Ekonomika
pak by se to melo vztahovat jen na auta vyrobena ve Francii, ne?
Jinak to uz vubec nedava smysl.
😉
Jinak to uz vubec nedava smysl.
😉
Auto poháněné elektromotorem je naprostá absurdita, snad až na rozvážkové dodávky pohybující se výhradně centrem měst. Pro mě je naprosto nepředstavitelné, že bych si pořídil hybrid, natož pak něco takového. Požitek z ovládání spalovacího motoru a neomezený dojezd svého vozu bych za takovýto vládní úplatek nikdy neobětoval. Typická ukázka francouzského socialismu, který zcela deformuje tržní principy. Pak není divu, že je ekonomika Francie tam, kde je.. 8-s :no: :no: :no😒br />
P.S. Celá "ekologičnost" elektromobilů je jen nafouknutá demagogie. Výroba akumulátorů je velmi neekologická a za pár let se (za obrovských nákladů) musí měnit. A ta elektřina se taky někde musí vyrobit, což se ovšem ekoteroristům taky nelíbí...
Není třeba poskytovat dotace na elektromobil. Stačí daňově zatížit auta jezdíci čistě na naftu nebo benzín a budete vděčný za to, že si budete moct koupit hybrid nebo elektromobil, vy požitkáři.
Apropo, přeji Vám zažít požitek se zrychlení elektromobilu. Ale doporučuju vzít si rezervní kalhoty.
Demagog jste vy. Říká se tomu taky konservatismus, nebo dokonce zpátečnictví. Probuďte se.
Apropo, přeji Vám zažít požitek se zrychlení elektromobilu. Ale doporučuju vzít si rezervní kalhoty.
Demagog jste vy. Říká se tomu taky konservatismus, nebo dokonce zpátečnictví. Probuďte se.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Souhlas. Elektroauta do měst (za rozumnou cenu) a spalováky mimo město. Rozumný kompromis, ne?
v tom pripade by podle tvich slov vpodstate v EU nemeli bezna auta co delat, EU je vpodstate jedno velke mesto kde mezi mesty byva tak max vzdalenost 15-20km (mimochodem tento udaj se s casem celkem razentne zmensuje, aneb mesta se rozrustaji/zvetsuji a tim se zmensuje i vzdalenost mezi nima)
a jinak Tesla krasne ukazala, ze s Teslou S dnes neni zadnej problem prejet napric z jednoho pobrezi na druhe i USA, a pokud ji plany klapnou a nebude polevovat s vystavbou SC, tak treba v EU bude do konce dekady vpodstate jejich sit celkem husta s rozestupy okolo 50km, a EK primo stanovuje kvoty na 250 tisic dobijecich stanic pro elektromobili do konce dekady (samo pokud to projde), pro CR je tam cifra 13 tisic kusurychlodobijecek
a jinak Tesla krasne ukazala, ze s Teslou S dnes neni zadnej problem prejet napric z jednoho pobrezi na druhe i USA, a pokud ji plany klapnou a nebude polevovat s vystavbou SC, tak treba v EU bude do konce dekady vpodstate jejich sit celkem husta s rozestupy okolo 50km, a EK primo stanovuje kvoty na 250 tisic dobijecich stanic pro elektromobili do konce dekady (samo pokud to projde), pro CR je tam cifra 13 tisic kusurychlodobijecek
Obchvaty měst?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Viz. například Kroměříž. První byl obchvat Kroměříže, což nebylo nic jiného než 1/2 dálnice. Pak dostavěli dálnici, a zakázali na ni vjezd bez známky.
Elekroauta budou dávat smysl, až se budou dát dobíjet přímo z vozovky během jízdy. Myslím, že se na tom již pracuje.
ano a rika se tomu OLEV Online Electric Vehicle, smysl davaji elektroauta jiz dnes, je to pouze o potrebach uzivatelu, nekomu vyhovuje spalovaci/zazehovy, jinemu hybridni, nekomu elektro a jinymz as treba jeste jiny typ pohonu
Zklamu te, nebudou. Auta dobijena, at uz site, nebo z vozovky, nebo z jineho zdroje ELEKTRICKE energie vyrabene v elektrarnach a transportovane k mistu odberu vedenim nemaji zadnou budoucnost. Je to mrtva technologie. Budoucnost maji vozy, kde energie elektricka, slouzici k pohonu, nebo primo mechanicka bude vyrabena primo na palube vozidla ze snado doplnitelneho zdroje. Jestli to bude vodik nebo neco jineho neni zatim jasne, to si jeste par let pockame.
Toyota na vodík je v Jap v prodeji již od minulého roku. V Evropě bude letos.
Vodík je ekonomický a technologický nesmysl, ale hezky se o tom reklamně mluví. Jako krátkodobě uchovávaný zdroj energie je fajn, ale měsíc ti v nádrži nezůstane. Mně by se tedy nechtělo platit za něco, co samovolně vyprchává bez užitku.
Jenže vodík, na rozdíl od čisté elektřiny, bude snadno zdanitelný a proto se do něj tak investuje. Jeho výroba je těžce neekonomická, uchovávání rovněž. A to má být zdroj energie budoucnosti?
Jenže vodík, na rozdíl od čisté elektřiny, bude snadno zdanitelný a proto se do něj tak investuje. Jeho výroba je těžce neekonomická, uchovávání rovněž. A to má být zdroj energie budoucnosti?
Nevím, nevím. Když Toyota začala prodávat první hybrid, tak se také říkalo že je to nesmysl. Dnes už dělá hybridy kde kdo. Možná Toyota ví o vodíku víc než si všichni ostatní myslí... 😉
O vodíku se mluví dvacet let, jak je to budoucnost. Psal jsem o něm jako o "palivu" v diplomce v 2005 a už tehdy jsem ho dost sepsul. Trochu jsem z oboru vypadl, protože dělám jinou formu logistiky, ale pořád nevidím vodíkový pokrok vpřed. Ta auta jsou pořád totéž, nádrže taky pořád totéž, čerpání paliva taky stále problematické (kapalný vodík má -251°C). Myšlenka, že někde na měsíc odstavím auto a po měsíci přijdu, zakývu autem, aby se prošplouchla nádrž a jedu, je u vodíku zcela mimo.
O hybridech se mluvilo jako o nesmyslu akorát v tupé EU, ale trend naopak podporovala velmi ekologická Kalifornie a samozřejmě domácí Japonsko, kde jsou problémy se znečištěním opravdu obří (však je to místy pomalu jedno velké město)...
O hybridech se mluvilo jako o nesmyslu akorát v tupé EU, ale trend naopak podporovala velmi ekologická Kalifornie a samozřejmě domácí Japonsko, kde jsou problémy se znečištěním opravdu obří (však je to místy pomalu jedno velké město)...
prvni hybrid mel jednu sakra obrovskou vyhodu, nepotreboval zadnou ale naprosot zadnou infrastrukturu, dal vyuzival tu samou infrastrukturu, kterou vyuzivaji normalni benzinova auta, protoze jaksi jezdi na uplne to same palivo, tedy benzin a dnes nektere i naftu, takze pro uzivatele se naprosto nic nezmenilo 😉
To je sice pravda, ale svět jde dál... 😉
no prave, svet jde dal a dalsim stupnej jsou plug-in (k pohonu slouzi jak spalovaci/zazehovej agregat, tak i elektromotor) nasleduji EV s extenderem (spalovaci/zazehovy slouzi jiz jen jako generator a je slozitost se diky tomu snizuje) a nakonec muze odpadnout i ta potreba toho extenderu a zustane jen cisty elektromobil
kuprikladu vodikove auto je vpodstate elektromobil kde extenderem je palivovej clanek a nadrze s vodikem, ovsem tady je stale lepsim resenim spalovaci/zazehova motorizace s nadrzi daneho paliva
kuprikladu vodikove auto je vpodstate elektromobil kde extenderem je palivovej clanek a nadrze s vodikem, ovsem tady je stale lepsim resenim spalovaci/zazehova motorizace s nadrzi daneho paliva
Co se týče ekologie, je vodík k životnímu prostředí daleko šetrnější než benzin nebo nafta a také praktičtější než nějaké časově náročné dobíjení. Teď jen záleží na ceně vozu a množství plniček. Já držím vodíku palce. :yes:
prakticke to je jen do chvile nes zjistis ze naprosto a totalne neexistuje infrastruktura, a jak myslis ze je ekologicke tu infrastrukturu vybudovat? predstav si ze jen v CR je cca 5-6 tisic cerpacich stanic, schvalne a ted si predstav ze by bylo treba tohle vybudovat znova pro vodik, to je naprosta utopie >😁
jinak momentalne se vodik "vyrabi" v drtive vetsine pripadu za pomoci elektriny (je to nejlevnejsi) a technologie ktere by dodaly dostatek vodiku tu driv nez za 40-50 let nebudou (reaktory 4 generace, a jsou k tomu vhodne vpodstet jen 2 typy ze 6 moznych budoucich reaktoru 4 generace) a i tak je stale jizda na vodik vyrabene z elektriny min efektivni, proste se diky elektrine vyroby vodik (prvni ztrata v desitkach cca 70 %, ucinnost je jen 25-35%, vysokoteplotni elektroliza ma ucinnost asi 45-50😖 a na 1kg vodiku se spotrebuje cca 60kW elektriny + asi 10 litru vody, vodik se uskladni, precerpa (male uniky v jednotkach 😖 a nasledne auto pak dany vodik pomoci palivovich clanku premeni zpet na elektrinu kde je ucinnost asi 80% a dana elektrina slouzi k pohonu auta (i vodikove auto ma baterie, cca velikosti jako plug-in hybridy), takze tu mame vodikove auto co na puvodne 60kW elektriny a asi 10 litru vody ujede asi 100km, a proti tomu jen elektromobil ktery na 60kW ujede asi 300km, tak co je lepsi, vodikove auto co na 60kW ujede 100km, nebo elektromobil co na 60kW ujede 300km? 😉 a ted to nejlepsi, cena rychlodobijecky (1 stojanu) je od 5 do asi 150 tisic korun a teoreticky muze odbavit treba 15-20 aut za den, a cena 1 stojanu vodikove stanice prijde asi na 80 milionu korun a protoze nadrze jsou drahe a neskladne (nesmi bejt do 50 metru od abytne oblasti, takze v centru mesta ma takove tankovani smulu), tak takovej stojan denne obslouzi asi 2-4 auta >😁 takze ano, drz palce vodiku, ale podle me to budou palce drzene naprosto zbytecne
jinak momentalne se vodik "vyrabi" v drtive vetsine pripadu za pomoci elektriny (je to nejlevnejsi) a technologie ktere by dodaly dostatek vodiku tu driv nez za 40-50 let nebudou (reaktory 4 generace, a jsou k tomu vhodne vpodstet jen 2 typy ze 6 moznych budoucich reaktoru 4 generace) a i tak je stale jizda na vodik vyrabene z elektriny min efektivni, proste se diky elektrine vyroby vodik (prvni ztrata v desitkach cca 70 %, ucinnost je jen 25-35%, vysokoteplotni elektroliza ma ucinnost asi 45-50😖 a na 1kg vodiku se spotrebuje cca 60kW elektriny + asi 10 litru vody, vodik se uskladni, precerpa (male uniky v jednotkach 😖 a nasledne auto pak dany vodik pomoci palivovich clanku premeni zpet na elektrinu kde je ucinnost asi 80% a dana elektrina slouzi k pohonu auta (i vodikove auto ma baterie, cca velikosti jako plug-in hybridy), takze tu mame vodikove auto co na puvodne 60kW elektriny a asi 10 litru vody ujede asi 100km, a proti tomu jen elektromobil ktery na 60kW ujede asi 300km, tak co je lepsi, vodikove auto co na 60kW ujede 100km, nebo elektromobil co na 60kW ujede 300km? 😉 a ted to nejlepsi, cena rychlodobijecky (1 stojanu) je od 5 do asi 150 tisic korun a teoreticky muze odbavit treba 15-20 aut za den, a cena 1 stojanu vodikove stanice prijde asi na 80 milionu korun a protoze nadrze jsou drahe a neskladne (nesmi bejt do 50 metru od abytne oblasti, takze v centru mesta ma takove tankovani smulu), tak takovej stojan denne obslouzi asi 2-4 auta >😁 takze ano, drz palce vodiku, ale podle me to budou palce drzene naprosto zbytecne
ako vravis v predaji niekde uz je ..... ale pohonom buducnosti vodik urcite nebude.... to uz som ochotny normalne verit viac skor tym elektromobilom ktorym inak tiez vobec ale vobec neverim
inak ropy je dostatok na dalsich minimalne 150 rokov... robi sa z toho zbytocne halo .... pred 30 rokmi sa tvrdilo ze ropa o 30 let nebude... preslo 30 let a ropu nadalej mame..... a zase sa tvrdi ze ropa o 30 let nebude.... uvidis ze prejde 30let a zase bude ropy dost... navyse sa da ropa dnes uz aj vyrabat z odpadu ..... tu vidim najblizsiu buducnost.....
inak ropy je dostatok na dalsich minimalne 150 rokov... robi sa z toho zbytocne halo .... pred 30 rokmi sa tvrdilo ze ropa o 30 let nebude... preslo 30 let a ropu nadalej mame..... a zase sa tvrdi ze ropa o 30 let nebude.... uvidis ze prejde 30let a zase bude ropy dost... navyse sa da ropa dnes uz aj vyrabat z odpadu ..... tu vidim najblizsiu buducnost.....
asi te zklamu, ale behem 8-10 let vpodstate nehybridni auta pujdou koupit jen jako ojetiny, a to nejen v EU
Velmi pochybuji. Ovšem za deset let už tu žádná EU nebude, na to bych si vsadil já 😉
opravdu veris ze se byrokraticke stado desitek tisic lidi z aparatu znaneho EU necha odstrihnout od snadnych financi? >😁
No, jestli bruseláci nedostanou honem rychle rozum a nevyvléknou se z tahu USA, tak se to tu zhroutí samo. Řítíme se do záhuby a ještě si k tomu tleskáme...
no tak zrovna v tomto Bruselu daseric fandim, protoze EU ma jen minimalni vlastni zdroje co se tyce ropy, ropa je do EU dovazena z vice nez 89%, a bohuzel nad 50% dovozu je vetsina energetickych surovin do EU, treba plyn je okolo 70%
a energeticka nezavislost je v soucasne dobe dost zasadni pojem, ted si treba predstav ze Rusko zase do EU zastavi dodavku plynu? ze omezi nebo stopne dodavky ropy, kdy Rusko se podili na tech dodavkach stale cca 35%, pak vypadnou dodavky z Arabskych zemi a tak dokolecka, nehlede na vykyvy cen ropy ktere tesi i netesi male odberatele jako jsem my ridici, ale ted si predstav co se deje u firem co jsou na pohonnych hmotach a jejich cenach zavisli?
pokud by EU byla energeticky samostatna, byla by to vyhra pro spousty odvetvi, ktera se prave kvuli te zavislosti stehuji do zemi kde tu energetickou nezavislost maji, samo v tom hraje ulohu mnoho faktoru, ale energie jsou dnes velice podstatnou soucasti te rovnice a ropa v tom hraje porad prim 😉
us chapete proc se treba Nemecko snazi energeticky osamostatnit alespon co se elektriny tyce? a proc EK chce do roku 2020 na uzemi EU mit alespon 250 tisic dobijecich stanic pro soukromou dopravu?
a energeticka nezavislost je v soucasne dobe dost zasadni pojem, ted si treba predstav ze Rusko zase do EU zastavi dodavku plynu? ze omezi nebo stopne dodavky ropy, kdy Rusko se podili na tech dodavkach stale cca 35%, pak vypadnou dodavky z Arabskych zemi a tak dokolecka, nehlede na vykyvy cen ropy ktere tesi i netesi male odberatele jako jsem my ridici, ale ted si predstav co se deje u firem co jsou na pohonnych hmotach a jejich cenach zavisli?
pokud by EU byla energeticky samostatna, byla by to vyhra pro spousty odvetvi, ktera se prave kvuli te zavislosti stehuji do zemi kde tu energetickou nezavislost maji, samo v tom hraje ulohu mnoho faktoru, ale energie jsou dnes velice podstatnou soucasti te rovnice a ropa v tom hraje porad prim 😉
us chapete proc se treba Nemecko snazi energeticky osamostatnit alespon co se elektriny tyce? a proc EK chce do roku 2020 na uzemi EU mit alespon 250 tisic dobijecich stanic pro soukromou dopravu?
Rusko samo nic nezastavovalo, problemy delali jini, ale ti jsou ted ta spravna a hodna strana. Chapu, je modni do Rusu kopat a ponizovat je, ale strujce problemu sidli v jine pracovne...
Nemecko energeticky samostatne nebude, protoze z vetrniku spotrebu nepokryji. Porad budou vykryvat vypadky od nas, z nasich elektraren na uhli a uran. Ale oni budou ti spravni a cisti... Je mi z toho europokrytectvi zle.
Nemecko energeticky samostatne nebude, protoze z vetrniku spotrebu nepokryji. Porad budou vykryvat vypadky od nas, z nasich elektraren na uhli a uran. Ale oni budou ti spravni a cisti... Je mi z toho europokrytectvi zle.
nikdo tu do Rusu nekope ani je tu neponizuje 😉 ja pisu jen o tom jak se chce EU a potazmo neho nejvetsi ekonomiky energeticky osmastatnit 😉 a to jak toho dosahnou je na nich, Nemci maj kuprikladu v planu do roku 2035 mit prez 60% elektriny z obnovitelnych zdroju (nyni asi 26😖, Francie naopak prez 95% z jadra (nyni asi 75😖
Jeden holky. jiný vdolky.
Já bych se dnes již dokázal bez ICE obejít a moje potřeby na cesty "okolo komína" by ten elektromobil s dojezdem do 150 km plně stačil. Na dovolenou poletím, případně si pronajmu auto na místě, nejsem ten typ co se chce štrachat po zacpaných dálnicích. O situaci v elektromobilech tu mnoho lidí nic neví, ale o to více jsou skálopevně přesvědčeni o svých názorech. Viz slavné: likvidace baterií do EV. Víte, že výrobci použité baterie z elektromobilů vykupují zpět (Nissan)? Nebo že je jejich majitelem výrobce zůstává po celou dobu vlastnictví vozu (Renault)? Proč by asi měl výrobce o tu baterii zájem, když ji majitel vozu po snížení kapacity pod 80% může považovat za nefunkční (80% kapacity = záruka na baterii). Protože tu je a bude veliká poptávka po použitých bateriích - nikoli aby se likvidovaly, ale aby byly dále používány pro ukládání energie například z OZE kde svými parametry bude mnoho let plně postačovat. Trch s bateriemi na to nedočkavě čeká.
MAJÍ TO DOBŘE SPOČÍTANÉ: To že ve Francii bude stát podporovat elektromobily - víte kdo je ve Francii prakticky monopolním výrobcem elektromobilů? (Nepočítejme C Zero a Ion od PSA - to je výráběno v v Japonsku) - Renault - státem vlastněný! Takže pro francouzký stát je to vlastně taková malá domů, žádné dojení daňových poplatníků. Bravo!
Kdyby naše domácí automobilka nabízela elektromobily, tak by případné dotace pomohly maximálně německému vlastníku...
Já bych se dnes již dokázal bez ICE obejít a moje potřeby na cesty "okolo komína" by ten elektromobil s dojezdem do 150 km plně stačil. Na dovolenou poletím, případně si pronajmu auto na místě, nejsem ten typ co se chce štrachat po zacpaných dálnicích. O situaci v elektromobilech tu mnoho lidí nic neví, ale o to více jsou skálopevně přesvědčeni o svých názorech. Viz slavné: likvidace baterií do EV. Víte, že výrobci použité baterie z elektromobilů vykupují zpět (Nissan)? Nebo že je jejich majitelem výrobce zůstává po celou dobu vlastnictví vozu (Renault)? Proč by asi měl výrobce o tu baterii zájem, když ji majitel vozu po snížení kapacity pod 80% může považovat za nefunkční (80% kapacity = záruka na baterii). Protože tu je a bude veliká poptávka po použitých bateriích - nikoli aby se likvidovaly, ale aby byly dále používány pro ukládání energie například z OZE kde svými parametry bude mnoho let plně postačovat. Trch s bateriemi na to nedočkavě čeká.
MAJÍ TO DOBŘE SPOČÍTANÉ: To že ve Francii bude stát podporovat elektromobily - víte kdo je ve Francii prakticky monopolním výrobcem elektromobilů? (Nepočítejme C Zero a Ion od PSA - to je výráběno v v Japonsku) - Renault - státem vlastněný! Takže pro francouzký stát je to vlastně taková malá domů, žádné dojení daňových poplatníků. Bravo!
Kdyby naše domácí automobilka nabízela elektromobily, tak by případné dotace pomohly maximálně německému vlastníku...
to znamená odřeme všechny daňové poplatníky zbytečně vysokým daňovým zatížením a potom těm nejbohatším z nich část daní vrátíme formou dotace, aby si mohli koupit elektromobil. Je to stejně nesmyslný princip jako dotace na tzv. pasivní domy, pole FW panelů, tzv. ekopaliva vyráběná z palmy olejné kterou vozí ty nejsmradlavější lodě z jižní ameriky atd. Ekoterorizmus časem rozvinuté státy zničí, protože ve srovnání třeba s Čínou budou zcela nekonkurenceschopné. Btw. v Číně se taky používají elektromobily, ale rozumně - malá lehká autíčka s levnými baterkami i slabšími motory za komerční ceny. Ne přetížené elektrické tanky které jsou bez dotací defakto neprodejné.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
€JROZÓNA SE NAKONEC STEJNAK ROZPADNE [odkaz]
€JRO PŮJDE DOHÁJE [odkaz] [odkaz]
A DÍZLEVROPU [odkaz] ZAČNE KOSIT RAKA [odkaz]
AT ŽIJE USA ELON A TESLA [odkaz] :yes:
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :yes: :-!
A ty tady budeš blábolit něco o tom že jsou auta s motory s vnitřním spalováním dotována?
Chtělo by to hodit se víc do klidu a přestat hulit a chlastat.
a davanim minusu natom nic nezmenis 😉
Jako jen 1.200Kč povinný ručení na každý elektromobil je €jrosocialistická vostuda no a když PROJDE ZÁKON O ZÁKAZU KOUŘENÍ LIDÍ
PROJDE I ZÁKON O ZÁKAZU KOUŘENÍ DÍZLPOPELNIC HEJ 😉
Alespoň bude legrace, víš kolik DÍZLPRASÁKŮ [odkaz] TO NADZDVIHNE >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Napíšu Horčíkoj, sice už ho elán přešel, ale má furt ohromný mediální vliv, musíme s tím dízlsajrajtem [odkaz] v čechách pohnout !! 😉
viz jeden takový pěkný vysvětlující článek :
[odkaz]
Je celkem jasně statisticky dokázáno že české firmy - subjekty - které byly příjemcem dotací, mají problém časem s poklesem konkurenceschopnosti. Kdo má zájem, najde si sám informací dost.
Kámoše pozdravuj, na bagr ses mu složil de-facto i ty sám 😄 ( ostatně jako my všichni )
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Jak jsem tu už napsal, pokud by to fungovalo tak jak věříš nebo tady aspoň píšeš, šlo by o perpetuum mobile na peníze ....... .
Stejně tak časovostt poměru toho co teď opticky natéká a odtéká je silně dočasná a ve finále pro nás nevýhodná. Za každý večírek je nutno zaplatit, jak se přesvědčuje bolestivě Řecko. To co deklamuješ je právě zdroj problému v jižní Evropě = nikdo z nich si neuvědomil včas o jaké svinstvo jde = že nemůže furt jen natékat..... .ale pojďme raději řešit auta a ne politiku ........