Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Paříži mají být brzy zakázána auta zvlášť znečišťující ovzduší

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 29. 1. 2015 • 20:37
23
Starostka Paříže chce zakázat vjezd osobních a nákladních automobilů do centra města. Důvodem je eliminace znečištění ovzduší výfukovými plyny.

Od letošního 1. července by se v Paříži měla zcela zakázat doprava osobních a nákladních aut, která nejvíce znečišťují ovzduší. Uvedla to levicová starostka francouzské metropole Anne Hidalgová. Kritéria pro určení škodlivosti jednotlivých typů vozidel se spalovacím motorem by radnice měla upřesnit v průběhu února. Hodlá naopak podpořit provoz elektrických aut.

"Jak to již udělalo téměř 200 evropských měst, vytvoříme (z vnitřní Paříže) zónu s nízkými emisemi výfukových plynů, do které se bude postupně omezovat vjezd naftovým i benzinovým vozidlům, která znečišťují ovzduší. Chci, aby se tu už od 1. července letošního roku zakázala doprava aut a kamionů způsobujících největší znečištění," oznámila starostka.

Rozšíření zákazu vjezdu pro další okruh znečišťujících vozidel se má zavést od 1. července 2016. Od roku 2020 by už v Paříži neměla jezdit žádná auta s naftovým motorem. "Je pravda, že u současných vozidel ve srovnání s auty z konce 90. let existují technologická zlepšení. Ovšem velmi jemné částice, které jsou pro zdraví nejvíce nebezpečné, nezachycují ani ty nejlepší filtry," tvrdí Hidalgová.

Koncentrace nebezpečných jemných částic, které se dostávají do ovzduší z výfukových plynů, především naftových motorů, průmyslové výroby či vytápění, mohou podle vědců například vyvolat mozkovou mrtvici, infarkt, angínu pectoris či embolii. Ve Francii se tyto částice označují za příčinu asi 42.000 předčasných úmrtí ročně.

"Jsme odhodláni jednat rychle. Boj proti znečišťování ovzduší jemnými částicemi, které souvisí hlavně s používáním nafty v automobilové dopravě, je totiž zásadní otázkou veřejného zdraví," zdůraznila pařížská starostka z vládní Socialistické strany.

Související články

30. 1. 2015 14:15
Re: DIESELOVÁ AUTA BYL OMYL SOUDRUJDI, už to pochopte
Presne tak
29. 1. 2015 23:49
Re: A o tom to je...
Tak ono to je těžký, když ty lidi řeknou, že si to auto nekoupí už jen kvůli tomu, že neslyší krásný zvuk svojí V6, nebo že co nesmrdí benzínem, není auto >:D

To si stejně tak mohli řikat před sto lety, že všechno, co netahaj ty krásný zvířata je na prd a možná bysme dodneška jezdili bričkama >:D

O elektromobilech jsem taky nechtěl ani slyšet, myslim že většina lidí k tomu jednou dospěje a ekonomika provozu + zdravej rozum jejich nenávist smaže :-)
29. 1. 2015 22:59
Chvalitebný krok
Nemám rád všeobecný nadávání na EU, ale k čemu je, že normu EU 6 může získat motor 1.2, ale i 3,9 (benzín)? Tohle podle mě EU nevychytala a měla by udávat emisní normu podle skutečných emisí daného automobilu. Nezakázal bych prodávat auta s velkými motory, ale každý kdo si je chce koupit, tak ať zaplatí ekodaň. Ten, kdo si to auto chce pořídit, tak by to se skřípajícíma zubama zacáloval, páč to auto chce, bude s nim smrdět a prachy na to má.

Stejně tak by měly diesely dostat hlavně z těch dopravních prostředků, které jezdí nejvíc. Kamiony, autobusy.. Z toho fondu do kterého plynou poplatky z ekodaně by se mohli cálovat bezprašné alternativy pro městské autobusy (CNG, elektro). Někde jsem slyšel, že v současnosti vyjde diesel pro autobusy levněji, než CNG, protože si dopravní podniky můžou odečíst spotřební daň a vyjde to levněji i kvůli tomu, že nemusí budovat CNG stanice a další infrastrukturu. Nevím, jestli to tak vážně je, nebo jestli je to kec, ale jestli to takhle funguje, tak to asi taky neni úplně vpořádku.
29. 1. 2015 22:18
Re: DIESELOVÁ AUTA BYL OMYL SOUDRUJDI, už to pochopte
Přesně tak.. A když chce někdo vybočit z řady a opravdu dělat něco pro ekologii a ještě tím šetřit peníze, tak je hned za exota, zloděje a bůhví co...

[odkaz]
29. 1. 2015 19:09
A o tom to je...
Lidi jsou stádo, nedovedou si dát dvě a dvě dohromady. Ano, nafta je mrcha, ale je benzín o tolik lepší? Z měst prostě musí spalováky pryč! Tady je skvělá ukázka využití současných elektromobilú, do kterých zdejší mudrcové tak bohorovně kopu.
Články odjinud