Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Praha chce zpoplatnit vjezd do centra, od léta

Zpoplatněním vjezdu do centra metropole chce pražský magistrát nalákat více lidí do veřejné dopravy.
Zpět na článek
17. 2. 2015 14:17
17. 2. 2015 14:19
17. 2. 2015 14:54
17. 2. 2015 15:22
17. 2. 2015 16:30
17. 2. 2015 16:23
17. 2. 2015 21:49
17. 2. 2015 15:05
17. 2. 2015 16:08
17. 2. 2015 17:31
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 2. 2015 18:46
17. 2. 2015 20:30
17. 2. 2015 21:50
17. 2. 2015 17:16
17. 2. 2015 14:54
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 2. 2015 15:08
17. 2. 2015 15:42
17. 2. 2015 19:33
18. 2. 2015 09:43
18. 2. 2015 10:31
19. 2. 2015 12:11
17. 2. 2015 15:08
17. 2. 2015 15:27
17. 2. 2015 15:19
17. 2. 2015 15:25
19. 2. 2015 12:13
17. 2. 2015 15:36
17. 2. 2015 15:46
17. 2. 2015 15:52
17. 2. 2015 16:04
17. 2. 2015 16:37
17. 2. 2015 16:02
17. 2. 2015 15:54
17. 2. 2015 16:06
17. 2. 2015 17:53
17. 2. 2015 18:18
17. 2. 2015 18:34
17. 2. 2015 18:53
17. 2. 2015 19:14
17. 2. 2015 19:17
17. 2. 2015 19:28
17. 2. 2015 19:59
18. 2. 2015 12:05
17. 2. 2015 20:22
17. 2. 2015 20:34
17. 2. 2015 21:30
18. 2. 2015 12:08
17. 2. 2015 14:17
Asi správne
Nie som dopravný expert, ale viem jedno - s autami to už takto ďalej nejde, v mestách budú potrebné pre niektorých drastické kroky (viď opatrenia starostky Paríža).
Rozbalit vlákno
5
17. 2. 2015 15:16
Re: Asi správne
nevidim nic drastického na tom, když rakovinomety vyzeno daleko za město.
drasticky to je naopak dnes
17. 2. 2015 19:17
Re: TAK TO JE JEDINĚ DOBŘE HEJ
jj
VÍTE VY VŮBEC JAKÝ JE SMRÁDEK V PRÁGLU ?! [odkaz]
8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s 8-s
17. 2. 2015 17:15
Re: TAK TO JE JEDINĚ DOBŘE HEJ
správně to není. Efekt, který to bude mít je, že ty poslední lidi co bydlí v centru se odstěhují.
Zavádět mýto kvůli tomu aby dostali z lidí víc peněz je blbost už z principu
17. 2. 2015 18:05
Re: TAK TO JE JEDINĚ DOBŘE HEJ
A až vyženou všechny auta na P+R parkoviště tak to parkování zpoplatní, protože zase budou bez peněz a někde je vzít musí a když je budou mít všechny pěkně u sebe tak to bude tučný výdělek. Jen by mě zajímalo jestli s tím všichni co ted tleskají nadšením budou souhlasit
18. 2. 2015 09:29
Re: TAK TO JE JEDINĚ DOBŘE HEJ
V Ostravě je málo parkovišť a placených. Zadarmo jsou jen nákupní centra. Ostrava je mrtvá, jen socky, žebráci, studenti, úřednici a místní důchodci. Obchůdky zkrachovaly, chvili tam byly banky, teď jen KFC, pračky peněz mafiánů a herny těch samých nebo jiných mafiánů. Živo je v nákupních centrech.
V Havířově maji vedle náměsti prakoviště zadarmo o velikosti toho náměstí. Ve všech bočních ulicích se dá zaparkovat a jit se projit na hlavní třídu anebo na náměsti. V Havířově pořád funguji malé ochůdky !!! Je tam zelenina, papírnictvi, řezník, pekárna, cukrárny, kavárny - a ne jeden, několikero. A to přesto, že okolo města jsou supermarkety!

Takže vy hloupí zelení ekologisti, nejde o výfuky, jde o přesměrování zákazníků. Politici nic nedělají zadarmo. Jen za peníze zakážou vjezd do center měst a povolí vjezd do center obchodních. Splodin bude více (je to dál), turistů bude méně (obchoďák mám blíž tak co v Praze), politici dostanou úplatky, postaví se nová obchodní centra a zelené ovce budou zase nadávat až budou mít v mrtvém centru jen banky a herny.

Ale nevadí, zelené ovce ví jak na to, za nějakou tu miliardu se rozjede program na oživení Center měst.

Jak říkal už Reagan: Když to funguje, tak to regulujte, pokud to ještě dýchá, tak to zakažte a až to chcípne, tak to začneme dotovat.
17. 2. 2015 14:19
Efekt?
To by mě zajímalo, jestli to může fakt nahnat víc lidí do mhd. Podle mě, kdo tam vlastnim autem teď zajíždí, a platí tudíž kolem pětikila denně za parkování, tomu nebude dělat velkej problém zaplatit o něco víc. Firmy a rezidenti tam stejně musej, žejo.
Ale snad to nějak kuci a holky na radnici spočítaj.
Rozbalit vlákno
13
17. 2. 2015 14:54
Re: Efekt?
I rezident si může MHD dojet na záchytné parkoviště... ;-)
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2015 15:22
Re: Efekt?
I skladník ve šroubárně si může přečíst Vergilia v originále...
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 16:29
Re: Efekt?
To jo ale nejspíš mu nebude rozumět žejo >:-[]
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2015 16:30
Re: Efekt?
ale přečíst to může ;-)
17. 2. 2015 16:23
Re: Efekt?
Jakou že kapacitu mají ta parkoviště? Nemluvě o tom, že nejsou určená pro rezidenty (neměl bys tam parkovat přes noc). Člověk bydlící v centru bude nejspíš pracovat v Praze. Pokud bude parkovat auto na okraji, může tam stát dny v kuse. Bude to jen další důvod, proč v centru nebydlet.
Avatar - Pepa_007
17. 2. 2015 21:49
Re: Efekt?
Akorát se tímto opatřením vylidní centra měst. Lidé tam nebudou chtít bydlet a firmy tam nebudou chtít mít provozovny a pobočky.
Takže jen tak dál páni radní. :-!
17. 2. 2015 16:08
Re: Efekt?
Efekt to bude mít jediný, centrum se vylidní. Ten, kdo je zvyklý jezdit v Praze autem, tam jezdit prostě nebude (a to ani s MHD) a najde si jak na zábavu, tak na nákupy jinou lokalitu = obchodníci budou řvát. Navíc to zdraží služby, řemslníci si to okamžitě přidají do kalkulace, stejně tak jako tam, kde jsou parkovací zóny P1,2,3.

Tento krok má za cíl jediné, zjistit, jestli to lidi přijmou. Navíc v době kdy není vyřešena tranzitní doprava kolem Prahy, tedy ani vnitřní ani vnější okruh, je nesmysl uzavírat centrum, zácpy se tím jen posunou do širšího centra - každý se to bude snažit objet = náklady na pořízení se ani nepokryjí. Za mě velký palec dolu a to i jen za tuto nesmyslnou myšlenku :no:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 2. 2015 17:31
Re: Efekt?
Londyn sa po zavedeni Congestion Charge nevyludnil...
17. 2. 2015 18:46
Re: Efekt?
Opravdu ? A navíc takové změny nenastávají přes noc. Zvláště pak nově příchozí si dobře rozmyslí, kam svou několikamilionovou investici směřovat. Jestli do nějakého developerského projektu na předměstí, nebo do mrtvého centra.
[odkaz]
Avatar - Hittman
17. 2. 2015 20:30
Re: Efekt?
Jo, já to říkal, to člověk vidí i v Kroměříži. Kdyby zrušili vjezd do centra a parkoviště, už tak mrtvé centrum, které tam zachraňují pouze turisté, by zdechlo úplně a obchodníci stále utíkají napříkald tam, kde se dá pohodlně zajet autem a parkovat. A tak to bude i do budoucna. Centrum se vybydlí a zůstane pouze jako pamětihodnost pro turisty.
Avatar - Pepa_007
17. 2. 2015 21:50
Re: Efekt?
Jojo, akorát se tímto opatřením vylidní centra měst. Lidé tam nebudou chtít bydlet a firmy tam nebudou chtít mít provozovny a pobočky.
Takže jen tak dál páni radní. :-!
17. 2. 2015 17:16
Re: Efekt?
oni mají platit i rezidenti. Alespoň podle posledních jejich návrhů to tak bylo. Výsledek bude ten, že žádní rezidenti nebudou. Centrum bude mrtvá čtvrť. Už teď mimo pracovní dobu je třeba Pařížská poloprázdná
17. 2. 2015 14:25
Tohle je k poblití...
... když pominu, že nejde vůbec o nějakou ekologii, ani o žádnej jinej šlechetnej záměr, ale pouze a jenom o výběr dalších daní, neni mi vůbec jasný, jak si někdo může vůbec dovolit něco takovýho navrhnout, když v Praze vůbec neexistuje ucelenej vnitřní, ani vnější okruh a ještě tak 20 let existovat nebude. Že absolutně neexistujou záchytný parkoviště, takže na tu slavnou pomalou a špinavou MHD se nikdo nedostane, a to nemluvim o tom, že MHD je krom možnosti využití metra ve svym důsledku pomalejší a nezřídka i dražší, než cesta autem. Pro mě to znamená, že prostě do centra budu jezdit co nejmíň. Budu si vybírat obchody a služby, ke kterejm se dostanu autem. Jedinej přínos, kterej to teda bude pro obyvatele centra mít, bude podobnej místům, kde se zavedly modrý zóny. Nájemci z obchodů mizej, tím se zlevňuje nájemný a cena takovejch nemovitostí klesá. Jsou to bezva obytný zóny, kde chcíp pes, kde si člověk ani nenakoupí. Nikdo k vám nechce jezdit na návštěvy, dokonce i firmy a řemeslníci nechtěj za váma jezdit, protože prostě nemůžou zaparkovat (popřípadě se k vám vůbec dostat). Takže autorům tohodle nesmyslu upřímně přeju pomalou a bolestivou smrt rakovinou. Protože za okrádání lidí a ničení komfortu života lidí ve městech v zájmu plnění kasy nic jinýho nezasloužej. :-!
Rozbalit vlákno
8
17. 2. 2015 14:31
Re: Tohle je k poblití...
Asi celkem souhlas, ale na pražskou mhd mi nešahej! Nemůžu si pomoct, ale městská doprava tady funguje fakt hodně dobře, v porovnání se zahraničím.. a vůbec, Praha je prťavá, kam nedojdeš pěšky, tam se nemá cenu cpát:)
17. 2. 2015 15:45
Re: Tohle je k poblití...
Městská doprava funguje, jen pokud nemusíš přestupovat a to se poštěstí málokdy. Při přestupech se všechno natahuje o desítky minut...
17. 2. 2015 15:52
Re: Tohle je k poblití...
Tak pokud jezdíš nočníma autobusama, tak třeba jo - ale co se týče tramvají, metra, fakt je to za ty prachy velmi slušný, rychlý a pokud nemáš jó smůlu, i relativně čistý.
17. 2. 2015 16:30
Re: Tohle je k poblití...
Stačí nebydlet u zastávky. Já jsem poměrně kousek od metra (Kyje - Rajská zahrada) a mám dvě možnosti. Buď jít na metro 15 min. pěšky rychlou chůzí. Nebo to suplovat autobusem, kterej jezdí 1x za půl hodiny a zkrátí mi to tak na polovinu. Než nastoupim do metra, je to tak 20min celkem (když jdu pěšky). Tou dobou jsem autem někde za Karlínem. A to jsou tady výrazně horší spádový oblasti, mít to na metro 15 min chůzí je ještě luxus...
Avatar - Otrava
17. 2. 2015 15:03
Re: Tohle je k poblití...
Také se musím zastat MHD. Samozřejmě záleží na tom, kde člověk žije. Já se do centra dostanu ve špičce nejméně o 20minut rychleji než autem. Nemluvě o tom, jakou dá fušku najít v centru parkovací místo... Velké krámy, kam se jezdí autem, jsou v centru beztak jen minimálně. Problém je spíš jak vymezí ono centrum.
S čím souhlasím je nedostatečné řešení záchytných parkovišť a problémy s řemeslníky...
Avatar - Barrichello
17. 2. 2015 15:32
Re: Tohle je k poblití...
tak, někdy je mhd rychlejší a nemusí se rešit problém s parkováním
17. 2. 2015 15:26
Re: Tohle je k poblití...
No sláva, první pozitivní výsledek. Radek bude jezdit do centra autem co nejméně. To je přesně cíl tohoto opatření. Je vidět, že to funguje.
17. 2. 2015 15:43
Re: Tohle je k poblití...
Vždyť v pořádku, mně to nevadí. Co potřebuju, vyřídím si jinde. Otázka, o který jsem mluvil, je, co na tom kdo vlastně vydělá. Rezidenti? Podnikatelé s obchodama? Nikdo nic. Jen úředníci na radnici. O tom to je. Zkusil sis položit vůbec otázku, co to komu přinese, že bude v centru míň aut? Co z toho bude kdo mít? Nad čim vlastně jásáš? Víc jich tam nebude, protože se tam nevejdou. To je samoregulace. Už teď je to v centru s autem dostatečnej vopruz, aby tam člověk jel, jen když to nezbytně potřebuje. Tak proč jsou k tomu potřeba nějaký desátky úředníkovi? Nejsou, ale o ně jde především. A taky budeš jásat, až to nějakej bodrej úředník rozšíří až k tvýmu bydlišti? Vždycky jen kroutím hlavou, že se najde dost pitomců, který jásaj nad tím, že je nějakej *** chce připravit o prachy tím, že to zabalí do nějaký trapně hloupý pohádky, jak to dělá pro dobro všech...
Avatar - Barrichello
17. 2. 2015 14:43
A to sem redkace ještě nedala článek
že mát být eko poplatek nově i za káry plnící Euro 3 a za tkaové Euro 1, že se má paltit 2x tolik co dosud.

Nu, kvalitní vláda, co dělá vše pro lidi. žádné lobby v tom není >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
13
17. 2. 2015 15:15
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
naftaky do města vůbec nepusti, benzin je cistej uz od euro2
mezi euro3 a euro6 u benzinu není skoro zadny rozdil.
ja byl nedavno na emisích s jednim starym beninovym neudrzovanym klumprem s euro3 a 200tis na tacho, az na asi o 20% vyssi HC by splnil euro6. euro 3 s prehledem
Avatar - Barrichello
17. 2. 2015 15:24
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
Vysvětluj to vládě, nejde o emise, ale vyždímat prachy. A lobby výrobců aut, resp. ed šáde hlavně, že >:D
19. 2. 2015 12:05
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
Vládě? Já myslel, že tohle je akce pražského magistrátu...
I když připouštím, že primátorka je na dálkové ovládání z MF. Tak leda tak.
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2015 15:29
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
Benziny s přímým vstřikem produkují taky pevné částice, to už jde proti smyslu ekologie...
Fakt je, že omezení provozu aut v centru města a přilehlém okolí by opravdu prospělo. Jedno, zda benzin či nafta, prostě zredukovat. Škodí vše, druhým problémem je víření prachu od aut, které by se taky omezilo.
17. 2. 2015 15:46
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
ano, a splni stejnou normu na pevne castice jako naftaky jen s tim rozdílem, ze naftaky k tomu potrebuji dpf, ale benziny nic, takze u benzinu nehrozi, ze po par letech budou coudit jako dymovnice narozdil od naftaku.
další obrovsky problem u naftaky jsou jedy NOx a ani euro 6 to neresi, protože většina rakovinometu v realnem provozu jen stezi splni euro 3, pokud jde o NOx.

pevne castice u primovstrikovych benzinu je problém, o kterem se pise cca 3-4roky, takze predpokladam, ze se to resi a uspesne vyresi, nepr alespoň castecnym navratem k nepřímému vstrikovani, nebo jinou technologii.
naftaky pevne castice nevyresily za celou svou existenci, tedy 100+ roku.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 16:33
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
Což všichni vědi a proto taky nikde krom Evropy nafta nefrčí
17. 2. 2015 16:36
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
Co se pevných částic týče, zážehové motory ještě nemusí plnit stejnou normu jako vznětové. Až od 9/2017, respektive 9/2018, jestli si dobře pamatuji. Posunuli to až do Euro6c, teď nabíhá Euro6b. Přímé vstřikování je v tomhle ohledu, řekl bych, krok špatným směrem.
17. 2. 2015 17:18
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
pokud si dobře pamatuju, tak u primovstrikovych benzinu se limit pro pevne castice uvadi od euro 5, tedy od roku 2009, a ma stejnou hodnotu jako pro naftaky - 0.005.
jaky zprisneni prinese euro 6c z phledu pevnych castic netusim, ale mluvi se o tom, ze i primovstrikovy benzin bude muset mit filtr, nebo se se bude kombinovat primy a neprimy vstrik, pripadne jina technologie
17. 2. 2015 18:00
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
Je limit na hmotnost a na počet, navíc se myslím změnila metodika měření. Vznětové motory mají oba limity a novou metodiku, zážehové by měly mít starší metodiku, která počet neřeší, nová přijde s 6c (jsou v tomhle ohledu pořád na úrovni Euro5). Zážehové motory právě produkují jemnější částice než vznětové, nemají takový problém splnit limit na hmotnost, ale počet je problematičtější. Ale zajímám se o to jen okrajově.
Avatar - Pepa_007
17. 2. 2015 21:58
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
A kdo chce přímovstřikový benzíny? Stejná vláda jako chce zpoplatňovat vjezd do měst. Jako chce snižovat emise CO2. Jako chce vymýšlet pořád nové a nové EURO x emisní normy. ....... . Jako chce z lidí tahat víc a víc peněz.
Všechno to je jen pro peníze, pro hodně peněz, pro neskutečně moc peněz.

Já to říkám stále, nejlepší je šestiválec 3,0l BMW.
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2015 07:16
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
Přímovstřikové benziny chtějí asi všichni, soudě dle zájmu. Kdyby nechtěli, vyrábět se nebudou.
Nejlepší je lehké auto, to je příspěvek ke snižování emisí. Bohužel, zatím stále většina aut spíš bobtná.
17. 2. 2015 20:53
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
Benzin je čistej? Jak jste na takovou pitomost přišel?
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2015 15:24
Re: A to sem redkace ještě nedala článek
Buď klidný, to neprojde. Pak by bylo ještě hůř, lidi na auta opravdu nemají.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 2. 2015 14:54
Ak z centra Prahy zmiznu diesle
budeme si moct vydychnut.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
17. 2. 2015 18:33
Re: Ak z centra Prahy zmiznu diesle
Promluvil typický Pražák. >:D Neměl by ses starat spíše o Blaho Horních Uher?
Avatar - Jáchym
17. 2. 2015 15:08
No
No, Pražáci aspoň můžete být rádi, my tady v Brně měli na podzim volby, kde strana která vyhrála měla jako jeden ze základních bodů zlevnění MHD, které je dražší než v Praze, navíc tu ani neni metro apod.
Teď v lednu oznámili, že saomzřejmě to v plánu je, ale že z původního zlevnění od poloviny roku sejde, že to teď nejde a že to sice samozřejmě v plánu zůstává, ale "odkládá se na neurčito"...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Mangalica
17. 2. 2015 15:42
Re: No
Zlevnění je, pokud vím, stále v plánu, jen se to asi musí synchronizovat s kalendářním rokem - tzn.2016, protože 2015 bylo opravdu nereálný. Ti, co tu vládli 8 let před tím to mohli udělat už dávno, ale neudělali, takže nechápu, na co si stěžujete...?

Volby v Brně jinak dopadly nad očekávání dobře. A centrum Brna se dá přeflusnout, takže opravdu nechápu, kdo tam má potřebu jezdit autem (mimo služeb a rezidentů)?!
Avatar - poterienko
17. 2. 2015 19:33
Re: No
Nechápu, proč k tomuto článku taháte zahraniční problémy.
18. 2. 2015 09:43
Re: No
Jsme rád, že nám roste kvalitní generace vylízaných ovcí. Která ví, že má nárok a je ji fuk, kde se na to berou peníze ...
MHD by mělo plně pokrývat své náklady z peněz od cestujících, být soukromé a PLNIT EMISNÍ NORMY !
Avatar - Hammunasakra
18. 2. 2015 10:31
Re: No
Nově zvolený vedení Prahy [odkaz] (kostička s proužkem vždycky dobře ladily žejo ;-) [odkaz] populistickou slevou ročního jízdnýho radši zvětší černou díru zvanou Dopravní podnik. Odhadem tak vo půl - třičtvrtě miliardy ročně :yes: >:-[]
19. 2. 2015 12:11
Re: No
Myšlenka je to hezká, ale napište mi, kde ve světě to takhle funguje.
Prakticky všude je MHD dotovaná.
17. 2. 2015 15:08
Krnda to
prostě zařídí. >:D
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 15:10
Re: Krnda to
Jo tenhle slovenskej import se nám fakt poved [odkaz] :yes: >:D
A náměstka má taky povedenýho [odkaz] >:-[]
17. 2. 2015 15:27
Re: Krnda to
Prej to je lamač ženských srdcí. >:D
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 15:28
Re: Krnda to
To nevim ale určitě je to fanatickej dement kterej na takovýhle pozici nemá co dělat. Myslim že si s nim i Krndou eště užijeme >:-[]
Avatar - Starfighter
17. 2. 2015 16:14
Re: Krnda to
Kdepák, xichty z bilboardů jsou pomalu ale jistě nahrazovány loiálními kádry. Krnda už taky stříhá metr.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 16:23
Re: Krnda to
Tak to bude fakt ztráta veliká :-)
Teď de vo to kym bude nahrazená? Někym z ANOfertu? >:-[]
Avatar - Starfighter
17. 2. 2015 16:08
Re: Krnda to
Se soudružkou Semelovou a soudruhem Miloušem mu to onehdá slušelo.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 16:23
Re: Krnda to
Jj Semelová [odkaz] ta se taky hodně povedla :yes: >:D >:-[]
17. 2. 2015 15:12
at to udelaj jako v parizi a vyzenou naftaky pryc z mesta
pak se bude lepe dýchat.
Rozbalit vlákno
2
17. 2. 2015 18:01
Re: at to udelaj jako v parizi a vyzenou naftaky pryc z mest
Doufám, že chceš vyhnat i autobusy pak se ti bude opravdu lépe dýchat, protože tam kromě tebe nikdo nebude >:D
Avatar - WinDiesel
17. 2. 2015 18:35
Re: at to udelaj jako v parizi a vyzenou naftaky pryc z mest
Už jsi byl na vyšetření? Máte v léčebně rychlý internet?
Avatar - Atomas
17. 2. 2015 15:19
Super
To jsou ale nápady. Myslím, že do centra jezdí hlavně lidé, co musí a ne ti, kteří chtějí jen tak ze zábavy. Každopádně se těším na reakce všech MHDfilů, až se začne metro plnit bývalými řidiči. To bude najednou komfort cestování. Už teď praská céčko ve špičkách ve švech a za mne mohu konstatovat, že pokud se zaplní MHD a klesne doprava v ulicích, začnu zase jezdit do práce autem ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
17. 2. 2015 15:25
Re: Super
Spoustě lidí by neuškodilo ponechání auta na okraji a dojetí metrem nebo autobusem. Tak či tak celý den sedí v kanclu a nikam jinam se nehnou, na to nemusí jezdit plechovkou až ke dveřím.
19. 2. 2015 12:13
Re: Super
Tak to by měli lepší pěšky. Takových 10 kiláčků denně nemůže zdraví uškodit, pokud je tělo zvyklé :-)
Avatar - Jáchym
17. 2. 2015 15:36
Superb...
Nedá mi to a vim že jsem off-topic,
ale na to jak dlouho nás tu masírujete desítkama článků o nové Superb, už byste mohli napsat o tom, že na konkurenčních serverech už dávno koluje ofiko fotka...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Jáchym
17. 2. 2015 15:46
Re: Superb...
třeba tady:
http:// www. autorevue.cz/ nova-skoda-superb-sve-tajemstvi-neudrzel… />
oddělej si mezery, jinak mi to nedovolí postnout
17. 2. 2015 15:52
Re: Superb...
Koukám, že jsi byl rychlejší :-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 15:56
Re: Superb...
No je fakt bombovej. Kdo by takovej design čekal :[odkaz] [odkaz] [odkaz] :yes: >:-[]
17. 2. 2015 16:04
Re: Superb...
Je to hezkej sedan...narozdíl od předchůdce. A to je úspěch, technika je v zásadě známá, tak jde jen o to, jak se podařil odladit podvozek.
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 16:09
Re: Superb...
No mě trochu dostali tim že vod low-endu po skoro vyšší střední jak ho prezentujou je důsledně fakt identickej design. Zajímavá taktika. Na to snad Kabaně nebylo třeba ;-)
Ale je fakt že vypadá že bude dokonce vo dost hezčí než ten jezevčík předtim :-)
17. 2. 2015 16:37
Re: Superb...
Až na to, že to na obrázku není O3, ale nepovedený patvar O2 s předkem z Rapidu :no:
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 17:35
Re: Superb...
Tak pozor teď to bude něco designově úplně odlišnýho [odkaz] >:-[]
Avatar - Mangalica
17. 2. 2015 15:55
Re: Superb...
Dík, zkoušel jsem jiný...
17. 2. 2015 15:51
OT: Superb sousedovi z Boleslavi unikl předem...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Starfighter
17. 2. 2015 16:05
Re: OT: Superb sousedovi z Boleslavi unikl předem...
:yes:
17. 2. 2015 16:08
Re: OT: Superb sousedovi z Boleslavi unikl předem...
:-)
17. 2. 2015 15:53
Parkoviště P+R
Jedno takové bylo třeba na Radlické. Než tam místo něho díku soudruhům z ODS postavili banku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 16:40
Re: Parkoviště P+R
Co s tim maj nějaký paka z ODS nevim ale tohle bych zrovna nekritizoval. Je naopak dobře že banka vypadla z centra. Navíc ta budova se nadprůměrně povedla [odkaz]
17. 2. 2015 15:54
to sem zvědav
když jedu do centra prahy, obvykle divadlo a pak zábava tak parkuju buď u Hlavního nádraží nebo přímo pod Divadlem. Protože je to nejpohodlnější když vyjdeme večer z divadla a zajdeme s přáteli posedět, tak ve dvě v noci mě jaksi metro na P+R nedopraví
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Starfighter
17. 2. 2015 16:06
Re: to sem zvědav
Musíš táhnout až do prvního metra >:-[]
17. 2. 2015 16:53
Re: to sem zvědav
Záchytné parkoviště je tou dobou stejně zavřené, ne?
17. 2. 2015 16:06
cucaj prachy
keby chceli nahnať ľudí do mhd, zakázali by vjazd, keď ho spoplatňujú, chcú prachy.
Rozbalit vlákno
2
17. 2. 2015 16:08
Re: cucaj prachy
Šmahem zakázat vjezd aut do centra vyžaduje mít perfektně dořešenou koncepci. Ta evidentně není...takže nevěřím v nijak dramatickou změnu od léta. MMP by se nevyhnul stovkám, tisícům žalob, který by podle mě projel...
17. 2. 2015 17:42
Re: cucaj prachy
to máš pravdu, aj keď vám vždy závidím metro, zapichnem to pri vyšehrade a auto nemusím 2 dni vidieť.
17. 2. 2015 16:14
Nízkoemisní zóna do širšího centra města kvůli zápach ze spa
Dalším negativním dopadem dieselových motorů je hlučnost a především kyselý puch, který do okolí vypouští. Studie prokázaly, že zápach ze spalování nafty je štiplavější a lidé na něj reagují podrážděněji než na zápach spodin čtyřdobého zážehového motoru.
Právě emise, respektive neschopnost dieselů si s nimi poradit, jsou velkou překážkou pro budoucí rozvoj vznětových motorů. Zatímco v Evropě mají vznětové motory mnohem benevolentnější pravidla pro svůj provoz než zážehové motory (nejde o emise oxidu uhličitého, ale právě o pevné částice, saze a emise oxidů dusíku či síry), na jiných trzích je dieselům měřeno spravedlivým a tedy velmi přísným metrem. Proto se třeba nedokáží pořádně prosadit v USA, v Japonsku a jinde. Automobilky proto hledají jiné cesty, a tak přišly hybridní pohony s pomocným zážehovým agregátem s nižšími emisemi. Z hlediska blízké budoucnosti se diesely ještě obávat nemusí, ale přísnější limity emisí je budou omezovat a zdražovat stále víc a jednou dospějeme do stádia, kdy hybrid s benzínovým motorem bude konstrukčně levnější, jednodušší a spolehlivější než diesel, který vyhoví přísným předpisům.
Rozbalit vlákno
1
17. 2. 2015 17:23
Re: Nízkoemisní zóna do širšího centra města kvůli zápach ze
navrh emisnich zon v Praze nema nic spolecnyho se zivotnim prostredim. Je to jenom autolobby aby si lidi koupili novy auta (na ktery nemaji - jinak by si je uz jako v zahranici sami koupili). Optimisticka varianta prezentovana magistratem rika, ze usporam emisi bude v jednotkach procent, to pardon, ale to je skoro nemeritelne. Bude to mit vic negativnich dusledku nez pozitivnich
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2015 16:48
Příběh z našeho města
Kdysi se běžně jezdilo na město, bylo plné ruchu, místní buržoazové jen lacině kasírovali a namistrovaní měšťané bydlící na náměstí nadávali, že chudáci nemají klidu...

I tak se zakázal vjezd a vznikla pěší zóna. Přilehlých parkovacích míst nebylo mnoho, nicméně lid zvyklý na náměstí tam za nákupy doskákal třeba o jedné noze...

Jenže pak přišel nový životní styl hypermarketů. Lid není zase tak tupý, aby se nechal odrbávat maloměstskými buržoazy za nekřesťanské peníze, kam navíc museli chodit pěšky.

A tak začala doba hypermarketová. Tu vyrostl jeden, tu druhý. Až rázem v hypermarketu a přilehlých buticích koupíte v podstatě vše co potřebujete. A co víc - zboží bylo často lepší, větší výběr...

Jenže pak nastala krize, protože si konečně někdo uvědomil, že žít na dluh se nedá věčně. A začaly stíhací slevové závody. Tučné love, které chtěli městští buržoazové, rázem nikdo nebyl ochotný platit, a tak město (centrum) začalo zcela vymírat, zatímco u hypermarketů se stojí fronty na slevy...

I městští úředníci marně začali přemýšlet, co s vylidněným centrem. Až někoho, nečekaně majícího vlastní podnik na městě, napadla spásná myšlenka opět pustit auta do centra. Jenže pozdě. Centrum se vylidnilo, nemovitosti ztratily na hodnotě, a tak se z náměstí stal Vietnam. Šikmoocí zkoupili celé nemovitosti, a obratem napálili měšťanům v bytech nájem jak zvon.

Všichni se divilli - co se to děje? Jak je to možné?

A tak se s křížžkem po funuse, 5 minut po dvanácté, řeší problém centra města. Místní buržoazové dostali kopačky a žijí už jen z toho, co za zlatou éru nakradli a nahrabali, pár jich dokonce pochopilo, že pokud mají kvalitní vztah k zákazníkovi, tak si k nim cestu zpět vždy najde...

Masarykovo náměstí se stalo Ho Či Minovým viet-náměstím, nicméně auta, ty neekologické hrůzy, můžou do viet-náměstí konečně znovu.

Lidé ale stěží mění zažitý pohodlný hypermarketový stereotyp...
Rozbalit vlákno
8
17. 2. 2015 17:23
Re: Příběh z našeho města
Tak to sedí, hezky napsaný příběh ;-)
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2015 17:33
Re: Příběh z našeho města
Bohužel podle skutečnosti :'-(
17. 2. 2015 17:39
Re: Příběh z našeho města
Jo a takhle dopadne i Praha, pokud to ti dementi z magistrátu prosadí. Lidi si prostě najdou dostupnou alternativu pro nákupy i zábavu. Kdo je zvyklý na auto, do metra nepůjde (jen v nutnosti). Proč platit za vzjed do centra, když tam vlastně nic už nic nepotřebuji = to co investují do brán/mýtnic nebo co tam chtějí dát, se nikdy nevrátí. Jen se už takhle vylidněné centrum, vylidní ještě víc a zapláčou jen obchodníci a majitelé nemovitostí :-(
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 17:51
Re: Příběh z našeho města
Tenhle rok a Praze 2 nesměl návštěvy parkovat ani o Vánocích. Že tou dobou těch pár placenejch míst absolutně nestačilo asi netřeba zdůrazňovat. Tak teď to vyřešej celoplošně a trvale vod Novýho roku do Silvestra :yes: >:D
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 17:40
Re: Příběh z našeho města
No naštěstí jsme náměstkem pro územní plánování zvolili [odkaz] >:-[]
Jo a fakt si to dobře napsal :yes: :-)
Avatar - Ozzman
17. 2. 2015 17:55
Re: Příběh z našeho města
Jako bys to opsal z učebnice sociální geografie a geografie měst a městotvorných procesů.... odborně se tomu říká desurbanizace a kontraurbanizace, respektive její nejvyšší stádium, kdy vznikají nová centra v zázemí měst. :yes: Hezky napsáno :-)
Avatar - Blue Sun
18. 2. 2015 07:19
Re: Příběh z našeho města
Lidi by z náměstí odtáhli tak jako tak ve chvíli, kdy se začaly objevovat superhypermegamarkety. Zákaz vjezdu aut měl minimální vliv, takhle to dopadlo i ve městech, která vjezd nezakázala.
Samozřejmě, včetně přístupu všech majitelů domů v centru, kteří nepochopili, jakým způsobem si udržet nemovitosti ve svém vlastnictví. Takhle třeba dopadly Strakonice a to tam vjezd aut nikdy zakázán nebyl...
18. 2. 2015 09:14
Re: Příběh z našeho města
Snad až na to, že bych místo slova buržoust použil rychokvašku. Ono je paradoxní, jak fantasticky funguje heslo "rychle nabyl, rychle pozbyl". To není typickej průřez podnikatelským sektorem o čem se tu píše.
Většina center nebude vypadat jinak...pak však záleží na kupní síla obyvatelstva té dané obce, jestli odchod krámků dokáže vykompenzovat kavárnami, čajovnami, cukrárnami apod...
Ono to tak nějak k náměstím patří...všude.
Avatar - Ozzman
17. 2. 2015 17:53
Centrum
Jak už bylo napsáno výše... tohle neni ekologie ani jiný záměr, nýbrž snaha vybrat ještě více peněz pod krásnou záštitou ekologie.

Lidé, kteří jezdí do centra, tam většinou musí. Když se omezí vjezd, tak tito lidé budou okupovat již takhle přecpané a omezené parkovací místa kolem vnitřního centra města. Turista na Václavák autem nejede......

Čert vem ekozóny, protože většina aut jezdící po Praze nějaké ty normy splňuje, ale totální zavření centra (zpoplatnění), ještě v době, kdy důležitá magistrála protíná samotné srdce Prahy je naprostá zhovadilost, která maximálně zvýší provoz a dojezdový čas ze zázemí města. Už takhle různé zúžení pruhů a jiné blbosti ucpávají dopravní tepny produící z/do města.

A to Pražské MHD patří opravdu k tomu lepšímu, co v naší zemi funguje, jenže vždy použít nejde...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
17. 2. 2015 18:18
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 18:34
Re: vlak
Mě by se teda nevešel do garáže :-)
Avatar - woody-alien
17. 2. 2015 18:53
Re: vlak
Nedělej ostudu a postav si pořádnou garáž, ne psí boudu... ;-)
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 19:14
Re: vlak
Už to předělávat nebudu [odkaz] :-)
Avatar - Ozzman
17. 2. 2015 19:17
Re: vlak
Ještě že tak, v Praze bys musel často čistit stěrače! >:D
Avatar - woody-alien
17. 2. 2015 19:28
Re: vlak
Od chodců...? :-| >:-[]
Avatar - Ozzman
17. 2. 2015 19:59
Re: vlak
Napsal bych od Ústeckých řidičů, ale mam te rád >:-[]

Důchodci jsou první v každé tramvaji, na to nezapomeň a běda, jestli si sedneš blízko dveřím, máš hůl v zátylku! >:D
Avatar - Kolouš
18. 2. 2015 12:05
Re: vlak
děkujeme za cennou informaci.
17. 2. 2015 20:22
Uz zase nechce
Nase chaoticka koalice ridici mesto podle toho jak se aktualne vyspi to mezitim stacila zase odpiskat. Ten tupoun z CSSD co ridi prazskou dopravu si uvedomil to co se resilo uz pred lety, ze na zavedeni myta neexistuje zadna legislativa o kterou by se to dalo oprit a ze Praha ma spoustu jinych starosti nemluve o faktu, ze rozject myto je projekt na roky a ne par mesicu. Asi to byl takovy Stropnickeho vlhky sen z vcerejsi noci.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
17. 2. 2015 20:35
Re: Uz zase nechce
Jj vo životě 1,5 milionu pražanů rozhoduje a vo nějakejch 60 miliard ročně teď pečuje fakt solidní partička [odkaz] [odkaz] [odkaz] >:-[]
Avatar - Hittman
17. 2. 2015 20:34
MHD
je pro místní, ale já, co prágl neznám a jednou za pár měsíců tam musím, raději autem s navigací než bloudi s přelidněným smradlavým poplivaným zavirovaným MHD, kde si kde kdo rukama neumytýma po vytírání pr.ele drží kde může a ostatní další cestující to nevědomky po něm svýma rukama stírají. Nemluvě o nalepených žvýkačkách, šušňů a pod.
Rozbalit vlákno
2
17. 2. 2015 21:30
Re: MHD
Jj místní tomu říkají familierně "socka" >:D :yes:
Avatar - Kolouš
18. 2. 2015 12:08
Re: MHD
hele zkus se projet nejakou evropskou metropoli sockou. ta prazska z toho vychazi jednoznacne velmi nadprumerne.