Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Exige S Automatic: Automat pro etalon ovladatelnosti

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 1. 2. 2015 • 21:53
19
20
Zobrazit náhledy (19)
Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige Lotus Exige
Samočinná převodovka v Lotusu? Věřte, že nejde o nic nového. Už v 80. letech ji firma nabízela v 2+2 místném Excelu. V současnosti pak v modelu Evora IPS.

Hlavním důvodem, proč takto ultimativní vůz, jakým Exige S bezesporu je dostává samočinnou převodovku, hledejte ve snaze Lotusu plnit stále se zpřísňující emisní normy. Druhým může být potřeba nabídnout verzi, která by zaujala klientelu, jež o Lotusu běžně neuvažuje.

V úvodu zmiňujeme model Evora IPS (Inteligent Precision Shift), jenž sdílí s novým Exige S Automatic právě převodovku. Kdo čeká „dvouspojku“, či „robota“, má smůlu. Použité ústrojí s šesti převody pro jízdu vpřed využívá pro přenos točivého momentu hydrodynamický měnič. Původně totiž tato planetová skříň slouží v Toyotě Camry, která se u nás neprodává. Co nechybí, je možnost manuálního řazení za pomoci páček na sloupku řízení.

Řadí rychle

Podle Lotusu dokáže převodovka změnit převod během 240 milisekund. Dále je zde režim „Sport“, v němž se zostří reakce na přidání plynu, změní se mapa systému jízdní dynamiky (Dynamic Performance Management) a také dojde k posunutí okamžiku otevření obtoku turbodmychadla (wastegate), čímž se zvýší jeho plnicí tlak. Jde tedy v zásadě o známý oveboost, který se zde ale neváže jen na plné přidání plynu.

Lotus Exige S Automatic - technické údaje
Motor3,5 V6
Zdvihový objem [cm3]3456
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW/min]257/7000
Točivý moment [N.m/min]400/4000
Pohonzadních kol
Převodovka6A
Max. rychlost [km/h]261
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,9
Komb. spotřeba [l/100 km]9,6

Motor zde použitý je vidlicový přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 257 kW. „Obohacení nabídky modelů řady Exige o novou samočinnou převodovku nám otevírají nové možnosti na trhu,“ říká Jean Marc Gales, šéf Lotusu. Příplatek za samočinnou převodovku činí ve Velké Británii 1.667 liber, tedy lehce přes 50.000 korun. U nás se značka Lotus oficiálně neprodává.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
1. 2. 2015 21:17
Automat
umí dneska řadit líp, jak průměrný řidič s manuálem. No a pro Lotus je to cesta k přežití, neb díky tomu získá nové zákazníky, kteří by si jinak Lotus nekoupili. Takže at žije automat.
Avatar - Petrolhead_CZ
1. 2. 2015 20:58
Re: Hlavní konkurenti budou 4C a Cayman
Píšu k TOMUHLE autu patří manuál, nemyslím to obecně. Lotus a ostatní sportovní auta by měla mít klacek, minimálně tu možnost. Viz. F-Type, který jí brzo dostane, Cayman i Boxster. Dvojspojka je nutnost a dává největší smysl u supersportů, tam zážitek a schopnosti jen podporuje, ale u sporťáků, které mají do 400-450 koní mi manuál sedí skvěle. Já rozhodně mezi ''manuální'' fosílie nepatřím, mám to přesně naopak.
Avatar - Bully_
1. 2. 2015 19:47
Re: Hlavní konkurenti budou 4C a Cayman
:yes: Vidis, a hned to vyzni uplne jinak :-)
Avatar - Bully_
1. 2. 2015 19:44
Re: Hlavní konkurenti budou 4C a Cayman
Prave, prostornejsi, komfortnejsi, cim dal tim vic Golf >:D Ja proti nemu nemam vubec nic, je to pro me proste (zastupny, ne nijak konkretne jenom on) symbol libive prumernosti, kterou proste logicky vyhledava vetsina zakazniku.
Miata ma nepomerne vetsi prodejni uspech, ale stoji taky o hodne min a krome zabavnosti (coz uz samo o sobe bohate staci!) nenabidne to, o co doposud slo prave firme Lotus: klasicke sportovni auto bez zbytecnych kravinek + jizdni vlastnosti a vykony blizici se temer kategorii supersport za podstatne nizsi penize. Zajemce o MX5 je podle me spis ten samy jako ten, co uvazuje o GT86/BRZ, jde o uplne jinou kategorii vozu. Neco podobneho jako "pouzitelnejsi Exige" je spis Boxster/Cayman S, ale tam prece nasadil Lotus uz prave tu Evoru. Jenomze ani ona neni nejaky komercni trhak, smerovani ke komfortu a denni pouzitelnosti prodejnost nezarucila, jak muzes videt uz dnes.
Ad komercni uspechy- firma, zabyvajici se vyhradne jenom tak okrajovym segmentem jako je Lotus prece nemuze konkurovat celemu koncernu Mazda, to by se musel udat nejaky skutecny prulom. Pravdepodobneji spis uzka fuze s nejakou velkou automobilkou.
Avatar - flyboyeda
1. 2. 2015 19:26
Re: Hlavní konkurenti budou 4C a Cayman
je jedno co ti odpovím stejně si budeš myslet svý
Články odjinud