Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500X: Na českém trhu v základu od 347.900 Kč

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 2. 2015 • 20:43
104
27
Zobrazit náhledy (104)
Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X Fiat 500X
Domácí importér Fiatu zveřejnil kompletní ceník malého crossoveru 500X. Začíná pod hranicí 350 tisíc korun.

Fiat 500X, oblejší dvojče Jeepu Renegade, konečně zamířil na náš trh v plné síle Již na začátku ledna byly zveřejněny částky, které je nutné vydat za úvodní Opening Edition. Základní motorizací je ovšem zážehová šestnáctistovka E-torq s výkonem 81 kW, kterou doplňují známý turbobenzin 1.4 MultiAir/103 kW a dva naftové MultiJety: 1,6 l/88 kW a 2,0 l/103 kW. Čtyřválec 1,6 l se musí spokojit pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, výhradně s dvoulitrovým turbodieselem se zase pojí devítistupňový automat a pohon všech kol. Alternativy neexistují, ve verzích s MultiAirem a slabším „nafťákem“ se řadí pro změnu šestice rychlostí ručně.

Naprostý základ s motorem 1.6 E-torq stojí 347.900 Kč. Rozdíl oproti Renegade tak vyjde na 84 tisíc ve prospěch čistokrevného Itala. Výbava Pop obsahuje ale jen to nejzákladnější: šestnáctipalcová ocelová kola, dálkové centrální zamykání, všechna elektrická okna i vnější zpětná zrcátka. Ta jsou sice jen černá, ale mají vyhřívání. Nechybí tempomat, výškově stavitelné pásy i sedačka řidiče a asymetricky dělená zadní lavice. 500X má ve standardu i šest airbagů, povinnou stabilizaci a monitoring tlaku v pneumatikách, asistent rozjezdu do kopce a přípravu pro rádio. Nezapomínejme ani na elektrickou parkovací brzdu místo klasické mechanické páky a samozřejmě i elektrický posilovač řízení.

Za výbavu Plus klient musí dát navíc hutných 66 tisíc, je také první spojená s motory 1.4 MultiAir (465.900 Kč) a 1.6 MultiJet (491.900 Kč). Příplatek za diesel tedy činí dalších 26 tisíc. Tento stupeň už obsahuje litá sedmnáctipalcová kola, zrcátka v barvě karoserie, přední natáčecí mlhovky kožený volant, chlazenou schránku před spolujezdcem, manuální klimatizaci, respektive informační systém Uconnect pětipalcovým displejem, Bluetooth a rádiem. Lounge (od necelých 541 tisíc) přidává „osmnáctky“, xenonové výbojky, bílé osvětlení interiéru, chromované ozdoby na karoserii, zatmavená zadní okna, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčkový vstup a startování, loketní opěrku vpředu, praktické polohovatelné dno zavazadelníku, start-stop a zadní parkovací senzory, Uconnect už obsahuje i navigaci.

Fiat 500X – Porovnání rozměrů s konkurencí
RozměryFiat 500XJeep RenegadePeugeot 2008Renault Captur
Délka [mm]4248423641594122
Šířka [mm]1800180517391778
Výška [mm]1600166715701566
Rozvor [mm]2570257025372606
Zavazadlový prostor [l]350351360377

„Off-roadová“ výbava Cross představuje první možnost, jak si koupit dvoulitrový diesel a čtyřkolku. Liší se specifickými oplastovanými nárazníky, střešními nosiči a chromovanou koncovkou výfuku, rámy oken i kliky dveří. Má elektronický systém Traction+, ale zase se vrací k manuální klimatizaci, postrádá navigaci, xenony i parkovací čidla. Za dvoulitrový MultiJet sice zaplatíte 634 tisíc, ale šestnáctistovka i MultiAir jsou o 53 tisíc levnější než ve stupni Lounge. Pokud se bez zmíněných prvků neobjedete, je nutné vydat dalších 75 tisíc korun za Cross Plus – a nedá se pořídit s motorem 1,4 l. Řidič má před sebou zde už navíc barevný displej.

Limitovaná Opening Edition se tak pochopitelně vyplatí nejvíce, vždyť oproti druhému stupni Plus se za ni připlácí jen deset tisíc, pouze u MultiJetu 2,0 l je suverénně nejdražší. Ale ten se navíc chlubí červeným lakem Amore, dvoubarevným koženým čalouněním, automatickými světly včetně dešťového senzoru, páčkami pod volantem pro ruční řazení automatu, 6,5palcovým Uconnectem, druhým USB portem a třetí hlavovou opěrku vzadu. Navíc jen on se v této edici prodává s balíčkem Cross alias Off-Road Look, ostatní dva modely (1.4 MA a 1.6 MJ) mají umírněnější vzhled City Look. Ale také šedý lak Arte, elektronické bezpečnostní asistenty (sledování jízdních pruhů, varování před čelní kolizí, hlídač mrtvého úhlu, zadní kameru) a částečně elektricky stavitelné řidičovo sedadlo. Podrobněji jsme je popsali zde.

Fiat 500X – Základní technické údaje a ceny na českém trhu
Motor1.6 E-torq1.4 MultiAir1.6 MultiJet2.0 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]1598136815981956
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]81/-103/500088/3750103/4000
Točivý moment [N.m/min]152/-230/1750320/1750350/1750
Převodovka/pohon5M/přední6M/přední6M/přední9A/4x4
Max. rychlost [km/h]180190186190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,59,810,59,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,06,04,15,5
Světlá výška [mm]162162162179
Cena Pop [Kč]347.900---
Cena Plus [Kč]413.900465.900491.900-
Cena Lounge [Kč]-540.900566.900-
Cena Cross [Kč]-487.900513.900633.900
Cena Cross Plus [Kč]--588.900708.900
Cena Opening edition [Kč]-475.900501.900718.900

Související články

Témata
3. 2. 2015 22:42
Re: AWD a benzín?!
Z dvojspojok ma TCT a to je minimalne tak dobre ako DSG. Okrem toho tento automat 9.st., ktory uz by mal mat vychytane najvacsie muchy.
ESte je k dispozicii robotizovana prevodovka a ta radi rychlo zhruba ako priemerny vodic, s trhanim problem nie je,kedze ovlada klasicku spojku.
Avatar - MGRR
3. 2. 2015 09:18
Re: Vypadá fajn
Trochu etiky by Vám neuškodilo, i když píšete o sobě.
2. 2. 2015 23:09
Re: AWD a benzín?!
No nevím to jistě, ale Fiat asi poměrně povedené DSG od VW mít nebude. Ono není automat jako automat. Než to VW vychytal, nedalo se s DSG ani pořádně zaparkovat jak to škubalo.
2. 2. 2015 21:50
Re: AWD a benzín?!
Vies, ze ten automat nie je taka hroza? teraz som spravil 1000km s Tiguanom s DSG7 a okrem toho, ze mu obcas treba pomoct packami, najma aby nevyradzoval zbytocne na volnobeh, pripadne nepodtacal motor, je to velmi pohodlne riesenie a to som tiez odporca automatov. Nieco do seba ma.
2. 2. 2015 21:47
Re: misto na zadních sedadlech
Na dvoch miestach naraz sediet nemozes a vzadu byt asi nebudes chciet, aj keby si hlavu mohol nechat :-)
Články odjinud