Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francouzská vláda dá zájemcům o elektromobily dotaci až 10.000 eur

Jan Mička
Diskuze (84)
Příspěvek francouzské vlády na koupi elektromobilů má motivovat majitele starých turbodieselů bez filtru pevných částic.

Motivace ke koupi elektromobilu může mít různé formy. S ohledem na stále vysoké ceny těchto vozů nejen v Česku však stoprocentně zapůsobí finanční výpomoc od státu. S takovým nápadem nyní přichází francouzská vláda, která chce zájemcům o jejich koupi poskytnout dotaci až deset tisíc eur.

Informace o poskytování vysokých finančních dotací zveřejnil server iDnes.cz na základě vyjádření francouzské ministryně životního prostředí a energetiky Ségolene Royalové. Ta chce zemi zbavit hlavně třináct a více let starých automobilů s turbodieslovými motory bez filtrů pevných částic. Maximální bonus by měl připadnout právě majitelům vozů podobného stáří v případě, že nechají své auto ekologicky zlikvidovat a zakoupí si elektromobil.

Po odečnění dotace se sice cena běžně dostupných elektromobilů nedostane na úroveň konkurenčních vozů se spalovacími motory, razantně se jim však přiblíží. Například Nissan Leaf, který u nás v základu stojí 715.300, by se dal pořídit za méně než 440.000 Kč. Za podobné peníze seženete slušně vybavený Volkswagen Golf s motorem 1.4 TSI/90 kW, za jeho provoz ale ročně utratíte daleko více než v případě elektromobilu.

Podle iDnes.cz nepřijdou zkrátka ani zájemci o koupi plug-in hybridních vozů, kteří by měli od státu dostat dotaci až 2.500 eur. S plánovaným rozšířením podílu ekologických aut jde ruku v ruce také snaha o vybudování větší sítě dobíjecích stanic.

Jan Mička
Diskuze (84)
9. 2. 2015 16:00
Re: VODÍK JE KRAVINA !!
nikdo tu do Rusu nekope ani je tu neponizuje ;-) ja pisu jen o tom jak se chce EU a potazmo neho nejvetsi ekonomiky energeticky osmastatnit ;-) a to jak toho dosahnou je na nich, Nemci maj kuprikladu v planu do roku 2035 mit prez 60% elektriny z obnovitelnych zdroju (nyni asi 26%), Francie naopak prez 95% z jadra (nyni asi 75%)
9. 2. 2015 15:48
Re: ZÁKLADNÍ PRINCIP €JRODOTACE JE PADNOUT !!
prakticke to je jen do chvile nes zjistis ze naprosto a totalne neexistuje infrastruktura, a jak myslis ze je ekologicke tu infrastrukturu vybudovat? predstav si ze jen v CR je cca 5-6 tisic cerpacich stanic, schvalne a ted si predstav ze by bylo treba tohle vybudovat znova pro vodik, to je naprosta utopie >:D

jinak momentalne se vodik "vyrabi" v drtive vetsine pripadu za pomoci elektriny (je to nejlevnejsi) a technologie ktere by dodaly dostatek vodiku tu driv nez za 40-50 let nebudou (reaktory 4 generace, a jsou k tomu vhodne vpodstet jen 2 typy ze 6 moznych budoucich reaktoru 4 generace) a i tak je stale jizda na vodik vyrabene z elektriny min efektivni, proste se diky elektrine vyroby vodik (prvni ztrata v desitkach cca 70 %, ucinnost je jen 25-35%, vysokoteplotni elektroliza ma ucinnost asi 45-50%) a na 1kg vodiku se spotrebuje cca 60kW elektriny + asi 10 litru vody, vodik se uskladni, precerpa (male uniky v jednotkach %) a nasledne auto pak dany vodik pomoci palivovich clanku premeni zpet na elektrinu kde je ucinnost asi 80% a dana elektrina slouzi k pohonu auta (i vodikove auto ma baterie, cca velikosti jako plug-in hybridy), takze tu mame vodikove auto co na puvodne 60kW elektriny a asi 10 litru vody ujede asi 100km, a proti tomu jen elektromobil ktery na 60kW ujede asi 300km, tak co je lepsi, vodikove auto co na 60kW ujede 100km, nebo elektromobil co na 60kW ujede 300km? ;-) a ted to nejlepsi, cena rychlodobijecky (1 stojanu) je od 5 do asi 150 tisic korun a teoreticky muze odbavit treba 15-20 aut za den, a cena 1 stojanu vodikove stanice prijde asi na 80 milionu korun a protoze nadrze jsou drahe a neskladne (nesmi bejt do 50 metru od abytne oblasti, takze v centru mesta ma takove tankovani smulu), tak takovej stojan denne obslouzi asi 2-4 auta >:D takze ano, drz palce vodiku, ale podle me to budou palce drzene naprosto zbytecne
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2015 15:11
Re: VODÍK JE KRAVINA !!
Rusko samo nic nezastavovalo, problemy delali jini, ale ti jsou ted ta spravna a hodna strana. Chapu, je modni do Rusu kopat a ponizovat je, ale strujce problemu sidli v jine pracovne...
Nemecko energeticky samostatne nebude, protoze z vetrniku spotrebu nepokryji. Porad budou vykryvat vypadky od nas, z nasich elektraren na uhli a uran. Ale oni budou ti spravni a cisti... Je mi z toho europokrytectvi zle.
Avatar - praděda7
9. 2. 2015 14:46
Re: ZÁKLADNÍ PRINCIP €JRODOTACE JE PADNOUT !!
Co se týče ekologie, je vodík k životnímu prostředí daleko šetrnější než benzin nebo nafta a také praktičtější než nějaké časově náročné dobíjení. Teď jen záleží na ceně vozu a množství plniček. Já držím vodíku palce. :yes:
9. 2. 2015 14:21
Tesla X
[odkaz]