Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru Forester: Turbodiesel a CVT v Česku od konce března

Čtvrtá generace Subaru Forester dostane ke vznětovému turbodieselu převodovku CVT. Kombinace bude na českém trhu dostupná od března.
Zpět na článek
24. 2. 2015 17:25
25. 2. 2015 07:01
25. 2. 2015 08:00
25. 2. 2015 09:50
25. 2. 2015 07:59
25. 2. 2015 10:48
25. 2. 2015 12:44
25. 2. 2015 12:47
25. 2. 2015 13:44
2. 3. 2015 14:11
Avatar - petrumr
24. 2. 2015 17:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
25. 2. 2015 07:01
Hmm
Tak nevím,jestli bylo toto nutné...pokud je pravda,co je napsáno v článku,nedává mi varianta dieselu s CVT smysl,protože má stejnou spotřebu,jako benzínová verze s CVT,která je navíc o dost levnější,tišší a rozhodně bezporuchovější..
Jinak jsou auta SUBARU :yes:
Rozbalit vlákno
2
25. 2. 2015 08:00
Re: Hmm
Rozdíl ve spotřebě benzinu a dieselu (oba v manuálu) je přes 2 litry. Jsi přesvědčený, že s CVT bude spotřeba stejná?
[odkaz]
[odkaz]
Vzhledem k tomu, že v prodejích Foresteru diesel vysoko převládá, tak je doplnění automatu podle mě logický a správný krok.
25. 2. 2015 09:50
Re: Hmm
Někdo prostě vyžaduje diesel. Je fakt, že boxerdiesel docela cvičí i s takovou krabicí, jako je Forester. Nevím, jaký je tenhle nový model, ale ten předchozí měl s 2,0 D hrozně tuhou spojku... když jsem s ním občas poskakoval po Bucuresti (viz mojeauto), tak mě braly křeče do levé nohy ... Takže automat tenhle problémek určitě vyřešil.
25. 2. 2015 07:59
automat
Jen škoda, že Subaru používá CVT a ne klasický HDM...
Rozbalit vlákno
6
25. 2. 2015 10:48
Re: automat
CVT má samozřejmě taky hydrodynamický měnič. Akorát nemá planetové soukolí, ale proti sobě jezdící kužele.
25. 2. 2015 12:44
Re: automat
... v nichž spočívá právě ten problém. Kuželové spojení nevydrží takovou zátěž jako ozubené kolo.
25. 2. 2015 12:47
Re: automat
To je druhá věc, ale i cvt je spojeno s koly přes klasický HDM, jestli ti šlo primárně o něj.
25. 2. 2015 13:44
Re: automat
Nejsem zrovna technik, svojí poznámkou jsem měl na mysli především to, že je škoda, že Subaru nepoužívá klasický automat, který odolává lépe namáhání v terénu, tahání těžkých přívěsů apod. CVT možná Japonci umí na rozdíl třeba od Audi vyrobit spolehlivěji, ale výše uvedená výhrada stejně platí... Navíc neznám snad nikoho, komu by variátor vyhovoval při jízdě. Ano, dá se to řešit pevnou předvolbou rychlostních stupňů, ale pak jsou veškeré výhody variátoru spočívající ve využívání nejvýhodnějších otáček pryč a proti klasickému automatu už zůstávají jen ty nevýhody.
2. 3. 2015 14:11
Re: automat
Mě osobně se ta převodovka libí a věřim tomu že by mi i vyhovovala. Doporučuji si udělat zkušební jízdy např. s outbackem D s CVT. A co do kvality se týče.. to ukáže až čas.
Avatar - Hammunasakra
25. 2. 2015 13:00
Re: automat
Japonci obecně začali variátory hodně používat. A se spolehlivostí evidentně problémy nejsou. Aspoň se neslyšel

[odkaz]
25. 2. 2015 08:03
Bezporuchovejsi...
Asi te zklamu, ale doba kdy boxery Subaru byly synonymem pro spolehlivost je davno pryc. Majitele 2.5l by mohly vypravet...
Rozbalit vlákno
3
25. 2. 2015 09:38
Re: Bezporuchovejsi...
No a majitelé 2.0D, zvláště ti, kteří si na svoje náklady museli měnit spojku při najetých 20 tis. km, neb je to přeci "spotřebák", asi taky...
2. 3. 2015 14:17
Re: Bezporuchovejsi...
Majitelé 2.0D roku 2008, kdy se prvně začali instalovat tyhle motory (měly problémy, jako všechny ostatní automobilky svoje mouchy, který jsou víceméně dnes už vychytaný) měly být spíše poučení. Spojka je téma samo o sobě, problém bych hledal spíš mezi volantem a sedačkou, jelikož jich do dneška jezdí spousta bez poruch no a ty co musí točit při rozjdedu 2000otáček.... no někdo jim měl dát návod jak jezdít s dieslem :-)

Ale dnes už je to taky o něčem jinym. A spolehlivost? Řekl bych že spousta automobilek by mohly závidět...
25. 2. 2015 10:50
Re: Bezporuchovejsi...
Co konkrétně by mohli vyprávět?