První novodobé Mini vyrobené pod taktovkou BMW se nevyhnulo drobným problémům, ale je to jedno z těch vozů, kterému občasné neduhy a mezery v kvalitě odpustíte.
Do toho bych už nešel, protože ta trojice z TPCA jsou v podstatě stejná auta (víc rozdílů je mezi fabií hatchback a kombi než jimi), zatímco F500/ypsilon/ka jen sdílejí továrnu a část dílů. Navíc ypsilon v té tabulce vůbec není. A káčko je s 10,5 % na 24. místě. Kdybychom ale takové porovnání udělali, tak rozdíl mezi káčkem a aygem je procentuálně takový, jako je mezi C1 a F500. Takže v rámci statistických chyb bychom v podstatě přeskočili celou tabulku.
Mimochodem zrovna pro ka by ta spolupráce s Fiatem znamenala raketový nárůst "kvality", protože zatímco nové ka je u 4-5letých aut vysoko, staré u 6-7letých na chvostu (až za pandou s o 2 % více závad, F500 v té tabulce ještě není).
Pro mě to vždy bude hlavně o uživatelích, protože podobné rozdíly jsou i v rámci jediné značky (u VW, opět návrat ke 4-5letým vozům) mezi passatem CC (60. místo, 13,1 %, nájezd 91 tis.) a passatem (94. místo, 16,4 %, nájezd 119 tis.).
No...pravdu povediac, takto som sa nad tým nezamyslel. :yes: Už sa mi v tom teraz nechce hrabať, ale prečo neporovnať rovno trojicu Fiat 500/ Lancia Ypsilon/ Ford Ka?
Aj keď sa montujú v rovnakom závode, vždy môže ísť o rozdielne nároky danej automobilky, či nie?
pritom kedysi to boli ozaj sikovne pekne male lacne auta.... co sa to deje s niektorymi autami neviem 8-s
navyse nepochybujem ze aj stare seicento bude spolahlivejsie ako tento radoby-premiovy mini ..... skaredy nie je.... dokonca sa mi aj paci... ale este viac by sa mi pacil keby sa nehral na to co nie je a co ani nikdy nebol.....
Pane Dusil, at uz delate cokoliv pro kohokoliv - je mi to jedno - tak nazory, ktere tady presentujete jsou opravdu na urovni zaku zakladni skoly.
Kde jste vycetl, ze si clovek musi kupovat Fiat, kdyz pro nej dela? Nic takoveho jsem nenapsal, pointa meho textu je v tom, ze je prirozene, ze si mechanik od Fiatu koupi Fiat a ze ho pred ostatnimi chvali - kor kdyz ho poridil i do rodiny.
Co jste kdy vlastnil vy osobne to nevim a uprimne je mi to jedno, vyjimky obvykle jen potvrzuji pravidlo - to mam z te Materidousky.
BTW.: Kdyz se tu kouknu pod vase clanky, tak tu vase skolacke chyby opravuji diskuteri pomerne dost casto, to by vas melo primet prinejmensim k zamysleni, jestli neni neco spatne i na vasi strane.
Nezjistíte. Musel byste nechat změřit emise, které by vykazovaly zvýšenou hodnotu uhlovodíků (HC). No a kam kouknout? Co to bylo za motor? Velmi ale opravdu jen velmi laickým vodítkem mohou být černé výfuky. To bohužel lze uplatnit jen u nepřímo vstřikových zážehových motorů nebo dieselů s DPF. Diesely bez filtru a TSI aj přímovstřiky je mají černé jak uhel a olej žrát nemusejí. Ale je to jen laická metoda. Spíš je dobré vědět, které motory olej chronicky žerou a ty nekupovat a nebo se při koupi na to majitele rovnou zkusit zeptat.
V redakci automagazínu fakt nedělám. To jste kapku zpátky v čase. Kromě toho si přece člověk nemusí kupovat Fiat když pro něj dělá. Já pracoval asi u pěti automobilových výrobců. A myslíte si, že jsem vždycky vyměnil auto? To fakt ne. Dělal jsem třeba v Daewoo a měl jsem Matiz nebo Nubiru? No to bych asi teda pomohl. Vaše teorie není správná. Ale možná, že v diskusi pod článkem v Mateřídoušce by vám i věřili.
Můžu s Váma souhlasit :yes: vlastním Fiata Brava v motorizaci 1.6 auto je 17 roků staré a všechno funguje tak jak má, můžu říct, že auto je stejně spolehlivé jako mé předchozí vozidlo Škoda Felicia, který ale na rozdíl od Fiata rezla, že jsem to ani nestačil spravovat :-( ale i tak to bylo dobré auto :-)
Jak zjistím při prohlídce, že motor má zvýšenou spotřebu oleje? (Pokud černě motor nekouří. což se mi stalo a bylo z toho 1 litr/1000 km. Po této zkušenosti už vím kam kouknout, tak ještě moudra cizích by se hodily.
Hodnocení spálených žárovek (TÜV Report) má minimální výpovědní hodnotu. Jestliže je vážnou závadou nejen nefunkční žárovka, ale i špatné seřízení světlometů, tak to maximálně svědčí o tom, že se o auto někdo dobře nestará a kašle na pravidelný servis.
EDIT: Další věc je, že různé značky mohou mít i různou mentalitu zákazníků. Trojice C1/107/aygo se montuje v jedné fabrice, shodou okolností u nás, a je to vlastně stejné auto. Ale zatímco aygo má "jen" 12,3 % závad a je na 44. místě, tak C1 je na 66. místě s 13,6 %. Přitom nájezd je u všech shodný 51-54 tisíc km. (Vše bráno z tabulky 4-5letých aut).
A co myslite, ze by ten vas znamy koupil manzelce, kdyby delal v servise VW? Jasne, petistovku...urcite ne, jezdila by v new Beetlu. A kdyby delal v Citroenu, jezdila by C3, nebo necim podobnym. Je to logicke - delam mechanika pro Fiat, mam vsechnu diagnostiku, prirucky, nastroje, forichtungy a knowledge databaze na Fiaty, takze si asi nebudu kupovat nic jineho, nez Fiaty. Pokud se presunu do Mercedesu, udelam to same - vyhodim Fiata a koupim medveda.
Jestli tohle nechapate, pakk nechapu, co delate v redakci automagazinu, tohle je dobre tak na Materidousku. :no:
V hodnotení TÜV, päťročných áut sa 500-ka umiestnila na 86. mieste zo 125 s 15,4% závažných chýb. Sú to štatistiky a nie krčmové kecy, keď má niekto šťastie na dobrý kus, tak nech sa len teší. Ja som s Kangom tiež spokojný ale verím, že tie umiestnenia na spodku tabuľky sú reálne.
Jestli tu Mariachi nekdy tvrdil, ze " globálně TSI problémy nikdy nemělo, protože jeho Golf jezdí", tak mi to dokaz, nebo se ihned omluv.
Mariachi nikdy nemel Golfa, nikdy nemel ani TSI a ani nikdy nic podobneho netvrdil, tim jsem si jisty. 8-s
Já myslím, že tu akorát jedni špatně pochopili druhé. Jakákoliv vysmívaná statistika (krom těch stk statistik jejichž vypovídající schpnost je imho mizivá) poskytne samozřejmě užitečná data ke srovnání jednotlivých modelů a značek - jenže to je všecko k čemu se hodí.
Pokud chcu podrobně znát závady a slabiny konkrétního modelu auta, nezbývá než se odkázat na servisní specialisty něbo zájmové kluby majitelů - žádná statistika ti neposkytne data s přesnými popisy problémů. Bude tam možná jen "závada chladícího systému" nebo "Závada brzdového systému", ale co konkrétně se pokazilo už nezjistíš a nidko jiný, než servisy a mjitelé ti neřekne, že někde praská hadička a že nosník pod motorem trpí vnitřní strukturální korozí...
A ten poslední odstavec dáváš do úplně špatného kontextu. On totiž neposloužil jako srovnání spolehlivosti mezi značkami, ale právě jako vyjádření spolehlivosti konkrétního modelu konkrétní značky a proti tomu nelze nic namítnout - pokud není mechanik co opravuje Fiaty úplný pablb, tak si logicky nekoupí věc, kterou mu zákazníci vozí často s drahými či fatálními závadami, ale vybere něco, co k němu jezdí jen vylívat olej a měnit desky --> já jsem si z toho původního příspěvku Tomáše Dusila odnesl právě tuto informaci "Fiat 500 je dobrý a spolehlivý, protože servisman co opravuje Fiaty se nezdráhal koupit jej manželce..."
Statistika STK vypoveda hlavne o tom, ako majitelia auto na STK pripravia. Ziadne naozaj vazne zavady (napr. preskakujuce rozvody, rozsypane prevodovky a pod.) sa v statistikach STK neprejavia. A ani 10x dat o zle nastavenych stretavacich svetlach nedava o spolahlivosti auta relevantnu vypoved.
Mechanik znackoveho servisu, ktory servisovane auta dokonale pozna a vie o vsetkych ich slabinach sice moze v ramci "chvalenia vlastneho ocasu" zatajovat nedostatky svojej znacky, ale urcite si take auto nekupi. Nazor, ze napriklad znackovy mechanik Fiatu nedokaze odservisovat skodovku a preto si kupi Fiat aj ked vie ze sa mu bude sypat, je uplne hlupy.
Jak jsem už psal:
Jasně je u vás vidět velice drsné až nechutné zacházení s autem. Váš úvodní příspěvek vypovídá o "kvalitě" majitele-řidiče, ne o kvalitě auta.
Není o čem diskutovat. Nechápu tak dlouhou diskusi na tohle ne-téma.
Máme v rodině 2 Bravy z r.2001 / 150 a 180 tis.km, žádné opravy, běžná údržba, jáma na chalupě - žádná rez.
Já? No, pokud jsem si nespletl nick, tak mariachi tu tvrdí, že globálně TSI problémy nikdy nemělo, protože jeho Golf jezdí. Je to stejné, jako to tvrzení na které reaguje ohledně Fiatu :-)
Jasně, kamarád co má servis na fiaty říká, že jsou ok, jiné značky nedělá... to je fakt relevantní základní argument pro diskusi, která následuje, větami, v nichž jsou fiaty spolehlivější než škodovky, 500vek se jezdí po světě statisíce... Hmm :-!
Promiň, ale jakákoliv vysmívaná statistika (stk, asistenčních služeb, zákaznické spokoojenosti) má už z podstaty objemu dat xkrát větší váhu, než prohlášení jednoho servismana jedné značky, nemluvě o efektu chválení vlastních ocasů apod.
A hlavně, reagoval jsem na tohle. "Říká se, že nejlepší auta jsou ta, která si kupují mechanici značkových či specializovaných servisů".
Nádherný "argument", pro hledisko spolehlivosti aut nějaké značky, tedy že servisman značkového servisu si kupuje auta právě této značky, když si to auto umí sám odservisovat, to má vskutku ukrutnou váhu. >:D
Ale vždyť to je pravda. Z čeho jiného bys chtěl vycucat seznam typických závad a slabin modelu? Nejlepším zdrojem informací jsou servisní specialisti a majitelé...
Tak snad už stačí. Váš odborný náhled na věc jsme pochopili, na kvalitu a spolehlivost je nejlepší ptát se u toho, kdo danou značku prodává a servisuje. To má největší vypovídací hodnotu... a hlavně je to relevantní pro meziznačkové srovnávání, o kterém tyto debaty jsou. Svatá prostoto! :*) >:D
Jasně, že jsou to "klepy". Různá tvrzení o různých značkách jsou klišé. Dle mého názoru jsou v rámci kvalitního mainstreamu plus mínus poruchové všechny značky stejně. A ano, můžeš holt trefit špatný kus.
Ja vim, ostatne tvuj koment jsem si precetl az potom, co jsem to napsal, nebylo to mireno na tebe, ale obecne - tyto diskuse maji vzdy stejny scenar a prubeh, tomu se smeju.
Hlášky typu "Fordem tam a vlakem zpět", byly, jsou a budou především "klepy"...
Zabývat se seriozně jejich obsahem na auto webu je (mírně řečeno) neprofesionální.
Ostatně na to tady máme "specialisty" typu Ady.
Přiznám se, že jsem ten podpis taky hledal pěkně dlouho. Je tam schovaný, vypadá jako popisek k poslednímu obrázku. Vhodnější by byl jednotný systém podpisu k článkům, ať člověk hned ví, kde ho hledat.
Dále bych se přimlouval za větší diferenciaci/specializaci redaktorů, ať každý dělá co umí a co mu jde nejlíp. Např. Ondrovi jdou řidičské recenze, Tomáš je zase spíš orientovaný na techniku, tak ať v tom mají prostor a jdou dál spíš do hloubky, než do šířky. Když mají umět všichni všechno obvykle to nedopadne zrovna slavně, pro příklady tady nemusíme chodit daleko. Škoda, že svého času neodešla z redakce raději dvojice ve složení Lukáš Vaverka a Michal Fokt, což by redakci prospělo mnohem víc. Naopak výměna "přemotorovaného" Lukáše za Ondru byla trefou do černého...
Ano je to přesně tak. Fordem tam a vlakem zpátky platilo v dobách Sierry, Scorpia a prvního Mondea. Ale to se bavíme o době před 20-25 lety. Proč, to nevím. A proto je pro mě nejdůležitější názor servisu, který se na danou značku specializuje.
Jaké klepy. Vaše reakce je zcela mimo mísu a evidentně jste mě vůbec nepochopil. Tomu mechanikovi věřím, protože ho znám. Vycházím z jeho zkušeností, ne ze zkušeností jednoho člověka, nedej bože lidí na fórech, který ani nevědí, co to auto má (Většina z nich ty auta neopravuje). Na rozdíl od běžných uživatelů mu tam těch Fiatů 500 jezdí spousta a on jen tak mimochodem jeden pořídil pro ženu. To je celé. A ano statistiky TÜV a ADAC jsou slušně řečeno zavádějící. Jeďte někdy s autem na STK a podívejte se, co vám technik kontroluje. A přesně tohle se kontroluje na TÜV a ADAC a z toho vycházejí ty statistiky. Zadřený motor v nich není. Proč? Protože takové auto na TÜV a ADAC ani nedojede, tak jak by tam mohlo být. Musíte pracovat s dostupnými fakty. Ne domněnkami.
Přesně tak. Má zkušenost - Mondeo 2002 - já nic, kamarád v podstatě stejné, včetně výbavy a nájezdu - pořád něco (nebudu tady vypisovat, upřímně si to už nepamatuji ;-) Volvo S80 2011 - během 2 let výměna všeho možného, včetně motoru (D5), Renault Espace (koupeno 2 roky staré, ukončený operák), vše OK. A další a další, vypisovat se mi to nechce.
Tak a pak babo raď. Spousta lidí říká, že Renault je šrot, Volvo držák, Fordem tam, vlakem zpátky... :-)
Ano, jsou dle mého názoru značky, které jsou v průměru méně poruchové než jiné, ale statistika neumí zohlednit chování jednotlivých lidí ke svému autu, péči kterou mu věnují atd. Vůbec už se nebavím o průměrném nájezdu jednotlivých typů aut...
Paušalizovat na základě vlastní, tzn. zkušenosti z jednoho, max. 2-3ks je nesmysl.
Dobrý den a děkuji za odpověď. Asi by nebylo od věci, kdyby i v této rubrice byl autor jednodušeji vidět hned u titulku (jako u normálních testů a zpráv). A možná by bylo fajn, kdyby ještě přišel autor s nějakými argumenty k tomu obsahu, protože zjevně ani v redakci se neshodnete (kdyby to byla nějaká subjektivní část, tak budiž, ale problém je zrovna v něčem, co lze podložit i tvrdými daty či důkazy - počínaje tím cenovým srovnáním ojetin, povšechnými mechanickými problémy konče).
Pokud někdo žije primárně podle toho, co se říká, pak ho těžko jako první napadne nákup vozu značky Fiat/AR.
Doteď jsem si myslel, že tě zajímá hlavně technika, nikoli klepy. ;-)
Referenční marketing je daleko důležitější než statistika. Jestli koupím nějaké auto a jsem s ním spokojený, tak tu zkušenost sdílím a dost možná tím u někoho dalšího vyvolám nákup, především ale nakoupím u té značky znovu. Pokud naopak mám zkušenost špatnou, tak se o ni podělím tím spíše a pravděpodobně hned několik lidí od takové značky odradím.
Osobně neuznávám různé ADAC a TÜV statistiky (víš, co se říká o těch statistikách a falšování, navíc ADAC některé falšoval prokazatelně), protože je zkreslují spálené žárovky a mrtvé baterie. Ale jestliže si koupím třeba 5 aut jedné značky a nemám s nimi problém, tak si klidně půjdu koupit šesté a bude mě iritovat, pokud někdo bude tvrdit něco o obecných problémech, které jsem nezažil, neviděl, ani o nich nečetl.
Jasně, můžeš namítat, že lidi budou pindat a stejně produkt používat, viz třeba Microsoft, ale u těch aut je pořád dostatečně velká konkurence, kde si můžeš vybrat. A zrovna F500 je na trhu už tak dlouho, že být to krám, tak to trh dávno vyhodnotil.
Jestli argumentuješ v jedné větě stovkami tisíc prodaných kusů, pak je ohánění se osobní zkušeností s jedním nebo pár kusy k ničemu. Nějakou vypovídací hodnotu mají jen statistiky, z jejich kombinací, stk, servisní výjezdy, zákaznická spokojenost, se dá vyvodit nějaký obecnější závěr, pindání o autech ve firmě, nebo kamarádech, co mají servis (viz. "odborný" redaktor výše) je naprosto k ničemu.
No vtip je v tom, že to BOSCH převzal po Blaupunktu a výroba pořád zůstala v Portugalsku, takže Němci to ofiko mohou popírat a házet na Portugalce. >:-[]
Právě, těch aut jezdí stovky tisíc, respektive přes milion. Je to trvale nejprodávanější evropské auto A segmentu - a to, co je v textu zmíněno, nenajdeš ani na fiatích fórech, ani na autech. Ojetá F500 je navíc nedostatkové zboží. Takže to prostě musí být krám, když to lidi chtějí jak nové, tak ojeté. Dokonce lidi chodí okolo a pak za tebou, jestli bys to neprodal. >:D
Mě ale především zajímala ta obecná rovina o mechanické (ne)spolehlivosti fiatů. Jestliže se podívám na to, co mně a mému blízkému okolí prošlo garáží dejme tomu za posledních 15 let, tak je to nějakých 20 fiatů - od těžkých ojetin po funglovky. A dokonce ani 10leté stilo MW, které se kupovalo s nájezdem 289 tisíc km coby dělník, nemá mechanické problémy (a protože byla k dispozici servisní dokumentace za celou dobu, tak nemělo nikdy). Tak buď prostě máme v okolí neuvěřitelné štěstí a jen neumíme vyhrát sportku, nebo autor papouškuje klišé. Tím netvrdím, že Fiat vyrábí nad-auta (ten slogan si už navíc zabrali v Hyundai), ale že jeho produkty jsou při obvyklé předepsané údržbě taky obvykle spolehlivé a bezproblémové (když to vezmu na to, co řešíme na škodovkách - od fabky přes roomstera po octávky prvních dvou generací, tak jsou na tom ty fiaty lépe).
A co by se na Fiatu 500 mělo kazit? Pro Vaše info. Můj známý má servis na italská auta. Před tím dělal přes 10 let diagnostiku v jednom autorizovaném servisu v Praze na Alfy Romeo a Fiaty. A hádejte, co koupil manželce. Fiat 500. Myslíte, že by to koupil, kdyby se to kazilo? Říká se, že "kovářova kobyla chodí bosa" jestli mi rozumíte a na mechaniky to často platí také. Říká se, že nejlepší auta jsou ta, která si kupují mechanici značkových či specializovaných servisů.
Ta moje poznámka ale neobsahovala nic ve smyslu "takze je nemozne, ze by se ta ostatni nepodělávala", bylo to suché konstatování, navíc uvedené větou, "mám info jen z jednoho exempláře".
Jasne, klasika:
Tech aut jezdi stovky tisic a ja mam to jedno, ktere se nikdy nepodelalo, takze to, ze se ty auta kazi jsou jen pitomy kecy.
A z druhe strany oponent: Ja mam to same auto a s*ere se to furt, takze je nemozne, ze by se ta ostatni nepodelavala uplne stejne, ty reci o spolehlivosti jsou jen kecy.
Co vím, tak do 2004 do mělo skříně od Middland gears, tedy převodovku R65 jako mají Rovery 200 a první 25. Pak to má iB5 od Getrag, tedy to co mají Fordy. Ta je spolehlivá, ale má některá konstrukční specifika, takže se taky snad umí podělat. Motor s kompresorem, tedy Cooper S je špatnej. Stačí si to najít někde v Anglii, kde toho jezdí fůra. K Fiatu 500: To info je úsměvné. Tohle auto je považovaná za velice spolehlivé, vždyť je to Panda. To Audi TT je taky úplně vedle. Kdo má motor 1,8 20V Turbo ale i 3,2 VR6, tak ví o čem mluvím. Oba mají své problémy.
Kamarátka má tiež 1.2-ku Pop, tiež 2008, do 50tis. najazdené a je na tom lepšie, ale tiež prehrdzavený tlmič výfuku, vybité kĺby náprav, výmena brzdových kotúčov a tiež vypadávajúce knoflíky na palubnej doske.
Až desivo podobná diagnóza sa objavila na redakčnom Fiate Auto Bildu, tam boli aj ďalšie problémy, napríklad únik oleja.
Kamarátka ale na svoju 500-ku nedá dopustiť, celkovo je to podarené autíčko.
Manželka má 1.2 Lounge (výroba 10/2009), aktuálně najeto 45 500 (v podstatě čistě městský provoz, celoročně, krátké trasy), funguje všecko, drží všecko, netluče nic, nerezne nic - kromě teda toho tlumiče výfuku, ten se bude muset vyměnit - je dvouplášťový a ten vnější to má už za sebou, což funkci nebrání a neomezuje, ale na emisích a STK by asi pindali (ještě vloni v dubnu u první kontroly to bylo OK a auto prošlo bez jediné vady) - v servisu řekli, že měnit to nyní není potřeba. Je to tím, že se u nás hodně solí a auto jezdí na krátko, takže výfuk zevniř žere kondenzát a zvenku solanka.
Vzhledem k tomu, že otec má jako městké přibližovadlo už 11letou pandu 1.2 Dynamic a dokonce mu funguje správně i automatická klima, natož všechny mechanické věci, tak prostě ty kecy v článku nějak neumím pobrat. A ano, F500 je miláček žen, já taky dostal přísný zákaz ho prodat. :-)
Mám info jen z jednoho exempláře, 1,2 pop 2008, najeto něco přes 60 tis., v rámci tohoto nájezdu - oprava synchronů převodovky, výměna spojky, výměna ŘJ motoru, ta už bohužel mimo záruku, prorezlý výfuk se měnil už před dvěma lety, poslední, o čem vím je, že se rozpadly čudlíky rádia. Je to auto důchodkyně, která nejezdí žádnou pilu, řekl bych, že vzhledem ke způsobu používání je těch závad docela dost. Přesto, auto je miláček a ve srovnání s původní pětistovkou doslova etalon spolehlivosti. ;-)
Mohl by se pod ten text někdo podepsat? A mohl by ten někdo, kdo splácal tu snůžku nesmyslů o Fiatu 500 v rámci konkurence, nějak ty plky podložit?
"na poměry Fiatu i docela mechanicky spolehlivý" - nerozumím větě, po mechanické stránce fiaty patří rozhodně mezi spolehlivější auta nového tisíciletí, a to například i ve srovnání s národem milovanými škodovkami.
"Jeho největší slabinou je náchylnost ke korozi" - co prosím? Tak možná u koncového dílu výfuku, a tím to hasne. Kde jinde? I první kusy z roku 2007 jsou stále v tovární záruce na prorezavění karoserie, takže pokud by to byla pravda, dá se to řešit. Nebo prostě nekupovat bourané a nekvalitně látané kusy (to platí pro jakékoliv ojeté auto).
"případné zájemce nepotěší ani docela drahý autorizovaný servis a náhradní díly" - servis je pořád levnější než u Mini/BMW, ale i oproti třeba Fordu nebo Renaultu. Protože mechanický základ vychází z pandy, tak základní věci k údržbě nejsou kdovíjak drahé. Problém nastává, když chcete s tlumičem výfuku koupit i novou chromovanou koncovku, to pak ano, to je raketa. Ale bylo to auto pro movitější klienty, kteří si chtěli připlatit za styl, to je u Mini úplně stejné.
"hledejte pravidelně servisovaný exemplář s dobrou výbavou. Lépe si drží zůstatkovou cenu." - pětistovky si drží obecně dobrou hodnotu v jakékoliv výbavě, paradoxně ty nejméně vybavené vlastně ztrácejí nejméně (v absolutních i relativních číslech).
Navíc srovnávat první generaci mini s F500 je v rámci konkurence ojetin poněkud mimo, protože třeba na TipCars je v rozmezí 85-140 tisíc Kč těch mini 50 ks, kdežto F500 jediná. A u 149 tisíc, kde začínají ty ostatní F500, je už k mání i druhá generace mini.
Já jsem si s poruchovostí také užil, ročník 2002. Je to jak píšou, byla to elektronika, kabely, a nakonec spojka s diferenciálem. Ale není pravda, že by mini nebylo na dlouhé cesty. Podvozek má rozměry octávky, auto docela pěkně letí po dálnici, nepohodlné není, určitě lepší než jiné malé vozy. Bylo to nakonec skvělé auto, byl to zážitek ho mít a to nové Mini mě už vůbec nebere.