Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrátí se do F1 motory o výkonu přes 1000 koní?

Michal Fokt
Diskuze (17)
Stane se formule 1 zase doménou drsných chlapů? Současní motoráři si myslí, že dokáží ze stávajících šestiválců dostat výkon hodně přes 1000 koní a udělat tak z monopostů zase stroje, určené jen pro ty nejlepší piloty.

Dnešní formule 1 ztratila značnou část svého původního kouzla i proto, že je relativně snadno ovladatelná a monoposty mohou řídit i měně talentovaní nebo zkušení řidiči, kteří se pak mohou postarat o nežádoucí "reklamu" sportu, jako se to podařilo nedávno Maxi Verstappenovi. Proto se před pár dny v Ženevě sešli dodavatelé motorů, organizátoři F1 a zástupci FIA, aby diskutovali o tom, jak vrátit šampionátu dřívější lesk a prestiž.

Zdá se, že snahy Ecclestonea, podporované Renaultem a Ferrari, o návrat k osmiválcovým motorům, neprojdou přes Mercedes, Hondu ani zdravý rozum a namísto této další radikální změny se motoráři a v návaznosti na ně i konstruktéři zaměří na současné přeplňované šestiválce 1,6 l. Někteří šéfové vývoje se netají názorem, že bude možné zvýšit výkon stávajících V6 ze současných zhruba 750 koní na 1000 a více a to za pomoci vyšších maximálních otáček a dodávek většího množství paliva.

Je logické, že na takovouto změnu čeká zejména Ferrari a Renault, kteří v tom vidí možnost, jak vymazat současný náskok Mercedesu, prospět by to ale mohlo celému sportu. Niki Lauda, jenž zažil éru extrémně výkonných efjedniček k tomu říká "Mohlo by to být 1200 koní nebo více, společně s širšími pneumatikami a úpravami aerodynamiky, které ztíží na limitu ovládaní auta. Současné vozy F1 umožňují jakémukoli jezdci GP2 nebo F3, aby byl velmi brzy stejně rychlý jako zkušení jezdci, aniž by musel příliš riskovat."

Týmy formule 1 by tak začaly opět vyhledávat jezdce v první řadě podle talentu a ne podle výše sponzorského příspěvku, jenž s nimi do týmu přijde, pokud se chtějí v šampionátu výrazněji prosadit. Pokud všichni zainteresovaní na změny přistoupí, mohlo by je změně dojít už v sezoně 2017.

Michal Fokt
Diskuze (17)
28. 1. 2015 12:33
Re: Jiná doba
O tom, že jsou ty gumy šité na míru FIA netřeba diskutovat, ale že by neměli konkurenci u běžných aut? Osobně jsem s nimi měl vždy nějaký problém. Sjížděly se rychleji než ostatní, na mokru také klouzaly více než ostatní a v mém rozměru ještě rády metaly kamínky ze silnice do dveří či prahů. ContiSport nebo Dunlopky na tohle netrpí.
Avatar - Petrolhead_CZ
28. 1. 2015 09:53
Re: Jiná doba
Jak píše Baryk, za pneu může volba FIA, v Pirelli jen dělají co se po nich chce. Faktem je, že kdyby jim to povolili, vrátili by se pořádně široké slicky, tak to bude zas pořádný kotel. To, že z toho lítají cucky a klouže to na nich je vyžadováno dědky z FIA, prý aby byly závody atraktivnější...sám víš, jak to dopadlo. Jinak pirellky jsou nejlepší pneu, na silniční auta od nich obutí nemá konkurenci.
28. 1. 2015 09:39
Auto.cz by mělo zůstat autem.cz a nehrát si na "monopost.cz"
Ani sem to nedočetl do konce... nešlo to. Pane autore, KDE přesně čerpáte informace o tom, že Renault chce zpátky V8 motory? Já totiž nic takového nevím a to se na serverech o F1 pohybuji denně. Víte vůbec, kolik automobilky (aspoň zhruba) utratily za nové motory? Vážně si myslíte, že za 2 - 3 roky, kdy je ještě stále vyvíjí, tak je pošlou k ledu?! Víte vůbec, která automobilka chtěla nejvíc aktuální motory (tedy hybrid 1,6 V6T)? A poslední otázka, můzete mi vysvětlit, k čemu je takový V8 motor zrovna Renaultu?
Správné informace jsou takové, že Ferrari (v roce 2014 měli nejhorší motor) chce od roku 2017 V8T a KERS. Každopádně návrat k jakýmkoliv víceválcovým motorům než je V6 je blbost, je to nelogické a Ferrari to nikdy neprosadí ani se třema Ecclestonema.
Avatar - Barrichello
28. 1. 2015 09:36
Re: Jiná doba
zapoměl si říct to, že FIA po Pirelli tkaové gumy chce. Oni nechtějí aby vydržely celý závod ani aby byly superrychlé. Pirelli vyrábí jen to, co má zadáno
Avatar - Barrichello
28. 1. 2015 09:33
Re: Aby byla F1 zajímavá, muselo by se změnit hodně věcí
ona tam umí v lidí, nejen Alonso. Akorát že nejsou vidět, neb nejsou mediálně zajímavý