Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Accord v Evropě končí. Definitivně.

Honda na evropském trhu vzdává boj s konkurencí ve střední třídě. Devátý Accord nepřijde a nedočkáme se ani žádného jiného modelu coby nástupce „osmičky“.
Zpět na článek
26. 1. 2015 08:13
26. 1. 2015 08:34
26. 1. 2015 08:49
26. 1. 2015 08:58
26. 1. 2015 09:09
26. 1. 2015 09:25
26. 1. 2015 12:20
26. 1. 2015 12:48
26. 1. 2015 16:06
26. 1. 2015 22:37
26. 1. 2015 09:10
26. 1. 2015 09:17
26. 1. 2015 12:35
26. 1. 2015 08:44
26. 1. 2015 08:44
26. 1. 2015 08:56
26. 1. 2015 09:09
26. 1. 2015 09:23
26. 1. 2015 09:36
26. 1. 2015 09:16
26. 1. 2015 09:29
26. 1. 2015 09:33
26. 1. 2015 09:36
26. 1. 2015 09:39
26. 1. 2015 09:27
26. 1. 2015 09:52
26. 1. 2015 10:18
26. 1. 2015 11:24
26. 1. 2015 11:35
26. 1. 2015 12:24
26. 1. 2015 13:12
26. 1. 2015 12:42
26. 1. 2015 13:34
27. 1. 2015 00:52
26. 1. 2015 14:06
27. 1. 2015 07:38
26. 1. 2015 10:37
26. 1. 2015 14:14
26. 1. 2015 14:54
26. 1. 2015 14:20
26. 1. 2015 14:44
26. 1. 2015 14:54
26. 1. 2015 15:44
26. 1. 2015 15:59
26. 1. 2015 11:01
26. 1. 2015 11:09
26. 1. 2015 11:21
26. 1. 2015 14:24
26. 1. 2015 11:48
26. 1. 2015 13:13
27. 1. 2015 09:45
27. 1. 2015 11:51
26. 1. 2015 11:48
Avatar - Stewee
26. 1. 2015 08:13
RIP
Bude nám ľúto za Accordom. Bol silnou technickou a dizajnovou alternatívou ostatným modelom v triede, avšak výroba v Japonsku absolútne znemožnila nastaviť zaujímavú cenovú politiku oproti konkurencii.
Rozbalit vlákno
39
Avatar - Emel
26. 1. 2015 08:34
Re: RIP
Díval jsem se na ceny někdy v létě... pokud by člověku stačil ten dvoulitr, tak to zase tak drahé auto nebylo... na sklonku života.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 08:49
Re: RIP
Bohužel oproti konkurenci bylo malé, hlavně kufrem a pro dost lidí je Asijský interiér moc... Asijský >:D

Na druhou stranu to byla poslední hezká Honda, která ještě ctila klasickou karoserii - Sedan/Kombi v jejich nejlepších možných proporcí...
26. 1. 2015 08:58
Re: RIP
Právě interiér byl docela fajn. Koukni do i40, to je teprve asijská komedie 8-s
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 09:09
Re: RIP
Já neřikam, že je ošklivý, to vůbec... Jen to uspořádání nemusí každému sedět, především lidem, zvyklým na Evropské vozy. Z Japonců to momentálně nejlépe bouchá Mazda ( dle mého názoru) a Nissan se v poslední době také začal snažit ( QQ se mi moc líbí uvnitř a velký generační skok).

Ano... i40 sem zkoušel... v nejvyšší specifikaci to jakž takž jde, ale na muj vkus je to ještě docela odvážné.. >:D
26. 1. 2015 09:09
Re: RIP
Interiér není špatný, ale cena a málo skladových vozů to auto dost limitují. Třeba Avensis se prodává o hodně lépe. Toyota má lepší ceny a dostupnost, oni totiž v Toyotě chápou, že i když Avensis je trochu starší, tak pořád s dobrou cenovkou se jedná o zajímavé auto a ty motorizace, co nabízejí, plně dostačují. To že v téhle třídě vládne D3 je hloupá výmluva a alibismus. Šéf Hondy rovnou mohl říct, že je Hodně ukradená nějaká střední třída v EU. Honda nabízí v Evropě defacto 2 modely - Civic a CRV, Jazz je starý a HRV zatím není, ale myslím, že 4 modely by dostačovaly.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 09:25
Re: RIP
Na druhou stranu. Když tu někteří fanoušci koncernu argumentuji o strašné výhodě držení ceny volkswagnu, tak při pohledu na ojetého Accorda musí blednout závisti ;) Je to možná i důvod, proc není u nás hojném rozšířen.
Avatar - romgator
26. 1. 2015 12:20
Re: RIP
Ano Avensis je na tom lépe, ne však o moc. Prodeje také nejsou zase až tak slavné. A vznikl právě pro Evropu. Ale pravdou je, že i já bych koupil raději Avensis než Accord. Oba jsou to ale nádherné kousky. A Avensisu ten umíráček pomalu zvoní také a nástupce se vsadím nebude. Honda ani Toyota už nebude dělat modely speciálně pro evropský trh, nevyplatí se to. Tedy ne v dnešní době.
26. 1. 2015 12:48
Re: RIP
Jenže Accord 8G je přebouchaná Acura TSX. Takže jen pro Evropu to auto nebylo.
Avatar - romgator
26. 1. 2015 16:06
Re: RIP
Aha, mám na mysli Avensis. Toto auto bylo stvořeno pro Evropu. Accord byl globální model, to vím.
26. 1. 2015 22:37
Re: RIP
Avensis je už docela starý, i když ty facelifty byly podařené
Avatar - TeeJay
26. 1. 2015 09:10
Re: RIP
Co je na interiéru Accordu přesně asijského? Když, tak amerického, ale ani to bych úplně neřekl.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 09:17
Re: RIP
Třeba ten vypouklý středový panel a nějaké ty vlny zbytečně navíc... to mi nesedí... Nadáváte za to Focusu a tady to neva? >:D
Avatar - Bubáq
26. 1. 2015 12:35
Re: RIP
Ahoj, Accord a americké Acury měla nejpohlednější, nejkvalitnější a uživatelsky nejpříjemnější interiéry mezi všemi japonskými vozy... Bohužel, u posledních modelů se tahle vytříbenost, elegance a pocit luxusu vytrácí (RL např.).
Takže, Ozzy, není vlnka jako vlnka: ta v Accordu je úžasná, ta v Focusu taky, ale ta předchozí tlačítka á la stará Nokia, to byl ten předmět kritiky. Myslím, že je nás více, kterým se mohutný, až dominantní středový panel v autě líbí: tak má vypadat kokpit, ne nějaké vodorovné, minimalistické až titěrné a nepříliš elegantní kousky typu nový Passat. A Golf, to tedy jako vzor už vůbec ne. Všiml sis umístění displeje infotaimentu? Bez pěkné nahoru stoupající vlnky nikdy nemůže být umístěn optimálně, a to ani u MB a ani u Audi (expozice na slunci). Bavoráci mou preferenci jen potvrzují....
Avatar - KANKUNEN
26. 1. 2015 08:44
Re: RIP
Tak japonskou výrobou to není, spíše diesel neměl automat, motory už byly taky staršího data a kombík má kufr jako HB. Ten kdo si zvykl na předchozí stěhovák asi spokojený nebyl.
Avatar - TeeJay
26. 1. 2015 08:44
Re: RIP
Skončila poslední možnost, jak si dopřát luxusně-sportovní sedan na neprémiové peníze. :-( Možná bych se trošku hádal o důvodech jeho konce, dle mého názoru Honda rezignovala na jeho podporu, ale to je vcelku jedno. Teď je spíš otázka, jak se bude v Evropě nadále profilovat. S kompaktním HB, malým MPV,a dvěma SUV bude mít asi nejužší modelovou nabídku z japonských značek. Pokud byl vzorem k tomuto kroku Nissan, tak ten míří do vyšších segmentů alespoň s Muranem a Pathfinderem. :-O
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 08:56
Re: RIP
Nezlob se na mne, ale co je na Accordu luxusního, oproti jeho konkurentům za tyto peníze? Sportovní pojetí Accordu neberu.
Avatar - TeeJay
26. 1. 2015 09:09
Re: RIP
Já se na tebe přece nezlobím, rád tě poučím. Honda Accord je prémiová Acura TSX a s tím souvisí kvalita použitých materiálů, chod ovladačů, rozměry a ergonomie sedadel nebo třeba i takové detaily, jako zvuk zavírání dveří. Z Accordu jsi prostě tu prémiovost poznal. S tím pochopitelně souvisí i ten sportovní flair - nejlepší jízdní vlastnosti ve třídě, kvalita jízdy, řízení, řazení, brzdy, charakter motorů...
26. 1. 2015 09:14
Re: RIP
Tak třeba Insignia se bere taky jako prémiové auto, když se prodává pod značkou Buick jako LaCrosse a neřekl bych že Acura TSX je nějak prémiovější, prostě kvalitnější sedan střední třídy, ale nějakou prémii bych v tom neviděl. To že rebranduješ Hondu z ní neudělá prémii a každá automobilka udělá auto podle potřeb zákazníků u Hondy to třeba byly jízdní kvality a dílenské zpracování, jiní nabídnou lepší cenu a užitnou hodnotu.
Avatar - TeeJay
26. 1. 2015 09:23
Re: RIP
To sis trošku popletl. Acura TSX není rebrandovaný Accord, to platilo u minulé generace, kde se v US zkoušelo, jestli by to mohlo fungovat. Fungovalo to nad očekávání, proto současná Acura TLX už byla navržena jako Acura a Accord je rebrand TSX. U Insignie je to přesně obráceně. Na to abys poznal rozdíl, se stačí do obou aut posadit. Jestli Buicka trošku upmarketovali, to netuším.
26. 1. 2015 09:36
Re: RIP
A Honda VLASTNI Acuru, takze tak jako tak to navrhuje a vyrabi Honda!
Takze tvoje pisnicky jak je Accord super, protoze je to Acura, jsou podle me mimo misu. Acura je nakonec jen Honda (vetsinou) v plne vybave, to je cely.

To pro Insignii neplati - kdyz navrhovali Buick, (skoro jiste) vubec netusili, ze z toho bude Opel / Vauxhall. To bylo rychly ad hoc reseni, protoze Opel zrovna krachoval a nemeli nastupce za Vectru...
Mimochodem klobouk dolu, z obchodniho i ekonomickeho hlediska velice elegantni reseni! Jen kdyby amici, kupujici si Buick jako docela prestizni znacku, vedeli, ze v Evrope je to ve sve tride dost low-end ... ale jo, ani v US uz neni Buick co byval a nakonec Americany takhle maly auta stejne moc nezajimaj :-)
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 09:16
Re: RIP
No.. Já sem měl tu čest před časem jen s jedním kouskem, ale již této poslední generace. Abych byl upřímný... to auto nemělo nic navíc, co by nenabídli třeba premianti středního mainstreamu, Passat či Mondeo, v nejvyšších specifikacích a v tětchto vozech ( třeba v Mondeu hlavně) je navíc dost místa navrch. Ještě bych sem přiřadil Insignii, ale ta i přes solidní dojem z kabiny vše kazí opravdu malým prostorem.... ve třídě skoro nejhorší a to i při započítání dost malé Laguny III.

Pokud to srovnáváš s Octavií, která má třeba horší dveře ( ten zvuk zavírání jak zminujes), tak souhlasím, ale střední třída od koncernu, nebo ten Ford to umí stejně dobře ( At si říká kdo chce co chce o chválení vlastní garáže, tak Mondeo IV až na určité specifikace s ošklivým středovým panelem má ty materiály měkčené i u kolen a i v zadních dveří... a to nemá ani B7 Pašík (B8 taky ne, ale MK V už taky ne)), jakožto ostatní evropané, nebo i taková Mazda ( třeba 6tka má trchou slabší dveře, ale nic tragického).

Jestli mi něco přišlo, co by mohlo vzbudit alespoň trochu dojem "prémie" z Japonských aut, tak to spíš byla MA6 v plné polní ( a ted doufam, že to nekdo neveme doslova, že jsem řekl, žej e to prémiovka:D)
Avatar - TeeJay
26. 1. 2015 09:29
Re: RIP
No když jsi to cítil takhle, tak to se nedá nic dělat. ;-) Passat i Mondeo dobře znám a rozdíly jsou značné. Spíš bych je přirovnal k BMW 3, než k Accordu. ;-)

Ostatně to, cos napsal o papíráku Mazda 6 jasně napovídá, jak jsi na tom s vnímáním reality. ;-)
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 09:33
Re: RIP
Napiš mi prosím, kde jsou ty rozdíly, co z Accordu činí luxusní auto srovnatelné s BMW a kde Passat a Mondeo zaostávají.

Jinak jak jsem řekl, tak Mazda 6 má slabší dveře, ale papírové? To si asi neseděl třeba v OIII ( a ta taky neni nikterak tragická), jinak Mazda 6 má super sedačky, volant, palubku také na vysoké úrovni, navíc mi přišla i lepší a modernější grafika přístrojů, jenže to nechci srovnávat se starší Hondou.. bylo by to nefér.
26. 1. 2015 09:36
Re: RIP
Kdyz jsem shanel kombika stredni tridy, tak Accord jsem si take prolezl, projel a rozdil oproti konkurenci neni zadny. V cem jsou ty znacne rozdily ? Treba Mondeo mi prislo dokonce lepsi. Kufr naprosta tragedie - v te dobe jsme vozili kocarek.
Ja chapu urcitou zalibu ve znacce, ale nesmi to byt zaslepenost.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 09:39
Re: RIP
Neber v potaz prostor, tam Mondeo kralovalo ( což teď převzal Passat B8), ale tím zpracováním a úrovní kabiny jsem také nenašel žádný rozdíl... a to jsem prošel a vyzkoušel skoro celou produkci střední třídy na trhu.
26. 1. 2015 09:42
Re: RIP
Honda Accord patří spíše k průměru, chápu, že je to dané stářím, ale opravdu prémie to není.
26. 1. 2015 09:27
Re: RIP
No vis co to ale neni tak, ze Honda oseka auto od Accury.
Je to tak, ze Acura je (vetsinou) luxusnejsim provedenim Hondy.
Velice pochybuju, ze by to kdy bylo opacne, i kdyby se nam to snazili nakukat.
Mozna bych tomu dokazal verit u stareho NSX, to nevim.
Ostatne Honda VLASTNI Acuru.
26. 1. 2015 09:43
Re: RIP
S tím souhlasím, třeba Lexus je taky hodnotnější provedení Toyoty a to, čím se liší od Toyoty je především cena.
26. 1. 2015 09:52
Re: RIP
To ale nemas pravdu.
Toyota sice vlastni Lexus, tu znacku vytvorili. Ale co se aut samotnych tyka, z Toyoty jsou v Lexusu totozny mozna sroubky a baterie / reseni hybridniho pohonu. Jinak jsou to uuuuplne jiny auta - platforma, motory, podvozek, interier, cokoliv.

Acura je oproti tomu JEN Honda s peknym interierem, presneji (vetsinou) jen s plnou vybavou.
26. 1. 2015 10:18
Re: RIP
S tou totalni odlisnosti Lexusu a Toyoty bych byl opatrnejsi. Treba packa ovladani tempomatu byla leta uplne stejna v Avensisu a ve vsech tehdejsich Lexusech vcetne tech co stoji dva mega. >:D
26. 1. 2015 11:24
Re: RIP
Ale jo, mozna jsem to nadsadil, jiste se budou snazit spousty prvku sdilet, to da rozum - ale finalni auto Toyota a Lexus je mnohem vetsi rozdil, nez jen lepsi vybava jako v pripade Honda/Acura, ktere jsou si jako vejce vejci :-)
26. 1. 2015 11:35
Re: RIP
Má pravdu, třeba Lexus NX je jenom přebouchaná Ravka, podvozková platforma je stejná.
Avatar - romgator
26. 1. 2015 12:24
Re: RIP
Promiň, ale Acura TSX je odvozená od Hondy Accord a ne Honda Accord odvozená od Acura TSX. Honda Accord tady byla dříve. A Acura TSX přišla s odstupem.
Avatar - TeeJay
26. 1. 2015 13:12
Re: RIP
Pleteš se, jak už jsem řekl, to platilo u minulé generace, ne u té stále ještě tak trochu současné.
Avatar - Bubáq
26. 1. 2015 12:42
Re: RIP
Hej, Ozzy, to vypadá, žes v Accordu nikdy neseděl. Materiály super, sedačky jakbysmet, vynikající kvalita všech komponentů (řízení, spojka, převodovka, ovládací síly, chod tlačítek), izolace od hluku kol i motoru, to všechno bylo a je na úrovni audi! To nejméně...
osobně jsem přesvědčen, že následovní Accordu pro Evropu bude, ale zatím není připraven. Honda se vrátí se střední (vyšší střední) třídou tak za 4 až 5 let. Zatím mají kapacity we swidonu naplněné CR-V a přibude ještě HR-V, ale až za 4 roky první vlna zájmu o tyto modely (CR-V po modernizaci) poklesne, budou potřebovat výrobu v UK doplnit. Jsem přesvědčen, že Civic nemůže být brán jako ten hlavní produkt pro Evropu příštích 10 let....
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 13:34
Re: RIP
Sedel a Passat nemá ni horšího. ... jízdu nehodnotím protoze sem Accorda nejel, ale zpracování a technika u koncernu není horsi. A TO neporovnavam s aktuálním b8 , který v top výbavě působí skoro prémiové. To spíš ty si v evproske střední třídě neseděl a nejel tak 10 let ;) Tim komfortem jízdy to zkus přirovnat třeba k Mondeu či Passatu s DCC... a ne k Oktavce;)
Avatar - PepaJ
27. 1. 2015 00:52
Re: RIP
to Ozzman: taky ten spurk B8 ma cenu premiovou..takrka 1.5 mio za takove auto..opravdu ne. Projed se s vozem na normalnim podvozku a velkych kolech a pochopis, kde je stale ten propastny rozdil oproti opravdove premii...:)
Avatar - Emel
26. 1. 2015 14:06
Re: RIP
„Výroba i prodej Accordu končí a my se do segmentu nevrátíme.“

Zřejmě máš lepší informace... :yes:
27. 1. 2015 07:38
Re: RIP
Zajímavé je, že Mazda to zvládla, nebo se šestka nedělá v Japonsku?
26. 1. 2015 09:44
Další ústup z evropských pozic...
Honda to v posledních letech v Evropě opravdu vede od desíti k pěti a konec Accordu to jen potvrzuje. To auto vůbec nebylo špatné (tedy až na tragickou nabídku místa pro nohy zadních cestujících), ale hlavní chybou bylo ukončení jeho výroby v Anglii, takže pak pochopitelně nemohou nabídnout konkurenceschopné ceny...
Vymlouvání se na německou prémii ale stejně neberu - jak to, že Mazda může šestku úspěšně v Evropě prodávat, i když jí dováží z Japonska? Honda by prostě musela do Evropy vozit novou generaci Accordu, ale to se jí zjevně nechce...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
26. 1. 2015 10:35
Re: Další ústup z evropských pozic...
Je to tak , ty zisky by asi při kurzu koruny a eura byly asi dost malé.. :-! :-!
A aby bylo nové auto v EU konkurenceschopné , musí být cenová pobídka vč. reklamy.
Škoda..a hlavně tady nový model už měl být loni !
26. 1. 2015 12:56
Re: Další ústup z evropských pozic...
Právě za poslední rok japonský jen hodně poklesl, takže výrobci přesouvají výrobu zpátky do Japonska, protože se to začíná vyplácet (dělá to tak např. u elektroniky Canon, Sharp). Hodnota jenu se změnila za poslední dva roky o nějakých 20 % (vůči euru), což šlo využít k menším úpravám cen a větší kampani. Jenže teď už je pozdě, kurz eur/jen se opět začíná znevýhodňovat pro japonskou výrobu
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2015 10:05
problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
neuspech accordu vidim v tom ze v tejto triede sa moc japonci v europe nenosia co je skoda......... proste japonske auta v tejto triede v eu nikdy nebudu masovka typu passat mondeo alebo insignia ci p508...... ani mazda 6 nepredava v eu napriek tomu ze je uspesna nejake velke dych-beruce cifry..... ziadny trhak to v eu nie je... stretnut ju na ceste je stale skor spestrenim ako nejakym beznym javom..... pozrite sa na lexus is.... je to obdoba bmw 3 alebo Cecka lenze z japonska... a opat predaje nic moc a pritom je to dozaista super kara na urovni spominanej europskej premie.... takze v tom vidim isty problem... europania v strednej triede proste vzdy preferuju europske vozy.... to vsak neznamena ze japonske su zle ale jednoducho na eu trhu to maju tazke.... kazdy trh je specifitcky.. ci uz ide o japonsky europsky australsky cinsky alebo americky..... vidime to vsetci ake auta strednej triede kupuju americania ake japonci a ake europania...... europania preferuju europske vozy .... amici zase v pohode kupuju aj japoncov korejcov okrem tych svojich znaciek.... nemaju poblem s optimou accordom a podobne.... naopak passat im az tak nevonia a peugeoty? tie tam ani nemame......no schvalne .... kolko u nas predava avensis? ani on nie je ziadny trhak a popravde ani nikdy nebol.. ..... a nech uz pride akykolvek novy avensis dovolim si tvrdit ze nadalej ziadny vyrazny uspech v eu nezaznamena prave preto ze je to japonec.... zase to bude len o passate insignii bmw 3 .... a podobne... ano tak to bude aj o 2 roky.. nic sa nezmeni.... darmo bude avensis porovnatelne dobry..... proste je to neeuropske auto strednej triedy a to je v eu problem.... sme dost konzervativni zaskatulkovani a ako trh sme europania dost nudni bojazlivi a hodne patrioti..... american nema problem ist fakticky do cohokolvek.... europan taky uz nie je... ten pojde radsej do passata ako do cokolvek japonskeho.... rozdiel je teda aj v myselni europskych zakaznikov.... vnimaju auta inak ako kanadania brazilcania australcania americania ..... alebo cinania. Cas kedy v europe bude japonsky voz strednej triedy atakovat passat nepride ani za 100 svetlenych rokov.... a pritom podobne kvalitne vozy v tejto triede ponukaju uz dnes ( mazda 6 ) .....

ja to cele vidim teda v psychologii a konzervativnom mysleni europana ( nie je to v kvalite aut, japonci s tym uz roky nemaju problem , su spicka a su aj spolahlivi ) ..... lebo kto vazne chce a paci sa mu ... ten ci accord urcite kupil a kupil si aj mazdu 6 avensis lexus IS ...... nebojme sa aut z vychodu... ja sa uz pozeram len tymto smerom ak ma mnbyt uprimny... europska produkcia mi pride fadna stereotypna konzervativna a moc zaskatulkovana hrajuca sa len na svojom piesocku v europe.... ale proti gustu ziadny disputat...... len ako vravim..... problem bude zrejme v povode auta.... europan ako taky je moc moc konzerva.....

.. je toho viac preco accord konci .... dozaista dovodov je viac ako len to ze je to japonec ...... ale jedna z hlavnych pricin to proste bude... to je fakt

sucasny "europsky" accord je krasne auto.... stale mi nie je jasne preco le ntak malo ludi si ho zvoli..... aj napriek tomu ze som uz prave teraz vysvetlil podstatne priciny neuspechu... stale mi tie predaje pridu hodne hodne slabe a jednoducho neadekvatne voci tomu co by si toto auto bez debaty jedno z top aut triedy zasluzilo :'-( ... ale nezmenime to....
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 10:19
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
A nenapadlo tě taky to, že Většina těchto vozů se v Evropě kupuje do firem ( Myslim střední třída) a že ten Passat má opravdu výhodné pobídky pro firmy na fleetové prodeje? Navíc je tu hustá servisní síť a Upřímě... taky bych radši vzal Passata, líbí se mi více a nabídne mi více, větší nabídka motorů, výbav... Avensis je zvláštní, ne zrovna pohledné auto, Accord je lepší a MA6 také. Jenže většina firem bere domácí značky ( což je logické, proč by německá firma nakupovala japonské vozy, když má na ty německé ještě velkou slevu a nic navíc od nich nedostane).

A díky tomu je pak i plný bazar Passatů a ne Accordů, podívej se i za jaké ceny takový Accord z bazaru je a co za to dostaneš od jiné značky....
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2015 10:23
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
napadlo... samozrejme ze ano ved passat je prioritne v eu firemne vozitko ( 90% ) .... ale predsa len tych kuskov accoru a avensisu sa v eu predava strasne strasne malo.... akoby sukromni zakaznici strednej triedy v eu vymreli alebo co ... alebo ozaj si kazdy sukromnik uz tiez radsej kupi passata ci p508 ako netuctovu mazdu 6 alebo stylovy accord ? boh vie... aj to je mozne..... ja ako sukromny zakaznik by som rozhodne uprednostnil prave nieco z vychodu kludne accord.... pred europou ale popravde je fakt ze ja nie som typicky europsky zakaznik patriot..... takze asi nie som vhodny priklad

PS: inak zase je fakt ze novy pasat je uz konecne aj pekne auto .... ale aby to vsetko bolo v eu len o passate? to je hodne zvlastne a hodne uzkospektralne z pohladu zakanikov.... taky americky trh mi pride viac otvoreny celosvetovo z pohladu ich obyvatelov .... aj cina.....
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 10:42
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Problém je ten, že do vlastních rukou si nové auto střední třídy koupí málokdo... proč taky? Kdo nemá peníze, koupí si vůz z druhé ruky, kdo jich trochu má, většinou pro běžnou potřebu postačí auto nižší střední třídy a ten kdo jich má více, tak má i na prémii. Navíc dost z těchto lidí jezdí tato auta jako služební, tak nepotřebuje mít doma takhle velké auto :-)

Já osobně bych si japonce nekoupil primárně, musel by mne fakt zaujmout poměrem cena/výkon. Nepřijdou mi ta auta krásná ( Mazda 6 je hezká také jen v nějaké specifikaci), ani ničím jiným výjmečná ( to, že mi někdo argumentuje ,že na Japonskem dízlu najel 200 tisíc bez problému neni argument, protože to zvládnou i evropské vozy, pokud nekoupíš zrovna problémový motor, jako byl slavný 2.0TDI PD). Osobně bych volil nové Mondeo a v těsném závěsu Passat ( na mne až moc sterilní v interiéru, což je asi účel). Nemyslím si, že je to z evropského patriotismu, ale proto, že ta auta se mi více líbí, nejezdí hůř ani nejsou méně kvalitní... nevidím důvod, proč Japonce koupit mimo to, kdyby mi dali dobrou nabídku ( U MA6 bych ale asi uvažoval i při podobné ceně jako evrpanů, protože je hezká).

No a odlišit se za každou cenu? To se dá i jinak, než jen autem :D
26. 1. 2015 11:25
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Je to tak. Na stredni tridu ma malokdo a kdyz, tak ji stejne dostane, jako sluzebak. Jedine snad drobni podnikatele, kteri si auto koupi na normalni jezdeni, akorat jej napisou na firmu.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 11:30
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
A i tam přichází VW s velkou slevou na IČO, což je prostě pádný argument :-)
Avatar - Stewee
26. 1. 2015 12:17
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Vidis, pri vybere u pasatu alebo koncernoveho vozu musis davat aky motor vybrat, kym u Hondy toto nemusis riesit, ziaden v Accorde montovany nemal take problemy. Aj tym sa Honda lisi od tych europskych znaciek... svojou spolahlivostou, ale ludia v Europe vidia len tie peniaze, ktore zaplatia pri kupe auta a uz menej (ak vobec) tie, ktore nechaju v servise (nemam na mysli standardne servisne prehliadky (ale aj tie mozme zaratat).
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 12:20
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Ano, nekoupit TDI-PD.... které další naftové motory od VW či jiných velkých výrobců nenajedou to stejné, co Honda?
26. 1. 2015 13:03
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Samozřejmě, že vymřeli. Proč je asi střední třída na ústupu? Jedna část přešla do SUV, další část do nižší střední, protože ta s nárůstem rozměrů je tak velká, jak byla nedávno ještě střední třída (navíc když prakticky všechny kombíky nižší střední jsou univtř větší než Accord Tourer, tak kdo by si to kupoval?). Takže drtivá většina jsou už jen fleety a těch pár zákazníků, kteří ještě zbyli, zbývají na všechna další japonská, francouzská a já nevím jaká ještě auta. Ten trh je prostě velmi malý a někdo musí z kola ven. Jako majitele Accorda mě to mrzí, protože už zase asi budu muset změnit značku, protože mi přestali Japonci dělat střední třídu (prvně jsem měl Primeru).
Avatar - CommonUser
26. 1. 2015 13:41
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
No tak co kupujeme dalsieho ? Potrebujem spolahlivu karu (bez nudzakov a odtahov) pre 4 na dlhe dialnice a "tvrde" mesto (u mna Avis).
Preco u mna nie je Accord, by bolo na diskusiu. Ale odchod konkurencie (Accordu) z cohokolvek je nevyhodny pre spotrebitela. Civic to nenahradi a FL CRV dostane len 2 motory z toho jeden je 20 rocny benzin.
26. 1. 2015 14:15
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Jaký 20letý benzin? CR-V má motor R20 a nikoli starší K20, tedy modernější konstrukci (řada R), která se objevila zhruba před deseti lety (např. Civic 8G 1,8, CR-V 3G 2.0 a Accord 8G 2,0). Pozor, to neplést, K20 v Accordu 7G a R20 v Accordu 8G mají sice velmi podobné parametry, ale jde o naprosto jiné motory (ostatně na SM je mezi nimi rozdíl spotřeby více než jeden litr, což je ale dáno i šestikvaltem). Já mám ještě ten starší v A7G.

Faceliftované CR-V bude mít tři motory, ne? Dvoulitr benzin a dva 1,6 diesely, turbo 88kW a biturbo 118kW.

Co si koupit, to alespoň mě zatím moc netrápí, Accorda si chci nechat ještě hodně dlouhou dobu (více než dalších 5-6 let), pak se teprve uvidí, co bude v tu dobu na trhu a zda koupím něco zánovního nebo úplně nového.
26. 1. 2015 10:39
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Podle mě si za to může Honda od A až do Z sama, a to svou naprosto debilní prodejní politikou. V době, kdy se dalo sehnat Mondeo v naftě a slušně vybaveném Titaniu za něco málo přes 600 tisíc, stál Accord kolem 900 a slevy na to nebyly v podstatě žádný. To ať se nediví, že nic neprodají, to si může koupit jen naprosto skalní fanda značky. A Avensis není podle mě o moc lepší, sice stojí o něco méně, ale ty motory taky žádná sláva, hlavně v benzínu je atmosférická 2.0 jako vrcholná motorizace skutečně tragická záležitost. Z japonských značek v současnosti podle mě zvládá držet krok s Evropou akorát Mazda. Nissan a Mitsubishi to mají všechno postavený na jednom modelu, Toyota už taky ztrácí a Subaru už v podstatě není vidět.

Ale Accordu je škoda, ty doby, kdy to bývala špička třídy nejsou tak dávno.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 10:50
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Přijde mi, že Japonci mimo Mazdy posledních pár let ( skoro už se dá říct, že dekádu) tápou. V 90. letech byla opravdu pestrá nabídka aut klasických karoserií a koncepcí od všech Jap. výrobců. Byly tu Accordy, Galanti, Civiky, Cariny, Corolly, Primery, Almery, Mazdy všech čísel a podobně. Většina z těchto vozů nabízely sedany, kombiky i třídveřáky. Byl velký výběr, solidní motorizace a výbavy a auta vypadala k světu na svou dobu. Evropská konkurence vytáhla na přelomu milénia s lepšími materiály a interiéry, tam začaly Japonci ztrácet... nevím, jestli je to tím, ale místo pokračování v klasických autech se většina začla ubírat experimentálním směrem... různé crossovery, pseudoSUV, hybridy, auta ze sci-fi.... Nakonec i ta "blbá" Fabie dnes ve své třídě zválcuje Japonská auta jenom tím, že vypadá konvenčně.... A to si myslím, že evropanům vadí nejvíce... Mazda se snažila našetěstí trochu více a její produkce až na vyjímky nevypadala nikdy, jako z Marsu :-)
26. 1. 2015 13:46
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Hmm ehm. Jsi si jistý, ze v tom Mondeu za 600 000 byly ... metalíza, duální automatická klimatizace, mlhovky, kožené sedačky plně elektricky nastavitelné a vpředu vyhřívané, navigace s couvací kamerou, elektrické střešní okno, elektricky ovládané páté dveře (kombi)?
Já, jen že jsem Accord za tu cenu co uvádíš s tímhle vším kupoval ještě navíc s tažným zařízením a zamykáním řadicí páky.
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 13:50
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Já viděl za 560 kombík v metalíza s navigací aut. Klimou ( manuál se snad už ke konci nedaval). Mel horší sedačky a nebylo střešní okno, ale zase třeba vyhřívaný skla ;) mlhovky.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 13:55
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Mondea v Titániu se daly koupit i za mio. Tyhle krásný ceny (500-600t) nejsou běžný ceníkový ceny.
26. 1. 2015 19:19
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Něco z toho ano, něco ne, zas na druhou stranu tam taky bylo vyhřívaný přední sklo a bufík. Tato diskuse asi nemá cenu, za takový příplatek by v Accordu musely být hodinky s vodotryskem aby to bylo srovnatelné.

Ono je to ještě kapku jinak - Evropské značky se dají přinejmenším od roku 2009, kde se projevila krize, koupit v akcích za velmi slušné peníze, akorát člověk nesmí vyčnívat z řady a spokojit se s tím, co automobilka myslí jako standard. Jak chce výš, najednou to naskáče, protože se dostane z těch akčních cen - nějaký lepší Mondeo může taky klidně stát milion, na druhou stranu má pak motor, na který se Accord může koukat tak akorát z dálky - a to platí hlavně o benzínu. Takže ano, pokud se člověk drží spíš na horním konci nabídky, pak Japonec může vyjít levněji, to platí zejména o Mazdě. Jenže zrovna Accord byl drahý tak jako tak - M6 v benzínu a v plný palbě stojí 850 tisíc, s mnohem lepším motorem 2,5 Skyactiv a automatem. Na to se Accord s tou 2,4 nehrabe ani náhodou a stojí víc.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 11:07
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Nízký pokles hodnoty považuji za jasnou výhodu, hlavně pro kupce novýho auta. A u ojetiny- sice draze koupíš, ale taky draze prodáš.

Ojetýho Accorda koupí fanda.
Avatar - Jaros71
26. 1. 2015 10:38
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Jo , kuS pravdy v tom o preferncích evropanů bude.
Na druhou stranu myslím , že je OK , podporovat evropskou produkci..!
Práci tady potřebujeme , tak proč kupovat korejce , japonce či čínany?
Pár lidí se chce lišit , jinak preferenci evropských aut v EU zcela chápu!
Avatar - Stewee
26. 1. 2015 12:20
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Ak si mozem kupit kvalitu inde ako v Europe, tak si ju kupim. Nemyslim si, ze by si kupil horsi produkt len preto, ze je to europskeho povodu. Ides sam proti sebe...
Avatar - Ham.
26. 1. 2015 11:50
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Tvůj brek jak Evropané nekupují Japonce, protože jsou to Japonci je dojemný, ale legrační. Dám ti jenom dvě čísla, Němci kupují aut domácí produkce 57%, Japonci naproti tomu kupují 94% aut domácích značek. Takže si ten svůj elaborát vezmi, zaměň Japonce za Evropany, přelož ho do Japonštiny a pověs ho na nějaký japonský server. Schválně co ti tam japonští diskutéři řeknou. >:-[]
Avatar - pumpkin
26. 1. 2015 12:21
Re: problem vidim ( aj v tom ) ze je to japonec
Avensis stretneš v severnej Európe na každom rohu.
Nebolo to tak dávno čo sa na starom kontinente darilo aj limuzínam ako Maxima, Camry či Legend. Dnes už jedine ako Infinity, Lexus a Acura, nemecká prémia nepustí.
26. 1. 2015 10:37
Zabity Accord
To auto zabila sama Honda svym nezajmem. Ano, jeste dnes ma celkem zajimavy a draze vypadajici design exterieru a slusny interier, jenze tim to take konci. Pod tim libivym naterem je zastarala technika jak z Dacie. Motory jsou castecne starsi (diesely) a castecne prehistoricke (benziny, ano 2.4 byl na svou dobu skvely motor ale ta doba byla deset let zpatky). Velkym problemem u takhle draheho auta je automaticka prevodovka. Petirychlostni HDM v tehle dekade? WTF? Kdo vam proboha dnes jeste s vaznou tvari nabidne petikvalt? Navic automat je jenom k benzinu nebo ke slabsimu dieselu a pritom se podivejte kolik prodava VW Passatu 125kW s DSG pres jeho cenu.
A k tomu vice nez deset let stary infotainment korunovany navigaci s grafikou prevzatou snad ze ZX Spektrum a leta neupdatovanymi mapovymi podklady, chybejici bezklicove ovladani ktere ma dnes kazdy a dalsi prvky vybavy u skoropremiovky celkem bezne.
No a k tomu k dokonalosti dovedena tradicni neflexibilita japonskych vybav, ktera je v Cechach jeste horsi nez treba v sousednim Nemecku, kdyz u nas neni ani ta minimalni moznost dovybaveni co je v Nemcich a vysledkem je drahe a pritom v mnoha ohledech zastarale auto.
To srovnani s Avensisem celkem kulha. Avensis ma sice take zastaraly automat, ale alespon sestirychlostni Aisin, ma kazde dva az tri roky updatovany infotainment s aktualnimi mapami, ktery ani v dnesni uz postarsim Avensisu neurazi, ma bezklicove ovladani a v rozumne akci pritom vyjde vyrazne levneji nez Accord.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ozzman
26. 1. 2015 10:53
Re: Zabity Accord
Avensis umí zahrát na tu cenovou notu.... Vždyť skladovky v základu se kolikrát dají sehnat i hluboko pod 500 tisíc a to je i přes pro mne zvláštní vzhled slovo do pranice.
Avatar - KANKUNEN
26. 1. 2015 11:00
Re: Zabity Accord
A v Avensisu se skutečně dobře jezdí. Nějaké kecy o Accordu jako prémii vůbec neberu, to ze sebe pustí jen hondič.
26. 1. 2015 11:16
Re: Zabity Accord
S těmi moderními automaty občas jedím a je to na nic. 7stupňů plno počítačů a pořád je to neplynulé a ve spojení s turbem děs. Všechny dnešní "pokroky" jsou na poli subdodavatelů, kteří se automobilkám snaží vnutit něco navíc, co pak můžou prodat v reklamě. A to jsou světla a převodovky. A tak máme laserové a diodové světla, která umí akorát oslňovat a blikat (kdyby se raději natáčela do zatáčky) a 8-stupňové manuály s 1.6 turbo, protože "to tak má být". A časem se to otočí (jako v módě) a bude zase IN jako strašna novinka to co je dnes fuj...
Avatar - KANKUNEN
26. 1. 2015 11:34
Re: Zabity Accord
Jezdím s moderním automatem a funguje skvěle, ale dva stupně navíc bych uvítal pro jemnější rozdělení.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 11:21
Re: Zabity Accord
Nevím, co by spousta kupců jiných značek dala za "prehistorický" 2,4i. Mít 200hp motor s kterým se dá jezdit za 8l , nic se na něm ne.sere, má hezký zvuk i charakteristiku...
Kromě debilních Euro... netuším, v čem vadí věk. Když bych do střední třídy chtěl benzín (což zatím ještě pořád chci), dal bych motoru přednost před jakýmkoliv TSI, Fordem atd.
26. 1. 2015 11:30
Re: Zabity Accord
Jenze kdyz k tomuhle motoru, ktery jede ve vysokych otackach pripojis petistupnovy automat co radi jenom kazde sude utery, tak mas ve vysledku naprosto zdechlotinu, ktera ma 200PS jen na papire, v realu je to pocitove slabsi nez 1.4TSI a kazda 1.8cka kulturniho referenta si s tim vytre vyfuk.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 11:42
Re: Zabity Accord
To je možný. A co s tím má společnýho motor?
26. 1. 2015 12:33
Re: Zabity Accord
ja som sa kedysi viezol na 201 koňovej type s v Nemecku..s manuálom. Je pravda že ten automat nie je žiadna sláva, to som počul mnohokrát ale mal by som si kupovať Accord s týmto motorom tak jedine manuál. proste k tomu autu patrí..a rozhodne si dovolím tvrdiť že s 200 koňmi a manuálom by si to slávne TSI ani neškrtlo..je mi lúto odchodu tohto auta ale je pravda že ich cenová politika ich podla mňa zabila.. ;-\
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 12:59
Re: Zabity Accord
Jestli je důvodem konce vysoká cena - nevěřím tomu. Acco kombi 2,4i plná výbava za 860t. sice není podbízivá, ale řekl bych, že zcela srovnatelná s Mondeem, Passatem, nebo např. s Mazdou 6 a když jsem kupoval v r.2007 FR-V, dali mi skoro 10% slevu. Důvody vidím spíš psychologické a ve fleetech samozřejmě nemůže mít šanci. Taky je mi Acca líto, pořád (hlavně v kombíku) nádherný auto.
Avatar - Emel
26. 1. 2015 14:14
Re: Zabity Accord
Právě těch 860 mi přijde docela dost. Honda to pojala v japonském duchu šalamounsky - s 2.4 si můžeš koupit buď tu základní výbavu, nebo pak až Executive. Ten základ je holátko, Executive má zase věci jako střešní okno apod. které bych klidně oželel. I kdyby to bylo se slevou za 750, pro mě je to drahé.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 14:45
Re: Zabity Accord
Konfigurovatelnost je jiná věc, ale cena- tohle umí stát i oktávka, nebo M6 :-)
Je to jen o tom, jestli ti auto vyhovuje a líbí se, cena je v rámco třídy normální. Že acco neocení každej, to chápu.
Avatar - Emel
26. 1. 2015 14:54
Re: Zabity Accord
Auto se mi líbí a myšlenka "slušná atmosféra s přijatelnou spotřebou i výkonem" mi není cizí.

2.4i v kombíku a manuálu, modrá metla... až sem žádný problém. Po přihození Executive jsem ale na 880 a tím to pro mě končí.

Vnímám to tak, že Mazda i Honda ten motor (2.4i/2.5G) pozicují proti 2.0TSI/2.0EB, ty motory ale dynamicky stačí maximálně na 1.8TSI/1.6EB.
Avatar - Emel
26. 1. 2015 14:20
Re: Zabity Accord
Záleží o jakém TSI mluvíš. 222km/h a 8.3s je na úrovni 1.4TSI v novém Passatu (220km/h a 8.4)... nicméně to pro sportovní Hondu není právě ambiciozní cíl.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 14:37
Re: Zabity Accord
Ne, že by to byl zásadní rozdíl, ale já vidím stovku za 7,8s ;-) [odkaz]
Avatar - Emel
26. 1. 2015 14:44
Re: Zabity Accord
Jo... sedan má 7.8, Type-S má 8, kombík má 8.1 a Type-S kombík 8.4. Passat má v kombíku 8.6.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 14:48
Re: Zabity Accord
Můj odkaz ukazuje 7,8 i u kombi, ale nehádám se, že nemají chybu. Nicméně mít u Type-S horší zrychlení, to je skoro vtipný, pokud máš pravdu.
Avatar - Emel
26. 1. 2015 14:54
Re: Zabity Accord
Viz [odkaz]

Type-S je asi díky výbavě těžší.
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 15:36
Re: Zabity Accord
Příčina je jasná, ale mě to hodně překvapilo. Považuju (mylně?) Type-S za obdobu Type-R, tedy "nejsportovnější" verzi, ne nejvybavenější. Předpokládám , že RS taky není míň dynamická než Laurin a Klement. Hondo, Hondo....
Avatar - Emel
26. 1. 2015 15:44
Re: Zabity Accord
Ne, Type-S je nejvybavenější model. Když si to srovnáš v konfigurátoru s Executive, tak má Type-S navíc... hm, pedály ze slitiny :-)
Avatar - _Karel_
26. 1. 2015 15:58
Re: Zabity Accord
A hned máme 3 desetiny! >:-[]
Avatar - Emel
26. 1. 2015 15:59
Re: Zabity Accord
To je čas potřebný k tomu, aby slitina přenesla tlak nohy na pryž :-)
Avatar - rimow11
26. 1. 2015 11:01
accord
škoda boli to celkom spoľahlivé autá..myslim hlavne benzínové :yes:
Rozbalit vlákno
0
26. 1. 2015 11:09
Je to škoda
Naše škoda a ukazuje to, kdo je izolovaný od čeho. Mondeo 2r po premiéře, Honda vůbec. Milión příkazů, zákazů, zákaznici jen zfanatizovaný nepřemyšlející dav - smutný pohled na dnešní fEU.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
26. 1. 2015 11:21
Re: Je to škoda
Kdo je izolovaný od čeho?

"zákazníci jen zfanatizovaný nepřemýšlející dav" - a nebo jde jen o to, že má ten dav jiný názor než ty?
26. 1. 2015 12:09
Re: Je to škoda
Vidím v tom kus pravdy. Evropa už není žádný ekonomický tygr. Když už i němečtí důchodci taktak vyjdou od důchodu k důchodu apod. Kupní síla menšího evropského státu je srovnatelná s jedním americkým velkoměstem. Právní a ekologický teror stále utahuje šrouby atd atd.
26. 1. 2015 12:45
Re: Je to škoda
Tak taky můžeš říct, že kupní síla státu Montana je jak Prahy, ono ve velkých městech se točí velké peníze, např. Praha se podílí na HDP ČR snad 25%, u Londýna je to 1/3. Spíš v Evropě je velká konkurence a Japonci podle mne se příliš nepřizpůsobují trhu, ne ve smyslu, že by nenabízeli auta, po kterých je poptávka, ale doplňkové služby jim chybí.
26. 1. 2015 13:03
Re: Je to škoda
V USA existuje něco jako střední třída - obvykle typický rodilý američan, se vzděláním a který chce pracovat. To je tak 1/2 obyvatelstva, zbytek je buď extra bohatý nebo extra chudý. V Evropě je hrstka boháčů, stále menší střední třída, zbytek žije z hypoték, prům. platů. Velkoměsta na to nemají vliv, počítá se celkový trh (jak je rozdělen nebo przněn je vedlejší). Konkurence je v Evropě asi od 17.st.. Japoncům se prostě nevyplatí přizpůsobovat, stačí jim hrát prim v USA a jinde.
26. 1. 2015 13:21
Re: Je to škoda
1. Typicky rodilý Američan - v dnešní době trochu složitě definovatelný pojem, neboť běloši už nemají v USA takový percentuální poměr jako kdysi
2. Střední vrstva v Evropě je vlivem socialismu daleko větší než v USA, samozřejmě záleží, jak se daná třída definuje
3. Největší rozdíly ve společnosti najdeme v USA, i přes krizi v EU tady v Evropě není moc států, kde je velký rozdíl mezi chudými a bohatými, zato v USA je na potravinových lístcích velké množství obyvatel
4. Střední vrstva se snižuje v obou regionech
26. 1. 2015 13:43
Re: Je to škoda
Nic z toho nepopírám. Rozdíl je v tom, že vzdělaný člověk, který umí pracovat, se v USA dobře uživí, a na ten Accord si vydělá. V mnoha státech Evropy ani pro takový lidi příležitost není.
26. 1. 2015 13:46
Re: Je to škoda
To je pravda no, ale taky je to tím, že zrovna sedany se v Evropě moc neprodávají, Evropan si koupí Civic kombi a Američan Accord za stejné peníze.
Avatar - Emel
26. 1. 2015 14:24
Re: Je to škoda
Hondě se s Accordem v Evropě nedařilo a proto z Evropy odchází. Není to primárně nezájem Hondy o Evropu, ale Evropy o Hondu.
26. 1. 2015 12:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 1. 2015 11:48
Civic Kombi
Myslim, ze stejny osud potka i Civic Kombi. Kdyz v nasem kombikovem kralovstvi potkam jeden rocne, tak asi bude nekde chyba.
Rozbalit vlákno
7
26. 1. 2015 12:46
Re: Civic Kombi
Civic v základu je dobrá koupě ve verze kombi, ale ten design je zprasený, vzadu se sedí divně, nic pro klaustrofobiky a kufr je sice největší, ale tvarově není nejlepší.
26. 1. 2015 13:13
Re: Civic Kombi
Litry objemu - reknu to na prikladu Skody - konstrukter zvedne roletu v kufru o 10 cm a ziska 150litru objemu, co na tom, ze pudorys je maly, napriklad sirka u Octavie je mensi, nez ma napr Focus a delka je temer stejna, ale objem je o x 100 litru vetsi, protoze roleta je vysoko.
27. 1. 2015 07:50
Re: Civic Kombi
Nevim, o jake Skode pises, ale po zvednuti rolety o 10cm ziskas tak maximalne 90l - v pripade Superbu kombi. Navic si protirecis - pokud je pudorys maly, tak to zvednuti o 10cm prida jeste mene.
27. 1. 2015 09:45
Re: Civic Kombi
Pokud zmensis pudorys (Fabia), tak logicky musis vic zvednou roletu, ale to samozrejmne nejde donekonecna, tak nastoupi Simply never reseni a co nejde do vysky, pujde do hloubky (Ropid), takze vydlabes velkou diru vzadu pod vozem a kolem diry to ozenes vlecnou napravou do U nebo (OctaviaII) posunes zadni sedacky dopredu nebo natahnes jezevcika a posunes sedacky dopredu (Superb) no a na zaver zapoctes do litru kazdou dutinu zavazadloveho prostoru, na rozdil od napr Oplu Astra, ktery ji zakryje krytem
27. 1. 2015 11:33
Re: Civic Kombi
Ja samozrejme chapu, ze Skoda je pro tebe banda tech nejvetsich podvodniku na svete, ale objem kufru se meri tak, ze se do nej hazou kosticky o normovanych velikostech, jejich pocet se pak spocita a to je vysledek. A ty kosticky se hazou i do skulinek, jak v Astre, tak ve Skode, tak v Rolls-Royce.
Tu pohadku o tom, ze Skoda zapocitava do objemu kufru i prostor pro rezervni kolo sem zatahlo nejake pako a dalsi paka se toho chytaji.
Osobne je mi objem jako cislo v podstate ukradeny, rozhodujici je tvar vnitrku kufru a tvar a velikost vstupniho otvoru, oboji rozhoduje o tom, jestli dovnitr nalozis jen hromadku malinkatych krabicek, nebo tam muzes narvat klidne americkou lednicku - a o tomto se nejlepe muzes presvedcit pri osobni prohlidce.
27. 1. 2015 11:51
Re: Civic Kombi
Presne to jsem chtel rict. Litry a kosticky me nezajimaji, momentalne kledam misto pro kocarek a tam je dulezita delka a sirka a byl jsem hodne prevapenej porovnanim rozdilu O2, O3 a treba Focusu, ktery ma objemovo neporovnatelne mansi kuft ale na sirku je o par cm vetsi a na delku o par cm mensi, takze vlaste je pro mne cca stejne velky, jak v Octavii ktera se prezentuje ze ma ten nejvetsi kufr. Tak je hned jasne, kde ty litry bere.
27. 1. 2015 12:49
Re: Civic Kombi
Tak Oktavka ma opravdu velky kufr a Superb taky, ale je fakt, ze na sirku to zas takova slava neni. A na rozdil od hromady lidi si nemyslim, ze by se Oktavka dobre prodavala jen kvuli tomu kufru, spis jde o mix uzitnych vlastnosti celkove.
A k tem rozdilum: Osobne jsem koukal, jak se zmenila velikost kufru i interieru u Passatu mezi generacemi 5 a 6. Zatimco jednoduse tvarovana petka mela vzadu doslova hangar, tak pozdejsi sestka byla uz od pohledu podstatne mensi...
Avatar - pumpkin
26. 1. 2015 11:48
Rozlúčka
Pri príležitosti konca Accordu v Európe by som uvítal nejaký spomienkový článok. Mohol by sa toho ujať Aleš, keď už Jakubove články o dizajne sú fuč. :-)

Naša suseda, ktorá sa prisťahovala z Čiech v 90. rokoch mala vždy Accorda, od piatej generácie nevynechala ani jednu. Najdlhšie mala šiestu, v modrej metalíze. Vtedy sa dizajnovo Honda asi najviac priblížila európskemu zákazníkovi, aj keď podaktorí túto generáciu považovali za príliš nevýraznú. Potom mala suseda niekoľko rokov siedmu, následne ôsmu, no tú po pol roku vymenila za céčkový Mercedes. Keď sa takáto verná zákazníčka rozhodla opustiť značku, tak asi už vedela prečo...

Naopak, pekný prípad je v kamarátovej rodine, kde mali od 94. Accorda Coupé piatej generácie ( [odkaz] ), ktorý u nás bol aj vtedy pomerne raritou a skôr sa predával na západe Európy a v Spojených štátoch. Mám na to auto pekné spomienky, potom ho nahradil Mercedes, BMW, ale o to väčšia bola moja radosť keď sa minulý rok u nich objavil v zrekonštruovanom stave. Auto bolo celý čas v garáži a čakalo na vhodný čas. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - romgator
26. 1. 2015 12:14
Takže od teď už jen dovoz z USA
Chápu pozici Hondy. Třeba se jednou evropský trh zvedne a Accord se vrátí. Kdo ví. Ale konkurovat německé prémii a evropským značkám v Evropě je pro Hondu dost drahá záležitost.
Rozbalit vlákno
1
26. 1. 2015 18:55
Re: Takže od teď už jen dovoz z USA
To není o tom, zda se evropský trh zvedne, ale jestli Honda dodá auto, které evropan za své peníze chce.
Accord to prostě nesplňoval, problémem asi byla cena, praktičnost a dodací lhůty / málo skladových vozů, jinak má Honda dobrá auta, ikdyž tedy ne premiová. Přesto je to škoda - na začátku devadesátých let byla Honda přezdívaná jako BMW východu. Super podvozek, kvalita, japonské motory s proměnlivým časováním jim evropské automobilky mohly závidět... no to už je ale dávno.
Dokážu si představit, že se jim někdy někam v Evropě vejde výroba Accordu a bude zpět.
Avatar - Ham.
26. 1. 2015 12:32
Své nadělal i posilující jen?
Prosím autora, aby se probudil z dlouhého a hlubokého spánku. JPY neposílil už asi 3 roky a vytrvale klesá. Dnes, v lednu 2015, stojí 1USD okolo 118 jenů, v lednu 2012 stál 1USD 76 jenů, jestli toto je posilující jen, tak já jsem japonský premiér. Platí přesný opak, slaboučký JPY dnes podporuje japonský vývoz jako nikdy v minulosti.
Rozbalit vlákno
2
26. 1. 2015 13:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 1. 2015 07:43
Re: Své nadělal i posilující jen?
:-) :yes:
26. 1. 2015 15:51
Super auto
Ať si kdo chce co chce říká je to originální, kvalitní auto. V rodině máme Type S a to auto prostě pluje po silnici neodolatelným způsobem...Na parkovišti se každý ohlédne...Stejně nevěřím, že se za pár let nevrátí...
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2015 07:42
Nejlepší auto na světě...
...Tedy aspoň podle zdejší diskuse a pár "naprosto nezaujatých" testů místního komického hondofila - a nikdo ho nechce koupit.
Fajn, MY jsme HONDA, přece se nebudem přizpůsobovat vkusu zákazníků, nebo měnit prodejní politiku, MY se na to můžem tak leda...toto...takže na vás kašlem a jdem do jůesej, tam nás s tímhle přístupem určitě konkurence za čas taky nezamázne.
Tomu říkám "think different" >:D
Rozbalit vlákno
0