Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
nman
Kapacita 2 akumulátorů o hmotnosti do 150 kg, že je 87 kWh?
Tak to bych je rád viděl, to má Volkswagen asi nějakou super cool novou technologii.
Asi to má být spíš 8,7 kWh.
Tak to bych je rád viděl, to má Volkswagen asi nějakou super cool novou technologii.
Asi to má být spíš 8,7 kWh.
je to 1,7kWh...
Tak to se mi zdá zase málo.
AGM akumuláttor o hmotnosti kolem 60kg má kapacitu ca. 200 Ah při 12V, to je 2,4 kWh. Takže 2 by měly 4,8 kWh. (cca 40 Wh/kg)
Mimochodem, akumulátor se 144 V taky není zrovna obvyklý. Tak nevím, zda to nemá být spíš 14,4V.
Pokud by byly Li-Ion nebo Li-Pol, tak ty mají při stejné hmotnosti zhruba 2,5-5-násobnou kapacitu. (kolem 100-200 Wh/kg) Takže potom by to kolem 8-9 kWh klidně mít mohlo (i mírně víc).
Nicméně, v článku se píše, že to jsou NiMH (ty mají kolem 60-100 Wh/kg), takže pokud je tento údaj správný, tak čistě odhadem bych to očekával někde mezi 7-9 kWh. Takže těch 8.7 kWh by to +/- mohlo být.
No, rozhodně se na ty údaje v tabulce nedá spoléhat, protože podle nich to prostě nedává smysl. Řekl bych, že by si to měl autor důkladně prověřit, když už chce psát "odborné" články.
A vynásobit 2 čísla zase není tak složitá matematika, abych zjistil, že to nesedí.
AGM akumuláttor o hmotnosti kolem 60kg má kapacitu ca. 200 Ah při 12V, to je 2,4 kWh. Takže 2 by měly 4,8 kWh. (cca 40 Wh/kg)
Mimochodem, akumulátor se 144 V taky není zrovna obvyklý. Tak nevím, zda to nemá být spíš 14,4V.
Pokud by byly Li-Ion nebo Li-Pol, tak ty mají při stejné hmotnosti zhruba 2,5-5-násobnou kapacitu. (kolem 100-200 Wh/kg) Takže potom by to kolem 8-9 kWh klidně mít mohlo (i mírně víc).
Nicméně, v článku se píše, že to jsou NiMH (ty mají kolem 60-100 Wh/kg), takže pokud je tento údaj správný, tak čistě odhadem bych to očekával někde mezi 7-9 kWh. Takže těch 8.7 kWh by to +/- mohlo být.
No, rozhodně se na ty údaje v tabulce nedá spoléhat, protože podle nich to prostě nedává smysl. Řekl bych, že by si to měl autor důkladně prověřit, když už chce psát "odborné" články.
A vynásobit 2 čísla zase není tak složitá matematika, abych zjistil, že to nesedí.
Za prvé, baterie nebudou vážit 150 kg. Za druhé, v jejich hmotnosti nebudou jen články.
Tak hmotnost celého hybridního systému má být 175 kg. Z toho ten elektromotor bude max. do 20 kg, + nějaké drobnosti kolem. Dovolím si tvrdit, že baterie těch min. 120 kg mít budou.
"V hmotnosti nebudou jen články" - to znamená co?
"V hmotnosti nebudou jen články" - to znamená co?
To znamená, že baterii bude tvořit vedle článků nějaká konstrukce, vodiče, chlazení. Bavíme se o více než dvou stech článcích.
Podíval jsem se na specifikaci předfaceliftové verze a baterie (288 V, 240 článků) má mít 79 kg.
Podíval jsem se na specifikaci předfaceliftové verze a baterie (288 V, 240 článků) má mít 79 kg.
Vše jsem dělal podle technického školení na Tourage Hybrid (jak jistě mnozí z vás vědí, tzv. SSP). Nevím, kde bych si měl něco víc ověřovat. Snad si nemyslíte, že tohle co je tam napsané někdo novináři běžně řekne. To jste fakt naivní, jestli si myslíte, že je tohle uvedeno v nějaké tiskové zprávě.
Krom toho 3,6VR6 splňovala Euro5 a na EU6 by šla naladit pouze přeporgramováním. Kompresorová verze je pro lepší nástup krouťáku, původní vr6 nebyla nejsilnější na tu hmotnost.
Jediný co je na tomhle Turku zajímavý je cena, čas od času vyplave na trhu několik set tisíc korun levněji než V8 tdi. Protože za ceníkovou cenu by jen opravdový fanda dal přednost tomuhle před velmi dobrým V8tdi. A to hybridům moc fandím.
Nedávno jsem jel za minulou generací Legacy na LPG a musím říct, že jsem tomu řidiči chtěl na pumpě koupit kafe. Nechápu, že se automobilky nesoustředí na plyny víc než na smradlavý diesely.
Vadné vstřikovače Common-Railu: Vozidlo kouří. Stává se po ujetí 60 až 100 000 km, zejména u 4.2 V8 TDI. Jeden vstřikovač vyjde na 16 až 18 000 Kč.
Kolik já už viděl hulících SUV a když už viditelně nehulily, tak dost smrděly - řekl bych nad normu. Ty tlaky jsou tam proti benzínu tak velké (více jak 300x proti starýmu dobrýmu MPI), že to prostě nejde udělat perfektně a hodně aut jezdí s částečně načatými vstřikovači a nikoho to netrápí dokud se to úplně nepodělá. Však nekupují si diesel šetřílci co neumějí počítat? Takový lidé na ohleduplnost kašlou a jezdí dokud to jde - většinou.
Já osobně proti nic benzínu nemám. I když jezdím v dieselu, každý večer se pomodlím k zesnulé VR6 a doufám v její reinkarnaci. 😢 Nicméně s průměrná spotřeba 4.5l/100km je příliš silný argument ve prospěch nafty.
Mě by se plug-in-hybrid na bázi VR6 F/Tsi a elektromotorů ve stylu studií CrossBlue/Coupe/Coupe GTI moc líbil, protože to spojuje výhody silnějšího benzínu, k tomu krouťák elektromotorů a přitom nízký spotřeby. Já se svým použitím bych bez problémů najezdil 30-40% pouze na elektřinu. No a k tomu když si vezmu spotřebu cca 11l (za to jezdí mimo měst👋dálnice Lexus RX 450h) tak jsem v součtu na velmi příjemných 7-8l.
Jenže to tenhle Touareg nedá ani náhodou, krom toho zrovna tenhle kompresorovej motor žere jak tank i v a6..
PS: Je to kWh, ne kw/h.
Krom toho porovnej s Cayenne ohledně vyspělosti..
Specifika baterií Lixx ve Nixx asi znáš, takže netřeba připomínat rozdíly.
PS: Tímto se panu Jamesovi Wattovi omlouvám za malé W. Jinak ok, mělo to být kWh.
Šlo mi spíš o to lomítko.
Do muzea jsem ho "odepsal" ve srovnání s Cayenne/panamerou SE a nebo s budoucí Q7, která nabídne větší baterky a úplně jinej dojezd. Taky si nejsem jistej převodovkou, žil jsem v domění, že Panamera/Cayenne má ZF se zabudovaným elektromotorem.
Ano, v EU dává plug-in velký smysl kvůli tomu, jak se počítá spotřeba plug-in hybridů. Pro mne však nejsou moc zajímavé, protože auto používám jinak. Někomu to samozřejmě může sednout a třeba ujede 90 % kilometrů na elektřinu.
E-Hybrid by měly mít Aisin, ale ruku do ohně bych za to nedal.