Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 488 GTB: Nástupce modelu 458 Italia oficiálně

Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
Ferrari 488 GTB
14 Fotogalerie
Diskuze (95)
Ferrari představilo svůj druhý přeplňovaný model posledních let, 488 GTB. Vůz vychází z modelu 458 Italia a má výkon 670 koní v 8000 otáčkách za minutu.

Nejextrémnější Ferrari začátku tisíciletí, model Enzo, mělo šestilitrový dvanáctiválec, výkon 660 koní v 7800 otáčkách a točivý moment 657 N.m. Vývoj však jde mílovými kroky kupředu, takže nejmenší Ferrari současnosti, nový model 488 GTB, má nyní z dvakrát přeplňovaného osmiválec o objemu 3,9 litru výkon 670 koní (492 kW) v 8000 otáčkách za minutu a točivý moment celých 760 N.m ve 3000 ot./min.

Jak jde na první pohled poznat, automobil vychází z modelu 458 Italia, změněna však byla celá řada věcí, především tedy motor. V novodobé historii značky se jedná o teprve druhé Ferrari s přeplňováním, minulý rok jsme si vyzkoušeli Californii T s podobným motorem, který však má o 110 koní menší výkon a také o půl deci menší objem. Dříve mělo turba jen Ferrari 208 GTB/GTS Turbo, 288 GTO a F40.

Takto výkonný motor samozřejmě uděluje autu obdivuhodnou dynamiku. Z klidu na sto kilometrů v hodině vám to bude trvat jen 3 sekundy, dvoustovku 488 GTB atakuje za 8,3 sekund. Maximální rychlost auta činí 330 km/h. Auto váží 1370 kg, má 53,7% hmotnosti na zadních kolech a průměrně spotřebuje 11,4 litru na sto kilometrů. Rozměry 488 GTB činí 4568 mm na dálku, 1952 mm na šířku a 1213 mm na výšku.

Automobil míří přímo proti konkurenci jako je McLaren 650S, na zadní kola pak výkon přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka. Nově se v nabídce objevil systém „Variable Torque Management“ který „pomáhá hladce a zároveň ideálně přenášet masivní točivý moment na silnici v celém spektru otáček.“

Zdroje z Ferrari navíc tvrdí, že 488 GTB bude nejlépe jezdícím autem na trhu, a to zejména díky reakcím a chování jako u závodního vozu. Zároveň technici značky věnovali mnoho úsilí pro co nejlepším zvuk vozu.

Vstoupit do diskuze (95)