Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord v Evropě končí. Definitivně.

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 1. 2015 • 17:45
43
114
Zobrazit náhledy (43)
Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord
Honda na evropském trhu vzdává boj s konkurencí ve střední třídě. Devátý Accord nepřijde a nedočkáme se ani žádného jiného modelu coby nástupce „osmičky“.

Honda už bohužel nechce nabídnout klientům alternativu k převážně německým konkurentům. Nejde ani tak o masovky typu Passatu a globálního Mondea, ale hlavně o vzrůstající oblibu dražších značek, kupříkladu BMW s trojkovou řadou a Mercedes-Benz s C-Klasse. Na západ od nás se to týká firemních vozů, společnosti nakupují ve velkém. Náklady Němcům soupeřit jsou příliš velké a Honda se s Accordem soustředí na jiné trhy, kde má daleko lepší pozici, kupříkladu ten severoamerický. Na druhou stranu není divu, ono se za celý loňský rok prodalo podle statistik JATO Dynamics v Evropě jen 3.453 aut řady s číslem 8, o 19 % méně než předloni. U nás v nabídce importéra stále figuruje, i když statistiky SDA evidují za uplynulých dvanáct měsíců jen 15 přírůstků.

První Accordy se zde objevily už před osmatřiceti lety v úvodní generaci. pátá a šestá měly svou evropskou specifikaci vyráběnou v britském Swindonu, Honda se nikdy cenově nepodbízela, ale zase naopak nabídla příslovečnou japonskou spolehlivost. V roce 2000 se však produkce odstěhovala výhradně zpět do japonské Sayamy a ceny vzrůstaly. Své nadělal i posilující jen, přece když importujete auta z východu a sílí místní měna, nemůžete je pak prodávat se slevami jako místní konkurence. A prodělávat na nich...

„Smrt našeho“ Accordu s karoseriemi sedan i kombi potvrdil pro Automotive News Europe šéf britského zastoupení Leon Brannan, takže se nejedná o spekulaci, ale bohužel o oficiální informaci. V interview řekl: „Výroba i prodej Accordu končí a my se do segmentu nevrátíme.“ Devátá generace, která se kupříkladu v USA nabízí už od podzimu 2012, k nám tedy nepřijde, což je opravdu hodně velká škoda. Máme poslední šanci si koupit alespoň „osmičku“. Není však jediným propadákem, značka neuspěla přece ani s hybridy typu CR-Z a Insightu.

Honda dle organizace ACEA prodala loni v zemích EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) celkem 133.268 nových aut. Okupovala procento trhu, ale odbyt bohužel ve srovnání s letopočtem 2013 spadl o 5 %. V budoucnu se chce v našich končinách soustředit hlavně na crossovery, vždyť má modernizované CR-V a vrací se HR-V. Tahákem zůstává Civic a konečně se dočkáme nového malého Jazzu.

Témata
27. 1. 2015 12:49
Re: Civic Kombi
Tak Oktavka ma opravdu velky kufr a Superb taky, ale je fakt, ze na sirku to zas takova slava neni. A na rozdil od hromady lidi si nemyslim, ze by se Oktavka dobre prodavala jen kvuli tomu kufru, spis jde o mix uzitnych vlastnosti celkove.
A k tem rozdilum: Osobne jsem koukal, jak se zmenila velikost kufru i interieru u Passatu mezi generacemi 5 a 6. Zatimco jednoduse tvarovana petka mela vzadu doslova hangar, tak pozdejsi sestka byla uz od pohledu podstatne mensi...
27. 1. 2015 11:51
Re: Civic Kombi
Presne to jsem chtel rict. Litry a kosticky me nezajimaji, momentalne kledam misto pro kocarek a tam je dulezita delka a sirka a byl jsem hodne prevapenej porovnanim rozdilu O2, O3 a treba Focusu, ktery ma objemovo neporovnatelne mansi kuft ale na sirku je o par cm vetsi a na delku o par cm mensi, takze vlaste je pro mne cca stejne velky, jak v Octavii ktera se prezentuje ze ma ten nejvetsi kufr. Tak je hned jasne, kde ty litry bere.
27. 1. 2015 11:33
Re: Civic Kombi
Ja samozrejme chapu, ze Skoda je pro tebe banda tech nejvetsich podvodniku na svete, ale objem kufru se meri tak, ze se do nej hazou kosticky o normovanych velikostech, jejich pocet se pak spocita a to je vysledek. A ty kosticky se hazou i do skulinek, jak v Astre, tak ve Skode, tak v Rolls-Royce.
Tu pohadku o tom, ze Skoda zapocitava do objemu kufru i prostor pro rezervni kolo sem zatahlo nejake pako a dalsi paka se toho chytaji.
Osobne je mi objem jako cislo v podstate ukradeny, rozhodujici je tvar vnitrku kufru a tvar a velikost vstupniho otvoru, oboji rozhoduje o tom, jestli dovnitr nalozis jen hromadku malinkatych krabicek, nebo tam muzes narvat klidne americkou lednicku - a o tomto se nejlepe muzes presvedcit pri osobni prohlidce.
27. 1. 2015 09:45
Re: Civic Kombi
Pokud zmensis pudorys (Fabia), tak logicky musis vic zvednou roletu, ale to samozrejmne nejde donekonecna, tak nastoupi Simply never reseni a co nejde do vysky, pujde do hloubky (Ropid), takze vydlabes velkou diru vzadu pod vozem a kolem diry to ozenes vlecnou napravou do U nebo (OctaviaII) posunes zadni sedacky dopredu nebo natahnes jezevcika a posunes sedacky dopredu (Superb) no a na zaver zapoctes do litru kazdou dutinu zavazadloveho prostoru, na rozdil od napr Oplu Astra, ktery ji zakryje krytem
27. 1. 2015 07:50
Re: Civic Kombi
Nevim, o jake Skode pises, ale po zvednuti rolety o 10cm ziskas tak maximalne 90l - v pripade Superbu kombi. Navic si protirecis - pokud je pudorys maly, tak to zvednuti o 10cm prida jeste mene.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud