Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Xonik
Současná generace A4 není čtvrtá ale teprve třetí v pořadí. Neplést si interní kodové označení s generací....
vitapb
Moc nerozumim tomu rozdělení VW platforem.. Myslel jsem, že A4, Passat, Superb mají všichni MQB, ale A4 má MLB?
Q ve zkratce MQB znamená Quer, tedy motory napříč. Všechno co je u Audi větší než A3 tedy A4 počínaje má motory podél a tudíž je na platformě MLB (L=Längs=podél).
MQB má jenom Passat a Superb a proto také mají maximálně 4válcové motory, popř. Passat v budoucnu dostane v nějaké vrcholné verzi VR6 aby se napříč vešel. MLB naopak umožňuje libovolně "dlouhé" motory, V6, V8 nebo i 12-cti válce.
MQB má jenom Passat a Superb a proto také mají maximálně 4válcové motory, popř. Passat v budoucnu dostane v nějaké vrcholné verzi VR6 aby se napříč vešel. MLB naopak umožňuje libovolně "dlouhé" motory, V6, V8 nebo i 12-cti válce.
V dobách první generace Superbu používal Passat platformu Audi. V další generaci dostal platformu odvozenou od Golfu, ale Audi pokračovalo na své platformě, kterou myslím v roce 2008 nahradila MLB. Jak Ham. napsal, podstatný rozdíl je v uložení motoru. Proto má/ měla řada A4/ A5 vznětové šestiválce a zážehové osmiválce. Rozdílů je samozřejmě víc.
Na MLB je vše od A4 po A8 plus Q5. Dále Bentley Continental GT/ GTC a Flying Spur. Na derivátu MLB pak stojí Porsche Macan. Nová Q7 by měla mít druhou generaci MLB, MLB evo.
Na MQB stojí zatím jen A3 a TT, v budoucnu i A1 a Q3 plus zřejmě nějaké nové modely. Vedle toho nový Passat, Golf (kromě kabrioletu), Octavia a Leon.
Na MLB je vše od A4 po A8 plus Q5. Dále Bentley Continental GT/ GTC a Flying Spur. Na derivátu MLB pak stojí Porsche Macan. Nová Q7 by měla mít druhou generaci MLB, MLB evo.
Na MQB stojí zatím jen A3 a TT, v budoucnu i A1 a Q3 plus zřejmě nějaké nové modely. Vedle toho nový Passat, Golf (kromě kabrioletu), Octavia a Leon.
Audi A7 h-tron quattro by ti nebolo dobre ? Taky vodikovy prototyp... 😉
A hlavně vodík nemá co dělat s 4x4. Takže e-quattro je jasný to je audi varianta pohonu všech kol Lexusu nebo PSA, h-quattro taky to je prostě Haldexquattro. A další názvy jako vodborník na značku můžeš navrhnout ty >😒]
Kolik jich vůbec je? Kolik druhů 4x4 je dneska schovanejch pod názvem quattro? Radši se neptám na minulost jen dneska? 😄
No a 2 verzie Haldexu 5.gen.😒br /> klasicka pre S1-TTS,A3,S3,RS3,Q3...kde je Hladex na zadnej naprave a podla modelu je standardne prednapety na 10-25% ( to len predpokladam v novej RS3, kedze ta standardne posiela na zadok 50% - co pri prepocitani straty prilnavosti predku znamena zopnutie spojky len na 25%.ale to trva len milisekundy, lebo po detekcii tohoto stavu sa zopne na 100% a pokial trva stav, ze predok nieje schopny nic preniest, prenasa teda celu silu na povrch zadok.)
Druhy pripad Haldexu 5 je R8, Gallardo, Aventador, Huracan 😒br /> Tam je Haldex vpredu, a zalezi na naladeni toho-ktoreho modelu konkretne.
este H4 bol v R8 V8 naladeny na standardnych 15%-30%, mnoho popisov sa v tomto rozchadza, takze teraz ti dat zarucenu informaciu nemozem.
Aventador tam standardne posiela 15% s tym, ze maximum je az 60% preneseneho vykonu.
Dufam, ze som ti dal dostatocne info. 😉
K tomu vodiku😒br /> Keby chceli, tak takisto ako BMW, zajtra vypustia do sveta svoje vodikove modely.
Problem je v infrastrukture, tych par plniciek by aj najlojalnejsieho zakaznika Audi ani BMW nedokazalo uspokojit. Preto cakaju...
Celkovo moj nazor na e-quattro je, ze vzdy lepsie e-quattro v hybride, nez hybrid bez quattra !!!! 😄 😄 😄 😄
Pocas testov na Ringu sa to auto stacalo do zatacok uplne inac, nez keby to na zadok posielalo menej, nez aspon tych 25% standardne ( tym myslim zopnuta na 25😖. Predpokladam, ze RS3 ma asi vacsiu objem olejovej naplne a ucinnejsie chladice toho oleja pre ten Haldex. Plus samozrejme podla vsemoznych senzorov v zatacke ako takej bolo schopne zopnut sa na este viac, aby ten vyjazd z nej mohol umoznovat aj jazdu "bokom". 😉
Zkus GS-450h. To neni špatnej hybrid i když je bez quattra 😉
Ale kašlu na hybridy já sem hodně zvědavej na GS F :yes:
Tych 472 PS na papieri vypada tak skoro az skromne, ale vdaka atmosfere a iba zadku to moze viacerych zaujat. 😉
Od "nas" podla mna na to bude S6 stacit 😉
Ale nikomu ten vyber neberem. 😉
ja klasicky RS6, ale koli tebe si ju na nejaky ten spolocny test dam "podladit" na 472 PS a kolko...? 530 Nm ? - co ty na to ? - ja myslim ze ferova ponuka >😁 >😁 >😁 >😁
Kašlu na výkon já se spokojim s tou vobyčejnou pětilitrovou atmosférou 😉