Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda CR-V 2.2 i-DTEC AT – Spíše sbohem než nashle

Kombinace turbodieselu 2.2 i-DTEC a unikátního pětistupňového automatu v SUV Honda CR-V se loučí. Máme nad touhle verzí truchlit?
Zpět na článek
13. 2. 2015 09:07
13. 2. 2015 09:12
13. 2. 2015 09:16
13. 2. 2015 09:24
13. 2. 2015 09:28
13. 2. 2015 09:35
13. 2. 2015 09:37
13. 2. 2015 14:36
13. 2. 2015 09:37
13. 2. 2015 09:39
13. 2. 2015 09:46
13. 2. 2015 09:33
13. 2. 2015 09:34
13. 2. 2015 10:25
13. 2. 2015 17:24
13. 2. 2015 19:02
13. 2. 2015 14:24
13. 2. 2015 15:23
13. 2. 2015 16:01
15. 2. 2015 21:02
14. 2. 2015 22:43
15. 2. 2015 18:27
Avatar - Ozzman
13. 2. 2015 08:51
Náskok díky technice
Nechci rýpat, ale.. mimo to,když opomenu fakt,že je auto ošklivé (v té černé to trochu vypadá lépe), tak snad nabídne jen dobrý prostor.

Chtěl bych se zeptat pana autora na srovnání s konkurenty (Korejci a evrposká koknurence), které se v testu moc neobjevuje. Je toto auto hodné své ceny, nebo by jste doporučil jít třeba do trochu možná rozměrově menšího středního SUV (Budeme brát v potaz, že CR-V je konkurentem SUV vycházející z nižší střední).

Děkuji
Rozbalit vlákno
4
13. 2. 2015 09:53
Re: Náskok díky technice
Pokud se budeme bavit o voze s výborným manuálem, tak rozhodně se jedná o to lepší z dané třídy a klidně bych jej lidem doporučil. V rámci konkurence to opravdu není špatné auto a mám na něj dobré vzpomínky, bohužel tato konkrétní testovaná verze byla snad ve všem horší, než jsem si vůz pamatoval. Pokud člověk nepotřebuje opravdu skvělou nabídku prostoru, pak samozřejmě může ušetřit a klidně jít do levnějšího a menšího vozu.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2015 10:01
Re: Náskok díky technice
Mne se v této velikosti nabízí srovnání s Outlanderem, máte zkušenost?

S tím motorem a vozem, neprošlo CRV v modelovém roce nějakým drobnými změnami? Nemyslím facelift, ale někde se mohlo něco změnit, přechod na emisní normy?
13. 2. 2015 10:06
Re: Náskok díky technice
Změny přichází až s faceliftem, kdy daný motor z nabídky vypadává a nahrazuje jej dvakrát přeplňovaná šestnáctistovka.

S Outlanderem jsem jezdil s nejsilnějším dieselem s manuálem a tam je vůz o kousek větší, může mít až sedm míst a podvozkově je dle mého CR-V lepší, motoricky tak nastejno, jednotka v Outlanderu je velmi slušná. Interiérem vítězí Honda, je kvalitnější a pohodlnější. Outlander je zase prostornější, relativně levný a rychlejší.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2015 10:17
Re: Náskok díky technice
Děkuji :-)
13. 2. 2015 09:07
No nekup to
chaotické ovládání elektroniky
tristní audiosystém
pomalé topení
zastaralý 5 kvalt
zátah motoru se ztrácí v měniči, měnič neustále klouže
tlačítka řazení si žijí svým životem
nekultivovaný motor
vysoká spotřeba
nefunkční pohon všech kol, který pohání hlavně přední kola
nepřesné řízení, auto se v zatáčce dostane brzy na limit

Takže za "lidušku" 950tyček dostane zákazník velkou, dobře odhlučněnou a odpruženou kisnu. Není lepší nějaký užitkáč za polovic?
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Emel
13. 2. 2015 09:12
Re: No nekup to
Beztak Honda pustila tenhle konkrétní kousek do testu jen proto, aby zavřela pusu pochybovačům o nové 1.6. Technici schválně poštelovali motor na větší hluk atd... ;-)

Ne dobře, napsal jsi hezký počet řádků, ale půlka jich je daná starým automatem, který v nabídce končí. 4x4 dobré spíš na vyhrabání ze sněhu než na projíždění zatáček lehkým smykem všech kol - s tím se asi dá žít. Jako alternativa k nějakému Scoutu mi to přijde ok, faceliftovaná verze to posune o kus dál, ale pokud by bylo za zajímavou cenu tohle v manuálu, tak to taky nemusí být špatná volba.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2015 09:16
Re: No nekup to
A to je právě to... ta cena je strašidelná... včera jsem říkal, že Sorento je drahé, ale když to s ním porovnáš, tak i ta Kia nabídne pravděpodobně více. Přitom CR-V je dá se říct legenda ve světě SUV, která průkopnicky určovala celou éru středních SUV.

To ten Scout mi dává větší smysl, protože alespoň dobře vypadá, když už nic jiného. Nehledě na to, že v této ceně už je třeba Passat Alltrack.
Avatar - Emel
13. 2. 2015 09:24
Re: No nekup to
Zaprvé to nemusíš nutně nasekat výbavou jako je kůže, panorama atd. Pokud bych byl ochoten oželet xenony, pak Elegance za 640 v manuálu mi přijde solidní, Lifestyle za 750 s xenonama a kůží taky ještě jde.

Zadruhé si myslím, že snad Honda projeví vzhledem k faceliftu nějaký cenový jemnocit u výprodejových kousků... za 900 je to samozřejmě neprodejné.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2015 09:28
Re: No nekup to
Mne CR-V dává smysl v nejnižšíh cenách, kdy se dá v benzínu (či 1.6 naftě) sehnat tak průměrně vybavené auto, které nabídne prostor navíc, oproti těm klasickýcm Evropským SUV typu Tiguan. Tyhle vozy jsou za bratru půl míče (550 při naftě) skladovky ( a byly už na podzim, když jsme kupovali), což je hodně dobrá nabídka a staví CR-V do uplně jiného světla.
Avatar - Emel
13. 2. 2015 09:35
Re: No nekup to
Výbavu prostě musíš zaplatit... u Scouta i u CR-V. Scout taky dává smysl nejvíc v základu s pár extras.

CR-V má tradiční nevýhodu, že nevychází vstříc těm, co by třeba chtěli xenony bez kůže...
Avatar - Ozzman
13. 2. 2015 09:37
Re: No nekup to
Zajímalo by mne, jaké ty CRV u nás nejvíce jezdí. Zdali jsou to dobře vybavené vozy, nebo právě tyto levnější varianty:)
13. 2. 2015 14:36
Re: No nekup to
tipl bych, že tak dvě třetiny jezdíme v nejnižší výbavě, což je momentálně taková ambiente plus u škodovky, s pár věcmi navíc (výbavu u škodovek u nás znají všichni)
13. 2. 2015 09:37
Re: No nekup to
Vzpominam na tchanova Scouta za 860koliku. Auto s vybavou hatche za cca 350,400 tis a k tomu vyssi podvozek 4x4 a standardne maly interier. Cena totalne mimo, dnes to mozna bude lepsi, ale nedelam si iluze.
Avatar - Ozzman
13. 2. 2015 09:39
Re: No nekup to
Scout je dobré auto s dobrým prostorem, mne extra nenadch motor ( jel sem 110kw), ale určitě to neni žádná špatná volba, nejvíce mne vadí neduh všech Oktávek III a to, že v autě za milion mam bakelit ve dveřích a oproti Golfům prostě místa, kde se šetřilo všude nezakryje. Jak píše Emel, to auto má smysl v základu, pak je to velmi schopné kombi :-)
Avatar - Emel
13. 2. 2015 09:46
Re: No nekup to
Záleží kdy to bylo... ceny šly dolů. U Octavie II bych neřekl že byla vevnitř malá.

Dneska je Scout za 690 vybavený obstojně. Navi, senzory, xenony... a jsi někde na 760, což za 2.0TDI 110kW 4x4 není taková tragédie... příp. +50 za automat a silnější motor.
13. 2. 2015 09:33
Re: No nekup to
O hodnocení audiosystému trochu pochybuji
5kvalt je zastaraly, i tak ale takto velike auto ma slusnou dynamiku
V nedavnem testu je tento motor hodnocen vyborne. "Motor navíc k výbornému odhlučnění přidává i příjemnou charakteristiku.!
Spotreba motoru je vyborna, ale automat ji srazil na standardni uroven TDI, tedy prumeru tridy.

Auto patri na spicku prodeju, takze tve hodnoceni je mimo, podobne jako zminka o chaotickem ovladani >:D
Pokud doporucis nejaky uzitkac ve stejne vybave za polovic tak
:yes: ;-)
Lze se tedy stotoznit se zaverem "tato verze s automatem nás však nepřesvědčila, a to zejména kvůli samotné převodovce"
Avatar - fOE
13. 2. 2015 09:34
Re: No nekup to
Ten motor je velice, velice povedeny. Jestli si neco na tom aute nezaslouzi kritiku tak prave motor. ;-)
13. 2. 2015 09:54
Re: No nekup to
Pokud by byl motor spojen s manuálem, tak souhlasím. :-)
Avatar - fOE
13. 2. 2015 10:25
Re: No nekup to
Ja jsem mel moznost jej projet ve spojeni prave s manualem v accordu (asi jsem si to mel vic uzit, jizdu v poslednim evropskem accordu :-) ) a motor reakcema, projevem, zvukovou kulisou po zahrati a i spotrebou (dle PP) proste patri ke spicce. Skoda ze odchazi.
Avatar - _Karel_
13. 2. 2015 16:40
Re: No nekup to
Nekultivovaný motor- neber ty testy tak vážně. 2,2 iCTDi je cokoli, jen nen nekultivovaná.
Avatar - Emel
13. 2. 2015 17:24
Re: No nekup to
Horší kousek se najít může... sám autor píše, že mu dříve testované auto přišlo lepší.

A nebo autor nedokáže úplně separovat vliv automatu, který u spousty aut přispívá k pocitu akustického nekomfortu tím, že motor vytáčí v situacích, kdy by to řidič neudělal.
Avatar - _Karel_
13. 2. 2015 17:29
Re: No nekup to
"Agregát si rovněž pamatujeme jako kultivovanější. V tomto případě i po zahřátí stále slyšíte typický klapavý zvuk jednotky"- tam bych to na vliv automatu neviděl.
Horší kousek- možná, ale přijde mi divný, že by horší kousek mohl hlučet?
I ve vyšších otáčkách si pamatuji dobré odhlučnění a nijak nepříjemný zvuk, moc tomu nevěřím.
13. 2. 2015 19:02
Re: No nekup to
Nevidím důvod testerovi nevěřit i když je pravda, že v testu s manuálem se tato výtka nevyskytla.
[odkaz]
13. 2. 2015 14:24
awd
u manualu je od ctvrte verze rozjezd vzdy na vsechny kola krome velmi prudkeho plynu (ochrana systemu). na snehu i blative trave take zabiraji vsechna ctyri kola bez problemu, o nejakem hrabani predni napravy nemuze byt rec. neni to off road, ale bezne zaliby zvlada bez problemu. bud je awd v automatu jine anebo pane Chamillo jezdite s autem jinak nez by se sluselo (take dobre, je to Vase prace) ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Delfin2
13. 2. 2015 15:23
Honda CR-V
Nieje to možno najkrajšie SUV, ale mne osobne sa páči.Bral by som benzín a manual, nemám veľký nájazd km.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - TeeJay
13. 2. 2015 16:01
No nevím...
Přijde mi ten test takový odtržený od reality. Tím teď nemyslím od reality auta, jako spíše od reality dané kategorie kompaktních SUV. Je pěkné, že je CR-V nedotáčivé, ale jaké kompaktní SUV není? "Nečekejte tedy, že budete zatáčky vyjíždět v rychlém a kontrolovaném jemném přetáčivém smyku". WTF?

Tohle je asi druhý negativní názor na jízdní vlastnosti, co jsem na CR-V kdy četl, počítám, že ten první (jistý Koubek) se při vyslovení CR-V doteď švihá devítiocasou kočkou, protože to byl úlet opravdu hrubého zrna. Auto se brzo dostává na limit? Nějak nevím, co na to říct... koubkitida?

Tím spíš, že realita je jiná. Jistě, takto se CR-V umí chovat, ale jde o špatnou techniku jízdy, tedy vysokou nájezdovou rychlost do zatáčky (kolik je panu redaktorovi ;-) ) a špatná práce s pedálem plynu. Realita je taková, že systém RT-AWD naopak v zatáčkách pracuje defaultně, aniž by muselo dojít k prokluzu kol. Ano pouze podpůrně, ale CR-V je v zatáčkách díky tomu velmi dobré a to i na suchu, i když více to vynikne v marastu.

Co se "rychlých rozjezdů" týče, už jsem se snažil u kolegy Mičky - cituji: "prozradím sladké tajemství systému Real Time All Wheel Drive - funguje na principu přenosu točivého momentu v určitém poměru tak, aby nedošlo k přetížení zadního diferenciálu. Takže když se na plynu stojí jako na rýči, dozadu točivý moment nejde a namísto toho zasahuje VSA. Naopak při rozjezdu "jako člověk" je RT-AWD čtyřkolkou s předprogramovaným rozjezdem za asistence všech kol." Jinými slovy - při plynulém rozjezdu CR-V 4x4 má, při prudkém nikoli. Možná to je pro nevybouřené mládí nepochopitelné, ale v rukou běžného řidiče to funguje.

Ano, automat - souhlas, měnič žere výkon a otupuje dynamiku. Najezdil jsem s 2.2 AT asi 2k km a vůbec jsem to nevnímal negativně, jízda byla plynulá, hladká, tichá, co jsem potřeboval předjet, to jsem předjel. Chápu, že výtka musela zaznít, ale to poslední, co potřebuje kompaktní SUV s dieselem, je cukavá dvouspojka. ;-)

Za ovládání palubních systémů by někdo u Hondy potřeboval pořádně nařezat...

Po kolika km jízdy by asi tak měl topit dvoulitrový turbodiesel?

"tlačítka řazení pod volantem. Pokud je totiž použijete, tak pouze dáte převodovce doporučení pro přeřazení, reálně se ale nedá říci, že by vůz zařadil to, co opravdu požadujete." - to jsem tedy nepochopil. :-O

Osmilitrová spotřeba u 150k SUV s automatem mi přijde naprosto standardní, nebo?

Prostě mám, Ondřeji, pocit, že se ti dostalo po hrozně dlouhé době do rukou dieselové SUV a to ještě navíc v zimě a předtím jsi tak minimálně půl roku jezdil s Lancerem Evo X. ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
13. 2. 2015 17:14
Re: No nevím...
No jistě :-) Všechny výtky z testu jsou vlastne plusy, vždyť je to svata Honda a autor testu je neumětel :-)
Avatar - hedvin
13. 2. 2015 18:51
Re: No nevím...
zkus se podívat jak funguje 4x4 u hondy odkaz mi nejde vložit ale na youtube se to jmenuje Honda CR-V 2014 4WD failure
Avatar - hedvin
13. 2. 2015 19:25
Re: No nevím...
to je ono :yes:
15. 2. 2015 20:08
Re: No nevím...
CR-V má 4x4 jenom na okrasu do prospektů.
[odkaz]
Avatar - Emel
15. 2. 2015 21:02
Re: No nevím...
Jeden známý měl CR-V už hodně dávno a s nadsázkou říkal, že AWD se zapojí akorát včas... aby se vyhrabal z příkopu zpátky na silnici :-) .

Nebyl bych překvapený, že Subaru funguje lépe, ale asi jako u starších haldexů bych čekal, že ty běžné situace to vyřeší uspokojivě. No nic, není to moje parketa, tak to radši nebudu moc pitvat.
Avatar - TeeJay
13. 2. 2015 23:51
Re: No nevím...
Cituji příspěvek na toto téma od člověka, který do Hondy dost vidí:

"Pokud jde o toto, v první řadě si myslím, že tohle je věc, kterou si měla Honda pohlídat - ať jde na zadní kola točáku kolik chce, krátkodobě by mělo být auto schopné odněkud vyjet jen za pomoci jedné nápravy a to i zadní. Nicméně to tak v tomto případě skutečně nebylo.

Kvůli ochraně přetížení zadního difu si při velkém rozdílu otáček obou náprav pomáhá VSA přibržděním předních kol. Co nevíme: proč TV dělal test s vypnutým VSA? Ale to není zas tak důležité, čtyřkolka by měla být schopná fungovat autonomně.

Každopádně test TV proběhl a Honda v reakci na jeho výsledek upravila v rámci modelového roku 2014 software (nešlo o mechanický problém RT-AWD, ale o softwarový) a při následném testu CR-V obdobnou zkoušku za dohledu TV zvládlo.

Nyní TV test zopakoval (proč?) a problém se opakoval. Záhada? Možná že ne tak docela. Aktualizovaný SW mají, jak jsem psal, všechna evropská CR-V MY 2014 a dále, ovšem techničák na webu TV ukazuje, že bylo (proč?) testováno auto modelového roku 2013. jaké překvapení, že se původní situace opakovala.

Honda majitelům CR-V MY2013 poskytla v případě zájmu úpravu SW, nicméně toto auto, zjevně ve fleetu Hondy Sweden (kovářova kobyla...), aktualizaci nedostalo.

Není to sice tak dementní zdůvodnění, jaké dodal importér, jenž ze sebe těžko veřejně (a zejména pak před Hondou Europe) udělá úplněho idiota, který dá novinářům staré auto, ale neoficiálně se proslýchá, se to seběhlo nějak takhle."
Avatar - Emel
14. 2. 2015 22:43
Re: No nevím...
Co je to to VSA? To na videu vypadá jako klasický problém otevřeného difu - kolo s trakcí stojí a veškerá síla se přenáší na kolo, které se protáčí. Tomu se dá bránit diferenciálem s omezenou svorností, ale pokud není, tak může pomoci i přibrždění kola bez trakce. Pokud to funguje, tak je třeba 80% problému vyřešeno...

Nevím jestli "čtyřkolka by měla být schopná fungovat autonomně", pro mě je z pohledu uživatele důležitější, jestli funguje auto jako celek.

Napadá mě analogie s koncernovým XDS - pro okruhové využití to dobré řešení není, ale pro běžný provoz je vyhovující.
Avatar - TeeJay
15. 2. 2015 14:15
Re: No nevím...
ESP. Však o tom se píše - RT-AWD standardně spolupracuje se stabilizací a na tom videu stabilizace byla zjevně deaktivovaná.

Ale jak zaznělo - tohle je situace, která nastat může a AWD by to mělo vyřešit, zvlášť když je elektronické a ne čistě nechanické.

Každopádně jak říkáš, důležité je, jak reálně funguje, což funguje. Ale je pochopitelně daleko příjemnější auto zkritizovat na základě testu, co nemá s realitou nic společného a navíc u dva roky staré verze. Pravdou zůstává, že tohle mělo být odladěné od začátku.
Avatar - Emel
15. 2. 2015 18:27
Re: No nevím...
Jak taková situace může nastat? Že řidič stabilizaci vypne? No tak to se pak ale nemůže divit... pokud tedy opravdu byla vypnutá.