Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Polo WRC 2015 představen: Jednodušší, lehčí, silnější

V německém Wolfsburgu bylo představeno nové želízko Volkswagenu v ohni pro světový šampionát rally. Polo WRC 2015 má být lehčí, silnější a jednodušší.
Zpět na článek
17. 1. 2015 14:47
17. 1. 2015 15:36
17. 1. 2015 16:54
17. 1. 2015 17:10
17. 1. 2015 19:40
17. 1. 2015 19:50
17. 1. 2015 19:58
18. 1. 2015 11:39
18. 1. 2015 12:28
17. 1. 2015 20:26
17. 1. 2015 20:37
17. 1. 2015 20:50
17. 1. 2015 22:26
17. 1. 2015 23:01
18. 1. 2015 09:30
18. 1. 2015 11:02
18. 1. 2015 11:30
18. 1. 2015 12:44
18. 1. 2015 16:53
18. 1. 2015 07:18
Avatar - flyboyeda
17. 1. 2015 14:47
nádhera
:yes: :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Otrava
17. 1. 2015 15:36
Ach jo
...takže to bude stejná nuda jako loni (vyjma soubojů Ogiera s Latvalou) :-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - praděda7
17. 1. 2015 16:54
Re: Ach jo
WRC jde pomalu ale jistě do kytek. Celý ten cirkus se stal velmi nákladnou aktivitou, kterou horko těžko zvládají i tovární týmy. Navíc továrny zápasí s nesmyslnými požadavky ekologické mafie a rozpočet na závodění se už jen velmi složitě před akcionáři obhajuje. Je jen otázkou času, kdy i VW hodí WRC stopper, Jediná cesta, která by mohla celou show zachránit, je prostřednictvím regulí snížit náklady na polovinu. Vozy by měli být striktně produkční a povolené úpravy pouze bezpečnostního rázu.
Avatar - Deutsch
17. 1. 2015 17:10
Re: Ach jo
Takhle si čtu tvůj příspěvek ,říkám si ten kluk má sakra pravdu a najednou přijde poslední věta, kterou doufám nebereš vážně ...to je totální nesmysl. >:D
Avatar - praděda7
17. 1. 2015 19:40
Re: Ach jo
Proč ne produkční? Dnes jsou HH dost výkonné na to, aby už krom ochranných rámů a nějaké menší výztuhy tu a tam, nic jiného nepotřebovaly. Máš lepší recept jak snížit náklady?
Avatar - Nerez
17. 1. 2015 19:50
Re: Ach jo
Postavit produkční auto jen s úpravama bezpečnostního rázu na trať, je po pár rychlostkách po něm. Ty seriový díly na tohle vůbec nejsou stavěný.
Avatar - praděda7
17. 1. 2015 19:58
Re: Ach jo
Nejsou stavěný? Slyšel jsi někdy o NCAP testing?
Avatar - Deutsch
18. 1. 2015 11:39
Re: Ach jo
Slyšel... Slyšel jsi někdy například o Finské rally? O těch skocích tam?
Avatar - praděda7
18. 1. 2015 12:28
Re: Ach jo
S cesťákama by ty skoky nebyly tak dramatické...
Avatar - Ham.
17. 1. 2015 20:26
Re: Ach jo
Podle mě nejsou hlavní problém WRC náklady továrních týmů, ty nejsou malé, ale nijak závratné, třeba ve srovnání s F1 doslova nicotné, ale naopak malé "výnosy". Myšleno sledovanost a tím atraktivnost pro automobilky pro jejich marketingové účely. WRC především potřebuje zvýšit sledovanost. To se ji částečně za poslední roky podařilo zlepšit (přenosy z vrtulníků, v krátkém odstupu sestřihy RZ na webu, přímé přenosy z power stage, on-line kamery v autech etc.), nicméně je to stále málo.
Naopak o technice si myslím, že je to dnes docela solidní kompromis, žádná šílená přemotorovaná monstra a na druhou stranu chtít sériová auta by mohlo ohrozit právě tu sledovanost, koukat na sériovou Fiestu nebo Polo jak se plouží po tratích by po letech skutečně ostrých sportovních speciálů bylo maximálně nudné a diváci by utekli, což by WRC právě zahubilo. Automobilky klidně pustí chlup, ale musí vidět atraktivitu sportu do kterého investují pro diváky, to je celé jádro problému. Potýkají se s tím všechna odvětví motoristického sportu a WRC není výjimka. Když zakážeš v premier league profíky a nasadíš do týmů amatéry, kteří se živý něčím jiným než fotbalem, tak kluby sice za hráče utratí minimum jenom jednou týdně za párek a pivo po zápase, ale tribuny budou prázdné.
Avatar - praděda7
17. 1. 2015 20:37
Re: Ach jo
Nemáš pravdu! S tím samým argumentem přišli kritikové, když končily v roce 1985 Group B rally cars. No vidíš a nestalo se nic...psi štěkali a karavana šla dál...
Avatar - Ham.
17. 1. 2015 20:50
Re: Ach jo
Ukončení nesmyslného zvyšování výkonů notabene v autech s nijak skvělými jízdními vlastnostmi v polovině osmdesátek jsem považoval za rozumné, byť hodně fanoušku považovalo tuto éru za vrchol. Nicméně dnes je situace zcela jiná, to co je technicky povoleno nejsou ani žádná přemotorovaná monstra ani neúnosně drahé speciály (samozřejmě myšleno pro automobilky). Je potřeba k věci přistupovat rozumně a nedojít k extrémům ani z jedné strany (sk. B vs tvůj návrh na sériová auta).
Avatar - praděda7
17. 1. 2015 22:26
Re: Ach jo
"Přistupovat rozumně" je něco čemu FIA nerozumí. WRC vozy jsou dnes neúnosně drahé speciály bez debat. A road going WRC Polo stojí 3.5mil Kč a udělat z něj rally speciál stojí dalších 2 mil.Kč. Udržovat tento vůz po celou sezonu stojí další 3 mil.Kč. Tomu se říká neúnosně drahé v jakékoliv řeči.... Jediná cesta jsou seriové vozy!
Avatar - Ham.
17. 1. 2015 23:01
Re: Ach jo
10 mio. drahé? Pro automobilky jsou to peanuts. Podívej se kolik stojí speciály v jiných odvětvích.
Avatar - praděda7
18. 1. 2015 09:30
Re: Ach jo
Jo a to vynásob 4x (4 vozy) plus předjezdci, plus provoz týmu, plus cestovní náklady, plus zápisné a pak to všechno vysvětli účetnímu oddělení a akcionářům. A právě teď, když třeba VW závodí s Polem, které je v marketingu skoro nepoužitelné. S Golfem by to už dávalo jakýsi smysl.
Avatar - Ham.
18. 1. 2015 11:02
Re: Ach jo
Problém není v nákladech na auto. Cestovné po celém světě, přeprava aut mezi kontinenty, startovné, hotely etc. tvoří větší část nákladů, takže v celkových nákladech se "ztratí" jestli auto stojí 2, 5 nebo 10 mio. Ale znovu, problém nejsou náklady, ale "výnosy". Koneckonců o tom svědčí i to, že účast utáhnou soukromé týmy a bohaté automobilky se nehrnou. VW je úplně šumák jestli jezdí s Polem nebo s Phaetonem, WRC stejně jako jiné disciplíny automobilky dávno nechápou jako reklamu na jeden model, ale především jako propagaci značky a hlavních sponzorů (to by třeba v F1, DTM nebo WEC nejezdil nikdo, protože tam vždy jezdí speciály, nakonec podívej se fotku zařazenou v článku, POLO tam je nevýraznou šedou vpředu dole, jinak je auto komplet pomalované do válečných barev VW a RB) a protože ta propagace ve WRC je slaboučká díky malé sledovanosti tak se kruh uzavírá a automobilky ztrácí zájem. Prostě WRC je v marketingu pro automobilky téměř bezcenná disciplína a to je ten hlavní problém. Takže WRC musí hledat cesty jak být atraktivní pro diváky a atraktivity pro diváky těžko dosáhne zavedením sériových aut, to by bylo možná atraktivní pro pár amatérských nadšenců, ale z WRC by udělalo právě ten okresní přebor na který nejsou diváci zvědaví. Cestou je být méně demokraty a netahat se se seriálem na kontinenty, kde je zájem minimální a technické možnosti přímých přenosů mizerné. Cestou je zařazování více divácky atraktivních vložek, kde je možné zajistit kvalitní přímé přenosy. Cestou možná je zařazovat šou ve stylu Kena Blocka a prvky ralyecrossu. Cestou je zařazovat vložky na stadionech nebo v městských ulicích, ano musí to být prostě krapet větší cirkus než dosud, protože ostatní disciplíny motorsportu už dávno přešly od ryzího sportu na cirkus a v tom WRC silně zaostává.
Avatar - praděda7
18. 1. 2015 11:30
Re: Ach jo
Stačí to zakončit konstatováním, že jakékoliv závodění s motory je politicky nekorektní a je vymalováno. Není třeba tisíce slov. Sériové vozy by vzaly ekologům alespoň vítr z plachet.
Avatar - Ham.
18. 1. 2015 12:44
Re: Ach jo
K závodění se sériovými vozy nepotřebuješ FIA, pokud tě takový druh zábavy zajímá, tak není nic jednoduššího než vzít partu nadšenců a zazávodit si. Ale nemůžeš od toho očekávat, že to bude zajímat někoho jiného než právě tu partu nadšenců.
Avatar - praděda7
18. 1. 2015 16:53
Re: Ach jo
FIA požehnání je potřeba, pokud by to mělo být WRC.
18. 1. 2015 07:18
vive la france
To se to vlkohradu vyhrává, poté co najmuli francouzského pilota a francouzského šéfinženýra. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Auto CZ
18. 1. 2015 09:36
Trabant 601 L (Rally)
Vzduchem chlazeny dvoudoby dvouvalec, objem 600 ccm, vykon zvysen z 26 na 49,5kW, prevodovka ctyrstupnova, zkracene prevody, brzdy wartburg 353, karoserie ocelovy samonosny skelet s plastovymi dily, max rychlost 145 km/h. V 80 rokoch prislo na start rally 500 divakov, dnes 15 teenegerov, kedysi ludia zili motorsportom a tesili sa ze v ich meste sa kona taketo podujatie, dnes nieje sponzor ani na to, aby dali vitazom sampanske. VW Polo znamena v rally tolko ako marusia vo f1. Radsej keby sa vw zaoberal viac udrzanim kvality z minulosti, ako rozhadzovanim penazi za vyvoj jedneho auta pre nejakeho pretekara, a platenim pr pisalkov. :-!
Rozbalit vlákno
0