Vies, ze ten automat nie je taka hroza? teraz som spravil 1000km s Tiguanom s DSG7 a okrem toho, ze mu obcas treba pomoct packami, najma aby nevyradzoval zbytocne na volnobeh, pripadne nepodtacal motor, je to velmi pohodlne riesenie a to som tiez odporca automatov. Nieco do seba ma.
No nevím to jistě, ale Fiat asi poměrně povedené DSG od VW mít nebude. Ono není automat jako automat. Než to VW vychytal, nedalo se s DSG ani pořádně zaparkovat jak to škubalo.
Z dvojspojok ma TCT a to je minimalne tak dobre ako DSG. Okrem toho tento automat 9.st., ktory uz by mal mat vychytane najvacsie muchy.
ESte je k dispozicii robotizovana prevodovka a ta radi rychlo zhruba ako priemerny vodic, s trhanim problem nie je,kedze ovlada klasicku spojku.
pokud bych chtel 4x4 a automat, tak moc moznosti neni. a k tomu, clovek muze mit treba novou sx4 za 580 v komplet vybave. je vetsi, ale nema takovy sarm a navic ten jejich 1.6 je trochu zdechlina. u fiata za 9-st automat, no, uvdime, jak bude fungovat. v tomto segmentu nam zacina prituhovat a to je dobre:-)
Suzuki fajn, ale nesrovnatelný auta. Při vší úctě ten Fiat proti tomu Suzuki designem a použitými materiály je jiný svět.
Mimoto, nevím jestli s tou 1,6 teď něco udělali, ale máme ji ve staré SX 4 a ten motor ve 4kolce tak akorát stačí na tu menší SX4 (původní), v té nové to je úplné minimum proto, aby se to auto dalo jakž takž rozumně užívat. I u Xka je podobný motor úplný základ, tak akorát do města. Se 4kolkou si to neumím představit (byť odepínatelnou). Resp. jo, ale rychlejší jízda v tom fakt není možná.
Takže to je tak zásadní vada toho Suzuki, že to srovnávat s Xkem nemá smysl (leda zase s tím odpovídajícím motorem s přední nápravou a tam to tak plus minus sedí).
ok, nesedel jsem v te nove, ale brava zase nejak extra materialy nema, byt vse je solidni. Se mi nezda,ze by byl takovy rozdil mezi sx4 a 500x?
jinak s tim motorem souhlasim, no, na druhou stranu je zase sx4 j vyznamne vetsi...
Ano, děkuji za potvrzení mého příspěvku. Ve 2WD zrychlení 11 s, v max 180 km/h, tedy na úrovni té 1,6 ve Fiatu což je základ. Jezdím SX4 ve 4X4 s tímto motorem a za svoje peníze bych si to nekoupil (ani jako Sedici, znáček na jízdní projev nemá vliv). Reálně v provozu už je to dnes na hranici dostatečnosti zejména u auta vypadajícího jako SUV, takže přesně jak sem psal. Ve srovnání s turby je to líná mrcha. Úplně stejně je na tom ten Forester se základním dvoulitrem. DO těchto aut nepřeplňované maloobjemové zážehové motory nepatří. NA silnici tě pak lehce vypráská kdejaká Fabie a Octavie v podstatě se základní 1,2 TSI, protože to auto má úplně jinou pružnost. I ta 1,6 u Fiatu je jen základ a jako jakž takž motorizace do města. Tam to stačí.
Že Opening Cross je jen v naftě za nesmyslnou částku už jsem vstřebal, ale že nejde Cross Plus s 1.4T už je vyloženě schválnost. Že oni to odkoukali u Mazdy při vývoji toho nového roadsteru :-) ?
za ty peníze co čtyřkolku v automatu, máte Subaru Forester. Postavte ty dvě auta vedle sebe a pak je prožeňte po terénu........ A máte jasno...........Ale zase jestli někdo tisícovky, jako já koruny, tak si to může pořídit pro sekretetářku na pojíždění do penzionku.... třeba....
no Subaru Forester míří na jíné zákazníky IMHO. Podle mě je celkem jasná idea jak si koncern FCA dělí trh - Fiat je víc stylovka, proto omezená kombinace motorů a pohonů, kdo chce víc offroad tak jde k jeepu.
Určitě mi to přijde jako smysluplnější úvaha než vzájemná kanibalizace třeba v případě Chevroletu/Opelu a v podstatě už i VW/Škoda.
Stojí 700 tis. (699), má to manuální převodovku (konečně 6st), zrychlení za 11,8 a spotřebu (teoretickou) 7 litrů. Výbava základ (byť nic zásadního nechybí). Auto je to větší, ale nevzhledné. Je to už skoro plnohodnotné SUV, které v základní výbavě působí trošku sockoidně. Ale neurazí.
Fiat za stejné peníze má mnohem víc výbavy, má naftový motor, 9st. převodovku, výrazně lepší dynamiku 9,8s, znatelně nižší (a v tomto případě vzhledem k pohonu i rel. snadněji dosažitelnou spotřebu 5,5) a vypadá líp. Ano je menší a v terénu toho zvládne míň. Ale rozhodně by\ch to neviděl tak jasně jako ty. V Subaru jezdím (předchozí model), auto je to bytelné, spolehlivé, ale - strašně shnilé a opravdu až přespříliš jednoduše a chudě působící (nevím jestli ten nový je na tom výrazně líp, ale nepřijde mi, zejména ve srovnání s tím Fiatem).
Každopádně si ty auta nekonkurují, já bych raději pro své potřeby v rozhodování se mezi nimi volil ten Fiat (ale asi raději ten Jeep) - pro každodenní žití to bude příjemnější a komfortnější společník, pro někoho, kdo žije v nepřístupném terénu a do auta potřebuje hodit sem tam nějakou přepravku, bude lesník jasnou volbou (nějaký šrám v interiéru by vadil jistě míň než ve stylovém Fiatu, na druhou stranu ty materiály uvnitř ani nejsou tak odolné jako spíš už na pohled a dotyk laciné). Každopádně ten Fiat pojede fakt výrazně líp než Subaru se základním letitým motorem.
no k osmistům seženeš už XT model s automatem, x modem a 177kW výkonu se spotřebou kolem devíti litrů. Fun faktor je asi úplně jinde a světlá výška - pro mne důležitá, když chci jet do lesa či na pole - je okolo 21cm. Nevím, jak s tím hnitím - ale já mám 2003 XTéčko na blbnutí - a rez přiměřená - že by to shnilo - to teda ani náhodou. Nemluvíš pouze o výfuku, který tomu reznul už z výroby? Tedy pokud jde o model 2008 a výš a ne SG SF generace. Jinak v entry výbavě dokážeš sehnat automat už kolem 650. Pravda - není to diesel, nemá to devět stupňů - ale je to auto velikostí výš. U mne je nenápadnost auta výhodou. Letitý motor - to myslíš kvůli výkonu 110kW? Jinak v těch nových je jiný motor, než dříve - byl přepracovaný.
Shnilé... myšleno jízdně... antikorozní ochrana je až na výfuk u subaru fajn (možná ne tak jako u Evropských aut, ale žádná trága), to sme si jen nerozumněli. Mimoto, u Fiatu výfuky reznou ještě rychleji.
Tak XT je už jinde...
A motor letitý, já vím, že psali, že ej přepracovaný, ale parametry má stejné, tak nevím jak to s tím přepracováním je ve skutečnosti. Ten motor v tom Subaru se rozbíhal velmi pozvolna, teď po zajetí už to jako jede, ale ze začátku to byla fakt bída. Prostě ten motor to auto degraduje a já bych ho s tím dvoulitrem nechtěl. V tom turbo provedení to je jiná písnička, ale už i jiné servisní a provozní náklady a je to úplně jinde než ten Fiat (konec konců i cenově).