozepisovat.
3. Zbytečně vysoké počty vypisovaných míst na marginální studijní obory s minimálním praktickým uplatněním, jako jsou například estetika, etnologie, pomocné vědy historické apod.
4. Slabé populační ročníky: když jsem se hlásil na svoji alma mater v roce 1999, hlásilo se do stejného oboru (anglistika/germanistika) přes 500 uchazečů, škola brala 60. Po prváku jsme měli postupovou zkoušku, a kdo neprošel přes „pass-fail line“ 60 % bodů (v některých předmětech dokonce 80 %!), toho vyrazili. Mrchtat nemohl, šanci dostal. Dnes se do ročníku bere z 300 uchazečů 120 studentů a ke státnicím chodí zpravidla stejný počet. Výsledkem je nutně čím dál nižší kvalita posluchačů, což vidím i na svých seminářích. Testy, které by posluchači před osmi lety udělali v průměru na 80 %, by dnes více než polovina z nich nezvládla.

Bohužel i studijní obory zaměřené více na praktické uplatnění často produkují manažery ničeho. Například posluchači, kteří se mi dostávají do pazour, umí diskutovat o teorii překladu od Levého a rozebrat dílo Noama Chomského. Když jim ale dám ke stažení dokument a řeknu jim, aby mi nacenili překlad, protože přeci studují překladatelství, zvládnou to jakžtakž dva nebo tři z pětadvaceti. A to hovořím, prosím pěkně, o čtvrťácích a páťácích!

Jak praví klasik: „Školy vychovávají učené mloky. Mloku, nadři se slovíčka a letopočty a budeš uznán dospělým. Děti do sebe soukají naučné slovníky. Myslícímu člověku je z toho špatně, zatímco učenliví prosťáčci slaví triumfy! Kdo se učí, ten to umí, i když tomu nerozumí.“
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 17:23
Re: VW je lepší
>:D Pokud ta druhá "efektivní" firma s mnoha roboty a ředitelem vyrábí auta dráž, těžko může být efektivnější.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 17:22
Re: ...a může za to Veyron!!!
Komerční banka Lehman Brothers už neexistuje. "Too big to fail" nastartovala největší finanční krizi od WWII, ze které se svět ještě nevzpamatoval. To jen aby bylo jasno.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 17:21
Re: nezaostava jen v efektivite
a) já netvrdím, že se prodávají protože kvalita.
b) pořadí modelů ti je k ničemu, když k němu nedáš i přesný čísla, kolik se prodalo Clia, kolik Golfu a kolik Fiesty a Pola.Celkový čísla značek mluví jasně. Ale to evidentně nechce tvoje hlava pochopit.
4. 1. 2015 17:18
Re: VW je lepší
A jak je to s efektivitou, kdyz jedna firma ma 100.000 zamestancu a druha jen reditele plus 100 robotu. Co kdyz ta moderni efektivni s roboty ma vyssi naklady na technologie a servisni naklady placene za udrzbu tech robotu? Nejak mne pripada, ze ten clanek zjednodusuje.
4. 1. 2015 17:13
Re: nezaostava jen v efektivite
Problém není v číslech, ale v jejich interpretaci. V první šestce značek máš 2 němce, 3 francouze,... v TOP12 modelů máš 5 francouzů, 3 němce, 2 japonce, rumuna a amíka a ty přesto tvrdíš, že se kromě domácích značek ZDALEKA nejvíc prodávají němci, protože kvalita.
Avatar - Ham.
4. 1. 2015 17:03
Re: nezaostava jen v efektivite
Pak ovšem nechápu, proč jsi na začátku diskuze napadl tvrzení, Guttalaxe, že "Ital kupuje především svoje auta a pak německá". To je zcela korektní tvrzení vycházející z faktů a tvoje reakce "To co píšeš je nesmysl, který nejseš schopnej doložit reálnými čísly" je jenom plácání.
Avatar - rohYpnol
4. 1. 2015 16:59
Re: nezaostava jen v efektivite
a v čem je tak primitivní? Že nemá dvojité přeplňování a podobné moderní "zlepšováky", díky kterým dnešní motory vydrží možná polovinu toho, co motory před pár lety?

Jestli Toyota je či není ryze vedoucí, ... a kdo je? Toyota má v mnohých aspektech náskok,
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 16:54
Re: nezaostava jen v efektivite
Seriózní diskuze: "Tady jsou přesná čísla, roky, procenta"
"Ne a ne a ne, pravdu mám já, já, já, a jestli to nechápete, jste hloupí!!"
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:54
Re: nezaostava jen v efektivite
S adorantom Renaultu sa serióznej diskuzie nikto nedočká.
4. 1. 2015 16:52
Re: nezaostava jen v efektivite
Stačilo napsat, že máš stejný názor jako gutalax. Nemusel jsi si hrát na nějakou seriózní diskusi.
4. 1. 2015 16:46
Re: nezaostava jen v efektivite
O tom, že 5 německých značek prodá víc než 3 francouzské značky nikdo nepochybuje.
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:45
Re: nezaostava jen v efektivite
Zdvihni svoju ri* a choď sa do toho Talianska pozrieť, čo tam dnes jazdí.

Áno plne sa stotožním s tvrdením, ktoré vyjadril Guttalax: Talian povie, že si kúpi NEMECKÉ auto, pretože požaduje KVALITU. A preto sú najpredávanejšie autá v Taliansku nemecké. (či je Ford, Opel Nemecký - americký neriešim)

P.s. V Taliansku som "ako doma". Tak viem o čom Guttalax píše.
4. 1. 2015 16:45
Re: nezaostava jen v efektivite
Snad po mně nechceš, abych ti sem opisoval tabulky? Ale pokud uvidím snahu se nad tím trochu zamyslet, tak je sem snad i dám. Ikdyž těch odkazů ta tabulky už tady bylo dost. Jen si je příst.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 16:44
Re: nezaostava jen v efektivite
JJ, všichni tady jsou blázni a ty jedinej seš letadlo. Asi vážně zbytečný.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 16:43
Re: VW je lepší
Proto je dobře zůstat u údaje který říká s kolika zaměstnanci firma vyrobila kolik aut. Žádná firma logicky nemá zájem zaměstnávat zbytečné lidi.
Avatar - Ham.
4. 1. 2015 16:42
Re: nezaostava jen v efektivite
Pokud vidím, tak diskuze je o tom, zda v Itálii jezdí ze zahraničních značek nejvíce ty německé. A to jezdí, resp se i prodávají. Vedle italských značek, kterých se doma prodává nejvíce, se z dovozových nejvíce prodávají ty německé. Není na tom nic k pokecání, prostě když se podívám do statistiky a sečtu si letošní prodeje VW, BMW, Mercedesu, Opelu a Audi tak je jasné, že jsou před Francouzi (PSA, Renault) i dalšími národy zastoupenými na italském trhu.
4. 1. 2015 16:41
Re: nezaostava jen v efektivite
To je nadliskej úkol. Pokud to sám nechápeš, tak ti těžko pomůžu. Můžu ti jen poradit. Znovu si to přečti a pak se zamysli.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 16:39
Re: vyházet manažery a bude to OK
Naprosto souhlasím s tím cos napsals, ale to pak musím parafrázovat tebe: to je trochu pesimistický pohled.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 16:39
Re: nezaostava jen v efektivite
Vážně tomuhle říkáš čísla?
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 16:36
Re: nezaostava jen v efektivite
pořád říkáš , že máš pravdu a nikde nic čím bys to podpořil. Tak to zkus vysvětlit nám blbejm ;-)
4. 1. 2015 16:34
Re: nezaostava jen v efektivite
Dával sem ti sem TOP12 zahraničních aut: 5 francouzů, 3 němci, 2 japonci, rumun a amík.
Pokud jde o značky, tak dlouhodobě jsou v TOP6 3 frantíci, 2 němci a 1 amík.
To prostě není o tom, že se v Itálii prodávají kromě domácích značek ZDALEKA nejvíce německá auta, protože kvalita. O tom je tato diskuse.
Re: Moderni tupci
No někteří tu chodí debatovat, jiní to vidí jako arénu, já měl dnes náladu na trollování :D.
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:27
Re: nezaostava jen v efektivite
Reálne čísla vravia: Najpredávanejšími značkami áut v Taliansku su nemecké. Ford, Opel a VW. Za nimi, ešte raz za nimi sú autá francúzske ( PSA a Renault ) Sem tam sa pritarfí Toyota a pod.. K tomu si prirátaj ešte veľmi obľúbené Audi, MB, BMW a prevaha bude jasná.

Ale ak, chceš vytapetujem si detskú izbičku plagátmi od Renaultu a budem si spolu s tebou hrkútať ako sa tomu Renaultu predajne darí.
Za posledných desať rokov padli predaje Renaultu v Európe na polovicu. Holt čísla sú faktami, i keď mnohí i tie vedia upraviť pre svoje potreby.
4. 1. 2015 16:25
Re: nezaostava jen v efektivite
Další, který neví o čem je tato diskuse? Mohu taky poradit. Přečti si o čem je řeč a pak si můžeme pokecat.
4. 1. 2015 16:24
Re: vyházet manažery a bude to OK
Já se nějak moc ovlivňovat nedám a prostě nepřemýšlím nad tím, co nemohu ovlivnit ... co je nějaké EU oproti tomu, že na zemi žije 7 miliard lidí, z nichž většina žije stylem "po nás potopa" ... Asi každý rozumný člověk vidí, že cosi je v nepořádku, že se nějak zmizely ideály a převládlo urvi a vyřvi si, co můžeš .... To není o hledět si svého, to je o tom lépe žít, méně znečišťovat okolí sajrajtem nebo blbou náladou ....
4. 1. 2015 16:21
Re: vyházet manažery a bude to OK
Teda zatáhnout do diskuze o VW a Toyotě EU a nakonec vytáhnout ještě Řecko, to už je dost na palici :-!
Avatar - Ham.
4. 1. 2015 16:21
Re: nezaostava jen v efektivite
Reálná čísla máš zde, nastuduj si je a jestli máš koule tak se abacusovi omluvíš.
[odkaz]
4. 1. 2015 16:16
Re: nezaostava jen v efektivite
K diskusi patří argumenty. Zkus se chovat jako chlap a ne nějaké ufňukané děcko a přiznej si, že nevíš o čem je řeč. Proto jsem ti radil, aby jsi začal používat vlastní rozum a míň se rozčiloval. Pokud toho nejseš schopnej a nezajímají tě reálná čísla, tak je to opravdu ztráta času.
4. 1. 2015 16:14
Re: ...a může za to Veyron!!!
Lehman Brothers „jen" změnil majitele. Pokud vím, tak přišlo o práci jen asi 4000 lidí, což je proti top 5 automobilkám kulové. Firma jako je Toyota by mohla roky prodělávat a stejně by se vymýšlely různé podpory a záchranné plány a až když by ani tohle nefungovalo, tak by přišlo nějaké to pápá.

Když by někoho napadla Nokia, tak to je velice zvláštní příklad, který se dá jen těžko připodobnit k jakékoliv dnešní automobilce.
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:11
Re: nezaostava jen v efektivite
Pravdaže Renaultu sa predáva v Taliansku najviac. >:D >:D >:D

S úbožiakom, ktorý nemá gule je zbytočne diskutovať. Stratený čas.
4. 1. 2015 16:08
Re: nezaostava jen v efektivite
Já ta čísla znám. Kvůli mně si je sem dávat nemusel. Mohl jsi místo toho podívat o čem se diskutuje. Čísla dávají za pravdu mně.
Avatar - abacus
4. 1. 2015 16:03
Re: nezaostava jen v efektivite
Celý čas je téma (vlákno) o POČTE predajov nemeckých áut v Taliansku. Keď tie čísla dostaneš, tak nie si ani schopný uznať pravdu iného diskutéra. Čakať to od teba nemá význam.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 15:59
Re: vyházet manažery a bude to OK
To je samozřejmě bezva. Ale můj příspěvek reagoval na nářky na EU, a tam- říkej si co chceš- nevidím tendenci k zlepšení. A EU ovlivňuje určitě i tvůj život, i když jsi soběstačný. Ale i když jsem to takto napsal- že bych se tím trápil denně před spaním, to asi ne....
Mimochodem-"hledět si svého"- to mi přijde jako cesta do pekla.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 15:56
Re: ...a může za to Veyron!!!
" Too big to fail". To už jsem někde slyšel. Nebylo to těsně před kolapsem Lehman Brothers v roce 2008?
4. 1. 2015 15:53
Re: vyházet manažery a bude to OK
To je podle mého osobního názoru trochu pesimistický pohled .... Moc nechápu, proč většina lidí mrhá svůj čas přemýšlením nad tím, co ti ostatní dělají špatně. Myslím, že pokud by si každý hleděl svého a používal selský rozum a dodržoval základy slušného chování, tak by mu určitě bylo lépe. Mám vystudovanou VŠ, 20 let jsem byl manažerem a pracoval jsem jako japonskej drak, což mi nyní, když mi je 45 let, umožňuje se plně věnovat svým zálibám a protože žiju skromně, tak půjdu pracovat, jen když se mi bude chtít .... A všichni politici mi můžou políbit ... já od nich nic nechci ....
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 15:51
Re: VW je lepší
A ty si myslíš, že Toyota oproti VW víc věcí kupuje než sama vyrábí? Nikdo asi čísla nemá, ale dost bych se divil.
Avatar - AUDIRS6
4. 1. 2015 15:51
Re: Ziskovost 2013
joo, tiez mi tam chyba ona, BMW aj Medved. Kedysi davnejsie ( 2-3 roky nazad ) som videl tabulku, v ktorej boli cisla jo sakra slusne - priemerny zarobok na aute ( veeeelmi zaokruhlene ) mali Audi a BMW okolo 3,5-4 tis. € a Medo o cosi menej...ale uz si to presne napamatam... :-! starnem :-(
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 15:50
Re: vyházet manažery a bude to OK
Jen aby zůstalo u té občanské války. Že je EU v takovém stavu v jakém je není divu. Vždyť ji celou dobu vedli komunisté (Barosso) a socialisté (ti ostatní). Kdyby jich nebylo, tak Řecko, Portugalsko a státy východní Evropy včetně nás, by se do EU nikdy nedostali. Ale oni měli jiný plán, že?
4. 1. 2015 15:45
Re: VW je lepší
Spravne by sa mal clanok volat produktivita prace. A je rozdiel, ked motor vyrobi firma svojimi zanestancami, alebo ho kupi od inej firmy a 2ja zamestnanci ho namontuju. Potom produktivita v prvom pripade je mensia ako v druhom.
4. 1. 2015 15:43
Re: nezaostava jen v efektivite
Začni používat mozek. Tato diskuse začala tvrzením, že se v Itálii prodávají kromě domácích značek ZDALEKA nejvíce německá auta, protože kvalita. Já jsem si s tím dovolil nesouhlasit a i po těchto číslech s tím dál nesouhlasím.
Ještě jsi za ty všechny ostatní roky mohl doplnit i další pořadí. Je to celkem jednoduché:
4. Renault
5. Peugeot
6. Citroen
Opravdu německá dominance.
:yes:
Avatar - abacus
4. 1. 2015 15:35
Re: nezaostava jen v efektivite
Hlavne, sa tých čísel nedočkáme ani od teb a snaha zakryť " neviem čo znamenajú" je úboha. Zrejme sa tej tvojej „pravdy“ nedočkáme. Keďže máš rád čísla, tu sú reálne dáta:
Obraz o pravdivosti tvrdenia že na talianskom trhu sa mimo domácej značky najviac predávajú autá nemecké, môže urobiť každý sám.

Taliansko poradie dovozových značiek:
rok 2014
1. VW 110 227
2. Ford 91 541
3. Renault 81 431

rok 2013
1. VW 105 322
2. Ford 87 417
3. Opel 70 611

rok 2012
1. VW 113 514
2. Ford 98 997
3. Opel 78 889

rok 2011
1. Ford 146 764
2. VW 138 770
3. Opel 116 651

rok 2010
1. Ford 182 331
2. VW 136 392
3. Opel 127 411

rok 2009
1. Ford 210 705
2. Opel 126 799
3. VW 125 887

rok 2008
1. Ford 169 800
2. Opel 142 438
3. VW 137 453

rok 2007
1. Ford 199 505
2. Opel 176 630
3. VW 152 262

zdroj: carsitaly.net
4. 1. 2015 15:28
Re: nezaostava jen v efektivite
Všechna čísla jsou na BestSellingCarsBlog.com pod registrovaným přístupem. Brandy za za rok 2013 jsou tady
[odkaz]
Pořadí brandů za 2014 do listopadu je tady, celorok tam bude počítám během pár dní.
[odkaz]
4. 1. 2015 15:28
Re: Ziskovost 2013
kde mas audinu, v koncernu vw vydelavala na jednom aute zdaleka nejvice
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 15:16
Re: nezaostava jen v efektivite
Tys sem dal seznam aut bez jakýchkoliv čísel. Taky se není o čem bavit. Ty Gvickovi vypovídají o trhu mnohem víc, jen by mohl přidat, ze kdy jsou.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 15:13
Re: Dudenhöffer
Nemluvím o žádném extrému. Pouze o logice. Snad bych ještě dodal, že akcionářům jde také o důvěru v budoucnost společnosti a schopnost vyplácet dividendy.
4. 1. 2015 15:10
Re: nezaostava jen v efektivite
Gvick sem dal 2 čísla o kterých nevím, co znamenají. Až je doplní a vysvětlí (rok, jaké značky jsou pod Německem a čísla jiných zemí), můžeme se o nich bavit. Zatím s Gutalaxem a Gvickem2 nemohu souhlasit. Svůj názor jsem podpořil letoční TOP12 zahraničních aut A tam fakt, že se německá auta prodávají zdaleka nejvíce hned po hned po domácí produkci, nevidím.
V TOP12 je 5 francouzů, 3 němci, 2 japonci, rumun a amík. :-)
4. 1. 2015 14:59
Re: nezaostava jen v efektivite
Jo? A které se tedy prodávají víc?
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 14:58
Re: nezaostava jen v efektivite
Tak sem s čísly! Rozmetej ty čísla, co sem dal Gvick2!
4. 1. 2015 14:55
Re: nezaostava jen v efektivite
Nemáš pravdu v tom, že se německá auta prodávají zdaleka nejvíce hned po domácí produkci.
4. 1. 2015 14:53
...a může za to Veyron!!!
Tady to máte. Tohle je výsledek. Víte jak dlouho trvá zašroubovat 16 svíček? Rozhodně déle než 8. To je to folksvágenovské velikášství a z něj vyplývající drtivá porážka Toyotou v něčem tak důležitém jako je tato „statistika efektivnosti zaměstnanců".

PS: Je to jen pokus o vtip, stejně jako tato „přesná, kvalitní, detailní" studie-statistika-velká násobilka pro nevzdělané-extrémně neprofesionální pohled či co. Vzhledem k hovadinám kolem vodíku a situací v Číně bych se bál spíš o Toyotu, ale já jsem odvážný a nebojím se o žádnou automobilku z top 5, protože vím „too big to fail".
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 14:49
Re: toyota
Ano. Byl jsem při tom, když se JIT zavádělo v Toyotě v praxi. Tato filosofie vznikla ve skupině Staff Engineering v Motomachi. Základní myšlenka byla se zbavit skladovacích prostorů ve výrobních halách a využít jich k rozšíření výroby. Stinná stránka této rovnice se objevila později. Skladovací prostory byl nucen rozšířit dodavatel součástek nebo komponentů a to se samozřejmě promítlo do konečné ceny dodávaného produktu. Nicméně to přispělo k lepší výkonnosti výrobního procesu, protože souběžně s JIT probíhal tlak na dodavatele zefektivnit jeho procesy. Další věc na kterou se zapomnělo byl a stále je, a k vidění je i zde v Česku, ohromný nárůst pohybů nákl. automobilů na komunikacích, které přivážejí součástky a komponenty JIT.
4. 1. 2015 14:42
Re: nezaostava jen v efektivite
To je realita, která ovšem vůbec nic nemění na skutečnosti o které psal Guttalax a sice, že německá auta se v Itálii prodávají (nebo potažmo jich tam jezdí) zdaleka nejvíce hned po domácí produkci.
4. 1. 2015 14:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2015 14:26
Re: vyházet manažery a bude to OK
Ono o EU by se tady dalo diskutovat dlouho. Já považuji za EU jedno z nejhorších uskupení po rozpadu východu a západu vůbec. A to rozhodně ne, že bych tíhnul k východu, to chraň pánbuh, ale její byrokracie a vymýšlení neskutečných debilit jsou jenom dalším litím olejem do ohně, který jste popsal. A z toho jednou vznikne opravdová občanská válka.

Ono to řecko bylo první vlaštovkou. Ale pomineme li jejich vůbec styl života, který byl zcestný a naprosto mimo mísu, tak to ukázalo hlavně to, že prostě nejde žít podle jednoho manuálu ve španělsku, německu, u nás, nebo holandsku či anglii. Prostě jsou to různé země, růžné kultury a styl života. Je jasné, že tohle nepůjde nikdy sjednotit do jednoho celku a to, že se o to snaží dospěje nakonec ke katastrofě, protože právě v tom španělsku, řecku, ale i Itálii to jednou praskne.
4. 1. 2015 14:25
Moderni tupci
A takhle to bohuzel funguje casto. Porovnavaji se naprosto neporovnatelne udaje a z nich se delaji zavery. To zaklinadlo se jmenuje outsourcing.
Takze napriklad pokud jedna z firem vse dela od piky a ma napr. vlastni slevarnu a druha nakupuje pouze hotove vyrobky, ktere smontovava dohromady tak je logicke ze jedna bude mit min zamestnacu nez druha. O jejich realne efektivite to nerika nic. Ale diskutuje se to az do zemdleni. :no: :no:
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 14:25
Re: VW je lepší
Možná jo, možná ne.O tom se my dva můžeme jen akademicky bavit.
4. 1. 2015 14:23
Re: nezaostava jen v efektivite
Dal jsem ti sem 12 nejprodávanějších zahraničních aut v Itálii. To je realita.
4. 1. 2015 14:22
Re: vyházet manažery a bude to OK
ano, to můžu potvrdit. Já na tom byl úplně stejně.
4. 1. 2015 14:21
Re: VW je lepší
A proto rostou za posledních 10 let akcie VW mnohem rychleji než akcie Toyoty. Jestli ten menší zisk VW není spíše daný tím, že financuje mnohem větší růst než Toyota.
4. 1. 2015 14:19
Re: vyházet manažery a bude to OK
To je ale i u nás. Na centrále VZP v Praze mají taky takovýho pucfleka...:-)
4. 1. 2015 14:13
Re: nezaostava jen v efektivite
Nevím jestli Italové kupují německá značky kvůli kvalitě, ale rozhodně je kupují daleko více než značky z ostatních zemí.
V Itálii se letos prodává cca 28% italských aut (Fiat, Lancia, Alfa, Mase, Fer etc.) a cca 24% německých (VW, Audi, BMW, Merc, Opel etc.). Ostatní národy a jejich značky prodávají v Itálii významně méně. To je prostě realita.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 14:11
Re: VW je lepší
To máš naprostou pravdu. A proto prodají méně aut než Toyta a na každém prodaném autě vydělají 1/3 toho, co Toyota.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 14:09
Re: vyházet manažery a bude to OK
Tož bacha. S těmi stavebními inženýry a architekty bych to neviděl tak černě. Spíš se to týká těch vysokoškoláků s humanitními obory. Stát se snaží co to jde je všechny zaměstnat ve státním sektoru, který je již přeplněný a daně na to nestačí. S čeho mám ale větší hrůzu, je situace ve Španělsku a v Řecku, kde je nezaměstnanost mladých kolem 50% a všichni mají hlasovací právo. A právě tam se teď profilují extrémistické levicové strany, které hrají těmto mladým na strunu. Co bude dál? V každém případě to vypadá tak, že EU strčila hlavu do písku a tento velmi nebezpečný vývoj nechce vidět.
4. 1. 2015 14:06
Re: VW je lepší
ma 100% pravdu. vubec netusis, jaka je skladba subdodavatelske pracev jednom i druhem koncernu a proto zavery o produktivite plynouci z primeho porovnani poctu zamestnancu vs. pocetu vyrobenych aut jsou naprosto nesmyslne. a spise celkove trzby a z nich plynouci ziskovost je voditko, ktere muze vypovidat o produktivite koncernu. vyjdeme li dale z predpokladu, ze nemecka pracovni sila je jedna z nejdrazsich na svete a ma u vw svuj dominantni podil, pak o efektivite koncernu vw je asi zbytecne polemizovat.
4. 1. 2015 13:59
Re: vyházet manažery a bude to OK
svetlo na konci tunelu uz pred ctvrtstoletim nekdo ukradl
4. 1. 2015 13:56
Re: vyházet manažery a bude to OK
Zajeďte si někdy do Japonska. Zaprvé poznáte co je přelidněnost, a za druhé - v Japonsku je taková umělá zaměstnanost, jakou byste v Evropě nenašel - před supermarketem vás na prázdné parkoviště naviguje chlápek kde můžete zaparkovat, u vchodu do každé druhé budovy člověk co pouze otevírá dveře, liftboy v každé kancelářské budově... Je to taková forma sociální podpory která vyplývá z jejich solidarity...
4. 1. 2015 13:56
Re: Dudenhöffer
Bohudík ten zisk není pro akcionáře tak důležitý jak píšeš. Dívají se na firmu trochu víc komplexně. Pokud by řešili jen zisk a manažéři by jim chtěli vyhovět tak, by v extrému ta firma za pár let taky nemusela existovat. Koneckonců, stačí se podívat na růst akcií VW a Toyoty za posledních 10 let.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 13:54
Re: vyházet manažery a bude to OK
A světlo na konci tunelu není v dohledu....
4. 1. 2015 13:48
Re: vyházet manažery a bude to OK
Tak to souhlasím, kvalita upadá tak nějak globálně. Lidi jsou čím dál méně schopní manuální práce a znalostně jsou na tom ještě hůř. Já můžu říct, že jsem se kdysi vyučil automechanikem a ty znalosti a pochopení odbornosti, spojit to s praxí je náročnější, než kdejaké učivo na VŠ.
4. 1. 2015 13:44
Re: vyházet manažery a bude to OK
Jistě, jenže ta úroveň těch absolventů klesá. VŠ nabírají i ty, které by dříve nevzali, protože na toho studenta dostávají prachy od ministerstva. Já jsem jednou dělal na VŠ a tam se dělali přijímačky, jak talentové, tak testové. A pokud komise vybírala mezi dvěmi studenty, které vezme, tak přednost dostal ten, který ještě na žádné VŠ nestudoval, protože na něj dostali peníze od MŠMT a bylo jedno jestli je kvalitnější než ten druhý.

A tím pak klesá i úroveň těch škol. Mnohdy by je i vyházeli, protože na to nemají, ale drží je tam kvůli těm penězům.

Jenže to, že budeme mít mraky VŠ, tak to nezaručí, že nebudeme národ primitivů, protože spousta těch VŠ není pak schopná vyměnit ani žárovku a uříznout rovně prkno. Pak dospějeme do situace, že sice budeme mít mraky stavebních inženýrů a architektů, špičkové projektové dokumentace, ale nebude to umět nikdo z nich fyzicky postavit.
A o tom to taky je. Ty společenské nůžky se velmi rozevírají a na mnoha místech jsou ale dost tupé a nestříhají.
4. 1. 2015 13:39
Re: vyházet manažery a bude to OK
To samozřejmě máme :-) Ale to je hodně dobrý, to se Ti povedlo :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
4. 1. 2015 13:38
Re: vyházet manažery a bude to OK
přesně tak. jenomže ty komančové to ***i na celé čáře. to byl celý problém.

Kdyby mu to nechali, tak to mohl krásný vzor toho, jak to má fungovat a kde není přezaměstnanost a vytváření nesmyslných pozic.
Avatar - AUDIRS6
4. 1. 2015 13:37
Re: vyházet manažery a bude to OK
Ak mate aj sluzbu - uskladnenie sezonnych pneumatik, tak vam to ten archivar moze archivovat. >:D
4. 1. 2015 13:37
Re: vyházet manažery a bude to OK
To je samozřejmě pravda. Ono, rodičům se nelze divit, že tak radí dětím, když vidí jak to funguje ve firmách a ty platy taky nic extra. Vysokoškoláků je hodně, (taky hodně s blbou školou)....což je pro trh špatný, no zase lepší, než být národ primitivů. Náš průmysl není primárně postavený pro vzdělané lidi, schopný a studovaný člověk má u nás mnohem méně možností uplatnění než např. v Německu, Holandsku apod.
4. 1. 2015 13:35
Re: vyházet manažery a bude to OK
přesně a přitom ruku v ruce roste nezaměstnanost, protože se zvyšuje konkurence a jednotlivým firmám zároveň klesají zisky a to je věčný koloběh.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 13:34
Re: vyházet manažery a bude to OK
Taktak. To už tu jednou bylo a dodnes jsme se z toho nevzpamatovali. Jezdím občas do Zlína. Stále se divím tomu, že T. Baťu ml. z toho co tu ve Zlíně po působení těch "dělnických kolektivů" viděl, netrefil po "revoluci" nafleku šlak. Škoda, že byli soudruzi tak blbí a Baťovi ty fabriky hned tenkrát nevrátili. Zlín už mohl být po 25 letech úplně někde jinde.
4. 1. 2015 13:33
Re: vyházet manažery a bude to OK
přesně tak a ještě bych dodal, že pod těmi všemi manažery, poradci a sekretářkami trůní oddělení tzv. Back office a je vymalováno.

Jenže v japonsku je to také o něčem jiném úplně tam jsou o 50. let dál. Evropa je přelidněná a tak se dělá co může, aby se pro ty krky našli fleky...
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 13:31
Re: VW je lepší
Tedy se shodnem- efektivita práce nerovná se efektivita celé firmy. A tento článek má nadpis "efektivita práce".
Sice má dle marže Toyota i lepší celkovou efektivitu, ale to ještě nemusí být automaticky kvůli lepší efektivitě práce.
4. 1. 2015 13:31
Re: vyházet manažery a bude to OK
to je ovšem ale vidět i na nezaměstnanosti.

Vezmi si, kolik produkujeme vysokoškoláků, to je obrovské množství, ale už nemáme ty, kteří mají střední vzdělání, ale to opravdu odborné...to je samý gympl a pak filozofická fakulta, v tom lepším zemědělka a takových známých mám mraky, teď brečí, že mají titul a plat o ničem, no protože jich je zkrátka moc.

Jenomže to je i výchovou. Však je to jasné z domova, rodiče mu říkají: uč se, aby jsi nemusel dělat rukama a mohl si někde dělat v kanceláři u počítače a tím jsme dospěli k tomu, kde to je.

My teď hledáme mechanika do servisu. říkali jsme si, že to nebude problém. No houby. Nemůžeme nikoho kvalifikovaného sehnat. Dokonce se nám hlásí i vysokoškoláci s obory, které s prací nemají nic společného jako třeba Archivní a pomocné vědy historické...nevím, co bysme s ním v pneuservisu dělali...

To mi připomíná starý dobrý film...."Co já s latinou ve šroubárně".
Avatar - 3_diamanty
4. 1. 2015 13:27
Re: vyházet manažery a bude to OK
je to tak ako pises.... europsky manazer nespravi nic bez toho aby pod sebou nemal aspon dalsich troch manazerov ( aby vyzeral dolezito ) ..... a samozrejme kazdy z tych troch potrebuje dalsich poradcov a sekretarky a upratovacky a bla bla ..... suma sumarum efektivita prace ide jasne bokom .... japonci nemaju v povahe plytvat pracovnou silou.... alebo sa prizivovat na takych poziciach ktore su zbytocne a ktore rozhodovacie procesy vo vyrobe len komplikuju ..... u nich nastastie este stale funguje zdravy vyrobny system ..... dokazom coho su aj dlhorocne uspechy v efektivite a kvalite vyroby :yes:
4. 1. 2015 13:26
Re: VW je lepší
To ne no, efektivita práce je součástí celého procesu. Tady k tomu článku vztaženo je asi u Toyoty lepší, ale VW má tu efektivitu lepší zase někde jinde.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 13:26
Re: vyházet manažery a bude to OK
Jj produktivitu práce za socialismu netrumfne asi nikdo a nic :yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 13:24
Re: vyházet manažery a bude to OK
Vysokou přezaměstnaností a nízkou produktivitou
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 13:24
Re: VW je lepší
Ale já pořád píšu o efektivit práce. Což asi není totéž jako ceková efektivita firmy.
4. 1. 2015 13:23
Re: vyházet manažery a bude to OK
tak to nemyslím. Problém je, že ve spoustě firmách se to řeší tak, že se nabírají zaměstnanci a ti opravdu kteří vytváří hodnoty tím nemyslím rozhodně jen dělníky, tak na ty se prdí.
vezmi si nemocnice, přešli do soukromého sektoru a je tam víc úředníků, než zdravotnického personálu.

A v tom je ten problém je více byrokracie a tím se zároveň vše prodražuje...

V malých firmách si to ale dovolit nemůžou, takže je běžné, že majitel je zároveň "běžný zaměstnanec" a dělá "normální" práci s ostatními zaměstnanci, protože to prostě jinak nejde, páč by na další krk neměli peníze.
4. 1. 2015 13:23
Re: VW je lepší
Efektivita firmy je hodnocena v umění přepracovat vstupy na výstupy tak, aby tento proces byl ziskový. (produktivita práce, úspory v rozsahu, využití zdrojů, obchodní politika, atd. atd....to vše ovlivňuje efektivitu firmy)
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 13:17
Re: nezaostava jen v efektivite
Ty máš zase den.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 13:17
Re: VW je lepší
Efektivita firmy snad není efektivita práce?
4. 1. 2015 13:14
Re: vyházet manažery a bude to OK
Četl jsem studii, která se tímto zabývala a je pravda, že evropské firmy trpí obecně vysokou přezaměstnaností (a určitě to není na dělnických pozicích). Obecně je trend budovat spíše širokou horizontální organizaci, než několika stupňovou manažerskou linii.
4. 1. 2015 13:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 13:12
Re: Dudenhöffer
Student jaké ekonomie? Socialistické nebo tržní? Ziskovost je jen jedna a podle ní se odvíjí cena akcií a následovně dividend z akcií. Akcionáře nezajímá legislativa tam nebo tamhle, snad politická stabilita, ale klíčové k rozhodnutí je zisk. Jasné? Jasné!
Avatar - 3_diamanty
4. 1. 2015 13:11
Re: Zajimave info
nie som proti ;-)

osobne verim .... ze japonci s korejcami budu jasne vpredu... :yes:
Avatar - abacus
4. 1. 2015 13:09
Re: nezaostava jen v efektivite
A teraz daj čísla podľa značiek.
Som zvedavý, ako budú vyzerať tie tvoje adoračné čísla Renaultu.
4. 1. 2015 13:07
vyházet manažery a bude to OK
Pokud je to jak u nás, že na jednoho pracovníka výroby připadá x nadřízených manažerů, tak je problém jasný.

Vyházet manažery a hned to bude lepší. Na tohle přišli u nás už v mnoha firmách, že by každý chtěl manažerovat a řídit,že je to o ničem.

Já si pamatuju, že když jsem tehdy nastupoval do jedné nadnárodní firmy, že jsem měl nad sebou dva manažery, po 4 letech už jich bylo 5...po dalších 3 zjistili, že je to o ničem a 4 vyházeli a stačí jeden....a práci zvládnul úplně v pohodě, protože se zjistilo, že ti ostatní zkrátka nic nedělali, jen prováděli manažerské rozhodnutí...či li vymýšleli ču*akoviny
Avatar - N6600
4. 1. 2015 13:06
Re: nezaostava jen v efektivite
Je Ti jasne, ze design a interier je silne subjektivna zalezitost? Ako sa hovori v cestine - Nekdo ma rad holky, jiny vdolky. Takze tvrdit, ze Toyota zaostava v designe je bud velmi odvazne, alebo velmi hlupe.

Sportove auta? VW ma variaciu GTI, napriec vsetkymi znackami. Co este?

Hybridy robia lebo nemaju dostatocnu paletu naftovych a turbo motorov. Tak urciteeee... Hybridy sa dnes dostali na uroven turbomotorov a neraz to v testoch natreli ostatnym pohonom. Navyse, zabudas na to, ze Toyota (resp. Japonci vyrabaju veci najprv pre seba a az potom pre ostatnych). A naco by vyvijali dieseli ako divi? V EU maju tak malu predajnost, ze by sa im vyvoj nevyplatil. A nikto iny po dieseli neprahne. Je vyhodnejsie tych "par" kusov kupit od BMW a upravit.

Vodikove auta su stratove, pretoze to len teraz vyvinuli. Az sa to rozsiri do dalsich modelov, tak cena klesne a vyvoj sa zaplati. Presne to iste platilo aj pre hybrid. A to, ze je vodik domenou Hyundai, Hondy a Toyoty, je len znakom vycuranosti EU automobiliek. Na co by vyhadzovali peniaze, ked to typicky Europan aj tak nikdy nekupi. Lebo diesel je lepsi. Malo zerie.

Toyota ma skrz Lexus LFA. Toyota nema(la) sefa megalomana, co si potrebuje aj cez mrtvoly nieco dokazovat.

Porovnavat VW a Toyotu z 80-90 rokov - to by som nerobil. VW dostavalo na frak.

O know-how by som polemizoval, ale dobre, dajme tomu.
4. 1. 2015 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 13:02
Re: Ziskovost 2013
Zajímalo by mě, jak počítáš ziskovost ve své firmě?
4. 1. 2015 13:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2015 13:01
Dudenhöffer
Dalsi zoufaly pokus Dudenhöffera pospinit VW, pricemz si neuvedomuje, ze elementarnimi chybami ve svych analyzach poskuzuje predevsim sam sebe. Vysledkem jeho lacinych snah o zviditelneni je jen skutecnost, ze v SRN tohoto chlapka uz skoro nikdo nebere vazne. V tomto konkretnim pripade musi byt snad kazdemu studentovi prvniho rocniku ekonomie jasne, ze z takto zmerene produktivity prace neni mozne pri mezinarodni komparaci z duvodu rozdilne legisltivy (napr. Kurzarbeit v SRN), firemni struktury apod. dospet k relevantnim zaverum.
Re: nezaostava jen v efektivite
Svým způsobem jsi mi nahrál, diesel v LC je oproti dieselu v Touaregu primitivní, pokud chceš hodnotit motory a modely aut, tak aspoň v dané kategorii a za další Passat je spolu s Camry tuctové auto, ale já tady přece nepsal o tom, že Toyota nějak zaostává, ale prostě není nějaký ryze vedoucí značka, která převyšuje všechny ostatní rozdílem třídy. Pokud máš problém s pochopením textu, tak ti najdu nějaká cvičení a úlohy z českého jazyka.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 12:58
Re: Ziskovost 2013
Jj a navíc sou skoro stejný už desetiletí nazpátek :-)
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 12:58
Re: nezaostava jen v efektivite
Všim jsem si ,že si s tebou málo kdo píše . Asi vím proč. Proto se na každého přisereš a odpověď žádná . Připojuji se k ním. Měj se pákistánský hnidopichu. :no:
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 12:56
Re: Ziskovost 2013
Možná eště zajímavější je ta marže v % :yes:
4. 1. 2015 12:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2015 12:55
Re: Ziskovost 2013
Ta čísla, který jsi sem dal taky o ničem nevypovídají. To zase někdo jen vydělil zisk počtem prodaných aut.
Avatar - 3_diamanty
4. 1. 2015 12:55
toyota
bola vzdy jednicka v efektivite .... system manazerstva a riadenia kvality: just in time [odkaz] .... zaviedla uspesne v automobilovej vyrobe prave toyota ... dodnes od toyoty mnohi len "neuspesne" kopiruju sposob riadenia vyroby akym efektivne vyrabat automobily...
4. 1. 2015 12:55
Re: VW je lepší
On má pravdu. Efektivitu firmy ukazuje jedině zisk. Něco jiného je produktivita nebo rentabilita (a je jedno koho/čeho-----lidi, stroje, kapacity atd.) Pokud bude mít firma A 10 zaměstnanců a jeden stroj a firma B jednoho zaměstnance a dva stroje, bude-li zisk firmy A vyšší, tak její efektivita (i přes nižší produktivitu na pracovníka) bude větší.
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 12:54
Re: nezaostava jen v efektivite
no ty abyses nepřísral-ostatně vždy se na někoho přisaješ a prudíš.
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 12:53
Re: nezaostava jen v efektivite
Já taky nepsal o roku 2014. Dotaz na ně zněl proč kupují německá auta a je jedno zda je staré rok,dva,tři.-pět
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 12:53
Ziskovost 2013
Když mluvíme o ziskovosti.........

Mezi světovými automobilkami vypadá pořadí ziskovosti na jeden vyrobený vůz následovně (v závorce marže v procentech prodejní ceny):

1. Toyota 1801 eur (9 %)
2. Hyundai 1027 eur (9,3 %)
3. Kia 911 eur (7,9 %)
4. Nissan 861 (5,6 %)
5. Honda 785 eur (4 %)
6. Chrysler 768 eur (3,7 %)
7. Ford 717 eur (4,3 %)
8. Škoda 671 eur (4,9 %)
9. Volkswagen 629 eur (3 %)
10. General Motors 604 eur (5,2 %)Více na: */kolik-vydelaji-automobilky-na-jednom-a… />
4. 1. 2015 12:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2015 12:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 1. 2015 12:49
Re: nezaostava jen v efektivite
Psal jsi, že kupují německá auta, protože kvalita. Já jsem ti napsal, co opravdu kupují.
4. 1. 2015 12:47
Re: Je důležitější statistika, nebo zaměstnost ?
Možná je jen člověk levnější než stroj. Třeba v té Číně, kde VW vyrábí mnohem víc aut než Toyota.
4. 1. 2015 12:46
VW - úřednicko-manařerská firma
VW - úřednicko-manařerská firma, a to nemluvíme o tom kvantu pseudokvalitářů
Avatar - rohYpnol
4. 1. 2015 12:46
Re: nezaostava jen v efektivite
a proto BMW přišlo s plánem, že do pár let nebudou vyrábět auta se spalovacím motorem, že >:-[] ?

a protože hybridy jsou tak primitivní, proto je dělá jen zlomek výrobců...

A taková LC V8, to je opravdu primitivní stroj, vedle třeba takové Octavie to je úplný pravěk >:D >:D
Avatar - rohYpnol
4. 1. 2015 12:43
Re: nezaostava jen v efektivite
zato Passat podle Evropanů je pro změnu tuctové auto, vidím tam opravdický rozdíl >:-[] >:-[]
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 12:43
Re: nezaostava jen v efektivite
Konspirace je prý známá tobě. :-!
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 12:42
Re: nezaostava jen v efektivite
Tá tvá čísla ještě neznamenají ,že jich tam jezdí nejvíc. :-!
4. 1. 2015 12:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 12:40
Re: Je důležitější statistika, nebo zaměstnost ?
Vůbec netvrdím, že u VW je přezaměstnanost. Jen mi přijde k smíchu tvoje podsouvání "společenské zodpovědnosti" VW (nebo i kohokoliv jiného). Jde o peníze.Určitě nikoho nezaměstnávají , aby ulehčili státu od sociálních dávek. Možná je to vysoké číslo i částečně práce odborů?
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 12:36
Re: VW je lepší
Ale ano. Ale to už můžeme mluvit o ziskuschopnosti té které firmy. I tady určitě dává Toyota VW na frak. Bohužel žijeme v globalizovaném světě a nikdo nebude nechávat lidem práci pokud by to mělo ohrozit jeho konkurenceschopnost. Samozřejmě, že informace o počtu zaměstnanců potřebných na výrobu auta je důležitá. Zrovna tak jako takt time, kterým se měří rychlost, kterou výrobek opouští montážní linku. To vše vypovídá o efektivitě systému použitého ve výrobě.
4. 1. 2015 12:35
Re: nezaostava jen v efektivite
To co píšeš je nesmysl, který nejseš schopnej doložit reálnými čísly.
Nejprodávanější zahraniční auta v itálii - 2014
1. Clio
2. Golf
3. Fiesta
4. Polo
5. Yaris
6. Qashqai
7. 208
8. Corsa
9. 2008
10. Captur
11. Duster
12. C3
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 12:32
Re: nezaostava jen v efektivite
Ty se pořád opakuješ. Všim sis toho? :-!
4. 1. 2015 12:31
Re: Je důležitější statistika, nebo zaměstnost ?
A proč to teda dělají, jak se pozná "přezaměstnanost", podle tabulek, či grafu ? Není spíš podstatný výsledek ve formě zisku, než forma, jakou byl dosažen ? Zajímají mne argumenty, ne dětské smajlíky.
4. 1. 2015 12:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 12:19
Re: Je důležitější statistika, nebo zaměstnost ?
Máš pravdu.Přesně to si myslím. Šéfům a akcionářům VW jde především o zaměstnanost, a proto se snaží dát práci co nejvíc lidem, i za cenu přezaměstnanosti. Zisk až na druhém místě. >:-[] :yes:
Avatar - fOE
4. 1. 2015 12:17
Zajimave info
Diky redakci za nej.
Mozna by nebylo od veci spocist/najit efektivitu i jinych koncernu, docela by me to zajimalo. ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 12:13
Re: Je důležitější statistika, nebo zaměstnost ?
Neni nad nezávwislej objektivwní pohled na vwěc :yes: >:D
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 12:09
Re: VW je lepší
Jasný souhlas! Osobní zkušenost.
Avatar - praděda7
4. 1. 2015 12:04
Re: VW je lepší
Předběhl jsi mě! Ano, to je klíčová informace která v článku chybí. Poměr direct : indirect labor, jak se v Toyotě říká. Neboli, poměr mezi počtem zaměstnanců, kteří se přímo podílí na výrobě včetně Team leaderů, ale už ne Group leaderů a těch ostatních zaměstnanců firmy. Pracoval jsem pro Toyotu 25 let a byl několikrát v Japonsku na stážích. Nevím, co si kdo představuje pod pojmem "drsná pracovní morálka". Mám ale takové neblahé tušení, že to má něco společného s poctivě odvedou prací za danou pracovní dobu. To, že je Toyota výkonnější v produktivitě práce "má na svědomí" TPS - Toyota Production Systém, který byl údajně vyvinut z předválečného Baťového výrobního systému a vylepšeného o prvky moderního myšlení ve věci kontroly kvality podle Jurana a Deminga. Velkou úlohu hraje též praktický vztah mezi odbory a zaměstnavatelem. A tady vidím ten největší problém pro VW.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 12:04
Re: VW je lepší
NeVWokecáváte to vy dva trochu? >:-[]
Vono perla je už to "prý" v titulku :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 11:59
Re: nezaostava jen v efektivite
To byla ironie nebo seš tak mimo? >:-[]
4. 1. 2015 11:59
Je důležitější statistika, nebo zaměstnost ?
To jenom připomínám, když se všude Japonci ohánějí společenskou odpovědností a dalšími svatouškovinami. A ještě záleží, jak si kdo tu statistiku vyloží. Stačí jednu položku přesunout jinam a hned graf hned vypadá jinak. V tomhletom statisticko-reklamním oblbování jsou Japonci opravdu dobří.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:58
Re: VW je lepší
Efektivita práce snad vyjadřuje, kolik toho zaměstnanec dokáže udělat za časový úsek, nebo ne? A to nijak nesouvisí s tím, za kolik peněz to pak někdo dokáže prodat, nebo s tím, jaké má další náklady.Takže když neznáme podíl subdodávek (asi je mají oba, ale kdo větší?), Toyota má zřejmě větší produktivitu práce. Což nic nevypovídá o zisku atd.
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 11:57
Re: VW je lepší
Estli náhodou neni víc otrocká u VW kde zaměstnance nutěj pracovat desítky víkendů ;-)
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 11:56
Re: nezaostava jen v efektivite
A ty jak bedna kytu :-!
4. 1. 2015 11:54
Re: VW je lepší
A na to jsi přišel kde ? ... ve své hlavě se utvořila myšlenka pocházející ze stereotypů ?

V Japonsku je 40hodinová maximální pracovní doba stanovená zákonem - vyjma velmi dobře placených přesčasů. Byznysmeni často pracují dlouho a tvrdě, ale obyčejný dělník rozhodně ne! To proč Japonští pracovníci vynikají je úplně jinde.
A) perfektní pracovní/společenská morálka - mezi Japonci nejsou časté spory v práci, naschvály, podrazy a jiné kulišárny. Jsou prostě čestní a jejich čest by jim například nedovolila úmyslně něco udělat špatně při cestě na vyšší pozici apod. Také u nich není zvykem práci ojebávat ! Proto neradi zaměstnávají cizince, protože jim v tomhle nevěří ... Svoji práci také berou hodně vážně a i noční vrátný svou práci bere jako poslání, bez které nebude podnik fungovat.
B) celková poslušnost - co nadřízený řekne to platí - bez keců
C) Smysl pro kolektiv a celkově kolektivní morálka - jsou hodně dobří týmová pracovníci, dokáží se rychle domluvit na postupu ( což je závislé i na bodě B ), ale zároveň se vzájemně inspirují a spolupracují spolu.
D) pečlivost - přes japonce málokdy projde zmetek ( tedy ne úmyslně )

Teď to sice vypadá, že japonci jsou přímo superhrdiny. Nicméně přesto se to opravdu vztahuje na většinu populace. Jejich morálka/výchova se silně odvíjí od jejich historických hodnot, které k těmto věcem směřovaly. Tudíž jsou tím stále silně ovlivněni a to i ti velmi mladí lidé. Jinak se samosebou najde milion vyjímek ... to je snad jasné ....
Avatar - Hammunasakra
4. 1. 2015 11:54
Re: VW je lepší
Pěkná blbost. To že efektivitu vyjadřuje zisk nič iné :-)
4. 1. 2015 11:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:53
Re: nezaostava jen v efektivite
Nemám pocit, že by Toyota nějak zaostávala za běžným mainstreamem.
Avatar - Intercool
4. 1. 2015 11:52
Re: nezaostava jen v efektivite
"Toyot je dána tím, že auta jsou konstrukčně jednoduchá a používají atmo. motory. Myslím si, že srovnání třeba modelů z 80. nebo 90. let mezi VW a Toyotou by vyšlo nastejno"

Jasně, třeba VW Golf 1.6 karburátor 55kW vs. Corolla 1.6 20V se čtyřklapkou 117kW...
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:52
Re: VW je lepší
To je fakt, ale přijde mi pravděpodobnější, že outsourcing a subky častěji využije VW.
Re: nezaostava jen v efektivite
Třeba hybridy nejsou primitivní, ale taková Camry, modla pro mnoho Američanů, je tuctové auto.
Re: VW je lepší
Správně, navíc lze stěží spočítat, kolik lidí zaměstnávají subdodavatelé, dealeři a další lidi nabalující se na automobilku, protože ty někdy spadají pod automobilku, jindy ne.
Re: VW je lepší
Tak nějak jsem to myslel, neboť každá značka má své vývojové centrum a musí mít i zázemí, to navyšuje zaměstnance, jenže tohle často ekonomové opomíjí, nelze udělat závěry ze 4 čísel.
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 11:42
Re: nezaostava jen v efektivite
Možná je ted nejprodávanějším ,ale co do počtu na cestách převládá němec.Clio je jen modní určitou dobu,ale ital kupuje především svoje auta a pak německá. :-!
4. 1. 2015 11:42
Re: VW je lepší
Efektivitu vyjadruje zisk, nic ine.
Ak ma jedna firma vlastnych ludi na linke, v udrzbe liniek, stravovani, vyvoze aut na sklad, tak naklady ma v mzdovych prostriedkoch.
Druha firma moze mat menej ludi, lebo na linke ma zamestnancov inej firmy (nejakej agentury ), udrzbu vykonava externa firma, stravovanie zabezpecuje externa firma, vyvozaut agentury a pocet zamestnancov je nizsi, nizsie su mzdove naklady, ale vyssie su naklady na sluzby.
Avatar - Kubakod
4. 1. 2015 11:40
Re: VW je lepší
Taky je to ovlivněno portfoliem - tedy co všechno vyrábí a vyvíjí Toyota a co VW (netroufnu si odhadnout), kolik modelů a podobně. Pouhé porovnání přes zaměstnance a obrat není dostatečně vypovídající údaj.
4. 1. 2015 11:36
Re: nezaostava jen v efektivite
A proč je nejpodávanějším zahraničním autem v Itálii francouzské Clio? Než zase něco chytrého napíšeš, tak si ověř fakta.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:35
Re: nezaostava jen v efektivite
To jsou ale žvásty. Zaostalá Toyota prodá nejvíc aut na světě a spolehlivá je jen proto, že má velmi jednoduchou techniku. A hybrid je z nouze ctnost. Boha jeho!
Ano, skvělá spolehlivost hybridů od Toyoty je daná jejich primitivní technikou >:D
4. 1. 2015 11:33
Re: VW je lepší
Pokud by nakoupili roboty, tak by se jim zvýšila produktivita a ekonomové by byli spokojeni. I kdyby je to stálo 3x víc peněz než zaměstnat na stejnou práci lidi. Hodnotit nějakou firmu jen na základě produktivity je primitivní a nechápu, proč se do toho pouští nějaká universita. Třeba v Číně, kde má VW rozhodující prodeje asi bude mnohem levnější nechat práci lidem. Dalším faktorem je to, že spoustu práce dělají v automobilce jiné firmy. Třeba ve Škodovce jiné firmy přímo na montáži kompletují celou přístrojovku, jiná firma dělá dveře,... a škodováci to pak jen přidělají na auto. A to je jen malý příklad pro pochopení nesmyslnosti porovnávat počet zaměstnanců na výrobu auta.
Avatar - Guttalax
4. 1. 2015 11:31
Re: nezaostava jen v efektivite
Ve všem snad né..Nějaká pozitiva snad mají.Já třeba jezdím dost do Itálie a tam německých aut a konkrétně Wv jezdí mraky.Když jsem se ptal proč kupují hodně německá auta a né třeba fr.-špain. atd odpověď byla -kvalita. A to je pro ně to hlavní. Proč nekupují korejská auta byla doplněná úsměvem a pohrdáním ,zda jsem v pořádku.Pár krát jsem viděl na A 2 v Rakousku jak jede plně naložený -né jeden i 30 nebo Vengy směrem na sever. Odkud kam je asi vezou? neměly ty kamiony jet opačně? :-!
Re: nezaostava jen v efektivite
No jasně, hlavně v designu, interiérech, sportovních autech, zkrátka ve všem. Panebože nechápu, co všichni lidí vidí na Toyotě? Hybridy dělají proto, že nemají dostatečnou paletu naftových motorů a turbobenzínů, vodíkové auta jsou ztrátovka a upřímně hodně automobilek je má "schovaných" na později např. BMW, KIA, atd. Pochybuji, že by Toyota zvládla něco jako Veyron. Spolehlivost Toyot je dána tím, že auta jsou konstrukčně jednoduchá a používají atmo. motory. Myslím si, že srovnání třeba modelů z 80. nebo 90. let mezi VW a Toyotou by vyšlo nastejno a VW nemůže zato, že EU tlačí na extrémně nízké emise a po turbomotorech je v Evropě poptávka. Řekl bych, že Toyota nemá nějak výrazně větší know-how než VW, BMW nebo Daimler AG, popřípadě Honda, GM nebo Ford.
Avatar - _Karel_
4. 1. 2015 11:28
Re: VW je lepší
Já myslím, že to tak počítat lze. Laicky bych řekl, že Japonci (jak sám píšeš) mají drsnou pracovní morálku a věřím i tomu, že si vystačí s daleko méně všemožnými managery, na což se (připadne mi) stáváme experty. Zajímal by mě u obou automobilek podíl pracujících/mangerů.
Re: VW je lepší
Záleží na jakou pracovní dobu jsou zaměstnáni. Třeba v Japonsku se lidé téměř upracují k smrti, proto podnik potřebuje relativně méně zaměstnanců, ale chápu, že Toyota se nevyrábí jen v Japonsku, ale i jinde ve světě a ten rozdíl v počtu zaměstnanců je velký, přesto podle mne takhle jednoduše počítat, že oba závody vyrobí stejný počet automobilů a jeden má více zaměstnanců, proto je méně efektivní, nelze.
Avatar - Ada je zase tady
4. 1. 2015 11:16
Re: VW je lepší
Jedna věc je práce, druhá věc je, že práce by neměla být otrocká, jak to ekonomové mají rádi.
4. 1. 2015 11:14
Dôležitá správa.
Toto bolo dôležité oznámiť verejnosti. Aby sa dalo bez námahy ľahko ospravedlniť prípadné prepúšťanie v roku 2015. Snáď je to len zicher a nebude to treba...
4. 1. 2015 11:13
VW je lepší
Protože dává přece lidem práci :-) .