Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na D11 přibudou dva pruhy, současný stav nevyhovuje potřebné kapacitě

Jan Mička
Diskuze (10)
Dálnici z Prahy do Hradce Králové čekají velké změny. Přibudou dva pruhy a chybět by neměly ani inteligentní dopravní systémy.

Práce na rozšíření dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové by mohly podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého probíhat v letech 2018 až 2020. Jak uvedl server iDnes.cz na základě studie předané k posouzení Ministerstvu životního prostředí, půjde o 8,3 kilometrů dlouhý úsek od Černého Mostu až po sjezd na Brandýs nad Labem (exit 8).

Právě tato část dálnice D11 je podle iDnes.cz nejvytíženější a nevyhovuje jak kapacitně, tak svým stavem či vybavením. Průměrně zde každý den projede okolo 30.000 vozidel (data z roku 2010), přičemž jejich počet vzhledem k rozvoji průmyslové oblasti Jirny nadále poroste. ŘSD aktuálně počítá s necelými třemi tisíci vozidel za hodinu v jednom směru.

Rozšíření D11 o dva pruhy by odlehčilo nejen samotné dálnici, ale také vedlejším silnicím, především pak z Mochova na Černý most a naopak. Zářným příkladem budiž listopadová nehoda kamionu na 9. kilometru D11, kvůli které došlo ke kolapsu dopravy právě v okolí průmyslové oblasti Jirny. Situaci tehdy vyhrotily další kolize, které se staly ve vzniklých kolonách.

Jan Mička
Diskuze (10)
7. 1. 2015 07:53
Re: Staví se to, co chtějí stavební
Tak to vidite.
Avatar - Guttalax
6. 1. 2015 16:25
Sen motoristů
A co tak konečně spojit D 11 s Mohelnicí? :-!
6. 1. 2015 15:13
Re: Staví se to, co chtějí stavební
pohybuju se v oboru, ve stavební firmě ale nejsem ani na ně nejsem napojený, situaci zná ale každý v oboru. Vadí ti, že někdo ví víc než z Blesku nebo Novinek?
6. 1. 2015 14:56
Re: Staví se to, co chtějí stavební
Že ty jseš ten stavař chytrolíne?
6. 1. 2015 14:23
Re: Okruh?
Nemá cenu stavět od základních částí po ty okrajové, je potřeba stavět to, co se jednoduše postavit dá. Dnes je na každé části stavby (např na SOKP, D8) vždy nějaký problémový úsek, bez nehož nemá tah až takový smysl, čekat ale, až ten nejproblémovější úsek dostavím by znamenalo, že SOKP ani D8 by dnes nestály.

A propos, vždy se začíná projektovat ucelený tah (i více silnic najednou), až po čase se začnou zpomalovat kvůli problémům jednotlivé části, ve finále to pak vypadá, jakoby se kromě realizovaného úseku nic nedělo, je potřeba ale vidět pod povrch.