Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ozzman
ergonomie a motor
| 4. 2. 2015 10:09
Nebudu se vyjadřovat k jednotlivým ovladačům, protože to není nic objevného, co by jiné vozy koncernovu neměly, ale co ta řadicí páka? Při mém posazu nejníže, jak to šlo, jsem se musel nahýbat, abych utopenou krátkou řadicí páku vůbec chytil. Tohle mi přijde jako velký ergonomicky omyl, který předchozí Fabie nemela.

Dále zminujete levné plasty (ano, je jich tam požehnaně) a hlavně výplně dveří ( také souhlasím), ale madlo, alespoň u řidiče je obšito látkou, nebo u testovaného vozu tomu tak nebylo ( z fotek to vypada, že ano)?

Motor : Mohu poprosit o srovnání s legendárním silákem 1.9TDI 74kw , kterým byla vybavována Fabie I. generace a s tak lehkým autem si doslova hrál ( včetně toho, že se s Fabii daly tahat i těžší přívesy), myslím, že jeho spotřeba běžně šla pod 5 litrů ( mne teda moc ne:D). Je mi jasné, že kultivovanost je dnes jiná liga a hlavně i podvozek, který vás nevyklopí v první zatáčce >:D

Dále by mne zajímalo srovnání s prvním třívalcovým 1.4TDI 55Kw, který byl také živým společníkem na cestách a v 2 lidech uděloval autu solidní dynamiku.

Děkuji :-) P.s. 3 a 1/2 hvězdy je docela malo ne? Je to TOP Fabie... nebo jste započítavali tentokráte cenu?
Avatar - Emel
ergonomie a motor
| 4. 2. 2015 11:26
3,5* vidím spíš na naftový motor, který prostě ve srovnání se silnějším TSI musí nutně minimálně půl, spíš ale celou hvězdu ztratit.
Avatar - dal
ergonomie a motor
| 4. 2. 2015 11:40
Bohužel TOP je jen ta cena!
Avatar - Ozzman
ergonomie a motor
| 4. 2. 2015 11:51
Ale ano, je to drahé, ale když tu byla Octavia 1.2Tsi za 800 tisíc, tak se taky nekoukalo na cenu a zrovna Fabia s tímto motorem a kombikem je celkem schopne auto na časté ježdění po městě a okolí, třeba pro zásobovače, kteří nevozí velké množství věcí.
ergonomie a motor
| 5. 2. 2015 18:21
Co se týče špatné dosažitelnosti řadicí páky, podle mých zkušeností to u Fabie II bylo ještě horší, protože měla přední sedadla ukotvené výše.
Cena + motor + spotreba = nezmysel
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 4. 2. 2015 10:16
Plne vybaveny Yaris Hybrid stoji 400 tisic Kc - to je menej ako tato Fabia s automatom.

Yaris ma nizsiu spotrebu (podla Sprintmotoru 4.8 litra) - z provnavacky ale podozrivo vypadol.

Aky racionalny dovod moze mat ktokolvek na kupu tejto Fabie?
Avatar - Ozzman
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 4. 2. 2015 10:25
Tahle Fabie přeci nemá automat a stojí o 50 tisíc méně. Nevidím důvod kupovat Yaris Hybrid, navíc tohle TDI pujde hlavne v kombiku do firem.
Cena + motor + spotreba = nezmysel
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 4. 2. 2015 11:07
"V testované vrcholné verzi Style stojí pětidveřový hatchback 379.900 korun."

Takze nie 50, ale 20 tisic.
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 4. 2. 2015 13:19
To nic nemeni na faktu, zes to napsal blbe >:D
Avatar - plzenaak
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 4. 2. 2015 10:34
Jel jsi někdy s Yarisem Hybrid?
Cena + motor + spotreba = nezmysel
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 4. 2. 2015 11:09
Irelevantna otazka.
Avatar - Dinar
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 4. 2. 2015 12:39
Přesně tak, auta je třeba zásadně srovnávat z tabulek a obrázků. >:-[] :no:
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 4. 2. 2015 10:40
i kdyby, všechno není jen o něčí "racionalitě"... třeba někomu se to auto prostě líbí, tak si ho koupí nebo má škodovky rád ad.

off-topic, za pár let se tu bude někdo možná ptát(snad ne), jaký je racionální důvod pro koupi auta s volantem... , když prostě někdo rád řídí, tak si nějakého robota asi nekoupí a sáhne raději po jakémkoli možném autě, ještě s volantem :-)
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 4. 2. 2015 11:01
Megane Grandtour 1,5Dci 95k za 354 tis a je to tišší čtyřválec a velmi spolehlivý,co víc dodat ;-)
Avatar - eXp10it
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 4. 2. 2015 22:42
Řiďte se heslem Japonec až nakonec a autem nebudete nikdy zklamaný. Příšerná ergonomie dělaná pro malinkaté šikmooké mužíky nám normálně rostlým evropanům dělá problémy prakticky v jakékoliv Toyotě. A jejich pověstná spolehlivost je instantně sražena příšernou kvalitou a absencí smyslu pro dokonalost. Ač nemám škodovku rád tak volbu vozu jakékoliv kategorie značek Toyota versus Škoda by u mne na celé čáře škodovka vyhrála.
Avatar - _Karel_
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 4. 2. 2015 22:58
Od někoho, kdo tvrdí "Spolehlivost je v případě Japonců jen dobře cílený marketing" výborná rada. No, japonci mají štěstí, že jim ten marketing ve svých statistikách zdarma poskytují i evropané.
Avatar - eXp10it
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 5. 2. 2015 12:08
Však je. K čemu mi je spolehlivé auto za milión, které není kvalitní a po čtyřech letech začne hnít nejen z venku ale i zevnitř (RAV4 2007, koupena nová, v 2011 odlupující se šupinová rez z lyžin sedaček, ovládání víka nádrže uhnité že skoro odpadalo). Japonci jsou mistři koroze, ty auta hnijou už na výrobní lince. Když se mi v roce 2012 v zatáčce samo střihlo ukotvení totálně prorezlého zadního stabilizátoru tak jsem jí dal sbohem.

Co si teda myslet o špičkové spolehlivosti v kontrastu s absurdně nekvalitními materiály? Mě napadá jen zdařilá marketingová strategie.

Když už tuhle zkušenost odskákala moje peněženka tak se s touhle zkušeností rád podělím s ostatními abych měl čisté svědomí. Pokud si chcete koupit nebo už jste si snad pořídil Japonce tak vám přeji hodně nezkorodovaných kilometrů...
Avatar - _Karel_
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 5. 2. 2015 16:28
Nepopírám, že někteří japonci(např. Mazda) mají problém s korozí. Ale to, co říkáš ty (upadající díly po pár letech) mi přijde jako extrém, nic typického. Sám preventivně zvažuji u japonce nástřik spodku.
Není to nic, na co by mohli být pyšní, ale shazovat kvůli tomu celkovou spolehlivost, a kór šmahem u všech japonců, to mi přijde takové- Marošovské.
Avatar - eXp10it
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 5. 2. 2015 22:16
Ještě jednou. Neshazuji kvůli toho spolehlivost japonců. Ta je skvělá. Ale spolehlivost si někteří lidi (jako jsem byl do nedávna já) mylně spojují s kvalitou. Koroze uvnitř vozu, rozpadající se díly a další šlendrián to byla na mě taková zrada, že jsem se vrátil zpět k německému výrobku a ta RAV4 ve mě zanechala nejen pachuť k Japoncům ale i k celému segmentu SUV...
Avatar - trapid
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 5. 2. 2015 22:54
Koroze japonců mě taky šokovala a stále šokuje.
Před dvěma léty jsem při obměně auta uvažoval o Impreze v dehtu. To auto se mi moc líbilo. Čekal jsem tehdy na manželku u obchoďáku a jedna Impreza tam stála.
Tak jsem vysedl z auta a šel ty tvary obdivovat z blízka.
Jaký to byl šok, když jsem viděl puchýře koroze na viditelných místech karoserie u tehdy tříletého auta 8-s .
Nejprve jsem tomu nemohl uvěřit, ale pak se mi z toho doslova udělalo špatně a Imprezu jsem okamžitě škrtnul ze seznamu kandidátů.
Avatar - _Karel_
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 6. 2. 2015 06:46
Ok.Věta :spolehlivost jap. je jen marketing" zní jinak, ale s tímhle se dá souhlasit.
Avatar - JDM
Cena + motor + spotreba = nezmysel
| 4. 2. 2015 23:50
>:D >:D už to nehul
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 10:28
Velkou předností turbodieselů je nízká spotřeba, což platí i pro 1.4 TDI. Ve městě lze jezdit kolem šesti litrů na 100 kilometrů, jízda na okreskách znamená 5,5 litru, dá se však snadno dostat i k hranici pěti litrů. Na dálnici si tříválec řekl o 5,7 litru na 100 kilometrů. - to ze je prednost? ved to je veeeela.
Jazdim 1,6 e-Hdi, auto je cca. o 200 kg tazsie - vmeste v pohode 5,5, na okreskach 4,0 - 4,7, a to pri tych 4,7 prekracujem povolenu rýchlost a casto predbieham....
Na 77kw diesel v malom aute s tak nizkou hmotnostou strasne vysoka spotreba!!!
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 10:42
Za tuhle spotrebu jezdi auta o tridu vetsi, tezsi a o tridu vykonejsi. koncernove diesly jsou bida. Asi budou vyrobne levne, kdyz jsou tak zaostale. Koncernu jde hlavne o to vydelat a to asi funguje ;-)
Avatar - aproximus
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 10:53
třeba ještě není motor pořádně zajetý...
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 10:55
V minule generaci mel spotrebu cca 5,4l. Motor je to stejny, aerodynamika porad stejne bidna, takze spotreba bude cca stejne spatna ;-)
Avatar - Ozzman
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 10:59
Psali, že je to nový motor... tak jak? >:D
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 18:50
Potom je to jeste horsi >:D S touhle spotrebou bych se stydel tomu rikat novy motor >:D Asi bylo cilem jen zlevnit vyrobu >:D
Pak je tu otazka kolik je tam toho noveho, moc toho asi nebude. Znaceni asi nove bude, to asi jo, to asi muselo byt >:D
Avatar - Typhoon
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 19:28
Holt žijeme v šílené době, kde pokrytectví je největší přednost. Papírově spotřeba úžasná a v reálu horší, než dřívější a přitom výrazně silnější motory. Toto je ten pokrok a snaha o menší zatěžování přírody? Před týdnem jsem jel se služební Octou II FL dvoulitr diesel a na dálnici Jihlava - Ostrava a zpět jsem měl při svižné jízdě průměrnou spotřebu 5,3 l/100 km.
Je mi z toho smutno... :-(
Avatar - Barrichello
Spotreba je hrozne vysoka
| 5. 2. 2015 01:10
Řešení je jednoduchý - nekupovat to >:D
Spotreba je hrozne vysoka
| 5. 2. 2015 21:27
pripajam sa... neda mi nezareagovat na udavane hodnoty spotreby. to si snad redaktor robi srandu ??? to je absolutny prepadak tento motor, absolutny prepadak .... ked 320xd vie jazdit za 5,8 litra, vazi 1600kg a stovku da za 7,4.. tak toto prditko s 1.4 mrtvym dieslikom vie jazdit po dialnici za 5,7 ??? WTF WTF WTF ? tak neobjektivny nazor redaktora sa nevidi, toto mali zvozit pod ciernu zem. Toto musi jazdit za 4 inak je to *
Spotreba je hrozne vysoka
| 5. 2. 2015 10:19
Koukám,že jsi fakt odborník na techniku a auta vůbec.Proč sem vůbec píšeš,když se v tom nevyznáš??? :-O :-O
Avatar - oliver_sk
Spotreba je hrozne vysoka
| 6. 2. 2015 21:46
Samozrejme, ze je to novy 3 valec - zaklad z 1,6 TDI system common rail - CR a povodny 3 valec do roku 2010 mal zaklad z 1,9 TDI system pumpa dyza - PD. V kazdom pripade aj tu podla testu bude problem trochu vyssia hlucnost.

Ta spotreba v teste je taka, aka je, ale v prevadzke bude urcite nizssia. Pri povodnej 1,4 TDI,(do roku 2010) bola spotreba v testoch vysoka a realna je nizssia - doslova papierova. Fabia 1,4 TDI pri prevadzke mimo mesto dosiahne bez problemov spotrebu pod 4l/100 km(papierova 4,2) a dialnica do 5l/100 km - plne auto na dialnici max 5,5l/100km a vyssiu spotrebu to ma len s privesnym vozikom pri jazde v meste asi 6l/100 km.
Fabiu 1,4 TDI 51 kW combi som mal od roku 2008 a tento mesiac som ju predal. Ziadna porucha, len drobnosti a veci riesene v zaruke, najazdenych 127 000 km a jedine co mi vadilo bol zvuk 3 valca. :-|
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 11:31
S touhle spotřebou bude reálně v takto malém autě jezdit jakýkoli tříválcový benzín od konkurence...
Avatar - dal
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 11:33
Všechny ne ale 1,2 od PSA určitě.
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 13:20
1,2i od Nissanu rozhodně...
Spotreba je hrozne vysoka
| 4. 2. 2015 14:06
Tak lepší motor 1.2TSI hezký spotřeba s dynamikou než dieselové 1.4 TDI se jednoznačně nevyplatí.
Spotreba je hrozne vysoka
| 25. 7. 2015 14:54
Mám Fabii III Combi 1.4TDI 77kW a zatím 5000km a jezdim s ni se snahou o usporu za 5.2 dle pocitace cca 5.7 real. Je to jen o par desetin mene nez se Superbem Combi 2.0TDI DSG. Na Fabii mam take 215mm pneu, tak se na papirove hodnoty merene na 185mm neda dostat. Kdyz jedu poklidne z Dejvic na Zlicin a zpet dostanu se i na 7 litru na sto! Naopak kdyz co nejvice vyuzivam setrvacnost, a drzim mimo mesto tacho na 100km/h tak se spotreba na dlouhe trase dostane i na 3.5l dle pocitace.

Prvni metry je zvuk otres, pak uz neni slyset, kdyz jsou zavrena okenka. Na plny plyn slyset je, ale zvuk nezni spatne.

Dlouha tezka druha rychlost je jak trojka v jinem aute, chce to zvyk, zvykl jsem si az po 4 tisicich km. Petka na dalnici drzi na tempomat rychlost od 100 vyse kopec nekopec. V Nemecku neni problem dostat tacho nad 200km, ale predjizdeni na okreskach zadna slava.

Komfort ujde i na 17" kolech a eko tlaku. Prostor tak akorat. Kufr je pod platem velmi vysoky.
Avatar - lamal
Fóbka
| 4. 2. 2015 10:36
Nie je to zle, ale montovat do auta v tej cene s 20 000kc priplatkom za TDI len 5 stupnovu dlhu prevodovku to je fakt des...

na okreskach 5,5l to je moc... dialnica OK, mesto ujde, ukresky mali byt okolo 4
Fóbka
| 4. 2. 2015 10:38
5kvalt je tam kvuli papirovym emisim a spotrebe a aby se usetrilo pri vyrobe. Skoda bude od pristi generace konkurovat Dacii ;-)
Fóbka
| 4. 2. 2015 11:25
Myslel jsem ze uz ji konkuruje od uvedeni Ritiga, Ropidu, nove Octy a Fobie
Avatar - lamal
Fóbka
| 4. 2. 2015 17:28
>:D
Avatar - Hittman
Fóbka
| 4. 2. 2015 11:43
Okrsku jsem dal s O2 a 1,9 TDI 77kW kolem 5ti litrů (pod i nad cca dvě deci), takže také postrádám výhodu tříválce v malém autě se spotřebou 5,6 litru....? Někdy mi příjde, že čím vyšší EURO norma, tím vyšší spotřeba. Není se ani čemu divit, když tam mám EGR ventilky, rekuperaci výf. plynu, katalyzátory, filtry, atd, že se motor ani nemůže nadechnout a vytlačit z něho výfukové plyny je jako tlačit přes zašpuntovaný výfuk...
Avatar - lamal
Fóbka
| 4. 2. 2015 17:31
ja s Golf variant 4 1,9tdi 90ps robim bezne mimo mesto 80-85 km/h za 3,7l bez snahy... sice mu nestojis na krku ale ani nebrzdis premavku medzi mestami v pohode medzi 80-90... a to je spotreba mnohokrat overena ak sa potrebujem lacno previezt tak jedine na starej 1.9
Avatar - habanero1
Fóbka
| 4. 2. 2015 18:00
Taky se mi ta spotřeba na okreskách nezná... Tak lehké auto musí jezdit za 4,5 max při klidném ale ne pomalém tempu
Avatar - Ronault.
Fóbka
| 4. 2. 2015 20:17
A ejhle kdo se tady po dlouhé době objevil. Jinak ano, tohle mi příjde jako hodně velká spotřeba... 8-s
Avatar - lamal
Fóbka
| 4. 2. 2015 22:03
sledujem pravidelne, vynimocne sa zapajam... to vies nebavi ma tu sa s niekym dotahovat, zerie to moc casu :-)
Nesmyslnost motoru
| 4. 2. 2015 10:46
Je nesmysl do takovýho malýho a lehkýho auta cpát naftu.. Chápu, že to škodovka udělala kvůli firmám, který toho nakoupěj hafo do flotil, ale ten motor v tak malym autě nemá co dělat. Určitě je lepší volbou jakýkolii TSi a do města nenáročným řidičům vpohodě stačí ten litr...
Avatar - Đawson
Nesmyslnost motoru
| 4. 2. 2015 11:13
Souhlasím, ale podívej se na tabulku srovnání, všechna malá auta tam jsou s naftou a všechna za nesmyslné ceny. Však soukromník si do takových aut koupí jen benzín
Nesmyslnost motoru
| 4. 2. 2015 17:26
Nevím k čemu bude firmě auto s naftou, když si vykáže 3,5l a reálně bude jezdit za 6...
Avatar - _Karel_
Nesmyslnost motoru
| 4. 2. 2015 17:39
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
Nesmyslnost motoru
| 4. 2. 2015 17:43
Firmu snad rozdíl mezi papírovou a reálnou spotřebou netrápí, ne? Do účetnictví dáš normálně doklady za benzín nebo výpis z CCS a hotovo...
Nesmyslnost motoru
| 4. 2. 2015 19:28
I ve flotilách je většina Fabií v benzínu.
spotreba
| 4. 2. 2015 10:49
inu je-li spotreba na okreskach skutecne nejakych 5,6 litru tak pro me jen potvrzeni o nesmyslnosti tohoto motoru.
Mam starsi 1,2 TSI 63kW v tezsim Roomsteru, a prumernou sporebu mam kolem 5,8-5,9 a to ho nijak moc nesetrim, u tohoto maleho dieselu bych ocekaval maximalne 4,5 spis min.
Mno nic, komu prijde priplatek silenych 60 litru jako dobry napad tak hura do nej, ale asi jich moc potkavat nebudeme, toz uvidime...
sedáky
| 4. 2. 2015 10:49
jak škodovku nemusím, tak musím ocenit přední sedačky s parametry vozů téměř luxusních tříd, délka 52cm je na pochvalu, ke spotřebě radši nic, no a je jasný, že do takovýhlě autíčka patří benzín, co se designu týče, tak z důchodcovského stylu se stal téměř trhák mladé generace, jako nikdy bych to nechtěl, ale objektivně :yes: >:-[]
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 10:59
Sedačky jsou opravdu dobré, stejně jako volnat.. zbytek interiéru je skoro lowend, ale dobře slícovaný :-)
Avatar - Emel
sedáky
| 4. 2. 2015 11:22
Až bude takhle vypadat lowend...

[odkaz]
sedáky
| 4. 2. 2015 11:29
je to zase maximální výbava.. holobyt bude patrně horší,ale jo :yes:
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 11:32
Obrázek (nez si sahnes) top výbavy je hezký, ale jestli je Rapid lowend, tak Fabie má lowendove části karoserie a o tom mluvi i pan tester.Nic proti Fabii, povedla se a určíte patří dnes k tomu lepšímu ve světle třídě, ale škodovka to uměla i hodnotneji v minulých generacích ;)
Avatar - Emel
sedáky
| 4. 2. 2015 11:39
Sahám si na volant, čudlíky, opěrky a sedačku... a tam není moc co kritizovat.

Já za klasický lowend považuju Dacii. Fluence, 301, Rapid... to jsou vozy spíš na spodním okraji mainstreamu... a za nejkratší provaz podle mě tahá 301.

Kde tester píše o lowendových částech karoserie?
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 11:44
Sorry karoserie, myslel sem interiéru... :-)

No jde o to jak to bereš, když Rapid přijel, byl oproti stávající produkci Škodovky levnější a plastový, i oproti Fabii. Byl označen lowendovou Škodovkou. To ta Fabie bohužel jde v jeho stopách. Jak jsem psal, není to nic hrozného v malém voze. Sedačky i volant ale umí hezké a má jiné kvality. Já to porovnávám v časovém rozměru vůči předcházejícím Fabiím, které stály i kabinou na vrcholu třídy a musíš uznat, že třeba ve své době taková Fabia 1. generace po faceliftu nemela konkurenci. :-)
Avatar - Emel
sedáky
| 4. 2. 2015 12:01
Já to beru tak, že Rapid není "lowendovou Škodovkou" primárně kvůli interiéru, ale primárně kvůli technice. Starší platforma, pouze slabší motory atd.

Jestli Fabia II stála na vrcholu třídy nevím, mně se tedy jednoznačně líbí víc v trojce. Tak blbě jako základní šedošedá Fabia II podle mě nikdy žádná jiná Škoda nevypadala, ani Rapid. Jednička byla fajn... ale tam to bylo možná částečně tím, že vlastně nahrazovala do té doby jediné rodinné auto (Felicia).
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 12:06
Už jsem tu psal mockrát, že na Fabii 1. nedám dopustit a i po těch letech mne interiér překvapil :-) Fabie 2 už nebyla takový zázrak, ale mluvíš teď o nejlevnější variantě. Já nevím jak ty, ale já Fabii III v základu neviděl, tak neomhu srovnat :-) I tak ale Fabie II měla alespon vrchní část palubky měkčenou :-)
Avatar - Emel
sedáky
| 4. 2. 2015 13:25
Jsme asi opět u toho, že si každý všímáme něčeho jiného. Shodneme se na základu - volant + sedačky. Z toho zbytku na mě ale udělá dojem spíš grafika přístrojů a architektura, naopak je mi celkem jedno, jestli je vršek palubky měkčený nebo ne.

[odkaz]%C5%A0koda%20… />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

tohle je MonteCarlo, RS a základ (poslední je prezentační přímo od Škodovky)... a mně se to prostě na pohled nelíbí... ten volant byl děs, je fakt že to mi asi vadilo nejvíc. I základní III u mě snese vizuálně srovnání s FII RS.
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 13:32
No ten volant, to souhlasím, usměvavý škodovácky volant to je něco :D:D Z toho vzdy nemohu v Oktavii :D:D
Avatar - Emel
sedáky
| 4. 2. 2015 13:40
Je fakt, že FIII v úplném základu, tj. bez rádia a dekoru jsem neviděl. Seděl jsem ale v nějakém Ambitionu v základní šedočerné a tam už se mi fakt líbí.
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 14:23
Jo, seděl sem ve stejné výbavě + to mělo navíc už i ty hezké sedačky :-)
Avatar - Ronault.
sedáky
| 4. 2. 2015 20:20
Jako ber, že ve Fluenci jsou některá levnější řešení oproti Meganu, třeba páčky pod volantem atd., ale zrovna interiér Fluence co se týče materiálů drtí a likviduje Rapid nebo 301 rozdílem třídy, takže bych s tím lowendem brzdil.
sedáky
| 4. 2. 2015 11:36
Kdysi to nebylo jen o omaku ocima, ale i rukama. Ted uz to pro to druhe neplati. Takze napul lowend? :-)
Avatar - JDM
sedáky
| 4. 2. 2015 23:57
[odkaz]
Avatar - Emel
sedáky
| 5. 2. 2015 08:58
No, ceně "již od" je potřeba se vyhnout... tohle je stejná bída jako FII v základu, jen teda o něco lépe tvarovaná (hlavně volant, ale nakonec i ten zbytek).
Avatar - miromen
sedáky
| 4. 2. 2015 11:39
No lowend je silne slovo co bys pak řekl o svem oblibene zmnačce Ford. Prostě běžny standard třidy.
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 11:45
Nevím jaká je Fiesta, nikdy mne nezajímala a ani sem v nějaké z posledních 10. let neseděl, ale Ford má měkčenou palubku od Focuse výš :-) Stejně i dveře a u některých výbav potažené textilem, stejně jako měkčené plasty u kolen.

P.s. Rapid je jako lowend označován a Fabie III na tom neni lépe. Neříkám, že moc konkurence v B segmentu na tom lépe je. Ale starší Fabie byly :)
Avatar - miromen
sedáky
| 4. 2. 2015 11:54
Tak byly teď prostě nepouživaji měkčene plasty. Ale ono to neni jen o plastech. Mě by tam třeba chyběla jen nějaka latka ve dveřich. Ja nezkoumam kde kdo použiva tvrde nebo měkčene plasty. Hodnotim tak jak na mě interier pusobi. A tohle bylo pravě u Fordu třeba vždy slabši knk u Fiest a Focusu.
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 12:01
No, já se nechci pouštět do vod Fordu, protože nejnovější Fiesta, kterou jsem jel, byla z roku cca 1998 >:-[] A Focus udělal velký skok a jde také o výbavu. Jezdil sem obyčejným Focusem III, tak i Titaniem III a IIIfl Tit vs IIIfl trend, kdy si to auto v titaniu nezadalo moc s Golfem. Tam vidím trochu výhodu, že s lepším stupněm výbavy dostaneš lepší interiér, ne jen výbavu, což třeba Oktávka mimo sedaček a volantu neumí a Fabie také ne :-) To nechci ale rozebírat, každá automobilka má svou politiku a Škodovka rozhodně patří k tomu lepšímu.

No a k té Fabii: Jde spíše o to, že vždy měkčený = lepší, tak to v testech bylo a zatím i bude, včetně fanoušků koncernu. Nyní Škodovka šetří a najednou to nevadí... ok, dobrá :-) Souhlasím plně s tím co napsal autor, až na ty dveře, kdy nezmínil, že ta Fabie, narozdíl od Rapidu, ale i OIII má obšité madlo textilií. A v měřítku tříd, kdy byl Rapid prezentován jako lowend, tak Fabie na tom není lépe..... ale když si sedneš do té i20, co tu po ní všichni volají.... troufnu si říct, že budeš po Fabii plakat >:D
Avatar - miromen
sedáky
| 4. 2. 2015 12:13
Ja to vidim tak že u konceru oddělili zrno od plev. Věřim že v i20 to bude lepši i když neznam ale jinde to bude zase horši nebo +- stejne. Auto neni jen o interieru a pokud to neni vyloženě do oka bijici šizeni a vizualni hruza nebo nějake ergonomicke prohřešky ktere mě budou osobně vadit tak konkretni model nezavrhnu z vyběru.
Napřiklad interier A3 je vynašen do nebes za kvalitu a použite materialy což ma určitě taky velky vliv na vnimani a pocit uvnitř ale mě osobně se vubec nelibi a byl by to duvod vyřadit A3 z vyběru.
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 12:15
No, i20 mne velmi zklamala, zde jsem pochopil, že existuje i hezčí a ošklivější tvrdý plast ( ve prospěch Fabie). Ergonomicky mi na Fabii vadí řadicí páka viz muj první příspěvek v diskuzi. A3 mi zezačátku nesedělo, ale zpracování a materialy jsou prémiové :-) Tak to prostě je >:D
Avatar - miromen
sedáky
| 4. 2. 2015 12:26
No s tou řadičkou se docela divim. Naopak co jsem četl tak ten kdo se o jejim umistněni zmiňuje tak pravě chvali to jak je teď lepe po ruce oproti FII. Osobně ještě nemam FIII odzkoušenou , ale až se k tomu dostanu tak se schvalně na to zaměřim.
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 12:29
Asi záleží jak sedíš. Jsem vysoký a sedačku si dávám dál a nízko, abych koleny nešoupal o volant, potom mam řadičku daleko a hlavne nízko, protože je krátká :-)
Avatar - miromen
sedáky
| 4. 2. 2015 12:39
Tak s moji vyškou pod 180cm asi problem nebude. Když teď vzpominam tak naposled jsem ve škodovce seděl v době kdy na trh byl uvedeny Citigo. Tam jsem si sice pozici našel velmi rychle ale v tom připadě jsem měl častečně zakryt budik rychloměru takže muselo dojit ke kompromisu. A tohle by mi asi dost vadilo stejně tak jako mit řadičku na dlouhou ruku.
Avatar - Ozzman
sedáky
| 4. 2. 2015 12:55
Vyzkoušej a uvidíš :-) Měl sem tento problém i u Mazdy 6 :-) A to i moje přítelkyně, která má tvou výšku.
Avatar - J@...
Silný, ale poněkud hrubší motor
| 4. 2. 2015 10:53
....... no, když se tohle řekne už u nového motoru, tak si nedovedu představit, co z toho bude za třasořitku a hrkač po cca. dvou letech. ;-\
/ale v té zeleno-černé ji to sluší/
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 10:59
jestli ta spotřeba ani časem neklesne ke 4 litrům u tak lehkého vozu, tak jen další motor od VW, který stojí za houby. Nechápu, jak mohou být nejprodávanější, když všechny standartní motory jsou horší než ostatní velké značky, i když mám pocit, že už to začíná být všude stejné nasazováním nových motorů jen pro EU (nedosažitelná spotřeba, letargická reakce na plynový pedál, playstation volant)
Avatar - dal
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 11:29
Koncern neměl nikdy až na malé výjimky, tak dobré benzínové motory jako dnes. Naftu má/měl obecně horší než konkurence, troufám si říct, že i korejci umí naftu lépe.
Avatar - Emel
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 11:33
Korejcům se povedla ta 1.6CRDi, zatímco 1.6TDI špička nebyl a není. U dvoulitrů a větších už bych ale nesouhlasil, tam bych naopak řekl, že 1.9TDI i 2.0TDI po většinu doby k té širší špičce patřil, totéž 3.0TDI / BiTDI.
Avatar - dal
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 11:51
Tak to upřesním 1,6TDi je z naftových 1,6 nejhorší a ostatní jsou průměrné až podprůměrné. Špičku vidím jinde, prémie BMW, mainstream francouzi a Honda.
O nějaké širší špičce se může koncernu jenom zdát neboť lepší je i ten Fiat nebo Opel.
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 12:25
opravdu jsem měl na mysli "malé motory", s novou 2.0 TDI a už vůbec ne se šestiválci nemám žádný problém, pořád platí, že na půllitrovém hrnku se nedá nic zkazit
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 15:55
Vzdyt tahle fabie ma taky skoro pul litru na hrnek.
Avatar - Ozzman
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 11:36
Naftu mival Koncern solidni v v 90.letech. Spotřeba i životnost. S masivním příchodem commonrailu se váhy přehouply ke konkurenci. Pořád bych řekl že Korejci ještě potřebují čas a i když jsou kultivovanejsi, tak ty jejich kone někdy běhají jen na tři nohy a výkon z papíru se ne přenese na kola... 2.0 a 1.7 crdi.
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 11:54
a umí ti korejci dát té naftě i zajímavý výkon? mám na mysli např. dieselový koncernový motor 135kw z Octy rs
Avatar - dal
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 12:01
Myslel jsem porovnatelné motory.
Stejně tak se můžu zeptat jestli koncern umí tak úsporné nebo kultivované nafty jako Honda, Renault nebo Peugeot.
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 12:07
aha... :-) na to, že jezdíš koncernovým autem ti objektivita nechybí :yes: o tvém nezaujatém přístupu si tady může většina lidí nechat jenom zdát a přiznám se, že i já :-)
Avatar - dal
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 12:33
Jen jsem měl tu čest vyzkoušet prakticky všechny nafty od koncernu a většinu konkurence. Dobré bylo, když jsem jel 2,0TDi OII na veletrh a zpátky jsem jel C5 2,0HDi. Tenkrát jsem uplně změnil pohled na OII, ne že byla až tak špatná ale oproti té C5 to byl opravdu velký rozdíl. Ono, že ty motory nejsou top pozná člověk až když vyzkouší i něco jiného. Mám něco najeto s i30 1,6CRDi a tam jsem si uvědomil, že tě v naftovém autě nemusí bolet hlava, což byla moje zkušenost s firemní fabií 1,6TDi. Poslední zkušenost mám s Civicem 1,6D-tec a např. Golf 1,6TDI vedle něj nemůže ani stát.
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 13:05
samozřejmě auto není jenom o motoru... někdo z konkurentů je "lepší v tom", druhý zase v něčem jiném a hlavně na každého dané auto působí trochu jinak (vzpomeň si na všechny ty problémy se svou I30, o kterých jsi psal)

já to mám tak, že když se mi auto vzhledově líbí, leccos z případných nedostatků jsem schopen mu odpustit, ať už třeba vyšší cenu, kultivovanost motoru, plasty v interiéru nebo o něco vyšší spotř. ad.

hold každý má jiné priority
Avatar - Emel
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 13:10
Nejdřív k té C5... jel jsem s 2.0HDI 120kW a to auto bylo dynamikou za běžnými dvoulitry (103kW) u konkurence (Passat)... zato ale bylo lépe odhlučněné. Octavia je pak samozřejmě ještě o třídu níž než ten Passat - co do izolace.

Pokud si někde v testu najdeš dynamické srovnání, pak 2.0HDI na 2.0TDI obvykle nestačí (např. Passat vs. 508 apod.). Mám projeté namátkou 2.0 a 2.7HDI (120 a 150kW), 2.0 a 2.2dCi (110kW), 2.0 a 2.2TDCi (120 a 147kW), 2.0 a 3.0TDI (110, 135 a 176kW)... a obecně mi z toho TDI nevycházejí špatně. Trošku jiná liga je 20d.

1.6TDI beru, to je slabší článek, v té třídě kraluje Honda s Renaultem... a ještě jsem nejel novou 1.6CDTi.
Avatar - dal
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 14:22
Dynamika není jediná vlastnost. Uživatelsky jsem se co se týká motoru, jeho odhlučnění a kultivovanosti vždy cítil lépe ve francouzkých autech. Ale prakticky ve všem ostatním je lepší/dotaženější ten koncern.
Jinak o příštím víkendu pojedu na Moravu zrovna s naftovou Astrou 1,6(100kw), tak jsem zvědavej, zatím jsem slyšel jen samou chválu.
Avatar - Emel
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 16:21
Beru naftu jako dálniční letadlo a tam mě ta kultivovanost zase tolik netrápí... studená nafta po startu rachtá vždycky a při dálniční 140 se to ztratí v aerodynamickém hluku. Pokud chci jezdit 50tkm ročně po dálnici, pak ano, jinak ne.

Šestiválce umí znít i hezky, mezi naftovými R4... hm, třeba ta 2.2dCi taky neměla úplně marný zvuk, ale že bych kvůli tomu toužil ji vytáčet nad 3500, to zase ne. Větší rozdíly jsou podle mě v odhlučnění než v samotné kultivovanosti motoru, v tom třeba ta Octavia nijak nevyniká... ve srovnání se střední třídou už vůbec ne.
spotřeba 1.4 tdi
| 4. 2. 2015 21:13
Zrovna treba HDI chrochtaji neunosne. Na to nema ani 1.9 TDI.
Avatar - Bertold
športový podvozok?
| 4. 2. 2015 10:59
Vo výbave testovaného auta nikde nevidím uvedené športové sedadlá. Nemalo auto náhodou aj príplatkový športový podvozok? Že by preto ten rozdiel?
športový podvozok?
| 4. 2. 2015 12:45
Ze specifikace vozu vyplývá, že testovaný kousek sportovní podvozek neměl.
Avatar - Bertold
športový podvozok?
| 4. 2. 2015 13:07
Ďakujem za odpoveď. Ak môžem poprosiť, tak v prípade, že budete mať na test verziu so športovým podvozkom, venujte mu zopár riadkov. Uvažujem nad týmto príplatkom, no mám obavy či nebude zas až príliš tvrdý. A riskovať to nechcem. Zatiaľ som nevidel nikde že by sa športovému podvozku Fabii III niekto venoval. Tiež by ma zaujímalo info o športových sedačkách. O bežných sa testéri zmieňujú ako o mäkších ako je štandard Škody. Tie športové sú aj tuhšie, alebo majú len výraznejšie bočné línie?
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 11:13
Nic proti Fabii, ani proti naftovym motorom, ale kombinacia maleho auta s naftovym 3-valcom nedava vobec zmysel. A naco aj, ked je k dispozicii slusny a pomerne usporny motor 1.2TSI? Navyse v tomto pripade je to zduplovane este vysokym cenovym rozdielom, "vdaka" ktoremu je navratnost na usetrenom palive diskutabilna...

Takze Fabia ano, ale v tejto motorizacii nie!
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 11:23
...ano, přesně tohle se ti snažili autoři testu říct :-)
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 11:45
"nedava vobec smysel", ale dává. Pro firmu s většími nájezdy na delších trasách Fabia v kombíku s tímto motorem smysl určitě má. Že nedává smysl pro soukromníka pro ježdění kolem komína a navíc v krátké verzi je úplně jiná story.
Avatar - Ada je tady
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 11:49
Navíc je s dieselem lepší svezení! To by ovšem ta Fabia musela mít pod kapotou 1,6TDI! Ten naftový tříválec by naopak moc slušel do Cíga!
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 12:06
No s tím bych tak úplně nesouhlasil, 1.2 TSI táhne od ještě nižších otáček než tento diesel a zároveň táhne do vyšší otáček, v podstatě není vůbec slyšet a protože je to čtyřválec tak se netřese ani nevibruje. Takže komfort jízdy s TSI bude lepší, samozřejmě daní za to je spotřeba.
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 13:05
Naprosto s ním souhlasím :yes:

Mám diesel i benzín, ale samozřejmé zvolit silnější motor s benzínem TSI se totiž jezdi mnohem lepe než diesel :no:
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 13:18
"Navíc je s dieselem lepší svezení!"
Diesel lepší svezení je pozitivně ovlivňuje správnou motorizace do lokomotivy, traktory, kombajny i lodní..., takže jízda ve voze s naftovým motorem díky lepšímu točivému momentu.

"To by ovšem ta Fabia musela mít pod kapotou 1,6TDI!"
Nový moderní 1,4 TDI ovšem zde ... lepší než 1,6 TDI

"Ten naftový tříválec by naopak moc slušel do Cíga!"
Budou mít diesel, že neexistuje v Citigo.
Takhle tedy ne!
| 5. 2. 2015 18:29
Nafťák do Citiga? >:D >:D >:D A kdo by to jako kupoval? (Samozřejmě kromě tebe >:D. Výrobci moc dobře vědí, proč od dieselů v minivozech ustoupili - vůbec tam nedávaly ekonomický smyls, takže je skoro nikdo nekupoval...
Avatar - _Karel_
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 17:31
Vzhledem k malému rozdílu spotřeby proti 1,2tsi se těch 60t. bude vracet dlouho, dlouho...Na velké nájezdy se častěji kupují větší auta, takže se přidávám k těm, kterým to smysl nedává.
Koupit mi tohle firma, abych s tím najel 50 tis. ročně, tak dám asi výpověď. ;-)
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 18:01
Je hodně firem co nepotřebují dodávku a ročně nalétají 50-60tkm převážně po dálnicích a tam se nafta s 1,5-2 litry úspory jednoznačně vyplatí už jenom proto, že ceny Škodovky pro firmy těchto motorizací jsou docela jinde než pro privátní klienty. Takže se bude prodávat velmi dobře.
Avatar - _Karel_
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 18:07
1,5-2l ůspory by za to stály, já je ale v testu nevidím.
Sleva- tu bys snad dostal i na benzín, takže irelevantní.
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 18:31
1. ve zdejší testech se nic neměří, pouze se odečte nějaká hodnota, pokaždé jiným řidičem, při jiném stylu jízdy, na jiné trati a navíc z palubáku, takže dělat podle toho nějaké soudy je o ničem.
[odkaz]
[odkaz]
Ten rozdíl bude u nové generace plus mínus deci stejný.
2. při firemním nákupu dostanesš největší slevu na diesel
Avatar - _Karel_
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 18:40
Skoro 7 coby průměr 1,2 TSI u Fabky- tak to mi spadla brada.S tím se tu chlubí mnozí s 1,4TSI u oktávky. Pokud žere opravdu tolik, pak uznávám smysl nafty a budu přemýšlet, kde udělali soudruzi z NDR chybu.
;-)
Avatar - Blue Sun
Takhle tedy ne!
| 4. 2. 2015 12:33
Když jsem koukl na předchozí testy Fabie, tak 55 kW litráček jezdí za 6,2... 81 kW TSI pod šest. Reálná návratnost cenového rozdílu je tedy... žádná. Tohle auto s TDI se jednoznačně nevyplatí.
Avatar - strýček BOB
Haló, tady nafta...
| 4. 2. 2015 11:22
Srovnání návratnosti je opravdu komické :yes: Ovšem pouze při srovnání nafty s výborným čtyřválcem TSI, nezapomínejme, že je na cestě benzínový tříválec TSI a jeho spotřeba, myšleno reálná spotřeba, určitě nebude z říše snů.

Při pohledu na fotky nechápu módu černě lakovaných disků. To už můžu celý rok jezdit na černých plecháčích. ;-\
Avatar - 3_diamanty
Haló, tady nafta...
| 4. 2. 2015 11:33
mne dokonca na tomto kusku vadi viac dizajn tych diskov ako ich farba.... ovsem samozrejme klasicke "sfarbenie" diskov je jednoznacne aj tak najlepsie.... v tomto by som neexperimentoval... ;-) ... pride mi to ze tento kusok akoby sa snazil podobat ( farbou auta aj farbou diskov ) na RSku .... ktora prichodom novej generacie uz z ponuky vypadla

tmava vinovocervena fabia s klasicky sfarbenymi diskami vyzera podla mna ovela lepsie... jedna nova nam stoji na ulici.... je vazne hezka :yes:
Avatar - Ozzman
Haló, tady nafta...
| 4. 2. 2015 11:49
No mne se zase na Škodovce líbí, že na Oktávii dává nyní stříbrné plechy s většími paprsky, takže v zimě nepotřebuješ poklice a nevypada to uplně zle :-)
Haló, tady nafta...
| 4. 2. 2015 19:12
To nejsou skodovacky plechy, ale alcar hybridni kolo, ktere je delane pro koncern vw v presnem rozmeru. Taky je prodavam a ma to docela uspech
Avatar - rokyta.p
Haló, tady nafta...
| 5. 2. 2015 00:53
černé kola jsou teď v módě no >:D každá doba má svoje, za 30 let se tomu budem smát ;-) já aspoň povýšil z továrních balonů 16" na příplatkové 19" ale lesklé musí být
Avatar - Barrichello
Haló, tady nafta...
| 5. 2. 2015 01:08
nejlepší je chrom >:D
Haló, tady nafta...
| 5. 2. 2015 10:55
hlavně v zimě >:D
Haló, tady nafta...
| 5. 2. 2015 18:32
Sohlas, černá kola vypadají na kažédm autě příšerně - v podbězích je jen obrovský černý flek - černá guma, černý disk a černý podběh. Fuj! :'-(
Avatar - Blue Sun
Maskování
| 4. 2. 2015 11:24
Když potkám novou Fabii III, vždycky si řeknu, proč tu jede ještě zamaskované auto. Pak si uvědomím, že to je její design. Oslavné ódy na něj proto vůbec nechápu.
Avatar - Ada je tady
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 4. 2. 2015 11:46
jezdila i Fabia I. 1,9 SDI. Téhle Fabii by slušel motor 1,6TDI! 1,4TDI je motor vhodný do Cíga :-!
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 4. 2. 2015 12:55
Takže 1,9 SDI zastaralé dieselové motory nahradily moderní agregáty se systémem 1,4 TDI :no:

PS:- 1,9SDI z výfuku cítiť smrdí i vstriku spinave spálenej nafty
Avatar - Barrichello
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 4. 2. 2015 13:18
Jo, SDI je legenda. Za 4 litry nafty. Nezničittelný.

Mělo to však jedno vadu na kráse - přezdívali sme tomu Mladoboleslavská strela.
Ve zrychlení to dal i 1976 žigul 1500 a do kopce i Moskvič >:D >:D >:D

Předjíždět s tím šlo jen z kopce >:D
Avatar - wikinko
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 11:34
Barri tie historky o Moskviči a žiguli si nechaj pre seba. Vo fabii som ten motor nešiel, ale v O1 išiel celkom normálne. Porovnaj to zrýchlenie napr. s americkým autom z tých rokov, napr. Fusion 2006, na základnom i4 2,3. Ten by tá fabia rozdrvila že by si čumel.
Avatar - Barrichello
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 13:45
V O1 to byla ještě větší tragedie než v mnohem lehčí Fabii, navíc u jedničkové SDI oktávky tak vcelku pravidelně mezi 200-250ti tis umřela převodovka, na vrkaovišti nedostatkový zboží a cena za výměnu použité + nová spojka 30 litrů >:D

Jo chlapče, ten Moskvič a žigul je realita.

Fabia SDI dělá 0-100 za 17,8 s.
Oktávka je ještě lepší - 19,1 s

Moskvič 2141 Aleko s motorem 1,5 to dělá za 16,7 s >:D
Lada VAZ 2105 1,5 - 15,0 s
Lada VAZ 2107 - 1,6 - 14,5 s

smutný co, ta šestnáckta žigul tomu napráší neskutečným způsobem, 4,6 s se*** na SDI Oktávku je skutečně síla >:D
Ještě víc smutný je, že ona legendární 2107 to npráší i jediničkový oktávce 1,4 benál, neb ta má zrychlení za 15,3. A dokonce má stejný zrychlení jak 1,6 55KW.

Tak výkonové vozy škoda vyráběla, moderní a pokrokové, že nestačili na předělaný fiat z 60. let s posmívanými sovětskými motory Lada

HAHAHA. to je ten náskok díky technice, teda pardon, díky panice >:D
Avatar - Emel
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 13:56
Nafta bez turba byla v nižší střední standard poměrně dlouho, já si vzpomínám na nástup 1.9dT 66kW v Renaultu 19... páni, to bylo tehdy dělo. I Safrane měl dlouho 2.1dT s 65kW. Až v další generaci se objevily silnější motory - Laguna I startovala sice s atmo 2.2d, ale dostala i 2.2dT 83kW, který pak byl i v Espace.

0-100 byla bez turba bída, ale mělo to celkem slušný krouťák, takže pro normální ježdění to zase taková tragédie nebyla.
Avatar - Barrichello
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 14:09
19,1 s na dálnici, to muselo být se 4 lidma uvnitř a nějakým báglem vážně zážitek.

A to sem byl hodnej a neporovnal sem to se stejně starým žigulem, tj. s 110 řadou liftback s motorem 1,5 16V - ten má totiž zrychlení za 12,0. To už je 7,1 s na SDI oktávku a to je brutál :o))

Přpomíná mi to vtip - do nemocnice přivezou 3 motorkáře.

1) několik komplkovaných zlomeni a otřes mozku - jak se vám to stlao? No jel sem na Yamaze 160 a nezvládl sem zatáčku

2) zlomené obě nohy, podliitny, boule, sedřená kůže - jel sem na Kawasaki 120 a smýklo se mi to

3) podlitiny, šrámy, boule, zlomená ruka - jel sem na pionýrovi, kolem mě profrčeli ti dva, přišlo mi že stojím, tak sem sesednul >:D >:D
Avatar - Emel
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 14:29
No-o... na dálnici přece 0-100 nezrychluješ. Jako jo, byla to lemra líná, o tom není třeba diskutovat.

Byl jsem na předváděčce (s benzínem) při uvedení do prodeje... to už je doba :-)
Avatar - Barrichello
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 14:38
A co nájezd na dálnici? Nikdy se ti nesttalo že si jel za kamionem na nájezdu kterej se loudal 40 a ted tam v pravým pruhu byla dost velká díra, ale potřebuješ zrychlit ze 40ti na 130 >:D

výkonová rezerva se hodí, ale kde nic není.

Hlavně že to jezdí za 4 litry no. Jako do města super, ale dál než do Jílovýho bych s tím teda jet nechtěl, zlatý Alero, to je proti tomu raketa >:D
A jako bonus ty skvělý zadní sedačky v O1 >:D >:D V tom sem jednou jel vzadu 20 km a od tý doby sem v tom odmítnul jet. A ty v předu taky spička, víc komfortní sicna je snad i v autobusu od Student agency
Avatar - Emel
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 14:52
Stalo... třeba s dodávkou s vlekem. Holt se zařadím za tím kamionem do pravého a jedu tam tak dlouho, dokud nemůžu kamion předjet. Výkonová rezerva se hodí, ale zrovna na dálnici se celkem dá žít i bez ní... jde spíš o to, jak komfortně to auto zvládá cestovní stotřicítku (nebo pokud chceš tak 120 nebo 150, každému dle jeho gusta).
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 18:34
Dovoluji si podotknout, že Lada 2107 má také motor 1,5 l (přesněji 1452 cm3). ;-)
Avatar - Barrichello
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 14:04
Jinak ten fusion sem nějak nepobral, pokud tvrdíš, že 2007 Fusion 2,3 má horší zrychlení jak Fabia SDI či Oktávka SDI, tak ti doporučím abys to přestal hulit, ten matroš ti evidentně nedělá dobře.

2007 Ford fusion 2,3 - 160 HP, 8,1 s z 0 na 60 majlí >:D >:D >:D

Takže ti to opět nevyšlo a abysme sie zasmáli ještě víc, tak Lada 110 1,5 Liftback 69Kw má lepší zrychlení jak O1 1,6 74 Kw. Konkrétně 12,0 vs 12,6.

Bejt tebou bych ameriky vůbec nevytahoval, když to tvoje slavná šáde je na tom hůře jak Lada >:D >:D
Za 3,8 litru řepkové nafty na 100km
| 5. 2. 2015 15:46
1,9 sdi bola totálna zdochlina a to bez ohľadu na auto, v ktorom bola namontovaná
Avatar - Cuba66
Vnitřní prostor
| 4. 2. 2015 11:52
Teda nevím, všichni o tom píšou, že je to prostorový zázrak.
Já měřím 187cm, vážím 85kg a do auta se skládám jako pavouk :-), takže za mnou je většinou dost místa (jsem zvyklý sedět hodně na volantu a mít více pokrčené nohy). Ale v nové Fabii jsem se za sebe sotva nasoukal...
Vím, Rapid je jiná třída (nebo mezitřída), ale tam je to v pohodě, vejdu se.
Avatar - Ozzman
Vnitřní prostor
| 4. 2. 2015 12:04
Já jsem podobného vzrůstu a také jsem se za sebe do zadu nenasoukal. To zvládnu jakž takž až u auta nižší střední třídy a spolehlivě až od střední třídy výše. Otázka zní, do jakého auta B segmentu jsi se za sebe nasoukal? Mne se to nepodařilo ani v té i20, proti které je Fabie jen malým sousedem.
Avatar - Cuba66
Vnitřní prostor
| 5. 2. 2015 11:36
No člověče, do Yarise se vejdu v pohodě (teda v rámci třídy :-) )

P.S.: Jinak doporučuju vyzkoušet místo v nové Corolle, tam se vejdu a mám před kolenama pomalu 10 centimetrů místa...
Avatar - KANKUNEN
Dieslový tříválec musí být oproti TSI
| 4. 2. 2015 11:59
katastrofa. To by mě zajímalo, jak ovlivní tak zásadně kotouče vzadu u takového prcka brzdnou dráhu. Čím víc brzdíš tím více se zatěžuje předek a odlehčuje zadek. Pro představu si zatáhněte ruční brzdu na asfaltu, abyste viděli jak málo brzdí zadek a to nebude odlehčený.
Dieslový tříválec musí být oproti TSI
| 4. 2. 2015 12:23
Asi jde spíš o regulovatelnost pomocí ABS při plném brzdění. Kotouče umí ABS udržet na mezi přilnavosti a dostat z nich maximum co dokáže guma přenést na podklad, bubny se regulují podstatně hůře. Takže rozdíl tam bude, nakolik zásadní to by asi ukázalo jenom přesné měření.
Avatar - Blue Sun
Dieslový tříválec musí být oproti TSI
| 4. 2. 2015 12:29
Jen aby to nebyla optická past na lidi...
Dieslový tříválec musí být oproti TSI
| 4. 2. 2015 13:14
Myslíš, že ty kotouče u Fabie jsou jenom atrapa "aby to vypadalo" a za nimi se ve skutečnosti skrývají klasické bubny? V tom případě mají tu atrapu docela vymakanou.
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
Dieslový tříválec musí být oproti TSI
| 4. 2. 2015 13:30
Ne, myslím tím to, že reálný přínos je nula, hraje se pouze na notu "má to vzadu kotouče, py*o"...
Dieslový tříválec musí být oproti TSI
| 4. 2. 2015 13:38
No vždyť ti to nikdo nenutí, je to za příplatek. A reálný přínos určitě není nula, kdyby byl nula, tak ve WRC jezdí s bubny i na předku, protože ochrana brzd před bahnem a vodou je lepší u bubnů, kde je všechno schované.
Avatar - KANKUNEN
Dieslový tříválec musí být oproti TSI
| 4. 2. 2015 14:08
Trefa, když to musí stačit vzadu u naftového tříválce tak je to vhodné i pro závodní speciál vepředu.
Zvuk
| 4. 2. 2015 12:07
Vcelku by mě zajímal zvuk v kabině při 130km/h. S tříválcovým tdi to musí být slast >:D Vždy když stojím na semaforech hledám traktor a ona je to fabia nebo oktávka.
Avatar - JohnyCarWash
Zvuk
| 4. 2. 2015 12:24
Dobrý den,

nevím, jak to připadlo Davidovi, ale osobně s hlukem v kabině nemám problém. V otáčkách je motor přirozeně hlučnější, ostatně jako každý takový turbodiesel, ale v dálniční rychlosti není skoro slyšet :-)
Avatar - Katikakus
Zvuk
| 4. 2. 2015 12:40
Takze je odhlucneni od okolniho a aerodynamickeho hluku tak spatne, ze tento prebije i chrochtani motoru?
Avatar - JohnyCarWash
Zvuk
| 4. 2. 2015 13:20
Nesnažte se to pokaždé obrátit proti autu >:D. Fabia je celkově velmi dobře odhlučněná ;-)
Zvuk
| 4. 2. 2015 18:42
Na daný segment je odhlučnění lehčí nadprůměr, ale prostor pro zlepšení tam rozhodně je(s 1.2 tsi FIII jsem si zajel cca 300 km po dálnici) jako velmi dobré odhlučnění bych to nenazval protože pak nevím čím bych měl označit odhlučnění u prémiových vozů, ale zase Fabia je příměstské, městské auto, jak velikostí tak motory. Proto moc nechápu TDI motory u aut typu Fabia. Z příspěvku vašeho kolegy jsem si tam nějak domyslel, že při nízkých otáčkách, což bude při jízdě po městě většinou je motor hlučný.
Zvuk
| 4. 2. 2015 12:44
Jak psal kolega Honza, na dálnici byl zvuk v pohodě, motor však o sobě dával slyšet v nízkých otáčkách a než se dostatečně zahřál
Avatar - Rodrigo
Cena
| 4. 2. 2015 12:44
Dát potenciálně 453 tis.za auto typu Škoda Fabia (viz.testovaná verze) to chce pořádnou dávku vnitřního sebeklamu a emocí... 8-s
Avatar - simply never
sposob vykonania testu mi vadi
| 4. 2. 2015 13:01
1. Použité plasty jsou sice tvrdšího rázu, působí však hodnotně a jejich zpracování je velmi kvalitní. Námietka, jedna sa o ucelovu hru so slovickami - inde ako pri skode sa napise, ze plasty su tvrde a voci spracovaniu nemame namietky (ako by ste aj mohli, objektivne a meratelne kvalitu posudit neviete).
2. Trojice dospělých si ale na zadní lavici libovat příliš nebude. Námietka, jedna sa o ucelovu hru so slovickami - inde ako pri skode sa napise, ze to nejde, tu si iba nebudu "libovat".
3. Agregát ožije až kolem 2000 otáček a se stejným zápalem táhne někam k 4000 otáčkám. Námietka, nepresný a zavádzajúci údaj, nikto nevie ci je to nad 3000 alebo 3900 otacok.
4. Dlouhodobá spotřeba se nakonec zastavila na 5,6 litrech nafty na 100 km, po větším zajetí bude jistě dále klesat. Tovární údaje ve všech třech posuzovaných režimech totiž začínají trojkou.... Námietka, nezacina sa trojkou, nabada to na to, ze to je 3.9, ono je to 3.5. Rozdiel v spotrebe cez 2 litre. Inde sa to spomina, tu sa to preco nevypichne?
5. Ve srovnání s konkurencí je ale Škoda Fabia s 1.4 TDI (77 kW) velmi výhodnou koupí, takto silný turbodiesel neumí za danou cenu nikdo jiný nabídnout. Námietka, Fabia s s 1.4 TDI (77 kW) je subjektivne nevýhodna kupa, testovane auto stoji cez 450 tis. CZK, o holote sa nebavime, konkurentov (vacsich, silnejsich, kultivovanejsich, s vacsim kufrom je kopec - vid diskusia).

Na zaver otazka: Je alebo nie je pravda, ze auta istej znacky dostavate nacipovane?
Avatar - Ozzman
sposob vykonania testu mi vadi
| 4. 2. 2015 13:07
1.
I když jsem většinou první, co to tady vyřvává, když je špatně interiér, tak zde musím souhlasit s testerem, protože i přes tvrdé a levnější plasty je interiér dobře zpracovaný. On je lepší a horší plast. Podívej se na jejich povrchovou úpravu a strukturu. Krásný příklad je právě srovnání Fabie s i20

2. Každému snad musí být jasné, že do B segmentu se 3 dospělí dozadu vměstnají jen nouzově

5. 450 tisíc stojí testovaný vůz, základ v nejvyšší výbavě stojí 380 tisíc.
Avatar - simply never
sposob vykonania testu mi vadi
| 4. 2. 2015 13:13
1. tu je zjavne lepsi plast "posobi hodnotnejsie". O povrchovej uprave sa nehovori.
2. nielen do B segmentu, cestovat traja vzadu v superbe (normalne postavy) 500km tiez nie na sirku "libovat si".
5. Konkurentov je vela, o holote sa nebavme.

Vseobecna poznamka na zaver: mne sa koncepcne fabia (ano ja som tak nejak prirodzene za TSI) paci, ale co sa mi rozhodne nepaci, je test kvality "seminarka z marketingu" na strednej skole.

To uz radsej Vavurku, ci Veverku ci ako sa volal, u toho aspon citatel vedel, ze aha bude test Renaultu, tak vsetci vedeli, ze ho zhajzluje, keby si aj sam benzin vyrabal a aha, bude test skodovky, bude to milenecka poezia navrch houbickami stesti dopovana, proste vzdy to bol ulet, zabavit som sa ale vedel vzdy. Tu je to aha, test skodovky - klaniame sa ti.
sposob vykonania testu mi vadi
| 4. 2. 2015 18:42
vdyť ti píše cena NEJVYŠŠÍ VÝBAVY je 380tis. napiš prosím tě tu spoustu výhodnějších konkurentů v podobné výbavě ve stejném segmentu se stejným nebo podobným motorem.
Mě se vždycky líbí že všechno začíná a končí u plastů..... Když jsme si novou fábku proklepávali v práci tak mě příjemně překvapilo to kompletní zaplastování spodku podlahy.(tady ale nevím jestli to je standard) Navíc když jsme ji rozebrali tak nás celkem překvapilo jak na rozdíl od konkurence (i v rámci koncernu a škody) je na spoustě prvcích uveden vin kód. což celkem určitě přidělá dost práci zlodějům a dalším přestrojovačům aut. např. je vyražen v kovovém oku bezpečnostních pásů, atd. o tom se holt moc nepíše.
mimochodem měli jsme tuto motorizaci a na pohodu sedalo normálně jezdit kolem 4,5 litrů. šetřílkové by to určitě dali ještě o dost míň.
tornádo
| 4. 2. 2015 13:03
jediné tornádo vidím na bankovním účtu...dát 400 000 Kč za ne úplně kultivovaný tříválec to chce opravdu lásku k značce :no: :no: :no:
Avatar - Barrichello
tornádo
| 4. 2. 2015 13:13
>:D >:D >:D

Spíš procházku kolem stavebnin v půl šestý ráno když skládaj cihly a jedna omylem přistane na hlavě dotyčného >:D
Fabia III z malých aut nafta mizí úplně, ale moc to tu nepat
| 4. 2. 2015 14:21
1.4TDI pro vás asi v dnešní době nebude správná volba.
Co je to?
| 4. 2. 2015 15:42
Smrdí to, chrochtá to, je to líný, skoro širší než delší a není to prase.
moderní nafťák ???
| 4. 2. 2015 17:07
Dříve jsem vlastnil 2 fabie s první generace - obě naftové. Reálná spotřeba šla málo kdy přes 5 litrů ( když jsem mu šlapal na krk po dálnici + klima ). Jinak vždy kolem 4,5 l. A to jsem s nima najel přes 300 000 km. Tak to mohu hodnotit.
A tenhle prý moderní motor bere v průměru 5,5 a na dálnici 5,7 ????? Možná až se zajede spotřeba trochu spadne, ale i tak je to tragédie. Byla by sranda počítat emise podle reálné spotřeby - rázem by euro 5- 6 šlo do kytek. A moje stařičká fabie ( která dnes dále těší nového majitele) by měla lepší emise než tyhle tříválcové ***....
Asi je rozumnější v případě Fabie jít to 1,2 TSI. :no: :no: :no:
Avatar - Ada je tady
moderní nafťák ???
| 4. 2. 2015 18:14
Nejrozumnější je koupit starší, ale málo jetou Fabii s motorem 1,9TDI
moderní nafťák ???
| 4. 2. 2015 18:32
To, že to jsou starší Fabii s motorem 1,9 TDI , nemusí nutně znamenat, že jsou špatné. ... to není tvůj koníček, potom koupě dobré starší auto 1,9 TDI bez DPF je to nejrozumnější řešení :yes: , ale nafta proste smrad z výfuku, takže za autem nebyl žádný kouř, zápach ano.
Avatar - simply never
moderní nafťák ???
| 4. 2. 2015 18:56
Ahoj Rendik, som rád, že pises. Máš absolutnu pravdu, Mám jednu na predaj. R.v. 06, 25 tis. km, jazdena doktorom. Plyšové koberceky, pravidelne meneny vonny stromcek. Cena 30 000 CZK. Auto je u brata v Belgicku. Ak mi das palec hore, ved to je najrozumnejsie, pridam k autu zabku na nafukovanie.
moderní nafťák ???
| 5. 2. 2015 15:48
fábiu s 1,9tdi si kupoval, lebo si na nej chcel málo najazdiť >:-[]
moderní nafťák ???
| 5. 2. 2015 18:39
Ha ha, "starší, málo jetá Fabia 1.9 TDI?!" >:D >:D >:D Možná tak ve firemním muzeu. No, záleží ale na tom, jestli těm údajům o ujetých km, uvedeným v bazarech uvěříš >:-[] >:-[] >:-[]
Usporne TDI
| 4. 2. 2015 18:35
Citovanie z clanku:
Velkou předností turbodieselů je nízká spotřeba, což platí i pro 1.4 TDI. Ve městě lze jezdit kolem šesti litrů na 100 kilometrů, jízda na okreskách znamená 5,5 litru, dá se však snadno dostat i k hranici pěti litrů. Na dálnici si tříválec řekl o 5,7 litru na 100 kilometrů. Dlouhodobá spotřeba se nakonec zastavila na 5,6 litrech nafty na 100 km, po větším zajetí bude jistě dále klesat. Tovární údaje ve všech třech posuzovaných režimech totiž začínají trojkou...

Pan redaktor toto je nieco prevratne ?

Zabiehal som Seat Leon 1,2 TSI 77kW (EA 211) pocas zabehu (nesiel som po dialnici a nejazdil kratke poskakovacky po meste) a priemerna kombinovana spotreba sa pohybovala mimo mesta od 4,8 - 5,5 jazdil som na predpisy.
Mimo mesto sa bezne da ist 5-5,5 bez obmedzovania 95-100km/h tacho.
;-)

Inak nechapem zmysel TDI pre firmu aj tak to po 3-5 rokoch davaju prec teda ak to auto ma najazdene 150-180tkm, to sa im ledva vrati. Ked Fabiu tak benzin.
Usporne TDI
| 4. 2. 2015 18:39
:no: TDI :no: takže diesel už padá,
:yes: TSI :yes: navíc je s benzínem lepší svezení i hezky spotřeba :-!
Avatar - rohYpnol
Usporne TDI
| 4. 2. 2015 19:20
diesel v autech této kategorie je pouhý evropský automobilový omyl.

I když existují vyjímky, třeba Fabia RS měla své jedinečné kouzlo ;-)
Avatar - rohYpnol
Manipulace s jemnocitem mistra
| 4. 2. 2015 19:15
O tom, že Fabia je povedená, nemá smysl nějak dalece přemýšlet. Design byl všeobecně přijat kladně, koncern se z problémů minulé generace dost zřejmě poučil a tak tu opět máme generaci, o které se vyplatí uvažovat.

Jenže některé informace v testu jsou myslím, jemně podprahové. Třeba výrazně navýšená šířka o 9 cm. No jo, jenže 6 z nich šlo na úkor zrcátek, a o tom už se v testu nikdo nezmíní.

Když už nelze vyzdvihnout hodnotné materiály, rázem je hodnotné alespoň zpracování...

Výborný 1.4 TDI? No když se podívám na srovnání s dieselovou konkurencí, pak možná. Jenže pokud porovnám s 1.2 TSI 81 kW, je tento traktor naprosto zoufalý. Proč?

- nižší výkon
- výrazně vyšší cena
- 5kvalt místo 6kvaltu
- turbodíra do 2tis. ot.
- schází jeden válec
- horší kultura chodu a zvuk obecně
- a bohužel to nejdůležitější - velmi podobná spotřeba...

Ano, při vysokém kilometrovém proběhu možná může nastat jeho smysluplnost, ale kdo si koupí Fabii na to, aby v ní trávil půlku pracovní doby denně?

Taktéž jsem nepochopil zmiňování absence 2-zónové klimy jako důsledek šetření. FAbia snad NIKDY neměla 2-zónovou klimu, vždy pouze jednoduchý Climatic. A u konkurence taky nevím, že by někdo měl 2-zónovou. Tedy, jsme snad ve třídě malých vozů, ne >:-[] ?
Manipulace s jemnocitem mistra
| 4. 2. 2015 19:34
Fabia měly tři druhy klimatizací (automatickou, poloautomatickou, manuální), ale nikdy dvouzónovou. Ve třídě malých vozů jsou nejčastější manuální klimatizace, takže už ten automatický Climatronic je celkem velké plus.
Avatar - rohYpnol
Manipulace s jemnocitem mistra
| 4. 2. 2015 20:13
měl jsem za to, že Fabie měly vždy jen Climatic, nikoliv Climatronic. Ale máš pravdu [odkaz]
Avatar - twistedTSD
Manipulace s jemnocitem mistra
| 5. 2. 2015 14:38
Ještě pro upřesnění, Fabia II původně neměla čistě manuální klimatizaci, ta až s faceliftem nahradila Climatic v rámci katování kostů (což je velká škoda). Climatronic byl k dispozici vždy.
Avatar - Petr07
Manipulace s jemnocitem mistra
| 4. 2. 2015 23:08
..... třeba naftový motor si koupí rád nějaký zemědělec a leje do toho naftu co mu zbyla z traktoru.
Manipulace s jemnocitem mistra
| 5. 2. 2015 18:42
S tou šířkou jseš vedle, to uváděné mezigenerační rozšíření +9 cm samozřejmě platí pro auta bez zrcátek. Že ovšem několik cm z těch 9 cm zabírají nové, více vystouplé vnější kliky dveří, to je fakt.
Ten motor je na smiech
| 4. 2. 2015 19:22
Už minulá generácia 1,4 TDI bolo šialenstvo. Sused mal firemnú Fabču a ráno keď to naštartoval tak mu kapota lietala dva centimetre do luftu. Neviem ako to bolo so spotrebou u predošlého motora ale teraz autor opäť perlil. Že nízka spotreba >:D 90k 1,5 dCi Clio leto 3,7, zima 4,2 v trojke. Ďalej legendárne sprevodovanie. To dokaže len koncern VW. Pri tých 1250 ot to musí byť úplná rozprávka, v cenníku môžu mať uvedené masážne sedačky v sérii >:D Gratulácia Škoda
A co kufr....
| 4. 2. 2015 19:59
Minulé generace fabie jsem si docela oblíbil, ale fascinuje mě jak se píše o velkém kufru.
V první generaci jsem metrem naměřil mezi podběhy 95 cm na šířku a hloubka ( od 5.dveří po zadní sedačky ) byla 68 cm. Výšku po plato už si nepamatuji. Vytáčí mě když při naprosto stejných hodnotách šířky a hloubky se píše o 330 litrech objemu ( s dojez. rezervou o 25l méně) a tenkrát psaly u mé fabie 260 litrů...... že by se nám ty litry nějak scvrkly ????
Jinak ale jako celek s TSI motorem to nebude špatné auto.
Avatar - _Karel_
A co kufr....
| 4. 2. 2015 20:09
To není nijak ojedinělý. Nový Mondeo má rozměry kufru velice podobný jako Passat, kufr Mondea 500l, Passat 650l.
Avatar - Ronault.
A co kufr....
| 4. 2. 2015 20:30
V tom je ta krása "matematiky", na začátku stejná čísla, ale výsledek jiný >:D Taky tam těch 330l nevidím.
Avatar - _Karel_
A co kufr....
| 4. 2. 2015 20:44
Škoda, že cihličky 20x10x5cm jsou pro novináře tak hrozně drahý. Změřit skutečný obsah kufru každýho testovanýho auta a porovnat s údajem výrobce by bylo velice zajímavý.
Já bych navrhoval složit se na ně a jsem ochoten koupit 5 cihliček. ;-)
A co kufr....
| 4. 2. 2015 21:03
Objem kufru nebude koncern určovat cihličkami, aby to bylo odpovídající realitě. Oni si jej nechají vygenerovat v nějakém modeláři, kde se objem určí z kdejakého záhybu, ve kterém by se neschovala ani octomilka :-)
Avatar - _Karel_
A co kufr....
| 4. 2. 2015 21:11
octomilka >:D :yes:
Avatar - Ronault.
Bravo TSI...
| 4. 2. 2015 20:31
a bravo downsizing. To je asi jediné co se dá říct k Fabii III 1,4 TDI, která je díky TSI motorům naprosto nesmyslnou koupí po všech stránkách.
Bravo TSI...
| 4. 2. 2015 20:57
Ve srovnání s TSi je nafta předražená, stále moc žere, málo jede, chrochtá, má DPF, má dražší servis, dražší povinné ručení, dražší havarijní pojištění, je těžší, má dražší akumulátor při výměně...
Avatar - rohYpnol
Bravo TSI...
| 4. 2. 2015 23:49
no vidíš, a přesto se beztak bude kupovat TDI víc než TSI (do firem). Podivný to národ český :*) ;-)
Avatar - Barrichello
Bravo TSI...
| 5. 2. 2015 01:06
Podivná to celá evropa, nemyslíš? >:D
Avatar - Blue Sun
Bravo TSI...
| 5. 2. 2015 07:12
Nejen do firem, stát bude totéž. TDI dovedu pochopit v dopravní firmě, kde je plno náklaďáků či autobusů a tím pádem mají svou výdejnu nafty a tankují si sami. Nebo v armádě, to je totéž. Ale jinde je to nesmysl.
Bravo TSI...
| 4. 2. 2015 21:04
Tohle už platilo i pro FII, kde jsem dlouho nechápal, jak může 1.6 TDI a 1.2 TSI žrát na okreskách stejně, což vzhledem k vyšší hustotě nafty znamená, že TDI mělo nižší účinnost. Až teprve na dálnici se projevila výhoda dieselu.
Dle statistik se v lednu prodalo 110 dieselových Fabií (424 benzínových). Třeba u Ibizy se diesel neprodal ani jeden, u Pola dva.
Bravo TSI...
| 4. 2. 2015 21:09
Je to tak. Jak se tady už psalo, vyplatí se pouze pro velké nájezdy, což málokterá soukromá osoba může splnit. Pro firmy cestující po republice (hodně po dálnicích) ale OK...
Mě to prostě nedá...
| 4. 2. 2015 21:16
1.4TDI žere při 130km/h 5,7l/100km (pokud je to tacho, tak to bude max 125km/h), 3.0TDI žere při 130 tacho (128 real) 6,3l/100km. Je opravdu 0,6 ospraveditelné pro mlátící tříválec o objemu hrnku na kafe?
Avatar - _Karel_
Mě to prostě nedá...
| 4. 2. 2015 21:22
Chtěl bys do Fabie 3,0TDI? :-O
Jinak ne, že bych nesouhlasil.
Mě to prostě nedá...
| 4. 2. 2015 21:27
Pokud by to šlo, tak ano. Spotřeba by mohla jít ještě níže díky nízké váze a prodloužení převodů. Jen by se to auto při prudkém brždění asi převrátilo.
Avatar - rohYpnol
Mě to prostě nedá...
| 4. 2. 2015 23:56
a to jsi ještě neuvážil hmostnost, že taková Fabia 3.0 TDI by stále byla výrazně lehčí než (A6?) s 3.0 TDI, takže by to nebylo těch 6,3, ale možná dokonce i míň než těch 5,7 >:D :*)

Jinak ano, stojí to za to. 1.4 TDI bude v nižších rychlostech výrazně úspornější, je výrazně výrobně levnější, má mnohem menší provozní náklady. Ano, downsizing stále stojí za to.
Mě to prostě nedá...
| 5. 2. 2015 07:38
"Spotřeba by mohla jít ještě níže díky nízké váze a prodloužení" Na 5,7 nebo i 5,5 se dá s 3.0TDI dostat klíďo na okresce (v tom těžším autě), ale je mi jasné, že 1,4TDI bude o něco úspornější.
Mě to prostě nedá...
| 5. 2. 2015 15:54
Plus mínus 100kg nemá na dialničnú spotrebu žiaden významý vplyv. Prevody tohto 3 valca sú už aj tak hodne dlhé (povedal by som, že až nezmyselne)
Avatar - Petr07
Mě to prostě nedá...
| 4. 2. 2015 23:10
Když už 3.0 tak V6 v benzínu. 3.0TDI se do auta tohoto typu vůbec nehodí.
Mě to prostě nedá...
| 4. 2. 2015 22:48
Výrobci aut se inspirovali trendy z říše domácích mazlíčků, čím menší tím lepší. I finančně to vychází líp, jen tři válce všechno miniaturní= málo spotřebovaného materiálu. A ty kecy o miliardách eur na vývoj jim nežeru, když ten motor rozeberu bude to pořád stejný jako tdi před 10 lety. Dnes je zaměření aut čistě spotřební a péči vyžadují větší než stará auta. Spotřeba u velkých sedanů v reálu se prakticky nezměnila za posledních 15 let( bráno u 8 a více válcových motorů), ale papírově jsme na třetině...
Mě to prostě nedá...
| 5. 2. 2015 15:52
citujem z nedávneho testu Audi A6 s trojlitrovým dízlom na tomto webe

"Co se týče spotřeby, pak jsme ve městě naměřili 8,5 až 10 litrů na sto kilometrů, na dálnici 7,5 l na 100 km a při klidné jízdě se dá jet i za méně než sedm litrů. Průměr lehce svižnějšího testovacího týdne činil devět litrů na 100 km. To samy o sobě nejsou špatné hodnoty, "

žiadnych 6,3 nevidím ;-)
Mě to prostě nedá...
| 5. 2. 2015 19:18
Já je vidím více než pravidelně na displeji PP (v recenzi je také hodnota z PP).
Avatar - Petr07
:-))
| 4. 2. 2015 22:54
Fíííha diesel se vyplatí po 160 000km. To je fakt výhodné si jej koupit. :-)

Chybí mi v testu srovnání s i20.
Avatar - rokyta.p
tdi x tsi
| 5. 2. 2015 00:36
Já raději tdi do kombíku. Hatch je malý mrštný, tedy tsi. Ale auto je to moc pěkné, škoda že není 1.4tsi a 1.6tdi
Avatar - rimow11
1,4TDI
| 5. 2. 2015 09:06
ten motor je dobrý prepadák :-)
Pár poznámek
| 5. 2. 2015 18:48
V této diskuzi jsem si přečetl řadu nářků na nijak zázračnou spotřebu nové Fabie TDI ve srovnání s předchůdkyněmi. To ale přece není vůbec žádné překvapení, je všeobecně známé, že nové diesely s filtry pevných částic ve výfuku (na motor mají účinek, jakoby byl výfuk připozacpaný) mají zákonitě výrazně vyšší apetit.
Jinak souhlas, jediné slabší místo na jinak super povedeném vnějším designu Fabie III jsou příliš velké světlomety.
Ano, i podle mé zkušeností je za vyšším řidičem ve Fabii III místa pro nohy dost málo, ale tak to je přece skoro u každého auta této třídy. Kdo chce citelně delší interiér s dostatkem místa pro nohy zadních dospělých pasažérů, může zvolit Rapid s výrazně delším rozvorem.
twingo vs. fabia
| 6. 2. 2015 08:14
pozeram, ze twingo ma v diskuzii skoro 230 prispevkov a fabia len 203. Ked zoberieme, ze skoda je lokalna znacka a renault len predava, dobry vysledok.
Uz by to chcelo facelift
| 6. 2. 2015 11:09
Ked ta kraska isla oproti mne v cervenej s prevoznymi znackami, mierne ufulana z nasich skvelych ciest, tak vyzera ako garazbastl s LED svetlometmi z tuzingshopu. Dost zle.

Na margo motora je zaujimave, ze v prvych dojmoch jazdil uzasne, plynuly zatah, kultivovany....a zrazu vytriezvenie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku