I když koruna vůči stabilním světovým měnám v současnosti oslabuje, díky stále levnější ropě platíme u čerpacích stanic méně a méně. A jak se zdá, radosti nám tankování přinese naopak ještě více.
Provokater, daj sem link. Pretoze ja som prave cital, ze paradoxne mali v smesnej nafte vela nafty a malo biozlozky. mam aj otazku - ty mas nejaky zetor, ze ta trapi smesna nafta? alebo cikansky Mergl diesel z osemdesiatych rokov? Radsej sem napis ten pruser za mega a nieco u OMV ... >:D
můj zetor vod Fordu 1.8 D na ekodiesel od ONO vesele chrochtá...je to 70% čistá nafta a 30% pampelišek,..,.v rádobyčistý naftě je tuším 5% biosložky taky >:D
Jo, měli v ekonaftě více běžné nafty, než bývá normované a to je špatně... To by nám pan Babiš byl okraden...
A takhle se, přátelé, dělá manipulace, jak nám právě předvedl Provocateur.
tak já jsem rád, že tu ONO je, protože díky tomu, je i shellka kam jezdím levnější, ale po zkušenostech s onem, kdy mi poskakovalo auto, když jsem ráno nastartoval, dokud jsem tu srágoru celou nevyjel, tak bych tam nejel, ale jsem rád, že konkurence je, protože jinak jsem všude dražší pumpy a nebýt ona, tak platil pořád 39,50.
říši mám za zadkem a mám to blíž jak do krajskýho města. Jezdím tam spíš do akváče..je tam pohoda a levno. Před svátkama a po Novým roce mi stačilo projít jen jeden větší obchoďák v centru Chemnitz a valil jsem bulvy. Ve výprodeji jsem natrefil na Levi´s ky za 5kilo a celkem levný boty. Ale zarazily mě rozdíly v cenách elektroniky u MediaMarkt...kamarád měl na LCD úsporu 3500,- (oproti dovozu,neřešíme clo apod a s reklamací taky není problém). Běžnej kompakt od Canonu na Alze 6900,- tam i s blbým kurzem 6100,- , když seženu levně eura,tak se dostanu i pod 5tisíc a to je sakra znát pár kilometrů od ČR. A hlavně tam člověk vleze do elektra....skoro veškerý zboží si může v klidu vyzkoušet a prohlídnout,ne jako v u nás,kdy držím v ruce telefon a koukám na nejnižší cenu na netu a za mnou už nenápadně pokukuje prodavač....
s benzínem to taky není tak slavný. Mám kamaráda v říši a ten jezdí hlavně pro ty cíga...jelikož u nich dá za PallMall asi 135 Kč. Dřív se říkalo,že sem jezdí i pro nealko,že je u nich drahý...jenže u nich stojí obyč 1.5l limo slazená pouze cukrem bez sladidel 10 Kč. Tady do sebe zdravý lidi cpou hektolitry limonád za 5 Kč nacpanejch sladidlem
Lebo Fico znížil spotrebnú daň na naftu keď bola cca 1.5 EUR liter a dopravcovia štrajkovali proti drahému mýtu. Tak aby nemusel znížiť poplatky za mýto (ktoré idú J&T) tak znížil spotrebnú daň za naftu.
Jasně máš pravdu, bylo to tak, že SR podporuje snížení spotřební daně na motorovou naftu.
Vláda České republiky neschválila snížení spotřební daně z nafty o 2,50 Kč/litr.
PS:- U nás ČR čerpací stanice GLOBUS benzín N 95 cena 28,50 korun za litr [odkaz] dováží palivo ze Slovnaftu při přepočtu 1,017 Eur :yes:
SR čerpací stanice Slovnaft benzín N 95 cena 1,274 Eur za litr při přepočtu 35,70,-Kč
[odkaz]
Veru, kdekoľvek za hranice idem, všade je cena výrazne nižšia. Naposledy som cestou do Rakúska musel natankovať ešte u nás za 1,35 €, aby hneď po prekročení hraníc bola cena 1,17 €. Samozrejme niečo robí aj konkurencia (a oligopolizácia slovenského trhu s palivami, keď viacerí veľkí hráči opustili trh a ten ovláda trojica Slovnaft-OMV-Shell), ale základom vysokých cien sú vysoké dane. Ale nám naša sociálna vláda dopraje, my si také vysoké spotrebné dane môžeme dovoliť. 8-s
Fakt lutujem rozdelenie Ceskoslovenska, stale citam, ako napredujeme, potom prijde clovek do Brna - jedlo lacne, pivo lacne, benzin lacny, nove auta lacnejsie atd. Prijde do Polska - DPH 8 percent na potraviny, ubytovanie, turizmus, novostavby, benzin lacnejsi o 7 Kč...
Makroekonomicky vysledky su fajn, ale na Slovensku si pripadam ako v cistej oligarchii...
uz nekoli let beru do svých dvou aut verva 100
asi před mesicem jsem do jednoho natankoval tank-ono, protože prece jenom rozdil byl kolem 7 korun na litru a to uz bylo napovazenou.
od ty doby to auto hur startovalo.
včera jsem natankoval opet verva100 (za 30.50kc/litr) a auto startute opet na první protoceni..
uznavam, ze zil asi primej vstrik, dohc, ani vvt mit nejspis nebude, i když putler vyhlasil program dohnat a předehnat, tak kdo vi ?? >:D
me se to kazdopadne projevuje tak jak pisu, takze benzin na to vliv ma ..
Jestli to nebude tím, že auto, co není ve 100% tech stavu pak má problém s o 4% horším benzínem >:D
ZIL defakto neexistuje, továrna se bourá. Takže jestli nějakou reprezentativní limuzínu kdy rusko bude mít, tak z toho ZILu na ní bude akorát to logo. Hodně smutný, kam dovedl stát nejstarší automobilku v rusku :no:
evidentne nejsem jedinej kdo ma s tank-ono problém a vyhejba se ji, a minuly tankovani mi to potvrdilo. taky je otázka, jestli je kvalita na všech tank-ono stejna.
ja několik let tankoval jen shell a pamatuju jak jsem jednou bral na D2 mezi hranicema a brnem a auto jelo vyrazne lip. to same se rikalo o shellce na D1 kousek za brnem na prahu.
kazdopadne jsem za tank-ono vdecny, protože jinak bych tu svoji vervu100 netankoval včera za 30.50 (benzina-star) nebo v patek za 31.10 (benzina plus) ale minimalne o 3 koruny draz
Tak já na Shell taky jezdil, s BMW pro V-Power Nitro+. Byl sem tam i 2x s Jagem a 1x s Alerem a 1x s Cadillakem. Mělo to trošku tižší chod, jinak to jelo furt stejně. Stejnou službu udělá flaštička od sonaxu či STP aa 130 Kč....akorát že ta je na 5 000 km. Coby čistič palivového systému a na 1500 km coby adetivum do paliva.
tak samozrejme, ze u silnyho motoru rozdil ve vykonu nepoznáš, protože mas ve vykonu porad rezervu.
ja tohle pisu o 115k atmosfere, která je s vykonem porad na hrane, musí se tocit a je navíc tak naladova, ze jeden den vyjedu kopec za 5, a druhej den musim podradit za 4.
u 1.8tsi rozdil ve vykonu nepoznam, protože vykon az na výjimky nevyuzivam, protože se uz zacinam blížit k jezdcim v klobouku s platem vajec za oknem ...
Horší starty nemusí souviset s "kvalitou" benzínu, ale jeho jakostní třídou. N100 je o něčem jiném, než N95.
Já jezdím standardně na N95 a stačí do něj (jakéhokoliv) hodit aditivum (v přepočtu za 0,35 Kč/l) a na startech, zvuku za studena to poznám taky okamžitě, stejně jako při jízdě v nízkých otáčkách nebo rychlosti reakce na plyn, kdy se i ten nejlevnější noname N95 pak posunuje na úroveň N98-100, alespoň u mého motoru.
vono to je taky asi o tom, ze V100 podle výrobce neobsahuje zadny lih a jak znamo, na lih auto hur startuje, hlavne v chladnem počasí.
výrobce musí splnit nejakou celkou kvotu biosložek do paliva, dejme tomu 5%, a jestli V100 je bez tehle biosložek, tak N95 musí mit o to vic.
N95 od benziny sel ale bohužel s kvalitou dolu, protože tam prestali davat aditiva.
Dřív jsem používal Wynn´s, to fungovalo evidentně taky a dobře. Ale VIF je ještě lepší a přitom levnější. Když ho tam po natankování nenaliju, tak to poznám druhý den při prvním studeném startu na zvuku motoru. Pokud začneš používat "od nuly", tak plný rozdíl se projeví tak po 1.500 km, až se motor vyčistí.
Obě paliva musí splnit stejnou normu, ne? A ta snad žádný "Natural 100" nezná. I 95 může být dobře aditivovaná. Když teď pominu problém češtiny s jakost vs. kvalita, nevím, proč bych nemohl mluvit o kvalitnějším palivu?
Samozřejmě, že obě paliva musí splnit stejnou normu. Ale tato norma jaksi klade rozdílné jakostní požadavky na benzin Normal, Super a Super Plus.
Ano, i N95 může být tak aditivovaný, aby splnil normu N98, ale proč by to dodavatelé dělali, když ovykle nabízejí celou "řadu"? I třeba velký test benzínů z loňského roku ukázal, že z 15 vzorků takový nebyl ani jediný. A naopak ukázal, dkonce ve dvou případech, že konkrétně VIF z měřitelných parametrů velmi zlepšuje mazivost benzínu.
O kvalitnějším palivu klidně mluv, ale já jsem upozornil na to, že je prostě rozdíl v kvalitě, pokud se pohybuješ v rámci jedné jakostní třídy dle normy (oktanové hladiny nebo jakkoliv jinak nazýváno) než když porovnáváš paliva dvou různých tříd, které se liší už předepsanými požadavky dle normy, a tudíž je tam jaksi logické a mnohem pravděpodobnější, že se budou lišit zásadně.
To mas pri 500 km za 25 EUR, Ked pripocitam hoci len pol litra benzinu na 100 km pre studene starty a kym sa to prepne, t.j. plus 3,2 EUR na 500 km, to mas spolu za 28,2 EUR na 500 km.
Pri spotrebe 6 litrov benzinu za 1,27 EUR to je 500 km za 38 EUR, kurz prepoctu orientacne 28Kc/Euro. Uspora iba 26 percent, co mas za auto? Alebo som spravil niekde chybu. Tiez mame jedno auto na LPG a nejak sa mi zda ta tvoja uspora mala...
Finalni cena paliv se sklada z nekolika slozek. Vlastni cena paliva + spotrebni dan + DPH a jeste to cele zamicha smenny kurz USD/CZK.
Zatimco spotrebni dan cini nejakych 12-14 Kc za litr (nevim to presne), tak DPH se pridava jako 21% ze zakladu dane (palivo + spotrebni dan). Jak to tak pocitam, dane delaji vice nez polovinu finalni ceny.
Staci dostatecne kricet, ze chceme nizsi dane (nejen z prijmu a DPH) a snad nova vlada vyslysi volani lidu.
Zatim Bohousek vyslysel volani BIS po vetsim rozpoctu.
Verim, ze finalni ceny zustanou pod 30 CZK nejaky ten mesic.
Na Brněnsku si o ceně 26,90 Kč můžeme nechat jen zdát, dnes jsem tankoval ve Vyškově za 31,70 Kč. V Brně je cena 31,90 Kč, někde i víc. Řeč je o značkových benzinových pumpách, u neznačkových benzinek netankuji.
Jinak neznačkové pumpy na Hodonínsku prodávají litr benzinu těsně pod 30 Kč.