Původní DS-5 byla hodně rozpačitá. Podvozek s torzkou. Zejména s automatem podprůměrná dynamika (silnější 2.0HDI 120kW mělo myslím 0-100 přes 10s). Malý vnitřní prostor. Omezený komfort. Proporce brambory (s rafinovanými detaily působí vymakaně, pro někoho to může být na hraně kýče, za mě ok). Vlastně mě nenapadá nic, v čem by to auto bylo nadprůměrné - s výjimkou interiéru.
Ten byl fantastickej minulejch 60 let, tipnul bych si že dřív nebo pozdějš definitivně skončí. Faktem je že současný špičkový tlumiče už uměj skoro to samý. Skoro ;-)
The DS5’s major weakness has always been the lumpy ride – spec the visually essential 19in rims and is intolerably harsh. Downgrade to pathetic 16s and it’s still a meal-maker of small surface imperfections. Our test car (shod with 18in boots) rode downright uncomfortably, faithfully transmitting every road ripple from Tarmac to trouser. The massage seats that come as standard on DSport spec are a necessity for occupants to even make it to the chiropractor in one piece.
Proto sem zmiňoval i váhu a výšku. Je to rozměrama víceméně normální auto, tlumiče snad až velmi slušný. Chápu že třeba 19´´ můžou bejt moc, ale ne nějak extrémně vysoký auto těhle rozměrů by prostě mělo jít odladit. Chtělo by to asi zkusit s těma 16 nebo 17´´ a taky tu verzi s víceprvkem a porovnat.
Je to kravina ale nějak se mi to usadilo v hlavě a nedá mi to spát. Fakt by mě zajímalo kde je problém :-)
možná se dosté míry jedná i problém psychologický. Přece jenom Citroen byl vždy tak trochu zaškatulkován jako výrobce extra pohodlných podvozků, k čemuž do značné míry přispělo i hydropneumatické odpružení.
Najednou mají redaktoři před sebou auto se znakem Citroen na 19ti palcových kolech a s tvrdým až sportovním podvozkem. To je pořádná změna.
Nevím nakolik to v tom hraje nebo nehraje roli, sám jsem v DS5 seděl jednou a to ještě ani ne jako řidič a je to u dost dávno na to abych mohl jízdu nějak objektivně hodnotit.
Tlumiče jsou opravdu špičkové, rozhodně to není žádný levný šmejdík, ale jestli opravdu výměna tlumičů nepomohla (což nedokážu objektivně posoudit) tak je potřeba hledat chybu jinde než v tlumičích.....
U těhle tlumičů bych chybu určitě nehledal, to je naopak těžkej nadprůměr. Tady bohužel asi nikde nebudou vedle sebe k půjčení verze s víceprvkem a vlečkou. Ale stejně si nemyslim že by to takhle mohla ovlivnit jen ta zadní náprava.
No prostor asi zůstane jak byl žejo :-)
Ty tlumiče by mohly bejt zajímavý a to nový Blue-HDI 133 kW 400 Nm nebude špatná verze a jestli do toho dali tu novou převodovku [odkaz] tak by to nemuselo bejt špatný
Ten začátek byl dost rozpačitý, mám obavu, že už se ten názor s DS potáhne i pokud by přišlo nějaké zlepšení. Postav si DS5 proti C5 a vyjde ti, že to co DS5 nabízí je jen pozlátko... nebo dobře, mě to tak vychází.
Vo tom žádná! C5 je pořádně postavený auto. Problém je že asi správně prognózujou že do budoucna většina lidí dá spíš na to pozlátko. Už teď se technický data a informace vo autech začínaj úplně vytrácet
Prosadit novou značku je akce na dlouhý roky a východní Evropa určitě nikdy nebude hlavnim odbytištěm tohohle typu vozů. Ať budou doslova jakýkoli, i kdyby byly ultrakvalitní a superpovedený :-)
Pro prémii je klíčová image... a ta se bude těžko budovat, když budou z testů zaznívat verdikty o průměrnosti DS-5... průměrnosti v rámci mainstreamu. Možná to laici neprokouknou, ale za mě DS nezačalo moc dobře.
Jo souhlas. Kromě DS3 to pokračování nic moc. Uvidíme letos. Po tomhle faceliftu z DS5 na DS 5 kterej možná auto dostane do stavu v jakym mělo bejt od začátku má na podzim přijít facelift DS4. Ale jak sem řek tohle je na dlouho, rozhodnou až další modely. Sem zvědavej jaký budou ty vyšší. Někde sem čet že se hodně zlepší i technika že přijdou 8stupňový převodovky atd.
bohužel celá řada DS byla poněkud nešťastně uchopena. Vzít si to nejlepší z historie značky a zároveň se snažit to nejlepší z historie potírat to už chce slušnou dávku debility...
Tak bych to určitě neformuloval. Dokonce přímo naopak. Přesně tohle bude zřejmě do budoucna ten správnej styl a cesta
Ne že by se mi to líbilo ale fakt to tak vidim. Chápu tě a já taky radši reálnou kvalitu, ale určitě si uvědomuješ že takovejch nás je "pět a půl" (a nejsem si jistej jestli jen ze sta >:-[]
ty tlumiče tomu bohužel dle očekávání nijak nepomohly ;-\
[odkaz]
[odkaz]
dvě hvězdičky z pěti není moc dobrá vizitka 8-s
Ten facelift tomu celkem sluší, ale jizdní vlastnosti ........to by chtělo větší zásah než jen nové tlumiče ať už je výrobce nazve jak chce "fancy" názvem.
Jinak motory za mě o.k. Převodovka je novej AISIN, takže taky o.k. Jediný klumpr zůstává ta robotická převodovka u hybride4...
no jednou už ty tlumiče vyměnili a ty testy co jsem linkoval jsou už u verzí s novými tlumiči. Dost pochybuju o tom, že ty tlumiče budou znova po roce měnit za další. Je to spíš jen klasický marketing, který u faceliftu nazval tlumiče jako "nové" a přidali k tomu ten nesmysl s pěkným názvem "preloaded linear valve" >:-[]
Ti joudové tam nejsou schopni dát ani klasické elektronické tlumiče jako má Opel Astra, která je přitom cenově úplně někde jinde. 8-s
Tak to mi hlava teda nebere! Tohle sou určitě solidní tlumiče, to auto neni zas nějak extrémně vysoký nebo těžký, rozvor normální. Nerozumim proč nejde normálně odladit. Fakt nechápu :-|
Zadní jednoduchá náprava je sice nic moc ale neměla by mít takhle extrémní vliv. Nebo spíš nemůže mít takovejhle vliv. Tyhle ZF sou skoro super tlumiče, nějak si nedovedu představit co tam je za tak extrémní problém že auto nejde prostě normálně odladit
Levný přední [odkaz] i zadní nápravy sou dneska bohužel v módě [odkaz] stejně jako nesmyslně velký kola. Fakt hloupá kombinace. Koukal sem a k tomuhle dávaj 16 - 19ky
Zbytečně velký kola sou blbost u každýho auta ale tady nějak dělaj asi eště větší problém než jinde. A nechce se mi věřit že by do Okty nebo něčeho takovýho dávali tak kvalitní tlumiče jako sou tady. Jestli to ani s faceliftem nepořešej tak sou fakt amatéři
Octavia má větší kola často v lepších verzích, které mají víceprvek (obě RS, všechny 4x4, 1.8TSI). Tím neříkám že to je ok, víceprvek by měl být ještě aspoň pro 1.4TSI a 2.0TDI, ideálně za příplatek k čemukoliv. Ale Octavia je kompaktní mainstream...
Okta je sice na menšim podvozku a vo dost užší ale přitom delší než tohle! Ostatně u tohohle je víceprvek u tý hybridní verze, nevíš jak je na tom s komfortem a jízdníma vlastnostma ta?
Teď mi nejde o prémiový ambice ale běžný odladění podvozku. Pokud vim zrovna tohle frantíkum šlo a u jakoprémiovýho modelu jim to těžce nejde? Divný
Jo porovnání tý verze s víceprvkem by mohlo dost říct. Jestli je to fakt jen v tý zadní nápravě
protoze tohle je pro citroen draha sranda a pochybuju, ze se to muze vratit (financne). jedna se o lehce extravagantni a zaroven tuctove auto. pro citroen nic noveho, takze tahle bocnirada ds podle me neprinese zadne ekonomicke prinosy pro automobilku, ktera uz tak na tom neni moc dobre. navic v teto kategorii z hlediska masovosti vyroby (kam cili i citroen) nikdy design neprevysi ucel.
Myslim že tam máš hned několik úplně špatnejch předpokladů. Podle mě je to přesně vobráceně než to vidíš ty. DS neni jako masovka ani plánovaný a v tuhle chvíli je to pro PSA výdělečnější divize než většina těch masovek
No nevím, já si myslím, že s cca 120 000 prodanými auty ročně (DS) se v této kategorii uspět nedá. Jak jsem řekl, auta to jsou po technické stránce celkem tuctová, mají pouze trochu extravagantní háv (což je sám o sobě atribut značky Citroen, takže nechápu existenci DS, protože jestli někdě dominantně loví zákazníky, tak mezi současnými zákazníky Citroenu). No a když mluvím o jisté extravagantnosti, tak tím se k sobě (Ty a Citroen) celkem hodíte. ;-)
Přiřadil bych k sobě hodně jinou značku než Citroen a jestli vzpomínáš na Kylii tak i ta už dneska jezdí nečim jinim ;-)
Pokud de vo DS je to plán na 20 let, nemá cenu se hloubějš zabejvat současnejma modýlkama. Těm dodali leda tak kvalitnější materiály a celkově povedená je jen DS3
ale mam dojem ze minimalne v eu to nic neriesi... snad v cine ok.. tam DS moze byt fajn tam sa preda vsetko..... ale v eu necakam ziadne zlepsenie situacie co sa tyka predaja tychto " luxusnych citroenov" ... skor by sa mi pacilo keby obnovili citroen XM a s nim sa vrhli na luxusnejsiu konkurenciu
Kvalit Lexusu nikdy nedosáhnou ale jak sem řek většinu lidí reálná kvalita stejně nikoho nezajímá. Takže když vytrvaj tak za deset patnáct let můžou pod značkou DS dělat technicky použitelný designově zajímavý auta. A tenhle interiér je docela povedenej už teď. Myslim materiálama :-)
No samozřejmě. Opravdu povedená je jen DS3 zbytek je zřejmě z nouze cnost a pracujeme s tim co máme dneska na skladě. Mluvim o dlouhodobý strategii která se ukáže nejdřív u příští v reálu spíš přespříští generace těhle aut
Fakt se mi líbí... Cenovka neodpovídá rozměrům a motorům tohoto vozu, ale pokud by byla o 15-20% nižší, opravdu bych o něm uvažoval. Už vlastně nepotřebuji velké auto, a tenhle "prcek" mi fakt přirůstá k srdci.
Protože je to defakto dizajnovější verze "kombi C4", jak třídou tak i prostorem.... Už jen ten zvolený název DS5 je nešťastný. Mělo to být spíše DS4 sportlounge .....
Takhle to evokuje už z názvu o třídu větší C5, se kterým to bohužel nemá nic společného.
vlastni znacku dobre rozviji a na levne modely ma Dacii. PSA pochromuje Dacku a chce mit z toho premii. Je to jako by koncern delal A4 z Golfu a to jsem jeste DS5 polepsil.
Nemyslim že by v Dáciích byly podobný materiály, převodovky, motory nebo tlumiče (u kterejch fakt nechápu proč nefungujou líp :-)
Vyrábět levný auta v Rumunsku je skvělý, perspektivně možná eště lepší než škodovky v česku. Jinak ale sázka na dražší modely s vyšší přidanou hodnotou je teoreticky správně.
A co se týče Renaultu tam bych to do dlouhodobějšího budoucna viděl podobně jako u Peugeotu nebo Citroenu. Kia s Hyundaiem je budou čim dál tim víc dusit až je možná udusej nadobro. To bude ale až za hodně dlouho
Jo samozřejmě čínský auta se časem taky rozběhnou a i ty budou konkurovat levnejm francouzum ale ty korejce bych nepodceňoval. Myslim že je čekaj eště dlouhý roky vzestupu
No, kluci, nezapomínejte, co stojí za korejským úspěchem v EU. Především cena. I přes dlouhé roky působení se nedostávají mezi desítku nejprodávanějších značek a to jsou oproti zavedeným značkám levnější. Ne, pokud sem vstoupí číňánci kopíráčci (ano, pohrdám jimi pro tuhle vlastnost), Korejci budou první na ráně.
Dobre, takže DS bude do budúcna francúzskou prémiou, ale čo samotný Citroen a nápad s lacnými C-modelmi, ktoré mali konkurovať Dacii? C-Elysée a C4-Cactus už medzi ne mali patriť, no nakoniec to uhrali do rodiny Citroenov. Už sa teda na lacné modely vybodli alebo ich budú naďalej miešať medzi solídnejšie modely?
Renault si už napríklad portfólio vyčistil, Thalia a Storie sú už minulosťou.
co si pamatuju, tak vedení PSA se výrazně distancovalo do toho, že by řada C měla konkurovat Dacii nebo být low end.
Varin said Citroen will not become a low-cost brand while PSA brands boss Frederic Saint-Geours said the new positioning for Citroen's C-line models was decided back in 2009. Asked on the sidelines of the financial results press conference whether the new Citroens will be as profitable as the current cars, Saint-Geours said: "There is no reason they should be less profitable for PSA."
PSA was adamant that Citroen was not going to become a low-cost brand, but the next generation of vehicles will be positioned slightly lower than the current range
stale tu je fluence... ak sa nemylim tak cenou spada hodne pod megane... v postate lowendova limuzina.... rapid mi pride daleko lepsi ... v nejednom teste francuza hravo poraza .. takze uplne vycistene to tam este nie je
co sa tyka citrona tak cactus je hodne osizeny so spustou kompromisov cize v podstate naplna filiozofiu znacky ... takze vsetko je ok .... len cena im moc nevysla.. tu vidim problem.. snazia sa z lowendu robit imidzovku na zaklade prapodivneho dizajnu...... ta cena mala byt v priemere minimalne o 1000 eur nizsia... ked nie viac
Ach jaj, ty zas máš dnes argumenty. Keď už hodnotíš podľa nejedného testu, tak si aj porovnaj cenníky Rapidu a Fluencu a potom sa v tom povoz.
S druhým odstavcom by som vedel súhlasiť.
Tuppere, bylo by asi divné, kdyby novinka neporazila osm let starý model, nemyslíš? Na druhou stranu, Rapid vítězí jen kvůli evropské pomatenosti "sportovností". Nabízí komfortnější svezení, větší prostor, pro mne i hezčí design.
shovívavost některých diskutérů, druhdy technikobijců a bojovníků za nešizený produkt. DS5 je totiž přesně tím leštěným prd.em, který si kritiku v tomto ohledu zaslouží, a jakkoliv chápu, že doba přeje pozlátkovým řešením, nemyslím si, že budovat prémiovou značku (tedy alespoň dle odvážných prohlášení Citroenu) tímto způsobem, povede k úspěchu. Premie ve střední třídě, která jede na torzce a nejsilnějším benzinem je šestnáctistovka, no to je panečku premie. Když se podívám vedle do diskuse o superbu, ryzí mainstreamové střední, kde se to hemží odsudky ve smyslu nedostatečnosti použité techniky, pak opravdu nerozumím tomu, že to zde citroen za tuhle "premii" neschytává zleva zprava.
Jestli to nebude tim, ze DS 5 nikoho fakticky nezajima, protoze je to tak mensinova zalezitost o ktere se nema moc smysl bavit. Ty prodeje jsou vyslovene komicke a to nejenom u nas.
Dinare myslím, že PSA ví nejlíp samo jaky produkt postavili..... Je nesmysl tady mluvit o ošizené prémii když je veřejným tajemstvím, že vozy z téhlé nabídky byly narychlo ušitým řešením a sposta vlastností je pevně dána už jen volbou samotné platformy (vem si v jak krátké době ty vozy vznikly a jak dlohou trvá vývoj nového modelu)
Tyto vozy tak jak je znáš nyní do jednoho skončí a budou nahrazeny uplně odlišnými modely u kterých nevíme nic ani o podvozku ani o použité technice.
Současná nabídka DS staví na platformě Citroenu C3/C4, není to ještě ani ona nová EMP2 platforma, kterou PSA představilo v roce 2013.Také strategie se od té doby změnila a DS má být plně samostatnou značkou. Dejme jim tedy čas ať ukáží co umí a pak je můžeme kritizovat za ošizenou prémii ;-)
Dávat čas, počkat co umí... >:D >:D Ano, i na tebe byla mířena moje poznámka. Úžasná shovívavost.
Já nevidím důvod, proč bych měl na něco čekat, před pár dny jsem četl rozhovor s CEO Citroenu v Detroitu, kde se to hemžilo větami o vstupu na us trh, kdy prvním modelem má být právě tato DS5, o DS jako premiové značce, která má mít v rámci PSA postavení jako audi v rámci VW atd. Pár dní na to nám ten zázrak předvedou... a hle, je to pořád to leštěné nic moc, jen už se nejmenuje citroen. Možná se ti to líbí, ale já bych tento přístup hodnotil větou, že takhle, soudruzi, tu premii nevybudujete. ;-)
Je vtipné, že se umíš i zasmát, ale řekni mi ty sám být v situaci jako je PSA jak bys postupoval ty ? Začal bys investovat obrovské sumy do vývoje nových V6 motorů a podvozků a přitom ještě neprodal jediný model, ze kterého by ti mohla kápnout zpět alespoň nějaká část investic ? A to vše při klesající poptávce v Evropě ? Povídej, zajímá mě co tvoje chytrá hlava vwymyslela.
Tohle není žádné schovívavosti chlape, to je o možnostech. Vykřikovat po diskuzích jak to jiní dělají blbě to umí s prominutím každej "chytrák" ;-)
PS: já jsem nikdy neřekl, že se mi to líbí a zrovna vstup do USA v roce 2020 vidím jako úplně nerealistický a také jsem to v diskuzi na auto.cz napsal
Neptal ses sice mě, ale troufnu si přesto odpovědět - pokud bych chtěl budovat prémiovou značku, pak bych to dělal buď pořádně, nebo vůbec. Konkurence je taková, že prostě není prostor na chyby... a nikdy nedostaneš druhou šanci udělat dobrý první dojem.
Pustit na trh prémiovku, která není ani sportovní ani komfortní, a s automatem dává stovku za 10+, to jsou vyhozené peníze, to prostě nemůže fungovat. Je jasné, že v motorech a dynamice není šance konkurovat D3... tak bych se vykašlal na módní sportovnost a zaměřil se na ten komfort - adaptivní tlumiče a/nebo vzduch atd. Pak by se mohlo v testech psát, že dynamicky sice nestačí na konkurenci, ale překonává ji komfortem a nakonec kdo potřebuje jezdit 180+, že.
poznámku beru Emele, ale dokážeš pochopit, že oni nyní na té vámi tolik kritizované řadě DS vydělavají peníze, které by jinak neměli ?
PSA je firma jako každá jiná, potřebuje tvořit zisk. Neříkám, že se vším jak to dělají souhlasím, sám bych některé věci viděl raději jinak, ale já o tom nerozhoduju a stoupající prodeje (sice pomalu, ale jistě) utvrzují vedení o tom, že celá tahle "sranda" má smysl.
Navíc si nemyslím, že PSA chtělo vytvořit "prémii" v pravém slova smyslu. Spíše jde o stylové/designové auto (doplň si co chceš) Materiály v interiéru jsou opravdu kvalitní a kdo říká že ne, tak lže. Venkovní design je věcí vkusu každého, to je velice subjektivní to nějak hodnotit, motory jsou na tuhle velikost auta o.k., otázka co tam bude až vyrobí nějaký větší sedan...
Tavares sám realisticky řekl, že nemohou s němci soupeřit ve smyslu technickém (hlavně měl na mysli motory) To ale neznamená, že nemohou nabídnout něco, co bude zajímavého pro zákazníka.
Co jsem naposledy slyšel, tak dělají na nějakém novém benzínovém šestiválci....
Jsi si jistý, že na řadě DS vydělávají? Chápu že ušetřili na vývoji, na druhou stranu, prodejní čísla nejsou úplně závratná... (DS3 53t, DS4 20t, DS5 12t - Evropa 2014).
více jak 100.000 za rok aut to je víc, než vyrábí např. Alfa Romeo nebo dnes už v podstatě mrtvej Saab. Pokud by na nich nevydělávali, dělat z toho samostatnou značku by byla ekonomická sebevražda.
No ano, je to víc než Saab... jenže ten zcela jistě nevydělával. Pro ilustraci:
"Seat vloni prodal 320 tisíc aut, což je číslo, neslučitelné s jeho další existencí. Aby Volkswagen značku nezavřel, musí se španělská automobilka podle svého šéfa Jamese Muira dostat minimálně na dvojnásobek této hodnoty, tedy na 640 tisíc vozů ročně.
[odkaz]
Nejde jen o čísla ale o marži z vozu. A proto vymysleli DS kde je proti běžnejm Citroenum nebo Seatum násobná = neni potřeba to vyrábět po statisících. Prostě buď vyrábíš Fiesty, Golfy prostě něco fakt masovýho nebo Astony. Myslim že s DS je vrorem marže spíš ten Aston :-)
Myslím, ted nevím přesně, že Saab než krachnul, tak tvrdili že se potřebují dostat z původní stovky na minimálně 150 - 200 tisic prodaných automobilů, aby mohli přežít.
Hodně také záleží s jakou marží se ty vozy prodávají. Jiné to bude u Seatu a jiné u automobilky, která má ty ceny nastavené výše jako např. Alfa Romeo nebo jaké to měl Saab.
Vem si například kolik vyrobí vozů Maserati za rok, uvádím to jen pro ilustraci. Vím, že to je úplně jiná liga, ale číslo které jsi ty uvedl jako příklad u Seatu není dogmatem pro všechny ostatní.
U DS je marže také vyšší než u Peugeotu nebo Citroenu, takže výhledově prodávat nějakých 150+ tis vozů je reálné čislo, obzvláště pokud se nabídka rozšíří.
Jasné, to číslo od SEATu bylo opravdu jen ilustrační... číslo u Saabu jsem neslyšel, to by mohlo být více vypovídající. Upřímně jsem byl čísly u DS překvapený, čekal jsem méně... že se DS3 prodává celkem slušně jsem tušil, ale DS4/5 jsem myslel že je to větší exot.
Čistá marže musí počítat i s náklady na vývoj, reklamu... a dělit je počtem prodaných vozů.
Vono skoro nic ale speciálně tenhle typ aut bych podle českýho trhu neporovnával ;-)
Pamatuju že Kylie mi kdysi řikala že když byla DS4 nová tak jich v Itálii potkala skoro nepochopitelný množství
Chceš-li vést diskusi slovy typu "vwymyslela", pak sorry, ale tím se pro mně jen posuneš do škatulky diskutérský blb.
Není důvod, proč já bych měl dávat nějaké návody, jak na to má citroen s DS jít, jednak to není můj byznys, jednak si myslím, že celkově je strategie vytvoření další značky stojící nad značkou Citroen jen marketingový omyl PSA. Citroen na to nemá ani tržní postavení ani techniku, jak ukazuje nejen na DS5.
A to tvé "Vykřikovat, jak to jiní dělají blbě...", to je, bohužel, opět jen demagogická argumentace. Já to nedělám ani dobře ani blbě, prostě proto, že auta nevyrábím, takže žádní "jiní" pro mně nejsou a být nemůžou. Jsme na webu o autech, kde jsou informace o automobilkách a jejich produkci a my jako čtenáři o nich diskutujeme, toť vše. K tomuto počinu citroenu jsem své řekl, jestli jsem "chytrák" nebo ne mi můžeš za pár let připomenout. ;-)
Nepřekládej si to že mě tyhle auta berou ale já myslim že zrovna marketingově to vymysleli úplně na maximum. Prostě to v daný chvili a situaci dokonce nešlo vymyslet líp ;-)
O špatném marketingu píšu ne v souvislosti s tímto jedním modelem, ale ve vztahu k projektu DS jako celku. Přeměnu DS v samostatnou značku vidím jako marketingovou chybu, myslím, že to pro Citroen není cesta, z jakých důvodů, píšu výše. Podle mého bude efekt v tom, že DS zaujme tržní pozici (pozici ve smyslu vnímání značky v kategoriích lowend, mainstream, premie), Citroenu, tj. bude to mainstreamová značka (jak technikou, tak image) a zatlačí značku Citroen dolů do pozice na spodní okraj mainstreamu (až lowend, budou-li pod touto značkou dělat auta typu C-Elysee například). Je to to co Citroen chce? Je to dobře?
Nevim proč ale Citroen je jako spodní okraj mainstreamu vnímanej už dávno. Teda aspoň u nás. A já taky nemluvil o tomhle jednom modelu ale o celkový koncepci. A alespoň mě přijde logická a dokonce nejlepší možná
Co se techniky tak ta většinu lidí nezajímá. Třeba tady to fakt přehnali tou zadní nápravou ale dával sem odkaz že na nápravách šetří třeba už i u Acury a do budoucna to lepší určitě nebude. A jestli je pravda že v novejch modelech budou 8stupňový automaty tak to může u lidí i zabrat. Rozjet takovejhle spin-off je na dlouhou dobu záležet bude na příštích ne-li přespříštích generacích
Podle mě Citroënu dost ublížila aktuální a vlastně i minulá C4. Já osobně vnímám kompakty jako těžiště evropského mainstreamu... a jediná karosářská varianta u evropského kompaktu, to má být vtip? Minimálně kombi by mělo být povinné ;-) . A ani jinak C4 nezaujme.
Naopak C4 Picasso beru jako trefu... ale kombík nenahradí.
Já bych naopak řekl, že současná C4 je velmi povedené auto. Kvalita zpracování i interiŕu šla hodně nahoru. Když si přesedneš z předcházející C4 do nové, tak je to obrovskej rozdíl. To stejné jízdní komfort. Při přejíždění nerovností už se do karoserie nepřenáší takové ty tupé rázy, jako u předchozí C4. Jediný mínus je absence kombi ale ten vypustil např i Fiat....
U té DS4 je naškodu, že nemá vlastní originální interiér jako DS5
Fiat vůbec nezmiňuj, ten vyklidil hrací pole v kompaktech ještě víc. Desátý Rapid je nejprodávanější kompakt v Evropě, který nenabízí variantu kombi (a má aspoň liftback).
C4 je na trhu prakticky neviditelná. Taky se podívej na motory - snad i Rapid nabídne víc. Karoserie by nakonec byla i docela pohledná, kdyby ovšem v zadní části nemuseli designéři kapitulovat před velikostí kufru.
1,2 s 96kW a 240nm ve spojení s šestikvaltem mi přijde jako dostatečná motorizace, kdysi byla v nabídce i 1,6 THP (120kW), ale docela to negoval ten robotizovaný automat. Nafta je ve dvou výkonových verzích 66kW a 84kW manuál 5/6 i robot u eHDI. Čtyřstupnový automat pro benzín je v nabídce pouze u nás a brzy bude nahrazen šestistupňovým automatem. Ve francii je v nabídce i dvoulitr 2.0 blue HDI a 1,2 THP se zmíněným novým šestitupnovým automatem.
Technika lidi nezajímá, pravda, ale jen v určitém smyslu, v tom, že málokdo zkoumá, jestli má jeho premiové auto o dvacet koní víc než to mainstreamové, a jestli jeho automat je dvojspojka nebo hdm, například. Ale technika lidi zajímá ve smyslu šíře její nabídky, a tady se láme chleba, jde-li o premii nebo ne. Auto s jedním motorem prostě nikdo jako premii chápat nebude, zvlášť od střední třídy nahoru, kde rozdělení na mainstream a premii začíná dávat smyls, a to právě pro rozdíly v použité technice, tedy bez vrcholného šestiválce (byť je to okrajová motorizace), bez sofistikovaného podvozku, bez awd a špičkových automatů, a toho všeho volně kombinovatelného nelze uspět. O top infotainmentech a technologických fičůrkách spadlých z vyšších segmentů nemluvě. Citroen tohle nemá, nemá kde brát, víc chromu a kvalitní kůže na sedačkách nestačí, to pozicionování značky DS je prostě jen zbožné přání. Reálně bych největší šance dával tomu konceptu na čínském trhu, Evropa chce techniku, us trh (u premie) zase stojí na image. ;-)