Jestli zůstane dosavadní koncept pohonu s motorem podélně před přední nápravou, která už je 30 let překonaná (důvody nemusíme uvádět), tak jaká budoucnost. Audi a Subaru se tím chtějí odlišovat, ale proč? Že to není v pořádku u Audi vědí, protože to je vidět už několik let na A4, u něhož se necnost konceptu snaží zmírnit tím, že přední kola posunuli dopředu. Hnací hřídele tak směřují šikmo dopředu. Jednak tím ona necnost nejde vykompenzovat zcela a jednak jsou stejnoběžné klouby pod stálým úhlem a víc se opotřebovávají.
Máš pravdu a samozřejmě to vědí a to celou dobu. Kolik zákazníků ale zajímá optimální konstrukce vozu?
Důkaz toho sou třeba aktuální prodejní čísla střední třídy kdy přestárlá A4 která ve srovnání nestačila už na svý současníky minulý generace BMW3 a C-Klasse úspěšně konkuruje a dneska v prodejích někdy i překonává jejich aktuální nový současný modely
Tak design interiíéru nadčasový vtom audi přeskočila konkurenci minimalně o generaci, a motory 1.9 tdi 96 Kw prostě držák důkaz o tom že se nejde pár šílencu co tahají s toho motoru stejný i dokonce větší výkon než mají některé 6válce, s mého pohledu je to jedno z mála aut které se oplatí kupovat co nema žadné DPF, chlazeni výfukovích plynu a ostaní ptákoviny které se vyse.ou a potom se do nich jen vráží prachy
A4 se prodava pouze s naftovymi dvoulitry a trilitry. Palubka pusobi nadcasove predevsim proto, ze interiery audi a bmw vypadaji jiz 10 let porad stejne.
V dobách 1.9 TDI 96 kW bylo mnohem víc dobrej motorů co vydržely roky. To nebylo až tak vo motoru jako vo době. Dneska se bohužel dělaj auta stejně jako mobily a cokoli dalšího aby to vydrželo záruka a pak nazdar
to sice ano ale S4 nebo RS4 nebude moc zajimavé auto pro větší část lidí s rodinou tam se spiše ohližejí po jiných motorech, i když na RS4 se krásně dívá a ješte lépe se poslouchá :-!
Tuto otázku jsem si kladl už dávno, v případě Subaru je ale podélné uložení motorů mnohem méně škodlivé, protože díky motorům boxer s ultrakrátkou stavbou jim nevychází těžiště o tolik posunuté dopředu.
Jinak ale to opatření Audi k posunutí řadových motorů více nad přední nápravu jim moc prospělo, ovladatelnost, vyváženost i designové proporce se díky tomu zásadně zlepšily!
Při představení tohoto konceptu na kresbách mě napadá jediné: Opel předběhl dobu o pořádný kus historie se svým Signum... Co se týče Audi, již více než rok se objevují zprávy o tom, že chtějí uvést modely s karosérií - dovolím si to takhle napsat - čtyřdveřový shooting break (viz loni prezentovaná A6 stejné koncepce). Docela se mi tento nápad zamlouvá, dovedu si představit sportovnější variantu ke klasickému Avantu, jen nedokážu strávit představu, že by se takto pojatý vůz měl stát vlajkovou lodí značky....