Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 2: Nová generace odhaluje kompletní ceník

Nejnovější malý hatchback od Mazdy láká hlavně na stylový vzhled a bohatou výbavu než na nízkou cenu.
Zpět na článek
15. 1. 2015 09:59
15. 1. 2015 10:26
15. 1. 2015 12:11
15. 1. 2015 12:31
15. 1. 2015 12:55
15. 1. 2015 13:00
15. 1. 2015 14:58
15. 1. 2015 21:08
15. 1. 2015 21:20
15. 1. 2015 21:43
15. 1. 2015 22:02
15. 1. 2015 22:10
15. 1. 2015 22:24
15. 1. 2015 22:47
15. 1. 2015 22:57
15. 1. 2015 23:11
15. 1. 2015 23:15
16. 1. 2015 08:54
15. 1. 2015 22:07
15. 1. 2015 22:48
15. 1. 2015 22:55
16. 1. 2015 08:06
15. 1. 2015 21:27
15. 1. 2015 21:30
15. 1. 2015 23:40
16. 1. 2015 00:21
16. 1. 2015 07:36
15. 1. 2015 23:53
15. 1. 2015 21:57
15. 1. 2015 10:31
15. 1. 2015 10:40
15. 1. 2015 10:52
15. 1. 2015 12:15
15. 1. 2015 16:45
15. 1. 2015 12:23
15. 1. 2015 10:54
15. 1. 2015 10:56
15. 1. 2015 11:01
15. 1. 2015 12:25
15. 1. 2015 15:14
15. 1. 2015 12:48
15. 1. 2015 18:49
15. 1. 2015 10:33
15. 1. 2015 11:17
15. 1. 2015 12:16
15. 1. 2015 12:49
15. 1. 2015 19:21
15. 1. 2015 13:07
15. 1. 2015 13:35
15. 1. 2015 19:22
15. 1. 2015 13:54
15. 1. 2015 15:12
15. 1. 2015 15:18
15. 1. 2015 15:18
16. 1. 2015 06:29
15. 1. 2015 10:02
15. 1. 2015 10:18
15. 1. 2015 10:19
15. 1. 2015 10:23
15. 1. 2015 10:25
15. 1. 2015 11:35
15. 1. 2015 12:29
15. 1. 2015 10:24
15. 1. 2015 10:26
15. 1. 2015 10:27
15. 1. 2015 11:24
15. 1. 2015 12:35
15. 1. 2015 12:55
15. 1. 2015 14:31
15. 1. 2015 16:20
15. 1. 2015 10:27
15. 1. 2015 10:57
15. 1. 2015 11:06
15. 1. 2015 11:25
15. 1. 2015 11:27
15. 1. 2015 11:33
15. 1. 2015 12:46
15. 1. 2015 12:34
15. 1. 2015 12:40
15. 1. 2015 13:10
15. 1. 2015 13:20
15. 1. 2015 13:54
15. 1. 2015 14:40
15. 1. 2015 14:36
15. 1. 2015 17:16
15. 1. 2015 17:21
15. 1. 2015 17:32
15. 1. 2015 17:39
15. 1. 2015 17:41
15. 1. 2015 17:24
15. 1. 2015 11:09
15. 1. 2015 15:02
15. 1. 2015 12:43
15. 1. 2015 13:28
15. 1. 2015 15:29
15. 1. 2015 15:33
15. 1. 2015 15:40
15. 1. 2015 11:57
15. 1. 2015 12:40
15. 1. 2015 12:59
15. 1. 2015 13:05
15. 1. 2015 13:50
15. 1. 2015 17:22
15. 1. 2015 14:13
15. 1. 2015 15:22
15. 1. 2015 09:59
Ach jo
Tak za tohle jim lidi lámat ruce nebudou.
Zajímavé.
Celou dobu píšu, že Mazda nemá na to utáhnout další vývoj sama v konkurenčním boji a první výsledky toho, že nestíhají se dostavují a to v podobě nabídky motorové palety.

tohle je prostě špatně. V Evropě, který je hlavním trhem je toto bez šance. Bohužel, protože jinak to vypadá jako pěkné auto. Přesně tohle je parketa, kde by byl Fiat pro Mazdu hodně přínosným partnerem.
Rozbalit vlákno
69
15. 1. 2015 10:26
Re: Ach jo
A jak by jim Fiat s motorovou paletou asi pomohl? [odkaz] >:D

Mazda prodá ročně cca 1,5 mil. aut. Při předpokládaném růstu je to dostatečný počet, aby vývoj utáhla sama a nemusela se nechat táhnout ke dnu společně s Fiatem.
Avatar - PepaJ
15. 1. 2015 12:11
Re: Ach jo
...pokud se zajimate..zjistite, ze toto chovani je u Mazdy cilene..dokonce ted snizi celkovou vyrobu aut...narozdil o jinych hodlaji nyni sve zisky zvysit tim, ze si budou drzet nastavenou cenu modelu..s prodej vozu temer beze slev.

Zameri se vice na soukrome osoby a naopak utlumi fleetove prodeje. Najdete to v oficialnich dokumentech automobilky.

a ja jsem rad, ze Mazda neni masovka..ze svuj vuz /typ,barva a specifikace/ potkam, tak jednou do roka, kdyz mam kliku :-)
15. 1. 2015 12:31
Re: Ach jo
U Mazdy jde přeci o nedostatek výrobních kapacit. Pokud dokážeš vyprodat kapacitu za draho, proč bys prodával za levno? Kdy to dostaví tu novou továrnu?
15. 1. 2015 12:55
Re: Ach jo
Vzhledem k tvém omezenosti mi nevadí, že si nešáhl sem, ale mohl si.
[odkaz]

Zajímavé je, že Mazda nastavila cenu podobně jako téměř prémiová AR, které se u nás prodá pár kusů. A to ta Alfice nabízí mnohem víc, jak v benzínu, tak v naftě. Výprodejové Punto, které je na konci životního cyklu by nemělo být měřítkem nového modelu. Ono i to Mito v podstatě končí (asi i bez náhrady), ale furt je tam motorová paleta širší (ať směrem nahoru, tak dolu), než je tomu u M2.

Docela smutný.

Za sebe musím říct, že by té Mazdě 0,9 (dolní alternativa 1,5 SA) a nebo 1,4 MA (sportovní varianta SA) určitě slušel. Dtto v naftě. Minimálně by ta možnost výběru v rámci evropského segmentu působila v ceníku líp. Než jen jeden motor.
15. 1. 2015 13:00
Re: Ach jo
Rozdrnčená 0.9 do Mazdy? A že by ji slušela?

Dneska jsi vtipný, to se musí nechat. >:D :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 1. 2015 13:17
Re: Ach jo
0,9 která nejede a žere fakt ne...
Avatar - euro89
15. 1. 2015 14:58
Re: Ach jo
Ty jsi dobrej blázen. >:D I já jako skalní italofil (alespoň mezi oldtimery a youngtimery), kdybych si dnes kupoval nové auto, tak jdu na 90% do autosalonu Mazdy. A vzhledem k tomu, že chystaný Jaguar střední třídy podle zatím dostupných informací nebude k dispozici s manuálem, má teď u mě největší šanci Mazda 6. S dvojkou jsem ještě nejel, ani jsem v žádném jiném modelu Mazdy nevyzkoušel motor 1,5 G, zato jsem měl tu "čest" najet pár set kilometrů s Ypsilonkou 0.9 s manuálem i poloautomatem. Ne, opravdu by tenhle motor ze sekačky Mazdě neslušel. :-! Jestli je něco, co by měla současná Mazda změnit, tak je to možnost individualizace modelů. V tom v podstatě všechny japonské značky hodně za evropskou konkurencí zaostávají.
15. 1. 2015 21:08
Re: Ach jo
Omezená možnost individualizace má smysl. Případně omezení případných zákazníků vyváží citelná finanční úspora, zrychlení dodávek objednaných modelů (pokud je zrovna nebrzdí výrobní kapacita). K vyšší možnosti individualizace nemusí přistoupit nikdy.
Avatar - simply never
15. 1. 2015 21:15
Re: Ach jo
Samozrejme. Toto je výhoda pre zákazníka, nie donucovat ho, aby platil aj za volant, resp. navodit dojem, že on tu priplatkovu výbavu (25% ceny auta) fakt potrebuje. Nepotrebuje.
Avatar - Emel
15. 1. 2015 21:20
Re: Ach jo
Jako zákazník to neberu.
Avatar - simply never
15. 1. 2015 21:35
Re: Ach jo
Oni ti nedavaju možnosti individualizacie (rozumej: dávají ti iluziu, že o niecom rozhodujes), lebo ta miluju, oni chcú tvoje peniaze a to za kazdu cenu. Vedia, že ak ti ponuknu iluziu/imidz/individualizaciu, zarobia na tebe viac. Mozes mi verit, samozrejme chapem, že chcete být trendy a v konfiguratore potom pre jednu ako tak zaujimavu položku (a to je otázka, či to naozaj potrebujete), zaskrtnete aj 10 inych, ktoré su fakt nezmysly. Zaplatis spolu s tým, co nutne nepotrebujes aj to, co vobec nechceš. I don't get it, že to nechapes! Ver mi, si zmanipulovany, že takto je to dobre
Avatar - Emel
15. 1. 2015 21:43
Re: Ach jo
Oni chtějí mé peníze, a proto mi dají to co chci já. Takhle jednoduše to funguje. Nepotřebuju aby mě milovali.

Koupit pro jednu zajímavou položku vyšší výbavu mě právě nutí Mazda... nijak tajně, ale úplně natvrdo.
Avatar - simply never
15. 1. 2015 21:58
Re: Ach jo
Este raz, konfigurator škody funguje takto: chceš vec "a", budeš ju mať, keď si zároveň kupis aj "b" a "c". Tichymi slovami hovorim, že si myslíš, aky si mudry, přitom dobehli oni teba. Nenadarmo sa hovori (a to si dobre zapamataj), že reklama je navonana zdochlina.
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 22:02
Re: Ach jo
Můžu si třeba koupit oktávku s 1,8TSI skoro bez výbavy. To mě doběhnou!
Avatar - simply never
15. 1. 2015 22:07
Re: Ach jo
Vyzeras ako rozumný muž, tak nedavaj taketo priklady. Zvyknuty som u teba na viac.
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 22:10
Re: Ach jo
O.k., co je na tom příkladu špatné? Slyšel jsem, že němečtí důchodci si kupují prémiovky se základním motorem a max. výbavou. U mazdy nelze. Spousta rychlých řidičů naopak s.ere na výbavu a chce silný motor. Vyběhne s nimi BMW, když jim to prodá?Bez výbavy?
Avatar - simply never
15. 1. 2015 22:24
Re: Ach jo
Bohatý německý dochodca chce velke auto, aby sa tam zmestil, nic ho nebolelo, pochopitelne pre imobilitu viac ocení el. ovladanie zrkadiel alebo monit. mrtvého uhlu ako motor. Aj tak pre reumu a zlé oci nemoze jazdit rýchlo. Z opacnej strany, ano su taki (osobne poznám), že jediným kriteriom je mat atomovu továren pod kapotou, aby sa uz nikdy nezopakovala ta trapná situácia, kedy do mierneho stupania nevedeli predbehnut V12 Brabus. Skus sa poradit cez noc s vankusom, či tvoje priklady su relevantne, keď predkladas ako vzor zmyslu konfiguratora bohatého nemeckeho (alebo aj ineho bohateho) dochodcu a mladého testosteronom nabudeneho býka, co sa cítí ako muž, až keď má osemvalec biturbo. Hoci som si vedomy, že niektore tu mnou spomínaná slovne spojenia si nepoužil, písem to preto, aby som ti ukázal, že tvoje priklady su mimo mísu. Fakt sa Zamysli nad tym konfiguratorom.
Avatar - AUDIRS6
15. 1. 2015 22:24
Re: Ach jo
btw.: napisal som ti pri #1 Koncerne :-)
Ale vidim, ze tu by to asi bolo vhodnejsie. Este chvilku popozeram, ako sa snazis diskutovat s Karelgr-om, ale dopredu ti hovorim - mas to marne. ;-)
Defakto robi za mna slusny kus roboty, na ktory by som ja tak slusne asi nemal take pevne nervy... :-!
Avatar - simply never
15. 1. 2015 22:38
Re: Ach jo
Gratulujem ti, vo vsetkom máš pravdu. Sutaz o najmudrejsi komentar s nulovymi vedomostami ako funguje marketing v automobilovom priemysel v roku 2015 vyhral uz 15. januara kolektiv milovnikov koncernoveho konfiguratora. Vitazom blahoprajeme a zelame dusevnu sviezost po zbytok roka.
Avatar - AUDIRS6
15. 1. 2015 22:47
Re: Ach jo
Uz som si vsimol - dakujem za :no: >:-[]
Ako vazne, nic v zlom, len ja som sice Audi/koncern "pozitivny", ale ked treba, dokazem dat za pravdu aj konkurencii. ;-)
Tato Mazda napriklad je cumlik :-) - ale moc drahy cumlik... 8-s
Ved ok, ja ti tvoje nazory neberem, len sa ti ich snazim rozsirit. ;-)
Avatar - simply never
15. 1. 2015 22:53
Re: Ach jo
Ja som ti ziadny palec dole nedal. Ja by som ti to povedal rovno. Konecne tu máte niekoho, kto ma silu bojovat proti vašej zaslepenosti.
Avatar - AUDIRS6
15. 1. 2015 22:57
Re: Ach jo
sila bojovat v diskusii je o niecom inom ako davat :no: - vsetka cest, ze sa jej nebojis. :yes:
A k tomu predchadzajucemu prispevku - nulove vedomosti... :-! - toto uz na mna neskusaj, nebyt tych vedomosti, tak teraz by som nesedlal ani bazarove Verso... :-!
Teraz nemyslim- ze ty mas bazarove, ale ze by mi ani na take nevyslo... >:-[]
noooo a ono to vylso aj na nieco "zaujimavejsie" >:-[]
Avatar - simply never
15. 1. 2015 23:02
Re: Ach jo
Tak ty si pouzivas ironiu podla vlastneho uvazenia, a mne chceš radit, co si mysliet, co napisat, ako napisat, co je odvaha? Tak to si mimo konfigurator. >:D
Avatar - AUDIRS6
15. 1. 2015 23:11
Re: Ach jo
vidis, nase konfiguratory su lepsie, prehladnejsie, benevolentnejsie ;-)
Avatar - Emel
16. 1. 2015 08:54
Re: Ach jo
Říkám si, že jsme to možná vzali za špatný konec. To co simple píše je spíš o kupujícím než prodávajícím.

Některá zvířata zvládají život v divočině a jiná ne. Někteří se zvládli po pádu komunismu adaptovat na nový řád věcí a nekonečných možností a rozhodnutí a jiní skončili za zdmi bohnické léčebny. Někdo by je mohl litovat, ale ty zdi nechrání svět před pacienty, ale naopak, pacienty před světem.

Pokud bys takového člověka vystavil konfigurátoru Škodovky nebo dokonce nějaké prémiovky, podlehl by. Až by se probral, ležela by na stole závazná objednávka na dvojnásobnou částku než si může dovolit. Ale ti chytřejší to vědí a tak kupují auta, kde to nehrozí. Vědí, že jim je za zdí líp..
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 22:07
Re: Ach jo
Este raz: konfigurator mazdy funguje takto: chceš vec "a", a budeš ju mať, keď si zároveň kupis aj nejsilnejší motor s maximálnou výbavou .Tichymi slovami hovorim, že si myslíš, aky si mudry, přitom dobehli oni teba
Avatar - Emel
15. 1. 2015 22:48
Re: Ach jo
Říkám si, že tohle snad nemyslí vážně... a že přesvědčuje zrovna tebe má taky své kouzlo ;-)
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 22:55
Re: Ach jo
Jo, bylo předem jasný, že je to zbytečný, ale já si občas nemůžu pomoct. A navíc asi vypadám, že nesnáším mazdu- ano, vtipné.
Avatar - woody-alien
16. 1. 2015 08:06
Re: Ach jo
Tohle je problém rozumných lidí. Totiž, že nezřídka musí v rámci racionální argumentace nasměrovat kritiku i do vlastních řad. Fanatici to maj jednodušší. ;-)
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 21:27
Re: Ach jo
Opravdu nesporná výhoda, nedat na výběr. To jen ty hnusný evropský automobilky nám upírají svobodu přílišnou možností výběru.
Avatar - woody-alien
15. 1. 2015 21:30
Re: Ach jo
Výhoda pro zákazníka ? To si děláš srandu. Zákazník to může akceptovat, smířit se nebo mu to třeba přesně sedne, ale žádná výhoda to pro něj není - je to znouzectnost. Může být, že pevně nastavený výbavový stupeň tě vyjde v součtu levněji, než když to dokonfiguruješ u konkurence, jenže ještě jsem u japonců neviděl tak nastavenou výbavu, abych neměl chuť z ní něco vyházet ven nebo naopak doplnit. A hlavně, a budu se opakovat, daleko větší problém je spojování motorů a převodovek s určitou výbavou.
Avatar - simply never
15. 1. 2015 21:48
Re: Ach jo
Škoda uz z otvorenou narucov caka, aby ste konfigurovali ako blázni. Hlavne si nakonfigurujte modely ako tu testoch, aspoň tak ako má sused. A konfigurujte co 3 roky, to má koncern este radsej, obetujte individualizacii život svoj aj životy inych. Pred spanim nezabudnite dakovat za možnost konfigurácie. Vsetko potrebujete, tak šup šup, přestat trollovat a hajde ku škoda konfiguratoru. Bez pocitu dobre nakonfigurovanej škodovky za drahé peniaze ani ránu.
Avatar - woody-alien
15. 1. 2015 23:40
Re: Ach jo
Tohle je dost zoufalá "argumentace". ;-) Představ si, že jsem v relativně nedávné době nějaké japonce i kupoval, zatímco novou Škodovku ani jedinou. Pravda je ovšem taková, že i když mi ti japonci za tu koupi stáli, jejich způsob nabídky mi prostě nevyhovuje. Buď jsem nuceně dostal to,co jsem ani nechtěl (např. el.šíbr, nevětranou kůži) nebo jsem musel to, co jsem chtěl, řešit přes příslušenství. Mně osobně nejde ani tak o "individualizaci, pro kterou jsem obětoval život svůj i životy jiných" (to je teda perla, to ti povím >:D >:D ), ale o to, abych si nemusel dodělávat drahý auto ještě doma v garáži za pomoci objednávek z e-bay. Holt jsme každej jinej. ;-)
Avatar - simply never
16. 1. 2015 00:01
Re: Ach jo
Kde som sa to dostal? Ved tu je to samý majitel auta za 100 000 euro a samy kupec 20 aut rocne! Keby som miesto Versa bral VW Golf Sportsvan (či ako sa ta dodavka volá), tlapkali by ste mi po ramene, co? Jasne, že vám tu nepasujem, ohrozujem Vasu gloriolu (nemám teraz na mysly konkretne teba...). Slepí vodcovia. Akokolvek, koncern mi nesmie do domu. Akukolvek argumentaciu budete zhadzovat, vysmievat sa, spochybnovat, ved na to ste tu. Na zaver dna vtip: Viete aky je rozdiel medzi Jehovistami a škodou? Jehovistom mozete vzdy zavriet dvere >:-[] .
Avatar - white label
16. 1. 2015 00:21
Re: Ach jo
Dostal ses na "auto.cz" a třeba mně tu pasuješ dokonale, študovaný marketére. Kdo by tu za tebe dělal zábavné kulturní "antivwložky". Jen vydrž o bojuj za svoji svatou pravdu a nenech se odradit těmi, kteří zaprodali své konzumní duše, k vlastní škodě, Škodě! >:D
Avatar - woody-alien
16. 1. 2015 07:36
Re: Ach jo
Nj, chvíli jsem myslel, že je to jen obhájce vlastní garáže, ale soudě dle reakcí typu já o voze, ty o koze nám sem přispěchal kázat svatou pravdu další kolo(anti)vwrátek. >:-[]
Avatar - white label
15. 1. 2015 23:53
Re: Ach jo
Vida, "mistr dřístu"... a každý, kdo si dovolí nesouhlasit musí mít doma aspoň jednu Škodovku, proti kterým tak zoufale bojuje nejen originální formou svého nicku. Takže hodně štěstí v boji s větrnými mlýny. :*) >:D
Avatar - simply never
15. 1. 2015 21:52
Re: Ach jo
Teraz vazne, konfiguracia je vymyslena iba za jediným ucelom: aby klient viac zaplatil za iluziu vlastnej dolezitosti a pár se***vej moci pri kupe. Nemám dovod si vymyslat, superit s vámi, nieco si dokazovat. Pre stromy nevidíte les.
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 21:57
Re: Ach jo
Předpokládám, že žiješ ve slámové chýši a živíš se bambusovými výhonky. Nech si chutnat!
Avatar - simply never
15. 1. 2015 21:59
Re: Ach jo
Ano, presne tak ako ty.
15. 1. 2015 10:31
Re: Ach jo
To jako chces rici, ze zaklad ve 4valci s 1,5 je horsi nez Skodovacka 1,0 MPI? >:D
15. 1. 2015 10:40
Re: Ach jo
Rozhodně horší ne ! Jenže vžij se do myšlenek evropana /čecha/ masírovaného šílenstvím downsizingu a litrových objemů, myslí si, že čím menší motor tím nižší spotřeba, jaké je potom překvapení, když litr ve fóbii ve čtyřech lidech jede za 9,5 jako u mého kamaráda :-)
Avatar - Ozzman
15. 1. 2015 10:52
Re: Ach jo
Tam spíš vidím problém i v pojistce, kdy 1.5 padá do vyšší cenové kategorie, než litr od Škodovky....
Avatar - PepaJ
15. 1. 2015 12:15
Re: Ach jo
pojistka mozna o par stovek ano...

ale rozdil v prumerne spotrebe bude minimalne 2L spise 3L /vetsina z nas nejezdi sami/..a to z duvodu , že nova trojka umi jezdit jen lehce nad 5L u 2,0i bude to jiste umet i nova 2ka s 1,5i
Avatar - twistedTSD
15. 1. 2015 16:45
Re: Ach jo
Myslím, že to jsi poněkud přehnal. Při běžném využití bych spotřebu tipoval na podobné úrovni.
15. 1. 2015 12:23
Re: Ach jo
Někde mají myslím i silniční daň/ registrační poplatek odvozený od objemu (a dalších parametrů).
Avatar - KANKUNEN
15. 1. 2015 10:54
Re: Ach jo
Myšlenka Evropana je, že konečně má někdo motor v základu. Mazda je jediná kdo to dělá jinak a ne špatně.
15. 1. 2015 10:56
Re: Ach jo
To uz zalezi na inteligenci kazdeho soudruha.
Zajimave je, ze Fabia nema ani ve stredni vybave klimu v cene, priplatek 20,30tis, takze pak ani ta Mazda nevypada cenove spatne. Pokud tedy auto s klimou, tak Challenge 1.5 s 66kW vypada docela slusne a pojede to take vyborne.
Avatar - iudex
15. 1. 2015 11:01
Re: Ach jo
Asi tak, optimum bude 66 kW verzia vo výbave Challenge alebo Attraction (aj keď Attraction za 360t už môže mnohých primäť obhliadnuť sa po vyššej triede, ktorá sa dá kúpiť za podobnú cenu).
15. 1. 2015 12:25
Re: Ach jo
Když už sis dal práci s tím ceník otevřít, mohl sis všimnout, že je klimatizace v balíčku za 5 tisíc, nebo kolik to je. Je to hned na začátku.
Avatar - MichalSVK
15. 1. 2015 15:14
Re: Ach jo
Lenže takíto ľudia si Mazdu nekupujú...
15. 1. 2015 12:48
Re: Ach jo
No tak jako asi takto.
Pokud to auto stojí 400 tis. se stejnou výbavou a parametry jako stojí nová Evropská (ne výprodejové Punto, které bude mít brzy nástupce) konkurence 300 tis., pak si myslím, že Mazda toho moc neprodá.

Mít jeden motor, naladěný na 3 výkony (bez turba) v malém autě, a pak ten stejný mít v nižší střední, doplněný ještě druhým, mi teda taky v prostoru, kde se pojistky dost často počítají z objemu motoru ideální nepřijde.

Jako toto je nákupní taška, auto do města, auto s bubnama vzadu, a mít v takovém autě za 400 tis. 1,5 je prostě v dnešní době slušně řečeno jít hodně proti proudu. A ano proti malým dopovaným motorům tam výhodu nevidím. Jede to hůř, žere to stejně (možná víc), a k tomu je to dražší.

Ano tady se skutečně projevilo to, že Mazda na to nemá (na obchodní model, auto to špatný není, ale každý výrobce potřebuje prodávat). Jako při vší úctě Mazda na to nemá, aby prodávala horší auto za stejné peníze jako zavedená evropská konkurence.
15. 1. 2015 18:49
Re: Ach jo
Tady je taky dulezity rict si, proc na to nema - protoze jsou vsichni ve vedeni Mazdy blbouni a auta vyrabej a prodavaj prvni den. Koneckoncu, co muzou nejaky Japonci vedet. Ze se tady nejdriv nezeptaj, bysme jim to vysvetlili, velrybozroutum.
15. 1. 2015 10:33
Re: Ach jo
Rozhodně povedený autíčko, ale s touhle cenovou politikou a výbavou, o motorech byť budou asi povedené ani nemluvím, nemají v Evropě asi moc šancí /rád bych se mýlil/.
Zase se bude jednat kousek, který uvidíme rádi, ale taaaaaak málo :-)
15. 1. 2015 11:17
Re: Ach jo
Citujem:
že nestíhají se dostavují a to v podobě nabídky motorové palety...

Buducnost pre najblizsich 10-15 rokov je v HYBRIDIZACII, uz aj EU automobilky to zacinaju chapat. Elektromobily, vodik a podobne su piesen vzdialenej buducnosti. Prius nie je nic ine, ako 1.8 atmo benzin s kompresnym pomerom vraj 13,4:1 a rekuperaciou plus elektromotor. Takze 1. zvysovanie ucinnosti, heslo kompresny pomer a 2. rekuperacia...

1. mazda ma uz teraz 14:1 a do troch rokov 18:1, tu predbehli zvysok sveta milovymi krokmi. Navyse maju snad najlepsi start-stop na trhu.
2. rekuperaciu riesia - zatial iba na pohananie palubnych systemov, ale neboj, urcite pracuju na full hybride, prve skusenosti maju z licencovania od priusu = mazda 3 hybrid s podladenym mazdackym dvojlitrom.

Mazda nemá na to utáhnout další vývoj sama ...
Tu ide o to robit spravne rozhodnutia, co vyvijat, zatial ich robia, ale musia si davat bacha, lebo napr. dalsi wankel alebo chrlenie sportovych modelov, alebo nepodarene TSI by ich mohli zruinovat...

P.S.
Ja byt na cele VW, tak okamzite kupim mazdu a nesnivam o alfe, pretoze maju technologie, o ktore v buducnosti pojde, a naco nieco nakladne vyvijat, ked to ini ma zvladnute na jednotku...
15. 1. 2015 12:16
Re: Ach jo
Jen ať VW Mazdu nekupuje, to bych musel prodat svoji Mazdu 3. koupil jsem ji kvůli 2.0 motoru a protože není od VW. VW má velké oči, ona ho Alfa vyléčí ;-)

Nechtěl jsem motor do sekačky s turbem, je mi to odporné. Na krátkych trasách (cca 20 km) teď v zimě jezdím od 6,3 do 6,7 l/100 což je na dvoulitr příjemné. A to ještě nemám pořádně zajeto.
15. 1. 2015 12:49
Re: Ach jo
Vsak ja mam tiez mazdu 3 s tym istym motorom z rovnakeho dovodu, len som si dovolil spekulovat, ze keby VW kupil mazdu (co tiez nechcem), mal by moderne technologie a pristup na trhy, kde nehra velku ulohu. Podla mna vyjde VW omnoho drahsie dohnat zameskane v oblastiach technologii - maloobjemove turba nevyzeraju byt buducnostou ani u hybridov, ani elektromobilov, ani CNG, ani vodiku, diesel tiez nie, ako vyvijat vo vlastnej rezii...
Avatar - Blue Sun
15. 1. 2015 19:21
Re: Ach jo
VW by Mazdu akorát sterilizoval a zabil, technologie vykradl a bylo by po Mazdě. Nech ji hezky samostatnou a nekaž nám ji, jo?
15. 1. 2015 13:07
Re: Ach jo
No tak pokud ti nevadí, že je ten motor dražší, méně spolehlivý, více namáhaný, s nižší účinností a k tomu to celé hůř jede, pak je tento tvůr odpor naprosto v pořádku... >:D >:D

Ostatní se tohoto odporu zbavili a jezdí turbem, které je po všech stránkách lepší. Samozřejmě, nesmí se dovézt do extrému.
15. 1. 2015 13:35
Re: Ach jo
Wolff, nie si ty nahodou troll?:D

Turbo je po vsetkych strankach lepsie???
To ako myslis ten litrovy ecoboost so spotrebou 7 litrov?
Alebo 1.2 TSI, ktore sam VW odpisal do vecnej historie?

Ak nie si uplne zaslepeny, tak musis vidiet perspektivu hybridov - a tam sa pouziva 1.5-2-litrova atmosfera, pretoze vykonove vlastnosti turba tu nikto nepotrebuje. Pre mna je najvacsia otazka, ci atmosfericky spalovaci motor bude v buducnosti sluzit ako hlavny motor alebo ako range extender, nie vlastnosti turba... Uz aj ZF to zabalilo s 8-stupnami pre bezne auta a dalsi vyvoj smeruje do prevodoviek pre hybridy/elektro a pod.
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 13:54
Re: Ach jo
Koukám, že ses asi hodně najezdil s novou dvoulitrovou Mazdou. Ano, oproti TSI se jedná o velmi nespolehlivý motor. >:D >:D >:D >:D
15. 1. 2015 15:12
Re: Ach jo
Uvidíme, jak to bude se spolehlivostí. Nafťáky nějaký výrobní problém mají, ale o benzínech, co se týká nespolehlivosti, nic nevím. Doufám, že se svou Mazdou najedeme společně spousty kilometrů. :-)
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 15:18
Re: Ach jo
Taky doufám.Ale moc strachu nemám. :-)
Avatar - simply never
15. 1. 2015 20:27
Re: Ach jo
Vyzerá to, že si idealnym prototypom a predstavitelom a hlavne ukazkovym vysledkom debilizacie, manipulacie a utlacovania rozvoja a vyvinu zdravej osobnosti. Pozor: tymto vobec nehovorim, že si hlupy, tým hovorim, že si uz dokonale zmanipulovany a ovládaný. Máš uz presne taky názor, ako treba v dobe honby za vydobytkami (nemeckej) techniky (rozumej konzumizmus) mat. Myslím, že sám si asi nepomozes, opakujem, nemyslím si, že si hlupy.
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 1. 2015 12:27
Re: Ach jo
To že Mazda jako jediná nabízí motory s vysokým kompresním poměrem, které mají v praxi velmi pěknou spotřebu a na atmosféry docela příjemně táhnou odspodu, je znakem nějakého nestíhání či finančního úpadku?

Jsi si jistý, že Evropa je pro Mazdu hlavním trhem, když zde prodá nějakých 10% vyrobených aut? :-O
15. 1. 2015 15:18
Re: Ach jo
Evropa je hlavním trhem možná tak pro dealery koksu.
16. 1. 2015 06:29
Re: Ach jo
Wolffe, ty jsi toho MiTem moc nenajel podle všeho. MiTo dnes nestačí vyjma vyšších výkonů na běžnou konfekci. Auto je uskákaný, tvrdý, žádnej pocit v interiéru, že mám italskýho malýho pološlechtice. Prostě vůbec nic.
Má jedinou věc a tou je skvělá foukaná 1,4. Skvělá na bežný jezdění. Jinak je velmi podobně nastavená jako TSI...bez výkonový špičky, gradace a neumí to co jsem měl na italských autech rád. Ten hrdelní chrchlák ať to mělo výkon třeba jen 60 koní, na semaforech to bylo sotva rychlejší jak Favorit, ale hudební hitparáda jako víno.
15. 1. 2015 10:02
Hmmm
To auto má opravdu vždy vzadu jen bubny?
Rozbalit vlákno
43
Avatar - Ozzman
15. 1. 2015 10:18
Re: Hmmm
Neni to snad jedno ? Záleží, jak bude brzdit, pokud to stačí.... Kotouče nemusí být vždy lepší. A ušetříš na servise :-)
Avatar - Cuba66
15. 1. 2015 10:19
Re: Hmmm
Bubny..bubny...já vím, taky brzděj, ale vypadá to hnusně, zvlášť když oreznou..
15. 1. 2015 10:23
Re: Hmmm
Tak i u Fabie III asi taky nic jineho nez bubny skoro neuvidis, protoze prodeje vyssich vybav s kotouci asi budou mizive
Avatar - miromen
15. 1. 2015 10:25
Re: Hmmm
Tak u Fabie zaleži na zakaznikovi kdežto u Mazdy zřejmě za tebe rozhodla sama automobilka.
Avatar - AUDIRS6
15. 1. 2015 11:35
Re: Hmmm
a vraj Skoda vymyslela priplatok 2000 KC za kotuce vzadu pre vsetky F III :-)
takze kto chce - ma moznost ;-)
15. 1. 2015 12:29
Re: Hmmm
Mam hrozne rad ty Skodovacke priplatky. Zkusis navolit dle konfiguratoru a hned naskoci okno, neni v souladu s tim a tim, nutno dokoupit to a to >:D
Avatar - Ozzman
15. 1. 2015 10:24
Re: Hmmm
To určitě >:D Nejkrásnější bubny mívaj tunningové Oktávky 1. generace... zvláště, když jsou natřené na červeno >:D
Avatar - Barrichello
15. 1. 2015 10:26
Re: Hmmm
>:-[] >:-[] Sem viděl otávku co měla flašený plastový kryty přes třmeny s nápisem Brembo >:D >:D
Avatar - Ozzman
15. 1. 2015 10:27
Re: Hmmm
Ok, vyhráls >:D To sem ještě neviděl >:D Ale myslim, že jsem viděl někde poklice, které imitovaly pod paprsky třmeny >:-[]
Avatar - Barrichello
15. 1. 2015 11:24
Re: Hmmm
se jukni na ebay, tam je toho k mání na různý auta >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 1. 2015 12:19
Re: Hmmm
Nejsi dorbým tunerem, když neznáš tyto speciality :-!
Avatar - Ozzman
15. 1. 2015 12:35
Re: Hmmm
Má neznalost neomlouvá, zklama jsem mistře .... :'-( >:-[] >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 1. 2015 12:53
Re: Hmmm
Tvým trestem budiž věčná jízda v obyčejné, nudné, neotuněné plechovce bez falešných brzd, disko světýlek a čiptuningu, s kterou nikdy nedocílíš stuatusu krále sídlištního ghetta >:D
Avatar - cri-cri
15. 1. 2015 12:55
Re: Hmmm
běž si doplnit vzdělání pravého tunera >:-[] [odkaz]
Avatar - Ozzman
15. 1. 2015 14:31
Re: Hmmm
Tohle je horší, než cesta po sídlišti okresního města >:D
15. 1. 2015 16:20
Re: Hmmm
Hehe, fakt si sa s týmto ešte nestretol? >:D [odkaz] Ináč ja som videl niekde už aj puklice so spinermi >:D
Avatar - miromen
15. 1. 2015 10:27
Re: Hmmm
Taky se docela divim alespoň nejvykonnějši verze ty kotouče mohla dostat. Duležitějši je však samotna učinnost brzd a zde snad problem nebude akorat MI bude nižši.
Avatar - iudex
15. 1. 2015 10:57
Re: Hmmm
Pri tej nízkej hmotnosti by som bubny vzadu vôbec nevnímal ako problém, nemyslím, že je to faktor, ktorý by kohokoľvek odradil od kúpy M2. Ak niečo odrádza, sú to skôr pomerne vysoké ceny (a už tradične pevne dané výbavy bez možnosti príplatkov a akejkoľvek variability).
Avatar - miromen
15. 1. 2015 11:06
Re: Hmmm
Tak mě by to osobně taky určitě nevadilo. Co už mi ale určitě vadi je cenova politika kterou zmiňuješ. Pro mě absolutně neatraktivni. Po segmentu B docela šilham ale mam 2 podminky. A to v dane třidě nadpruměrny prostor ktery teď neřešim a pak aby to trochu jelo. To znamena nejvykonnějši verze ktera stoji šilenych 466tkč což je dost mimo. A ani slabši varianta v nižšich stupnich vybavy neni cenově atraktivni a stale jde o hodně sebevědome ceny.
15. 1. 2015 11:25
Re: Hmmm
90PS s 9.5s na stovku v Challenge alebo Attraction by malo pre toho, kto chce aby to jelo a chce vybavu bohato stacit. Ist do 115PS nema ziaden zmysel.

Ceny su velmi sebavedome, ale ak by ti to auto po skusobnej jazde fakt "sadlo", dala by sa urcite poriesit predvadzacka - 3 mesiace a 1000 km je u atmosferickeho benzinu absolutne nic, ja som spravil na 3-ke za rok 24000 km, vtedy to bola absolutna novinka, kupovat teraz, asi by som isiel do predvadzacky...
Avatar - iudex
15. 1. 2015 11:27
Re: Hmmm
Problém nacenenia M2 je v tom, že do značnej miery vylučuje záujemcov, ktorí primárne pozerajú na pomer value/money. Konkurencia v triede totiž vie ponúknuť podstatne nižšiu cenu "už od..." a naopak tie vyššie výbavy už silne zasahujú do cenovej úrovne nižšej strednej triedy. Preto typický kupujúci zohľadňujúci cenu bude mať dilemu, či auto segmentu B so 66 kW motorom a slušnou výbavou, alebo auto o triedu väčšie, o triedu výkonnejšie, iba s o málo slabšou výbavou (napr. Megane 1,2TCe 96 kW).
Dvojka má najviac šancí u tých, ktorí nepotrebujú väčšie auto (povedzme ide o kúpu druhého auta do rodiny, pre manželku, do mesta) a naopak chcú atraktívne, chic auto, ktoré nebude na každom rohu. Je pritom jasné, že táto cieľová skupina je podstatne menšia a primerané tomu budú i predaje M2.
15. 1. 2015 11:33
Re: Hmmm
Presne tak, lepsie sa to vystihnut ani nedalo, v Cechach, kde je za 13000 EUR pulsar, ktory je plnohodnotnym rodinnym autom, to plati dvojnasobne.

Trochu ina situacia by mohla byt v zapadnej Europe - Taliansko a Francuzsko zboznuju male auta a nemci kupuju kazdy druhy yaris v hybride, takze tieto trhy budu asi primarne a SK,CZ,PL a HU zial iba do poctu...
Avatar - miromen
15. 1. 2015 12:46
Re: Hmmm
Ja patřim k menšině ktera je ochatna utratit za segment B vice než je u nas běžne. Nicmeně jiste hranice mam a je mi jasne že v podobne ceně už je zde segment C ktery už bude pro mě použitelny. Je to o preferencich a o tom co součastny trh nabizi.
Každopadně vystihl si to přesně a naprosty souhlas.
15. 1. 2015 12:34
Re: Hmmm
Tak to si asi vyradil i domaci Fabii, ta jede hure dle zrychleni ve vsech motorizacich ;-)
Avatar - miromen
15. 1. 2015 12:40
Re: Hmmm
Na rozdil od M2 mi ma Fabia co nabidnout a udaj zrychleni na kilo neni jediny směrodatny parametr. Nicmeně Škodovkam se snažim vyhybat.
15. 1. 2015 13:10
Re: Hmmm
Jinak teď sem koukal na novou Fabii... a hodně velký zklamání. Tak jak to na fotkách vypadá dobře, v reálu je to těžký GRC. Hodně nepovedené auto. Ve vnitř to působí menším dojmem než Hurvínek, použité materiály diskutabilní, estetika jakbysmet. Jako tady se to bude prodávat dobře, v Německu jeden rok taky a pak bude těžký sešup dolů, pokud to nebude zachraňovat kombík. Na rozdíl od Hurvínka, který rostl do krásy a Fabie I, která na svou dobu byla průlomová, tohle ej krok zpátky a bude to rychle stárnout.

U Octavie ten design ještě funguje, u Rapidu už se dá o tom bavit, ale u krátké Fabie je to vyloženě průser. V rámci jejich koncernu je Polo úplně jiná liga. Myslím, že to udělali záměrně to zprznění Fábie, jen kvůli lepším prodejům Pola.
15. 1. 2015 13:20
Re: Hmmm
Na tomhle tvém "příspěvku", jsi opět ukázal, jak absolutně nevíš, která bije.

Nezaujatý a věci znalý člověk, který si právě půjde prohlídnout novou Fabii, bude muset chtě nechtě uznat, že to auto je nesporně povedené a že se bude prodávat jak teplé housky. Není tam moc věcí ke kritice. Auto je velmi dobře postaveno, výborně jezdí, dá se skvěle konfigurovat a je podstatně hezčí než předchůdce.
Nová Fabia bude úspěšnější než F2, prodeje to potvrdí. ;-)

Třeba za rok ti to připomenu. Ale to ty už opět nebudeš vědět, co si kde napsal. Protože ty plácáš blbosti s tak železnou pravidelností, že je to pro tebe spíše tvá osobní vlastnost, než něco neobvyklého, co by trčelo na všechny strany. ;-)
15. 1. 2015 13:54
Re: Hmmm
Škodivka neumí a nikdy neuměla interiéry, každý kdo přesedne z japonského auta je zaskočen neútulností a špatně řešeným vnitřním prostorem Škodivek. Dalším problémem, spjatým s VW, je neexistence normálního funkčního bezporuchového motoru. Nová Fóbie je pro zapadlé české vlastence, jinak lze vybrat lépe.
15. 1. 2015 14:40
Re: Hmmm
Clovek, ktereho vyloze stve navstevovat servisy casteji, nez je nutne, si nemuze neco od koncernu koupit, to da rozum ;-)
Koukat na ty froflakle inetriery u Fabie, pomalu jak z doba S120, tak to fakt ne. Tahle Mazda ma interier lepsi nez Audi A1 >:D
15. 1. 2015 14:36
Re: Hmmm
Tak nezaujaty clovek si plete generace a mysli si, ze uz se to vyrabi par let. Asi bude problem v tom, ze ty nejsi neznaly a nezaujaty, vid?
Nez predchudce je snad hezci cokoli, ne >:D
15. 1. 2015 17:16
Re: Hmmm
Co vám může Fóbie na rozdíl od M2 nabídnout? Ptám se bez nějakých záludností, nepřišel jsem na nic, kromě nižší ceny "od", doopravdy mě to zajímá.
Avatar - Emel
15. 1. 2015 17:21
Re: Hmmm
Více místa, nižší cenu za auto s šestikvaltem nebo silnějším motorem (TSI 81kW), větší flexibilitu ve výbavě i pár prvků navíc, naftový motor, automat k více motorům, variantu kombi a škrabku ;-)
Avatar - Emel
15. 1. 2015 17:39
Re: Hmmm
Máš recht, nafta je tady taky (ne že bych po ní nějak toužil).
Avatar - miromen
15. 1. 2015 17:41
Re: Hmmm
Trefil si. V podstatně za rozumnějši penize dostanu vice nejen prostorově. I když u Fabie mi jiste vybavove prvky chyby jako např. el.sklopna zrcatka. Pak už je to o osobnim kontaktu včetně jizdy.
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 17:24
Re: Hmmm
Kombi? O něco lepší konfigurovatelnost? Nižší ceny náhradních dílů? Zřejmě i větší vnitřní prostor? Prostor jen odhaduju.
15. 1. 2015 11:09
Re: Hmmm
Vždyť to váží necelou tunu, ty bubny jsou vzadu naprosto dostatečné, kotouče by byly jen na parádu.
15. 1. 2015 15:02
Re: Hmmm
ESP v kombinaci s bubny nebude nikdy fungovat tak dobre jako s kotouci.
Avatar - Ham.
15. 1. 2015 12:43
Re: Hmmm
Šetří se všude, u auta za dvěpade to celkem chápu.
15. 1. 2015 13:28
Re: Hmmm
O tom žádná, ale tohle umí i téměř půl mega. A pořád buben.
Avatar - Ham.
15. 1. 2015 15:29
Re: Hmmm
Jj, tak u auta za půl mega už to je trochu "problémek", ale podle mě tahle auta nikdo za víc jak za třipade nekupuje.
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 15:33
Re: Hmmm
Je. Ale podobně jako např.OIII za mega.
Avatar - Ham.
15. 1. 2015 15:40
Re: Hmmm
Tak OIII za mega v reálu také nikdo nekupuje.
Avatar - strýček BOB
15. 1. 2015 10:56
Děkuji Mazdo...
V dřevních dobách jeden z mých prvních vozíků, atmosféra R4, karoserie z papíru s hmotností 950kg, rámus od kamínku v zadních podbězích byl hrozný. Díly drahé jako prase, servis drahý jako prase, pojistka drahá jako prase, dodací lhůta dílů mimo sklad v Evropě několik měsíců >:D

Níkdy bych nevěřil, že se bude vyrábět takovéto auto a to v době kdy je trendem motorizace 0.9 twinturbo s kompresorem.

Zařadím se mezi bychaře. Tuhle Mazdu bych chtěl a moc >:D :yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 1. 2015 11:57
Škoda
Škoda, ale za 66 kW je těch 330.000,- Kč moc ... pěkný autíčko, ale ceny mimo, jejich cenová politika trochu připomíná třeba Hondu Jazz, bohužel. :no:
Rozbalit vlákno
7
15. 1. 2015 12:40
Re: Škoda
Musis koukat jak to jede a na vybavu. Tahle motorizace je uz skoro zbytecne silna, 95% ridicu plne uspokoji zaklad 1,5.
Po doplneni klimy nebo priplaceni lepsi vybavy si na tom s Fabii 1,2TSI s priplatky cca stejne.
Budes mit auto co vypada novy a ne faceliftovany ;-)
Interier u Mazdy vypada super, tohle u Skody nepriplatis ;-)
15. 1. 2015 13:05
Re: Škoda
vpodstatě souhlasím, ale těch 66kW je základ (55kW je zoufalství) a za 329.000,- Kč, je to zkrátka moc drahý ...
15. 1. 2015 13:50
Re: Škoda
Ale no, vacsina aut v triede B sa predava s klimou, bez tempomatu a so zrychlenim nad 13 sekund.

V tomto kontexte mazda 2 aj s najslabsim motorom so zrychlenim 12.1s vo vybave Emotion s klimou, radiom, start-stop, palubnym pocitacom a centralnym zamykanim s DO bude vacsine typickych kupujucich daneho segmentu uplne stacit. Disky si dokupis neorigo. A z vonku nikto nevie, ci mas vybavu Emotion alebo Attraction. A aj ten najlacnejsi interier v mazde vyzera podla mna o dost drahsie ako ten "social editon" interier fabie.

Blbe je to, ze vybavy su vzdialene len cca. 15000 Kč od seba, takze clovek zacne uvazovat, ci si nepriplatit - a zrazu si na attraction 90PS.

Do mesta a okolie ako druhe auto 75PS s 12.1 a Emotion uplne staci...

Inak toto je prvy model mazdy, kde nie je rozdiel medzi SK a CZ cenami, co je skoda. Chlapci z Japonska to prepocitali podla devalvovaneho kurzu CZ a tak to vyjde drahsie...
15. 1. 2015 17:22
Re: Škoda
výbava je mi celkem lhostejná (i když by byl dobrý šestikvalt), ale auto s 55kW bych si zkrátka nekoupil
15. 1. 2015 14:13
Re: Škoda
No zoufalstvi jak se to vezme. Vetsine se vybavi 55kW v trihrnku 1,0MPI a to asi zoufalstvi je, ale tohle je 55kW ve ctyrvalci s objemem 1,5 a to bude o necem jinem. Uz podle zrychleni je videt, ze je tam uplne jiny kroutak. Spotrebou je na tom o chloupek pritom Mazda jeste lepe.
Kdyz se podivas jak se tu chvali 1,0MPI tak je jiste ze tento zaklad je spise vyborny ;-) Vaha Mazdy je pritom oproti FIII 1,0 jeste o pomalu 100Kg nizsi.
Avatar - miromen
15. 1. 2015 15:22
Re: Škoda
O "super" mame dost rozdilne představy. Ač mužu zatim soudit jen dle foto tak Fabia se mi libi jak exterierem tak interierem. Naopak u M2 Kodo styl mi vubec nesedi a hlavně interier jde mimo mě. To co funguje u vyššich řad předevšim u modelu 6 naopak niže to evidentně designu ubližuje.
Avatar - Rysguf.
15. 1. 2015 12:09
Mazda je ako Apple...
nerobia svoje produkty lepsimi ako konkurencia, ale robia ich inak...

Ci uz to je naozaj lepsie v konecnom vysledku povedia zakaznici, ale v celkovo to (najma s motormi Skyaktiv) vyzera slubne :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - SCHROJF
15. 1. 2015 15:28
Re: Mazda je ako Apple...
Ano robia ich inak...ale na Mazdu 2 sa urcite nebude stat 24hodin pred otvorenim predajne.... ;-)
16. 1. 2015 07:42
Re: Mazda je ako Apple...
Takhle ti to reknu. Kdyby byl Apple tak dobry a prevratny v IT jako Mazda v autech, tak bys o Apple v zivote nikdy nic neslysel.
Nemam nic proti Mazde, ale vim neco o firmach jako Apple, Intel, Google atd. a Mazda nikdy v historii neprdvedla nic, co by se dalo porovnavat. Maximalne vyprodukovali par ne moc spolehlivych wankelu, v branzi ovsem zadny jiny takovy blazen nebyl.
Mazda je ted pekne pozadu, jen si to priznejme. Snazi se s atmosferami bojovat proti turbu (atmosfera NIKDY nepojede jako turbo, kdyz chci poradne pridat), snazi se s tim svym SkyActive, ale fakt je, ze jedine, co ta technologie prinasi je, ze je zo levnejsi na vyrobu (nez napr. motory s turby u konkurence). A bude hur - hybridy maji asi zajimavou budoucnost v pristich 10 letech a tam to vypada, ze Mazda nema vubec nic.
Proste design exterieru stacit nebude, design interieru a predevsim jejich "technologie" v intrieru je taky 10 let pozadu. O asistentech ridice taky radeji pomlcet - kde jsou veci jako automaticke zastaveni vozu pred prekazkou, senzory na svetla a sterace, udrzovani v pruhu nebo aktivni tempomat?
Je to blby, ale je to tak - nestihaj.

A pozor - me se Mazdy (exterier) velice libi! A cumim, co umi japonci s atmosfrickymi motory, to jim vzdycky slo a stale v tom pokracuji. Ale 4valec 1.5l 77kW a 150Nm jsme tady meli pred deseti lety v pulce aut, to je taky pravda. No dobre, tak to byly vetsinou sestnactistovky...
Avatar - _Karel_
16. 1. 2015 08:46
Re: Mazda je ako Apple...
" O asistentech ridice taky radeji pomlcet"- tak to radši pomlč. Kterej ti konkrétně v mazdě chybí?
18. 1. 2015 13:42
Re: Mazda je ako Apple...
Mas pravdu, overil jsem si to a mylil jsem se, ty asistenty Mazda uz skutecne nabizi tak, jak se slusi a patri.
Uznavam, trochu jsem se asi nechal unest tim porovnanim Mazdy s Apple.
16. 1. 2015 11:34
Re: Mazda je ako Apple...
Nastastie sa mylis:

1. HYBRID vychadza z atmobenzinu - ten ma mazda najlepsi na trhu, kedze ho ako jedina poriadne vyvija, plus rekuperacie - na tej mazda pracuje - najblizsich 10 rokov maju technologicky vystarane, na tom sa snad zhodneme.

2. Elektromobil je statisticka odchylka, vodikova toyota vychadza hadaj z coho - z priusu, t.j. z hybridu, range extender elektromobil vychadza z atmobenzinu a hybridu...

3. ano, vyzera to, ze atmobenzin je LACNEJSI ako turbo. Preto maju mazdaci zaklad 1.5 stvorvalec so zrychlenim 12.1 sekundy a skodovkari 1.0 MPI trojvalcek so zrychlenim cez 15, kedze turbo za danu cenu VW asi nevie vyrobit. Ford ecoboost je vsetko, len nie eco, renault tce nespravil ziadnu dieru do sveta...

4. nezabudaj, ze vacsina sveta jazdi na 91-tku. To je velky problem pre tie turbomotorceky, pretoze im nekvalitne palivo nechuti. Turbomotorceky su mimo EU statisticka odchylka. USA menia metodiku merania spotreby, co je dalsi problem pre male turba...

5. pred 15 rokmi tu neboli blbe EKOLIMITY EU!!! Pokrok je v tom, ze mas u modernych skyactivov mierne vyssi vykon ako u starych motorov mazdy a podstatne nizsiu spotrebu. Nebyt ekolimitov a debilne nastavenych testovacich cyklov, turbobenziny by sa nerozsirili a nevymreli by uplne V6 v EU, co je velka skoda...

6. v jednom mas pravdu, mazda nema ani hothatch ani poriadny sportiak, ich motory koncia pri zrychleni cca. 8 s na stovku. Jednoducho dan za to, ze su malou automobilkou. Jedine mazda 3 s motorom 2.5 a manualom by sa dala povazovat za sportovu verziu - avsak tu v EU sa kupit neda. Jediny sportovy motor bude 2.5 s turbom pre CX9 plus rovno aj pre 3 MPS a 6 MPS.

7. Hadaj preco mazda zatial nema turbo - lebo vyvija vylepsene atmobenziny s kompresiou 18:1 :D:D:D T.j. na stare motory turbo davat nebude a nove budu tak do troch rokov. Ked vzladnu 18:1, co URCITE zvladnu, inak by krachli, kedze na to vsadili vsetko, dokazu to, kde si H/K, mercedes a ini vybili zuby - o technologickej zaostalosti u mazdy nemoze byt ani reci...
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 1. 2015 12:57
Tohle se prodávat nebude...
Může se nám líbit, může nám být sympatická svým projevem a hodnotami, ale v B segmentu je takový nátřask, že v současných konfiguracích a se současnými cenami osloví Mazdí Dvojka jen okrajové procento kupců.

Trojka a Šestka sice mají také děsivou konfigurovatelnost na úrovni socialitsické koupelny, v rámci svých segmentů mi ale příjdou cenově atraktivnější, lépe vymezené a obhajitelné oproti konkurenci.

Nechci být prorokem špatných zpráv, ale tady imho půjde max o pár stovek, spíše jen o desítky kusů ročně.
Rozbalit vlákno
7
15. 1. 2015 13:03
Re: Tohle se prodávat nebude...
:yes: :yes:
Vidím to úplně stejně.
Mazda 6 s cenou od 570 tis. je úplně někde jinde. I u 3ky si umím představit, že někoho osloví ( i když tady ž mám pochybnosti), ale tady to bude nula od nuly pošla. Bychařů se najde jistě dost. Solventních kupců, kteří koupí v rozumné konfiguraci podobné japonské auto za 400 bude minimum.

Někdo tady zmínil Jazz. Ano, tohle je ten stejný případ. I Jazz byl dobré auto, ale za cenu Golfu ho v Evropě koupila jen hrstka lidí. To je realita.
Avatar - Enthusiastic.driver
15. 1. 2015 13:23
Re: Tohle se prodávat nebude...
Tak v mém okolí je třeba M3 snad nejvíce se prodávajícím novým autem. Už si ji koupilo 5 lidí, které znám, což je z nových aut suverénně nejvíc. :-)

Je sice pravda, že sociální bublina ve které se pohybuju je složená především z divných lidí, co mají rádi auta, ale na druhou stranu si myslím, že kdyby se čísla prodejů ve střední a nižší střední osekaly o fleety, byla by Mazda poměrně vysoko.
15. 1. 2015 15:31
Re: Tohle se prodávat nebude...
Tak pokud M3 ma byt BMW M3, tak to jsi v dobre spolecnosti >:D
15. 1. 2015 19:24
Re: Tohle se prodávat nebude...
Tak jsem to narychlo prohnal procesorem a po odečtení registrací na firmy je Mazda v ČR 16. Nevím však, co si představují pod "ostatní". Čistě v soukromých, jak to bere SDA, je pak 13. (překvapivě má Mitsubishi skoro stejný počet soukromých registrací).
15. 1. 2015 14:00
Re: Tohle se prodávat nebude...
Uplny zly odhad podla mna - m6 a cx5 mozu mat najsamlepsie ceny, ale vacsina ludi v nasich koncinach nema dost penazi na strednu triedu - a teda nekupia.

m3 vychadza cca. rovnako ako golf a spol. a je aj v najpredavanejsej triede plus spolahlivost sa rata, ano, priplatis si oproti meganu, ale najspolahlivejsie 5-rocne auto v nizsej strednej = mazda3 a mnoho inych pozitiv...

U malych aut cenovo japonci nedokazu konkurovat ponukam typu od 8000 EUR, triedu A ani poriadne neponukaju, tam je to este horsie.

Mazda2 pojde vo vyssich vybavach dobre na odbyt v Taliansku, Francuzsku, Nemecku, Britanii a pod. U nas sa najde zopar nadsencov, co chcu male auto - napr. zeny, no a potom je tu G75+Emotion pre vacsinu...
15. 1. 2015 13:09
Re: Tohle se prodávat nebude...
jo myslím si to samé, jinak konfigurovatelnost, respektive její nemožnost či omezenost mi nevadí, díky 2-3 daným paketům je ta výbava podstatně levnější než třeba u VW, kde si člověk teoreticky může vybrat z desítek až stovek příplatkových pitomostí, ale neuvěřitelně předražených
Avatar - euro89
15. 1. 2015 15:09
Re: Tohle se prodávat nebude...
Na druhou stranu ČR rozhodně není klíčový trh pro Mazdu v žádném segmentu. >:-[] A na klíčových trzích nemám o prodeje strach. Třeba tady v Bavorsku jsem ještě před cca. 10 lety potkával z japonských značek nejvíce Toyoty, ale dnes když budu počítat jen v současnosti prodávané modely, tak tu nejvíc potkávám právě Mazdu. Zejména modely 2, 3, 6 a CX-5 tu jsou téměř na každém rohu.
15. 1. 2015 13:53
Taková Alfa z Japonska :-)
Ale za tu cenu... Oslovila by mě 1,5/85, ale za pul mega je to proste drahe 8-s
Rozbalit vlákno
12
15. 1. 2015 14:10
Re: Taková Alfa z Japonska :-)
Zas na druhou stranu. Už v základu je pořádný motor.
Avatar - woody-alien
15. 1. 2015 14:16
Re: Taková Alfa z Japonska :-)
Mně se tahle Dvojka líbí a snad ještě víc uvnitř, ale jak říkáš. Za půl mega (v reálu) máš v tomhle segmentu výbavou natřískanou 208GTi, Fiestu ST, nové Polo GTI, případně s nějakým odstupem i Clio RS. Což nejsou žádný spartánský sporťáky, ale auta pro denní použití. O 100 tisíc níž pak najdeš třeba nadstandardně vybavenej a skvěle jezdící Swift Sport. Zkrátka, tahle Mazda to bude mít u nás těžký.
15. 1. 2015 14:46
Re: Taková Alfa z Japonska :-)
Presne tak :yes:
15. 1. 2015 14:30
Re: Taková Alfa z Japonska :-)
Tak tohle bych neresil, pujdou spise relativne vyhodne a vybavene zaklady. To jako chces rici ze dovybavena Fabka na tuhle uroven za podobne penize neni draha?
15. 1. 2015 14:48
Re: Taková Alfa z Japonska :-)
Proc mi furt nekdo musi podstrkovat Fabku?!
A proc vybavu?
Psal jsem, ze by me oslovila 1,5/85kW = silnejsi verze, a u Mazdy, bohuzel, ji MUSIM mit pouze za tu nejvyssi moznou cenu.
Pokud se chces porad jako nouma hrabat v ceniku Skodovky, tak Fabka 1,2TSI 81kW je i s DSG o sto tisic (slovy 100 000,-) nize a to klidne i v kombajsu, a ze nebude mit vyhrivane vnitrni zrcatko a displej na kazdem ventilku je mi srdecne jedno.
15. 1. 2015 15:09
Re: Taková Alfa z Japonska :-)
Srovnavam s ceskym etalonem, nejprodavanejsim autem trhu.
Jinak Fabie je levnejsi, ale s jakou vybavou. TOP vybava Fabie je docela chuda, to nabizi Mazda snad u druhe, treti vybavy. Chce to resit cenu a vybavu, design interieru a motor. Dokaze tohle Fabka jako cesky etalon a nejprodavanejsi auto na ceskem trhu vyrazne levneji? Nedokaze
15. 1. 2015 15:26
Re: Taková Alfa z Japonska :-)
Tak pokud soudis auto podle toho, ze i v takove nakupni tasce musis mit narvanou maximalni moznou vybavu, tak je mozne, ze dynamicky, prostorove a vybavove srovnatelna Fabie muze byt drazsi (nechce se mi hrat s cenikem, abych to potvrdil / vyvratil).
Na co poukazuju je fakt, ze pokud bych chtel "kapesni raketu", tak na Mazdu kaslu, byt se mi opravdu celkove hodne libi (design exterieru / interieru, nizka hmotnost, atmo motor), protoze za ty prachy mam Fiestu ST a to je jizdne jiny vesmir.
15. 1. 2015 18:58
Re: Taková Alfa z Japonska :-)
Pointa je, že u Mazdy tu výbavu koupit musíš. Jinde můžeš.
Avatar - miromen
15. 1. 2015 15:17
Re: Taková Alfa z Japonska :-)
Ty trpiš nějakym postiženim ?
Avatar - Emel
15. 1. 2015 14:37
Re: Taková Alfa z Japonska <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Jo, je to pálka. Nakonec... za 490 je Mazda 3 Revolution 2.0G 88kW... a za 515 s tím silnějším dvoulitrem (opět Revolution)... a to trojka taky není vyloženě lidovka.

Ne, tohle je prostě drahé :-( . Ale pěkné... :-O
15. 1. 2015 15:10
Re: Taková Alfa z Japonska <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Cena je vysoká, ale čakalo sa, čo ma skôr prekvapuje je rýchle cenové prekrývanie s 3. Toto sa fakt bude kupovať v základnejších verziách alebo ako druhé auto štýlovka, kde sa nebude pozerať na cenu.
15. 1. 2015 19:11
Re: Taková Alfa z Japonska <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Slabší v Revolution je teď za 506 a silnější za 531. TOP je +70 tisíc. Mimochodem, u Mazdy zvláštně používají baťovské ceny.
15. 1. 2015 14:37
Mazda 2 simply never
WTF? Vyblita pristrojova deska a la slapaci auticko. A cena? Za to mam super Fabii s 1.0 MPI co reze D1 Autobahn jak pila sekvoje v kanadskem lese! 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
15. 1. 2015 14:44
Dotazy pro redakci
Stejně jako u šestky jsem to moc nepochopil, nemůžete to rozepsat nějak jasněji?

1) Jak je to s klimou? V Emotion za 326t po příplatku. Co pro Challenge, která stojí v základu 314 - je tam už klima? Pokud ano, tak Emotion s klimou nedává smysl, right? U Revolution Top je autoklima, ale co ostatní verze?

2) Jste si jistí dělením sedadel v poměru 3:2? Není to spíš 2:1?
Rozbalit vlákno
21
15. 1. 2015 15:54
Re: Dotazy pro redakci
Dobrý den,
od Emotion výše je klimatizace standardem (manuální). Pouze Revolution Top má klimatizaci automatickou. S tím dělením sedadel máte samozřejmě pravdu, už je to opraveno.
Avatar - Emel
15. 1. 2015 15:59
Re: Dotazy pro redakci
Už je to jasné, díky... původně ta věta zněla tak, že klima je dostupná až v Emotion a to za příplatek :-)
15. 1. 2015 16:04
Re: Dotazy pro redakci
Ano, proto jsem tu větu raději přeformuloval, aby to bylo jasnější.
15. 1. 2015 15:56
Re: Dotazy pro redakci
2. Automaticka klima je iba u najdrahsej vybavy s najsilnejsim motorom = naivacsi fail tohto auta
1. Klima nie je iba u G75 vybavy, to je ta do reklamy Cena od, vsade inde je manualna klima.
G75= emotion - klima a pochybujem, ze to auto bude fyzicky v nejakej predajni, skor v reklame na bilboarde, kde bude fotka najvyssej vybavy a cena od...
Avatar - Emel
15. 1. 2015 16:04
Re: Dotazy pro redakci
Otázka úhlu pohledu, autoklima patří k tomu co bych asi i oželel.

Těch věcí co jsou jen v top je víc... mně by asi v takovém autě nakonec stačil i ten 66kW motor, jenže je jen s pětikvaltem...

A jsme opět u toho. Chceš šestikvalt? To budeš jistě nutně chtít i bílé kožené čalounění... ;-\
15. 1. 2015 16:28
Re: Dotazy pro redakci
Ja absolutne neobhajujem politiku vybav mazdy, jednoducho stokrat radsej m3 ako plne vybavenu m2...

Len sa na to snazim pozerat v kontexte triedy B. To Rev TOP je cisto ako konkurencia pre premiovky stylu A1 a vobec by som to neriesil. Triedy A a B maju uplne ine poziadavky/zvyklosti/standardy ako nizsia stredna a vyssie. Ked sa pozriem do cennika fiesty, swiftu, i20 a fabie, tiez tam neriesia primarne navigaciu, zrychlenie, kozu, jazdne pruhy a pod. a v ramci triedy bude ta mazda urcite patrit k top autam.

Celkovo je pre mna mazda o tom, ze kupit Challenge so spravnym motorom a zvysok sa da dodatocne neoficialne dovybavit za lacnejsie...
Avatar - Emel
15. 1. 2015 16:51
Re: Dotazy pro redakci
Jak neoficiálně dovybavíš šestikvalt nebo autoklimu? Jinak jo, Challenge 66kW za 330, k tomu metlu a loketní opěrku... to by šlo.
15. 1. 2015 17:41
Re: Dotazy pro redakci
To nie, daju sa ale veci ako parkovacky, kozene sedacky, kryty pedalov, prahove listy, ak chces tak jazdne pruhy a bezpecnost,, metla by snad bola zdarma...

Petikvalt by som zatial nevnimal ako nejaku extra nevyhodu, chcelo by to pockat na testy, hlavne kolko to bude tocit na dialnici, rozumne poskladanych pat kvaltov moze byt niekedy fajn. So stupnami vybav sa nema zmysel pasovat, na to mame mazda forum, ako si to za lacny peniaz dovybavit, je rozdiel dat za kryty pedalov 25 EUR a dalsich 20 za montaz ako kupovat v mazde za 250 EUR plus montaz...
Avatar - Emel
15. 1. 2015 17:50
Re: Dotazy pro redakci
Kryty pedálů a podobné ptákoviny já ale vůbec neřeším. Problém je, že tě Mazda nutí (a nejen u dvojky) jít až do nejvyšších výbav proto, abys dostal třeba motor nebo převodovku kterou chceš.

Ty fixní výbavy mi až tak nevadí, u trojky i šestky se mi Attraction docela trefuje do priorit, pár drobností tady a tam přebývá nebo chybí, ale nic tak zásadního. Kombinovatelnost výbav, motorů a převodovek, to je ten hlavní problém.

Metla zdarma? Jak jsi na to přišel?
15. 1. 2015 17:55
Re: Dotazy pro redakci
Tak u m3 som mal metlu zdarma, hoci to bola novinka, to by sa malo u kazdeho seriozneho predajcu dat dohodnut, hlavne, ked platis v hotovosti.

To dovybavenie je podla mna zaujimave, napr. ked niekto chce kozu = MAD, ked chce asist. jazdnych pruhov a pod. = Mobileye, parkovacky uz dnes spravi skoro kazdy..., ja som chcel bezpecnost a nemohol som si dovolit najvyssiu o 4-5 000 EUR drahsiu vybavu, tak som si to poriesil takto, napr. na kozu si absolutne nepotrpim, ale zase ini auto bez koze nechce...
Avatar - Emel
15. 1. 2015 18:06
Re: Dotazy pro redakci
No dobře, konkurence umí vesměs lepší slevy než Mazda, ale to bych sem teď netahal... buď budeme řešit ceníkovky, nebo ceny po slevě.

Ptákovinky neřešme... je to u Mazdy taky problém, ale ne tak velký. Základní problém vidím fakt v tom, že nejsilnější 1.5G i šestikvalt nekoupíš jinak než v top za 465. To by sakra byl takový problém to nabídnout aspoň od Attraction?
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 18:12
Re: Dotazy pro redakci
Fakt by mě zajímal důvod. Copak v Evropě vůbec nepotřebují prodávat? Nestíhají vyrábět? Je to škoda.
15. 1. 2015 18:53
Re: Dotazy pro redakci
Nie, v EU nepotrebuju predavat:
- nemaju tu ziadnu tovaren, ktoru by museli vytazit
- ine trhy maju prednost
- robia minimum na sklad, nie su pod tlakom predavat kvoli strate hodnoty
- predaje tu maju take male, ze aj keby sa sekli, novych m2 sa v EU preda viac ako starych... A prehnana cena sa casom skorigovat da, ale vysvetli japoncovi, ze ma prehnanu cenu...

P.S. Po tom, co vyviedol Butterfly v "stolnom tenise", ked sa dobrovolne vykaslal na poziciu najvacsieho predajcu na svete, aby drasticky mohol zvysit ceny, je pocinanie japoncov v automobilovom priemysle iba slaby odvar toho, co su schopni. Mam taky dojem, ze maju presne opacne motto ako cinania - radsej predat malo a co najdrahsie, ako vela a co najlacnejsie...
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 19:00
Re: Dotazy pro redakci
To mě přijde jako blbost.Když budu hodnotit cenu M3 a M6, tak určitě nemám pocit, že by byly drahý.Nejsou levný, ale takový Golf, nebo Passat,Mondeo, levnější většinou nebudou. Cena ok. Můj dotaz byl myšlen - proč tak omezené kombinace motor/výbava.
Motor/převodovka je i jinde občas problém, viz Rapid DSG.
15. 1. 2015 19:00
Re: Dotazy pro redakci
Nechceš snad naznačit, že bych měl auto nechat přečalounit, když kůži nechci?
Avatar - Emel
15. 1. 2015 19:05
Re: Dotazy pro redakci
Kup potahy s leopardem...
15. 1. 2015 19:33
Re: Dotazy pro redakci
>:D Když už, tak ze skopovice - možná nevypadá luxusně, ale funguje.
Avatar - _Karel_
15. 1. 2015 17:57
Re: Dotazy pro redakci
Metlu zdarma dostaneš nejspíš reálně jako slevu.
Edit- odpovídám pozdě :-)
Avatar - woody-alien
15. 1. 2015 18:18
Re: Dotazy pro redakci
Tak tak. Přiřazení motorů a převodovek k výbavám je daleko větší problém než pevně nastavené výbavy. 85kW 1.5 by už bylo hodně dobrý svezení a v Attraction by mohl být za nějakých 390-395t. To by byla přijatelná cena. A proč ne, když můžou v Attraction nabízet nafťák ?
15. 1. 2015 18:28
Re: Dotazy pro redakci
Na meststkou autíčku je zrovna ten 6-kvalt zbytočný. Toto nie je hltač dialničných kilometrov. Väčšinou pôjde aj tak max. na 4-ku.
15. 1. 2015 18:59
Re: Dotazy pro redakci
Koukal jsem do ceníku a dělení je 60:40, tedy 3:2.