Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Prologue Avant: Budoucnost ingolstadtských kombi pro Ženevu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 13. 2. 2015 • 15:57
7
13
Zobrazit náhledy (7)
Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback
Na autosalonu v Los Angeles v listopadu 2014 se představilo velké kupé Prologue. Po čtyřech měsících na něj naváže kombi s tradičním názvem Avant.

Prologue Avant ukazuje, jak budou vypadat tahle praktická, ale zároveň elegantní auta od Audi v blízké budoucnosti. Zatím se odhaluje jen na oficiálních počítačových kresbách a skicách. Možná zdánlivě vypadá jako shooting brake, ale počet sloupků jasně říká, že jde o pětidveřový kombík. Ale jaký! Trochu agresivní, zůstala mu velká single-frame maska se šesticí chromovaných žeber, ale zároveň i svalnaté boky s decentně vystouplými blatníky. A střecha se směrem dozadu lehce svažuje. Design Audi se mění - a rozhodně k lepšímu! Zapomeňte na zlomy, zbytečné linky a kudrlinky.

Marc Lichte působí jako šéfstylista sice stále poměrně krátkou dobu, ale v Ingolstadtu zavál opravdu svěží vítr. A řádně ostrý! Dvoudveřové Prologue bylo přijato poměrně dobře a s největší pravděpodobností se z něj stane luxusní A9. Čtyřdveřová auta s výklopnou zadní stěnou se ale v této třídě až na nějaké ty individuální přestavby a jeden sériový fastback nenosí. Ano, Avant ukazuje praktickou variantu, ale britský Auto Express spekuluje, že by se sériový model mohl postavit CLS Shooting Brake s trojcípou hvězdou. Takže by měl být o třídu menší? Jenže kombi Prologue bude naopak ještě větší než než 5,1 m dlouhé, 1,95 m široké a 1,39 m nízké kupé. Každopádně linky uvidíme na všech příštích Avantech.

Techniku zatím automobilka neodhalila, předpokládáme tutéž. Pod kapotou tedy trůní čtyřlitrový zážehový vidlicový osmiválec TFSI se dvěma turbodmychadly, výkonem zhruba 445 kW a 750 N.m točivého momentu při použití overboostu. Jinak motor dával 700 N.m. První Prologue dokázalo zrychlit z klidu na stovku za 3,7 s, Avant bude možná o nějakou tu desetinku pomalejší.

Pohon všech (dvaadvacetipalcových) kol je samozřejmostí, nevidíme důvod, proč by nemělo být použito i jejich řízení.

Osvětlovací technika využívá výhradně diody, v hlavních světlech dokonce Matrix. Z minimalistického interiéru s virtuálním kokpitem a dotykovými obrazovkami místo konvenčních tlačítek toho na skicách moc vidět není, musíme si počkat na oficiální prezentaci a fotky.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2015 13:23
Re: Signum jako vizionář
[odkaz] [odkaz]
Avatar - Bubáq
14. 2. 2015 07:28
Signum jako vizionář
Při představení tohoto konceptu na kresbách mě napadá jediné: Opel předběhl dobu o pořádný kus historie se svým Signum... Co se týče Audi, již více než rok se objevují zprávy o tom, že chtějí uvést modely s karosérií - dovolím si to takhle napsat - čtyřdveřový shooting break (viz loni prezentovaná A6 stejné koncepce). Docela se mi tento nápad zamlouvá, dovedu si představit sportovnější variantu ke klasickému Avantu, jen nedokážu strávit představu, že by se takto pojatý vůz měl stát vlajkovou lodí značky....
Avatar - Hammunasakra
13. 2. 2015 21:26
Re: Koncept pohonu?
Jo takhle jo :-)
13. 2. 2015 20:33
Re: Koncept pohonu?
Nejde koupit s jinou naftou, nez 2.0 a 3.0 TDI. Takhle.
13. 2. 2015 18:36
Re: Koncept pohonu?
to sice ano ale S4 nebo RS4 nebude moc zajimavé auto pro větší část lidí s rodinou tam se spiše ohližejí po jiných motorech, i když na RS4 se krásně dívá a ješte lépe se poslouchá :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku