Měl jsem z devadesátek těch Autocarů čtyři bedny, když jsme se před lety stěhovali, manželka se na mě dívala jako na blázna, "tohle chceš tahat sebou?" >:D Tak jsem už netahal, dneska mě to děsně mrzí, moc rád bych si někdy přečetl nějaký dobový test, čas to všechno hrozně zkresluje. Nemluvě o dokumentování zmíněných nářků, ony se ty pláče netýkají jen čtenářů nebo diskutérů, pláče testujících novinářů se taky pořád opakují. ;-)
Mimochodem, tu stránku s dopisy čtenářů by bylo dobré naskenovat a předložit pokaždé, když si nějaká plačka začne stěžovat, že za starých dobrých časů to bylo lepší a už nikdy to nebude jako dřív >:D
A ještě bych dodal, štěstím pro BMW bylo, že v době představení E36 ještě neexistovaly internetové diskuse. Měl jsem tehdy předplatné Autocaru a v rubrice "dopisy čtenářů" bylo po odhalení E36 dost husto, "konec klasických BMW", "BMW už nikdy nebude co bývalo", "E30 je poslední pořádná trojka" atd. atp., ono to dnešním okem nevypadá, ale ten designový mezigenerační posun byl mezi E30 a E36 zásadnější než u 5er mezi E39 a E60. V mých očích je E36 základem nové designové řeči BMW, základní linka, proporce, markanty (ledvinky, světla), na které jsou postaveny všechny další bavoráky až po akt. generace.
Čím víc se na E36 dívám, tím intenzivnější mám pocit, že tyhle tvary budou zubu času odolávat lépe, než E30 nebo E46. Jak už tu bylo zmíněno, base model s černými nárazníky a malými plechovými koly asi nikomu hlavu nevykroutí, ale když jsou na autě 17" a optický M-paket, je to úplně jiná káva [odkaz]
Vyleštěná hellrot I byla jedna z nejintenzivnějších barev, které jsem kdy viděl.
E36 dnes stojí trochu ve stínu E30 a E46. Myslím si však, že se to do budoucna změní.
To máš štěstí, žes viděl takový auto. Já jsem u sousedů viděl návštěvu z Vídně a ti přijeli fialovou Carrerou 993. A ta se i dneska neprodává pod milión:) a za ty prachy bych si radši koupil pěknou 997:)
Možná ze mne mluví nostalgie, protože v době této E36 jsem začal vnímat auta a jejich krásu kolem sebe, proto mi přijde i obyčejná E36 pohledná. Co se mi nelíbí, tak je kombik, jakožto ke všem trojkám do E91 mi kombi nesedí.
I obyčejný sedan na plechu s BMW poklicemi a hezké, třeba zelené, metalíze vypadá tak nějak.... bavorákovsky :-) E46 nepředčí už asi žádný nový, ani starší BMW... to je fakt. Jinak souhlas s Mpaketem u coupé, nebo u krásného kabria.
Já vidím neduh těchto modelů a zkreslení jejich vnímání díky neůprosným tunnerům, kteří i z obyčejné 316i udělají emko s křídlem na okruh a podobně...
Když vemem v potaz dobu vzniku, tak moc hezčích a moderněji vypadajících sedanů na trhu nebylo [odkaz]
Ááá, é tridsaťšestka....318i alebo ešte lepšie 318is bola dosť dlho horúcim kandidátom na kúpu prvého auta, aj vďaka dnes už viac ako priaznivým cenám. Nakoniec som zhodnotil že má viac proti ako pre, ale na kamošovu 318is coupé ktorá stále vyzerá ako keby ju včera vyrobili sa stále neviem vynadívať. :yes:
v M-kové verzi to byl drtič s ostrým vzhledem. Marně vzpomínám, co tomuhle autu konkurovalo, ... audiny byly tehdy dost zoufalé, hlavně podvozkově, MB se mi už nevybavuje, ostatní ostré verze např. od japonců měly většinou do 150 kw, alfa s GTV byla na 166 Kw.
pre chlapcov narodenych v 80.rokoch je toto stale modla. po nej sice prisla genialna e46 (chvilu som mal compact 320td, uzasne auto), teraz mam sluzobnu e90 po facelifte, a je to bohuzial len parodia na baworak. blizi sa jeho obmena, a nova trojka sa mi nepaci( hlavne jej gulata vajcovita predna kapota), zrejme uz nebudem lovit v premiovych vodach. ale este som s nou nesiel, mozno ma viac ako vzhladom zaujme jazdou...
Vpomínám si, jak jsem byl po představení E36 z tohoto auto úplně odvařený. E30 se mi také strašně líbila (a pořád líbí), ale E36 přece jen byla docela jiné kafe. To auto mělo z počátku výroby štrašidelné problémy s kvalitou, ale výrobce je brzy odstranil (vytrhávala se např. páka parkovací brzdy z podlahy, praskaly vnější okraje těsnění bočních oken, zrcátka vydávala hrozný aerodynamický hluk apod.) Nepotěšily ani jen dvě hvězdy v testech EURO NCAP, ale ten design i jizdní vlastnosti jsou dodnes vzorem. A co teprve benzinové šestiválcové motory s VANOSEM.. :-):yes: Zato když jsem se dočetl, že současná trojka dostane jako základní motorizace tříválce, málem jsem upad. To je prostě znesvědcení a degradace a můžou za to ekoteroristi z EU... :'-(8-s:no:
v zeneve by mala byt predstavena sucasna 3ka dokonca uz s nejakymi smiesnymi strojvalcami.... kam len ten svet speje a zvlast bmw a premia ozaj neviem..... zlate 90 roky... vravim to stale... za autami z tychto rokov nam bude este velmi velmi smutno ... dnesne auta su uz vsetky na jedno kopyto.... dovolim si tvrdit ze ani ta premia uz nie je to co byvala kedysi... a dnes jej uz dokaze v kde com zatopit a podkurit aj bezny standard triedy .... zvlast taka spolahlivost .... dizajnova elegancia ... tu uz premia doslova taha za kratsi koniec ako mnohe "bezne vozy" ktore su o niekolko stotisic lacnejsie
tiež som mal jednu E36 touring,ale ako píše pán redaktor 36 v kupéčku,s dobrou farbou a v M pakete je krásna ja teraz. Pre mňa je ale najlepšia 3er E30 coupé (zháňam nejakú 325i a je to celkom problém)
Prostě klasika. Co víc dodat? Ano, sedan se šedými nárazníky nic moc. Ale takové kupáto, 328 v M paketu... Ceny zachovalých kusů už začínají pozvolna stoupat. Pořád nad ní uvažuji jako nad třetím autem. Uvidíme časem... A M3 je podle mě jedna z mála perspektivních auto investic.
Hej? Tie si už nie sú tak podobné. Novšie série som už nepozerával, lebo to začalo byť na jedno kopyto a ani naháňačky už nezaberali. A ešte ma tešilo ako tam ro***ali 30 áut a ich šéfka potom vždy povedala "Našťastie sa nikomu nič vážne nestalo." >:D
jedna takato cervena 3ka E36 kupatko bola tusim aj v nejakom filme s charliem sheenom.... ale vazne uz si nespominam na jeho nazov... ale niekde po dialnici frcal a nahanali ho...... ;-) ja viem.... na hovadiny mam dobru pamat
Keď už si spomenul Kobru 11, tak mne sa vždy páčilo ako v časoch E46-ky používali pri väčšom ničení trochu maskovanú E36 aby si nikto nič nevšimol. >:D
Pre mňa jeden zo symbolov 90. rokov. Kamarátov tatko mal čiernu a všetci sme mu ju v škôlke závideli. >:D
Vďaka za článok Aleš, takéto aj s videom mám rád. Zároveň je ale smutné ako sa dnes nemôžem pozerať na tie plastové prahy a ani na M-kové zrkadlá, ktoré mi tuzeri znechutili. Zatiaľ najškaredšia trojka je podľa mňa E90-ka (pokiaľ nie je vo verzii coupé).
...když jsem byl malej. Já si pamatuju, že si to koupil strejda z německa a když nás tady v tom vezl v 92 roce, když přijel na návštěvu, tak jsem to považoval za jedno z nejkrásnějších aut na světě. Pak s ním jezdili v kobře 11, na což jsem se vždy těšil každý týden v pondělí, když ji dávali v televizi. Pak tam měli ještě modré CLK a chtěl jsem pro změnu to, ale to je vedlejší:-D
Ale pamatuju si, že přesně na tom obrázku nahoře jsem ho strašně chtěl a říkal jsem si, až vyrostu, tak že to bude moje první auto. A vím, že jsem byl docela skromný. Chtěl jsem ho v základní výbavě s tím nejslabším motorem tuším, že to byla 316i s černými nárazníky:-D >:D a přesně těmito koly. a strašně se mi líbily tyto prahy, ale zase ty černý mi přišli praktičtější. kousek od baráku jedna stála, tak si pamatuju, že jsme s kamarádem chodili na hřiště a slintali nad ní a slibovali si, že si to jednou koupíme.
Ovšem pak vyrobili jedničkovou octavii a já chodil ze školy kolem místního úřadu, kam koupili dvě červené LX 1,6 55 kw, na 14" kolech a BMW šlo se sny do háje a já chtěl strašně moc základní octavii v červené barvě. No a pak přišel rok 98 a rodiče koupili tehdejší klasiku SLX TDI 66 kw, ve stříbrné barvě na těch klasických elektronech, se střešním oknem a ostřikovačema na světla a já je tak nenáviděl, co to koupili, proč nekoupili červenou v základu na 14" plecháčích 1,6 55 kw. >:D
Ale kamarád si ten sen splnil, jako první auto si tu E36 koupil. olítanou, se stočenýma kilometrama, zrezlou jako prase a vevnitř to smrdělo, jak kdyby tam někdo vozil žumpu, po nějakým úchylným tunerovi. Tak to dával dohromady, ale ten zásah předchozího majitele byl takový, že už se mu na to nepovedlo sehnat nové origo díly a něco už bylo v takovým stavu, že by se to nevyplatilo, tak se v tom povozil, po 20 tis. km se potkal motor a bylo po snech.
Ale úplně jsem si na to vzpoměl, když jsem viděl to video nahoře, jak přesně naprosto stejná stávala kousek od školy a jak se mi strašně líbila. Pak bylo ještě pěkný Mercedes Céčko z roku 95 nebo 96, jak měl už ty zahnutější tvary zadních světel a pak někdy v roce 2000 tuším udělali to, jak mělo světla stejný s eskem a ve předu podobný světla jak masařká ečko a už to nebylo ono.
jojo, to byly časy....to už se nikdy nevratí. dneska už ty auta stojí za ho*no úplně všechny....
Tohle je auto dvojí tváře. V nejobyčejnějších verzích je to škaredá šedá myška, ale zachovalé kupé ve správné barvě na pěkných kolech a s M-paketem umí být alespoň v mých očích opravdu krásné :-)