Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda MX-5 2015: Bude mít výkon jen 155 koní?

58 komentářů

Tu je original😒br />
[odkaz]

Text na auto.cz je z praktickeho hladiska priamym prekladom textu z Autoblogu. Vysiel, mimochodom, uz vcera.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
vyjít s novým modelem ND a přijít v podstatě se stejným motorem jako NC, je nesmysl. To přece ví i vrátnej v mazdě. Že je mazda NC lehčí, pořád zábavná je jasné, ale pořád těch pár koní pro jízdu v přímce chybělo. Možná si mazda dělá půdu pro překvapení, aby to bylo dramatičtější. Jinak k rozporuplnému designu přibude opravdu nálepka promarněná šance.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
To vysloveně říci nemůžu. Když to srovnám s tím, když vyšla NB, nebo NC, tak tomuto modelu nemůžu přijít nějak na chuť, pořád to na mě působí jako hairdresser car víc, než předešlé generace.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Vidíš a pro mě to zas je nejhezčí generace... teda, doufám že se to potvrdí i na živo >😒]
mikey166
Plne súhlasím, jednoznačne najkrajšia generácia. A najmä ten zadok ala F-Type je podľa mňa ešte krajší ako na samotnom Jaguári. 😄
Avatar - skejpa
skejpa
Já měl nejradši tu kulatou NC. Tahle mi přijde jak hračka pro děti. Ale jak je vidno sto lidí sto chutí. A hlavně - u MX5 nikdy nešlo o vzhled 😄 Proto mě trochu mrzí, že neudělaj aspoň 180 koníků...

Ikdyž oni úpravci výkon navíc nabídnou, o to se nebojím, jen to mohla udělat rovnou Mazda.
Radek STI
Já z toho taky nijak odvázanej nejsem. Se soudama ještě počkám na živo, ale že bych z toho jásal, to ne.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Co jsem slyšel od lidí, tak na designu není nic rozporuplného, údajně je naprosto bez chyby :yes:
samael
tady by to chtělo aspoň o 50k víc.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A kolik byste jich do auta tohodle typu a určení potřebovali?

Se 155 koněma už se dá zažít opravdu hodně legrace... a supersport to být neměl.
😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Minimálně jako GT86.
tempe73
ty už nedroguj. :no: :no:
topten
kdyby to byl zaklad, tak dejme tomu...
ja mam 160k a zadna slava to není, spis jen na takovy pohodovy jezdeni.
tohle bude sice o něco lehci, tak snad i trochu zivejsi, ale cekal bych aspoň 200k
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
U všech tří generací se vždycky dozvíš, že největší (a vlastně jedinou) slabinou auta, je motor. Jasně, někomu to na kochačku stačí, ale MX-5 má tolik sportovního talentu, že továrních 180 - 200 by jistě potěšilo nejednoho fanouška. 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
........... a přece jenom by měla s převahou rozdrtit 2,0 tdi v přímce. To je povinnost.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Ta na rozdrcení TDI v přímce potřebuješ těch koní aspoň 300, což bude reálné jen s nějakým aftermarket turbo kitem... vlastně, on kvůli vysoké komrpesi asi žádný turbokit nebude, takže smůla >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Mám na mysli klasiku 110 Kw, nebo 103 Kw.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
no "rozdrtit" ve mě evokuje absolutní převahu a na to skutečně potřebuješ aspoň dvojnásobný výkon...
Avatar - Emel
Emel
200 by bylo tak akorát.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Dokud to není oficiální, nebudu nic říkat! :-!
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
podezřívám Fiat /nebo se kterejma darmožroutama se dali dohromady/, že se musely udělat ústupky v základních tvarech a tak to dopadlo. ;-\
Martin789
může jen odborník z čech ...
Presne cislo sice nepozname, ale aj pri 155 hp je vykon na tonu lepsi ako pri predchadzajucej generacii.

A uprimne, komu v tomto aute nestaci 155 koni, tak
a) nechape jeho urcenie
b) nevie jazdit
c) jedno aj druhe
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Tak ještě žes nám to vysvětlil :-!
Nemas za co.
Avatar - white label
white label
Hotový Kryštof Kolumbus... >😁
Neboj, chápeme, že už teď to raději preventivně obhajuješ, kdyby to náhodou s výkonem nové MX5 úplně nedopadlo... >😒]
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
Zcela na rovinu - já jsem asi jeden z posledních, komu byste měl kázat o výkonu MX-5...
Avatar - habanero1
habanero1
Ale no tak, koně navíc se vždycky hodí.... Kdyžtak se bude turbit a kompresorovat a turbit.... 😉
XTad
Je to tak. 155 koni v tak malem a lehkem aute je dost. Na okresky urcite. Nikdo s tim nebude jezdit dalnice "v peti s rakvi na strese".
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jak vidíš, u nás asi jo... Nebo v něm budou možná pokořovat Nordschleife za sedm...
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Je to dost i není to dost. Těch 155 koní určitě nesrazí celkový dojem z auta, na druhou stranu, vidina továrních 180 koní mě nadchla - konečně by to byla první MX-5 s obstojným poměrem váha/výkon a hlad po aftermarket úpravách, které jsou tak populární u všech generací, by byl (alespoň částečně) umlčen.

Vůbec nejde o dálnice, jde o to, že v každé MX-5 cítíš, jak je podmotorovaná, jak by snesla víc A je úplně jedno, jestli to je 90hp NA 1.6, nebo 160k NC. Štve tě to v každém kopci, při každém pohození zádi, u kterého ti v polovině zatáčky dojde výkon... . Každý, kdo někdy okusil S/C MX-5 ti potvrdí, že z auta vystoupil s pocitem "takhle to mělo vyjet už z továrny"...

Samozřejmě, hlavní přednosti dokáže MX-5 prodat i bez výkonného motoru, ale nějaká 200 koňka by vrcholné verzi náramně slušela...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zase na druhou stranu, na aftermarketu se taky vydělává... A když za něj lidi platí, proč o to přijít?
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Na aftermarketu se vydělává, ale jinde než u Mazdy. Neříkám, že Mazda má nabízet nějaké TOP výkonné monstrum - to by určitě nebylo rentabilní. Ale spekulovaný výkon u silnější varianty prostě zněl strašně fajn a byla by škoda, kdyby to tak nakonec nebylo...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Otázkou je, zda by se to Mazdě vůbec vyplatilo... Vyvíjet motor pro takový výkon, se zárukou a vším okolo. Aftermarket žádnou reálnou záruku nedá (bez ohledu na to, co si mohou psát), je to příliš velký zásah do konstrukce.
XTad
Pohazovani zadkem vyresili u toyoty uzsimi pneumatikami, takze to by mohlo fungovat i tady. A nevim, do jakeho kopce by se clovek musel drapat, aby si s tim auto na dvojku slusne neporadilo. Navic tvoje mazda ma nejakych 140 koni a nova bude mit minimalne o 20 vic.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Dost lidí nechápe, že MX 5 nechybí výkon, ale KROUŤÁK!
JayJay3
Neplašte, v Evropě to bude 165 koní, tady myslím redakce trochu zaspala.. Podívejte se na specifikace např. Mazdy 3 na severoamerickym kontinentu (USA, Kanada), dvoulitr (z Mazdy 3 a 6) tam má 155hp. Důvod je krom převodu hp na ps asi taky výkonová specifikaci na základě tamějšího benzínu s nižším oktanovým číslem. Proto taky 2,5 litr Mazdy v US 185hp, v Evropě 192 a stejné rozdíly výkonosti stejných motorů najdete i u jiných automobilek..
Avatar - Michal Fokt
Michal Fokt
Může být, ale 155 nebo 165, to už je vcelku jedno. Doufal jsem spíše v interval 180-200. 😉
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Eště doufejme, eště doufejme! >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Čekal sem trochu více inspirace z MA3 na čumáku. Vypadá málo zle >😒], ale jinak ji to moc sluší ( v posledních generací už MX dospěla) a to i v interiéru ( žádné přeplácané), motor na muj vkus ideál co postačí (dřívě to jezdilo s jednapětkou a taky to šlo 😁) a sedí do takového autíčka. Škoda, že není ještě v nabídce silnější verze, třeba s turbem >😒] (Jaj to si koleduju co?😁), ale možná by to ukojilo nejednoho jezdce s jeho sportovními ambicemi 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
predosle generacie MX5ky vyzerali este menej "zle" ..... vizualnu agresivitu mazda MX5 ozaj nema za potreby... tej je uz v dnesnom automobilovom svete podla mna aj tak dost inak zaujimavy tu bude pomer Kg/KW ..... ten je tu dost podstatny a koniec koncov.... MX5 nikdy nebola o maximalnom vykone ani o maximalke na dialnici.... to auto je zabavka na okrsky vhodne aj na denno denne pouzitie -- to je to voc tu kraci.... takze s tymto vykonom okolo 150-160 koni to vidim ako ideal na to na co je MX5 stavana..... suhlas... kto chce "cestny natrhavac pr.deli" moze skusit skladovu RX8 alebo potom ist povedzme do niecoho od europskej produkcie ( BMW, mercedes )

inak s niektorymi je to tu skoda debat ( to nema cenu bez urazky ved to sam vidis ) .... tym by bolo v MX5ke malo aj 200 koni.... lenze tp by uz nebola stara dobra MX5ka ale .... len nejaky vytuneny nezmysel od mazdy akych podobnych od mnohych inych znaciek po cestach uz stejne jazdi mraky..... takze je fajn ze mazda nepodlahla tomuto trendu a MX5 ostala MX5kou.... kto chce sportiak moze kludne ist ako vravim ... do bmw, mercedesu alebo si kupit corvette.....

mx5 ... ideal ostava idealom..... pochvala mazde :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tady je nějaká montáž či co, jak by to vypadalo s maskou MA3 [odkaz]

Neřikej, že je to tak zlé 😉
mikey166
Nie zlé (vyzerá podstatne väčšie), ak by plánovali 3 coupé/cabriolet (čo nehrozí >😁 ) mohla by vyzerať presne takto. Mx-5 je však pre Mazdu výnimočným modelom, preto je dobré že aj vzhľad je výnimočný a nepodobá sa na žiaden iný model. Koniec koncov, ani predchádzajúce generácie sa nepodobali na nič čo v tej dobe Mazda vyrábala. 😄
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Toppere, RX-8 rozhodně není natrhávač, reálně nebude o moc rychlejší, než ta MX-5...

Sporťák od BMW, Mercedesu... hmm... Corvette... hmmm, myslíš, že někdo z nich ti nabídne ten ryzí roadster feeling a bezprostřednost? 200 koňová MX-5 by byla vytuněný nesmysl? A 200 koňové BRZ (u kterého všichni brečí, jak je slabé) není?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proto jsem řikal, že by bylo ideální nabízet ještě k tét alternative přeplňovaný motor s cca 200 koníky +/- 😄 Pro někoho, kdo si chce užít jen ten pocit zábavy a nemá na rozhazování by bohatě postačil tento motor se 155k, ostatní by si mohli připlatit. Koneckonců ten turbokit se na MX5 dal stejně koupit, takhle by si Mazda mohla dávat veškerý zisk do kapsy.

Stejně když to bude poměrem váha/výkon, tak do takového roadsteru tohle bohatě stačí. Známý má 1.6 z 90. let a nestěžuje si na nedostatek výkonu, protože to auto je lehké, což asi zrovna tobě nemusím vyprávět >😁
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Jak píšu výše, nějaká top-turbo motorizace by imho pro Mazdu nebyla rentabilní, takže jediné "řešení" je, aby silnější z motorizací byla už "rozumně výkonná".

U turbokitu jsem u Sky-Activ docela skeptický - imho to nebude tak jednoduché, jako u starších motorů.

Já jsem MX-5 prodal právě z důvodu nedostatku výkonu, následně šlápl tak trochu vedle (přestože jsem byl reálně na okresce o level rychlejší) a teď se k ní budu pravděpodobně vracet a výkonovou frustraci holt sem tam skousnu >😒]
Martin789
... a pořád málo, mohlo by to mít 660koní. A 2 tuny 😉 Kdo ví co se dá dělat s 160k a tunu těžkým autem s náhonem na zadní kola, si ho koupí. Kdo chce dělat machra s 360k, tak si stejně koupí "prestižní značku" a bude se předvádět na parkovišti a na dálnici. Kdo zase chce fakt závodit koupí něco jako Lotus 7. MX 5 je prostě typickým představitelem malých, levných a hezkých sporťáčků, kde Mazda přidala tu pověstnou špetku - dokonalou vyváženost a spolehlivost.

Navíc v diskusích, chtěji všichni drahé věci, na které stejně nemají. Bazary jsou plné 1.8ček, 2.0 koupil v reálu jen málo kdo. A možný turbokit (a nebyl zase až tak drahý) v ČR není vůbec - tak asi tak.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
260 by nebylo málo, bylo by to možná už moc - jde o to, co jsem psal výše --> Auto by chtělo, ale motor je věc, která tě brzdí.

Ten poslední odstavec je zcestný - žádný oficiální turbokit neexistuje. Můžeš si koupit aftermarket sadu, která ti ovšem zničí záruku na auto --> navíc ta nejvíce v Evropě propagovaná od BBR, má mezi uživateli dosti pošramocenou pověst. V ČR vím minimálně o třech přeplňovaných 2.0 NC a dalších dvou, které momentálně čekají, až jim z US dojdou performance komponenty pro N/A motor na odhadovaný výkon cca 190k. 😄
Radek STI
Ta pošramocená pověst u BBR by vážně zajímala. Já na ně slyšim ze všech stran jen chválu a co vím, jejich kompresorovej kit od Cosworth je spolu s Flyin Miata jedinej, pod kterym neuděláš motor. Prý ze 130 instalací neměli jedinou reklamaci a to první auta už maj s tím kitem nalítáno 90.000km. Jejich turbokity jsou prej po technický stránce stejně nezávadný. Navíc si to troufnou prodávat jako nový auta se zárukou.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Tušim, že na clubroadster.net nebo miata.net je vlákno... Týká se turbokitu a problémem je, že několika lidem popraskaly nebo se zdeformovaly svody. Někteří se vztekají kvůli neuznaným reklamacím atd. Je to sice dosti nepřehledné, ale probléym z toho přímo čiší.

Navíc kluci z Česka svorně říkali, že komunikace s BBR je otřesná, takže nakonec všichni nakoupili v US.
Avatar - Tyranius
Tyranius
Tak co si budeme povídat 155 koniku není moc ale zase Mazda už před nějakým časem informovala ze mx-5 bude mít pod jednu tunu což je výborné. Ale za mě: Je krásná reklama když automobilka řekne ze bude jen tohle tečka. A cely svět se muže zbláznil... Jen si vzpomeňte jak Ford před 2-3 lety říkal ze Mustang pro Evropu bude mít jenom V4 a hleď je tu i s V8 takže bych to tak dramaticky neviděl 😉
Zmaxxx
Výkon považuji za více než dostatečný, Absolutní většina řidičů s velkou pusou a ještě většími slovy se nikdy nedostane na limit auta. Mnohem dříve dosáhnout na limit svých schopností.
Avatar - EauRouge
EauRouge
Už nevím kde jsem to slyšel, ale zaujala mě jedna glosa myslím na téma GT86/BRZ. Bylo to o tom, že pokud někomu připadá, že má málo výkonu, tak jezdí po moc rovných cestách. To se dá určitě aplikovat i na MX-5. Navíc naše zemička není zrovna typická rovnými nekonečnými silnicemi ba naopak. Proto myslím, že v našich podmínkách si s ní člověk užije spoustu zábavy a dokáže využít její maximální potenciál.
Avatar - cerrbion
cerrbion
Výkon není dostatečný, 155 koní je tak tak, argument s okreskama nebo dálnicema či moc rovnýma cestama je lichý. V kolika autech tohoto typu jste jeli? Já měl kdysi například Fiata Barchettu, to je auto co má tunu a 130 koní a i na těch kroucenejch okreskách mi prostě často výkon chyběl. Pokud má někdo něco proti Fiatu, prosím ať si speciálně o tomhle modelu a o jeho motoru nejprve přečte. MX-5 není auto čistě na pohodu, na to jsou tu velké kabriolety, tohle má být sportovní roadster a k sportovnosti patří i výkon. 155 koní je dobrý základ, ale TOP by prostě měl mít nějakých 200 koní. 300 a víc už je samozřejmě nesmysl. Co se týká BRZ/GT86 tam těch 200 HP prostě málo je, schoduje se na tom už hodně odborné i neodborné veřejnosti a vymlouvat se na málo kilkaté cesty to prostě nezachrání. Tam těch 300 kobyl má prostě být.
Avatar - Emel
Emel
Barchetta je ovšem pokud vím předokolka... takže auto podobného typu to moc není, pro MX-5 je zadní náhon zásadní. Co se výkonu týče, souhlas.