Ekonomika
To auto má opravdu vždy vzadu jen bubny?
Neni to snad jedno ? Záleží, jak bude brzdit, pokud to stačí.... Kotouče nemusí být vždy lepší. A ušetříš na servise 😄
Bubny..bubny...já vím, taky brzděj, ale vypadá to hnusně, zvlášť když oreznou..
Tak i u Fabie III asi taky nic jineho nez bubny skoro neuvidis, protoze prodeje vyssich vybav s kotouci asi budou mizive
Tak u Fabie zaleži na zakaznikovi kdežto u Mazdy zřejmě za tebe rozhodla sama automobilka.
To určitě >😁 Nejkrásnější bubny mívaj tunningové Oktávky 1. generace... zvláště, když jsou natřené na červeno >😁
>😒] >😒] Sem viděl otávku co měla flašený plastový kryty přes třmeny s nápisem Brembo >😁 >😁
Ok, vyhráls >😁 To sem ještě neviděl >😁 Ale myslim, že jsem viděl někde poklice, které imitovaly pod paprsky třmeny >😒]
Nejsi dorbým tunerem, když neznáš tyto speciality :-!
Má neznalost neomlouvá, zklama jsem mistře .... 😢 >😒] >😒]
Tvým trestem budiž věčná jízda v obyčejné, nudné, neotuněné plechovce bez falešných brzd, disko světýlek a čiptuningu, s kterou nikdy nedocílíš stuatusu krále sídlištního ghetta >😁
Taky se docela divim alespoň nejvykonnějši verze ty kotouče mohla dostat. Duležitějši je však samotna učinnost brzd a zde snad problem nebude akorat MI bude nižši.
Pri tej nízkej hmotnosti by som bubny vzadu vôbec nevnímal ako problém, nemyslím, že je to faktor, ktorý by kohokoľvek odradil od kúpy M2. Ak niečo odrádza, sú to skôr pomerne vysoké ceny (a už tradične pevne dané výbavy bez možnosti príplatkov a akejkoľvek variability).
Tak mě by to osobně taky určitě nevadilo. Co už mi ale určitě vadi je cenova politika kterou zmiňuješ. Pro mě absolutně neatraktivni. Po segmentu B docela šilham ale mam 2 podminky. A to v dane třidě nadpruměrny prostor ktery teď neřešim a pak aby to trochu jelo. To znamena nejvykonnějši verze ktera stoji šilenych 466tkč což je dost mimo. A ani slabši varianta v nižšich stupnich vybavy neni cenově atraktivni a stale jde o hodně sebevědome ceny.
90PS s 9.5s na stovku v Challenge alebo Attraction by malo pre toho, kto chce aby to jelo a chce vybavu bohato stacit. Ist do 115PS nema ziaden zmysel.
Ceny su velmi sebavedome, ale ak by ti to auto po skusobnej jazde fakt "sadlo", dala by sa urcite poriesit predvadzacka - 3 mesiace a 1000 km je u atmosferickeho benzinu absolutne nic, ja som spravil na 3-ke za rok 24000 km, vtedy to bola absolutna novinka, kupovat teraz, asi by som isiel do predvadzacky...
Ceny su velmi sebavedome, ale ak by ti to auto po skusobnej jazde fakt "sadlo", dala by sa urcite poriesit predvadzacka - 3 mesiace a 1000 km je u atmosferickeho benzinu absolutne nic, ja som spravil na 3-ke za rok 24000 km, vtedy to bola absolutna novinka, kupovat teraz, asi by som isiel do predvadzacky...
Problém nacenenia M2 je v tom, že do značnej miery vylučuje záujemcov, ktorí primárne pozerajú na pomer value/money. Konkurencia v triede totiž vie ponúknuť podstatne nižšiu cenu "už od..." a naopak tie vyššie výbavy už silne zasahujú do cenovej úrovne nižšej strednej triedy. Preto typický kupujúci zohľadňujúci cenu bude mať dilemu, či auto segmentu B so 66 kW motorom a slušnou výbavou, alebo auto o triedu väčšie, o triedu výkonnejšie, iba s o málo slabšou výbavou (napr. Megane 1,2TCe 96 kW).
Dvojka má najviac šancí u tých, ktorí nepotrebujú väčšie auto (povedzme ide o kúpu druhého auta do rodiny, pre manželku, do mesta) a naopak chcú atraktívne, chic auto, ktoré nebude na každom rohu. Je pritom jasné, že táto cieľová skupina je podstatne menšia a primerané tomu budú i predaje M2.
Dvojka má najviac šancí u tých, ktorí nepotrebujú väčšie auto (povedzme ide o kúpu druhého auta do rodiny, pre manželku, do mesta) a naopak chcú atraktívne, chic auto, ktoré nebude na každom rohu. Je pritom jasné, že táto cieľová skupina je podstatne menšia a primerané tomu budú i predaje M2.
Presne tak, lepsie sa to vystihnut ani nedalo, v Cechach, kde je za 13000 EUR pulsar, ktory je plnohodnotnym rodinnym autom, to plati dvojnasobne.
Trochu ina situacia by mohla byt v zapadnej Europe - Taliansko a Francuzsko zboznuju male auta a nemci kupuju kazdy druhy yaris v hybride, takze tieto trhy budu asi primarne a SK,CZ,PL a HU zial iba do poctu...
Trochu ina situacia by mohla byt v zapadnej Europe - Taliansko a Francuzsko zboznuju male auta a nemci kupuju kazdy druhy yaris v hybride, takze tieto trhy budu asi primarne a SK,CZ,PL a HU zial iba do poctu...
Ja patřim k menšině ktera je ochatna utratit za segment B vice než je u nas běžne. Nicmeně jiste hranice mam a je mi jasne že v podobne ceně už je zde segment C ktery už bude pro mě použitelny. Je to o preferencich a o tom co součastny trh nabizi.
Každopadně vystihl si to přesně a naprosty souhlas.
Každopadně vystihl si to přesně a naprosty souhlas.
Tak to si asi vyradil i domaci Fabii, ta jede hure dle zrychleni ve vsech motorizacich 😉
Na rozdil od M2 mi ma Fabia co nabidnout a udaj zrychleni na kilo neni jediny směrodatny parametr. Nicmeně Škodovkam se snažim vyhybat.
Jinak teď sem koukal na novou Fabii... a hodně velký zklamání. Tak jak to na fotkách vypadá dobře, v reálu je to těžký GRC. Hodně nepovedené auto. Ve vnitř to působí menším dojmem než Hurvínek, použité materiály diskutabilní, estetika jakbysmet. Jako tady se to bude prodávat dobře, v Německu jeden rok taky a pak bude těžký sešup dolů, pokud to nebude zachraňovat kombík. Na rozdíl od Hurvínka, který rostl do krásy a Fabie I, která na svou dobu byla průlomová, tohle ej krok zpátky a bude to rychle stárnout.
U Octavie ten design ještě funguje, u Rapidu už se dá o tom bavit, ale u krátké Fabie je to vyloženě průser. V rámci jejich koncernu je Polo úplně jiná liga. Myslím, že to udělali záměrně to zprznění Fábie, jen kvůli lepším prodejům Pola.
U Octavie ten design ještě funguje, u Rapidu už se dá o tom bavit, ale u krátké Fabie je to vyloženě průser. V rámci jejich koncernu je Polo úplně jiná liga. Myslím, že to udělali záměrně to zprznění Fábie, jen kvůli lepším prodejům Pola.
Na tomhle tvém "příspěvku", jsi opět ukázal, jak absolutně nevíš, která bije.
Nezaujatý a věci znalý člověk, který si právě půjde prohlídnout novou Fabii, bude muset chtě nechtě uznat, že to auto je nesporně povedené a že se bude prodávat jak teplé housky. Není tam moc věcí ke kritice. Auto je velmi dobře postaveno, výborně jezdí, dá se skvěle konfigurovat a je podstatně hezčí než předchůdce.
Nová Fabia bude úspěšnější než F2, prodeje to potvrdí. 😉
Třeba za rok ti to připomenu. Ale to ty už opět nebudeš vědět, co si kde napsal. Protože ty plácáš blbosti s tak železnou pravidelností, že je to pro tebe spíše tvá osobní vlastnost, než něco neobvyklého, co by trčelo na všechny strany. 😉
Nezaujatý a věci znalý člověk, který si právě půjde prohlídnout novou Fabii, bude muset chtě nechtě uznat, že to auto je nesporně povedené a že se bude prodávat jak teplé housky. Není tam moc věcí ke kritice. Auto je velmi dobře postaveno, výborně jezdí, dá se skvěle konfigurovat a je podstatně hezčí než předchůdce.
Nová Fabia bude úspěšnější než F2, prodeje to potvrdí. 😉
Třeba za rok ti to připomenu. Ale to ty už opět nebudeš vědět, co si kde napsal. Protože ty plácáš blbosti s tak železnou pravidelností, že je to pro tebe spíše tvá osobní vlastnost, než něco neobvyklého, co by trčelo na všechny strany. 😉
Škodivka neumí a nikdy neuměla interiéry, každý kdo přesedne z japonského auta je zaskočen neútulností a špatně řešeným vnitřním prostorem Škodivek. Dalším problémem, spjatým s VW, je neexistence normálního funkčního bezporuchového motoru. Nová Fóbie je pro zapadlé české vlastence, jinak lze vybrat lépe.
Co vám může Fóbie na rozdíl od M2 nabídnout? Ptám se bez nějakých záludností, nepřišel jsem na nic, kromě nižší ceny "od", doopravdy mě to zajímá.
Více místa, nižší cenu za auto s šestikvaltem nebo silnějším motorem (TSI 81kW), větší flexibilitu ve výbavě i pár prvků navíc, naftový motor, automat k více motorům, variantu kombi a škrabku 😉
Vždyť to váží necelou tunu, ty bubny jsou vzadu naprosto dostatečné, kotouče by byly jen na parádu.
Šetří se všude, u auta za dvěpade to celkem chápu.
V dřevních dobách jeden z mých prvních vozíků, atmosféra R4, karoserie z papíru s hmotností 950kg, rámus od kamínku v zadních podbězích byl hrozný. Díly drahé jako prase, servis drahý jako prase, pojistka drahá jako prase, dodací lhůta dílů mimo sklad v Evropě několik měsíců >😁
Níkdy bych nevěřil, že se bude vyrábět takovéto auto a to v době kdy je trendem motorizace 0.9 twinturbo s kompresorem.
Zařadím se mezi bychaře. Tuhle Mazdu bych chtěl a moc >😁 :yes:
Níkdy bych nevěřil, že se bude vyrábět takovéto auto a to v době kdy je trendem motorizace 0.9 twinturbo s kompresorem.
Zařadím se mezi bychaře. Tuhle Mazdu bych chtěl a moc >😁 :yes:
Škoda, ale za 66 kW je těch 330.000,- Kč moc ... pěkný autíčko, ale ceny mimo, jejich cenová politika trochu připomíná třeba Hondu Jazz, bohužel. :no:
Musis koukat jak to jede a na vybavu. Tahle motorizace je uz skoro zbytecne silna, 95% ridicu plne uspokoji zaklad 1,5.
Po doplneni klimy nebo priplaceni lepsi vybavy si na tom s Fabii 1,2TSI s priplatky cca stejne.
Budes mit auto co vypada novy a ne faceliftovany 😉
Interier u Mazdy vypada super, tohle u Skody nepriplatis 😉
Po doplneni klimy nebo priplaceni lepsi vybavy si na tom s Fabii 1,2TSI s priplatky cca stejne.
Budes mit auto co vypada novy a ne faceliftovany 😉
Interier u Mazdy vypada super, tohle u Skody nepriplatis 😉
vpodstatě souhlasím, ale těch 66kW je základ (55kW je zoufalství) a za 329.000,- Kč, je to zkrátka moc drahý ...
Ale no, vacsina aut v triede B sa predava s klimou, bez tempomatu a so zrychlenim nad 13 sekund.
V tomto kontexte mazda 2 aj s najslabsim motorom so zrychlenim 12.1s vo vybave Emotion s klimou, radiom, start-stop, palubnym pocitacom a centralnym zamykanim s DO bude vacsine typickych kupujucich daneho segmentu uplne stacit. Disky si dokupis neorigo. A z vonku nikto nevie, ci mas vybavu Emotion alebo Attraction. A aj ten najlacnejsi interier v mazde vyzera podla mna o dost drahsie ako ten "social editon" interier fabie.
Blbe je to, ze vybavy su vzdialene len cca. 15000 Kč od seba, takze clovek zacne uvazovat, ci si nepriplatit - a zrazu si na attraction 90PS.
Do mesta a okolie ako druhe auto 75PS s 12.1 a Emotion uplne staci...
Inak toto je prvy model mazdy, kde nie je rozdiel medzi SK a CZ cenami, co je skoda. Chlapci z Japonska to prepocitali podla devalvovaneho kurzu CZ a tak to vyjde drahsie...
V tomto kontexte mazda 2 aj s najslabsim motorom so zrychlenim 12.1s vo vybave Emotion s klimou, radiom, start-stop, palubnym pocitacom a centralnym zamykanim s DO bude vacsine typickych kupujucich daneho segmentu uplne stacit. Disky si dokupis neorigo. A z vonku nikto nevie, ci mas vybavu Emotion alebo Attraction. A aj ten najlacnejsi interier v mazde vyzera podla mna o dost drahsie ako ten "social editon" interier fabie.
Blbe je to, ze vybavy su vzdialene len cca. 15000 Kč od seba, takze clovek zacne uvazovat, ci si nepriplatit - a zrazu si na attraction 90PS.
Do mesta a okolie ako druhe auto 75PS s 12.1 a Emotion uplne staci...
Inak toto je prvy model mazdy, kde nie je rozdiel medzi SK a CZ cenami, co je skoda. Chlapci z Japonska to prepocitali podla devalvovaneho kurzu CZ a tak to vyjde drahsie...
No zoufalstvi jak se to vezme. Vetsine se vybavi 55kW v trihrnku 1,0MPI a to asi zoufalstvi je, ale tohle je 55kW ve ctyrvalci s objemem 1,5 a to bude o necem jinem. Uz podle zrychleni je videt, ze je tam uplne jiny kroutak. Spotrebou je na tom o chloupek pritom Mazda jeste lepe.
Kdyz se podivas jak se tu chvali 1,0MPI tak je jiste ze tento zaklad je spise vyborny 😉 Vaha Mazdy je pritom oproti FIII 1,0 jeste o pomalu 100Kg nizsi.
Kdyz se podivas jak se tu chvali 1,0MPI tak je jiste ze tento zaklad je spise vyborny 😉 Vaha Mazdy je pritom oproti FIII 1,0 jeste o pomalu 100Kg nizsi.
nerobia svoje produkty lepsimi ako konkurencia, ale robia ich inak...
Ci uz to je naozaj lepsie v konecnom vysledku povedia zakaznici, ale v celkovo to (najma s motormi Skyaktiv) vyzera slubne 😄
Ci uz to je naozaj lepsie v konecnom vysledku povedia zakaznici, ale v celkovo to (najma s motormi Skyaktiv) vyzera slubne 😄
Ano robia ich inak...ale na Mazdu 2 sa urcite nebude stat 24hodin pred otvorenim predajne.... 😉
Takhle ti to reknu. Kdyby byl Apple tak dobry a prevratny v IT jako Mazda v autech, tak bys o Apple v zivote nikdy nic neslysel.
Nemam nic proti Mazde, ale vim neco o firmach jako Apple, Intel, Google atd. a Mazda nikdy v historii neprdvedla nic, co by se dalo porovnavat. Maximalne vyprodukovali par ne moc spolehlivych wankelu, v branzi ovsem zadny jiny takovy blazen nebyl.
Mazda je ted pekne pozadu, jen si to priznejme. Snazi se s atmosferami bojovat proti turbu (atmosfera NIKDY nepojede jako turbo, kdyz chci poradne pridat), snazi se s tim svym SkyActive, ale fakt je, ze jedine, co ta technologie prinasi je, ze je zo levnejsi na vyrobu (nez napr. motory s turby u konkurence). A bude hur - hybridy maji asi zajimavou budoucnost v pristich 10 letech a tam to vypada, ze Mazda nema vubec nic.
Proste design exterieru stacit nebude, design interieru a predevsim jejich "technologie" v intrieru je taky 10 let pozadu. O asistentech ridice taky radeji pomlcet - kde jsou veci jako automaticke zastaveni vozu pred prekazkou, senzory na svetla a sterace, udrzovani v pruhu nebo aktivni tempomat?
Je to blby, ale je to tak - nestihaj.
A pozor - me se Mazdy (exterier) velice libi! A cumim, co umi japonci s atmosfrickymi motory, to jim vzdycky slo a stale v tom pokracuji. Ale 4valec 1.5l 77kW a 150Nm jsme tady meli pred deseti lety v pulce aut, to je taky pravda. No dobre, tak to byly vetsinou sestnactistovky...
Nemam nic proti Mazde, ale vim neco o firmach jako Apple, Intel, Google atd. a Mazda nikdy v historii neprdvedla nic, co by se dalo porovnavat. Maximalne vyprodukovali par ne moc spolehlivych wankelu, v branzi ovsem zadny jiny takovy blazen nebyl.
Mazda je ted pekne pozadu, jen si to priznejme. Snazi se s atmosferami bojovat proti turbu (atmosfera NIKDY nepojede jako turbo, kdyz chci poradne pridat), snazi se s tim svym SkyActive, ale fakt je, ze jedine, co ta technologie prinasi je, ze je zo levnejsi na vyrobu (nez napr. motory s turby u konkurence). A bude hur - hybridy maji asi zajimavou budoucnost v pristich 10 letech a tam to vypada, ze Mazda nema vubec nic.
Proste design exterieru stacit nebude, design interieru a predevsim jejich "technologie" v intrieru je taky 10 let pozadu. O asistentech ridice taky radeji pomlcet - kde jsou veci jako automaticke zastaveni vozu pred prekazkou, senzory na svetla a sterace, udrzovani v pruhu nebo aktivni tempomat?
Je to blby, ale je to tak - nestihaj.
A pozor - me se Mazdy (exterier) velice libi! A cumim, co umi japonci s atmosfrickymi motory, to jim vzdycky slo a stale v tom pokracuji. Ale 4valec 1.5l 77kW a 150Nm jsme tady meli pred deseti lety v pulce aut, to je taky pravda. No dobre, tak to byly vetsinou sestnactistovky...
" O asistentech ridice taky radeji pomlcet"- tak to radši pomlč. Kterej ti konkrétně v mazdě chybí?
Nastastie sa mylis😒br />
1. HYBRID vychadza z atmobenzinu - ten ma mazda najlepsi na trhu, kedze ho ako jedina poriadne vyvija, plus rekuperacie - na tej mazda pracuje - najblizsich 10 rokov maju technologicky vystarane, na tom sa snad zhodneme.
2. Elektromobil je statisticka odchylka, vodikova toyota vychadza hadaj z coho - z priusu, t.j. z hybridu, range extender elektromobil vychadza z atmobenzinu a hybridu...
3. ano, vyzera to, ze atmobenzin je LACNEJSI ako turbo. Preto maju mazdaci zaklad 1.5 stvorvalec so zrychlenim 12.1 sekundy a skodovkari 1.0 MPI trojvalcek so zrychlenim cez 15, kedze turbo za danu cenu VW asi nevie vyrobit. Ford ecoboost je vsetko, len nie eco, renault tce nespravil ziadnu dieru do sveta...
4. nezabudaj, ze vacsina sveta jazdi na 91-tku. To je velky problem pre tie turbomotorceky, pretoze im nekvalitne palivo nechuti. Turbomotorceky su mimo EU statisticka odchylka. USA menia metodiku merania spotreby, co je dalsi problem pre male turba...
5. pred 15 rokmi tu neboli blbe EKOLIMITY EU!!! Pokrok je v tom, ze mas u modernych skyactivov mierne vyssi vykon ako u starych motorov mazdy a podstatne nizsiu spotrebu. Nebyt ekolimitov a debilne nastavenych testovacich cyklov, turbobenziny by sa nerozsirili a nevymreli by uplne V6 v EU, co je velka skoda...
6. v jednom mas pravdu, mazda nema ani hothatch ani poriadny sportiak, ich motory koncia pri zrychleni cca. 8 s na stovku. Jednoducho dan za to, ze su malou automobilkou. Jedine mazda 3 s motorom 2.5 a manualom by sa dala povazovat za sportovu verziu - avsak tu v EU sa kupit neda. Jediny sportovy motor bude 2.5 s turbom pre CX9 plus rovno aj pre 3 MPS a 6 MPS.
7. Hadaj preco mazda zatial nema turbo - lebo vyvija vylepsene atmobenziny s kompresiou 18:1 😁😁😁 T.j. na stare motory turbo davat nebude a nove budu tak do troch rokov. Ked vzladnu 18:1, co URCITE zvladnu, inak by krachli, kedze na to vsadili vsetko, dokazu to, kde si H/K, mercedes a ini vybili zuby - o technologickej zaostalosti u mazdy nemoze byt ani reci...
1. HYBRID vychadza z atmobenzinu - ten ma mazda najlepsi na trhu, kedze ho ako jedina poriadne vyvija, plus rekuperacie - na tej mazda pracuje - najblizsich 10 rokov maju technologicky vystarane, na tom sa snad zhodneme.
2. Elektromobil je statisticka odchylka, vodikova toyota vychadza hadaj z coho - z priusu, t.j. z hybridu, range extender elektromobil vychadza z atmobenzinu a hybridu...
3. ano, vyzera to, ze atmobenzin je LACNEJSI ako turbo. Preto maju mazdaci zaklad 1.5 stvorvalec so zrychlenim 12.1 sekundy a skodovkari 1.0 MPI trojvalcek so zrychlenim cez 15, kedze turbo za danu cenu VW asi nevie vyrobit. Ford ecoboost je vsetko, len nie eco, renault tce nespravil ziadnu dieru do sveta...
4. nezabudaj, ze vacsina sveta jazdi na 91-tku. To je velky problem pre tie turbomotorceky, pretoze im nekvalitne palivo nechuti. Turbomotorceky su mimo EU statisticka odchylka. USA menia metodiku merania spotreby, co je dalsi problem pre male turba...
5. pred 15 rokmi tu neboli blbe EKOLIMITY EU!!! Pokrok je v tom, ze mas u modernych skyactivov mierne vyssi vykon ako u starych motorov mazdy a podstatne nizsiu spotrebu. Nebyt ekolimitov a debilne nastavenych testovacich cyklov, turbobenziny by sa nerozsirili a nevymreli by uplne V6 v EU, co je velka skoda...
6. v jednom mas pravdu, mazda nema ani hothatch ani poriadny sportiak, ich motory koncia pri zrychleni cca. 8 s na stovku. Jednoducho dan za to, ze su malou automobilkou. Jedine mazda 3 s motorom 2.5 a manualom by sa dala povazovat za sportovu verziu - avsak tu v EU sa kupit neda. Jediny sportovy motor bude 2.5 s turbom pre CX9 plus rovno aj pre 3 MPS a 6 MPS.
7. Hadaj preco mazda zatial nema turbo - lebo vyvija vylepsene atmobenziny s kompresiou 18:1 😁😁😁 T.j. na stare motory turbo davat nebude a nove budu tak do troch rokov. Ked vzladnu 18:1, co URCITE zvladnu, inak by krachli, kedze na to vsadili vsetko, dokazu to, kde si H/K, mercedes a ini vybili zuby - o technologickej zaostalosti u mazdy nemoze byt ani reci...
Může se nám líbit, může nám být sympatická svým projevem a hodnotami, ale v B segmentu je takový nátřask, že v současných konfiguracích a se současnými cenami osloví Mazdí Dvojka jen okrajové procento kupců.
Trojka a Šestka sice mají také děsivou konfigurovatelnost na úrovni socialitsické koupelny, v rámci svých segmentů mi ale příjdou cenově atraktivnější, lépe vymezené a obhajitelné oproti konkurenci.
Nechci být prorokem špatných zpráv, ale tady imho půjde max o pár stovek, spíše jen o desítky kusů ročně.
Trojka a Šestka sice mají také děsivou konfigurovatelnost na úrovni socialitsické koupelny, v rámci svých segmentů mi ale příjdou cenově atraktivnější, lépe vymezené a obhajitelné oproti konkurenci.
Nechci být prorokem špatných zpráv, ale tady imho půjde max o pár stovek, spíše jen o desítky kusů ročně.
:yes: :yes:
Vidím to úplně stejně.
Mazda 6 s cenou od 570 tis. je úplně někde jinde. I u 3ky si umím představit, že někoho osloví ( i když tady ž mám pochybnosti), ale tady to bude nula od nuly pošla. Bychařů se najde jistě dost. Solventních kupců, kteří koupí v rozumné konfiguraci podobné japonské auto za 400 bude minimum.
Někdo tady zmínil Jazz. Ano, tohle je ten stejný případ. I Jazz byl dobré auto, ale za cenu Golfu ho v Evropě koupila jen hrstka lidí. To je realita.
Vidím to úplně stejně.
Mazda 6 s cenou od 570 tis. je úplně někde jinde. I u 3ky si umím představit, že někoho osloví ( i když tady ž mám pochybnosti), ale tady to bude nula od nuly pošla. Bychařů se najde jistě dost. Solventních kupců, kteří koupí v rozumné konfiguraci podobné japonské auto za 400 bude minimum.
Někdo tady zmínil Jazz. Ano, tohle je ten stejný případ. I Jazz byl dobré auto, ale za cenu Golfu ho v Evropě koupila jen hrstka lidí. To je realita.
Tak v mém okolí je třeba M3 snad nejvíce se prodávajícím novým autem. Už si ji koupilo 5 lidí, které znám, což je z nových aut suverénně nejvíc. 😄
Je sice pravda, že sociální bublina ve které se pohybuju je složená především z divných lidí, co mají rádi auta, ale na druhou stranu si myslím, že kdyby se čísla prodejů ve střední a nižší střední osekaly o fleety, byla by Mazda poměrně vysoko.
Je sice pravda, že sociální bublina ve které se pohybuju je složená především z divných lidí, co mají rádi auta, ale na druhou stranu si myslím, že kdyby se čísla prodejů ve střední a nižší střední osekaly o fleety, byla by Mazda poměrně vysoko.
Uplny zly odhad podla mna - m6 a cx5 mozu mat najsamlepsie ceny, ale vacsina ludi v nasich koncinach nema dost penazi na strednu triedu - a teda nekupia.
m3 vychadza cca. rovnako ako golf a spol. a je aj v najpredavanejsej triede plus spolahlivost sa rata, ano, priplatis si oproti meganu, ale najspolahlivejsie 5-rocne auto v nizsej strednej = mazda3 a mnoho inych pozitiv...
U malych aut cenovo japonci nedokazu konkurovat ponukam typu od 8000 EUR, triedu A ani poriadne neponukaju, tam je to este horsie.
Mazda2 pojde vo vyssich vybavach dobre na odbyt v Taliansku, Francuzsku, Nemecku, Britanii a pod. U nas sa najde zopar nadsencov, co chcu male auto - napr. zeny, no a potom je tu G75+Emotion pre vacsinu...
m3 vychadza cca. rovnako ako golf a spol. a je aj v najpredavanejsej triede plus spolahlivost sa rata, ano, priplatis si oproti meganu, ale najspolahlivejsie 5-rocne auto v nizsej strednej = mazda3 a mnoho inych pozitiv...
U malych aut cenovo japonci nedokazu konkurovat ponukam typu od 8000 EUR, triedu A ani poriadne neponukaju, tam je to este horsie.
Mazda2 pojde vo vyssich vybavach dobre na odbyt v Taliansku, Francuzsku, Nemecku, Britanii a pod. U nas sa najde zopar nadsencov, co chcu male auto - napr. zeny, no a potom je tu G75+Emotion pre vacsinu...
jo myslím si to samé, jinak konfigurovatelnost, respektive její nemožnost či omezenost mi nevadí, díky 2-3 daným paketům je ta výbava podstatně levnější než třeba u VW, kde si člověk teoreticky může vybrat z desítek až stovek příplatkových pitomostí, ale neuvěřitelně předražených
Na druhou stranu ČR rozhodně není klíčový trh pro Mazdu v žádném segmentu. >😒] A na klíčových trzích nemám o prodeje strach. Třeba tady v Bavorsku jsem ještě před cca. 10 lety potkával z japonských značek nejvíce Toyoty, ale dnes když budu počítat jen v současnosti prodávané modely, tak tu nejvíc potkávám právě Mazdu. Zejména modely 2, 3, 6 a CX-5 tu jsou téměř na každém rohu.
Ale za tu cenu... Oslovila by mě 1,5/85, ale za pul mega je to proste drahe 8-s
Mně se tahle Dvojka líbí a snad ještě víc uvnitř, ale jak říkáš. Za půl mega (v reálu) máš v tomhle segmentu výbavou natřískanou 208GTi, Fiestu ST, nové Polo GTI, případně s nějakým odstupem i Clio RS. Což nejsou žádný spartánský sporťáky, ale auta pro denní použití. O 100 tisíc níž pak najdeš třeba nadstandardně vybavenej a skvěle jezdící Swift Sport. Zkrátka, tahle Mazda to bude mít u nás těžký.
Tak tohle bych neresil, pujdou spise relativne vyhodne a vybavene zaklady. To jako chces rici ze dovybavena Fabka na tuhle uroven za podobne penize neni draha?
Proc mi furt nekdo musi podstrkovat Fabku?!
A proc vybavu?
Psal jsem, ze by me oslovila 1,5/85kW = silnejsi verze, a u Mazdy, bohuzel, ji MUSIM mit pouze za tu nejvyssi moznou cenu.
Pokud se chces porad jako nouma hrabat v ceniku Skodovky, tak Fabka 1,2TSI 81kW je i s DSG o sto tisic (slovy 100 000,-) nize a to klidne i v kombajsu, a ze nebude mit vyhrivane vnitrni zrcatko a displej na kazdem ventilku je mi srdecne jedno.
A proc vybavu?
Psal jsem, ze by me oslovila 1,5/85kW = silnejsi verze, a u Mazdy, bohuzel, ji MUSIM mit pouze za tu nejvyssi moznou cenu.
Pokud se chces porad jako nouma hrabat v ceniku Skodovky, tak Fabka 1,2TSI 81kW je i s DSG o sto tisic (slovy 100 000,-) nize a to klidne i v kombajsu, a ze nebude mit vyhrivane vnitrni zrcatko a displej na kazdem ventilku je mi srdecne jedno.
Srovnavam s ceskym etalonem, nejprodavanejsim autem trhu.
Jinak Fabie je levnejsi, ale s jakou vybavou. TOP vybava Fabie je docela chuda, to nabizi Mazda snad u druhe, treti vybavy. Chce to resit cenu a vybavu, design interieru a motor. Dokaze tohle Fabka jako cesky etalon a nejprodavanejsi auto na ceskem trhu vyrazne levneji? Nedokaze
Jinak Fabie je levnejsi, ale s jakou vybavou. TOP vybava Fabie je docela chuda, to nabizi Mazda snad u druhe, treti vybavy. Chce to resit cenu a vybavu, design interieru a motor. Dokaze tohle Fabka jako cesky etalon a nejprodavanejsi auto na ceskem trhu vyrazne levneji? Nedokaze
Tak pokud soudis auto podle toho, ze i v takove nakupni tasce musis mit narvanou maximalni moznou vybavu, tak je mozne, ze dynamicky, prostorove a vybavove srovnatelna Fabie muze byt drazsi (nechce se mi hrat s cenikem, abych to potvrdil / vyvratil).
Na co poukazuju je fakt, ze pokud bych chtel "kapesni raketu", tak na Mazdu kaslu, byt se mi opravdu celkove hodne libi (design exterieru / interieru, nizka hmotnost, atmo motor), protoze za ty prachy mam Fiestu ST a to je jizdne jiny vesmir.
Na co poukazuju je fakt, ze pokud bych chtel "kapesni raketu", tak na Mazdu kaslu, byt se mi opravdu celkove hodne libi (design exterieru / interieru, nizka hmotnost, atmo motor), protoze za ty prachy mam Fiestu ST a to je jizdne jiny vesmir.
Jo, je to pálka. Nakonec... za 490 je Mazda 3 Revolution 2.0G 88kW... a za 515 s tím silnějším dvoulitrem (opět Revolution)... a to trojka taky není vyloženě lidovka.
Ne, tohle je prostě drahé 😒 . Ale pěkné... 😲
Ne, tohle je prostě drahé 😒 . Ale pěkné... 😲
Cena je vysoká, ale čakalo sa, čo ma skôr prekvapuje je rýchle cenové prekrývanie s 3. Toto sa fakt bude kupovať v základnejších verziách alebo ako druhé auto štýlovka, kde sa nebude pozerať na cenu.
WTF? Vyblita pristrojova deska a la slapaci auticko. A cena? Za to mam super Fabii s 1.0 MPI co reze D1 Autobahn jak pila sekvoje v kanadskem lese! 8-s
Stejně jako u šestky jsem to moc nepochopil, nemůžete to rozepsat nějak jasněji?
1) Jak je to s klimou? V Emotion za 326t po příplatku. Co pro Challenge, která stojí v základu 314 - je tam už klima? Pokud ano, tak Emotion s klimou nedává smysl, right? U Revolution Top je autoklima, ale co ostatní verze?
2) Jste si jistí dělením sedadel v poměru 3:2? Není to spíš 2:1?
1) Jak je to s klimou? V Emotion za 326t po příplatku. Co pro Challenge, která stojí v základu 314 - je tam už klima? Pokud ano, tak Emotion s klimou nedává smysl, right? U Revolution Top je autoklima, ale co ostatní verze?
2) Jste si jistí dělením sedadel v poměru 3:2? Není to spíš 2:1?
Dobrý den,
od Emotion výše je klimatizace standardem (manuální). Pouze Revolution Top má klimatizaci automatickou. S tím dělením sedadel máte samozřejmě pravdu, už je to opraveno.
od Emotion výše je klimatizace standardem (manuální). Pouze Revolution Top má klimatizaci automatickou. S tím dělením sedadel máte samozřejmě pravdu, už je to opraveno.
2. Automaticka klima je iba u najdrahsej vybavy s najsilnejsim motorom = naivacsi fail tohto auta
1. Klima nie je iba u G75 vybavy, to je ta do reklamy Cena od, vsade inde je manualna klima.
G75= emotion - klima a pochybujem, ze to auto bude fyzicky v nejakej predajni, skor v reklame na bilboarde, kde bude fotka najvyssej vybavy a cena od...
1. Klima nie je iba u G75 vybavy, to je ta do reklamy Cena od, vsade inde je manualna klima.
G75= emotion - klima a pochybujem, ze to auto bude fyzicky v nejakej predajni, skor v reklame na bilboarde, kde bude fotka najvyssej vybavy a cena od...
Otázka úhlu pohledu, autoklima patří k tomu co bych asi i oželel.
Těch věcí co jsou jen v top je víc... mně by asi v takovém autě nakonec stačil i ten 66kW motor, jenže je jen s pětikvaltem...
A jsme opět u toho. Chceš šestikvalt? To budeš jistě nutně chtít i bílé kožené čalounění... ;-\
Těch věcí co jsou jen v top je víc... mně by asi v takovém autě nakonec stačil i ten 66kW motor, jenže je jen s pětikvaltem...
A jsme opět u toho. Chceš šestikvalt? To budeš jistě nutně chtít i bílé kožené čalounění... ;-\
Ja absolutne neobhajujem politiku vybav mazdy, jednoducho stokrat radsej m3 ako plne vybavenu m2...
Len sa na to snazim pozerat v kontexte triedy B. To Rev TOP je cisto ako konkurencia pre premiovky stylu A1 a vobec by som to neriesil. Triedy A a B maju uplne ine poziadavky/zvyklosti/standardy ako nizsia stredna a vyssie. Ked sa pozriem do cennika fiesty, swiftu, i20 a fabie, tiez tam neriesia primarne navigaciu, zrychlenie, kozu, jazdne pruhy a pod. a v ramci triedy bude ta mazda urcite patrit k top autam.
Celkovo je pre mna mazda o tom, ze kupit Challenge so spravnym motorom a zvysok sa da dodatocne neoficialne dovybavit za lacnejsie...
Len sa na to snazim pozerat v kontexte triedy B. To Rev TOP je cisto ako konkurencia pre premiovky stylu A1 a vobec by som to neriesil. Triedy A a B maju uplne ine poziadavky/zvyklosti/standardy ako nizsia stredna a vyssie. Ked sa pozriem do cennika fiesty, swiftu, i20 a fabie, tiez tam neriesia primarne navigaciu, zrychlenie, kozu, jazdne pruhy a pod. a v ramci triedy bude ta mazda urcite patrit k top autam.
Celkovo je pre mna mazda o tom, ze kupit Challenge so spravnym motorom a zvysok sa da dodatocne neoficialne dovybavit za lacnejsie...
Jak neoficiálně dovybavíš šestikvalt nebo autoklimu? Jinak jo, Challenge 66kW za 330, k tomu metlu a loketní opěrku... to by šlo.
To nie, daju sa ale veci ako parkovacky, kozene sedacky, kryty pedalov, prahove listy, ak chces tak jazdne pruhy a bezpecnost,, metla by snad bola zdarma...
Petikvalt by som zatial nevnimal ako nejaku extra nevyhodu, chcelo by to pockat na testy, hlavne kolko to bude tocit na dialnici, rozumne poskladanych pat kvaltov moze byt niekedy fajn. So stupnami vybav sa nema zmysel pasovat, na to mame mazda forum, ako si to za lacny peniaz dovybavit, je rozdiel dat za kryty pedalov 25 EUR a dalsich 20 za montaz ako kupovat v mazde za 250 EUR plus montaz...
Petikvalt by som zatial nevnimal ako nejaku extra nevyhodu, chcelo by to pockat na testy, hlavne kolko to bude tocit na dialnici, rozumne poskladanych pat kvaltov moze byt niekedy fajn. So stupnami vybav sa nema zmysel pasovat, na to mame mazda forum, ako si to za lacny peniaz dovybavit, je rozdiel dat za kryty pedalov 25 EUR a dalsich 20 za montaz ako kupovat v mazde za 250 EUR plus montaz...
Kryty pedálů a podobné ptákoviny já ale vůbec neřeším. Problém je, že tě Mazda nutí (a nejen u dvojky) jít až do nejvyšších výbav proto, abys dostal třeba motor nebo převodovku kterou chceš.
Ty fixní výbavy mi až tak nevadí, u trojky i šestky se mi Attraction docela trefuje do priorit, pár drobností tady a tam přebývá nebo chybí, ale nic tak zásadního. Kombinovatelnost výbav, motorů a převodovek, to je ten hlavní problém.
Metla zdarma? Jak jsi na to přišel?
Ty fixní výbavy mi až tak nevadí, u trojky i šestky se mi Attraction docela trefuje do priorit, pár drobností tady a tam přebývá nebo chybí, ale nic tak zásadního. Kombinovatelnost výbav, motorů a převodovek, to je ten hlavní problém.
Metla zdarma? Jak jsi na to přišel?
Tak u m3 som mal metlu zdarma, hoci to bola novinka, to by sa malo u kazdeho seriozneho predajcu dat dohodnut, hlavne, ked platis v hotovosti.
To dovybavenie je podla mna zaujimave, napr. ked niekto chce kozu = MAD, ked chce asist. jazdnych pruhov a pod. = Mobileye, parkovacky uz dnes spravi skoro kazdy..., ja som chcel bezpecnost a nemohol som si dovolit najvyssiu o 4-5 000 EUR drahsiu vybavu, tak som si to poriesil takto, napr. na kozu si absolutne nepotrpim, ale zase ini auto bez koze nechce...
To dovybavenie je podla mna zaujimave, napr. ked niekto chce kozu = MAD, ked chce asist. jazdnych pruhov a pod. = Mobileye, parkovacky uz dnes spravi skoro kazdy..., ja som chcel bezpecnost a nemohol som si dovolit najvyssiu o 4-5 000 EUR drahsiu vybavu, tak som si to poriesil takto, napr. na kozu si absolutne nepotrpim, ale zase ini auto bez koze nechce...
No dobře, konkurence umí vesměs lepší slevy než Mazda, ale to bych sem teď netahal... buď budeme řešit ceníkovky, nebo ceny po slevě.
Ptákovinky neřešme... je to u Mazdy taky problém, ale ne tak velký. Základní problém vidím fakt v tom, že nejsilnější 1.5G i šestikvalt nekoupíš jinak než v top za 465. To by sakra byl takový problém to nabídnout aspoň od Attraction?
Ptákovinky neřešme... je to u Mazdy taky problém, ale ne tak velký. Základní problém vidím fakt v tom, že nejsilnější 1.5G i šestikvalt nekoupíš jinak než v top za 465. To by sakra byl takový problém to nabídnout aspoň od Attraction?
Fakt by mě zajímal důvod. Copak v Evropě vůbec nepotřebují prodávat? Nestíhají vyrábět? Je to škoda.
Nie, v EU nepotrebuju predavat😒br />
- nemaju tu ziadnu tovaren, ktoru by museli vytazit
- ine trhy maju prednost
- robia minimum na sklad, nie su pod tlakom predavat kvoli strate hodnoty
- predaje tu maju take male, ze aj keby sa sekli, novych m2 sa v EU preda viac ako starych... A prehnana cena sa casom skorigovat da, ale vysvetli japoncovi, ze ma prehnanu cenu...
P.S. Po tom, co vyviedol Butterfly v "stolnom tenise", ked sa dobrovolne vykaslal na poziciu najvacsieho predajcu na svete, aby drasticky mohol zvysit ceny, je pocinanie japoncov v automobilovom priemysle iba slaby odvar toho, co su schopni. Mam taky dojem, ze maju presne opacne motto ako cinania - radsej predat malo a co najdrahsie, ako vela a co najlacnejsie...
- ine trhy maju prednost
- robia minimum na sklad, nie su pod tlakom predavat kvoli strate hodnoty
- predaje tu maju take male, ze aj keby sa sekli, novych m2 sa v EU preda viac ako starych... A prehnana cena sa casom skorigovat da, ale vysvetli japoncovi, ze ma prehnanu cenu...
P.S. Po tom, co vyviedol Butterfly v "stolnom tenise", ked sa dobrovolne vykaslal na poziciu najvacsieho predajcu na svete, aby drasticky mohol zvysit ceny, je pocinanie japoncov v automobilovom priemysle iba slaby odvar toho, co su schopni. Mam taky dojem, ze maju presne opacne motto ako cinania - radsej predat malo a co najdrahsie, ako vela a co najlacnejsie...
To mě přijde jako blbost.Když budu hodnotit cenu M3 a M6, tak určitě nemám pocit, že by byly drahý.Nejsou levný, ale takový Golf, nebo Passat,Mondeo, levnější většinou nebudou. Cena ok. Můj dotaz byl myšlen - proč tak omezené kombinace motor/výbava.
Motor/převodovka je i jinde občas problém, viz Rapid DSG.
Motor/převodovka je i jinde občas problém, viz Rapid DSG.
Zajímavé.
Celou dobu píšu, že Mazda nemá na to utáhnout další vývoj sama v konkurenčním boji a první výsledky toho, že nestíhají se dostavují a to v podobě nabídky motorové palety.
tohle je prostě špatně. V Evropě, který je hlavním trhem je toto bez šance. Bohužel, protože jinak to vypadá jako pěkné auto. Přesně tohle je parketa, kde by byl Fiat pro Mazdu hodně přínosným partnerem.
Mazda prodá ročně cca 1,5 mil. aut. Při předpokládaném růstu je to dostatečný počet, aby vývoj utáhla sama a nemusela se nechat táhnout ke dnu společně s Fiatem.
Zameri se vice na soukrome osoby a naopak utlumi fleetove prodeje. Najdete to v oficialnich dokumentech automobilky.
a ja jsem rad, ze Mazda neni masovka..ze svuj vuz /typ,barva a specifikace/ potkam, tak jednou do roka, kdyz mam kliku 😄
[odkaz]
Zajímavé je, že Mazda nastavila cenu podobně jako téměř prémiová AR, které se u nás prodá pár kusů. A to ta Alfice nabízí mnohem víc, jak v benzínu, tak v naftě. Výprodejové Punto, které je na konci životního cyklu by nemělo být měřítkem nového modelu. Ono i to Mito v podstatě končí (asi i bez náhrady), ale furt je tam motorová paleta širší (ať směrem nahoru, tak dolu), než je tomu u M2.
Docela smutný.
Za sebe musím říct, že by té Mazdě 0,9 (dolní alternativa 1,5 SA) a nebo 1,4 MA (sportovní varianta SA) určitě slušel. Dtto v naftě. Minimálně by ta možnost výběru v rámci evropského segmentu působila v ceníku líp. Než jen jeden motor.
Dneska jsi vtipný, to se musí nechat. >😁 :yes:
Koupit pro jednu zajímavou položku vyšší výbavu mě právě nutí Mazda... nijak tajně, ale úplně natvrdo.
Ale vidim, ze tu by to asi bolo vhodnejsie. Este chvilku popozeram, ako sa snazis diskutovat s Karelgr-om, ale dopredu ti hovorim - mas to marne. 😉
Defakto robi za mna slusny kus roboty, na ktory by som ja tak slusne asi nemal take pevne nervy... :-!
Ako vazne, nic v zlom, len ja som sice Audi/koncern "pozitivny", ale ked treba, dokazem dat za pravdu aj konkurencii. 😉
Tato Mazda napriklad je cumlik 😄 - ale moc drahy cumlik... 8-s
Ved ok, ja ti tvoje nazory neberem, len sa ti ich snazim rozsirit. 😉
A k tomu predchadzajucemu prispevku - nulove vedomosti... :-! - toto uz na mna neskusaj, nebyt tych vedomosti, tak teraz by som nesedlal ani bazarove Verso... :-!
Teraz nemyslim- ze ty mas bazarove, ale ze by mi ani na take nevyslo... >😒]
noooo a ono to vylso aj na nieco "zaujimavejsie" >😒]
Některá zvířata zvládají život v divočině a jiná ne. Někteří se zvládli po pádu komunismu adaptovat na nový řád věcí a nekonečných možností a rozhodnutí a jiní skončili za zdmi bohnické léčebny. Někdo by je mohl litovat, ale ty zdi nechrání svět před pacienty, ale naopak, pacienty před světem.
Pokud bys takového člověka vystavil konfigurátoru Škodovky nebo dokonce nějaké prémiovky, podlehl by. Až by se probral, ležela by na stole závazná objednávka na dvojnásobnou částku než si může dovolit. Ale ti chytřejší to vědí a tak kupují auta, kde to nehrozí. Vědí, že jim je za zdí líp..
ale rozdil v prumerne spotrebe bude minimalne 2L spise 3L /vetsina z nas nejezdi sami/..a to z duvodu , že nova trojka umi jezdit jen lehce nad 5L u 2,0i bude to jiste umet i nova 2ka s 1,5i
Zajimave je, ze Fabia nema ani ve stredni vybave klimu v cene, priplatek 20,30tis, takze pak ani ta Mazda nevypada cenove spatne. Pokud tedy auto s klimou, tak Challenge 1.5 s 66kW vypada docela slusne a pojede to take vyborne.
Pokud to auto stojí 400 tis. se stejnou výbavou a parametry jako stojí nová Evropská (ne výprodejové Punto, které bude mít brzy nástupce) konkurence 300 tis., pak si myslím, že Mazda toho moc neprodá.
Mít jeden motor, naladěný na 3 výkony (bez turba) v malém autě, a pak ten stejný mít v nižší střední, doplněný ještě druhým, mi teda taky v prostoru, kde se pojistky dost často počítají z objemu motoru ideální nepřijde.
Jako toto je nákupní taška, auto do města, auto s bubnama vzadu, a mít v takovém autě za 400 tis. 1,5 je prostě v dnešní době slušně řečeno jít hodně proti proudu. A ano proti malým dopovaným motorům tam výhodu nevidím. Jede to hůř, žere to stejně (možná víc), a k tomu je to dražší.
Ano tady se skutečně projevilo to, že Mazda na to nemá (na obchodní model, auto to špatný není, ale každý výrobce potřebuje prodávat). Jako při vší úctě Mazda na to nemá, aby prodávala horší auto za stejné peníze jako zavedená evropská konkurence.
Zase se bude jednat kousek, který uvidíme rádi, ale taaaaaak málo 😄
že nestíhají se dostavují a to v podobě nabídky motorové palety...
Buducnost pre najblizsich 10-15 rokov je v HYBRIDIZACII, uz aj EU automobilky to zacinaju chapat. Elektromobily, vodik a podobne su piesen vzdialenej buducnosti. Prius nie je nic ine, ako 1.8 atmo benzin s kompresnym pomerom vraj 13,4:1 a rekuperaciou plus elektromotor. Takze 1. zvysovanie ucinnosti, heslo kompresny pomer a 2. rekuperacia...
1. mazda ma uz teraz 14:1 a do troch rokov 18:1, tu predbehli zvysok sveta milovymi krokmi. Navyse maju snad najlepsi start-stop na trhu.
2. rekuperaciu riesia - zatial iba na pohananie palubnych systemov, ale neboj, urcite pracuju na full hybride, prve skusenosti maju z licencovania od priusu = mazda 3 hybrid s podladenym mazdackym dvojlitrom.
Mazda nemá na to utáhnout další vývoj sama ...
Tu ide o to robit spravne rozhodnutia, co vyvijat, zatial ich robia, ale musia si davat bacha, lebo napr. dalsi wankel alebo chrlenie sportovych modelov, alebo nepodarene TSI by ich mohli zruinovat...
P.S.
Ja byt na cele VW, tak okamzite kupim mazdu a nesnivam o alfe, pretoze maju technologie, o ktore v buducnosti pojde, a naco nieco nakladne vyvijat, ked to ini ma zvladnute na jednotku...
Nechtěl jsem motor do sekačky s turbem, je mi to odporné. Na krátkych trasách (cca 20 km) teď v zimě jezdím od 6,3 do 6,7 l/100 což je na dvoulitr příjemné. A to ještě nemám pořádně zajeto.
Ostatní se tohoto odporu zbavili a jezdí turbem, které je po všech stránkách lepší. Samozřejmě, nesmí se dovézt do extrému.
Turbo je po vsetkych strankach lepsie???
To ako myslis ten litrovy ecoboost so spotrebou 7 litrov?
Alebo 1.2 TSI, ktore sam VW odpisal do vecnej historie?
Ak nie si uplne zaslepeny, tak musis vidiet perspektivu hybridov - a tam sa pouziva 1.5-2-litrova atmosfera, pretoze vykonove vlastnosti turba tu nikto nepotrebuje. Pre mna je najvacsia otazka, ci atmosfericky spalovaci motor bude v buducnosti sluzit ako hlavny motor alebo ako range extender, nie vlastnosti turba... Uz aj ZF to zabalilo s 8-stupnami pre bezne auta a dalsi vyvoj smeruje do prevodoviek pre hybridy/elektro a pod.
Jsi si jistý, že Evropa je pro Mazdu hlavním trhem, když zde prodá nějakých 10% vyrobených aut? 😲
Má jedinou věc a tou je skvělá foukaná 1,4. Skvělá na bežný jezdění. Jinak je velmi podobně nastavená jako TSI...bez výkonový špičky, gradace a neumí to co jsem měl na italských autech rád. Ten hrdelní chrchlák ať to mělo výkon třeba jen 60 koní, na semaforech to bylo sotva rychlejší jak Favorit, ale hudební hitparáda jako víno.