Novinky
Chcete mi říct, že Mercedes místzo pravé kůže používá umělou? Nebo je snad umělé kůže za příplatek oproti látce a až za další příplatek je kůže pravá?
Opravdu zajímavé, jak to s tou kůží vlastně je??? Základní sedadla jsou látková a že by někdo připlácel za umělou kůži, když v létě je někdy problém i kůže pravá??? Divné...
To určitě ne, Mercedes je etalonem v použitých materiálech, vše je kvalitní a pravé, žádní falešní sobi v podobě umělé kůže. Jak píšou hoši výše, za ty fleky můžou tlustí Američané, ne šuntovní potah Mercedesu.
U D3 vždycky všechny závadz způsobí uživatlé i ty závady, kde se to nedá nebo kde se neprodvádí předepsaná údržba, bo to není spotřebák.
Víme, obehraná a už notně trapná psínička.
Víme, obehraná a už notně trapná psínička.
Co jsem koukal do ceníků, tak základ je látka. Dále si dle modelu můžes připlatit za umělou kůži (dejme tomu 30.000,-) a pak za pravou kůži (dejme tomu 55.000,-) - ceny záleží jak jsem říkal na modelu. Akorát nechápu myšlenkový pochod těch, co si koupí umělou. Když kůže,tak jedině pravá. Než umělou, tak to radši textil. :yes:
Já třeba nechápu, jak si někdo může pořídit kůži bez odvětrávání. Ale běžně to lidé dělají. Asi největší výhodou umělé je menší náročnost na údržbu.
Někde se to odvětrávání ani nedá připlatit. Ale bez něj a s hrubou vepřovicí to je pocuc 😄
Jako třeba BMW ve střední třídě - snad jediné z prémie. Pak se logicky nedivím kupci, ale kritizuji výrobce. 😉
Ano, to je fail jako prase, kůže bez možnosti odvětrávání.
Nevím jak je tahle umělá MB kůže příjemná na užívání, ale u BMW je v základu sice přírodní, ale vepřovice, Dakota, a to je slušná guma, jediná použitelná je "individual" Criolo.
Nevím jak je tahle umělá MB kůže příjemná na užívání, ale u BMW je v základu sice přírodní, ale vepřovice, Dakota, a to je slušná guma, jediná použitelná je "individual" Criolo.
Není to Merino?
Co ji dělá "gumou" (tedy pro mne nepříjemnou a ne moc pěknou), ji zároveň dělá odolnou. Ale mám problém pochopit, jak v tom lidé můžou sedět (bez ventilace; bez perforace tuplem).
My jsme si před rokem koupili naše první (a asi poslední) auto s neodvětrávanou kůží. Abych pravdu řekl, v parném létě jsem v tom nejel, ale co mě celkem překvapilo je, že i v zimě v džínách se člověk s kůží trochu "slepí". Barva je taková béžová s černým zbytkem interiéru, takže to aspoň vypadá pěkně. Černou, neodvětrávanou kůži bych nechtěl ani za mák. Lidi, kteří si jsou schopni připlatit 50 tisíc za takovou blbost, nechápu. Podle mě Alcantara vypadá hodnotněji než černá kůže.
Já jsem na umělé jezdil a abych pravdu řekl, pohledem jsem to nepoznal,omakem taky ne, opotřebení po 80 000 nulové, a potil jsem se asi stejně jako kůži. Proti pocení pomůže buď textil a nebo větrání.
Např. Alcantara je obchodní značka velurové umělé kůže z laminované netkané textilie.
Já by jsem dal přednost té umělé.
Já by jsem dal přednost té umělé.
Samozřejmě. Pravá bývá za další příplatek. Různí se to a sedadlo nemusí být komplet ze syntetiky, může z ní být zadní strana sedadel, nebo více namáhané části jako bočnice.
Bože to je zvrácená doba. Je to jak fejkový kabelky Louis Vuitton, aneb když chci ukázat že na to mám, ale vlastně na to nemám. A výrobci nám jdou pod ruku - falešný dřevo, falešnej chrom, hliník, falešná kůže, falešnej sportovní zvuk motoru vyhnanej reproduktorama.... tohle je na nic.
Měl jsem za to, že v premii se z umělé kůže používá jen alcantara, a za ní bývá příplatek podobný jako za pravou kůži. Tahle MB verze umělé kůže ve stylu napodobeniny pravé kůže je obvyklá spíše u mainstreamu, používají ji běžně asijské značky, u MB mě to docela překvapuje. Ale možná je to specialita pro us trh.
Koukám do českýho ceníku a opravdu - syntetická kůže je zde za příplatek 14 000 oproti látce, pravá kůže pak začíná na příplatkové částce 37 000,- Kč.
Tiez by som to videl na tu US "specialitu" - proste koža a hotovo.
Mal som možnosť vidieť nejaky ten dovezeny benzinovy Touareg a X5 z US a ked som si vsimol kvalitu tej kože, bolo mi do smiechu a do plaču zároveň: Keď som kupoval chlapom na stavbu rukavice, tak tá koža na nich mi pripadala kvalitnejšie, než tá, ktorá bola použitá v tých autách... 8-s
Mal som možnosť vidieť nejaky ten dovezeny benzinovy Touareg a X5 z US a ked som si vsimol kvalitu tej kože, bolo mi do smiechu a do plaču zároveň: Keď som kupoval chlapom na stavbu rukavice, tak tá koža na nich mi pripadala kvalitnejšie, než tá, ktorá bola použitá v tých autách... 8-s
Záleží, co myslíš prémií. Základní kožená čalounění prakticky ignoruji, ale narazil jsem na to, pokud mě paměť nešálí. A odolnost a nenáročnost na údržbu syntetické kůže jsou reálnou výhodou.
Prémie toho umí v koženém čalounění nabídnout dost, ale ne nutně u toho základního.
Prémie toho umí v koženém čalounění nabídnout dost, ale ne nutně u toho základního.
U M-B máš na výběr, stejně jako u ostatních. Toto je textilní kůže. Kvalita srovnatelná jako u levných "textilněkožených" sedaček v různých skontoidních nábytkářstvích.
Každopádně to tady nevidím na úmyslný šizení, ale na chybu dodavatele.
Každopádně to tady nevidím na úmyslný šizení, ale na chybu dodavatele.
Je tam na výběr. Kvalitní umělá kůže se lépe udržuje a hlavně je levnější. Vtipné je, že hodně vlastníků MB ani neví, že to, co mají na sedačkách je umělá kůže 😄
Ano, umělou kůži používají. Udělejte si cvičnou konfiguraci nějakého modelu. Třeba u třídy E byla ještě nedávno umělá kůže buď za malý příplatek nebo v rámci nějaké té výbavy Avantgarde apod. a potom za už běžný příplatek cca 40 tisíc (nebo 60 až 80 😄 ) máte normální kůži.
Ale přece se není čemu divit. Podívejte se, jaké mercedesy se prodávají nejvíc (ne asi u nás, myslím třeba v Německu). Základní motory s látkovými sedadly. A třeba u modelu W124 mělo plno aut v základu ještě vpředu okna na kličku (a drahý byl mercedes už tehdy).
Ale přece se není čemu divit. Podívejte se, jaké mercedesy se prodávají nejvíc (ne asi u nás, myslím třeba v Německu). Základní motory s látkovými sedadly. A třeba u modelu W124 mělo plno aut v základu ještě vpředu okna na kličku (a drahý byl mercedes už tehdy).
Oni jsou většinou Němci poměrně šetřiví, což není na škodu. Skoro každý Herr Apotheker jezdí, jak říkají "Daimlerem", ale většinou to mají v nějakém akčním modelu s 220 CDI. V Rumunsku to mají dotažené ještě dále, tak o nějaké výbavě vůbec není řeč. Mercedes C je 200 CDI v černé barvě za cenu 27.990€ +DPH, má to led světla, výbavu Avangarde, vyhřívaný sedačky, Audio 20, parkovací asistent a navigaci Garmin a šlus .... Stejně mají nadefinované další značky a typy - E250CDI, BMW 320d, 525d, X5 ....
Na 220cdi, 320d, nebo A4 2,0tdi v látce a obutých sestnactkach nevidím nic špatného. Rozdíl v jízdě mezi touto "holotou" a prezdobenou nižší střední za 1mio je stále podstatny... ne každý musí mít auto v kuzi, křídlem s nápisem RS, GTI, S...atd.
Bmw ještě ujde, ale C-klasse a A4 v základních látkových sedačkách jsou poměrně tragická volba. Zaprvé ten hadr je asi ten samý, jaký se kdysi používal do Felicie, zadruhé ani kvalita sedáku nemá s komfortem nic společnýho, lepší základní sedačky pak má třeba i Peugeot 508, Opel Insignia nebo Hyundai i40.
Proto pokud připlácet za prémii, určitě něco přihodit i za lepší sedadla, děláme to přeci každej pro sebe. Na co je člověku Mercedes, když se v něm bude sedět hůř než v Peugeotu, to pak tak maximálně pro pozéry, kteří horko těžko dosáhnou na základní model, ale chtějí ukázat, že na to mají.
Proto pokud připlácet za prémii, určitě něco přihodit i za lepší sedadla, děláme to přeci každej pro sebe. Na co je člověku Mercedes, když se v něm bude sedět hůř než v Peugeotu, to pak tak maximálně pro pozéry, kteří horko těžko dosáhnou na základní model, ale chtějí ukázat, že na to mají.
Moje osobní zkušenosti rozhodne nepotvrzuji to co jsi napsal ty.
aj VOLVO malo ešte väčšie problémy, viď obrázok
[odkaz]
[odkaz]
Tyhle fleky ale evidentně nezpůsobila Američanka. >😁
jo kůže ve volvu stála za pikaču, to ví každý, po 80 tis to vypadalo tak na 300 >😁
A není auto jako auto! Vždyť všichni víme své... Potom, co nám doma začala po 6 letech praskat kůže (pravá) na kožené sedačce jsem našel člověka, který tomu rozumí - a dozvěděl jsem se: všechny podobné poruchy kůže souvisí s tím, jak je ta kůže (vždy pravá...) v procesu přípravy pro potah sedadla vydělaná [cs.wikipedia.org/…/Kůže_(materiál)] … Jenže ten proces je dlouhý a drahý. Takže se hledají různé moderní chemické triky, jak ten proces zkrátit a zlevnit. A tak se používají různá agresivní činidla, nejprve louh, potom kyselina (aby se louh zneutralizoval) a výsledkem je nějaká chemická sůl, která v té kůži zůstane, protože není čas tu kůži vyprat, aby se každičký drobet těch neutralizačních solí z té kůže dostal pryč. A potom může docházet k tomu, že špatně vypraná kůže uvolňuje ve vlhku, horku a zejména v prostředí střídajícího se tepla, vlhkosti a chladu ty soli, které jsou v té kůži po chemickém vydělávání obsaženy. A výsledkem je to, co vidíme na obrázcích z USA, nebo dokonce ten výrobce kůže špatně trefil ten poměr louhu a kyseliny, kůže nebyla řádně zneutralizována a začala se trhat, jako ta na té naší velké rohové sedačce... Kůže zkrátka není relativně jednoduchý mrtvý syntetický materiál, ale složitý chemický produkt. Pokud by se měla vydělávat tradičním způsobem, jaký lidstvo zná tisíc let, stála by kožená sedadla tolik, co zbytek auta. 😉
BTW: nebyla ta kůže na sedadla náhodou "Made in France"?
BTW: nebyla ta kůže na sedadla náhodou "Made in France"?
U vozu premioveho segmentu toto nepochopim, to je pro me bez omluvy a dalsich debat...smulu pak je, kdyz si tyhlety premiovky plne elektroniky, asistentu, specialnich odpruzeni, atd. kupuji bazarovi kovbojove...jenze to je porad dokola...dokud bude v ocich nekterych lidi vetsi frajer ten, co si koupil olitanou A8 a tomu podobne za cenu nove fabie, takze ten byznys pojede dal... ;-\
Tak já si myslím, že nějaké takovéhle dětské nemoce jsou oproti těm váznějším opravdu jen malichernost a je skoro až škoda se o něčem takovém bavit 😄 Vy jste asi nikdo nikdy neměl třeba dítě s cukrovkou, že? Pokud ne, tak nevíte, jak moc velký stres to v autě bývá... Mrkněte se sami třeba na tento web - https😐/www.biomag.cz/…abetes-cukrovka/ , kde se o cukrovce docela dost dobře rozepsali...
"Jejich umělá kůže, takzvaný MB-Tex, mění odstín z černé na olejově lesklý. Děje se to zejména za nízkých teplot a následném zapnutí vyhřívání. Tedy s relativně rychlou změnou teploty sedadel."
Zvládls to přeslabikovat? 😉
Ačkoliv materiál může vypadat pro laika naprosto stejně, dodavatel i postupy mohou být zcela odlišný.
"Zatím není jasné, kolika vozů se uvedený problém týká, zřejmě jde o neduh celé série automobilů. Jinak by Mercedes-Benz nevydal takzvané TSB (Technical Service Bulletin) číslo LI91.18-P-060470, které následně rozeslal svým zástupcům. V něm popisuje, jak postupovat v případě stížností zákazníků. Podle něj mají být u postižených vozů vyměněny potahy sedadla a opěrky hlavy."
/když se podíváš pořádně, tak ty mapy jsou v místě vedení odporových drátů/
Vysvětlení bude mnohem prozaičtější - MB si bude muset udělat pořádek s dodavatelem MB-Texu, protože příčina fleků bude ve vyšším obsahu VOC (volatile organic content), který se typicky projeví při zahřátí. Takže MB vypátrá vadnou šarži MB-Texu, dodavatel materiálu to pocítí na peněžence a jede se dál.
Mimochodem nad MB-Tex bych se tolik nepohoršoval jenom proto, že je to syntetika, není o nic horší než hroší Dakota ala BMW!