Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Touareg: Kdo potřebuje manuál?

První generace VW Touareg byla vybavena manuální i samočinnou šestistupňovou převodovkou. U druhé výrobce nabídl pouze osmistupňový automat, a nedávná modernizace na tomto nic nemění.
Zpět na článek
6. 1. 2015 17:51
6. 1. 2015 17:53
6. 1. 2015 18:10
6. 1. 2015 18:15
6. 1. 2015 18:19
6. 1. 2015 19:19
6. 1. 2015 19:24
6. 1. 2015 20:49
6. 1. 2015 21:50
6. 1. 2015 21:53
6. 1. 2015 19:25
6. 1. 2015 19:39
6. 1. 2015 20:02
6. 1. 2015 20:52
6. 1. 2015 21:37
6. 1. 2015 21:50
6. 1. 2015 22:00
6. 1. 2015 22:06
6. 1. 2015 19:44
7. 1. 2015 07:24
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 1. 2015 10:02
7. 1. 2015 14:41
Avatar - Dzakobo
6. 1. 2015 17:47
<b class="smile01"><b>:-)</b></b>
No přeci Áda potřebuje manuál. Ten by chtěl manuál i do tanku. >:-[]

Článek je super, takové čtení tady chceme! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Atlis
6. 1. 2015 17:51
PR
o==8
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dzakobo
6. 1. 2015 17:53
Re: PR
Neviděl bych to tak černě, kdyby ostatní výrobci publikovali podobné obrázky své techniky, tak by nemuseli být skoro všechny inovace popisovány na koncernu VW. ;-)
Avatar - boost.
6. 1. 2015 18:15
Aisin
Já myslel, že osmistupně ve VAG jsou od ZF? Nebo má tuhle převodovku jen Touareg?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - white label
6. 1. 2015 18:19
Re: Aisin
8st. tiptr. ZF je např. v A8.
Avatar - white label
6. 1. 2015 20:49
Re: Aisin
Všechny V6 BiTDI (A6, A7, SQ5) a předpokládám, že taky všechny "automatické" benzínové Q5 včetně hybridu.
Avatar - Ham.
6. 1. 2015 21:50
Re: Aisin
To platí hlavně pro Evropu. V USA jsou prakticky všechny Audi s podélnou zástavbou vybavené HDM a nikoliv dvojspojkou jako tomu je v Evropě.
Avatar - white label
6. 1. 2015 21:53
Re: Aisin
Ano, ale my patříme do Evropy, aspoň zatím... a v tomto konkrétním případě - spíš bohužel.
6. 1. 2015 19:25
Re: Aisin
Trojice Touareg, Cayenne a Q7 (Aisin TR-80SD).
Avatar - _Karel_
6. 1. 2015 19:39
Re: Aisin
Moc velký krouťák na ZF?
Avatar - AUDIRS6
6. 1. 2015 20:02
Re: Aisin
nie, ZF mas aj v Bentley Mullsane, kde jeho V8 ma vyse 1000 Nm.
Tu to bolo uz davnejsie planovane - konstrukcne - osadenim, sposobom rozvodovky a spol., bol Aisin asi skor pripraveny, nez ZF.
Tieto auta su este na starsej platforme. Q7 uz je na MLB-evo, a ta ma uz vraj ZF. ( ak sa teda v ich PR nesekli ;-) )
Avatar - white label
6. 1. 2015 20:52
Re: Aisin
Už vzhledem k tomu, že V8 4,2 TDI je v A8 v kombinaci ze ZF, tak to k vůli krouťáku nebude.
6. 1. 2015 21:37
Re: Aisin
Jen OT otázka... Proč vlastně tento konkrétní motor nedávají i do A6? Nevejde se?
Avatar - white label
6. 1. 2015 21:50
Re: Aisin
Případná zástavba V8 TDI do A6/A7 by byla určitě prostorově složitější (v případě, že by se vešel), navíc V8 TDI logicky posiluje pozici vlajkové lodi Ačkových řad (A8).
A pak by se to taky výkonově "překrývalo" s V6 BiTDI, kdežto takto má každý to, co (pouze) jeho jest.
6. 1. 2015 22:00
Re: Aisin
Takže člověku nezbývá než jít do modelu S6/S7, když chce osmiválec v této třídě vozů...
Avatar - AUDIRS6
6. 1. 2015 22:06
Re: Aisin
Keby na to malo prist, urcite by sa vosiel. ;-)
Ma rovnaku roztec valcov ( 90 mm ) ako V8 TFSi v S6 a RS6. Lenze je o dost tazsi - teda by pretazoval prednu napravu. A8 je celkovo dlhsia, ma teda vacsie moznosti rozlozit hmotu aj na zadok a vyvazit ten tazky predok vdaka nemu.
...aj ked si viem predstavit naftovu S6 4,2 TDi 385 PS / 850 Nm ( parametre z napr. Cayenne Diesel S :-) ), ale ako hovorim - bola by tazka na predok, a ocakavane dobre jazdne vlastnosti by sa velmi tazko dosahovali. ;-)
6. 1. 2015 22:03
Nechteli by tohle davat do Golfa?
Misto DSG7 a jeho mizerne dvouspojky, ktere jsou na prd (osobni zkusenost nejen moje)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - AUDIRS6
6. 1. 2015 22:14
Re: Nechteli by tohle davat do Golfa?
Ak pises o DSG 7° pre priecnu zastavbu, to je diametralne rozdielna prevodovka od tej pre pozdlznu zastavbu ! Dokonca este aj pre priecnu zastavbu su 2 verzie - so suchymi spojkami ( do 250 Nm ) a s mokrymi ( po novom do 600 Nm ).
Ano, existuje aj ZF s HDM pre priecnu zastavbu ako 8° aj 9°. 8° je napr, v BMW 2 Active Tourer, 9° napr. v Evoque-u.
Koncern VW ale povazuje 2 spojkove prevodovky za efektivnejsie ( EU-CO2 sialenstva... 8-s ) preto sa prevodovky s HDM v priecnych zastavbach uz vo VW nevyskytuju. ( mozno ma kolega _MT_ opravi ohladom nejakych mensich modelov, aj to neviem ci sa netyka len mimo EU trhov...)
Avatar - Ada je zase tady
7. 1. 2015 01:01
Rozhodné NE! automatické převodovce!
Nejsem tupý Američan,který neumí řadit! Jakkoli komerční důvody mohou automatickou převodovku upřednostňovat, pro mne osobně je jízda s manuální převodovkou potěšením, zatímco jízda s automatem nudou. Ve Státech jsem se s automatem najezdil dost na to, abych si to mohl do konce života odpustit...

Vůz, který nemá manuální převodovku, je pro mne jen tupý dopravní prostředek, zatímco auto s manuální převodovkou, slušným dieselem a dobrými jízdními vlastnostmi (4x4 je samozřejmostí) je čistou radostí a pokud s ním mohu jet někam alespoň 100km daleko, hned se mi zlepší nálada.

Nemám rád:
1) hloupé a ošklivé francouzské vozy (rendlíky zvláště) a jejich nepředvídatelné řidiče,
2) auta s automatickou převodovkou a systémem start/stop zvláště
3) auta s atmosférickým benzínovým motorem (pokud nemá alespoň 3.5 litru)
4) vozy bez ruční brzdy. Zvláště ty, které tahají břicho po zemi!
5) vozy s ohyzdnou palubkou a virtuálními, či digitálními přístroji (tachometr, otáčkoměr)
6) auta, kde po složení zadních sedadel nevznikne zcela rovná ložná plocha

Z uvedených důvodů (2, 4, 6) to u mne Touareg prohrál, byť kdysi (1.generace) patřil mezi mé favority na příští vůz (těšil jsem se, že bude vyřešen problém 6.)

Takže sorry, milý Volkswagene. Dnes máš :no:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - DRBNUTY
7. 1. 2015 07:14
Re: Rozhodné NE! automatické převodovce!
Vdaka alzheimeru si mily Adolfe zabudol spomenut dalsie body.
7)auta s velkymi kolesami a nizkoprofilovymi pneumatikami
8)auta s malym presklenim
Nemas zaco Adolfe...nemusis mi dakovat ;-)
Avatar - Đawson
7. 1. 2015 07:21
Re: Rozhodné NE! automatické převodovce!
myslím si, že moc lidí nezajimá co máš a nemáš rád, od toho je facebook nebo zpovědnice :-)
Avatar - DRBNUTY
7. 1. 2015 09:11
Re: Rozhodné NE! automatické převodovce!
A kde pisem co mam a nemam rad?
Avatar - Đawson
7. 1. 2015 14:46
Re: Rozhodné NE! automatické převodovce!
to byla reakce na Adolfa, po noční sem špatně kliknul. Sorry
7. 1. 2015 08:52
Re: Rozhodné NE! automatické převodovce!
Musíš to brát tak, že auto s automatem je pro řidiče - konzumenty. Pro řidiče - ŘIDIČE je jasná volba manuál. Když to někomu vyhovuje, tak ať si to koupí já osobně chci teda taky od auta něco víc takže jedině manuál. ;-)
7. 1. 2015 11:10
Re: Rozhodné NE! automatické převodovce!
Pro řidiče - ŘIDIČE je jasná volba manuál, ale v něčem úplně jiném, než 2 tunovém SUV. Navíc polemizovat se dá i o tom manuálu, co je to pak řízení, když furt kvedláš fofrklackem a nedržíš volant, tudíž zrovna plnohodnotně neřídíš.
7. 1. 2015 11:23
Re: Rozhodné NE! automatické převodovce!
jj to máš pravdu. V něčemu jiným než 2 tunovým SUV. Jinak řazení mě při jízdě nijak neobtěžuje, řadím rád. Jedna ruka mi na tu vteřinu než přeřadím stačí. To "nepohodlí" s fofrklackem ti dává za odměnu možnost dělat v nestandartních a krizových situacích věci, který prostě automat s principu věci nikdy umožňovat nebude, ale rozumím tomu, že automat většině lidí v autě stačí a vyhovuje jim.
8. 1. 2015 21:58
Re: Rozhodné NE! automatické převodovce!
Automat je fajn u velkých aut, člověk si nemusí hrát se spojkou a přesto to jede v klidu a pohodě. Velké fáro na letní dovolenou s automatem, to je fajn. Na druhou stranu nedovedu si představit, že bych měl automat v tomhle počasí a v tomhle sněhu, bojím se, že bych na cestě vypadal úplně stejně jako američané při záběrech z jejich kalamit, kdy auta na rovné cestě vyskakují do příkopů jenom proto, že automat nevhodně zařadil a tím dostal hnaná kola do prokluzu. V zimě raději dobrý manuál.

Nevýhody automatu Automatická převodovka, i když na ní nedám dopustit, má také svoje nevýhody. Ve spojení s měničem nelze auto roztáhnout při poruše motoru, nelze vyřazovat z táhlých klesání na neutrál, obtížný odtah nepojízdného vozidla (malou rychlostí a ne navelké vzdálenosti). Další nevýhodou jsou velmi náročné a složité opravy - pouze v odbornýh dílnách, pro kutily praktiky nemožné. Rozměry převodovky jsou v porovnání s manuální nesrovnatelně větší, což způsobuje náročnější montáž a demontáž z vozidla. Náročné je rovněž jejich utěsnění speciálními simeringy (většina převodovek teče), mnohem větší spotřeba oleje při výměně (Dexron) většinou mezi 5 - 7 lt proti cca 1 lt v manuálu. Při výměně oleje je nutné měnit i olejový filtr a současně i gumové těsnění olejové vany. Úzkostlivě je třeba dbát na čistotu oleje. Olej z převodovky při provozu podléhá chlazení, většinou v samostatné komoře vodního chladiče.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 1. 2015 07:24
Manual je de facto mrtvy
Hovoril som to uz pred par rokmi - v case, ked automaty radia rychlejsie nez je schopny clovek, ked znizuju spotrebu a postaraju sa o rychlejsie casy na kolo, manual nema zmysel.

Je to anachronizmus, podobne ako pisaci stroj.
Rozbalit vlákno
11
7. 1. 2015 07:43
Re: Manual je de facto mrtvy
Manual ma stale vyhody u malych motoru, kde jsou HDM prevodovky neefektivni a dvojspojky jsou vzdy servisne narocnejsi az uz snesitelne (DSG) nebo az nesnesitelne (Powershift). Navic manual ma vyhodu, ze radi podle pokynu ridice a ne podle pokynu z Bruselu. Nejak mne nebavi jezdit tresoucim se a klepajicim se aute jako jsou treba novejsi VW jejichz DSG radi snad uz nekde kolem volnobeznych otacek.
Avatar - Blue Sun
7. 1. 2015 07:45
Re: Manual je de facto mrtvy
Jo... a když se něco semele, ještě rádi lidi vytahují psací stroje, aby nemuseli čmárat ručně.
Manuál je pro toho, kdo si prostě chce řadit sám, kdo má svůj názor na použitý převodový stupeň (namísto automatu, který se snaží co nejvíce držet emise při zemi), kdo není jen tupá ovce.
Možná, že z pohodlnosti bude mé další auto taky s automatem, možná v té době bude manuál vyhrazen už jen zábavným vozům (což nečekám), ale tenhle názor nezměním.
A navíc - každému nejde jen o rychlost přeřazení a čas na kolo.
7. 1. 2015 11:13
Re: Manual je de facto mrtvy
Máš v autě ABS? Jestli jo, tak si taky jenom tupá ovce, co neumí řídit :-!
7. 1. 2015 11:26
Re: Manual je de facto mrtvy
No já třeba vážně uvažoval o tom, že si na něj udělám tlačítko, aby šlo vypínat, ale nakonec jsem se na to vykašlal. Už jsem to u pár aut viděl. Fakt je, že u ABS převažují pozitiva nad negativama.
7. 1. 2015 11:43
Re: Manual je de facto mrtvy
No, názor človíčka, který jezdí malými a levnými vozy.

Já nebudu jen hloupě tvrdit, že manuál je pro uvědomělého řidiče co umí. To je nerozumné.
Automat se třeba jednoduše do vyšších tříd hodí a je tam prakticky povinností. To ovšem člověk zjistí, až takové auto začne sám používat. Někomu je to ovšem zapovězeno a zbydou mu jen hloupé diskuzní povrchní a povšechné názorečky. :-!
Avatar - Blue Sun
7. 1. 2015 13:41
Re: Manual je de facto mrtvy
A proč zrovna povinností? Kdo si ji vynutil. My, nebo výrobci?
Mám rád slovo povinnost... obzvláště od diskusního prosťáčka, jako jsi ty.
Avatar - white label
7. 1. 2015 14:11
Re: Manual je de facto mrtvy
Nemyslím si, že zrovna tohle je ten případ, kdy někoho chytat za slovo "povinnost".
Není to snad prakticky tak, tedy "povinnost" mít automat např. zrovna v případě pod kterým diskutujeme, když už se manuál do Touaregu prostě (a už delší dobu) nenabízí?
Tu "povinnost" si samozřejmě nepřímo vynutili samotní zákazníci, svým drtivě převážným nezájmem o (i když levnější) manuál do velkých SUV. Nebo si myslíš, že je to primárně rozhodnutí automobilky, jak naštvat významnou skupinu příznivců manuálu ve velkých SUVéčkách?
Když půjdeme do důsledku, tak všechno mělo své výhody, včetně takového startování klikou, kdy si měl přímou vazbu na proces startování a např. zdaleka tolik nebyl odkázán na stav baterie, nepotřeboval si el. startér a všechny výhody s tím spojené. Časem ovšem logicky přišla "povinnost" el. startéru a v principu podobně je to se všemi možnými vymoženostmi současných automobilů.
7. 1. 2015 14:43
Re: Manual je de facto mrtvy
Od někoho tvého kalibru/zkušeností/povolání, to fakt sedí.
Co sis ty sám v(y)nutil, ti stojí břed domem. A rozhodně to není nic, co by se dalo závidět. Hlavně, že máš plnou hubu keců o něčem, o čem víš pověstný "velký kulový". Ty prosťáčku. >:D

Takhle si tu nafackovat. Dobře ty. :-!
Avatar - white label
7. 1. 2015 12:33
Re: Manual je de facto mrtvy
"...kdo není jen tupá ovce." Svatá prostoto...
Předpokládám, že když se u vás něco "semele", taky ještě rádi vytahujete valchy, abyste nemuseli prát ručně.
Jak se u vás psalo/píše na stroji, když ne ručně, nohama? ;-)
7. 1. 2015 09:48
Re: Manual je de facto mrtvy
Ze zvědavosti, u jakého auta jsi porovnával spotřebu mezi manuální a automatickou převodovkou?
Avatar - VL4D
8. 1. 2015 15:07
Re: Manual je de facto mrtvy
Tvrdenie o anachronizme je mimo. Manuál/automat nemá nič spoločného s dobou.
7. 1. 2015 07:45
Neprilis dobra zprava
Pro uzivatele je rozhodne lepsi variantou prevodovka ZF, ktera je v nasich podminkach vyrazne servisovatelnejsi nez v tomto ohledu vyrazne drazsi Aisin. Na druhou stranu ta prevodovka se rozsype az u bazarovych kousku, takze majitele funglovek to drasat nebude.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
7. 1. 2015 09:06
Re: Neprilis dobra zprava
Jojo, ZF má strašně levný servis, ona už jen oljeová nápln Lifeguard 6 a Lifeguard8, to je doslova lacinost sama.

škoda je takový Dexron VI stojí sotva 40%, to samý ta 3,14ovina s tím, měnit celou vanu vč. filtru, zatímco jinde se mění filtr za cca 400-800 Kč >:D >:D
7. 1. 2015 10:00
Re: Neprilis dobra zprava
Zpráva? Aisin byl i v předchozí generaci.
7. 1. 2015 10:02
...
Pane redaktore, správně se to píše Ravigneaux.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
7. 1. 2015 13:34
Re: ...
Již opraveno. Díky. Holt ta francouzština no
7. 1. 2015 14:41
Re: ...
Stane se. Nemáte zač.