Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Land Rover Defender: Jak se vyrábí britský terénní klasik (video)

7 komentářů

Martin
:yes:
Avatar - EauRouge
EauRouge
No, měl jsem dva a "univerzální" není slovo kterým bych je popsal :-) . Naopak mají velmi konkrétní funkci a spektrum užívání. A to tak, že skvěle fungují jako pracovní stroje a auta na výpravy. Tahal jsem s nimi kde co v šílených podmínkách a udělal jim pár hezkých šrámů v terénu, ale když jsem s ním potřeboval jet všude jinde tak to nebylo hezké. Ač jsem za něj byl v Praze jednou rád když poprvé za 100 let napadlo víc než dva centimetry sněhu a všichni se zbláznili a nebylo kde parkovat, tak jsem zaparkoval v závěji, kde by nikdo ani nepřemýšlel že by přes ní přešel. Ale to je trochu výjimka. Jinak člověk musel vyměnit volant a sedačky aby se v tom dala ujet delší vzdálenost nebo aspoň ovládat základní prvky jako řízení nebo řazení. A jak hrozný stroj to je, tak o to víc jsem si v něm užíval ježdění. I obyčejné dojíždění byla ohromná zábava. Snad se mi poštěstí ještě nějakýho mít.
Martin
no, na dovolenou přímo k moři bych s tím asi taky nechtěl jet, ale kdyby bylo cestou plno zastávek u domorodců tak by se mi dojem z cesty mnohem zlepšil
Avatar - EauRouge
EauRouge
Kupodivu jízda po dálnici je celkem v pohodě, sice je uvnitř hluk a standardní sedačky nejsou moc na delší cesty, ale jinak to není nic hroznýho. Na jeden zátah jsem dojel z Prahy do Paříže, jen se zastávkama na tankování a na malýho šlofíka a když jsem z toho vylezl, tak mě nic nebolelo. Jen si člověk nemá kam dát levou ruku, tak drží volant trochu blbě, když si nemůže otevřít okno. Spíš manévrování v provozu je trochu otrava, jak jde všechno z těžka a oproti normálním autům má horší rejd. A manželka/přítelkyně si neustále stěžuje, že se o něco mlátí a že musí lézt vysoko a že dveře do kufru jsou těžký atd. Ale jak jsem psal, je to zážitek a když ho člověk využívá jak má tak si užije spoustu zábavy.
Arese
Nikdo nemůže popřít, že to auto má spoustu závažných nedostatků (například v dnešních měřítcích šílenou ergonomii řidičova pracoviště a bídnou pasivní bezpečnost), ale zároveň je to terénní stroj a dříč s obrovskou šíří verzí a schopností. A samozřejmě se skvělými terénními schopnosmi. Měl jsem tu čest ho několikrát řídit a vždy to byl skvělý zážitek, protože to auto prostě vyžaduje řidiče v pravém slova smyslu, tedy člověka, terý si tu jízdu "odpracuje" a nenechá se jen pasivně vozit. Proto je jízda s ním neuvěřitelně zábavná. A poslední verze se 6st. převodovkou se neztratí ani na dálnici, kde lze bez problémů udržovat tempo kolem 120 km/h (maximálka je ještě o 20 km výše). A to charisma!!! Když se s Defenderem někde objevíte, jste středem pozornosti a pokud máte nějaký vyšperkovaný kousek, platí to dvoujnásob. Klasický Defík je prostě jen jeden a bohužel už NIKDY se nic podobného na trhu neobjeví... :-(:-(:-(
P.S. Vždycky jsem si říkal, že to auto je dost drahé, ale při sledování filmu je jasně patrné, jak je jeho výroba pracná a náročná na pracovní sílu...
Atila_
Ci-li jinymi slovy auto pro frikuliny, kteri ho jednou za cas protahnou v offroad parku za obchodakem a jinak se s nim ukazuji po meste, aby byly za "dobrodruhy". Clovek, ktery opravdu potrebuje jezdit v terenu si koupi Toyotu, protoze narozdil od Land Roveru je u ni predpoklad, ze dorazi do cile.
Arese
Ano, značka Land-Rover v Česku má ještě stále poněkud pošramocenou pověst, to ale bylo hlavně vinou minulého neschopného zastoupení pro ČR, které třeba ani neposílalo své mechaniky na potřebná školení do Anglie, aby ušetřilo... Kvalita servisu proto bývala tragická. Nové rakouské zastoupení i servisní zázemí je o 100% lepší a spokojenost českých zákazníků i vývoj prodejů tomu odpovídá :-) :yes: