Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 2015: Bude mít výkon jen 155 koní?

Michal Fokt Michal Fokt 28. 1. 2015 • 20:49
29
58
Zobrazit náhledy (29)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Znepokojivé zprávy přichází přímo od organizátorů Chicago Auto Show, kde Mazda představí finální specifikaci roadsteru MX-5. Měl by mít výkon pouze 155 koní...

Mazda už nám sice čtvrtou generaci sporťáku MX-5 představila a po právu sklidila ovace, opravdový výstavní debut produkční verze však proběhne až v únoru v Chicagu, kde se představila původní MX-5 světu vůbec poprvé - právě na Chicago Auto Show má být MX-5 představena včetně kompletní technické specifikace, což znamená zejména to, že se konečně dozvíme, jaké výkony dostane malý roadster do vínku.

Už se ví, že k pohonu poslouží atmosférické benzinové motory o objemu 1,5 a 2,0 l (v Americe jen dvoulitr), co se týče jejich parametrů, Mazda zatlouká, zatlouká a zatlouká, což je pochopitelně živnou půdou pro spekulace. Optimisté tvrdí, že oba motory dostanou řadu úprav včetně zvýšení kompresního poměru, což jim zajistí větší výkon, než mají tyto motory v ostatních modelech, tedy 85 kW a 148 N.m u patnáctistovky a 121 kW a 210 N,m u dvoulitru. To by dávalo jistou šanci, že by Miata mohla výkonově jít po krku dvousetkoňovému GT86.

Jenže teď to vypadá, že realita bude zcela opačná. Na webu chicagského autosalonu, kde je MX-5 prezentována jako novinka, se objevila informace, že motor 2.0 Skyactiv-G bude mít v tomto autě výkon jen 155 koní, což nejen že je dost vzdáleno hachiroku, ale dokonce méně, než měl dvoulitr současný. Koně to sice jsou patrně ti silnější američtí, takže by to mohlo být 157 koní, což sice je 116 kW, stále však méně, než má 160k dvoulitr dnes.

O dynamiku čtvrté MX-5 se není třeba bát, bude o 100 kg lehčí, než dosavadní NC, takže pojede i s menším výkonem (a citelně větším) točivým momentem) o poznání lépe, ale zcela upřímně - kdo z vás nedoufal ve 160+ a tím pádem (konečně) ve větší respekt budící schopnosti? Mazda odmítla informace o výkonu komentovat a v mezičase ty koně z online prezentace po anglicku zmizely. Ve světle těchto událostí lze též očekávat, že parametry patnáctistovky budou odpovídat dvojce... Je tu ovšem ještě malá šance, že se jen někde stala chyba.

Související články

Témata
Avatar - Emel
30. 1. 2015 19:09
Re: Dostatečný výkon
Barchetta je ovšem pokud vím předokolka... takže auto podobného typu to moc není, pro MX-5 je zadní náhon zásadní. Co se výkonu týče, souhlas.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: Vykon je dostatocny
Dost lidí nechápe, že MX 5 nechybí výkon, ale KROUŤÁK!
29. 1. 2015 17:06
Re: Vykon je dostatocny
Pohazovani zadkem vyresili u toyoty uzsimi pneumatikami, takze to by mohlo fungovat i tady. A nevim, do jakeho kopce by se clovek musel drapat, aby si s tim auto na dvojku slusne neporadilo. Navic tvoje mazda ma nejakych 140 koni a nova bude mit minimalne o 20 vic.
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 1. 2015 14:44
Re: 160,260,360,460 koní
Tušim, že na clubroadster.net nebo miata.net je vlákno... Týká se turbokitu a problémem je, že několika lidem popraskaly nebo se zdeformovaly svody. Někteří se vztekají kvůli neuznaným reklamacím atd. Je to sice dosti nepřehledné, ale probléym z toho přímo čiší.

Navíc kluci z Česka svorně říkali, že komunikace s BBR je otřesná, takže nakonec všichni nakoupili v US.
29. 1. 2015 14:01
Re: 160,260,360,460 koní
Ta pošramocená pověst u BBR by vážně zajímala. Já na ně slyšim ze všech stran jen chválu a co vím, jejich kompresorovej kit od Cosworth je spolu s Flyin Miata jedinej, pod kterym neuděláš motor. Prý ze 130 instalací neměli jedinou reklamaci a to první auta už maj s tím kitem nalítáno 90.000km. Jejich turbokity jsou prej po technický stránce stejně nezávadný. Navíc si to troufnou prodávat jako nový auta se zárukou.
Články odjinud