Ekonomika
společnosti a kde se dají co nejvíce natáhnout náklady - dokud se mafii neuseknou všechna chapadla nebude žádná koncepce.
Doba se dost změnila, smluvy jsou už docela jasně nastavené a pouze velmi velmi neočekávatelné vícepráce se mohou proplácet, a to ne vždy - viz modernizace D1 a úsek u Bíteše, kde se zatím nic navíc neproplácí. Ostatní úseky jsou za smluvně stanovenou cenu, bez keců.
Cele je to na hlavu postavene a zacalo to uz prosazenim Blanky. Ne ze by stavba tunelu byla blbost, to ne, ale v momente kdy neni vnejsi severni obchvat (z Prahy 6 na Prahu 😄, tak tunel jen pritahne vice dopravy ve smeru z Kladna/Roztok k hradu a rezidencnim castem Prahy 6. Uz ted vsichni (do 7,5t) co miri z tohoto smeru pres vodu smerem na Teplice, Liberec to hromadne berou pres Letnou, jenze maji nekolik moznosti (Korunovacni, Svatovitska). Doprava se tak trochu rozmelni. V momente otevreni tunelu se sice ulevi Korunovacni a Holesovicim, zato vsichni budou koncentrovane mirit do vjezdu Prasny most nebo U Vorliku. V momente silnejsiho provozu, se hlavni prijezd ucpe natolik, ze vsichni budou hledat objizdku pres rezidencni zony. Coz je vsude okolo - Orechovka, Bubenec, Hradcany.
V momente, kdyby se tunel resil az po otevreni severniho okruhu, plnil by tak svoji ulohu jak by mel.
Je ostuda, ze mesto, ktere vynalozi temer dvojnasobne naklady za stavbu neceho, co ridice jedouciho ze severozapadu prinuti na ceste na severovychod doskakat temer az do nejuzsiho centra mesta a zpet. A jeste vetsi ostuda je, ze tim privede tranzitni dopravu do rezidencnich casti.
A propos, vždy se začíná projektovat ucelený tah (i více silnic najednou), až po čase se začnou zpomalovat kvůli problémům jednotlivé části, ve finále to pak vypadá, jakoby se kromě realizovaného úseku nic nedělo, je potřeba ale vidět pod povrch.