Novinky
Hammunasakra
2
To e před quattrem se mi líbí. Teď eště upravit další názvy. Pro Haldex h-quattro a tak dál :yes: >😒]
Přejít do diskuze
Hammunasakra
V tomhle buď klidně nefér 😄
Kašlu na výkon já se spokojim s tou vobyčejnou pětilitrovou atmosférou 😉
Kašlu na výkon já se spokojim s tou vobyčejnou pětilitrovou atmosférou 😉
AUDIRS6
nieeee 😄
ja klasicky RS6, ale koli tebe si ju na nejaky ten spolocny test dam "podladit" na 472 PS a kolko...? 530 Nm ? - co ty na to ? - ja myslim ze ferova ponuka >😁 >😁 >😁 >😁
ja klasicky RS6, ale koli tebe si ju na nejaky ten spolocny test dam "podladit" na 472 PS a kolko...? 530 Nm ? - co ty na to ? - ja myslim ze ferova ponuka >😁 >😁 >😁 >😁
Ham.
Proč trpí při stálém záběru? Z jaké podstaty věci to vychází? Když jsou spojky pevně přitlačené k sobě, tak nikde nic neprokluzuje a není důvod aby vznikalo nějaké třecí teplo a byl problém s chlazením.
_MT_
V dobách první generace Superbu používal Passat platformu Audi. V další generaci dostal platformu odvozenou od Golfu, ale Audi pokračovalo na své platformě, kterou myslím v roce 2008 nahradila MLB. Jak Ham. napsal, podstatný rozdíl je v uložení motoru. Proto má/ měla řada A4/ A5 vznětové šestiválce a zážehové osmiválce. Rozdílů je samozřejmě víc.
Na MLB je vše od A4 po A8 plus Q5. Dále Bentley Continental GT/ GTC a Flying Spur. Na derivátu MLB pak stojí Porsche Macan. Nová Q7 by měla mít druhou generaci MLB, MLB evo.
Na MQB stojí zatím jen A3 a TT, v budoucnu i A1 a Q3 plus zřejmě nějaké nové modely. Vedle toho nový Passat, Golf (kromě kabrioletu), Octavia a Leon.
Na MLB je vše od A4 po A8 plus Q5. Dále Bentley Continental GT/ GTC a Flying Spur. Na derivátu MLB pak stojí Porsche Macan. Nová Q7 by měla mít druhou generaci MLB, MLB evo.
Na MQB stojí zatím jen A3 a TT, v budoucnu i A1 a Q3 plus zřejmě nějaké nové modely. Vedle toho nový Passat, Golf (kromě kabrioletu), Octavia a Leon.
Xonik
No nevím, pátá generace má sice rozšířený okruh situací kdy automaticky spíná druhou nápravu aniž by nastal prokluz kol první, ale pořád při běžné plynulé jízdě jede jen jedna. A při stálém záběru trpí poměrne dost, protože to vychází z podstaty věci - haldex je jen připínatelný systém, žádnou konstrukční výhodu nemá, takže není reálné aby jezdil stejně jako stálá čtyřkola.
Ham.
Q ve zkratce MQB znamená Quer, tedy motory napříč. Všechno co je u Audi větší než A3 tedy A4 počínaje má motory podél a tudíž je na platformě MLB (L=Längs=podél).
MQB má jenom Passat a Superb a proto také mají maximálně 4válcové motory, popř. Passat v budoucnu dostane v nějaké vrcholné verzi VR6 aby se napříč vešel. MLB naopak umožňuje libovolně "dlouhé" motory, V6, V8 nebo i 12-cti válce.
MQB má jenom Passat a Superb a proto také mají maximálně 4válcové motory, popř. Passat v budoucnu dostane v nějaké vrcholné verzi VR6 aby se napříč vešel. MLB naopak umožňuje libovolně "dlouhé" motory, V6, V8 nebo i 12-cti válce.
vitapb
Moc nerozumim tomu rozdělení VW platforem.. Myslel jsem, že A4, Passat, Superb mají všichni MQB, ale A4 má MLB?
AUDIRS6
to bude mozno ( asi teda heeeej... 😉 ) zaujimava "vozba"...
Tych 472 PS na papieri vypada tak skoro az skromne, ale vdaka atmosfere a iba zadku to moze viacerych zaujat. 😉
Od "nas" podla mna na to bude S6 stacit 😉
Ale nikomu ten vyber neberem. 😉
Tych 472 PS na papieri vypada tak skoro az skromne, ale vdaka atmosfere a iba zadku to moze viacerych zaujat. 😉
Od "nas" podla mna na to bude S6 stacit 😉
Ale nikomu ten vyber neberem. 😉
Hammunasakra
:yes: 😄
Zkus GS-450h. To neni špatnej hybrid i když je bez quattra 😉
Ale kašlu na hybridy já sem hodně zvědavej na GS F :yes:
Zkus GS-450h. To neni špatnej hybrid i když je bez quattra 😉
Ale kašlu na hybridy já sem hodně zvědavej na GS F :yes:
Ham.
Nevím jak předchozí generace, ale poslední, pátá, trvale spíná např. když rozezná zapojené přípojné vozidlo, takže když potáhneš za Golfem 7 nebo OIII karavan do Alp, tak prakticky celou cestu je haldex sepnutý. Takže by měl vydržet trvalý provoz i v běžných modelech. Podle mě trvale sepnutý haldex ničemu nevadí a nic se nemůže přehřívat. Přehřívat se může když je sepnutý jen částečně, třeba na 50% a tedy "prokluzuje", pak se asi může přehřát. To si ale musí umět "ošéfovat" elektronika.
Xonik
No to je právě na co jsem trochu narážel - pokusy majitelů učinit z haldexu trvalou čtyřkolku (softwarově poměrně snadná záležitost) končily veskrze přehřátím a zníčením. Takže upgrade hardwaru v té podobě ci píšeš asi proběhl. A druhá je věc kolik času reálně s tím autem kdo jezdí bokem a podobnou pilu... Takže to asi může být.
AUDIRS6
Audi samo uvadza pre RS3, ze je schopna preniest 50-100% vykonu na zadok.
Pocas testov na Ringu sa to auto stacalo do zatacok uplne inac, nez keby to na zadok posielalo menej, nez aspon tych 25% standardne ( tym myslim zopnuta na 25😖. Predpokladam, ze RS3 ma asi vacsiu objem olejovej naplne a ucinnejsie chladice toho oleja pre ten Haldex. Plus samozrejme podla vsemoznych senzorov v zatacke ako takej bolo schopne zopnut sa na este viac, aby ten vyjazd z nej mohol umoznovat aj jazdu "bokom". 😉
Pocas testov na Ringu sa to auto stacalo do zatacok uplne inac, nez keby to na zadok posielalo menej, nez aspon tych 25% standardne ( tym myslim zopnuta na 25😖. Predpokladam, ze RS3 ma asi vacsiu objem olejovej naplne a ucinnejsie chladice toho oleja pre ten Haldex. Plus samozrejme podla vsemoznych senzorov v zatacke ako takej bolo schopne zopnut sa na este viac, aby ten vyjazd z nej mohol umoznovat aj jazdu "bokom". 😉
Xonik
Seš si jistej tím trvalým sepnutím haldexu u rs3 v takové míře? Běžně haldex 5 seplý není, resp. vyjma definovaných situací, je možné že u některých modelů to je jinak a tam něco málo jde pořád, ale 50% bych řekl že musí výrazně zkracovat životnost, protože na to to konstruovaný není....
Xonik
Současná generace A4 není čtvrtá ale teprve třetí v pořadí. Neplést si interní kodové označení s generací....
AUDIRS6
defakto len 2😒br />
klasicke quattro s medzinapravovym diferencialom s korunovym sukolim ( Kronungsraddiferenzial ) pred tym bol Torsen. Rozdelenie sil 60:40 v prospech zadku, s tym, ze o 25% je mozne presunut podla potreby na predok/zadok. Torsen bol vo svojej poslednej verzii toto iste, len podla vyjadreni Audi ma novy dif. rychlejsie reakcne casy a lepsiu presnost v prerozdelovani toc. momentu.
No a 2 verzie Haldexu 5.gen.😒br /> klasicka pre S1-TTS,A3,S3,RS3,Q3...kde je Hladex na zadnej naprave a podla modelu je standardne prednapety na 10-25% ( to len predpokladam v novej RS3, kedze ta standardne posiela na zadok 50% - co pri prepocitani straty prilnavosti predku znamena zopnutie spojky len na 25%.ale to trva len milisekundy, lebo po detekcii tohoto stavu sa zopne na 100% a pokial trva stav, ze predok nieje schopny nic preniest, prenasa teda celu silu na povrch zadok.)
Druhy pripad Haldexu 5 je R8, Gallardo, Aventador, Huracan 😒br /> Tam je Haldex vpredu, a zalezi na naladeni toho-ktoreho modelu konkretne.
este H4 bol v R8 V8 naladeny na standardnych 15%-30%, mnoho popisov sa v tomto rozchadza, takze teraz ti dat zarucenu informaciu nemozem.
Aventador tam standardne posiela 15% s tym, ze maximum je az 60% preneseneho vykonu.
Dufam, ze som ti dal dostatocne info. 😉
K tomu vodiku😒br /> Keby chceli, tak takisto ako BMW, zajtra vypustia do sveta svoje vodikove modely.
Problem je v infrastrukture, tych par plniciek by aj najlojalnejsieho zakaznika Audi ani BMW nedokazalo uspokojit. Preto cakaju...
Celkovo moj nazor na e-quattro je, ze vzdy lepsie e-quattro v hybride, nez hybrid bez quattra !!!! 😄 😄 😄 😄
No a 2 verzie Haldexu 5.gen.😒br /> klasicka pre S1-TTS,A3,S3,RS3,Q3...kde je Hladex na zadnej naprave a podla modelu je standardne prednapety na 10-25% ( to len predpokladam v novej RS3, kedze ta standardne posiela na zadok 50% - co pri prepocitani straty prilnavosti predku znamena zopnutie spojky len na 25%.ale to trva len milisekundy, lebo po detekcii tohoto stavu sa zopne na 100% a pokial trva stav, ze predok nieje schopny nic preniest, prenasa teda celu silu na povrch zadok.)
Druhy pripad Haldexu 5 je R8, Gallardo, Aventador, Huracan 😒br /> Tam je Haldex vpredu, a zalezi na naladeni toho-ktoreho modelu konkretne.
este H4 bol v R8 V8 naladeny na standardnych 15%-30%, mnoho popisov sa v tomto rozchadza, takze teraz ti dat zarucenu informaciu nemozem.
Aventador tam standardne posiela 15% s tym, ze maximum je az 60% preneseneho vykonu.
Dufam, ze som ti dal dostatocne info. 😉
K tomu vodiku😒br /> Keby chceli, tak takisto ako BMW, zajtra vypustia do sveta svoje vodikove modely.
Problem je v infrastrukture, tych par plniciek by aj najlojalnejsieho zakaznika Audi ani BMW nedokazalo uspokojit. Preto cakaju...
Celkovo moj nazor na e-quattro je, ze vzdy lepsie e-quattro v hybride, nez hybrid bez quattra !!!! 😄 😄 😄 😄
Hammunasakra
Do vodíku je zatim daleko, audi neni Toyota nebo Honda 😉
A hlavně vodík nemá co dělat s 4x4. Takže e-quattro je jasný to je audi varianta pohonu všech kol Lexusu nebo PSA, h-quattro taky to je prostě Haldexquattro. A další názvy jako vodborník na značku můžeš navrhnout ty >😒]
Kolik jich vůbec je? Kolik druhů 4x4 je dneska schovanejch pod názvem quattro? Radši se neptám na minulost jen dneska? 😄
A hlavně vodík nemá co dělat s 4x4. Takže e-quattro je jasný to je audi varianta pohonu všech kol Lexusu nebo PSA, h-quattro taky to je prostě Haldexquattro. A další názvy jako vodborník na značku můžeš navrhnout ty >😒]
Kolik jich vůbec je? Kolik druhů 4x4 je dneska schovanejch pod názvem quattro? Radši se neptám na minulost jen dneska? 😄
AUDIRS6
h-quattro >😁 - to je to pre teba "Hamunalie-quattro" ? >😁
Audi A7 h-tron quattro by ti nebolo dobre ? Taky vodikovy prototyp... 😉
Audi A7 h-tron quattro by ti nebolo dobre ? Taky vodikovy prototyp... 😉