Znepokojivé zprávy přichází přímo od organizátorů Chicago Auto Show, kde Mazda představí finální specifikaci roadsteru MX-5. Měl by mít výkon pouze 155 koní...
vyjít s novým modelem ND a přijít v podstatě se stejným motorem jako NC, je nesmysl. To přece ví i vrátnej v mazdě. Že je mazda NC lehčí, pořád zábavná je jasné, ale pořád těch pár koní pro jízdu v přímce chybělo. Možná si mazda dělá půdu pro překvapení, aby to bylo dramatičtější. Jinak k rozporuplnému designu přibude opravdu nálepka promarněná šance.
To vysloveně říci nemůžu. Když to srovnám s tím, když vyšla NB, nebo NC, tak tomuto modelu nemůžu přijít nějak na chuť, pořád to na mě působí jako hairdresser car víc, než předešlé generace.
Já měl nejradši tu kulatou NC. Tahle mi přijde jak hračka pro děti. Ale jak je vidno sto lidí sto chutí. A hlavně - u MX5 nikdy nešlo o vzhled :-) Proto mě trochu mrzí, že neudělaj aspoň 180 koníků...
Ikdyž oni úpravci výkon navíc nabídnou, o to se nebojím, jen to mohla udělat rovnou Mazda.
kdyby to byl zaklad, tak dejme tomu...
ja mam 160k a zadna slava to není, spis jen na takovy pohodovy jezdeni.
tohle bude sice o něco lehci, tak snad i trochu zivejsi, ale cekal bych aspoň 200k
U všech tří generací se vždycky dozvíš, že největší (a vlastně jedinou) slabinou auta, je motor. Jasně, někomu to na kochačku stačí, ale MX-5 má tolik sportovního talentu, že továrních 180 - 200 by jistě potěšilo nejednoho fanouška. ;-)
Ta na rozdrcení TDI v přímce potřebuješ těch koní aspoň 300, což bude reálné jen s nějakým aftermarket turbo kitem... vlastně, on kvůli vysoké komrpesi asi žádný turbokit nebude, takže smůla >:D
Je to dost i není to dost. Těch 155 koní určitě nesrazí celkový dojem z auta, na druhou stranu, vidina továrních 180 koní mě nadchla - konečně by to byla první MX-5 s obstojným poměrem váha/výkon a hlad po aftermarket úpravách, které jsou tak populární u všech generací, by byl (alespoň částečně) umlčen.
Vůbec nejde o dálnice, jde o to, že v každé MX-5 cítíš, jak je podmotorovaná, jak by snesla víc A je úplně jedno, jestli to je 90hp NA 1.6, nebo 160k NC. Štve tě to v každém kopci, při každém pohození zádi, u kterého ti v polovině zatáčky dojde výkon... . Každý, kdo někdy okusil S/C MX-5 ti potvrdí, že z auta vystoupil s pocitem "takhle to mělo vyjet už z továrny"...
Samozřejmě, hlavní přednosti dokáže MX-5 prodat i bez výkonného motoru, ale nějaká 200 koňka by vrcholné verzi náramně slušela...
Na aftermarketu se vydělává, ale jinde než u Mazdy. Neříkám, že Mazda má nabízet nějaké TOP výkonné monstrum - to by určitě nebylo rentabilní. Ale spekulovaný výkon u silnější varianty prostě zněl strašně fajn a byla by škoda, kdyby to tak nakonec nebylo...
Otázkou je, zda by se to Mazdě vůbec vyplatilo... Vyvíjet motor pro takový výkon, se zárukou a vším okolo. Aftermarket žádnou reálnou záruku nedá (bez ohledu na to, co si mohou psát), je to příliš velký zásah do konstrukce.
Pohazovani zadkem vyresili u toyoty uzsimi pneumatikami, takze to by mohlo fungovat i tady. A nevim, do jakeho kopce by se clovek musel drapat, aby si s tim auto na dvojku slusne neporadilo. Navic tvoje mazda ma nejakych 140 koni a nova bude mit minimalne o 20 vic.
Neplašte, v Evropě to bude 165 koní, tady myslím redakce trochu zaspala.. Podívejte se na specifikace např. Mazdy 3 na severoamerickym kontinentu (USA, Kanada), dvoulitr (z Mazdy 3 a 6) tam má 155hp. Důvod je krom převodu hp na ps asi taky výkonová specifikaci na základě tamějšího benzínu s nižším oktanovým číslem. Proto taky 2,5 litr Mazdy v US 185hp, v Evropě 192 a stejné rozdíly výkonosti stejných motorů najdete i u jiných automobilek..
Čekal sem trochu více inspirace z MA3 na čumáku. Vypadá málo zle >:-[], ale jinak ji to moc sluší ( v posledních generací už MX dospěla) a to i v interiéru ( žádné přeplácané), motor na muj vkus ideál co postačí (dřívě to jezdilo s jednapětkou a taky to šlo :D) a sedí do takového autíčka. Škoda, že není ještě v nabídce silnější verze, třeba s turbem >:-[] (Jaj to si koleduju co?:D), ale možná by to ukojilo nejednoho jezdce s jeho sportovními ambicemi :-)
predosle generacie MX5ky vyzerali este menej "zle" ..... vizualnu agresivitu mazda MX5 ozaj nema za potreby... tej je uz v dnesnom automobilovom svete podla mna aj tak dost inak zaujimavy tu bude pomer Kg/KW ..... ten je tu dost podstatny a koniec koncov.... MX5 nikdy nebola o maximalnom vykone ani o maximalke na dialnici.... to auto je zabavka na okrsky vhodne aj na denno denne pouzitie -- to je to voc tu kraci.... takze s tymto vykonom okolo 150-160 koni to vidim ako ideal na to na co je MX5 stavana..... suhlas... kto chce "cestny natrhavac pr.deli" moze skusit skladovu RX8 alebo potom ist povedzme do niecoho od europskej produkcie ( BMW, mercedes )
inak s niektorymi je to tu skoda debat ( to nema cenu bez urazky ved to sam vidis ) .... tym by bolo v MX5ke malo aj 200 koni.... lenze tp by uz nebola stara dobra MX5ka ale .... len nejaky vytuneny nezmysel od mazdy akych podobnych od mnohych inych znaciek po cestach uz stejne jazdi mraky..... takze je fajn ze mazda nepodlahla tomuto trendu a MX5 ostala MX5kou.... kto chce sportiak moze kludne ist ako vravim ... do bmw, mercedesu alebo si kupit corvette.....
Nie zlé (vyzerá podstatne väčšie), ak by plánovali 3 coupé/cabriolet (čo nehrozí >:D ) mohla by vyzerať presne takto. Mx-5 je však pre Mazdu výnimočným modelom, preto je dobré že aj vzhľad je výnimočný a nepodobá sa na žiaden iný model. Koniec koncov, ani predchádzajúce generácie sa nepodobali na nič čo v tej dobe Mazda vyrábala. :-)
Toppere, RX-8 rozhodně není natrhávač, reálně nebude o moc rychlejší, než ta MX-5...
Sporťák od BMW, Mercedesu... hmm... Corvette... hmmm, myslíš, že někdo z nich ti nabídne ten ryzí roadster feeling a bezprostřednost? 200 koňová MX-5 by byla vytuněný nesmysl? A 200 koňové BRZ (u kterého všichni brečí, jak je slabé) není?
Proto jsem řikal, že by bylo ideální nabízet ještě k tét alternative přeplňovaný motor s cca 200 koníky +/- :-) Pro někoho, kdo si chce užít jen ten pocit zábavy a nemá na rozhazování by bohatě postačil tento motor se 155k, ostatní by si mohli připlatit. Koneckonců ten turbokit se na MX5 dal stejně koupit, takhle by si Mazda mohla dávat veškerý zisk do kapsy.
Stejně když to bude poměrem váha/výkon, tak do takového roadsteru tohle bohatě stačí. Známý má 1.6 z 90. let a nestěžuje si na nedostatek výkonu, protože to auto je lehké, což asi zrovna tobě nemusím vyprávět >:D
Jak píšu výše, nějaká top-turbo motorizace by imho pro Mazdu nebyla rentabilní, takže jediné "řešení" je, aby silnější z motorizací byla už "rozumně výkonná".
U turbokitu jsem u Sky-Activ docela skeptický - imho to nebude tak jednoduché, jako u starších motorů.
Já jsem MX-5 prodal právě z důvodu nedostatku výkonu, následně šlápl tak trochu vedle (přestože jsem byl reálně na okresce o level rychlejší) a teď se k ní budu pravděpodobně vracet a výkonovou frustraci holt sem tam skousnu >:-[]
... a pořád málo, mohlo by to mít 660koní. A 2 tuny ;-) Kdo ví co se dá dělat s 160k a tunu těžkým autem s náhonem na zadní kola, si ho koupí. Kdo chce dělat machra s 360k, tak si stejně koupí "prestižní značku" a bude se předvádět na parkovišti a na dálnici. Kdo zase chce fakt závodit koupí něco jako Lotus 7. MX 5 je prostě typickým představitelem malých, levných a hezkých sporťáčků, kde Mazda přidala tu pověstnou špetku - dokonalou vyváženost a spolehlivost.
Navíc v diskusích, chtěji všichni drahé věci, na které stejně nemají. Bazary jsou plné 1.8ček, 2.0 koupil v reálu jen málo kdo. A možný turbokit (a nebyl zase až tak drahý) v ČR není vůbec - tak asi tak.
260 by nebylo málo, bylo by to možná už moc - jde o to, co jsem psal výše --> Auto by chtělo, ale motor je věc, která tě brzdí.
Ten poslední odstavec je zcestný - žádný oficiální turbokit neexistuje. Můžeš si koupit aftermarket sadu, která ti ovšem zničí záruku na auto --> navíc ta nejvíce v Evropě propagovaná od BBR, má mezi uživateli dosti pošramocenou pověst. V ČR vím minimálně o třech přeplňovaných 2.0 NC a dalších dvou, které momentálně čekají, až jim z US dojdou performance komponenty pro N/A motor na odhadovaný výkon cca 190k. :-)
Ta pošramocená pověst u BBR by vážně zajímala. Já na ně slyšim ze všech stran jen chválu a co vím, jejich kompresorovej kit od Cosworth je spolu s Flyin Miata jedinej, pod kterym neuděláš motor. Prý ze 130 instalací neměli jedinou reklamaci a to první auta už maj s tím kitem nalítáno 90.000km. Jejich turbokity jsou prej po technický stránce stejně nezávadný. Navíc si to troufnou prodávat jako nový auta se zárukou.
Tušim, že na clubroadster.net nebo miata.net je vlákno... Týká se turbokitu a problémem je, že několika lidem popraskaly nebo se zdeformovaly svody. Někteří se vztekají kvůli neuznaným reklamacím atd. Je to sice dosti nepřehledné, ale probléym z toho přímo čiší.
Navíc kluci z Česka svorně říkali, že komunikace s BBR je otřesná, takže nakonec všichni nakoupili v US.
Tak co si budeme povídat 155 koniku není moc ale zase Mazda už před nějakým časem informovala ze mx-5 bude mít pod jednu tunu což je výborné. Ale za mě: Je krásná reklama když automobilka řekne ze bude jen tohle tečka. A cely svět se muže zbláznil... Jen si vzpomeňte jak Ford před 2-3 lety říkal ze Mustang pro Evropu bude mít jenom V4 a hleď je tu i s V8 takže bych to tak dramaticky neviděl ;)
Výkon považuji za více než dostatečný, Absolutní většina řidičů s velkou pusou a ještě většími slovy se nikdy nedostane na limit auta. Mnohem dříve dosáhnout na limit svých schopností.
Už nevím kde jsem to slyšel, ale zaujala mě jedna glosa myslím na téma GT86/BRZ. Bylo to o tom, že pokud někomu připadá, že má málo výkonu, tak jezdí po moc rovných cestách. To se dá určitě aplikovat i na MX-5. Navíc naše zemička není zrovna typická rovnými nekonečnými silnicemi ba naopak. Proto myslím, že v našich podmínkách si s ní člověk užije spoustu zábavy a dokáže využít její maximální potenciál.
Výkon není dostatečný, 155 koní je tak tak, argument s okreskama nebo dálnicema či moc rovnýma cestama je lichý. V kolika autech tohoto typu jste jeli? Já měl kdysi například Fiata Barchettu, to je auto co má tunu a 130 koní a i na těch kroucenejch okreskách mi prostě často výkon chyběl. Pokud má někdo něco proti Fiatu, prosím ať si speciálně o tomhle modelu a o jeho motoru nejprve přečte. MX-5 není auto čistě na pohodu, na to jsou tu velké kabriolety, tohle má být sportovní roadster a k sportovnosti patří i výkon. 155 koní je dobrý základ, ale TOP by prostě měl mít nějakých 200 koní. 300 a víc už je samozřejmě nesmysl. Co se týká BRZ/GT86 tam těch 200 HP prostě málo je, schoduje se na tom už hodně odborné i neodborné veřejnosti a vymlouvat se na málo kilkaté cesty to prostě nezachrání. Tam těch 300 kobyl má prostě být.