Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ferrari 488 GTB: Nástupce modelu 458 Italia oficiálně

Ferrari představilo svůj druhý přeplňovaný model posledních let, 488 GTB. Vůz vychází z modelu 458 Italia a má výkon 670 koní v 8000 otáčkách za minutu.
Zpět na článek
3. 2. 2015 12:57
3. 2. 2015 18:02
3. 2. 2015 14:40
3. 2. 2015 17:29
3. 2. 2015 13:52
3. 2. 2015 15:03
3. 2. 2015 14:41
3. 2. 2015 15:00
3. 2. 2015 17:38
3. 2. 2015 17:48
3. 2. 2015 15:01
Avatar - CHerokee
3. 2. 2015 12:57
Krása
Nádhera a rozhodně hezčí než byla Italia...tohle se jim povedlo zase jednou.
Rozbalit vlákno
5
3. 2. 2015 13:23
Re: Krása
no tady bych ty výplně dveří asi zkousl ;-)
Avatar - Barrichello
3. 2. 2015 13:38
Re: Krása
vypadá to super, moc pěkná práce :yes: :yes:
3. 2. 2015 18:02
Re: Krása
Bobane nespletl ses?
3. 2. 2015 17:29
Re: Krása
Tak ja nevim. Treti nove auto, co se mi dneska nelibi. Ty diry v boku jsou prehnane, naopak predni naraznik mi prijde zbytecne strohy. Pokus o odkaz na F1 chapu, ale stejne... Alespon ze zezadu se na to da kouakt.
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 13:03
Tak už je tady
Tak ten název jsem nakonec netrefil >:D

Jinak vzhledově krásné auto, ale v mých očích je 458 ještě výš, byla tak nádherně celistvá a čistá. Tady se mi líbí kratší příď, otvory pro nasávání na boku a celkově ladně se utahující zadní linky. Celkově opravdu zdařilá práce jako vždy, klobouk dolů. Motor dle očekávání má o něco zvýšený obsah než v Cali T a točí slušných 8 tisícovek, ale co to je v porovnání s 9250 otáček u předchozí atmosféry. Jízdně to bude asi zase pecka, o tom žádná, ale jinak 488 GTB (docela fajnové jméno) bude muset přesvědčit, že kouzlo nevyprchalo.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
3. 2. 2015 13:11
Re: Tak už je tady
No oni sami z turbořešení nijak nadšený nejsou [odkaz]
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 13:18
Re: Tak už je tady
:yes: Četl jsem. Líbí se mi jak se k tomu staví, jinde by alibisticky razili opačný přístup, ale Ferrari i přes jejich novou, nuceně oturbenou produkci prostě prohlásí, že foukačky v takových autech nemají co dělat. Takhle se projevuje silně zakořeněná ideologie značky a hrdost. Snad bude mít 488 motorově co nejméně kompromisů. Podle všeho je ve Fioranu rychlejší než 458 Italia o 2 vtěřiny, z nuly na 200 je rychlejší o celou vteřinu než Speciale, takže to auto opravdu pojede, ale o čiré rychlosti to není.
3. 2. 2015 13:23
Re: Tak už je tady
Jelikož to auto zjevně vyvíjeli v době, kdy prožívali v F1 jednu z nejhorších sezon za hodně dlouhou dobu, tak to podle starého pravidla bude pekelně dobrý stroj.
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 13:33
Re: Tak už je tady
Tak to platí o všech posledních Ferrari, které za posledních 5-6 let vznikly :-) Přesně s nástupem 458 Italia a dalších výjimečných aut jako LaFerrari, 599 GTO, 458 Speciale a F12 (každé auto je dodnes špičkou své kategorie) se jejich forma v F1 zhoršovala čím dál víc s každým lepším a lepším silničním autem. Naštěstí to neplatilo na jejich GT program, kde sbírali a sbírají jedno vítězsví a tituly za druhým.

Každopádně to staré pravidlo forma v F1 x úroveň silničních aut platí téměř dokonale :-) Jedinou výjimkou bylo tenkrát Enzo a 430 Scuderia. 488 se bude muset předvést, podle právě teď probíhajících testů F1 v Jerezu je Ferrari letos zatím nejrychlejší, takže by mohlo být pravidlo lehce otočeno ;-)
3. 2. 2015 13:40
Re: Tak už je tady
Ferrari má za posledních 10 let vždycky výsledky v testech výrazně lepší výsledky než potom v závodech. Moc nevěřím, že by SF15-T byla taková pecka, ze které si i u Mercedesu sednou na zadek.
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 13:55
Re: Tak už je tady
Tak mě osobně to nějak žíly netrhá, od dob co vyhrál v roce 2009 mistra můj oblíbenec Button na Brawn GP mě F1 už vůbec nebaví, prošla velkou degradací. Jinak máš pravdu, že na Mercedes letos mít nikdo zas nebude, rychlost v testech nemá takovou výpovědní hodnotu. Každopádně je u Ferrari vidět velký pokrok. Nikdy jsem jim v F1 vyloženě nefandil, vždycky jsem jim přál, ale můj tým byl hlavně McLaren. Ten letos vypadá bohužel marně, snad tu Hondu vyléčej. Obecně v motorsportu je pro mě (i pro zbytek fandů) špičkou WEC, kde Ferrari už léta válí s F458 GT2 :-) AF Corse je ověnčené tituly, letos se pojedu mrknout na Le Mans, jestli ho potřetí za posledních 5 let vyhrají :-) A taky se mrknout na ten krásnej stroj, předtím, než bude nahrazen právě 488 GT2.
3. 2. 2015 13:57
Re: Tak už je tady
Tenhle postesk už nechali ventilovat několikrát, přijde mi to jako vytváření si alibi.
Podle důvěryhodných zdrojů ;-) bylo během vývoje a testování obrovským problémem chlazení motorového prostoru, to je bohužel důvod, proč byly původní čisté linie karosérie rozpárány krátery pro přívod vzduchu. Snad se nebude epizoda s hořením opakovat..
Avatar - TeeJay
3. 2. 2015 13:24
Éra faceliftů
Nejdříve tím zahrozila California T a nyní to s drtivou definitivou potvrzuje 488 GTB - Ferrari nám vstoupilo do éry, kdy nová generace bude jen jinak tvarované světýlko tady a plastíček támhle, zcela v duchu toho, co předvádí už dekády Ferrari a Lamborghini. zatímco doteď jsme vždycky byli jako na trní, s čím Pininfarina zase přijde, teď se to hodí do kopírky, přeretušuje a máme nové Féčko. :-(

Pěkné auto, o tom žádná, ale Ferrari bylo vždycky o změně, tohle je fail, stejně jako ten turbomotor. 8-s :no:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 125S
3. 2. 2015 13:44
Re: Éra faceliftů
No když se podívám do minulosti, tak to tak Ferrari dělá už od 308GTB...

328 byla evolucí 308
355 evolucí 348
430 evolucí 360
No a 488 zase evolucí 458 ;-)

Mě to nevádí, stejnak je už tecnika na takové úrovni, že se vylepšování shrne do malých úprav.

Ale je pravda, že tam chybý to překvapení, co zase výrobce vymyslí za novou vychytávku nebo novou nevyzkoušenou konstrukci ;-\ .
Avatar - Ham.
3. 2. 2015 14:05
Re: Éra faceliftů
Nevidím jediný důvod, proč by se měli křečovat do nějakého překvapení. 458 byla dokonalá, 488 je ještě dokonalejší, vycizelovaný každý detail. Značka s takovou tradicí musí postavit auto na které když se podívá třeba malý kluk poprvé, tak musí automaticky vydechnout Ferrari. Prostě okamžitá a nezpochybnitelní identifikace se značkou a návaznost s předchozími modely musí být základním designovým znakem takové ikony. Šokující kreace, kdy v každé generaci je to o něčem jiném, je pro neusazené značky, které neustále hledají svou tvář a nejsou schopné hlubšího zásahu a pokaždé musí šokovat, protože jinak by po nich ani pes neštěkl.
Avatar - TeeJay
3. 2. 2015 14:08
Re: Éra faceliftů
Chceš říct, že Ferrari bylo až do dneška neusazenou značkou a žes její auta na první pohled nepoznal? Smutné. :-(
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 14:14
Re: Éra faceliftů
Ham tím myslí jemnou, nenucenou evoluci a designový jazyk, který si značka celé dekády hýčká a definuje se jím. Jsou některé prvky, které si design té a té značky nemůže dovolit vypustit, protože na nich stojí. Proto když vyjede nové Ferrari (úplně nové, jako byla tehdy 458) tak člověka ohromí novými, neotřelými tvary, jejichž základ je ale přesto v tradici a designovém slohu hluboce zakotven.
Avatar - Ham.
3. 2. 2015 14:17
Re: Éra faceliftů
Ne, chci říci pravý opak, Ferrari je dávno "usazená" sportovní značka takže její modely na sebe dokonale navazují a nesou si řadu designových markant z generace na generaci a tak je to správně. Tak jako si 458 nesla řadu znaků 430, tak teď je 488 evolucí 458. Nikoliv smutné, ale naopak fantastické :-)
Na designu nového auta není těžké šokovat, to svede i průměrný malíř komiksů, ale zdokonalit dokonalé. A to se podle mě 488 povedlo, stačí se 10 sec. dívat na toto
[odkaz]
a kdykoliv ji potkám na silnici (a že jich člověk zase tak moc nepotká) tak ji okamžitě poznám. To nemohu říci o žádném jiném autě.
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 14:27
Re: Éra faceliftů
Z profilu je to auto k sežrání :yes:
3. 2. 2015 14:34
Re: Éra faceliftů
Souhlas! ;-)
Avatar - 125S
3. 2. 2015 14:39
Re: Éra faceliftů
Lépe bych to neřekl :-) :yes:
Avatar - AUDIRS6
3. 2. 2015 15:01
Re: Éra faceliftů
ten pohlad je hypnotizujuci !!!! Dival som sa na to vyse minutu !!!! >:D :yes:
3. 2. 2015 15:05
Re: Éra faceliftů
Masakr... :yes:
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 13:47
Re: Éra faceliftů
Tak je to evoluce dokonalého auta, s dokonalým designem, těžko se na to navazuje, tak ho jen v různých místech jinak ''vysochali''. Dost na to, aby se od 458 odlišilo a akorát na to, aby ta krása byla zachována ;-) Vím jak to myslíš, ale v tomhle případě se mi takovýhle přístup zamlouvá. Ferrari ví, že se Pininfarinovi 458 extrémně povedla.

Od velkých změn jsou tu dvanáctiválcové klenoty vyjíždějící každou dekádu - viz. Enzo a LaFerrari. 599 GTB a F12 jsou také o něčem jiném, přesto v sobě vždy ukrývají chytrou a nenápadnou narážku na pokrevní linii :-) Jak píše 125S, u V8 Ferrari je tenhle přístup tradice, teprve další osmiválcové Ferrari bude od podlahy úplně novou záležitostí.
3. 2. 2015 14:40
Re: Éra faceliftů
Bavíš se o FL, ne o zbrusu novém modelu...jsem zvědav jak Honda přistoupí po pár letech k NSX ;-)
Avatar - iudex
3. 2. 2015 14:42
Re: Éra faceliftů
"Nové Ferrari sú škaredé a nanič", povedal človek, ktorému sa páčia Hondy. >:-[]
3. 2. 2015 14:59
Re: Éra faceliftů
Kdo taky jiny, iudexi :-)
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 13:52
Dvojí metr
Chce se mi zvracet ze všech těch komentářů o tom, jak je to super, popřípadě jak je 488 krásná. Ferrari poslední dobou mi připomínají korejský přeplácaný design, akorát se na něj nalepí slovíčko italský a vášeň.
Když vyšel mp4-12c s téměř totožnou specifikací jako 488 GTB, všichni ho osočovali, že prostě to není ono, že není puristické jako Ferrari. Faktem ale zůstává, že kvalitou zpracování a reálnými časy vytřel s nenovinářskou verzí 458 Italia podlahu. Ne nadarmo se říká, že nejdřív se vymyslí na marketingovém oddělení časy zrychlení a kola ve Fioranu a pak teprve auto.
Probuďte se z toho Ferrari snu, akorát všechno nadsazují a lidi jim to žerou, stejně Apple a iPhone.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 13:58
Re: Dvojí metr
A hele, další nepřející, zamindrákovaný a zahořklý Jára >:D

Na takovéhle patrony tu není nikdo zvědavý. A srovnávat Apple a Ferrari? No tím jsi to úplně zazdil člověče :-!

Když vyjel MP4-12C, tak měl 600 koní, bylo to pěkné, ale ne moc nápadité auto, ve všech srovnáních s 458 Italia propadl a to včetně kvality (ve 12C nikdy nefungovala navigace). Na spoustě okruhů si 458 s 12C vytřela podlahu. První 12C byly podle všeho opravdu špatné, kousavé, elektronika kecala do řízení, auto překáželo v řidiči v interakci a zábavě. Navíc prostě působí sterilně, motor nebyl ani z poloviny takové mistrovské dílo jako ten ve Ferrari, nezněl tak uhrančivě, motor, jízda, vyváženost a hravost byla jasnou dominantou 458.

Navíc napsat něco takového pod článek k autu, které bylo dneska představeno a nemáš nejmenší tušení jak jezdí, zní a působí...a Ferrari má purismus, emoce a charakter v DNA, tyhle auta jsou hlavně o pocitu a jízdních schopnostech, ne o pouhé rychlosti a číslech, jak to všude každý potvrdil.
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 14:19
Re: Dvojí metr
Tak za prvé, bavím se tu o autech, která nejsou určena pro novináře, jistě jste jako "petrolheadi" narazili na článek Chrise Harrise: Ferrari is on fire!

McLaren a jeho navigace nefungovala, protože si vyvíjeli systém sami, každý půl rok vydají aktualizaci, ať už výkonovou nebo designovou, kterou zdarma instalují na všechny již prodané vozy. Také je fakt, že MP4-12C najede ročně 4x víc kilometrů než jakékoliv Ferrari, protože je jednoduché s ním žít na denní bázi.

A k motoru. V dnešní produkci kromě McLarenu snad nikdo nepoužívá motor čistě vyvíjený pro závody jak je tomu MP4-12C. Poslední si pamatuji Carrera GT.

Ano je sterilní, to mu však nebere nic z jeho schopností. Lexus LFA je taky čistě sterilní auto(až na ten skvělý zvuk) a nikdo jej za to nehaní. Jsem rád, že jste se vybarvili svými krásnými komentáři viz "zahořklý Jára".

Na srovnání s Apple stále trvám. Každý rok stejně vyhlížející produkt a k němu marketingová přiručka: Lehčí, rychlejší, svižnější.
3. 2. 2015 14:58
Re: Dvojí metr
Ze se ti Ferrari nelibi, chapu a beru to, je to tvuj pohled.

Ze ho srovnavas s Apple svedci o tom, ze absolutne netusis nic ani o Ferrari, ani o Apple.
3. 2. 2015 14:59
Re: Dvojí metr
...klučina si přečetl článek o McL a hurá máme tu odporníka ;-)
3. 2. 2015 15:03
Re: Dvojí metr
Taky mu tady kontroval chlapec, kterej si precet o Ferrari a hned je taky vodpornik >:D

Vrana k vrane...vsak to znas :-)
3. 2. 2015 15:03
Re: Dvojí metr
Na celej ten.. věc asi nemá smysl reagovat, nicméně nejvíc mě zaujalo todleto:
"Také je fakt, že MP4-12C najede ročně 4x víc kilometrů než jakékoliv Ferrari"
Prosímtě dolož to nějakym odkazem nebo tak, když je to teda ten fakt.
3. 2. 2015 15:04
Re: Dvojí metr
Jednoduchy - zapne xBox, spusti gamesku a vyjede si statistiky, ktery auto pouziva nejcasteji.
3. 2. 2015 14:00
Re: Dvojí metr
Běž se projít, venku je krásně. ;-)
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 14:26
Re: Dvojí metr
Zařiďte si vycházky, ať o to taky nepřijdete! ;-)
3. 2. 2015 16:36
Re: Dvojí metr
Ty asi moc o designe nevieš že??? si mysliš že si dedo vševedo že???
3. 2. 2015 14:38
Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Upřímně jsem nevěděl, jak Ferrari FL pojme (vyjma dlouho avizovanýho přeplňování turbodmychadlem). Výsledek překonal moje očekávání...to jak se v Maranellu povedlo vycizelovat základní tvar Italie pomocí pár z vizuálního hlediska drobných detailů je dechberoucí.
Ferrari si zkrátka stejně jako Lambo s ničím nespletete. Jen Honda klub a semtam nějaký hater si mele svou.
Za mě tedy :yes: naprosto přesvědčivý! ;-)
Rozbalit vlákno
36
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 14:43
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Ale jo, Ferrari si opravdu s ničím nespletete. Smrad pozéra a finančního poradce z OVB dokonce vizuální vjem předčí.
3. 2. 2015 14:49
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Myslíš si,že je Přemek Pazdera,který má zřejmě největší sbírku Ferrari v ČR,taky pózer?
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 14:52
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Velice se omlouvám, pana Pazderu neznám. Určitě se jedná o lukrativní druh sběratelství, Ferrari (hlavně ty starší kousky) mají zvyšující se hodnotu. Další z mocných efektů Ferrari. Ne nadarmo je to nejvlivnější značka na světě.
3. 2. 2015 14:56
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Nesedává po barech se"scuderia boys" a tak o něm není tak slyšet,ale ortodoxní fanoušci Ferrari ho znají.
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 15:00
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Někdo tu mluvil o Honda fanboys. Podle mě jak ty říkáš Scuderia fanboys jsou daleko horší skupina. Ale za to může prostě ten agresivní marketing. Upřímně, vůči člověku jež miluje Ferrari i přes pravdu o nich a vlastnil jich více než dost, smýšlím jen v tom nejlepším. Ale o člověku, co má Ferrari bundu a jde si honit na internet díky technické specifikaci, jež si Ferrari vycucalo z prstu, z těch je mi na nic.
3. 2. 2015 15:02
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Scuderia boys si najdi na jutubu, to budes cucet co je to za dementy.
3. 2. 2015 15:03
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Je tu někdo kdo má Ferrari bundu? Můžeš doložit jak si Ferrari vycucalo technický parametry z prstu?

...jedno se ti upřít nedá...docela bavíš >:-[]
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 15:13
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
[odkaz] Snad si to rozlouskáš.
3. 2. 2015 15:18
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Takže McLarenfunweb je pro tebe směrodatnej... No, co k tomu víc říct >:-[] :yes:
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 15:21
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
A co je pro tebe směrodatné? Velice chabé odbočení od tématu. Pokud ti to nestačí. [odkaz]
3. 2. 2015 15:33
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Tak pokud bych chtel takto "odborne" plivat na nejake auto, tak by pro me byla smerodatna osobni zkusenost, ne nejake kecy z netu.
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 15:35
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Můžeme tuto diskuzi rovnou uzavřít, pokud jde o osobní zážitky. Rovnou se vybodněte na srovnávací testy.
3. 2. 2015 16:39
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Jiste chapes ze diskuse typu "A je lepsi, bo to napsal Franta! Ne, B je lepsi, bo to napsal Pepa!" je tak naivni, jak jen diskuse o realne veci muze byt.
3. 2. 2015 15:11
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Ferrari lunapark v Arábii a vypatlanci ze scuderia boys ovšem nic nemění na tom,že Ferrari je absolutní vrchol motorismu(i když momentálně v F1 zrovna nezáří),co je víc než 458 Speciale a LaFerrari?Nic.
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 15:18
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
já nevím, co třeba P1? nebo 918 Spyder?
3. 2. 2015 15:32
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
V testu Evo i v Top Gearu celkem jednoznačně zvítězilo LaFerrari.
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 15:43
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
LaFerrari vyhrálo s přehledem srovnání v Top Gearu (jako jasného vítěze ho vybrali všichni 3 redaktoři), vyhrálo srovnání s P1 v časopisu Car Magazine (český Speed), během prvních jízd a testů z něj byli všichni uneseni nejvíce. Verdikt se často opakuje - ultimativní řidičské hyperauto a nejlepší současné auto na světě. A 458 Speciale? To vyhrálo všechno co se dalo, od srovnání přes vyhlašování nejlepších aut roku - opět, nejlepší supersport planety. to samé platí o nejlepším supersportu s motorem vpředu 599 GTO a nejlepším super GT F12 Berlinetta. K tomu si přidej báječně vypadající a jistě famózně nadané 488 GTB, nesmírné úspěchy Ferrari v motorsportu v GT odnoži (WEC, FIA GT, International GT Open, European Le Mans Series, atd.) tak to, co napsal samael je naprosto dokonalý popis toho, jak se věci v posledních letech mají :-)
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 15:54
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Úžasné. Pokud si ty články z hlavy ještě pamatuji, měli ke každému určité výhrady a jako auto na denní bázi je 918 Spyder nejpoužitelnější. Mluvíš tu o úspěchu Ferrari v GT závodech. Porovnej to s úspěchy Porsche v GT sériích, kde ani nemají potřebu vést tovární tým, všechen úspěch zařídí soukromé týmy. A co se týče 458 Speciale, myslím že proti GT3 by nikdo neváhal, koupil GT3 a ušetřených 100.000 liber použil na benzín a krásnou dovolenou.
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 16:17
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Použitelnost je u tak vyjímečných hyperaut ten poslední faktor, který kupce zajímá, hraje roli a vypovídá o excelenci auta. Tohle je verdikt nad Porsche - je moc těžké, má neprogresivní brzdy, při vypnutých systémech kousavé a nepodajné, je nedotáčivé, není dostatečně výjimečné a nepodněcuje tak zábavu a nadšení a víc než jako hypersport působí jako technologicky vyspělé GT. Ferrari vyhrálo ve všech ohledech, které jsou pro nadšence a pravé řidiče nejdůležitější - má s přehledem nejlepší motor a pohonné ústrojí (kde elektromotor slouží jen pro posílení dynamické stránky), nejlepší reakci na plyn a výkonovou křivku, má nejvíce komunikativní a nejpřesnější řízení, je nejlépe vyvážené, má nejlepší zvuk a design, reakce přední nápravy nemají ve světě automobilů konkurenci, má největší auru, nejlepší zvuk a teatrálnost. Je nejvíce zaměřené na řidiče, nejvíce soustředěné na čistou radost z jízdy a nejvíce vtáhne do děje. Je poddajné a všechen výkon je využitelný. Prostě nejvíce chytne za srdce, má nejlepší jízdní chopnosti, je to vrchol dnešních aut a současně vrchol a konec jedné úžasné éry (atmo V12, soustředění na jízdu).

Porovnávám GT úspěchy v posledních 6-7 letech a vychází mi jako jasný vítěz Ferrari, které vyhrálo téměř všechno co se dalo. Opět. Jen minulý rok všechny mistrovské tituly ve WEC (titul konstruktérů potřetí v řadě, titul jezdců podruhé), 2x výhra v Le Mans za poslední 4 roky, 2x titul jezdci i týmy v International GT, titul mistrů ve FIA GT3, tituly v European i American Le Mans Series a další a další úspěchy. F458 Italia má na kontě už něco přes 160 vítěztsví. Očividně o GT závodech moc nevíš, kromě továrního AF Corse je F458 Italia využívána především soukromníky. Paradoxem je, že Porsche tovární tým má taky, ty tvrdíš opak. Porsche v GT závodech není vůbec vidět, jejich výsledky jsou mizerné, jejich účast klesá.

A když si člověk vybírá ultimativní nástroj na okruh a ví, jakou investici provoz takového auta vyžaduje, tak má zpravidla konto takové, aby si pořídil to lepší auto ze dvojice - Speciale.
Avatar - Emel
3. 2. 2015 16:18
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Víš co spojuje petrolheady? Láska k autům...

Přál bych ti někdy zažít sraz, kde se sejdou lidi s VW, Porsche, Fordem, Jaguarem, Mazdou, BMW, Fiatem, Škodovkou... a úplně normálně si pokecají o autech. Jasně, nějaké to rýpnutí k tomu patří... ale v diskusi o autu typu 488 už by to z mého pohledu chtělo od běžného smrtelníka (s Polem v avataru) trošku pokory ;-)
3. 2. 2015 16:31
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Ferrari je totiž něco jiného než ostatní auta včetně Porsche.
Avatar - Emel
3. 2. 2015 16:39
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Další takovej ;-\ . Ok, já už vám nechám volné pole...
Avatar - iudex
3. 2. 2015 17:19
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
:yes:
Ale ako sa zdá, hádžeš margaritas ante porcos. ;-)
Avatar - vertebra
3. 2. 2015 21:27
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
A jako co, že teď jezdím vw polo, protože je to prostě dobrý auto do města je jako argument? Myslíš si že jediný co znám je jen tohle auto? No vzhledem k vašim komentářům jste všichni jeli ve Ferrari a v jeho konkurenci, na srazu s auty jsem taky byl můžu ti s přehledem říct, že napriklad člověk co má čiplou Octavii s neony bude pořád idiot.
918 spyder je stejná jako 959. Všichni budou slintat po F40(v dnešní éře se mu nejvíce podobá P1), aale ti co se vyznaji ti řeknou, že 959 je z těch dvou ta opravdová legenda.
Avatar - Emel
3. 2. 2015 21:31
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Dobře, teologickou terminologií... boj o tvou duši už jsem vzdal.
Avatar - Petrolhead_CZ
4. 2. 2015 00:35
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Je mnoho důvodů proč je F40 mnohem větší ikonou oproti 959, stejně jako je Enzo proti Carreře GT a nyní LaFerrari oproti 918. Ferrari se soustředí na vzrušení, jízdní schopnosti, emoce, nenahraditelné a poctivé pohonné ústrojí a propojení s řidičem. Ikony a legendy z nich udělalo především veřejné povědomí o tom, jak fantastická řidičská auta to jsou. Navíc je obklopuje faktor až mýtické vzácnosti, jsou to symboly jednotlivých dekád automobilismu. Porsche 959 a teď 918 jsou moc soustředěné na chladnou techniku, takové odměřené a rozdvojené osobnosti, snažící se umět víc věcí najednou a to není dobře, nakonec to auto vyloženě nevyniká v ničem a na hodnocení lidí co s nimi se to hned projevilo.
Avatar - vertebra
4. 2. 2015 08:50
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Bohužel musím oponovat. Carrera GT je to nejčistší auto, které se dalo koupit. Vyžadovalo řidičský um, kvůli jeho spojce a kousavosti. Enzo má lepší zrychlení, GT je o mnoho mrštnější. Pokud se petrolheadi charakterizují pouze tupým zíráním na volant, který má extra krátký převod řízení(rozuměj ve Ferrari slovníku mrštný) a posloucháním zvuku motoru(což je opravdu krásný zvuk), tak jste jen stádo ovcí. Auta jsou emoční záležitost, ale auta jsou taky technika a radost z toho, že s ním opravdu někam můžeš jet. Proč měla Honda NSX takový úspěch? Protože narozdíl od F355 jste si jí mohli užívat každý den.
3. 2. 2015 16:26
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
To jako že někdo bude jezdit s 918 do Tesca?Prostě je LaFerrari nejlepší a basta,to se nedá nijak okecat.A Speciale je zase lepší než GT3,což není z mé hlavy,ale z per redaktorů renomovaných britských časopisů,kteří tomu rozumí určitě víc než my.Což nijak nesnižuje kvality 918 A GT3,což jsou samozřejmě skvělá auta,ale někdo musí být nejlepší a tím nejlepším je Ferrari.
Avatar - Emel
3. 2. 2015 16:27
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
918 zajela skvělé časy na Ringu, četl jsem hodně nadšených ohlasů... je to spíš otázka osobních preferencí.
3. 2. 2015 16:36
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
918 je super a vypadá stejně dobře jako LaFerrari a navíc má pěkné "budíky",které mi u LaFerrari schází,ale verdikt je jasný,králem je Ferrari.
3. 2. 2015 19:29
Re: Ferrari nadzvedlo tajpárům a plivačům tlak
Jak se ti v nich jelo...nejlepší? ;-)
3. 2. 2015 14:52
Re: Turbo má 288 i F40
a nikdo si nestěžuje. >:-[]
3. 2. 2015 14:58
Re: Turbo má 288 i F40
Smrad pozéra? Zatím se tu jako pozér ukazuješ leda ty ;-)
Avatar - iudex
3. 2. 2015 14:59
Re: Turbo má 288 i F40
No neviem či je spravodlivé volať gétébéčko iba faceliftom, rozsah zmien rozhodne oprávňuje volať to novou generáciou. Keby to bol len nový motor, OK, ale na karosérii snáď nenájdeš jediný zhodný panel, všetko je iné, najviac to vynikne zboku: [odkaz]
[odkaz]
Spredu sú porovnateľne dobré, ale zboku pôsobí nové oveľa agresívnejšie, dravejšie, skrátka viac ako superšport.
3. 2. 2015 15:01
Re: Turbo má 288 i F40
Beru to jako velkej FL ;-) . Ovšem nic to nemění na tom, že je to překrásně vybroušenej kousek!
Avatar - boost.
3. 2. 2015 15:23
Re: Turbo má 288 i F40
:yes: :yes: :yes:

Krásné auto. Obzvlášť ten zadek krásně čistej. A je stále vidět, že to s automobilismem není tak hrozný, jak si mnozí myslí. :-)
Avatar - Emel
3. 2. 2015 14:41
488
Nejsem si jistý, že se mi to líbí víc než 458... ty nasávací hrby působí proti 458 trošku na sílu. Ale co, 458 je možná nejhezčí supersport... a 488 taky... bravo Ferrari.

PS: pro mě tedy jednu 458. Turbo beru u dvoulitru, tady už ho nepotřebuju.
Rozbalit vlákno
3
3. 2. 2015 15:00
Re: 488
Trefa, jako se od tebe da tradicne cekat :yes:
Avatar - TeeJay
3. 2. 2015 17:38
Re: 488
Turbomotor prostě potřebuje vzduch. ;-) Ovšem už Italie hořely jak seník, majitele GTB lituju předem. :'-(
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 17:48
Re: 488
Italie nehořely proto, že by se špatně chladily, ale kvůli závadnému lepidlu hned zkraje produkce. Ferrari to ihned vyřešilo.
3. 2. 2015 15:01
Jsem rád...
...že to Hurracán nebude mí tak jednoduchý :-) :yes:
Rozbalit vlákno
7
3. 2. 2015 15:03
Re: Jsem rád...
Tak nějak! ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 15:21
Re: Jsem rád...
Tak Huracán už má v podstatě problém, ač atmosférický desetiválcový hrdina, tak na 488 GTB a 675L-T bude ztrácet 60-65 koní, plus se dá očekávat, že Ferrari i McLaren budou zábavnější a řidičsky nadanější. Lambo hodně rychle přijde se Superleggerou nebo s posílenou verzí se zadním náhonem alá Valentino Balboni.
3. 2. 2015 15:40
Re: Jsem rád...
Co si vy, Kefalin, predstavujete pod pojmom "zábavnější a řidičsky nadanější"?

Lambo je, jake je, Ferrari je, jake je, McLaren je, jaky je a Porsche je, jake je. Odjakziva doted.
Kazdej ma moznost si vybrat, co vlastne chce, neni nnutne detinsky plivat na konkurenty, jen proto, ze jsou pod koncernem, kterej nemas rad.
Leggery a podobne limitky mam Lambo v programu v podstate celou svou novou dekadu, stejne jako fakt, ze s kazdou limitkou prijde i zvyseni vykonu motoru, takze prekvapeni se nekona...
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 2. 2015 15:53
Re: Jsem rád...
Je obecně známo, že Huracán není snadné utrhnout, je nastavený na co největší bezpečnost pasažerů (jak tvrdí sama automobilka), je nedotáčivý a do jízdy trochu kecá elektronika (nejde úplně vypnout). Jediný člověk, který zpochybnil prohlášení o bezpečnosti byl český maník, který se rozhodl, že svět jednoho Huracánu zbaví na maďarské dálnici. Jinak Lamborghini nikdy necílilo na takovou sofistikovanost jako např Ferrari, McLaren nebo Porsche, ne se základními modely. Já na nic neplivu, jen tu podávám fakta, nechápu tvou reakci?? Lamborghini miluju, koncern nemusím, ale ne že bych ho vyloženě nenáviděl, Lamborghini vzkvétá, takže nevidím důvod je jakkoliv hanit.

Lamborghini používalo některé edice jako dorovnání sázky v pokeru - viz. Superleggera, která měla 575 koní, stejně jako 458 Italia když vyjela :-) A takové Gallardo Squadra Corse je vynikající okruhová zbraň, to bych si nechal líbit. S Valentino Balboni asi nejlepší verze.
3. 2. 2015 16:22
Re: Jsem rád...
Hater-teoretik na Tebe teď bude mít problém zareagovat, neposkytl jsi mu dostatek střeliva ;-).
3. 2. 2015 16:26
Re: Jsem rád...
Vtipne, lec naprosto mimo.
3. 2. 2015 16:23
Re: Jsem rád...
No vidis, ja bych treba okruhovou zbran nechtel ani za nic, takze pohon vsech kol s tou hromadou koni je pro mne urcite lepsi volba - pokud bych si tedy mezi temito skvosty mohl vybirat. To je to, o cem pisu, kazde z tech aut je ladeno trochu jinak, i mezi bohatymi labuzniky jsou ruzne chute.
3. 2. 2015 15:18
No tak bundu už mám.
Teď ještě jednu 488 prosím.
Rozbalit vlákno
3
3. 2. 2015 15:41
Re: No tak bundu už mám.
:-) "ohodil tě porsche?"
Avatar - Barrichello
3. 2. 2015 16:27
Re: No tak bundu už mám.
455 je lepší >:D [odkaz]
3. 2. 2015 17:00
Re: No tak bundu už mám.
Já zamrznul u kšiltovky >:-[] Ale do svýho ji nosit nesmím :-)