Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Blue Sun
1
Bodejť, však mirrorlink byla uživatelská katastrofa.
Futurista
No, došlo k prozření. To že MirrorLink je přešlap, bylo jasný od začátku. Ať už jde o spolehlivost signálu, nutnosti mít moderní tf, nebo použitím a zabitím USB... To jen zdejší škodofilové s klapkami na očích si trhali rodidla.
Doba si žádá do aut nové věci, a navigaci dnes chce dost zákazníků. A pokud by došlo ke srovnání multimediálních systémů v segmentu malých aut, byl by ML na chvostu. Ať už jde o Clio (výbornej R-Link), 208, nebo jiná auta. Možná by redakce mohla místo vychvalování Touregu - pardon, chtěl jsem napsat testu multimediálek v autech za mega a půl, udělat srovnávačku u těchto aut. Jenže Jak znám dasauto.cz, stejně by vyhrála zas ta Fabie.
Doba si žádá do aut nové věci, a navigaci dnes chce dost zákazníků. A pokud by došlo ke srovnání multimediálních systémů v segmentu malých aut, byl by ML na chvostu. Ať už jde o Clio (výbornej R-Link), 208, nebo jiná auta. Možná by redakce mohla místo vychvalování Touregu - pardon, chtěl jsem napsat testu multimediálek v autech za mega a půl, udělat srovnávačku u těchto aut. Jenže Jak znám dasauto.cz, stejně by vyhrála zas ta Fabie.
Že má mirrorlink problémy bylo jasné od uvedení auta... ale tomu já neříkám od začátku. Začátek byl zahájení vývoje... a tehdy to zřejmě vypadalo jako dobrý nápad. On to v principu je (v autě velikosti Fabie) dobrý nápad, jen se to holt v praxi nepovedlo odladit tak, aby to fungovalo pořádně... a v tu chvíli už asi bylo pozdě s tím něco dělat.
Člověče, já si od začátku myslím, že to byla kravina. Škodovka chtěla Fabii přiblížit i starším lidem, ale integrovala systém, kterej potřebuje moderní drahej tf a aspoň nějakou znalost ovládání takových systémů... A pokud vezmu lidi z mého okolí ve věku +40, nevím o nikom, kdo by měl takový pádlo. A stále si myslím, že většina lidí bude chtít samotnej systém v autě, než nějaký propojení s tf...
Je pravda, že jsem měl tu čest s ML jen jako spolujezdec, a info čerpám spíše z testů, ale tohle nemohlo projít. Není nad samostatnou navigaci. A jak jsem psal, třeba ten R-Link v Cliu je naprosto suprovej. Ovládá se přes něj navi, rádio, nastavení auta, a vše je jednoduchý. A dokonce se ovládá JEN dotykově, takže do mínusů nejde dát ani složité (???) ovládání, jako se stále objevuje u Megana, což osobně nechápu.
Tak uvidíme, co se dozvíme dál.
Je pravda, že jsem měl tu čest s ML jen jako spolujezdec, a info čerpám spíše z testů, ale tohle nemohlo projít. Není nad samostatnou navigaci. A jak jsem psal, třeba ten R-Link v Cliu je naprosto suprovej. Ovládá se přes něj navi, rádio, nastavení auta, a vše je jednoduchý. A dokonce se ovládá JEN dotykově, takže do mínusů nejde dát ani složité (???) ovládání, jako se stále objevuje u Megana, což osobně nechápu.
Tak uvidíme, co se dozvíme dál.
Kdo tvrdí, že je nejvyšší rádio s ML zaměřeno na, jak ty píšeš, starší lidi? Pro lidi nezvládající novější technologie by bylo podstatnější, jestli je v nabídce něco, co připomíná klasické rádio - má to fyzická tlačítka, jednoduchý display atp.
Co se Mégane týče, nikdy mě nenapadlo, že je "složité ovládání" narážka na kombinaci ovladače a dotykového ovládání. Ale spíš na uspořádání systému jako takového - kolik kroků je potřeba pro jednotlivé úkony.
Co se Mégane týče, nikdy mě nenapadlo, že je "složité ovládání" narážka na kombinaci ovladače a dotykového ovládání. Ale spíš na uspořádání systému jako takového - kolik kroků je potřeba pro jednotlivé úkony.
Podle mě to závisí na ceně. Navi za 50 (modří vědí) je těžko akceptovatelná i v kompaktu, navi za 5 by si koupil každý. Tohle dobře vychytal Renault s instalací levných TomTomů... minimálně z pohledu zákazníka.
U Škody čekám cenovku někde okolo 15t (v Octavii je za 17)... to je pro subkompakt tak na hraně a podle mě bude navi v jednotkách procent aut... což nakonec asi není zanedbatelné.
U Škody čekám cenovku někde okolo 15t (v Octavii je za 17)... to je pro subkompakt tak na hraně a podle mě bude navi v jednotkách procent aut... což nakonec asi není zanedbatelné.
MirrorLink není zase tak horká novinka. Nevím, kolik aut aktuálně na trhu ML podporuje, z mainstreamu vím alespoň o Toyotách. Plus jsou na trhu myslím několik let autorádia s jeho podporou. Dalo by se tedy udělat nějaké porovnání implementací.
Kdyby Mirror zvládl multitasking, tak je to asi ideální věc pro spojení telefonu s autem. A pár dalších drobností, teda...
alapli
Vážená redakce, běžte už s těmi články o Fabii do háje, je to jen malé auto, navíc docela ošklivé a drahé. Vaše protěžování už leze krkem :no:
Je pravda, že tady se píše o rozšíření výbavy, a ono jde hlavně o napravení přešlapu. Ale kouzlit se slovíčkama zdejší redakce umí. Něco mi říká, že články o FIII brzy opadnou a začne pořádná masáž Superbem.
Kdyby snad někdy Fabia prohrála nějakej test (to je scifi), tak redakce stejně napíše, že F skončila krásně druhá, kdežto její soupeř byl předposlední...
Kdyby snad někdy Fabia prohrála nějakej test (to je scifi), tak redakce stejně napíše, že F skončila krásně druhá, kdežto její soupeř byl předposlední...
Vzpamatuj se. Neznamená, že když ti auto připadne ošklivé a drahé, tak jsou všichni toho názoru. Pokud nemáš zájem, tak to nečti, takovým komentářem ze sebe děláš akorát ***a.
pokud to neumíš bez vulgarit, je mi tě líto, a je to jen vyjádření názoru 😄 , nebo všechny musí být obdivné a souhlasné?
Nevím, kde vidíš vulgarity, asi by si to chtělo doplnit vzdělání. Tenhle článek informuje o tom, že ve Fabii bude nová navigace. Je to zpráva jako každá jiná. Co s tím máš za problém?
_Karel_
:yes: Škodě za rychlou reakci. ML mi přijde jako dobrej nápad, ale nemožnost fungování rádia a navi současně je nepochopitelný fail.
tradon
jako u spousty dalších mobilit je i ML skvělý nápad, ale nedotažený. Dělat ho Jobs, všichni by nadšením čůrali do trenek, ale takhle ... snad další generace. S rádiem na pozadí, místem pro mobil nahoře kvůli signálu, rychlým spárováním, podporou pro nabíjení bez složité kabeláže (vč. bezdrátového). Pak teprve ocením, že nemusím platit a udržovat aktuální dva navigační sw, mám v autě podporu pro volání, SMSky, časem i hlasové ovládání ...
Nerob z Jobsa ultra hrdinu. Kam to dotiahol povodny Apple s cistym vlastnym OS a RISCami dnes ? Za upatlane dotykove ovladanie typu "Na skle malovane" by som tiez neskakal 2 metre vysoko.
Ano souhlas. Nápad dobrej, provedení pokulhává a ne každýmu vyhovuje. Přidáním navi si FIII rozhodně pomohla.
Proč místo nahoře kvůli signálu? Podle mne je lepší řešení přes venkovní anténu.
Měl jsem za to, že mluví o Mirroru. Tam je třeba, aby byl telefon co nejvýše a ne zavřený v přihrádce.
Dneska už snad neznám telefon, který by v základním stavu podporoval externí anténu. Když už, tak se musí nějak odkrytovat (tam, kde to jde).
Dneska už snad neznám telefon, který by v základním stavu podporoval externí anténu. Když už, tak se musí nějak odkrytovat (tam, kde to jde).
Škoda má funkci, která signál z antény zesílí a přivede do přihrádky před řadící pákou, tj. mobil není potřeba nikam připojovat. Jestli se to ale týká jen GSM nebo i GPS teď nevím.
To mě docela zajímá, nedovedu si představit řešení. Muselo by to být několik zesilovačů, protože GSM, Wifi a GPS antény jsou samostatné.
Podíval jsem se a zřejmě jde jen o GSM😒br />
Komfortní telefonování nabízí spojení GSM, Bluetooth a Phoneboxu.
Karoserie automobilu v jisté míře stíní telefonní signál, a zhoršuje tak možnost použití telefonního přístroje v místech se slabším signálem. Přihrádka pro telefon, umístěná v prostoru před řadicí pákou, „přivádí“ k přístroji zesílený signál od střešní antény. Zisk
činí 10 až 20 dBm, což znamená zlepšení signálu přibližně o 20%.
Jak s tím souvisí Bluetooth úplně nechápu... asi jde jen o klasické bluetooth handsfree.
Komfortní telefonování nabízí spojení GSM, Bluetooth a Phoneboxu.
Karoserie automobilu v jisté míře stíní telefonní signál, a zhoršuje tak možnost použití telefonního přístroje v místech se slabším signálem. Přihrádka pro telefon, umístěná v prostoru před řadicí pákou, „přivádí“ k přístroji zesílený signál od střešní antény. Zisk
činí 10 až 20 dBm, což znamená zlepšení signálu přibližně o 20%.
Jak s tím souvisí Bluetooth úplně nechápu... asi jde jen o klasické bluetooth handsfree.
Na trhu je to několik let. A bezdrátové nabíjení je prakticky tady.
V podstatě je to opakovač s venkovní a vnitřní anténou. Telefon se pak nemusí probojovávat skrz karoserii a pokovená skla. Starší řešení je dát do auta samostatný telefon, který si "vypůjčí" identitu spárovaného telefonu - to nabízí kde kdo (vedle skupiny VW také Opel, nebo Citroën, samozřejmě BMW, MB atd.).
Žádné řešení na trhu, pokud vím, neřeší GPS. Ale jde to (po technické stránce). A je to podle mne lepší řešení. Venkovní anténa je jeden z důvodů, proč preferuji vestavěné navigace.
Proč Wi-Fi?
V podstatě je to opakovač s venkovní a vnitřní anténou. Telefon se pak nemusí probojovávat skrz karoserii a pokovená skla. Starší řešení je dát do auta samostatný telefon, který si "vypůjčí" identitu spárovaného telefonu - to nabízí kde kdo (vedle skupiny VW také Opel, nebo Citroën, samozřejmě BMW, MB atd.).
Žádné řešení na trhu, pokud vím, neřeší GPS. Ale jde to (po technické stránce). A je to podle mne lepší řešení. Venkovní anténa je jeden z důvodů, proč preferuji vestavěné navigace.
Proč Wi-Fi?
Ta tam byla spíš okrajově, ale už jsem viděl možnosti udělat z mobilu hotspot pro auto, případně poslat signál wifinou ven, třeba při kempování nebo tak podobně.
Na vestavěné navigaci se mi především líbí, že je propojená i se snímači v autě, takže registruje třeba zpomalení či zrychlení v tunelech. To přídavná neudělá, obvykle přijde o signál.
Na vestavěné navigaci se mi především líbí, že je propojená i se snímači v autě, takže registruje třeba zpomalení či zrychlení v tunelech. To přídavná neudělá, obvykle přijde o signál.
I samostatná může mít potřebné senzory. Stačí pak napsat software, který zvládne dobře zkombinovat GPS s inerciálním systémem.
Některá auta mají vestavěný Wi-Fi AP. Ale pochybuji, že by nějaké z nich mělo venkovní anténu pro Wi-Fi. Je to však možné. Pro kempování atp. bych dal asi přednost samostatnému modemu (s Wi-Fi AP, pokud by byla potřeba připojení sdílet, popřípadě pořádnou anténou).
Některá auta mají vestavěný Wi-Fi AP. Ale pochybuji, že by nějaké z nich mělo venkovní anténu pro Wi-Fi. Je to však možné. Pro kempování atp. bych dal asi přednost samostatnému modemu (s Wi-Fi AP, pokud by byla potřeba připojení sdílet, popřípadě pořádnou anténou).
to je 1 vec, druha je to, ze konektor na externu antenu je vacsinou len na prijem GSM signalu a nie na GPS... :-!
Namiesto celej tejto maskarady so sparovanim by som radsej u takehoto auta privital slusny drziak na "standartny" (povedzme 5") smaftfon, integrovany do hornej casti pristrojovej dosky, vratane usb-konektora na nabijanie.
Pridem, zacvaknem mobil, spustim navi, vyberiem trasu ktoru som si naplanoval vecer doma na gauci, a idem. Ziaden "husi krk", ale radsej daky "slot" na hornej strane palubky, niekde nad stredovym panelom. A je po probleme...
Pridem, zacvaknem mobil, spustim navi, vyberiem trasu ktoru som si naplanoval vecer doma na gauci, a idem. Ziaden "husi krk", ale radsej daky "slot" na hornej strane palubky, niekde nad stredovym panelom. A je po probleme...
Yazaman
Škodovka moc dobře ví, kolik lidí si navigaci skutečně objednává (na rozdíl od toho, kolik lidí nadává v diskusích). Takže její rozhodnutí bylo určitě ekonomicky správné a spíše podlehli neustálým stížnostem novinářů.
Že ten jejich Amundsen bude mít cenu, za jakou se dá koupit pět dobrých přenosných navigací, jednu pro každého člověka v autě, je věc druhá.
Že ten jejich Amundsen bude mít cenu, za jakou se dá koupit pět dobrých přenosných navigací, jednu pro každého člověka v autě, je věc druhá.
Bavit se o přenosný nebo fixní navigaci je offtopic. Zrovna VW group se sytémem levnější a dražší je na tom celkem slušně.
Já preferuju v autech vestavěnou originální. Nesnáším kabely v interiéru.
Já preferuju v autech vestavěnou originální. Nesnáším kabely v interiéru.
Já mam vytažený kabely zpod čelního skla 😄
Nikde aspoň nic nevisí 😄
Nikde aspoň nic nevisí 😄
To by bylo hezké "simply clever" řešení - konektor USB pod čelním sklem, hezky s krytkou a klidně jen pro napájení. Pokud se teda požadavky jednotlivých navi na napájení neliší...
Neliší - mám tam microUSB na telefon, přes redukci to nabije i TomToma 😄
Nechápu, proč to nedělají automobilky samy...zabralo mi to jedno odpoledne i s nákupem dílů.
Nechápu, proč to nedělají automobilky samy...zabralo mi to jedno odpoledne i s nákupem dílů.
Taky si myslím. Pokud by to USB mělo něco umět, může to být složitější, ale jen USB s napájením, aby se do toho dal nějaký krátký kablík... to je jednoduché jako facka a ve výsledku mám přenosnou navi v zorném poli řidiče bez kabelů přes palubní desku.
Off topic to rozhodně není. Většina lidí se přece nerozhoduje podle toho jestli jim vadí nebo nevadí roztahané kabely po palubní desce (to vadí každému), ale podle ceny. Typický zákazník Fabie potřebuje navigaci dvakrát-třikrát do roka na dovolenou, takže raději ušetří při nákupu dvacet tisíc a půjčí si přenosnou od někoho v rodině. A to byl určitě hlavní důvod malých prodejů v minulosti, potažmo rozhodnutí škodovky navigaci do nové Fabie od počátku nenabízet.
Samozřejmě u větších modelů je situace jiná.
Samozřejmě u větších modelů je situace jiná.
Typický zákazník Fabie s ní najezdí víc kilometrů, než si dovedeš představit. Nejvíce je berou firmy a státní sektor pro své pracovníky a z vlastní praxe vím, že navigaci použiji v té Fabce asi dvacetkrát ročně, jen při cestách po ČR. A to o moc víc nejezdím. Naše pobočky jsou občas tak zašité, že se blbě hledají a kdo tam není denně, cestu si nepamatuje.
Prenosne navigace jsou mrtve respektive umirajici zbozi. Vestavena navigace se pomalu ale jiste stava standardni soucasti aut jako treba klima nebo ESP. V kazde dalsi generaci aut stoji navigace mene a mene, nektere automobilky napriklad Francouzi dnes davaji navigace v zakladni cene vsech krome nejlevnejsich vybav. To je proste pokrok.
Přenosné navi sou mrtvé, neb všichni místo nich používají smartphone s mapama zdarma anebo tablety.
A ostatní maj věstavěný no.
A ostatní maj věstavěný no.
hanz_1
Teď čekám, kdy přijdou xenony se sníženou svítivostí po vzoru rapida.
Atila_
Je to neuveritelne, on nekdo z marketingu Skodovky vyndal hlavu ze zadku, to se nestava prilis casto. Rozhodnuti pouzit ve Fabii pouze ML bylo uplne mimo misu a jenom dalsim dokladem, ze marketing Skodovky nechape kdo jsou jeho zakaznici.
Staci se podivat na reklamy plne malych rodinek, vsechny ty sportovni pakety, nejnovejsi technologie typu ML a pritom podle statistik na nejdulezitejsim nemeckem trhu ma Skodovka ze vsech znacek vubec nejstarsi vekovy prumer. Skodovka specialne Fabie je at se to Skodovce libi nebo ne, auto pro duchodce a jako takove se potrebuje zamerit primarne na potreby teto (mimochodem specialne v Nemecku velmi lukrativni skupiny). A nemecky duchodce se zakladni Nokii ci Samsungem co dostal s tarifem rozhodne nebude telefon parovat pres nejaky nesmyslny ML, ale presto se mu chodi navigace kam si snadno naboucha adresu sveho doktora, aby se ve meste neztratil.
Staci se podivat na reklamy plne malych rodinek, vsechny ty sportovni pakety, nejnovejsi technologie typu ML a pritom podle statistik na nejdulezitejsim nemeckem trhu ma Skodovka ze vsech znacek vubec nejstarsi vekovy prumer. Skodovka specialne Fabie je at se to Skodovce libi nebo ne, auto pro duchodce a jako takove se potrebuje zamerit primarne na potreby teto (mimochodem specialne v Nemecku velmi lukrativni skupiny). A nemecky duchodce se zakladni Nokii ci Samsungem co dostal s tarifem rozhodne nebude telefon parovat pres nejaky nesmyslny ML, ale presto se mu chodi navigace kam si snadno naboucha adresu sveho doktora, aby se ve meste neztratil.
Díky tomuto "nechápavému marketingu" se Škoda stále více prosazuje na vyspělých trzích jako je Anglie nebo Německo. 😉
Ted ještě kdo to tam kupuje. CCa před pěti lety psali, že v angli tvoří cca 65% zákazníků důchodci >😁 >😁
Důchodci mají horší peníze?
nemaj, jen že stavět na důchodcích se moc nedá. Buick a Cadillac měli kdysi taky věkový průměr zákazníků asi 62-66 let. Moc se s tím nechlubily zrovna >😁
Škoda má v Británii všeobecně dobrou image pokud vím. Pokud si důchodci kupují Fabie a ostatní třeba Octavie a Superby...
Kdyby jsi něco věděl o marketingu, tak důchodci jsou velmi zajímavá skupina, která roste a má na západ od nás i zajímavé příjmy.
Presne tak, proto je ponekud zvlastni ze marketing Skodovky tuhle skupinku neustale ignoruje a stale se zameruje na mlade cool dynamicke rodiny ci bezdetne pary (viz reklamy), ktere Fabie proste nekupuji.
Dobrá otázka.
Pro automobilku bude určitě lepší důchodce, který si od nich koupí funglovku, než sice mladší, ale bazarový kovboj. 😉
Pro automobilku bude určitě lepší důchodce, který si od nich koupí funglovku, než sice mladší, ale bazarový kovboj. 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.