Samočinná převodovka v Lotusu? Věřte, že nejde o nic nového. Už v 80. letech ji firma nabízela v 2+2 místném Excelu. V současnosti pak v modelu Evora IPS.
umí dneska řadit líp, jak průměrný řidič s manuálem. No a pro Lotus je to cesta k přežití, neb díky tomu získá nové zákazníky, kteří by si jinak Lotus nekoupili. Takže at žije automat.
Píšu k TOMUHLE autu patří manuál, nemyslím to obecně. Lotus a ostatní sportovní auta by měla mít klacek, minimálně tu možnost. Viz. F-Type, který jí brzo dostane, Cayman i Boxster. Dvojspojka je nutnost a dává největší smysl u supersportů, tam zážitek a schopnosti jen podporuje, ale u sporťáků, které mají do 400-450 koní mi manuál sedí skvěle. Já rozhodně mezi ''manuální'' fosílie nepatřím, mám to přesně naopak.
Prave, prostornejsi, komfortnejsi, cim dal tim vic Golf >:D Ja proti nemu nemam vubec nic, je to pro me proste (zastupny, ne nijak konkretne jenom on) symbol libive prumernosti, kterou proste logicky vyhledava vetsina zakazniku.
Miata ma nepomerne vetsi prodejni uspech, ale stoji taky o hodne min a krome zabavnosti (coz uz samo o sobe bohate staci!) nenabidne to, o co doposud slo prave firme Lotus: klasicke sportovni auto bez zbytecnych kravinek + jizdni vlastnosti a vykony blizici se temer kategorii supersport za podstatne nizsi penize. Zajemce o MX5 je podle me spis ten samy jako ten, co uvazuje o GT86/BRZ, jde o uplne jinou kategorii vozu. Neco podobneho jako "pouzitelnejsi Exige" je spis Boxster/Cayman S, ale tam prece nasadil Lotus uz prave tu Evoru. Jenomze ani ona neni nejaky komercni trhak, smerovani ke komfortu a denni pouzitelnosti prodejnost nezarucila, jak muzes videt uz dnes.
Ad komercni uspechy- firma, zabyvajici se vyhradne jenom tak okrajovym segmentem jako je Lotus prece nemuze konkurovat celemu koncernu Mazda, to by se musel udat nejaky skutecny prulom. Pravdepodobneji spis uzka fuze s nejakou velkou automobilkou.
Znáš někoho kdo je nejen skalní fanoušek 911-ky, ale někdy ji ridil, nebo ji dokonce vlastni/l? nebo vse odeziras z automagazinu a vlhkych snů AUDIfila?
Ved si aj sam napisal dost odlisnosti... Takisto je urcite bezpecnejsia (deformacne zony a tak), ma modernejsi vzhlad, lepsie odhlucnenie a tak celkovo je to modernejsie auto. Elise / exige uz by tiez potreboval novsiu generaciu. A to vobec neznamena, ze by mala byt ako golf. Osobne praveze auta vw koncernu velmi rad nemam... Len myslim, ze by lotusu prospel pekny novy model, ktory by bol mierne vacsi a vyuzitelnejsi aj inde ako len na trati. Nieco ako mx-5. Do lotusu sa vyssi ludia ledva naskladaju a je zamerane len na velmi uzku skupinu ludi. Vela ludi, ktori chcu vikendove auto, si lotus aj tak nakoniec nekupia, pretoze zistia, ze je plne kompromisov, ktore sa vyplatia jedine na trati. A povedzme si narovinu, ze ludi, ktori maju peniaze a zaujem kupit si malicke auto len na obcasne jazdenie na zavodnej drahe, nie je zas tolko, aby z nich mohla vyraznejsie prosperovat automobilka velkosti lotusu...
podle mě se najdou tací co nesjou nadšení ze všech úprav co 911 prodělala, třeba ta poslední 911, už snad ani není 911 ka rozvor prodloužili o 10 centimetrů oproti předchozí, má zadní natáčecí kola, skalní fanoušci 911tek z toho radost nemají
Tak zase manual je urcite zabavnejsi nez automat, jeho priznivce bych tak kategoricky neodsuzoval.
Na to razeni u El/ige se da zvyknout. Je spousta aut, co radi jeste hur >:-[]
A v cem si myslis, ze je ta Evora tak vyrazne odlisna? Jde porad o to same. Ano, filozofii ma jinou, neni tak hardcore, nastupuje se do ni lip, vevnitr je vic mista, ma posilovac rizeni, vazi o par metraku vic a da se s ni jezdit kazdy den. Co do konstrukce jde porad o to same.
Ze nema Lotus penize je jina vec, ale jeho modely si zachovavaji to, cim se odlisuji od jinych znacek. Nepovazuju za nutnost, aby kazde auto vypadalo, jezdilo a prodavalo se jako VW Golf.
Niekedy je lepsie uz dalej neupravovat staru koncepciu, ale urobit na zaklade skusenosti nieco nove. Koncepcia, ktoru si popisal, kludne moze ostat. Ale urcite by sa dalo vela veci vylepsit dokladne, keby neboli konstrukteri zviazani starymi prvkami. Lenze lotus na to asi nema peniaze. V tom je ten problem. Zdimaju velmi dobre stare zaklady. Jediny modernejsi model je evora, ktora uz tiez ale nie je najnovsia a ma inu filozofiu.
vozil jsem se Elisem a razeni bylo jedine co me sralo, takze padla pod volantem beru jako velke PLUS, k takovemu autu proste razeni pod volantem patri, fosilie co vyznavaj jen manualni prevodovky stejne brzo vymrou
Taky proc inovovat v podstate dokonaly zaklad sportovniho auta: hlinikova vana a sasi, dvojite lichobezniky na obou napravach, motor uprostred, nahon na zadek a vsechno opravdu lightweight :yes:
Vzhledem k tomu, ze je razeni u Lotusu vazne nic moc, tak proti padlum pod volantem tak kategoricky nejsem. Jenom doufam, ze je trosku vychytanejsi, nez IPS u Evory, kde jsou s nim casto problemy.