Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi A4 dostane jako první e-quattro

20 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To e před quattrem se mi líbí. Teď eště upravit další názvy. Pro Haldex h-quattro a tak dál :yes: >😒]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
h-quattro >😁 - to je to pre teba "Hamunalie-quattro" ? >😁
Audi A7 h-tron quattro by ti nebolo dobre ? Taky vodikovy prototyp... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Do vodíku je zatim daleko, audi neni Toyota nebo Honda 😉
A hlavně vodík nemá co dělat s 4x4. Takže e-quattro je jasný to je audi varianta pohonu všech kol Lexusu nebo PSA, h-quattro taky to je prostě Haldexquattro. A další názvy jako vodborník na značku můžeš navrhnout ty >😒]
Kolik jich vůbec je? Kolik druhů 4x4 je dneska schovanejch pod názvem quattro? Radši se neptám na minulost jen dneska? 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
defakto len 2😒br /> klasicke quattro s medzinapravovym diferencialom s korunovym sukolim ( Kronungsraddiferenzial ) pred tym bol Torsen. Rozdelenie sil 60:40 v prospech zadku, s tym, ze o 25% je mozne presunut podla potreby na predok/zadok. Torsen bol vo svojej poslednej verzii toto iste, len podla vyjadreni Audi ma novy dif. rychlejsie reakcne casy a lepsiu presnost v prerozdelovani toc. momentu.
No a 2 verzie Haldexu 5.gen.😒br /> klasicka pre S1-TTS,A3,S3,RS3,Q3...kde je Hladex na zadnej naprave a podla modelu je standardne prednapety na 10-25% ( to len predpokladam v novej RS3, kedze ta standardne posiela na zadok 50% - co pri prepocitani straty prilnavosti predku znamena zopnutie spojky len na 25%.ale to trva len milisekundy, lebo po detekcii tohoto stavu sa zopne na 100% a pokial trva stav, ze predok nieje schopny nic preniest, prenasa teda celu silu na povrch zadok.)
Druhy pripad Haldexu 5 je R8, Gallardo, Aventador, Huracan 😒br /> Tam je Haldex vpredu, a zalezi na naladeni toho-ktoreho modelu konkretne.
este H4 bol v R8 V8 naladeny na standardnych 15%-30%, mnoho popisov sa v tomto rozchadza, takze teraz ti dat zarucenu informaciu nemozem.
Aventador tam standardne posiela 15% s tym, ze maximum je az 60% preneseneho vykonu.
Dufam, ze som ti dal dostatocne info. 😉
K tomu vodiku😒br /> Keby chceli, tak takisto ako BMW, zajtra vypustia do sveta svoje vodikove modely.
Problem je v infrastrukture, tych par plniciek by aj najlojalnejsieho zakaznika Audi ani BMW nedokazalo uspokojit. Preto cakaju...
Celkovo moj nazor na e-quattro je, ze vzdy lepsie e-quattro v hybride, nez hybrid bez quattra !!!! 😄 😄 😄 😄
Xonik
Seš si jistej tím trvalým sepnutím haldexu u rs3 v takové míře? Běžně haldex 5 seplý není, resp. vyjma definovaných situací, je možné že u některých modelů to je jinak a tam něco málo jde pořád, ale 50% bych řekl že musí výrazně zkracovat životnost, protože na to to konstruovaný není....
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Audi samo uvadza pre RS3, ze je schopna preniest 50-100% vykonu na zadok.
Pocas testov na Ringu sa to auto stacalo do zatacok uplne inac, nez keby to na zadok posielalo menej, nez aspon tych 25% standardne ( tym myslim zopnuta na 25😖. Predpokladam, ze RS3 ma asi vacsiu objem olejovej naplne a ucinnejsie chladice toho oleja pre ten Haldex. Plus samozrejme podla vsemoznych senzorov v zatacke ako takej bolo schopne zopnut sa na este viac, aby ten vyjazd z nej mohol umoznovat aj jazdu "bokom". 😉
Xonik
No to je právě na co jsem trochu narážel - pokusy majitelů učinit z haldexu trvalou čtyřkolku (softwarově poměrně snadná záležitost) končily veskrze přehřátím a zníčením. Takže upgrade hardwaru v té podobě ci píšeš asi proběhl. A druhá je věc kolik času reálně s tím autem kdo jezdí bokem a podobnou pilu... Takže to asi může být.
Avatar - Ham.
Ham.
Nevím jak předchozí generace, ale poslední, pátá, trvale spíná např. když rozezná zapojené přípojné vozidlo, takže když potáhneš za Golfem 7 nebo OIII karavan do Alp, tak prakticky celou cestu je haldex sepnutý. Takže by měl vydržet trvalý provoz i v běžných modelech. Podle mě trvale sepnutý haldex ničemu nevadí a nic se nemůže přehřívat. Přehřívat se může když je sepnutý jen částečně, třeba na 50% a tedy "prokluzuje", pak se asi může přehřát. To si ale musí umět "ošéfovat" elektronika.
Xonik
No nevím, pátá generace má sice rozšířený okruh situací kdy automaticky spíná druhou nápravu aniž by nastal prokluz kol první, ale pořád při běžné plynulé jízdě jede jen jedna. A při stálém záběru trpí poměrne dost, protože to vychází z podstaty věci - haldex je jen připínatelný systém, žádnou konstrukční výhodu nemá, takže není reálné aby jezdil stejně jako stálá čtyřkola.
Avatar - Ham.
Ham.
Proč trpí při stálém záběru? Z jaké podstaty věci to vychází? Když jsou spojky pevně přitlačené k sobě, tak nikde nic neprokluzuje a není důvod aby vznikalo nějaké třecí teplo a byl problém s chlazením.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
Zkus GS-450h. To neni špatnej hybrid i když je bez quattra 😉
Ale kašlu na hybridy já sem hodně zvědavej na GS F :yes:
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
to bude mozno ( asi teda heeeej... 😉 ) zaujimava "vozba"...
Tych 472 PS na papieri vypada tak skoro az skromne, ale vdaka atmosfere a iba zadku to moze viacerych zaujat. 😉
Od "nas" podla mna na to bude S6 stacit 😉
Ale nikomu ten vyber neberem. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sme dohodnutý ty S6 já GS F 😄
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
nieeee 😄
ja klasicky RS6, ale koli tebe si ju na nejaky ten spolocny test dam "podladit" na 472 PS a kolko...? 530 Nm ? - co ty na to ? - ja myslim ze ferova ponuka >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V tomhle buď klidně nefér 😄
Kašlu na výkon já se spokojim s tou vobyčejnou pětilitrovou atmosférou 😉
Xonik
Současná generace A4 není čtvrtá ale teprve třetí v pořadí. Neplést si interní kodové označení s generací....
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
spravny postreh 😉 :yes:
vitapb
Moc nerozumim tomu rozdělení VW platforem.. Myslel jsem, že A4, Passat, Superb mají všichni MQB, ale A4 má MLB?
Avatar - Ham.
Ham.
Q ve zkratce MQB znamená Quer, tedy motory napříč. Všechno co je u Audi větší než A3 tedy A4 počínaje má motory podél a tudíž je na platformě MLB (L=Längs=podél).
MQB má jenom Passat a Superb a proto také mají maximálně 4válcové motory, popř. Passat v budoucnu dostane v nějaké vrcholné verzi VR6 aby se napříč vešel. MLB naopak umožňuje libovolně "dlouhé" motory, V6, V8 nebo i 12-cti válce.
_MT_
V dobách první generace Superbu používal Passat platformu Audi. V další generaci dostal platformu odvozenou od Golfu, ale Audi pokračovalo na své platformě, kterou myslím v roce 2008 nahradila MLB. Jak Ham. napsal, podstatný rozdíl je v uložení motoru. Proto má/ měla řada A4/ A5 vznětové šestiválce a zážehové osmiválce. Rozdílů je samozřejmě víc.

Na MLB je vše od A4 po A8 plus Q5. Dále Bentley Continental GT/ GTC a Flying Spur. Na derivátu MLB pak stojí Porsche Macan. Nová Q7 by měla mít druhou generaci MLB, MLB evo.

Na MQB stojí zatím jen A3 a TT, v budoucnu i A1 a Q3 plus zřejmě nějaké nové modely. Vedle toho nový Passat, Golf (kromě kabrioletu), Octavia a Leon.