Ne, s arogantním prosťáčkem nemá smysl víc psát. Můžete dál lkát nad nekvalitou práce redaktorů ACZ, jestli Vás to uspokojuje. Hlavní je, že sem chodíte a přispíváte do kasy.
Inu, lidská hloupost má mnoho podob. Jednu jste právě odhalil. Pokud stejně smýšlíte i vůči své vlasti, pak mi musí byt vašeho krásného Slovenska v tomto ohledu líto.
Tak sem sakra nelezte, když je to tady tak špatné. Víte, co by se stalo, kdyby ste šel do hospody a vytýkal jim, že prodávají špatné pivo? Dostal by ste přes držku. Jestlipak jste Vy tak schopný a dokonalý v tom, co děláte. Křiklouni nejsou moc v oblibě. Zkuste hádat proč.
Evidentně rád kalíte vodu, i když jenom proto, abyste ji kalil. Jiného významu ani výsledku to nemá. Smiřte se s tím, protože pak nebudete spokojenej nikdy. Naopak, budete reagovat čím dál víc nervózně a podrážděně. Když se mi časopis nelíbí, zbytečně ho nekupuji. Anebo je lepší psát jim rozhořčené dopisy, aby psaly jinak? Jste směšný.
Jasně že to co jsem psal pro Škodu nelze zobecnit... mimo jiné třeba proto, že jiné automobilky vyrábí jiné množství aut s jiným počtem zaměstnanců. Je to jen pro Škodovku a jen pro přibližnou představu o tom, jaký vliv má výše mezd na náklady na auto... a z toho si lze udělat hrubý obrázek o tom, jaký vliv na ziskovost má výroba ve Španělsku.
Jestli máš nějaké lepší číslo, sem s ním... já nikdy nikde žádné neviděl.
Já jsem si myslel, že nebudeš znát účetnictví/kalkulace všech v Evropě vyrábějících automobilek, kdo taky jo... :-) Samozřejmě u každého výrobce se ten podíl liší podle odlišné ceny práce. Ano, suroviny jsou spíš ovlivňovány akciovými trhy, se mzdama máš taky pravdu, i když samozřejmě v případě vyšší výroby se většinou najmou agenturní zaměstnanci za menší peníze. S díly to je taky odlišné, co vím tak hodně evropských automobilek vyrábí většinu dílů (hlavně karosářské) v zemi montáže (opět za odlišnou cenu práce) nebo v zemi blízké, ale když už jsme u té škodovky ta dělá v mb např. menší motory a převodovky i pro vw a seaty vyrábějící se ve španělsku (např.polo, ibiza), opět proč asi... Ohlídat si kvalitu výroby a zaručit vždy rychlost dodání dílů do výroby - to mi nějak nejde dohromady s tou výrobou v Thajsku. Co má také na výrobu aut velký vliv jsou rovněž odlišné ceny energií. Těch věcí je spousta...
Přesné údaje nemám, jsou to jen takové mé odhady, abych si udělal představu, kolik z ceny nového auta skutečně tvoří mzdy.
Cena surovin s výší platů úplně nesouvisí. Cena dílů ano, ale když přesídlíš výrobu do Thajska, tví dodavatelé budou pořád tam co dnes.
Jestli je náklad fixní nebo ne přece nezáleží na tom, jestli je zmražená mzda. Fixní náklady jsou ty, které nezávisí na objemu výroby. Mzda, a zejména dělnická mzda, na objemu výroby závisí... čím víc vyrábím aut, tím víc dělníků platím.
Nevím odkud máš ty údaje, ale každý výrobce má jiný podíl. Ještě bych se musel zeptat: Je to cena, za kterou to auto automobilka vyrobila nebo za kterou si ji koupil zákazník(i s daní)? Samozřejmě se dá předpokládat, že když jsou v dané zemi vyšší platy, budou tam i vyšší ceny surovin/dílů ad. Podíl vyšších mezd na nákladech se tím úměrně snižuje... V potaz je nutno brát i vyšší platy všech těch manažerů, vývojářů, designérů a já nevím koho ještě. Není to jednoduché... Často mívají automobilky se zaměstnanci smlouvu o zmražených platech na několik let dopředu, v tom případě se o nich jako fixních hovořit dá.
Tak nevím, co si někteří myslí, ale fixní náklady(mzdy) důležité jsou a velmi. Samozřejmě ještě tu jsou daně a další... už mě ta ekonomika moc nebaví :-)
Ve srovnání se Španělskem určitě... jenže jsou i jiné země. Co jsem ale chtěl říct je spíš to, že nejsou zase tak zásadně důležité pro celkové náklady na vyrobené auto jak si někteří myslí.
přesto jsou stále atraktivní, jedna citace z autofora mluví za vše: "Hodinová mzda dělníka v Kvasinách je poloviční ve srovnání s platem, jaký pobírají zaměstnanci ve španělském Martorellu."
Ono takhle... mzdy zaměstnanců Škody jsou řekněme 27.000 lidí x 40.000Kč měsíčně x 12 = 13mld., roční mzdové náklady vč. odvodů řádově 20mld. Pokud to ale rozpočítáš na počet vyrobených aut necelý milion (opět řádově... Škoda tu vyrobí 750.000 aut, ale dělá vývoj a další věci i pro ostatní továrny), vyjde ti, že mzdové náklady na jedno vyrobené auto dělají řádově 20.000Kč... kdybych bral auta vyrobená v ČR, tak 27.000Kč. A to není tak moc.
Přesto jsou ale mzdové náklady asi největším rizikovým faktorem pro přesun výroby z ČR někam jinam.
Máš pravdu, je to více faktorů, tím nejvýznamnějším jsou samozřejmě mzdové náklady. Ty byly v nedávné době uváděny jako hlavní důvod koncernového rozhodnutí o místní výrobě dalšího seata. Celkově faktory, které jsi vyjmenoval jsou v čr řekl bych velmi příznivé. Myslím, že lepší podmínky si škoda, resp. koncern vw ani nemohl přát.
Těch faktorů je víc. Existují země s mnohem menšími mzdovými náklady než je ČR nebo SR. Naší výhodou je poloha v centru Evropy, členství v EU, relativní dostatek vzdělaných lidí se zájmem o obor (tohle už je ale s otazníkem), slušná infrastruktura a v neposlední řadě velké podhoubí subdodavatelů.
Nevýhody jsou krom těch mzdových nákladů třeba jazyk, měna, právní prostředí. Nedávno proběhly zprávy o tom, jak se v koncernu bojuje o to, kde se bude vyrábět nové velké SUV... a Škoda prostě musí stále optimalizovat, aby z těchto soubojů mohla i v budoucnu vycházet vítězně.
No jo, 16" plechy s pneumatiky Continental TS850 205/55 R16 91H. je fakt, že já mít yetiho, tak tam tento rozměr nedám ani náhodou. jenže lidi to kupují, protože ten rozměr je levnější, jak ta 215/60 R16...
Samozřejmě, že je to bohužel nereálné. A taky mě to štve, ale s tím nic nenadělám.
A tvrda racionalita diktuje, ze ak si vedome kupim jedno ci druhe, idem proti vlastnym zaujmom. - tím chceš jako říct, že když teď půjdu a vědomě si půjdu koupit třeba párek v rohlíku, tak jdu proti vlastním zájmům, protože jsem to udělal vědomě,jo? >:D
Já exhibicionista v autodesignu nejsem, ale auto, které je na každém rohu fakt mít nemusim. Ono toho u nás moc "běžného" krom tak tří, čtyř značek ani není ;-) Já zase nepatřím k lidem, kteří si kupují auta podle toho, co má soused.
Samozřejmě, že je to pro výrobce výhodné. O tom se nikdo nepře. V tomto ohledu měla škoda velké štěstí, ostatně korejci dobře vědí proč tu vyrábět svá auta, koncern tpca miniauta a koncern vw druhého seata.
To, ze si si vseobecne konstatovanie zobral na seba, je jedna vec. Nie kazdy je schopny abstrahovat.
Druha vec je, ze tvoje myslienky su v prispevku popisane celkom jasne.
"Strašně bych si přál, abych si mohl jít koupit český mobilní telefon, český počítač, českou televizi"
V zaujme kazdeho racionalne zmyslajuceho cloveka je za co najmenej ziskat viac. Toto ti neponukne ani cesky mobil, ani cesky pocitac a neponuka ti to ani ceske auto.
Ak si racionalne zmyslajuci clovek, a chces co ches, ides svojou volbou proti sebe.
Já teda z davu rozhodně vykukovat nechci. Nejsem takový exhibicionista, abych se musel ukazovat v něčem co není běžné.
Tak samozřejmě, ale to je princip trhu, všichni západní výrobci mají radost, když mohou výrobu čehokoliv přesunout na východ, protože to tam mají po všech stránkách levnější.
Jen Ti uvedu příklad, prodávám pneumatiky. Ještě před 5 lety měli západní výrobci na západ od nás asi 18 továren na výrobu pneumatik. K dnešnímu dni jich je na západě celkem 7.Všichni prostě západ opouští.Goodyear Dunlop zavřel továrnu ve francii a dvě v německu, Michelin ve španělsku a jednu ve francii a staví obrovskou továrnu v rusku, Bridgestone přestěhoval továrnu z Italie do Polska. Pirelli upustila od modernizace továrny v domácí Italii a radši zmodernizovala, tureckou, rumunskou a kope továrnu v rusku. Continental staví továrnu v rusku. a tak bych mohl pokračovat.
Na západě je pro spoustu firem draho a lidé tam tlačí na platy, ale zároveń chtějí mít levnější produkty. s tím nic neuděláš.
Pro mne ano, nechci tady zapadnout ve škodováckém davu :-) a ano i kdybych žil v jiných zemích stejně tak by mne odpuzovala vyšší koncentrace tamních domácích značek.
Nebudu už tady hodnotit, ale vím, že němečtí manažeři ve škodě můžou být velmi šťastní(stejně jako ty), že škodovka vyrábí právě u nás, jelikož ostatní evropské značky, které mají své závody na západ od nás, zaměstnávají své lidi za podstatně větší peníze.
No to mě se právě líbila jedničková octavie před fl. po FL jsem těm zakřiveným světlům ve předu na chuť nepřišel, ale nevadilo mi to.
Jojo, u Yetiho ty prázdné podběhy jsou někdy brutální. Ale to je tím, že tam ty lidi narvou na zimu 205/55 R16, když by tam dali 215/60 R16, jako na léto, tak by to bylo o něčem jiném.
Citigo je uděláno v rámci koncernové trojky, kde si jsou všichni tři podobní a to si myslím, že mu ubralo po designu, protože třeba UP a Mii jsou pěkná autíčka. :-)
Já to mám s designem Škodovek složitější. Octavia I se mi nelíbila, přišla mi disproporční. Pak přišel kombík a facelift a najednou z toho bylo jiné auto.
Fabia II podobná písnička - původní čumák byl takový unylý, disproporční byl pro změnu kombík. Přišel facelift a najednou z toho bylo docela šmrncovní auto. Kombík teda disproporční zůstal.
Líbí se mi nový styl v podání Octavie, Rapidu a Fabie III... a celkem se mi líbí Yeti, kde mi občas vadí prázdno v podběhu. A nakonec se mi líbí i ten Roomster. A Citigo... no, řekněme, že se těším na facelift >:-[]
Ale smutnější je, jak lidi uvažují. U spousty z nich je to mindrák z doby komunismu, že když si mohou koupit cizí věc, tak se tím pomstí státu za ty léta, kdy si mohli koupit jen naše věci a na západní nedosáhli. To byl třeba případ mojí tety. Ta jak padla revoluce, tak vykřikovala, že si nic českého nekoupí a tak konala.
Mně se třeba design škodovek líbil odjakživa a když vyjela Octavie I, tak to bylo podle mě naprosto designově dokonalé auto. Od té doby se mi líbila všechna auta celé modelové řady.
To, že přece těch aut tady jezdí hafo není důvod. Když by jsi byl frantík, tak si taky nekoupíš domácí auto jen proto, že jich tam na ulici potkáš nejvíc a tam obzvlášť, když mají tři automobilky a co teprve v německu...
:yes:
Ovšem nezapomínej, že v ČR se úspěch "neodpouští", ani sympatie k úspěšným. Tady je normou opak, plivnout si na úspěšné lidi (určitě si nakradli) i firmy (si to ocenění koupily, to ocenění nemá skoro žádný význam). Stačí si projít diskuzi a uvidíš zde takových "malomocných" krajanů hromadu. To je také možná jeden z důvodů, proč si nemůžeš koupit víc českých bot, oblečení nebo ledniček. Úspěšní bohužel často odchází z takového prostředí jinam.
Ony taky ty jine automobilky jsou vyrazne vice na vychod a v regionech kde obecne je zamestnanost nizsi a lidi jsou ochotni pracovat i za mensi mzdu. Ale o tom v podstate pises, tak funguje trh.
A k teme, krok skodovky ikdyz neni popularni tak je spravny. Firma se musi starat o svou ziskovost, racionalizovat naklady atd. i v casech velkeho rustu, kdyz to zacne delat az ji potece do bot bude pozde.
ty jsi mi ale pořádný "patriot" ;-) já to takto nevidím, podporovat "české" výrobky je sice hezké, ale ne bezhlavě
člověku by se ta věc měla přinejmenším líbit a to mi konkrétně u těch škodovek nikdy nešlo... vím, že lidi / firemní zákazníci tady design bohužel moc neřeší, hlavně že je to škoda
jsem taky rád, že tu škoda vyrábí (stejně jako další výrobci), ale auto od ní nechci, už tak jich tu jezdí hafo...
Víte, já chápu, že obzvlášť mezi zdejšími diskutéry se to s pochopením nesetká, ale já jsem strašně hrdý, že škodovku máme.
Ať je to jakkoliv, tak prostě je potřeba těm němcům smeknout, že tu značku zachovali a že to vytáhli, tam kde to je. Já si nedovedu představit, že bych ve svém životě vlastnil jinou značku auta než škodovku. A mohu říct, že jsem hrozně hrdý a pokaždé když si sednu za volant, že na tom volantu je ten okřídlený šíp. Já jen pevně věřím, že škodovka zůstane u nás a že bude pořád dělat taková auta, jaká dělá.
Na druhou stranu cítím velkou úzkost a smutek, když vidím, že to je jedna z mála českých věcí, kterou si mohu pořídit. Strašně bych si přál, abych si mohl jít koupit český mobilní telefon, český počítač, českou televizi - myslím jako třeba Teslu, atd. Dneska už ani obyčejné oblečení nekoupíte české. Tuhle jsem šel do bati, že si jako vyberu českou botičku....no, tak všude to bylo samý NIKE, Adidas, ale nakonec jsem našel kecky, u kterých se mi prodavačka dušovala, že jsou naše. Budu jí teda věřit, ale nějak se mi to nezdálo.
Já pevně věřím, že se z těch s*aček jednou dostaneme a zase budeme moci být na své výrobky opět hrdí a budeme mít radost, že takových škodovek jsou i v jiných odvětvích ve světě úspěšné.
Ja nemluvil ani tak o skodovce v kontextu automobilek, jako spis o automobilkach v kontextu dalsich prumyslovych odvetvi. A sam pises, ze platy jsou na urovni energetiky, bankovnictvi a komunikaci.
Platy manažerů Škodovky jsou na úrovni platů manažerů velkých českých firem typu ČEZ, KB, O2 a pod. Zisk Škodovky je slušný, ale na druhou stranu nijak extrémní, průměrná ziskovost je v podstatě na průměru v automobilové branži, horší než v Toyotě nebo Nissanu, lepší než v Renaultu nebo Fiatu. Určitě není cílem přiblížit se těm druhým dvěma ale těm prvním dvěma.
1. Každá ztráta/zisk má vždy dva hlavní důvody
a) vysoké/nízké náklady
b) špatná/dobrá (modelová nabídka, tech. rozvoj, s tím související prodeje etc.)
Důležité je, že nejde dělat jedno a na druhé se vyfláknout.
Sebelepší strategie, modely jak víno a dobrý marketing jsou na nic, když firma neuhlídá náklady.
A opačně, řezat jenom náklady a nemyslet na rozvoj znamená, přeřezat si vlastní větev a zahynout tak jako tak.
Dobrá firma musí dělat obojí, šlapat do nákladů a mít dobrou strategii/modely/rozvoj etc.
2. Cena pracovní síly není zdaleka jen mzda kterou musím vyplatit na ruku pracovníkovi, ale odvody státu, náklady na bezpečnost v dané zemi, náklady na zdravotní zabezpečení a milion dalších položek souvisejících se zaměstnáváním lidí. Zaměstnavatel vždy posuzuje tento celek, nikoliv holou mzdu.
Jak rikam, ty vtipy maji podle meho koreny v 60. a 70. v poslednich cca 20 letech (ale i predtim, viz nize zminene predprodejni upravy aut) usilovne pracuje na vytvoreni co nejlepsiho image a myslim, ze se jim to celkem dari. Kazdou chvili tady ctu, jak vyhrala v Britanii nejakou anketu a uprimne, na nizka ocekavani tu jsou daleko vhodnejsi automobilky.
A co z toho plyne? Btw.Vahland má o dost víc (když se sečte jeho fixed rem., special rem. a ind. perf. bonus), 10 mio. je cca plat člena představenstva.
Nejde ani tak o platy, ale o ruseni/presouvani pozit. Jinak, jak jsem psal vyse, prumerny plat manazera ve skodovce je 10 milionu rocne a Winterkorn bere pul miliardy.
Tím bych si tak docela jistý nebyl. Jistě jsou taky lukrativnější sféry, ale i tam se stejně i vydělává, i krachuje. Důvodem ztrát snad není vysoká cena práce a nízký zisk, ale spíš slabé prodeje spůsobené zle zvolenou strategií a manažerskými chybami.
Zajímavé také je, že naoko se všichni ženou jenom za levnější pracovní sílou, podstatou ale je výrazně vyšší podíl ručné práce a mnohem menší investice do výrobních zařízení, automatizace, bezpečnosti, a tak dále. V Evropě, zejména té "západní" lidi nechtějí dělat cokoli, Číňani budou třeba táhnot výrobní pás ručně... :-)
Kdyz se na to podivam hodne povrchne, tak prumerna mzda ve skodovce patri k nejvyssim v republice, plat manazera je tam kolem 10 milionu rocne a treba takovy Winterkorn bere pul miliardy, takze uplna neziskovka to asi nebude.
Co jako? Jak to souvisí?
Český lékař je na české poměry placen podprůměrně na rozdíl od německého kolegy, který je placen na německé poměry nadprůměrně. Dělník ve Škodovce je placen na české poměry nadprůměrně na rozdíl od německého dělníka ve VW, který je placen podprůměrně.
Takže jestli má někdo důvod nadávat na svou mzdu, tak je to český lékař. Dělník ve Škodovce si nemá nač stěžovat. Ale klidně může a pak dosáhne jenom toho stěhování na východ.
Jestliže staví VW nebo Daimler továrnu v USA tak tam chtějí mít minimálně stejnou ziskovost jako v Evropě. A staví jí tam, protože tam mají ziskovost větší než v Evropě. V automobilovém průmyslu zdaleka nejsou nějaké enormní zisky, stačí se podívat na návratnost kapitálu v této branži a je jasné, že je řada daleko lukrativnější odvětví. Nakonec řada automobilek zkrachovala, řada je ve ztrátě a pár jich vydělává. Takže nic "nepřiměřeného" bych zde neviděl.
A za kolik ji dělá Číňan? Mzda je hlavně věcí daného pracovního trhu. Pokud ve Švýcarsku bere metař 80.000, máš pocit, že by na to měli mít nárok i metaři v ČR?
Můj osobní názor je, že každý, komu se to zdá málo, může klidně odejít... a pak se uvidí, jestli bude mít automobilka problém za ty peníze sehnat náhradu. Pokud vím, dělnické mzdy v ostatních automobilkách bývaly výrazně nižší.
Proč paradoxně? Myslím, že logickou úvahou lze vyvodit pragmatické důvody. Problém nemusí být v drahé pracovní síle v Evropě, spíš jsou za tím nepřiměřené zisky a vidina stálého růstu a věčné expanze.
Německá továrna VW platí na německé poměry průměrně. Česká továrna Škody platí na české poměry silně nadprůměrně. A to je to podstatné. Porovnávat mzdy v Čechách a v Německu a chtít stejné mzdy je naivní.
Re: Netvrdím, že škodovky jsou špatná auta, ale nadšení
Myslim, ze s modely z konce socialisticke ery bylo spoustu britu spokojenych. Ty vtipy pochazeji podle meho z 60. a 70. let. Na youtube jsou vselijaka propagacni videa, kde ukazuji vsechny ty predprodejni upravy a je toho opravdu dost. Potom asi prisel velky sok, kdyz se z favoritu najednou presedlo do octavie, coz vnimani skodovky rozhodne prospelo. Osobne si myslim, ze zadna automobilka na svete neudelala takovy pokrok za tak kratkou dobu, jako skodovka v 90. letech. Dalsi vyznamny fakt je to, ze se tam skodovky prodavaji za velice priznive ceny a skutecne tam plati za vetsi VW za mene penez. Cela automobilka tam vystupuje seriozne, auta jsou dobre hodnocena v testech a drobnosti typu reklam sitych na miru tamnimu trhu image pouze posiluji.
Obrovská Čína, stejně obrovská Indie, Rusko až se vyřeší problémy, Brazílie, další velké oblasti v Asii, Africe, i velká část USA je dnes paradoxně levnější pro výrobu než Evropa.
To jsou kecy, to uz by tam fabrika z nemecka davno musela byt >:D Tady jsou odbory slabi a mozna i prodejny.
Tady se jen strasi, aby cechacek drzel h.bu a makal za "par sestaku" a dotoval nemce >:D
Re: Netvrdím, že škodovky jsou špatná auta, ale nadšení
Tak Anglicani znali Skodu uz pred revoluci, sice to byla tragedie, ale znali. Dnes je Skoda jinde. Kdyz potrebujes velke levne druhe auto, proc ne Skoda?
Čim víc budou odbory "jednat" tím rychleji to "pofrčí" na východ. Nikdo nebrání Čechům pracovat v Anglii, Německu či Francii za tamní skvělé mzdy (ovšem také skvělé životní náklady).
Tolik brali dělníci, anebo jejich jménem agentury? Čísla jsou sice přesným měřítkem, ale jen než s nima někdo začne mávat. A ve skutečnosti si s čísly každý dělá co se mu zlíbí.
Skoda nabizi auta stejne draha jako konkurence, ktera vsak vyrabi v mnohem drazsich zemich - Nemecko, Francie, Anglie,.. Skoda ma na reseni problemu s prezitim dost casu, ale proc by Nemci nevymackli ze Skody jeste nejakou kacku navic, kdyz to jde, ze ? ;-) Co by na toto presouvani k agenturnim zamestnancum asi tak rekli Nemci, kdyby se toto delo u nich v materskem zavode VW ;-)
Je treba, aby odbory zacli jednat :yes:
Netvrdím, že škodovky jsou špatná auta, ale nadšení
Ostrovanů nerozumím. Jediné vysvětlení nacházím v tom, že hrozné zkušenosti a vtipy na škodovky z dob socialismu zanechaly na obyvatelích silnou stopu v jejich myšlení a ta v dnešní době nějak působí....
The membership body has a community of over 400 organisational members, with 42 from the FTSE 350 and over 5,000 individual memberships – from the private, public and third sectors. Tak ja len tolko.
bude zaujimave sledovat kedy sa objavi alebo lepsie povedane ci sa tu vobec objavi informacia o tomto: [odkaz]
chlapcom sa to asi nehodi do kramu tak uvidime ..... ale mne osobne to zily netrha ked to tu nebude... vsetko tu byt nemoze ... len skoda ze niektore veci ... ktore sa deju priamo u vas tu nie su.... ako povedzme spominana oslava hyundaiu v nosoviciach ktory nedavno vyrobil u vas uz 1,5 miliona vozidiel ... povazujem za samozrejmost domacemu citatelovi tieto informacie z domova ponuknut
predpokladam totiz ze keby slo o skodu tak takyto clanok z vyrocia tu bude.... ale ked sa jedna o hyundai akosi nikde nic..... ;-\
Předně Škoda dopadla lépe než průměr ze 197 jen o pouhé 4% body? Ok, takže tohle značí, že rozdíly jsou velmi malé a je otázkou, zdali vůbec o něčem vypovídají 8-s
Pokud ano, pak tedy - není to tak dávno, co o Škodě kolovaly v Anglii úsměvné vtipy - a t ose tam vyvážely extra exportní verze lepší než co bylo pro domácí trh... Logicky tedy nízké očekávání a nevalná pověst značky jsou tím nejlepším předpokladem pro výsledné pozitivní vnímání.
No já chápu že kapitalizmus má tu vadu, že přežije jen v tedy když se pořád stěhuje výroba na levnější místa. (protože ta cesta jednou končí). Ale když si řekneme Škodovka, to znamená že kupujeme filozofii. Ten Němec v té době nekoupil pozemek, ale nejlepší filozofii na východě, navíc ta se podobá na tu německou, -- a sice ten Číňan ten vůz vyrobí- bude chybět ale důvod pro zákazníky proč je i kupovat. Třeba tady v Evropě. To ať si nikdo nemyslí že Západ jen tak nechá aby ji přejeli, proti Číně sice bez šance (nezapomenout že Evropa je trh a Čína Evropu taky potřebuje), ale bude nadále udržovat ten vysoký standard žití. No a k tomu jsou potřeba pracovní místa. ----Hajde jak dobře žiji ve VW a lidi pak motá kolem popelnici, je směr ke stávce.
Bohužel asi dopadne. Sice ne hned, pár desetiletí ten úpadek bude trvat, ale trend je jasný. Už dnes je Evropa pozadu, neakceschopná, s línou pracovní silou, utápějící se ve vlastních umělých problémech, takže je jasné, že odsun bude pokračovat.
Tiez netrpezlivo cakam, kedy sa to tu objavi aj s vykricnikom v titulku.
"Škoda láme rekordy, přesto chce šetřit na lidech. Odbory mluví o stávce"
Ale cakam uz druhy den a nic. Akosi to nesedi do miestnej filozofie, ze sa tu 'informuje' o kazdej skodovackej prkotine z dovodu "ide o domacu automobilku".
Skratka, novinar na auto.cz NEMOZE mat legitimny dovod tuto spravu na server nedat.
Ze to tu nie je moze mat niekolko dovodov:
a) ide o negativnu spravu o Skodovke
b) sprava bola zverejnena v ceskom mediu, teda ju nemozeme vykradnut
Asi je to realita, ale jestli budeme všechno vyrábět v Číně, nebude si to tady mít kdo koupit (tady- myšleno v Evropě).Takže budu marně doufat, že to tak nedopadne.
Ano, dnes VW v Číně dokáže dělat téměř stejně kvalitní auta jako v ČR. A brzy zmizí i to slůvko "téměř". A na ty časy musí být Škodovka připravená, včas tlumit drahou výrobu v ČR a postupně maximum přesouvat do levnějších zemí (proto co nejvíce agenturních pracovníků, které lze jednoduše a rychle zaříznout), kdo tento trend zaspí, tak skončí v problémech, viz třeba to PSA a problémy s drahou výrobou ve Francii nebo dtto Fiat a Itálie. Nedělejme si iluze, že ČR je nějaká superlevná země, Rumunsko, Bulharsko, Polsko a další relativně blízké země jsou levnější a navíc velké koncerny dokáží zorganizovat výrobu klidně na Kamčatce. :-)
Ještě dodám můj názor: Taky nechápu to šetření až s takovým způsobem. Protože, jednak ta firma frčí, lidi už si zvykli že dostanou kvalitu, proto v určitých obdobích ten prodej se zvyšuje tak nějak samo. Další věc, linka pro O 1 byla pokud dobře vím sestavěna ze staré linky z VW. (říkalo se Audi, ale potvrdit to nemohu). Součástky montují i vícekrát, kolikrát něco je novinkou a vidím tam staré, ///takže oproti PEUGEOT, atd, které neustále překvapují něčím novým, Škodovka hodně ušetří///. Navíc ta firma nevyrábí ani v Německu ani nikde na Západě, takže VW hodně peněz ušetří na lidech. Pro VW: Vemte si tu firmu do Číny tak jak je, přejmenujte ji na Čínský lidový vůz, uvidíme jestli s Číňany na lince dokážete udělat stejně kvalitní auto.
Zaujal mě z diskuze pod článkem (jméno autora nenapíšu), ,,Vahland: "Je to projekt, který je důležitý pro přežití tohoto podniku" 8-o Proboha, proč někdo v době, kdy se VW i Škoda má nejlíp v historii, zbytečně tlačí na pilu způsobem, který je už z principu lež? Jaké přežití? Škoda vyrobila nejvíc aut v historii, VW přesáhl magickou hranici 10 mil. aut a málem už předstihnul Toyotu a ten chlap mluví o přežití podniku? Co to je za klauni? Je jasný, že konkurence nespí, ale přežití? Za rok 2014 se čistý zisk VW bude blížit 300 mld korun, Škodovka bude na rekordu 25 mld korun. Co s těma prachama budou dělat? Tapetovat záchody? ,,