Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia 1.4 TDI (77 kW) – Kdo šetří, jezdí za tři

Škoda Fabia III sází především na tříválcové motory. A to jak zážehové, tak vznětové, jejichž nabídku tvoří dvě výkonové varianty 1.4 TDI. Vyzkoušeli jsme tu silnější se 77 kW.
Zpět na článek
4. 2. 2015 10:16
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 2. 2015 11:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 2. 2015 11:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 2. 2015 10:36
4. 2. 2015 10:38
4. 2. 2015 11:25
4. 2. 2015 17:28
4. 2. 2015 11:43
4. 2. 2015 17:31
4. 2. 2015 18:00
4. 2. 2015 20:17
4. 2. 2015 22:03
4. 2. 2015 10:49
4. 2. 2015 10:49
4. 2. 2015 10:59
4. 2. 2015 11:22
4. 2. 2015 11:32
4. 2. 2015 11:39
4. 2. 2015 11:44
4. 2. 2015 12:01
4. 2. 2015 12:06
4. 2. 2015 13:25
4. 2. 2015 13:32
4. 2. 2015 13:40
4. 2. 2015 14:23
4. 2. 2015 20:20
4. 2. 2015 11:36
4. 2. 2015 23:57
5. 2. 2015 08:58
4. 2. 2015 11:39
4. 2. 2015 11:45
4. 2. 2015 11:54
4. 2. 2015 12:01
4. 2. 2015 12:13
4. 2. 2015 12:15
4. 2. 2015 12:26
4. 2. 2015 12:29
4. 2. 2015 12:39
4. 2. 2015 12:55
4. 2. 2015 11:24
4. 2. 2015 12:07
4. 2. 2015 12:24
4. 2. 2015 12:40
4. 2. 2015 13:20
4. 2. 2015 18:42
4. 2. 2015 12:44
4. 2. 2015 13:03
4. 2. 2015 15:42
4. 2. 2015 18:35
4. 2. 2015 20:31
5. 2. 2015 00:36
5. 2. 2015 09:06
5. 2. 2015 18:48
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 10:09
ergonomie a motor
Nebudu se vyjadřovat k jednotlivým ovladačům, protože to není nic objevného, co by jiné vozy koncernovu neměly, ale co ta řadicí páka? Při mém posazu nejníže, jak to šlo, jsem se musel nahýbat, abych utopenou krátkou řadicí páku vůbec chytil. Tohle mi přijde jako velký ergonomicky omyl, který předchozí Fabie nemela.

Dále zminujete levné plasty (ano, je jich tam požehnaně) a hlavně výplně dveří ( také souhlasím), ale madlo, alespoň u řidiče je obšito látkou, nebo u testovaného vozu tomu tak nebylo ( z fotek to vypada, že ano)?

Motor : Mohu poprosit o srovnání s legendárním silákem 1.9TDI 74kw , kterým byla vybavována Fabie I. generace a s tak lehkým autem si doslova hrál ( včetně toho, že se s Fabii daly tahat i těžší přívesy), myslím, že jeho spotřeba běžně šla pod 5 litrů ( mne teda moc ne:D). Je mi jasné, že kultivovanost je dnes jiná liga a hlavně i podvozek, který vás nevyklopí v první zatáčce >:D

Dále by mne zajímalo srovnání s prvním třívalcovým 1.4TDI 55Kw, který byl také živým společníkem na cestách a v 2 lidech uděloval autu solidní dynamiku.

Děkuji :-) P.s. 3 a 1/2 hvězdy je docela malo ne? Je to TOP Fabie... nebo jste započítavali tentokráte cenu?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
4. 2. 2015 11:26
Re: ergonomie a motor
3,5* vidím spíš na naftový motor, který prostě ve srovnání se silnějším TSI musí nutně minimálně půl, spíš ale celou hvězdu ztratit.
Avatar - dal
4. 2. 2015 11:40
Re: ergonomie a motor
Bohužel TOP je jen ta cena!
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 11:51
Re: ergonomie a motor
Ale ano, je to drahé, ale když tu byla Octavia 1.2Tsi za 800 tisíc, tak se taky nekoukalo na cenu a zrovna Fabia s tímto motorem a kombikem je celkem schopne auto na časté ježdění po městě a okolí, třeba pro zásobovače, kteří nevozí velké množství věcí.
5. 2. 2015 18:21
Re: ergonomie a motor
Co se týče špatné dosažitelnosti řadicí páky, podle mých zkušeností to u Fabie II bylo ještě horší, protože měla přední sedadla ukotvené výše.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 2. 2015 10:16
Cena + motor + spotreba = nezmysel
Plne vybaveny Yaris Hybrid stoji 400 tisic Kc - to je menej ako tato Fabia s automatom.

Yaris ma nizsiu spotrebu (podla Sprintmotoru 4.8 litra) - z provnavacky ale podozrivo vypadol.

Aky racionalny dovod moze mat ktokolvek na kupu tejto Fabie?
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 10:25
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Tahle Fabie přeci nemá automat a stojí o 50 tisíc méně. Nevidím důvod kupovat Yaris Hybrid, navíc tohle TDI pujde hlavne v kombiku do firem.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 2. 2015 11:07
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
"V testované vrcholné verzi Style stojí pětidveřový hatchback 379.900 korun."

Takze nie 50, ale 20 tisic.
4. 2. 2015 13:19
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
To nic nemeni na faktu, zes to napsal blbe >:D
Avatar - plzenaak
4. 2. 2015 10:34
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Jel jsi někdy s Yarisem Hybrid?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
4. 2. 2015 11:09
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Irelevantna otazka.
Avatar - Dinar
4. 2. 2015 12:39
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Přesně tak, auta je třeba zásadně srovnávat z tabulek a obrázků. >:-[] :no:
4. 2. 2015 10:40
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
i kdyby, všechno není jen o něčí "racionalitě"... třeba někomu se to auto prostě líbí, tak si ho koupí nebo má škodovky rád ad.

off-topic, za pár let se tu bude někdo možná ptát(snad ne), jaký je racionální důvod pro koupi auta s volantem... , když prostě někdo rád řídí, tak si nějakého robota asi nekoupí a sáhne raději po jakémkoli možném autě, ještě s volantem :-)
4. 2. 2015 11:01
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Megane Grandtour 1,5Dci 95k za 354 tis a je to tišší čtyřválec a velmi spolehlivý,co víc dodat ;-)
Avatar - eXp10it
4. 2. 2015 22:42
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Řiďte se heslem Japonec až nakonec a autem nebudete nikdy zklamaný. Příšerná ergonomie dělaná pro malinkaté šikmooké mužíky nám normálně rostlým evropanům dělá problémy prakticky v jakékoliv Toyotě. A jejich pověstná spolehlivost je instantně sražena příšernou kvalitou a absencí smyslu pro dokonalost. Ač nemám škodovku rád tak volbu vozu jakékoliv kategorie značek Toyota versus Škoda by u mne na celé čáře škodovka vyhrála.
Avatar - _Karel_
4. 2. 2015 22:58
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Od někoho, kdo tvrdí "Spolehlivost je v případě Japonců jen dobře cílený marketing" výborná rada. No, japonci mají štěstí, že jim ten marketing ve svých statistikách zdarma poskytují i evropané.
Avatar - eXp10it
5. 2. 2015 12:08
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Však je. K čemu mi je spolehlivé auto za milión, které není kvalitní a po čtyřech letech začne hnít nejen z venku ale i zevnitř (RAV4 2007, koupena nová, v 2011 odlupující se šupinová rez z lyžin sedaček, ovládání víka nádrže uhnité že skoro odpadalo). Japonci jsou mistři koroze, ty auta hnijou už na výrobní lince. Když se mi v roce 2012 v zatáčce samo střihlo ukotvení totálně prorezlého zadního stabilizátoru tak jsem jí dal sbohem.

Co si teda myslet o špičkové spolehlivosti v kontrastu s absurdně nekvalitními materiály? Mě napadá jen zdařilá marketingová strategie.

Když už tuhle zkušenost odskákala moje peněženka tak se s touhle zkušeností rád podělím s ostatními abych měl čisté svědomí. Pokud si chcete koupit nebo už jste si snad pořídil Japonce tak vám přeji hodně nezkorodovaných kilometrů...
Avatar - _Karel_
5. 2. 2015 16:28
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Nepopírám, že někteří japonci(např. Mazda) mají problém s korozí. Ale to, co říkáš ty (upadající díly po pár letech) mi přijde jako extrém, nic typického. Sám preventivně zvažuji u japonce nástřik spodku.
Není to nic, na co by mohli být pyšní, ale shazovat kvůli tomu celkovou spolehlivost, a kór šmahem u všech japonců, to mi přijde takové- Marošovské.
Avatar - eXp10it
5. 2. 2015 22:16
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Ještě jednou. Neshazuji kvůli toho spolehlivost japonců. Ta je skvělá. Ale spolehlivost si někteří lidi (jako jsem byl do nedávna já) mylně spojují s kvalitou. Koroze uvnitř vozu, rozpadající se díly a další šlendrián to byla na mě taková zrada, že jsem se vrátil zpět k německému výrobku a ta RAV4 ve mě zanechala nejen pachuť k Japoncům ale i k celému segmentu SUV...
Avatar - trapid
5. 2. 2015 22:54
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Koroze japonců mě taky šokovala a stále šokuje.
Před dvěma léty jsem při obměně auta uvažoval o Impreze v dehtu. To auto se mi moc líbilo. Čekal jsem tehdy na manželku u obchoďáku a jedna Impreza tam stála.
Tak jsem vysedl z auta a šel ty tvary obdivovat z blízka.
Jaký to byl šok, když jsem viděl puchýře koroze na viditelných místech karoserie u tehdy tříletého auta 8-s .
Nejprve jsem tomu nemohl uvěřit, ale pak se mi z toho doslova udělalo špatně a Imprezu jsem okamžitě škrtnul ze seznamu kandidátů.
Avatar - _Karel_
6. 2. 2015 06:46
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
Ok.Věta :spolehlivost jap. je jen marketing" zní jinak, ale s tímhle se dá souhlasit.
Avatar - JDM
4. 2. 2015 23:50
Re: Cena + motor + spotreba = nezmysel
>:D >:D už to nehul
4. 2. 2015 10:28
Spotreba je hrozne vysoka
Velkou předností turbodieselů je nízká spotřeba, což platí i pro 1.4 TDI. Ve městě lze jezdit kolem šesti litrů na 100 kilometrů, jízda na okreskách znamená 5,5 litru, dá se však snadno dostat i k hranici pěti litrů. Na dálnici si tříválec řekl o 5,7 litru na 100 kilometrů. - to ze je prednost? ved to je veeeela.
Jazdim 1,6 e-Hdi, auto je cca. o 200 kg tazsie - vmeste v pohode 5,5, na okreskach 4,0 - 4,7, a to pri tych 4,7 prekracujem povolenu rýchlost a casto predbieham....
Na 77kw diesel v malom aute s tak nizkou hmotnostou strasne vysoka spotreba!!!
Rozbalit vlákno
15
4. 2. 2015 10:42
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Za tuhle spotrebu jezdi auta o tridu vetsi, tezsi a o tridu vykonejsi. koncernove diesly jsou bida. Asi budou vyrobne levne, kdyz jsou tak zaostale. Koncernu jde hlavne o to vydelat a to asi funguje ;-)
Avatar - aproximus
4. 2. 2015 10:53
Re: Spotreba je hrozne vysoka
třeba ještě není motor pořádně zajetý...
4. 2. 2015 10:55
Re: Spotreba je hrozne vysoka
V minule generaci mel spotrebu cca 5,4l. Motor je to stejny, aerodynamika porad stejne bidna, takze spotreba bude cca stejne spatna ;-)
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 10:59
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Psali, že je to nový motor... tak jak? >:D
4. 2. 2015 18:50
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Potom je to jeste horsi >:D S touhle spotrebou bych se stydel tomu rikat novy motor >:D Asi bylo cilem jen zlevnit vyrobu >:D
Pak je tu otazka kolik je tam toho noveho, moc toho asi nebude. Znaceni asi nove bude, to asi jo, to asi muselo byt >:D
Avatar - Typhoon
4. 2. 2015 19:28
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Holt žijeme v šílené době, kde pokrytectví je největší přednost. Papírově spotřeba úžasná a v reálu horší, než dřívější a přitom výrazně silnější motory. Toto je ten pokrok a snaha o menší zatěžování přírody? Před týdnem jsem jel se služební Octou II FL dvoulitr diesel a na dálnici Jihlava - Ostrava a zpět jsem měl při svižné jízdě průměrnou spotřebu 5,3 l/100 km.
Je mi z toho smutno... :-(
Avatar - Barrichello
5. 2. 2015 01:10
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Řešení je jednoduchý - nekupovat to >:D
5. 2. 2015 21:27
Re: Spotreba je hrozne vysoka
pripajam sa... neda mi nezareagovat na udavane hodnoty spotreby. to si snad redaktor robi srandu ??? to je absolutny prepadak tento motor, absolutny prepadak .... ked 320xd vie jazdit za 5,8 litra, vazi 1600kg a stovku da za 7,4.. tak toto prditko s 1.4 mrtvym dieslikom vie jazdit po dialnici za 5,7 ??? WTF WTF WTF ? tak neobjektivny nazor redaktora sa nevidi, toto mali zvozit pod ciernu zem. Toto musi jazdit za 4 inak je to *
5. 2. 2015 10:19
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Koukám,že jsi fakt odborník na techniku a auta vůbec.Proč sem vůbec píšeš,když se v tom nevyznáš??? :-O :-O
Avatar - oliver_sk
6. 2. 2015 21:46
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Samozrejme, ze je to novy 3 valec - zaklad z 1,6 TDI system common rail - CR a povodny 3 valec do roku 2010 mal zaklad z 1,9 TDI system pumpa dyza - PD. V kazdom pripade aj tu podla testu bude problem trochu vyssia hlucnost.

Ta spotreba v teste je taka, aka je, ale v prevadzke bude urcite nizssia. Pri povodnej 1,4 TDI,(do roku 2010) bola spotreba v testoch vysoka a realna je nizssia - doslova papierova. Fabia 1,4 TDI pri prevadzke mimo mesto dosiahne bez problemov spotrebu pod 4l/100 km(papierova 4,2) a dialnica do 5l/100 km - plne auto na dialnici max 5,5l/100km a vyssiu spotrebu to ma len s privesnym vozikom pri jazde v meste asi 6l/100 km.
Fabiu 1,4 TDI 51 kW combi som mal od roku 2008 a tento mesiac som ju predal. Ziadna porucha, len drobnosti a veci riesene v zaruke, najazdenych 127 000 km a jedine co mi vadilo bol zvuk 3 valca. :-|
4. 2. 2015 11:31
Re: Spotreba je hrozne vysoka
S touhle spotřebou bude reálně v takto malém autě jezdit jakýkoli tříválcový benzín od konkurence...
Avatar - dal
4. 2. 2015 11:33
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Všechny ne ale 1,2 od PSA určitě.
4. 2. 2015 13:20
Re: Spotreba je hrozne vysoka
1,2i od Nissanu rozhodně...
4. 2. 2015 14:06
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Tak lepší motor 1.2TSI hezký spotřeba s dynamikou než dieselové 1.4 TDI se jednoznačně nevyplatí.
25. 7. 2015 14:54
Re: Spotreba je hrozne vysoka
Mám Fabii III Combi 1.4TDI 77kW a zatím 5000km a jezdim s ni se snahou o usporu za 5.2 dle pocitace cca 5.7 real. Je to jen o par desetin mene nez se Superbem Combi 2.0TDI DSG. Na Fabii mam take 215mm pneu, tak se na papirove hodnoty merene na 185mm neda dostat. Kdyz jedu poklidne z Dejvic na Zlicin a zpet dostanu se i na 7 litru na sto! Naopak kdyz co nejvice vyuzivam setrvacnost, a drzim mimo mesto tacho na 100km/h tak se spotreba na dlouhe trase dostane i na 3.5l dle pocitace.

Prvni metry je zvuk otres, pak uz neni slyset, kdyz jsou zavrena okenka. Na plny plyn slyset je, ale zvuk nezni spatne.

Dlouha tezka druha rychlost je jak trojka v jinem aute, chce to zvyk, zvykl jsem si az po 4 tisicich km. Petka na dalnici drzi na tempomat rychlost od 100 vyse kopec nekopec. V Nemecku neni problem dostat tacho nad 200km, ale predjizdeni na okreskach zadna slava.

Komfort ujde i na 17" kolech a eko tlaku. Prostor tak akorat. Kufr je pod platem velmi vysoky.
Avatar - lamal
4. 2. 2015 10:36
Fóbka
Nie je to zle, ale montovat do auta v tej cene s 20 000kc priplatkom za TDI len 5 stupnovu dlhu prevodovku to je fakt des...

na okreskach 5,5l to je moc... dialnica OK, mesto ujde, ukresky mali byt okolo 4
Rozbalit vlákno
8
4. 2. 2015 10:38
Re: Fóbka
5kvalt je tam kvuli papirovym emisim a spotrebe a aby se usetrilo pri vyrobe. Skoda bude od pristi generace konkurovat Dacii ;-)
4. 2. 2015 11:25
Re: Fóbka
Myslel jsem ze uz ji konkuruje od uvedeni Ritiga, Ropidu, nove Octy a Fobie
Avatar - Hittman
4. 2. 2015 11:43
Re: Fóbka
Okrsku jsem dal s O2 a 1,9 TDI 77kW kolem 5ti litrů (pod i nad cca dvě deci), takže také postrádám výhodu tříválce v malém autě se spotřebou 5,6 litru....? Někdy mi příjde, že čím vyšší EURO norma, tím vyšší spotřeba. Není se ani čemu divit, když tam mám EGR ventilky, rekuperaci výf. plynu, katalyzátory, filtry, atd, že se motor ani nemůže nadechnout a vytlačit z něho výfukové plyny je jako tlačit přes zašpuntovaný výfuk...
Avatar - lamal
4. 2. 2015 17:31
Re: Fóbka
ja s Golf variant 4 1,9tdi 90ps robim bezne mimo mesto 80-85 km/h za 3,7l bez snahy... sice mu nestojis na krku ale ani nebrzdis premavku medzi mestami v pohode medzi 80-90... a to je spotreba mnohokrat overena ak sa potrebujem lacno previezt tak jedine na starej 1.9
Avatar - habanero1
4. 2. 2015 18:00
Re: Fóbka
Taky se mi ta spotřeba na okreskách nezná... Tak lehké auto musí jezdit za 4,5 max při klidném ale ne pomalém tempu
Avatar - Ronault.
4. 2. 2015 20:17
Re: Fóbka
A ejhle kdo se tady po dlouhé době objevil. Jinak ano, tohle mi příjde jako hodně velká spotřeba... 8-s
Avatar - lamal
4. 2. 2015 22:03
Re: Fóbka
sledujem pravidelne, vynimocne sa zapajam... to vies nebavi ma tu sa s niekym dotahovat, zerie to moc casu :-)
4. 2. 2015 10:46
Nesmyslnost motoru
Je nesmysl do takovýho malýho a lehkýho auta cpát naftu.. Chápu, že to škodovka udělala kvůli firmám, který toho nakoupěj hafo do flotil, ale ten motor v tak malym autě nemá co dělat. Určitě je lepší volbou jakýkolii TSi a do města nenáročným řidičům vpohodě stačí ten litr...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Đawson
4. 2. 2015 11:13
Re: Nesmyslnost motoru
Souhlasím, ale podívej se na tabulku srovnání, všechna malá auta tam jsou s naftou a všechna za nesmyslné ceny. Však soukromník si do takových aut koupí jen benzín
4. 2. 2015 17:26
Re: Nesmyslnost motoru
Nevím k čemu bude firmě auto s naftou, když si vykáže 3,5l a reálně bude jezdit za 6...
Avatar - _Karel_
4. 2. 2015 17:39
Re: Nesmyslnost motoru
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
4. 2. 2015 17:43
Re: Nesmyslnost motoru
Firmu snad rozdíl mezi papírovou a reálnou spotřebou netrápí, ne? Do účetnictví dáš normálně doklady za benzín nebo výpis z CCS a hotovo...
4. 2. 2015 19:28
Re: Nesmyslnost motoru
I ve flotilách je většina Fabií v benzínu.
4. 2. 2015 10:49
spotreba
inu je-li spotreba na okreskach skutecne nejakych 5,6 litru tak pro me jen potvrzeni o nesmyslnosti tohoto motoru.
Mam starsi 1,2 TSI 63kW v tezsim Roomsteru, a prumernou sporebu mam kolem 5,8-5,9 a to ho nijak moc nesetrim, u tohoto maleho dieselu bych ocekaval maximalne 4,5 spis min.
Mno nic, komu prijde priplatek silenych 60 litru jako dobry napad tak hura do nej, ale asi jich moc potkavat nebudeme, toz uvidime...
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2015 10:49
sedáky
jak škodovku nemusím, tak musím ocenit přední sedačky s parametry vozů téměř luxusních tříd, délka 52cm je na pochvalu, ke spotřebě radši nic, no a je jasný, že do takovýhlě autíčka patří benzín, co se designu týče, tak z důchodcovského stylu se stal téměř trhák mladé generace, jako nikdy bych to nechtěl, ale objektivně :yes: >:-[]
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 10:59
Re: sedáky
Sedačky jsou opravdu dobré, stejně jako volnat.. zbytek interiéru je skoro lowend, ale dobře slícovaný :-)
Avatar - Emel
4. 2. 2015 11:22
Re: sedáky
Až bude takhle vypadat lowend...

[odkaz]
4. 2. 2015 11:29
Re: sedáky
je to zase maximální výbava.. holobyt bude patrně horší,ale jo :yes:
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 11:32
Re: sedáky
Obrázek (nez si sahnes) top výbavy je hezký, ale jestli je Rapid lowend, tak Fabie má lowendove části karoserie a o tom mluvi i pan tester.Nic proti Fabii, povedla se a určíte patří dnes k tomu lepšímu ve světle třídě, ale škodovka to uměla i hodnotneji v minulých generacích ;)
Avatar - Emel
4. 2. 2015 11:39
Re: sedáky
Sahám si na volant, čudlíky, opěrky a sedačku... a tam není moc co kritizovat.

Já za klasický lowend považuju Dacii. Fluence, 301, Rapid... to jsou vozy spíš na spodním okraji mainstreamu... a za nejkratší provaz podle mě tahá 301.

Kde tester píše o lowendových částech karoserie?
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 11:44
Re: sedáky
Sorry karoserie, myslel sem interiéru... :-)

No jde o to jak to bereš, když Rapid přijel, byl oproti stávající produkci Škodovky levnější a plastový, i oproti Fabii. Byl označen lowendovou Škodovkou. To ta Fabie bohužel jde v jeho stopách. Jak jsem psal, není to nic hrozného v malém voze. Sedačky i volant ale umí hezké a má jiné kvality. Já to porovnávám v časovém rozměru vůči předcházejícím Fabiím, které stály i kabinou na vrcholu třídy a musíš uznat, že třeba ve své době taková Fabia 1. generace po faceliftu nemela konkurenci. :-)
Avatar - Emel
4. 2. 2015 12:01
Re: sedáky
Já to beru tak, že Rapid není "lowendovou Škodovkou" primárně kvůli interiéru, ale primárně kvůli technice. Starší platforma, pouze slabší motory atd.

Jestli Fabia II stála na vrcholu třídy nevím, mně se tedy jednoznačně líbí víc v trojce. Tak blbě jako základní šedošedá Fabia II podle mě nikdy žádná jiná Škoda nevypadala, ani Rapid. Jednička byla fajn... ale tam to bylo možná částečně tím, že vlastně nahrazovala do té doby jediné rodinné auto (Felicia).
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 12:06
Re: sedáky
Už jsem tu psal mockrát, že na Fabii 1. nedám dopustit a i po těch letech mne interiér překvapil :-) Fabie 2 už nebyla takový zázrak, ale mluvíš teď o nejlevnější variantě. Já nevím jak ty, ale já Fabii III v základu neviděl, tak neomhu srovnat :-) I tak ale Fabie II měla alespon vrchní část palubky měkčenou :-)
Avatar - Emel
4. 2. 2015 13:25
Re: sedáky
Jsme asi opět u toho, že si každý všímáme něčeho jiného. Shodneme se na základu - volant + sedačky. Z toho zbytku na mě ale udělá dojem spíš grafika přístrojů a architektura, naopak je mi celkem jedno, jestli je vršek palubky měkčený nebo ne.

[odkaz]%C5%A0koda%20… />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

tohle je MonteCarlo, RS a základ (poslední je prezentační přímo od Škodovky)... a mně se to prostě na pohled nelíbí... ten volant byl děs, je fakt že to mi asi vadilo nejvíc. I základní III u mě snese vizuálně srovnání s FII RS.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 13:32
Re: sedáky
No ten volant, to souhlasím, usměvavý škodovácky volant to je něco :D:D Z toho vzdy nemohu v Oktavii :D:D
Avatar - Emel
4. 2. 2015 13:40
Re: sedáky
Je fakt, že FIII v úplném základu, tj. bez rádia a dekoru jsem neviděl. Seděl jsem ale v nějakém Ambitionu v základní šedočerné a tam už se mi fakt líbí.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 14:23
Re: sedáky
Jo, seděl sem ve stejné výbavě + to mělo navíc už i ty hezké sedačky :-)
Avatar - Ronault.
4. 2. 2015 20:20
Re: sedáky
Jako ber, že ve Fluenci jsou některá levnější řešení oproti Meganu, třeba páčky pod volantem atd., ale zrovna interiér Fluence co se týče materiálů drtí a likviduje Rapid nebo 301 rozdílem třídy, takže bych s tím lowendem brzdil.
Avatar - fOE
4. 2. 2015 11:36
Re: sedáky
Kdysi to nebylo jen o omaku ocima, ale i rukama. Ted uz to pro to druhe neplati. Takze napul lowend? :-)
Avatar - Emel
5. 2. 2015 08:58
Re: sedáky
No, ceně "již od" je potřeba se vyhnout... tohle je stejná bída jako FII v základu, jen teda o něco lépe tvarovaná (hlavně volant, ale nakonec i ten zbytek).
Avatar - miromen
4. 2. 2015 11:39
Re: sedáky
No lowend je silne slovo co bys pak řekl o svem oblibene zmnačce Ford. Prostě běžny standard třidy.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 11:45
Re: sedáky
Nevím jaká je Fiesta, nikdy mne nezajímala a ani sem v nějaké z posledních 10. let neseděl, ale Ford má měkčenou palubku od Focuse výš :-) Stejně i dveře a u některých výbav potažené textilem, stejně jako měkčené plasty u kolen.

P.s. Rapid je jako lowend označován a Fabie III na tom neni lépe. Neříkám, že moc konkurence v B segmentu na tom lépe je. Ale starší Fabie byly :)
Avatar - miromen
4. 2. 2015 11:54
Re: sedáky
Tak byly teď prostě nepouživaji měkčene plasty. Ale ono to neni jen o plastech. Mě by tam třeba chyběla jen nějaka latka ve dveřich. Ja nezkoumam kde kdo použiva tvrde nebo měkčene plasty. Hodnotim tak jak na mě interier pusobi. A tohle bylo pravě u Fordu třeba vždy slabši knk u Fiest a Focusu.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 12:01
Re: sedáky
No, já se nechci pouštět do vod Fordu, protože nejnovější Fiesta, kterou jsem jel, byla z roku cca 1998 >:-[] A Focus udělal velký skok a jde také o výbavu. Jezdil sem obyčejným Focusem III, tak i Titaniem III a IIIfl Tit vs IIIfl trend, kdy si to auto v titaniu nezadalo moc s Golfem. Tam vidím trochu výhodu, že s lepším stupněm výbavy dostaneš lepší interiér, ne jen výbavu, což třeba Oktávka mimo sedaček a volantu neumí a Fabie také ne :-) To nechci ale rozebírat, každá automobilka má svou politiku a Škodovka rozhodně patří k tomu lepšímu.

No a k té Fabii: Jde spíše o to, že vždy měkčený = lepší, tak to v testech bylo a zatím i bude, včetně fanoušků koncernu. Nyní Škodovka šetří a najednou to nevadí... ok, dobrá :-) Souhlasím plně s tím co napsal autor, až na ty dveře, kdy nezmínil, že ta Fabie, narozdíl od Rapidu, ale i OIII má obšité madlo textilií. A v měřítku tříd, kdy byl Rapid prezentován jako lowend, tak Fabie na tom není lépe..... ale když si sedneš do té i20, co tu po ní všichni volají.... troufnu si říct, že budeš po Fabii plakat >:D
Avatar - miromen
4. 2. 2015 12:13
Re: sedáky
Ja to vidim tak že u konceru oddělili zrno od plev. Věřim že v i20 to bude lepši i když neznam ale jinde to bude zase horši nebo +- stejne. Auto neni jen o interieru a pokud to neni vyloženě do oka bijici šizeni a vizualni hruza nebo nějake ergonomicke prohřešky ktere mě budou osobně vadit tak konkretni model nezavrhnu z vyběru.
Napřiklad interier A3 je vynašen do nebes za kvalitu a použite materialy což ma určitě taky velky vliv na vnimani a pocit uvnitř ale mě osobně se vubec nelibi a byl by to duvod vyřadit A3 z vyběru.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 12:15
Re: sedáky
No, i20 mne velmi zklamala, zde jsem pochopil, že existuje i hezčí a ošklivější tvrdý plast ( ve prospěch Fabie). Ergonomicky mi na Fabii vadí řadicí páka viz muj první příspěvek v diskuzi. A3 mi zezačátku nesedělo, ale zpracování a materialy jsou prémiové :-) Tak to prostě je >:D
Avatar - miromen
4. 2. 2015 12:26
Re: sedáky
No s tou řadičkou se docela divim. Naopak co jsem četl tak ten kdo se o jejim umistněni zmiňuje tak pravě chvali to jak je teď lepe po ruce oproti FII. Osobně ještě nemam FIII odzkoušenou , ale až se k tomu dostanu tak se schvalně na to zaměřim.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 12:29
Re: sedáky
Asi záleží jak sedíš. Jsem vysoký a sedačku si dávám dál a nízko, abych koleny nešoupal o volant, potom mam řadičku daleko a hlavne nízko, protože je krátká :-)
Avatar - miromen
4. 2. 2015 12:39
Re: sedáky
Tak s moji vyškou pod 180cm asi problem nebude. Když teď vzpominam tak naposled jsem ve škodovce seděl v době kdy na trh byl uvedeny Citigo. Tam jsem si sice pozici našel velmi rychle ale v tom připadě jsem měl častečně zakryt budik rychloměru takže muselo dojit ke kompromisu. A tohle by mi asi dost vadilo stejně tak jako mit řadičku na dlouhou ruku.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 12:55
Re: sedáky
Vyzkoušej a uvidíš :-) Měl sem tento problém i u Mazdy 6 :-) A to i moje přítelkyně, která má tvou výšku.
Avatar - Uživatel_5340709
4. 2. 2015 10:53
Silný, ale poněkud hrubší motor
....... no, když se tohle řekne už u nového motoru, tak si nedovedu představit, co z toho bude za třasořitku a hrkač po cca. dvou letech. ;-\
/ale v té zeleno-černé ji to sluší/
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2015 10:59
spotřeba 1.4 tdi
jestli ta spotřeba ani časem neklesne ke 4 litrům u tak lehkého vozu, tak jen další motor od VW, který stojí za houby. Nechápu, jak mohou být nejprodávanější, když všechny standartní motory jsou horší než ostatní velké značky, i když mám pocit, že už to začíná být všude stejné nasazováním nových motorů jen pro EU (nedosažitelná spotřeba, letargická reakce na plynový pedál, playstation volant)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - dal
4. 2. 2015 11:29
Re: spotřeba 1.4 tdi
Koncern neměl nikdy až na malé výjimky, tak dobré benzínové motory jako dnes. Naftu má/měl obecně horší než konkurence, troufám si říct, že i korejci umí naftu lépe.
Avatar - Emel
4. 2. 2015 11:33
Re: spotřeba 1.4 tdi
Korejcům se povedla ta 1.6CRDi, zatímco 1.6TDI špička nebyl a není. U dvoulitrů a větších už bych ale nesouhlasil, tam bych naopak řekl, že 1.9TDI i 2.0TDI po většinu doby k té širší špičce patřil, totéž 3.0TDI / BiTDI.
Avatar - dal
4. 2. 2015 11:51
Re: spotřeba 1.4 tdi
Tak to upřesním 1,6TDi je z naftových 1,6 nejhorší a ostatní jsou průměrné až podprůměrné. Špičku vidím jinde, prémie BMW, mainstream francouzi a Honda.
O nějaké širší špičce se může koncernu jenom zdát neboť lepší je i ten Fiat nebo Opel.
4. 2. 2015 12:25
Re: spotřeba 1.4 tdi
opravdu jsem měl na mysli "malé motory", s novou 2.0 TDI a už vůbec ne se šestiválci nemám žádný problém, pořád platí, že na půllitrovém hrnku se nedá nic zkazit
4. 2. 2015 15:55
Re: spotřeba 1.4 tdi
Vzdyt tahle fabie ma taky skoro pul litru na hrnek.
Avatar - Ozzman
4. 2. 2015 11:36
Re: spotřeba 1.4 tdi
Naftu mival Koncern solidni v v 90.letech. Spotřeba i životnost. S masivním příchodem commonrailu se váhy přehouply ke konkurenci. Pořád bych řekl že Korejci ještě potřebují čas a i když jsou kultivovanejsi, tak ty jejich kone někdy běhají jen na tři nohy a výkon z papíru se ne přenese na kola... 2.0 a 1.7 crdi.
4. 2. 2015 11:54
Re: spotřeba 1.4 tdi
a umí ti korejci dát té naftě i zajímavý výkon? mám na mysli např. dieselový koncernový motor 135kw z Octy rs
Avatar - dal
4. 2. 2015 12:01
Re: spotřeba 1.4 tdi
Myslel jsem porovnatelné motory.
Stejně tak se můžu zeptat jestli koncern umí tak úsporné nebo kultivované nafty jako Honda, Renault nebo Peugeot.
4. 2. 2015 12:07
Re: spotřeba 1.4 tdi
aha... :-) na to, že jezdíš koncernovým autem ti objektivita nechybí :yes: o tvém nezaujatém přístupu si tady může většina lidí nechat jenom zdát a přiznám se, že i já :-)
Avatar - dal
4. 2. 2015 12:33
Re: spotřeba 1.4 tdi
Jen jsem měl tu čest vyzkoušet prakticky všechny nafty od koncernu a většinu konkurence. Dobré bylo, když jsem jel 2,0TDi OII na veletrh a zpátky jsem jel C5 2,0HDi. Tenkrát jsem uplně změnil pohled na OII, ne že byla až tak špatná ale oproti té C5 to byl opravdu velký rozdíl. Ono, že ty motory nejsou top pozná člověk až když vyzkouší i něco jiného. Mám něco najeto s i30 1,6CRDi a tam jsem si uvědomil, že tě v naftovém autě nemusí bolet hlava, což byla moje zkušenost s firemní fabií 1,6TDi. Poslední zkušenost mám s Civicem 1,6D-tec a např. Golf 1,6TDI vedle něj nemůže ani stát.
4. 2. 2015 13:05
Re: spotřeba 1.4 tdi
samozřejmě auto není jenom o motoru... někdo z konkurentů je "lepší v tom", druhý zase v něčem jiném a hlavně na každého dané auto působí trochu jinak (vzpomeň si na všechny ty problémy se svou I30, o kterých jsi psal)

já to mám tak, že když se mi auto vzhledově líbí, leccos z případných nedostatků jsem schopen mu odpustit, ať už třeba vyšší cenu, kultivovanost motoru, plasty v interiéru nebo o něco vyšší spotř. ad.

hold každý má jiné priority
Avatar - Emel
4. 2. 2015 13:10
Re: spotřeba 1.4 tdi
Nejdřív k té C5... jel jsem s 2.0HDI 120kW a to auto bylo dynamikou za běžnými dvoulitry (103kW) u konkurence (Passat)... zato ale bylo lépe odhlučněné. Octavia je pak samozřejmě ještě o třídu níž než ten Passat - co do izolace.

Pokud si někde v testu najdeš dynamické srovnání, pak 2.0HDI na 2.0TDI obvykle nestačí (např. Passat vs. 508 apod.). Mám projeté namátkou 2.0 a 2.7HDI (120 a 150kW), 2.0 a 2.2dCi (110kW), 2.0 a 2.2TDCi (120 a 147kW), 2.0 a 3.0TDI (110, 135 a 176kW)... a obecně mi z toho TDI nevycházejí špatně. Trošku jiná liga je 20d.

1.6TDI beru, to je slabší článek, v té třídě kraluje Honda s Renaultem... a ještě jsem nejel novou 1.6CDTi.
Avatar - dal
4. 2. 2015 14:22
Re: spotřeba 1.4 tdi
Dynamika není jediná vlastnost. Uživatelsky jsem se co se týká motoru, jeho odhlučnění a kultivovanosti vždy cítil lépe ve francouzkých autech. Ale prakticky ve všem ostatním je lepší/dotaženější ten koncern.
Jinak o příštím víkendu pojedu na Moravu zrovna s naftovou Astrou 1,6(100kw), tak jsem zvědavej, zatím jsem slyšel jen samou chválu.
Avatar - Emel
4. 2. 2015 16:21
Re: spotřeba 1.4 tdi
Beru naftu jako dálniční letadlo a tam mě ta kultivovanost zase tolik netrápí... studená nafta po startu rachtá vždycky a při dálniční 140 se to ztratí v aerodynamickém hluku. Pokud chci jezdit 50tkm ročně po dálnici, pak ano, jinak ne.

Šestiválce umí znít i hezky, mezi naftovými R4... hm, třeba ta 2.2dCi taky neměla úplně marný zvuk, ale že bych kvůli tomu toužil ji vytáčet nad 3500, to zase ne. Větší rozdíly jsou podle mě v odhlučnění než v samotné kultivovanosti motoru, v tom třeba ta Octavia nijak nevyniká... ve srovnání se střední třídou už vůbec ne.
4. 2. 2015 21:13
Re: spotřeba 1.4 tdi
Zrovna treba HDI chrochtaji neunosne. Na to nema ani 1.9 TDI.
Avatar - Bertold
4. 2. 2015 10:59
športový podvozok?
Vo výbave testovaného auta nikde nevidím uvedené športové sedadlá. Nemalo auto náhodou aj príplatkový športový podvozok? Že by preto ten rozdiel?
Rozbalit vlákno
2
4. 2. 2015 12:45
Re: športový podvozok?
Ze specifikace vozu vyplývá, že testovaný kousek sportovní podvozek neměl.
Avatar - Bertold
4. 2. 2015 13:07
Re: športový podvozok?
Ďakujem za odpoveď. Ak môžem poprosiť, tak v prípade, že budete mať na test verziu so športovým podvozkom, venujte mu zopár riadkov. Uvažujem nad týmto príplatkom, no mám obavy či nebude zas až príliš tvrdý. A riskovať to nechcem. Zatiaľ som nevidel nikde že by sa športovému podvozku Fabii III niekto venoval. Tiež by ma zaujímalo info o športových sedačkách. O bežných sa testéri zmieňujú ako o mäkších ako je štandard Škody. Tie športové sú aj tuhšie, alebo majú len výraznejšie bočné línie?
4. 2. 2015 11:13
Takhle tedy ne!
Nic proti Fabii, ani proti naftovym motorom, ale kombinacia maleho auta s naftovym 3-valcom nedava vobec zmysel. A naco aj, ked je k dispozicii slusny a pomerne usporny motor 1.2TSI? Navyse v tomto pripade je to zduplovane este vysokym cenovym rozdielom, "vdaka" ktoremu je navratnost na usetrenom palive diskutabilna...

Takze Fabia ano, ale v tejto motorizacii nie!
Rozbalit vlákno
13
4. 2. 2015 11:23
Re: Takhle tedy ne!
...ano, přesně tohle se ti snažili autoři testu říct :-)
4. 2. 2015 11:45
Re: Takhle tedy ne!
"nedava vobec smysel", ale dává. Pro firmu s většími nájezdy na delších trasách Fabia v kombíku s tímto motorem smysl určitě má. Že nedává smysl pro soukromníka pro ježdění kolem komína a navíc v krátké verzi je úplně jiná story.
Avatar - Ada je zase tady
4. 2. 2015 11:49
Re: Takhle tedy ne!
Navíc je s dieselem lepší svezení! To by ovšem ta Fabia musela mít pod kapotou 1,6TDI! Ten naftový tříválec by naopak moc slušel do Cíga!
4. 2. 2015 12:06
Re: Takhle tedy ne!
No s tím bych tak úplně nesouhlasil, 1.2 TSI táhne od ještě nižších otáček než tento diesel a zároveň táhne do vyšší otáček, v podstatě není vůbec slyšet a protože je to čtyřválec tak se netřese ani nevibruje. Takže komfort jízdy s TSI bude lepší, samozřejmě daní za to je spotřeba.
4. 2. 2015 13:05
Re: Takhle tedy ne!
Naprosto s ním souhlasím :yes:

Mám diesel i benzín, ale samozřejmé zvolit silnější motor s benzínem TSI se totiž jezdi mnohem lepe než diesel :no:
4. 2. 2015 13:18
Re: Takhle tedy ne!
"Navíc je s dieselem lepší svezení!"
Diesel lepší svezení je pozitivně ovlivňuje správnou motorizace do lokomotivy, traktory, kombajny i lodní..., takže jízda ve voze s naftovým motorem díky lepšímu točivému momentu.

"To by ovšem ta Fabia musela mít pod kapotou 1,6TDI!"
Nový moderní 1,4 TDI ovšem zde ... lepší než 1,6 TDI

"Ten naftový tříválec by naopak moc slušel do Cíga!"
Budou mít diesel, že neexistuje v Citigo.
5. 2. 2015 18:29
Re: Takhle tedy ne!
Nafťák do Citiga? >:D >:D >:D A kdo by to jako kupoval? (Samozřejmě kromě tebe >:D. Výrobci moc dobře vědí, proč od dieselů v minivozech ustoupili - vůbec tam nedávaly ekonomický smyls, takže je skoro nikdo nekupoval...
Avatar - _Karel_
4. 2. 2015 17:31