Vrátí se do F1 motory o výkonu přes 1000 koní?
Dnešní formule 1 ztratila značnou část svého původního kouzla i proto, že je relativně snadno ovladatelná a monoposty mohou řídit i měně talentovaní nebo zkušení řidiči, kteří se pak mohou postarat o nežádoucí "reklamu" sportu, jako se to podařilo nedávno Maxi Verstappenovi. Proto se před pár dny v Ženevě sešli dodavatelé motorů, organizátoři F1 a zástupci FIA, aby diskutovali o tom, jak vrátit šampionátu dřívější lesk a prestiž.
Zdá se, že snahy Ecclestonea, podporované Renaultem a Ferrari, o návrat k osmiválcovým motorům, neprojdou přes Mercedes, Hondu ani zdravý rozum a namísto této další radikální změny se motoráři a v návaznosti na ně i konstruktéři zaměří na současné přeplňované šestiválce 1,6 l. Někteří šéfové vývoje se netají názorem, že bude možné zvýšit výkon stávajících V6 ze současných zhruba 750 koní na 1000 a více a to za pomoci vyšších maximálních otáček a dodávek většího množství paliva.
Je logické, že na takovouto změnu čeká zejména Ferrari a Renault, kteří v tom vidí možnost, jak vymazat současný náskok Mercedesu, prospět by to ale mohlo celému sportu. Niki Lauda, jenž zažil éru extrémně výkonných efjedniček k tomu říká "Mohlo by to být 1200 koní nebo více, společně s širšími pneumatikami a úpravami aerodynamiky, které ztíží na limitu ovládaní auta. Současné vozy F1 umožňují jakémukoli jezdci GP2 nebo F3, aby byl velmi brzy stejně rychlý jako zkušení jezdci, aniž by musel příliš riskovat."
Týmy formule 1 by tak začaly opět vyhledávat jezdce v první řadě podle talentu a ne podle výše sponzorského příspěvku, jenž s nimi do týmu přijde, pokud se chtějí v šampionátu výrazněji prosadit. Pokud všichni zainteresovaní na změny přistoupí, mohlo by je změně dojít už v sezoně 2017.