Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

V Paříži mají být brzy zakázána auta zvlášť znečišťující ovzduší

23 komentářů

Martin789
Starostka Paříže má služební auto a klidně si co půl roku koupí nové - ekologičtější (hromadící vraky se ji netýkají) - a to za peníze lidí, kterým zakáže vjezd do města. Chce se mi blejt ...
nasua23
Nemyslím, že se auto stane vrakem a půl roku.
Jestli na to francouzské úřady mají (jako že ne) je jejich věc.

Na rovinu tady někdo v politické sféře říká, že emise z dieselu jsou horší, než z benzinu.
Že je to v Paříži je milé překvapení.
Kharl.ANTIDIESEL
jj
SMRADLAVÝ JEDOVATÝ DÍZL [odkaz] TOŤ ZDROJ RAKOVINY [odkaz]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
proto
ti NEJLEPŠÍ z NEJLEPŠÍCH [odkaz]
podporují toho NEJLEPŠÍHO z NEJLEPŠÍCH [odkaz]
AŤ ŽIJÍ SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ !! a klidně chcípnou všechny dynomobilky CO MOHLI DĚLAT ELEKTROMOBILY [odkaz] A STÁLE NEDĚLAJÍ >😁
😄
😄 😄
😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄
😄 😄 😄 😄 😄 :yes:
Nicco
U nas by se to nestalo, polovina uredniku ma Octavii 1.9TDI, zbytek Fabii 1.4TDI a nekolik ma v praci Superba 2.0TDI.
Kharl.ANTIDIESEL
no však taky v Čechách vládnou Mastodonti €jrosocialisti = celosvětová ostuda počínaje prezidentem. Extrém při kterém si jeden ťuká na čelo. No a platí český pravidlo: když už * tak pořádně >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D
Pak už zbývá €jrorozpad [odkaz] a bude po legraci 😉
PROČ SI SAKRA MYSLÍŠ ŽE JDE €JRO S KORUNOU DOHAJZLU >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
vitapb
Přesně tak.. A když chce někdo vybočit z řady a opravdu dělat něco pro ekologii a ještě tím šetřit peníze, tak je hned za exota, zloděje a bůhví co...

[odkaz]
Nicco
Presne tak
topten
tykat se to ma zejména naftových motoru chrlicich kolem sebe rakovinu.
kdy konecne politici pochopi, ze vse nejjednodušeji vyresi snizeni spotrebni dane na benzin.
u nas je benzin zatizen o 30% vetsi spotrebni dani nez rakovinotvorna nafta a mnohe země EU ma ten rozdil ještě mnohem hlubsi.

každý kdo do svého auta leje naftu se primo podili na zabijeni svých spoluobcanu
přitom existuje mnohem cistsi reseni - benzin
nasua23
:yes: (s výhradami😊 )
_Teddy_
Hm, to si fakt myslis, ze vodici autobusov a kamionov zacnu jazdit na benzin? To by sa najprv take auta museli vyrabat (v dostatocnom pocte)...

A len tak na okraj: naftovy motor splnajuci aspon Euro5 (t.j. od 2009) je co sa emisii pevnych castic tyka priblizne na rovnakej urovni, ako priamovstrekovy benzinovy motor. Oba maju povolene rovnake maximalne hodnoty. Na druhej strane, pre CO maju benzinove motory 2x vyssi limit, ako naftove. Tolko na temu "mnohem cistsi reseni"...
Kharl.ANTIDIESEL
přijde těžká krize, rozpad €jrozóny možná třetí světová a bude po***i neboj, všechný dízlový popelnice [odkaz] PŮJDOU DOŠROTU !! >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - CommonUser
CommonUser
Topten ma pravdu.
- Preco by mala byt nafta danovo zvyhodnena, ked sa vyuziva na tie iste ucely ???
- Autobusy a kamiony si tu naftu odpocitaju v nakladoch, jazdi niekto sukromne autobus ? Sotva ze ...
- Burza uz davno ukazuje realnu cenu benzinu a nafty. Vyroba kvalitnej nafty pozadovanej modernymi TDI je asi narocnejsia ako u benzinu (odsirovanie, mazivost, tuhnutie ...).
- Ano, Euro5/6 uvadza pevne castice pre naftu aj benzin, lenze benzin dokaze vyriesit pevne castice nepriamym vstrekom - odpada pricina, nafta riesi nasledky cez DPF (nie pricinu), pretoze kto by si dnes kupil komorkovy diesel ??? A ci by to pomohlo ...
- Test novych TDI aut ukazal, ze ani 1 z 15 tich testovanych tu Euro5 neplni !
- CO2 je vyssie pre benzin, ale realne z 1 litra nafty mas vyssi podiel CO2, len spotreba je nizsia.
- A co radovo vyssie NOx u nafty ? To je vacsie svinstvo ako CO2. Smog je vytvarany vysokym podielom naftovych aut (ked si odmyslim priemysel).
IPace
hybridni autobusy davno existuji a ciste naftove autobusy jsou hlavne dalkove, nove mestske autobusy jiz mnoho zakazniku jako ciste naftove nekupuje, a kamiony do Parize asi stejne moc nezajizdi, hybridni dodavky nebo male nakladaky take existuji

mimochodem zrovna za autobusovou dopravou snad stoji pariz sama, stezi po Parizi nekdo provozuje soukromou autobusovou linku 😉 >😁 jedine autobusy co do Parize zajizdi a nejsou Parizke jsou ty dalkove treba od cestovek, no a ty proste svedou nekde na okraj a tam lidi z nich nazenou do mestske dopravy, nic sloziteho 😄
Nicco
To je uzavreny kruh, znizis cenu benzinu = zvedne se spotreba benzinu co nasledne zvysi jeho cenu, naopak nafty bude prebytek a jeji cena klesne, co zase pritahne ridice k levnemu palivu.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Hele, a nedalo by se nějak vybrat si ty konkrétní spoluobčany? Že bych pak možná začal uvažovat o dieselovém autě 😉
Avatar - JGucci
JGucci
Skoda, ze socani neco podobneho nezavedou i u nas, kdyz uz kopirují kde co...
vago
myslim, ze je iba otazkou casu, kedy tento problem zarezonuje v celej europe. za posledny tyzden boli v uk odvisielane dva reportaze na rovnake tema a aj blaznivy boris sa vyjadril v neprospech dieslovych motorov, takze je len otazkov casu kedy sa s dieslom nepovozite ani v londone
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Napřed si zadieslují město a pak se to snaží zakázat.
Aspoň ve Švýcarsku to jde trochu rozumem.
XTad
Porad lepsi, kdyz si priznaji chybu, nez kdyby se do nekonecna ohaneli nizkym CO2.
Arese
Nechápu, proč je k článku o postupném zákazu naftových aut v Paříži použita fotka s výfukem a částí nárazníku benzinové verze Alfy 155 (pravděpodobně 2.5 V6)... ;-\
Balsam
Lidi jsou stádo, nedovedou si dát dvě a dvě dohromady. Ano, nafta je mrcha, ale je benzín o tolik lepší? Z měst prostě musí spalováky pryč! Tady je skvělá ukázka využití současných elektromobilú, do kterých zdejší mudrcové tak bohorovně kopu.
vitapb
Tak ono to je těžký, když ty lidi řeknou, že si to auto nekoupí už jen kvůli tomu, že neslyší krásný zvuk svojí V6, nebo že co nesmrdí benzínem, není auto >😁

To si stejně tak mohli řikat před sto lety, že všechno, co netahaj ty krásný zvířata je na prd a možná bysme dodneška jezdili bričkama >😁

O elektromobilech jsem taky nechtěl ani slyšet, myslim že většina lidí k tomu jednou dospěje a ekonomika provozu + zdravej rozum jejich nenávist smaže 😄
vitapb
Nemám rád všeobecný nadávání na EU, ale k čemu je, že normu EU 6 může získat motor 1.2, ale i 3,9 (benzín)? Tohle podle mě EU nevychytala a měla by udávat emisní normu podle skutečných emisí daného automobilu. Nezakázal bych prodávat auta s velkými motory, ale každý kdo si je chce koupit, tak ať zaplatí ekodaň. Ten, kdo si to auto chce pořídit, tak by to se skřípajícíma zubama zacáloval, páč to auto chce, bude s nim smrdět a prachy na to má.

Stejně tak by měly diesely dostat hlavně z těch dopravních prostředků, které jezdí nejvíc. Kamiony, autobusy.. Z toho fondu do kterého plynou poplatky z ekodaně by se mohli cálovat bezprašné alternativy pro městské autobusy (CNG, elektro). Někde jsem slyšel, že v současnosti vyjde diesel pro autobusy levněji, než CNG, protože si dopravní podniky můžou odečíst spotřební daň a vyjde to levněji i kvůli tomu, že nemusí budovat CNG stanice a další infrastrukturu. Nevím, jestli to tak vážně je, nebo jestli je to kec, ale jestli to takhle funguje, tak to asi taky neni úplně vpořádku.