Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vrátí se do F1 motory o výkonu přes 1000 koní?

Stane se formule 1 zase doménou drsných chlapů? Současní motoráři si myslí, že dokáží ze stávajících šestiválců dostat výkon hodně přes 1000 koní a udělat tak z monopostů zase stroje, určené jen pro ty nejlepší piloty.
Zpět na článek
27. 1. 2015 18:04
27. 1. 2015 18:31
28. 1. 2015 05:50
28. 1. 2015 12:33
Avatar - curwasportiva
27. 1. 2015 18:04
To tezko
F1 tak leda dostane elektromotory + 10 dalsich restrikci, vzdyt v prvni rade jsou penize, zavodeni je az nekde hluboko dole na listu priorit...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
27. 1. 2015 18:31
8-válce !!
A objem přes nejméně 2.0...ty 1.6 jsou tak do motokáry! >:D 8-s
Ideální by byly zpět 10-válce..to je F1 !
Elektromotůrky nechte pro Mercedesy třídy A a B.. >:-[]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Midlosek
27. 1. 2015 18:59
Re: 8-válce !!
No, já ti nevím, ale pomyslným vrcholem byla asi 1.5 z první turbo éry.

Tohle byl asi nejzajímavější motor - [odkaz]
Avatar - Jaros71
27. 1. 2015 19:06
Re: 8-válce !!
:yes: pěkné !
Pamatuji si je..ale klasika F1 je atmosféra 10 či 12 válec.
27. 1. 2015 21:11
Re: 8-válce !!
Hmmm klasika je V8 a V12 (ford cosworth a motor ferrari) jako typicti zastupci. V10 je umelej projekt kterej vyplynul z proste podstaty toho ze je lehci nez V12 tudiz lepsi rozlozeni hmotnosti a vykonejsi nez starej dejchavicnej cosworth. Nelip bylo v turbo ere v druhy pulce 80-satek a s V6 1500.
Avatar - Barrichello
28. 1. 2015 09:31
Re: 8-válce !!
V10 byly fajn ale i staré V8ky byly v pohodě. Rohodně lepší jako ty V6 dnes.
28. 1. 2015 08:23
Re: 8-válce !!
Přesně! To byly ty správný F1čky. Výkon jako hovado a žádný elektronický asistenti. Na tuhle dnešní frašku s KERS a DRS se nedá koukat. ;-\
Avatar - flyboyeda
27. 1. 2015 18:31
Aby byla F1 zajímavá, muselo by se změnit hodně věcí
není to jenom motorem
Rozbalit vlákno
3
27. 1. 2015 21:28
Re: Aby byla F1 zajímavá, muselo by se změnit hodně věcí
Tak urcite ale motor podvozek gumy a sasi rozhoduje pilot byl driv tk 3-5 % ted uz je to spis v desetinach vi Fernando Alfonso a Seb Fetel.
28. 1. 2015 06:25
Re: Aby byla F1 zajímavá, muselo by se změnit hodně věcí
Zase treba Alonso v minule sezone nekolikrat predvedl, ze ridit a myslet teda rozhodne umi a ze i v soucasne formuli "se dá", vsichni jezdci k nemu maji velky respekt - a vedi to i tymy, vsak taky jeho plat! Ale ten motor Ferrari nejak nejel a sasi se asi taky moc nepovedlo.
Avatar - Barrichello
28. 1. 2015 09:33
Re: Aby byla F1 zajímavá, muselo by se změnit hodně věcí
ona tam umí v lidí, nejen Alonso. Akorát že nejsou vidět, neb nejsou mediálně zajímavý
28. 1. 2015 05:50
Jiná doba
Dnes je jiná doba.
Výkon současné F1 rozhodně nechybí, v poslední sezoně byli rychlejší v akceleraci víc než mnoho předchozích sezón. (ale taky mám radši zvuk V10)
Ovladatelnost auta je mnohem vyšší/snazší, protože s hybridním pohonem a torque vectoring mají nepřímo traction control, ikdyž ne úplnou. S rekuperací zase částečně počítač ovlivňuje brždění.
Jakákoliv větší změna opět nahraje těm týmům které mají větší rozpočet, vždyť investice do vývoje hybridního pohonu byla naprosto enormní a nevídaná a změnit pravidla po dvou sezónách je pro menší týmy šílenost.
Větší motor netřeba, stačí zrušit podivné omezení max. otáček motoru apod. (limity jsou v pravidlech pro max otáčky, max. množství průtoku paliva, max. množství a rychlost rekuperace a jestli jsem dobře pochopil tak i max. možný výkon elektromotoru, to si nejsem jistý). Kdyby odebrali tato omezení, jsme za dva roky velmi snadno nad 1500 koní. Stejně tak je omezen max. aerodynamický přítlak vozu. Jinými slovy se snaží co to jde, aby formule nejezdily 400km/h+ a v zatáčce o 50km/h rychleji, protože by to docela snadno šlo, ale bylo by to fakt nebezpečné.
A nakonec právě současné řešení je hi-tech a pro inženýry výzva. Bohužel se stal rozhodujícím rozpočet, a to víc než kdy jindy. Smekám před týmy, které dokázaly, že nižší rozpočet lze pokořit kvalitním šasi (např. v minulé sezóně Williams).
Takže nakonec jsou smysluplné asi jen ty širší pneumatiky, ale to sice znamená obtížnější ovladatelnost vozu, ale zase ještě rychlejší průjezdy zatáček a o to drsnější bouračky.
A každý v branži také dobře ví, že ty současné Pirelli stojí za starou belu, pneu Michelin nebo Bridgestone před X sezonami byly o 10-20% rychlejší (když ještě existovala konkurence v pneu). Po přechodu na Pirelli někteří jezdci zmínili časy o 3-4 sec na kolo pomalejší, sám M. Schumacher si neodpustil poznámku, ikdyž kulantní ("to bude skutečně zajímavé"). A taky jen pirelli dokáže produkovat tolik "cucků" všude po trati, to samo o sobě něco vypovídá, a slovo efektivní nemám na mysli. Prostě mají monopol a nechtějí do vývoje dávat ani korunu, proč taky, když jim nikdo nekonkuruje. Kdyby jim nezačaly explodovat, byly by pneu snad úplně stejné jak 5 let před tím, takhle teda holt museli přitvrdit bočnice, zajistit aby se guma z pneu neutrhla (wtf) a uvést v papírech jiné mezní hodnoty pro tlak apod. A ještě se tomu hrozně bránili, že si prostě sami jezdci/tými museli společně (!) dupnout.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
28. 1. 2015 09:36
Re: Jiná doba
zapoměl si říct to, že FIA po Pirelli tkaové gumy chce. Oni nechtějí aby vydržely celý závod ani aby byly superrychlé. Pirelli vyrábí jen to, co má zadáno
Avatar - Petrolhead_CZ
28. 1. 2015 09:53
Re: Jiná doba
Jak píše Baryk, za pneu může volba FIA, v Pirelli jen dělají co se po nich chce. Faktem je, že kdyby jim to povolili, vrátili by se pořádně široké slicky, tak to bude zas pořádný kotel. To, že z toho lítají cucky a klouže to na nich je vyžadováno dědky z FIA, prý aby byly závody atraktivnější...sám víš, jak to dopadlo. Jinak pirellky jsou nejlepší pneu, na silniční auta od nich obutí nemá konkurenci.
28. 1. 2015 12:33
Re: Jiná doba
O tom, že jsou ty gumy šité na míru FIA netřeba diskutovat, ale že by neměli konkurenci u běžných aut? Osobně jsem s nimi měl vždy nějaký problém. Sjížděly se rychleji než ostatní, na mokru také klouzaly více než ostatní a v mém rozměru ještě rády metaly kamínky ze silnice do dveří či prahů. ContiSport nebo Dunlopky na tohle netrpí.
Avatar - KANKUNEN
28. 1. 2015 06:51
Na F1se už nedívám
Auta se nekazí a díky počítačům je nejlepší auto vždy správně nastavené na každý okruh, takže vítěz je předem jistý.
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2015 09:39
Auto.cz by mělo zůstat autem.cz a nehrát si na "monopost.cz"
Ani sem to nedočetl do konce... nešlo to. Pane autore, KDE přesně čerpáte informace o tom, že Renault chce zpátky V8 motory? Já totiž nic takového nevím a to se na serverech o F1 pohybuji denně. Víte vůbec, kolik automobilky (aspoň zhruba) utratily za nové motory? Vážně si myslíte, že za 2 - 3 roky, kdy je ještě stále vyvíjí, tak je pošlou k ledu?! Víte vůbec, která automobilka chtěla nejvíc aktuální motory (tedy hybrid 1,6 V6T)? A poslední otázka, můzete mi vysvětlit, k čemu je takový V8 motor zrovna Renaultu?
Správné informace jsou takové, že Ferrari (v roce 2014 měli nejhorší motor) chce od roku 2017 V8T a KERS. Každopádně návrat k jakýmkoliv víceválcovým motorům než je V6 je blbost, je to nelogické a Ferrari to nikdy neprosadí ani se třema Ecclestonema.
Rozbalit vlákno
0