DS 5 s novou tváří bez znaku Citroën
Kariéra modelu DS 5 v jeho sériové podobě a pod značkou Citroën se v sériové podobě začala psát v roce 2011 a v letošním roce dochází k zásadní změně v jeho pojmenování a výrazné změně designu v oblasti předních partií.
Na první pohled viditelnou změnou prošlá příď. Dosavadní provedení nahrazuje nová šestiúhelníková maska chladiče s logem DS ve svém středu, kterou její tvůrci pojmenovali DS Wings.
Na chromovaný rám masky navazují svými tvary hlavní světlomety, které stejně jako u modelů DS 3 a DS 3 Cabrio využívají LED ve spojení s xenony a novými směrovými světly s posuvem světla.
Zadní partie se dočkaly mnohem méně výrazných zásahů v podobě přepracované optiky koncových svítilen a výraznějšího začlenění dvojice chromovaných koncovek výfukového systému do zadního nárazníku. Novinkou je rovněž nový odstín laku karoserie v podobě jemné modré Encre.
Interiér si modernizované DS 5 si zachovává svůj původní nezaměnitelný styl, ale zároveň se dočkal několika novinek, které mají zpříjemnit pobyt na palubě.
Hlavní z nich představuje barevný dotykový displej, nabízející přístup ke všem funkcím vozu od navigace po hudbu a přispívá k vylepšení ergonomie, protože na středové konzole je díky němu o dvanáct tlačítek méně.
Displej nabízí funkci New Mirror Screen, což je možnost duplikace displeje chytrého telefonu. Novinkou má být i mobilní aplikace MyDS kompatibilní se systémem iOS/Android.
Komfort cestujících mají dále mimo jiné zajistit sedadla s masážní funkcí, dvouzónová automatická klimatizace nebo audio systém Denon.
Příspěvky ke zvýšení bezpečnosti představují systémy sledování mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, natáčecí světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, asistent pro rozjezd ve svahu, Inteligent Traction Control a protiprokluzový systém, zadní parkovací kamera a head-up displej.
Modernizovaná DS 5 nabídne i Connect Box s paketem SOS & Assistance, umožňující automatické nouzové a asistenční volání s lokalizací vozu v případě poruchy nebo nehody.
V nabídce se objeví nové možnosti personalizace interiéru jako jsou modročerná sedadla v kůži Nappa ve verzi Bracelet de montre či nový kovový ozdobný prvek s monogramem DS na dveřích a středové konzole.
DS 5 má nabízet nejmodernější zážehové i vznětové motory koncernu PSA. Příznivce benzinových motorů uspokojí přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP 165 S&S s výkonem 121 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 240 N.m dostupným od 1400 do 4000 min-1, který ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou nabídne v kombinovaném režimu spotřebu paliva 5,9 l benzinu na 100 km.
Pro zájemce o vznětové motory jsou připraveny tři moderní turbodiesely. Základem nabídky je BlueHDI 120 S&S s 88 kW a 300 N.m, spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou a disponující spotřebou paliva 3,8 l nafty na 100 km. Ve druhém pololetí letošního roku bude tento motor k dispozici i se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Následuje motor BlueHDI 150 S&S s výkonem 110 kW a točivým momentem 370 N.m při 2000 min-1, který je rovněž spojen s manuální šestistupňovou převodovkou a má spotřebu paliva 4,4 l na 100 km.
Vrcholný vznětový motor pro DS 5 představuje dvoulitrový BlueHDI 180 S&S o výkonu 133 kW a točivém momentu 400 N.m při 2000 min-1. Tento agregát pohání přední kola prostřednictví šestistupňové automatické převodovky a jeho spotřeba paliva má být 4,3 l nafty na 100 km.
Vedle konvenčních verzí DS 5 bude v nabídce i diesel hybrid 4x4. kombinující vznětový motor s elektromotorem a disponující výkonem 147 KW, který může v kombinovaném provozu dosahovat spotřeby 3,5 l nafty na 100 km.
Tuto nabídku pohonných jednotek, splňujících emisní normu Euro 6, na konci roku 2015 doplní přeplňovaný zážehový motor 1.6 THP 210 S&S s výkonem 155 kW a šestistupňovou manuální převodovkou.
DS 5 má ve své modernizované podobě nabídnout i komfortnější jízdní vlastnosti, za nimiž bude stát upravený podvozek s tlumiči vybavenými technologií PLV (Preload linear valve), umožňující plynulejší přenos sil. Výsledkem provedených změn má být schopnost lépe tlumit nedokonalosti vozovky a snižovat otřesy.