Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
43 Fotogalerie

Honda Accord v Evropě končí. Definitivně.

Aleš Dragoun
Honda na evropském trhu vzdává boj s konkurencí ve střední třídě. Devátý Accord nepřijde a nedočkáme se ani žádného jiného modelu coby nástupce „osmičky“.

Honda už bohužel nechce nabídnout klientům alternativu k převážně německým konkurentům. Nejde ani tak o masovky typu Passatu a globálního Mondea, ale hlavně o vzrůstající oblibu dražších značek, kupříkladu BMW s trojkovou řadou a Mercedes-Benz s C-Klasse. Na západ od nás se to týká firemních vozů, společnosti nakupují ve velkém. Náklady Němcům soupeřit jsou příliš velké a Honda se s Accordem soustředí na jiné trhy, kde má daleko lepší pozici, kupříkladu ten severoamerický. Na druhou stranu není divu, ono se za celý loňský rok prodalo podle statistik JATO Dynamics v Evropě jen 3.453 aut řady s číslem 8, o 19 % méně než předloni. U nás v nabídce importéra stále figuruje, i když statistiky SDA evidují za uplynulých dvanáct měsíců jen 15 přírůstků.

První Accordy se zde objevily už před osmatřiceti lety v úvodní generaci. pátá a šestá měly svou evropskou specifikaci vyráběnou v britském Swindonu, Honda se nikdy cenově nepodbízela, ale zase naopak nabídla příslovečnou japonskou spolehlivost. V roce 2000 se však produkce odstěhovala výhradně zpět do japonské Sayamy a ceny vzrůstaly. Své nadělal i posilující jen, přece když importujete auta z východu a sílí místní měna, nemůžete je pak prodávat se slevami jako místní konkurence. A prodělávat na nich...

„Smrt našeho“ Accordu s karoseriemi sedan i kombi potvrdil pro Automotive News Europe šéf britského zastoupení Leon Brannan, takže se nejedná o spekulaci, ale bohužel o oficiální informaci. V interview řekl: „Výroba i prodej Accordu končí a my se do segmentu nevrátíme.“Devátá generace, která se kupříkladu v USA nabízí už od podzimu 2012, k nám tedy nepřijde, což je opravdu hodně velká škoda. Máme poslední šanci si koupit alespoň „osmičku“. Není však jediným propadákem, značka neuspěla přece ani s hybridy typu CR-Z a Insightu.

Honda dle organizace ACEA prodala loni v zemích EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) celkem 133.268 nových aut. Okupovala procento trhu, ale odbyt bohužel ve srovnání s letopočtem 2013 spadl o 5 %. V budoucnu se chce v našich končinách soustředit hlavně na crossovery, vždyť má modernizované CR-V a vrací se HR-V. Tahákem zůstává Civic a konečně se dočkáme nového malého Jazzu.