Motor v tomto Golfu GTD je stejny jako ten v novem passatu nebo jde jeste o nejakou starsi edici (lisici se i necim jinym nez softem)? Naladeni je rozdilne (135kw vs. 140kw) tak me zajima jestli jde jen o politiku nebo o jine motory. :-)
Mělo by jít o konstrukčně shodné motory. Passat dostal "silnější" naladění (135kW/380Nm vs 140 kW/400Nm) s tím, že je max. krouťák posunut o kousek výš (1750-3250 vs 1900-3300).
Podélně uložené 2.0 TDI/140KW/400Nm v Audi má odlišné naladění, než příčně uložené 2.0 TDI/140kW/400Nm v novém Passatu. U Audi je max. výkon v rozmezí 3800-4200 a max. krouťák v rozmezí 1750-3000.
Já žádné podrobné info k 2.0 TDI ve verzi Euro 6 nemám, ale řekl bych, že odlišnosti mezi verzí pro příčnou zástavbu v Passatu a Golfu budou i jiné než softwarové. A to minimálně v tom, že do Passatu se v téhle výkonové verzi automaticky montuje SCR katalyzátor, což hardware určitě je. Odhaduju, že přítomnost SCR vyžaduje odlišně naladěné vstřikování nafty, byť regenerace DPF bude v tomto případě probíhat zřejmě také (proč by tam jinak DPF byl, kdyby nic nezachytával), určitě bude s přítomností AdBlue odlišná. Ale změn odhaduju ještě víc...
Hardware úplně shodný není. Jde o jednu rodinu a snad i generaci, bavíme se však o motorech, které navrhli jako modulární právě proto, aby mohli levněji dělat různé varianty hardware.
Možná se chtěli u Golfu vyhnout SCR a proto motor naladili na menší výkon.
No, zatím pevná pozice ORS v naftě se nám začíná otřásat. Po Focusu ST TDCI kombi je tu Ostrý naftový Golf. Díky bodykitu a velkým kolům je do velké míry eleminována nevzhledná masa plechu nad zadním kolem. Teď ještě, jaké budou ceny v porovnání s konkurencí :-) Hezké :yes: Golfů GTD jezdí dost, jsem si jist, že i tenhle kombik najde své uplatnění.
Tak RSo je skvělá nabídka i cenově. Dostaneš hodně muziky za přijatelné peníze. V ČR se její pozice neotřese, ale může to být zajímavé pro někoho, kdo hledá na pomezí nižší střední a střední třídy a oželí prostor ve prospěch solidního výkonu a atraktivného vzhledu :-)
Pokud musíš něco oželet, je to spíš komfort než prostor... je mnoho konkurentů ze střední, kteří co do prostoru nabízejí subjektivně +- totéž (M6, Laguna, Insignia, C5... o Accordu nemluvě). Mondeo ne, tam ten rozdíl třídy je.
Tak to je jasné, že je to zase kus od kusu, porovnával jsem spíš se Superbem/Passatem/Mondeem , když se bavíme o RS,ST a GTD :-) A navíc si nemyslím, že třeba Focus bude výrazně horší, než Mondeo i v oblasti komfortu. Ostré verze sem nejel, ale klasika se zas extrémě neliší. U Golfa netuším, ale pokud půjde připlatit za DCC, tak je problém vyřešen :-)
Pravděpodobně ano, ale dneska je už možné cokoliv >:D Když jsem četl první jízdní dojmy Mondea, kdy EB byl plavny a TDCI jistější si nemůžeš být ničím jistý :D:D
O malý kúsok áno, ale nie je to taký rozdiel ako medzi ST a GTI. RS je oproti GTI o kúsok tvrdšie (porovnávam všetky na 18", Octavia ale môže byť aj na 17" a tam ten rozdiel v komforte bude zrejme väčší).
hezky napsané, souhlasim :-) Stejně mi přijde zvláštní, že VW zařadil tento motor do své nabídky Golfa kombi až teď, když sourozenci Octa RS a Leon FR už ho dávno mají
tomu sa hovorí koncernová politika. Najprv niečo dostane jedna značka, potom druhá a nakoniec aj ďalšia. Samotnú značku, poradie a konkrétny motor, výbavu a pod. si dosaď sám. >:D
Nemyslím si, že je tu dosť Golfu v kombi, oveľa častejšie stretávam hoci cr-v, cromu, či saab 900... >:D Koľko bude stáť po troch rokoch a 250tis km takýto golf? stratí určite 2/3 hodnoty, keď nie viac..
- chybějící ruční brzda
- hypertrofovaná kola
- tahá to břicho tahá po zemi
- po sklopení zadních sedadel nevznikne zcela rovná ložná plocha (proč to šlo u Octavie I. kombi 4x4 a tady to nejde?)
Na Ferrari klade Áda stejné nároky jako na Outlandera. Diesel, AWD, sv. výška alespoň 20 cm a hlavně žádný kelímky od piva. ;-) Myslet si můžeš, co chceš, ale konzistentnost názorů mu upřít nelze. >:-[]:yes:
PS: Ovšem Ferrari je auto na F, takže to má u Ády stejně pohnojený, :-)
No to je fak, jen mne udivuje, že poslední dobou zapomíná šířit osvětu o nejhorší pseudoautomobilce >:D To je trochu škoda :-) P.s. zapoměl si taky na to, že tachometr musí být ocejchován rovně!!!! >:D
Napadlo ti (tak je to spisovne) ze aj Variant GTI je ze rychle kombi, ale bez dymu, smradu, traktoroveho zvuku a s charizmatickym motorom ktory ma clovek radost vytacat a nie onanovat nad tahom v uzkom rozmedzi otacok... ono toje pre teba asi super sportove rychlo preradit lebo motor sa nad 4000 ot. trapi a prestava tahat.
Nenapisal som nezmysel, zacni citat pozorne, nikde som nenapisal pre koho VW vyvyja GTD.. to je tvoj vymysel ktory dookola omielas.. neviem preco. Ja porovnavam GTD a GTI.. ty si vyvoj a zamery VW ries s niekym inym.. mna to nezaujima.
jedna malá poznámka : doba točivých atmosfér viacmenej v Európe skončila. Takže o akej radosti sa teda bavíme? Nehovoriac o tom že mnoho ak nie väčšina dnešných bežných turbomotorov má priam dieslový priebeh ktútiaceho momentu, čiže prejav až na otáčky a zvuk je podobný.
Neviem ako si na toto prisiel. Ja pisem o Ceskoslovenskej uchylke na spotrebu. Taky vysoky dieslovy podiel RS iek ako v CS nie je asi nikde.. VW vyvijal tento model pre ovela vacsie trhy ako smiesne CS, ale tu je najvacsie percento ludi pre ktorych sportove auto ma jazdit na hrkotavy diesel.
A čo potom povieš na to, že v takom Anglicku, čo by mala byť kolíska petrolheadov, sa predávajú dízle v takom rozsahu, že Volkswagen úplne prestal ponúkať Passat s benzínovými motormi a v UK predáva Passaty len s TDI? ;-)
Mnohé západné krajiny to majú s tými dízlami rovnako, tak buď rád za to, kde žiješ, tu Ťa ešte štát, poisťovne a i. nedusia poplatkami naviazanými na množstvo emisií.
No práveže o tom V6K sa vyjadrovali pomerne triezvo, dokonca sa mi zdalo, že Nemci z AMS ho vychválili viac. Takže to vyzerá na zřejmě slušnej oddíl. :-) Mňa by ale najviac zaujímal test 2,0t.
Ano, V6 bez nějakýho většího nadšení. Na druhou stranu tuším na AC psali, že i adaptivní tlumiče u V6 projdou ještě laděním, protože pasivní jsou lepší ;-)
Smutne je ze mnozstvo emisii je dost irelevantne.. nie su emisie ako emisie a tie dieslove su ovela skodlivejsie a cim modernejsi efektivnejsi diesel, tym su skodlivejsie. Takze kedze si ja neplanujem kupit diesel lebo mi je proti srsti, tak ma netesi ze ostatni zamoruju vzduch karcinogennymi jemnymi casticami ktore nevie telo vylucit ako v pripade starsich dieslov a nezachyti ich ani filter pevnych castic. Na gramazi emisii vela nepridaju ale na zdravi vela uberu a preto by ma vobec netrapilo keby diesle zdanili tak ako sa patri. Taktiez vyrobit diesel z ropy je financne narocnejsie ako vyrobit benzin a aj tak je diesel lacnejsi. Keby to malo byt po spravnosti logiky EU a spol. co tvori Euro obmedzenie tak by sa diesel ani nepredaval, lebo s rovnakou danou ako benzin by bol drahsi a ludia by nejazdili na hrkotavych TDI - lebo musia ale na benzinoch - lebo chcu a tesi ich to...
Ak sa do danej tematiky rozumie, mal by ti povedat ze o tom vie. Tych gramov emisii je omnoho viac ale vdaka primitivnemu spalovaniu tie castice nie su take karcinogenne a telo sa ich vie zbavit. Nastuduj si o dannej tematike. Vyssie Euro cislo neznamena menej skodlive emisie, len mensia gramaz, o tom presa aj cele emisie su, meraju sa na gramy, nikto neskuma ake tie emisie su. Casom maju prist aj filtre pevnych castic pre benziny, aj to iba preto ze gramaz emisii pojde dole, castice zo starych benzinov su ovela menej skodlive pre ludi ako castice z najmodernejsich dieslov s filtrami a vstrekovanim mocoviny.
No, tak sem se optal, mimochodem, přednáší to, a tohle jsou jen doměnky. Ještě musíš brát v potaz také to, že menší dávka, která je koncentrovanější nemusí být vždy horší, než několikanásobek méně koncetrované dávky..
No ja nie som expert a tiez ma to zarazilo, ale tak viem ze nove motory su schopne vdaka jemnemu rozprasovaniu a dokonalemu spalovaniu chudobnej zmesy vytvorit casticke ktore starsie motory ani nedokazali vytvorit.. bez toho aby sme riesili mnozstvo - gramaz, a ked sa clovek pozrie na tie emisie ktore su definovane len gramazou, uz hned to nemoze byt uplne v poriadku kedze to je zmes plynov a castic nerovnakeho zlozenia pri kazdom aute/type paliva. Vraj keby ten smog ktory je vo velkych Cinskych mestach bol tvoreny komplet z modernych dieslov tak sa tam neda zit. Vdacia popularite benzinu.. uvidime.. do BMW X4 by som si urcite dal 2.0d ale do Golfu a inych malych aut radsej turbo/kompresor benzin s nie velmi odlisnou spotrebou.
Proč ne X4 35i, přece nejsme šetřílci? ;-) Já s tebou i souhlasím, ale nevidím v GTD nic jinýho než vyšperkovanej kombík s nejvýkonnějším naftovým motorem. To je vše a jako takovýho jej beru.
No, konečně mluvíš trochu normálněji. Já bych do kombiku jako je Golf variant klidně naftu bral. Pokud chci auto na zábavu, nebudu kupovat kombik a tam určitě dám přednost benzínu. Golf GTD je rychla alternativa Passatu, kdyz nehledáš větší auto a nemáš neomezeny rozpočet. Troufnu si říct, že tohle nepojede o tolik pomaleji, než Biturbo v Passatu a hlavně i levněji.
Protože máš ještě firemní auta, kterými jezdíš dlouhé trasy. Jako jediné auto do rodiny je pro mne přijatelnější nafta pro její charakter :-) Ale je to každého věc :-)
Ne, to není ten důvod. S rodinným autem nenajezdím tolik aby se mi nafta vyplatila a jinak je mi benzín po všech stránkách milejší... ok, krom dojezdu, ale s tím se dá žít. Jsem ochoten se smířit s tou korunou na každý ujetý kilometr za to, že jezdím s benzínem s lepší dynamikou atd.
Služební cesty jsou služební, tam mě cena paliva zase tak moc netrápí.
Limit na počet pevných částic pro vznětové motory je součástí Euro5(b?). Pro zážehové je součástí Euro6, ale neplatí hned od začátku (na datum bych se musel podívat, odhadem 2017). A zážehové motory s přímým vstřikem produkují velké množství částic ještě jemnějších, než jsou ty z moderních vznětových motorů. Další otázka samozřejmě je, co skutečně vyleze z filtru při regeneraci.
V zásadě jo, budeme-li koukat pouze na pevné částice, tak ty ze staré karosy jsou tak veliké, že se zachytí na sliznicích dýchacích cest a pak je jednoduše vyloučích, zatímco ty z nového golfu tdi projdou mnohem dál. Že z nich pak nevyrostou kytičky ti připomínat nemusím :-)
Podle mě jsi mimo, hned v několika věcech:
1) Jsou jiné země s mnohem vyšším podílem nafty než ČR
2) Golf Variant nebude nikdy vyloženě sportovní auto a pro běžný provoz zajistí i TDI 135kW působivou dynamiku. Jestli je někdo ochoten tolerovat benzínu dva až tři litry na sto navíc a s tím spojený omezený dojezd je individuální rozhodnutí
3) GTI v kombíku není
PS: hm, psal jsem příspěvek půl hodiny a mezi tím už to napsali jiní :-D
my chceme zajtra novy clanok o setreni v skodovke a prepusta
...alebo ste jediní co o tom nepoculi? Kto mi dava minusky: a) ti, co o tom nepoculi a nechcu pocut?, b) ti, co o tom poculi a nechcu uz nic pocut?, c) redaktori?