Je to otázka priorit .... V ČR se spotřebuje 300 miliard Kč za rok ve zdravotnictví a řekl bych, že podstatná část neúčelně. Pokud by stát vypsal tendr na 0,5 milionu aut poháněných elektromotorem, která by bezplatně poskytl plátcům daně z příjmu FO oproti jejich xy starému autu, tak si myslím, že by pro zdraví obyvatel udělal mnohem víc.
obcas si ale trh zaslouzi defotmaci, lidstvo jako celek je totiz neskutecne hloupe, tvrdohlave a nerozhodne, takze vpodstate zadny vetsi projekt ktery kdy na svete vznikl by nevznikl prave bez deformaci ktere rozhodnou jedinci
Deformace? Ano. Ale pouze s plánem jak tu deformaci časem zase oddeformovat. Dobrým příkladem byla pomoc Federální vlády USA koncernu GM, když GM hrozil během finanční krize krach s tím, že do určité doby tuto pomoc zase vrátí, což se myslím již stalo. Proto by měla francouzská vláda nabídnou pomoc formou výhodné půjčky a ne darem, kterým vlastně okrade zbytek francouzských daňových poplatníků.
vzhledem k tomu ze i klasicka auta na benzin a naftu jsou jistou formou dotovana jiz desitky let (naftaky v EU dokonce nekolika zpusoby), tak tech par elektromobilu a jejich dotace se v tom strati jak kapka v oceanu :-!
Občas woe ujedeš a potom jsi tu hlupáka. Benzínová a naftová auta desítky let drží rozhazovačné vlády evropských zemí nad vodou díky tomu, kolik se platí na spotřebních daních za benzín a naftu. A ještě k tomu DPH které se počítá z již spotřební daní zatížených paliv.
A ty tady budeš blábolit něco o tom že jsou auta s motory s vnitřním spalováním dotována?
Chtělo by to hodit se víc do klidu a přestat hulit a chlastat.
na stavbu benzinove/naftove cerpaci stanice jeste pred 3 lety byla dotace z evropskych fondu ve vysi az 15% , to ti jako dotace neprijde? nyni se takto zvyhodnuji dotacema CNG kde jsou i dalsi ulevy, tazke proc by se jako nemeli dotovat i elektromobily?
hele SamanAR, co takhle spojit síly a vymyslet něco positivního = SEPSAT PETICI S ŽÁDOSTÍ PREZIDENTU MILOŠI ZEMANOVI O ROZŠÍŘENÍ PODPORY ELEKTROMOBILŮ V ČESKÝ ZEMI ;-)
Jako jen 1.200Kč povinný ručení na každý elektromobil je €jrosocialistická vostuda no a když PROJDE ZÁKON O ZÁKAZU KOUŘENÍ LIDÍ
PROJDE I ZÁKON O ZÁKAZU KOUŘENÍ DÍZLPOPELNIC HEJ ;-)
no to si pis že budem platit jak mourovatý!! A jestli si Putinneusere tak se toho i dožijem !! [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
myšlenka dotací je špatná v základu. Na příkladu příjmu ČR v X-počtu dotačních titulů si myslím můžeme demonstrovat to, že pokud by to byla dobrá cesta, tak by to znamenalo že existuje perpetuum mobile na prachy. Není asi standardní ( myšleno udržitelné ) aby nový členský stát čerpal víc než posílá na vkladech. Kam doputovalo takové Španělsko nebo Itálie je vidět taky poměrně jasně. Krátkodobý efekt nestačí k tomu, abych se mohl radovat. Francie - pokud by takto podpořila domácí elektromobily / hybridy - tak to logiku má jako ochranářské opatření trhu, jinak to smysl nedává.
viz jeden takový pěkný vysvětlující článek :
[odkaz]
Nezávidím nikomu - naopak.Nepodsouvej mi něco co jsem nenapsal. Tvůj kámoš je šikovný na dotační titul, tedy ať využije možnost a koupí si co potřebuje a firma vzkvétá.
Je celkem jasně statisticky dokázáno že české firmy - subjekty - které byly příjemcem dotací, mají problém časem s poklesem konkurenceschopnosti. Kdo má zájem, najde si sám informací dost.
Kámoše pozdravuj, na bagr ses mu složil de-facto i ty sám :-) ( ostatně jako my všichni )
Dotace v roce 2020 skončí a pak už si budou konečně všichni rovni a nebudou se tu umělě udržovat "mrtvoly", co už tu dávno neměli být. Jinak se těším na to, jak to budou bez dotací EU zvládat města, kraje, ministerstva, když opět pojedou podle dřívější metodiky, co vyberu, to rozdělím (a ještě musím odvést do EU).
Proč někomu něco podstrkovat formou zvýhodnění, ať se každá sám za sebe rozhodne, co si koupí. Nerozumím, proč s daní nás všech poporovat vyčleněnou jednu skupinu. Už mne všechni zelení s.rou, že z toho zelenám...
rozprcaný €jrosocani je stádo přemnožených *. Bez zásahu inteligence by to stejnak dělalo jen kraviny a to si planeta nemůže dovolit, protože pozdější likvidace to ho problému by byla odost radikálnější >:D
Platíš, protože ČR odvádí dost peněz do EU a z těch peněz se platí, mimo jiné, třeba dotace francouzským zemědělcům. Nebo řeckým netáhlům... A nám se nedostane více, než kolik tam posíláme.
Problém je v tom, že modelových 10 korun dotací nepošle EU, ale z cca 60% platí ČR. Z eu je max. 4,00 Kč z oné modelové sumy. I tak jde o imaginární číslo, neboť do toho není počítán odvod do společné EU kasy.
Jak jsem tu už napsal, pokud by to fungovalo tak jak věříš nebo tady aspoň píšeš, šlo by o perpetuum mobile na peníze ....... .
Stejně tak časovostt poměru toho co teď opticky natéká a odtéká je silně dočasná a ve finále pro nás nevýhodná. Za každý večírek je nutno zaplatit, jak se přesvědčuje bolestivě Řecko. To co deklamuješ je právě zdroj problému v jižní Evropě = nikdo z nich si neuvědomil včas o jaké svinstvo jde = že nemůže furt jen natékat..... .ale pojďme raději řešit auta a ne politiku ........
jasně že má, vždyť je to na ekonomiku Francie pár drobných. Spíš je to ještě pořát málo, je potřeba vymyslet další fígle jak ropáky prasáky [odkaz] sejmout víc ;-)
Auto poháněné elektromotorem je naprostá absurdita, snad až na rozvážkové dodávky pohybující se výhradně centrem měst. Pro mě je naprosto nepředstavitelné, že bych si pořídil hybrid, natož pak něco takového. Požitek z ovládání spalovacího motoru a neomezený dojezd svého vozu bych za takovýto vládní úplatek nikdy neobětoval. Typická ukázka francouzského socialismu, který zcela deformuje tržní principy. Pak není divu, že je ekonomika Francie tam, kde je.. 8-s:no::no::no:
P.S. Celá "ekologičnost" elektromobilů je jen nafouknutá demagogie. Výroba akumulátorů je velmi neekologická a za pár let se (za obrovských nákladů) musí měnit. A ta elektřina se taky někde musí vyrobit, což se ovšem ekoteroristům taky nelíbí...
Není třeba poskytovat dotace na elektromobil. Stačí daňově zatížit auta jezdíci čistě na naftu nebo benzín a budete vděčný za to, že si budete moct koupit hybrid nebo elektromobil, vy požitkáři.
Apropo, přeji Vám zažít požitek se zrychlení elektromobilu. Ale doporučuju vzít si rezervní kalhoty.
Demagog jste vy. Říká se tomu taky konservatismus, nebo dokonce zpátečnictví. Probuďte se.
v tom pripade by podle tvich slov vpodstate v EU nemeli bezna auta co delat, EU je vpodstate jedno velke mesto kde mezi mesty byva tak max vzdalenost 15-20km (mimochodem tento udaj se s casem celkem razentne zmensuje, aneb mesta se rozrustaji/zvetsuji a tim se zmensuje i vzdalenost mezi nima)
a jinak Tesla krasne ukazala, ze s Teslou S dnes neni zadnej problem prejet napric z jednoho pobrezi na druhe i USA, a pokud ji plany klapnou a nebude polevovat s vystavbou SC, tak treba v EU bude do konce dekady vpodstate jejich sit celkem husta s rozestupy okolo 50km, a EK primo stanovuje kvoty na 250 tisic dobijecich stanic pro elektromobili do konce dekady (samo pokud to projde), pro CR je tam cifra 13 tisic kusurychlodobijecek
ano a rika se tomu OLEV Online Electric Vehicle, smysl davaji elektroauta jiz dnes, je to pouze o potrebach uzivatelu, nekomu vyhovuje spalovaci/zazehovy, jinemu hybridni, nekomu elektro a jinymz as treba jeste jiny typ pohonu
Zklamu te, nebudou. Auta dobijena, at uz site, nebo z vozovky, nebo z jineho zdroje ELEKTRICKE energie vyrabene v elektrarnach a transportovane k mistu odberu vedenim nemaji zadnou budoucnost. Je to mrtva technologie. Budoucnost maji vozy, kde energie elektricka, slouzici k pohonu, nebo primo mechanicka bude vyrabena primo na palube vozidla ze snado doplnitelneho zdroje. Jestli to bude vodik nebo neco jineho neni zatim jasne, to si jeste par let pockame.
Vodík je ekonomický a technologický nesmysl, ale hezky se o tom reklamně mluví. Jako krátkodobě uchovávaný zdroj energie je fajn, ale měsíc ti v nádrži nezůstane. Mně by se tedy nechtělo platit za něco, co samovolně vyprchává bez užitku.
Jenže vodík, na rozdíl od čisté elektřiny, bude snadno zdanitelný a proto se do něj tak investuje. Jeho výroba je těžce neekonomická, uchovávání rovněž. A to má být zdroj energie budoucnosti?
Nevím, nevím. Když Toyota začala prodávat první hybrid, tak se také říkalo že je to nesmysl. Dnes už dělá hybridy kde kdo. Možná Toyota ví o vodíku víc než si všichni ostatní myslí... ;-)
O vodíku se mluví dvacet let, jak je to budoucnost. Psal jsem o něm jako o "palivu" v diplomce v 2005 a už tehdy jsem ho dost sepsul. Trochu jsem z oboru vypadl, protože dělám jinou formu logistiky, ale pořád nevidím vodíkový pokrok vpřed. Ta auta jsou pořád totéž, nádrže taky pořád totéž, čerpání paliva taky stále problematické (kapalný vodík má -251°C). Myšlenka, že někde na měsíc odstavím auto a po měsíci přijdu, zakývu autem, aby se prošplouchla nádrž a jedu, je u vodíku zcela mimo.
O hybridech se mluvilo jako o nesmyslu akorát v tupé EU, ale trend naopak podporovala velmi ekologická Kalifornie a samozřejmě domácí Japonsko, kde jsou problémy se znečištěním opravdu obří (však je to místy pomalu jedno velké město)...
prvni hybrid mel jednu sakra obrovskou vyhodu, nepotreboval zadnou ale naprosot zadnou infrastrukturu, dal vyuzival tu samou infrastrukturu, kterou vyuzivaji normalni benzinova auta, protoze jaksi jezdi na uplne to same palivo, tedy benzin a dnes nektere i naftu, takze pro uzivatele se naprosto nic nezmenilo ;-)
no prave, svet jde dal a dalsim stupnej jsou plug-in (k pohonu slouzi jak spalovaci/zazehovej agregat, tak i elektromotor) nasleduji EV s extenderem (spalovaci/zazehovy slouzi jiz jen jako generator a je slozitost se diky tomu snizuje) a nakonec muze odpadnout i ta potreba toho extenderu a zustane jen cisty elektromobil
kuprikladu vodikove auto je vpodstate elektromobil kde extenderem je palivovej clanek a nadrze s vodikem, ovsem tady je stale lepsim resenim spalovaci/zazehova motorizace s nadrzi daneho paliva
Co se týče ekologie, je vodík k životnímu prostředí daleko šetrnější než benzin nebo nafta a také praktičtější než nějaké časově náročné dobíjení. Teď jen záleží na ceně vozu a množství plniček. Já držím vodíku palce. :yes:
prakticke to je jen do chvile nes zjistis ze naprosto a totalne neexistuje infrastruktura, a jak myslis ze je ekologicke tu infrastrukturu vybudovat? predstav si ze jen v CR je cca 5-6 tisic cerpacich stanic, schvalne a ted si predstav ze by bylo treba tohle vybudovat znova pro vodik, to je naprosta utopie >:D
jinak momentalne se vodik "vyrabi" v drtive vetsine pripadu za pomoci elektriny (je to nejlevnejsi) a technologie ktere by dodaly dostatek vodiku tu driv nez za 40-50 let nebudou (reaktory 4 generace, a jsou k tomu vhodne vpodstet jen 2 typy ze 6 moznych budoucich reaktoru 4 generace) a i tak je stale jizda na vodik vyrabene z elektriny min efektivni, proste se diky elektrine vyroby vodik (prvni ztrata v desitkach cca 70 %, ucinnost je jen 25-35%, vysokoteplotni elektroliza ma ucinnost asi 45-50%) a na 1kg vodiku se spotrebuje cca 60kW elektriny + asi 10 litru vody, vodik se uskladni, precerpa (male uniky v jednotkach %) a nasledne auto pak dany vodik pomoci palivovich clanku premeni zpet na elektrinu kde je ucinnost asi 80% a dana elektrina slouzi k pohonu auta (i vodikove auto ma baterie, cca velikosti jako plug-in hybridy), takze tu mame vodikove auto co na puvodne 60kW elektriny a asi 10 litru vody ujede asi 100km, a proti tomu jen elektromobil ktery na 60kW ujede asi 300km, tak co je lepsi, vodikove auto co na 60kW ujede 100km, nebo elektromobil co na 60kW ujede 300km? ;-) a ted to nejlepsi, cena rychlodobijecky (1 stojanu) je od 5 do asi 150 tisic korun a teoreticky muze odbavit treba 15-20 aut za den, a cena 1 stojanu vodikove stanice prijde asi na 80 milionu korun a protoze nadrze jsou drahe a neskladne (nesmi bejt do 50 metru od abytne oblasti, takze v centru mesta ma takove tankovani smulu), tak takovej stojan denne obslouzi asi 2-4 auta >:D takze ano, drz palce vodiku, ale podle me to budou palce drzene naprosto zbytecne
ako vravis v predaji niekde uz je ..... ale pohonom buducnosti vodik urcite nebude.... to uz som ochotny normalne verit viac skor tym elektromobilom ktorym inak tiez vobec ale vobec neverim
inak ropy je dostatok na dalsich minimalne 150 rokov... robi sa z toho zbytocne halo .... pred 30 rokmi sa tvrdilo ze ropa o 30 let nebude... preslo 30 let a ropu nadalej mame..... a zase sa tvrdi ze ropa o 30 let nebude.... uvidis ze prejde 30let a zase bude ropy dost... navyse sa da ropa dnes uz aj vyrabat z odpadu ..... tu vidim najblizsiu buducnost.....
japka jsou vrici i s vodíkem [odkaz] , to je jen komedie jak jim skočit na špek a pomoct jim cálovat ten jejich MEGADLUH !! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Ne, rozumný je možnost volby, takže jak spalováky, tak to ostatní. Ještě rozumnější je se do trhu nemýchat a netlačit státní prachy do soukromého byznysu. Kdo chce vysavač, tak si holt počká a dýl si na něho bude spořit a nebo déle splácet.
No, jestli bruseláci nedostanou honem rychle rozum a nevyvléknou se z tahu USA, tak se to tu zhroutí samo. Řítíme se do záhuby a ještě si k tomu tleskáme...
no tak zrovna v tomto Bruselu daseric fandim, protoze EU ma jen minimalni vlastni zdroje co se tyce ropy, ropa je do EU dovazena z vice nez 89%, a bohuzel nad 50% dovozu je vetsina energetickych surovin do EU, treba plyn je okolo 70%
a energeticka nezavislost je v soucasne dobe dost zasadni pojem, ted si treba predstav ze Rusko zase do EU zastavi dodavku plynu? ze omezi nebo stopne dodavky ropy, kdy Rusko se podili na tech dodavkach stale cca 35%, pak vypadnou dodavky z Arabskych zemi a tak dokolecka, nehlede na vykyvy cen ropy ktere tesi i netesi male odberatele jako jsem my ridici, ale ted si predstav co se deje u firem co jsou na pohonnych hmotach a jejich cenach zavisli?
pokud by EU byla energeticky samostatna, byla by to vyhra pro spousty odvetvi, ktera se prave kvuli te zavislosti stehuji do zemi kde tu energetickou nezavislost maji, samo v tom hraje ulohu mnoho faktoru, ale energie jsou dnes velice podstatnou soucasti te rovnice a ropa v tom hraje porad prim ;)
us chapete proc se treba Nemecko snazi energeticky osamostatnit alespon co se elektriny tyce? a proc EK chce do roku 2020 na uzemi EU mit alespon 250 tisic dobijecich stanic pro soukromou dopravu?
Rusko samo nic nezastavovalo, problemy delali jini, ale ti jsou ted ta spravna a hodna strana. Chapu, je modni do Rusu kopat a ponizovat je, ale strujce problemu sidli v jine pracovne...
Nemecko energeticky samostatne nebude, protoze z vetrniku spotrebu nepokryji. Porad budou vykryvat vypadky od nas, z nasich elektraren na uhli a uran. Ale oni budou ti spravni a cisti... Je mi z toho europokrytectvi zle.
nikdo tu do Rusu nekope ani je tu neponizuje ;-) ja pisu jen o tom jak se chce EU a potazmo neho nejvetsi ekonomiky energeticky osmastatnit ;-) a to jak toho dosahnou je na nich, Nemci maj kuprikladu v planu do roku 2035 mit prez 60% elektriny z obnovitelnych zdroju (nyni asi 26%), Francie naopak prez 95% z jadra (nyni asi 75%)
Jeden holky. jiný vdolky.
Já bych se dnes již dokázal bez ICE obejít a moje potřeby na cesty "okolo komína" by ten elektromobil s dojezdem do 150 km plně stačil. Na dovolenou poletím, případně si pronajmu auto na místě, nejsem ten typ co se chce štrachat po zacpaných dálnicích. O situaci v elektromobilech tu mnoho lidí nic neví, ale o to více jsou skálopevně přesvědčeni o svých názorech. Viz slavné: likvidace baterií do EV. Víte, že výrobci použité baterie z elektromobilů vykupují zpět (Nissan)? Nebo že je jejich majitelem výrobce zůstává po celou dobu vlastnictví vozu (Renault)? Proč by asi měl výrobce o tu baterii zájem, když ji majitel vozu po snížení kapacity pod 80% může považovat za nefunkční (80% kapacity = záruka na baterii). Protože tu je a bude veliká poptávka po použitých bateriích - nikoli aby se likvidovaly, ale aby byly dále používány pro ukládání energie například z OZE kde svými parametry bude mnoho let plně postačovat. Trch s bateriemi na to nedočkavě čeká.
MAJÍ TO DOBŘE SPOČÍTANÉ: To že ve Francii bude stát podporovat elektromobily - víte kdo je ve Francii prakticky monopolním výrobcem elektromobilů? (Nepočítejme C Zero a Ion od PSA - to je výráběno v v Japonsku) - Renault - státem vlastněný! Takže pro francouzký stát je to vlastně taková malá domů, žádné dojení daňových poplatníků. Bravo!
Kdyby naše domácí automobilka nabízela elektromobily, tak by případné dotace pomohly maximálně německému vlastníku...
to znamená odřeme všechny daňové poplatníky zbytečně vysokým daňovým zatížením a potom těm nejbohatším z nich část daní vrátíme formou dotace, aby si mohli koupit elektromobil. Je to stejně nesmyslný princip jako dotace na tzv. pasivní domy, pole FW panelů, tzv. ekopaliva vyráběná z palmy olejné kterou vozí ty nejsmradlavější lodě z jižní ameriky atd. Ekoterorizmus časem rozvinuté státy zničí, protože ve srovnání třeba s Čínou budou zcela nekonkurenceschopné. Btw. v Číně se taky používají elektromobily, ale rozumně - malá lehká autíčka s levnými baterkami i slabšími motory za komerční ceny. Ne přetížené elektrické tanky které jsou bez dotací defakto neprodejné.