Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTD Variant: Dieselové kombi se 135 kW

David Bureš David Bureš 29. 1. 2015 • 05:27
3
85
Pod kapotou wolfsburského hot-kombi pracuje stejný dvoulitrový turbodiesel jako v naftové Škodě Octavia RS.

Blížící se březnový autosalon v Ženevě znamená první zprávy o chystaných novinkách. Volkswagen bude na výstavišti Palexpo vystavovat Golf GTD v provedení kombi.

Pod kapotou Golf GTD Variant pracuje dvoulitrový turbodiesel, který známe již z Golfu GTD hatchback nebo ze Škody Octavia RS. Motor je naladěn na výkon 135 kW a točivý moment 380 N.m.

Díky této síle zvládne Golf GTD Variant akcelerovat z 0-100 km/h za 7,9 sekundy, což je o 0,4 sekundy pomaleji než v případě hatchbacku. Sportovní kombík je nejen rychlý, ale také úsporný – v kombinovaném cyklu dle evropské normy spotřebuje jen 4,4 litru nafty na 100 kilometrů.

Ve srovnání s běžným Variantem se vrcholná vznětová verze liší speciálními nárazníky a voštinovou maskou chladiče, auto má také o 15 milimetrů snížený podvozek, který je sportovně naladěn. Kola jsou sedmnáctipalcová a jmenují se Curitiba. Celek doplňují zatmavená koncová světla, černé střešní ližiny a chromovaná koncovka výfuku.

Posádka si bude hovět ve sportovních sedačkách. Interiér je laděn do černé barvy, se kterým kontrastuje multifunkční volant s hliníkovým obložením a kryty pedálů z nerezové oceli.

Výbava auta zahrnuje bi-xenonové světlomety nebo posilovač řízení s proměnlivým účinkem. K dispozici budou i dva příplatkové pakety Sports a Design upravující vzhled auta díky 18palcovým kolům, zatmaveným oknům nebo červeně lakovaným brzdovým třmenům.

Němečtí zákazníci si už mohou Volkswagen Golf GTD Variant objednat, automobil mohou pořídit za 31.975 eur (cca 889.000 korun). Českou cenu zatím neznáme, bude však zveřejněna v průběhu března, na kdy je také plánováno uvedení na náš trh. Golf GTD hatchback je u nás k mání za 635.900 korun.

Související články

Témata
Avatar - BIGPAPA
30. 1. 2015 17:51
GTD společně s Alltrackem
příjdou na českej trh v březnu :yes: doufám, že to ukousne pár kousků nafouklý octavie :yes: :yes:
30. 1. 2015 09:09
Re: Sportovy Diesel - najhorsie sloven spojenie.
V zásadě jo, budeme-li koukat pouze na pevné částice, tak ty ze staré karosy jsou tak veliké, že se zachytí na sliznicích dýchacích cest a pak je jednoduše vyloučích, zatímco ty z nového golfu tdi projdou mnohem dál. Že z nich pak nevyrostou kytičky ti připomínat nemusím :-)
Avatar - Emel
30. 1. 2015 08:47
Re: Sportovy Diesel - najhorsie sloven spojenie.
Bavíme se o radosti, která není vůbec závislá na točivých atmosférách.
Avatar - wakantanka
29. 1. 2015 20:52
Re: Sportovy Diesel - najhorsie sloven spojenie.
jedna malá poznámka : doba točivých atmosfér viacmenej v Európe skončila. Takže o akej radosti sa teda bavíme? Nehovoriac o tom že mnoho ak nie väčšina dnešných bežných turbomotorov má priam dieslový priebeh ktútiaceho momentu, čiže prejav až na otáčky a zvuk je podobný.
Avatar - wakantanka
29. 1. 2015 20:47
Re: ORS TDI třes se!
tomu sa hovorí koncernová politika. Najprv niečo dostane jedna značka, potom druhá a nakoniec aj ďalšia. Samotnú značku, poradie a konkrétny motor, výbavu a pod. si dosaď sám. >:D
Články odjinud